PDA

Prikaži potpunu verziju : Black Mirror 2


Shumsko_drvece
19.5.2010, 22:46
Čini se da su stanovnici Staroga sveta na neki način oduvek bili makar malkice prijemčiviji za starovremensko avanturisanje: iako su kameni temeljci žanra postavljeni upravo na severnoameričkom kontinentu (sećamo li se Lucas Artsa i Sierre? Sećamo se, dabome), stiče se utisak da se osnovna pokretačka snaga koja je žanr uporno gurala unapred i održavala ga vitalnim neprekidnim ubrizgavanjem sveže krvi (zlobnici bi rekli botoksa), nalazi upravo na Starom kontinentu. Na Benoa Sokala ne moramo da podsećamo, a u slučaju norveškog Funcom-a i njihovog Najdužeg putovanja , više i ne treba govoriti o ubrizgavanju krvi i/ili botoksa, već nuklearnog goriva, i to direktno u krvotok. Tu su i poslovično vredni Nemci koji zadivljuju hiperprodukcijom (i istovremeno ljute lenjošću u lokalizaciji svojih avantura na engleski jezik), a čak i Česi imaju keca u rukavu, u vidu kompanije Future Games.

Dotična firma 2003. na tržište izbacuje igru The Black Mirror, koja u centar zbivanja stavlja vekovima staro prokletstvo jedne britanske porodice. Iako je igra posedovala savršeno logičan završetak koji je na odgovarajući način zaokruživao mračnu i turobnu priču, mnogi igrači bili su nezadovoljni: osećali su da postoji nešto više, nešto prećutano u čitavoj raboti, te da priča (ipak) zahteva nastavak. Na sreću, osećaj praznine osetili su i autori igre (prevashodno u svojim džepovima) te prava za izradu nastavka prodaju hanoverskom Cranberry Production Gmbh. Nemci vredno suču rukave, i iskustva iz svog prethodnog projekta – Mata Hari – koriste pri pravljenju novog nastavka Crnog ogledala.

Minucioznost kojom su pristupili poslu ogleda se, pre svega, u dve stavke. Najpre, tu je predivna grafika sa mnoštvom detalja, sitnicama prebogati ambijent kome iz svake pore izbija želja da se dopadne, što mu u velikoj meri i uspeva. Većina lokacija se sastoji od više ekrana koji se savršeno glatko skroluju, a pozadina je animirana (što se može isključiti zarad malkice udobnijeg igranja na slabijim konfiguracijama) - ovo podrazumeva pomeranje oblaka, njihanje krošnji, promicanje pramičaka vijugave magle, talasiće na vodenim površima, i refleksije na istim. Teksture na odeći glavnog junaka menjaju se u skladu sa vremenskim uslovima: ukoliko pada kiša, odeća glavnog junaka će se pokvasiti. Jedina oblast na kojoj se nije radilo su facijalne ekspresije ličnosti, koje su ili poprilično manjkave ili ih jednostavno – nema. Ovo, doduše, ne smeta u većoj meri, jer se lica junaka igre nikada ne primiču kameri, svo vreme držeći distancu. Sve ovo pokreće klasični 2,5 „endžin“ kome se teško išta može zameriti – podržane su rezolucije do 1920 tačaka po horizontali, 3d likovi potpuno bezbolno prate transformaciju iz običnog u „wide“ prikaz, dok se 2d pozadine savršeno interpoliraju i „razvlače“ bez vidljivih gubitaka na kvalitetu.

346823468334686

Shumsko_drvece
19.5.2010, 22:46
Druga stavka tiče se očigledne želje autora da naprave savršeni igrački interfejs. Ekran je čist i maksimalno podređen preglednosti, a odvođenjem pointera ka vrhu pojavljuje se meni za snimanje i učitavanje pozicija, dnevnik sa beleškama glavnog junaka (za rekapitulaciju misli i promišljanje sledećeg koraka) i mala lupa čijom se aktivacijom prikazuju „vrele tačke“ na ekranu, a koja se u postavkama programa može i isključiti. Po želji igrača, pomoć u vidu dodatnih „hintova“ u dnevniku i preskakanje mini-igara se takođe može po potrebi uključiti, a moj savet je da igrate bez ikakve pomoći. Predmeti su lako uočljivi, a igra laka u meri da bi je uključivanje bilo kakve pomoći banalizovalo. Čak su i mini igre, tradicionalni kamen spoticanja svake avanture koja ih ima, ovde više da opuste, a manje da zadaju ozbiljnije glavobolje. Da li je to dobro ili loše, prosudićete sami.

Inventar je, takođe, čista klasika. „Lajsnu“ sa načičkanim predmetima pozivate spuštanjem pointera, nema gomilanja nepotrebnih gluposti, a u skladu sa tim, inventarske zagonetke su krajnje logične.

Iako nema trčanja, trenutni prelazak sa jednog na drugi ekran omogućen je duplim klikom, a ako ni to nije dovoljno, tu je i razglednica kojom se možete „teleportovati“ na bilo koju lokaciju koju ste u dosadašnjem toku igre makar jedanput posetili.

Sve u svemu, iskustvo pri igranju Black Mirror-a II ekvivalentno je laganom ispijanju tridesetogodišnjeg Džek Denijelsa dok se, zavaljeni u fotelju, vozikate na 5000 metara visine privatnim džambo-džetom posmatrajući seksepilnu stjuardesu (za avanturistkinje ubacićemo i jednog stjuarda) kako njiše kukovima prolazeći između sedišta: udobno, omamljujuće, i očiju konstantno uprtih u nešto lepo.

Naravno, čak i među oblacima ima raznoraznih gremlina koji će našeg Duška u avionu oboriti u vrtlogu plamena, dima i hij! – haj! - ho! podvriskivanja, pa ih tako i ova igra poseduje: jedan je prisustvo lavirinta, koji, iako nije težak, efektnim direktom u nos Black Mirror II obara na patos i vraća u srećne devedesete, kada su (valjda) lavirinti bili u modi. Drugi udarac igra prima direktno među rebra, i to dugačkim, podlim, tupim, i dobrano zarđalim nožem - umiranja ima, i to oho-ho. Jedino zbog čega ćemo se samo diskretno nakašljati i okrenuti glavu u drugom pravcu jeste činjenica da igra automatski snima poziciju neposredno pred pogibiju, a učitavanje traje jako, jako brzo.

...Pre negoli se potpuno utopimo u raspri o tehnikalijama igre i sličnim vragolijama, red bi bio da se kaže i par reči o priči.

Daren Majkls je prosečni bostonski student prosečnih shvatanja, interesovanja i životnih problema. Ferije uveliko traju, i Daren je u poseti svojoj majci u malenom gradu Nove Engleske. Da bi zaradio za džeparac, zapošljen je u fotografskoj radnji, uz šefa po imenu Fuler koji je sve samo ne uviđajan i strpljiv. Netrpeljivost Darena prema šefu samo će se produbiti dolaskom lepe neznanke koju će Fuler smesta odokativno oceniti kao „mladu piletinu spremnu za čerupanje“. Ono što u prvom činu počinje kao epizoda iz studentskog života, a nastavlja kao triler u drugom, u trećem već lagano zalazi u domen (donekle neubedljive) horor priče.

Ostaje pitanje zbog čega istočna obala Sjedinjenih država, tradicionalno mesto zbivanja misterioznog i okultnog još iz vremena Poa, Hotorna, Irvinga, i Lavkrafta, nije u igri bolje iskorišćena – ovde će njeni „potencijali za horor“ ostati do kraja u senci manje ili više klasične kriminalističke epizode. Za pravu misteriju ipak ćemo morati da sačekamo treći čin igre - Darenov odlazak u britansko seoce, i posetu zamku koga pamtimo iz prvog dela duologije (a ukleti zamak je stereotip toliko korišćen da samo njegovo spominjanje izaziva zevanje).

No osnovni problem priče nije u izboru lokacija, niti u odluci da bude toliko žanrovski nedosledna, već u načinu na koji je prezentovana. Dijalozi sami po sebi nisu loši, čak su se i glumci u većini slučajeva dobro snašli, ali kada se stane i na miru promisli o onome što se u igri dešava, interesovanje se lako izgubi: priča je većim delom predvidljiva, a tamo gde nije, likovi jednostavno ne izazivaju dovoljno empatije da bi vas bilo briga šta će sa njima dalje dešavati – suviše su jednodimenzionalni. Pravim zaljubljenicima u žanr ovo, doduše, neće previše smetati, ali je tužno što je igra koja je imala priliku da postane reper žanrovskog savršenstva ovako olako propustila svoju šansu.

346843468534687

voodookojot
20.5.2010, 1:16
Igra ima mogucnost za 1080, ali kod mene nije na full screen-u!!!Levo i desno imam naravno crne pruge,pa me zanima da li je tojednostavno tako,ili je nesto do mene?

Shlaymara
20.5.2010, 1:35
Sta ti tacno znaci 1080? 1920x1080?
Kod mene je na 1680x1050 i izgleda odlicno (bez strafti), iako mi preporucuje da smanjim rez na 1280xnesto.

WhenDarknessFalls
20.5.2010, 2:26
Nije do tebe, svima se pojavljuju strafte levo i desno u 1920x1080 :)

Ketchua
20.5.2010, 2:38
Fino Foreste, veoma fino. :)

@igra: Vau. Za razliku od prvog dela, ovo je zapravo igra. A ne gomila povraćke natrpane u nesretni AGS. Imam neke sitne zamerke, ali jedino što mi baš, baš smeta je što je protagonista prokleta emo kučka. Glupa tinejdžerka.

draske73
20.5.2010, 10:44
Reviews:
http://www.gameboomers.com/reviews/Bb/BlackMirror2/BlackMirror2byRushes.htm
http://www.justadventure.com/reviews/BlackMirrorII/BMII.shtm
http://www.adventuregamers.com/article/id,1158

Emx77
20.5.2010, 14:22
Igru sam zavrsio i toplo je preporucujem. Sve sto je napisano u prva dva posta stoji.

Posebno bih se osvrnuo na komentar oko toga da prvi dio igre u Novoj Engleskoj nije dovoljno iskoristen. Naime, iako sam ljubitelj avantura koje ukljucuju stare engleske dvorce, stekao sam dojam da je prvi dio igre koji se odvija u Biddefordu bolji i intrigantniji. Malo mjestasce Biddeford smjesteno na Atlantiku i njegovi stanovnici su mi puno bolje sjeli nego englesko selo Willow Creek. Jednostavno, citava atmosfera u Biddefordu i otkrivanje tajni njegovih stanovnika djeluje nekako autenticnije i dosta bolje razradjeno nego kasnije englesko seoce. A i sam zamak (sa samo par lokacija) istrazujemo jedino u predzadnjem poglavlju. Oskudnost lokacija (posebno neinteresantni lavirint i rudnik) i manje upecatljivi likovi u drugoj polovici igre, tjeraju na zakljucak da je ovaj dio mogao biti nesto bolje uradjen.

Takodje posebno bih pohvalio karakterizaciju glavnog junaka, a jako su mi se dopali komentari koje Darren daje u razlicitim situacijama (npr. buduci da se radnja odvija 1993, kada u policijskoj stanici u Biddefordu kliknete na kompjuter Darren ce prokomentarisati nesto u stilu da je rijec o novim Pentiumima i zapitace se kome treba tolika procesorska snaga sve dok na njegovoj 486-ici glatko idu Sierrine avanture :)).

Ono sto mi se ni malo nije dopalo je nerazradjen zavrsetak koji vjerovatno ostavlja vrata odrskrinuta za nastavak.


Buduci da sam prvi dio odigrao samo do pola, igrajuci drugi dio moze se saznati da je Samuel (glavni junak prvog dijela) okrivljen za ubistvo nekoliko osoba. Kako mi se ne da ponovo igrati keca moze li neko da ukratko preprica sta se desilo sa Samuelom. Da li je i kako postao ubica, te sta se desilo na kraju?

Shumsko_drvece
20.5.2010, 15:09
jedino što mi baš, baš smeta je što je protagonista prokleta emo kučka. Glupa tinejdžerka.

"Nemoj biti emo, da te ne bih lem'o..."
Mortal Kombat, pank bend
:p

Meni jedino smeta što nekako smešno hoda, kao da se gega.

MarkoNI
21.5.2010, 1:02
Meni jedino smeta što nekako smešno hoda, kao da se gega.
Horor avantura pa se usr'o.

Nergal
24.5.2010, 13:31
Kako mi se ne da ponovo igrati keca moze li neko da ukratko preprica sta se desilo sa Samuelom.

@Emx77

Na kraju otkriva da je ubica - ustvari on sam. I to je bio sve vreme. Prokletstvo koje nosi porodica Gordon (a koje je izazvao Mordred Gordon u pokušaju da otvori vrata u drugi svet, što je inače poenta gradnje Crnog ogledala - da bude portal) sastoji upravo u tome da se u svakoj generaciji rađa mentalno bolesna osoba. Samjuel je jednim delom normalan a drugim ubica i to ne zna, a u toku igre saznaješ za više slučajeva ludila u porodici, od kojih su neki sasvim novi (na pr. Viljemov vanbračni sin). Događaj koji je naterao Samjuela da napusti porodicu (požar u kome pogine Samjuelova žena) je takođe njegovo delo. Dakle, Samjuel sve vreme prati i otkriva samog sebe.

Na kraju on obavi ritual u katakombama ispod zamka, zatvara odškrinuta vrata i uklanjan kletvu (Markus Gordon je ostavio instrukcije kako izvesti ritual i ukloniti kletvu potšto je pobedio i ubio brata, mada sam to nije mogao da uradi; caka je u tome da ritual mora da izvrši onaj na kome se kletva ispoljava). Ali Samjuel ne može da živi sa sobom znajući koga je sve ubio pa izvršava samoubistvo - skokom sa one (najviše) kule sa koje je na početku igre bačen Vilijem.

Shlaymara
29.5.2010, 2:02
Je l' otkljucao neko mini igre? Ako jeste, kako?

СлобаСрбија
9.6.2010, 8:55
Како да натерам оног Филера да изађе из радње како бих развио оне снимке?

WhenDarknessFalls
9.6.2010, 9:38
Како да натерам оног Филера да изађе из радње како бих развио оне снимке?

U bolnici imas da pokupis casopis koji treba da pokazes onoj zeni koja prica sa radnicom u posti... Dalje mozes i sam :)

СлобаСрбија
9.6.2010, 9:47
Хвала. Ја као будала гледам где да нађем те фотографије да јој покажем.

WhenDarknessFalls
9.6.2010, 10:13
Hint: sef u radnji :)

Ako se bas ne snadjes, evo ti link sa walkthroughom, da ne davimo ovde :)

http://www.gameboomers.com/wtcheats/pcBb/BM2/blackmirror2.htm

:ciao:

Propeler
19.6.2010, 17:42
Jel moguce da mi za ovu igru treba graficka karta sa PS2.0?
Ako je engin 2.5d ne razumem zasto, sve ostale avanture u tom enginu mi rade, do duse starije. Npr Return to mysterious island, still life, black mirror 1...

Inace u pitanju je laptop DELL Inspirion 6000.

Da li postoji neki nacin da pokrenem igru bez PS 2.0 hardwera?
Probao sam 3D Analyze program ali nista se ne desava.

Dejopulos
23.6.2010, 18:53
U predzadnjem poglavlju, nakon što sam rešio zagonetku u Batesovoj sobi i uzeo ključ za zabranjeni deo zamka, nalazim prostoriju sa ogledalom iza koga su tajna vrata. Slikao sam fotoaparatom ogledalo i u gornjem levom uglu ekrana zatreperio je otključani katanac. O čemu je ovde reč? Nisam našao ni u jednom walkthroughu.

Shumsko_drvece
23.6.2010, 20:52
Škljocanjem po lokacijama otključavaju se koncept-skice (moguće i mini-igre, ali za njih nisam siguran) koje posle mogu da se gledaju iz "extras" menija.

Dekip
28.6.2010, 21:46
Mоже помоћ пријатеља?:)

Дошао сам до дела када у Фулеровом подруму треба да развијем филм. Подигао сам завесе и дошао до врата са кодом. Када кликнем на врата каже да нема покретних делова и да треба да се укуца шифра???
Од ствари имам филм, фото девелопер и још ствари које, мислим, нису везане за развијање филма.
Едит: 'Ладно нисам ни провалио да је соба за развијање на спрату, а не у подруму.

Dekip
2.7.2010, 21:58
Chapter 6.
Стигао сам до рушевина, нашао угљенисану Анђелину, поређао шаховске фигуре...али какко да стигнем до дворца? Нигде ми не даје пут ка дворцу. Почео сам да се вртим у круг.:confused:

WhenDarknessFalls
2.7.2010, 22:09
Imas na prethodnoj strani link za resenje cele igre, pa nadji. Jbg zaboravio sam vec sta i kako ide za taj deo igre :)

bela lampa
3.7.2010, 2:32
Ja se mucim vec par dana sa ono drvenom tablom gde imas one glave(lava i jarca) pa moras da ih teras tamo vao da se poklope sa brojem onih kockica-uzas. Ali necu gledati resenje na netu, jer mi ni do sad nije trebala:)
nekako cu ga preci:D

Dekip
3.7.2010, 20:27
Нашао сам на нету још два walkthrough-a, и свуда исто.
Дакле, налазим се у оној пећини после шаховске табле. Ту сам испипао све што је имало да се испипа (:kreza:), и када изађем вани, било код шах-табле, било код оног Ралфа што се крије у оном ћешку, било код светионика...нигде ми не даје линк ка дворцу.
Да ли сам нешто пропустио, нешто нисам одрадио, или сам једноставно ћорав?:eek:

Eдит: Решио. Од слабе вајде сте ми.:)

Dekip
5.7.2010, 21:51
Kаква игра, али каква игра.:tapsh:

nexexcalibur
13.7.2010, 15:56
odlucio sam ovo da probam...dekip, tvoj komentar je odlucio xD

ali ako mi se ne svidja , tesko tebi :dedica: hehe

btw, bilo mi je cudno,pa reko da vidite

http://www.adventuregamers.com/gameinfo.php?id=1668

ladno na stranici gde su igre poredjane od A do Z, stoji da i BM2 i BM3 izlaze 2010te... ?!

Propeler
13.7.2010, 18:30
Ja sam tek na chapter II i do sada sto sam primetio da je igra krajnje jednostavna i da nema puno mozganja. Sve se svodi na skupljanje stvari u inventar. Nadam se da ce u ovom drugom chapteru da krene neka napetija prica jer ce me smoriti punjenje inventara.

Do sada sam manje vise u napred znao sta ce da bude prepreka i sta je resenje.
Mora to malo izazovnije. Prica je za sada ono sto me drzi da igram dalje.

nexexcalibur
13.7.2010, 22:02
Ja sam tek na chapter II i do sada sto sam primetio da je igra krajnje jednostavna i da nema puno mozganja. Sve se svodi na skupljanje stvari u inventar. Nadam se da ce u ovom drugom chapteru da krene neka napetija prica jer ce me smoriti punjenje inventara.

Do sada sam manje vise u napred znao sta ce da bude prepreka i sta je resenje.
Mora to malo izazovnije. Prica je za sada ono sto me drzi da igram dalje.
takodje,stigao do 2. chaptera, sejvovao i dosta je za danas....

edit: do 2. chaptera prve igre xDDD

dijego_
20.12.2010, 17:40
Zavrsio sam igru koja mi je bas legla da zachini ovu godinu jer deluje da je BM2 uz The Whispered World nesto ponajbolje iz 2010. od onoga sto sam igrao. Sve je vec receno u prvom postu, pa evo jos samo nekih utisaka.

Kada sam otkrio da je isti tim bio zaduzen i za Mata Hari, iznenadio sam se koliko su napredovali pre svega po pitanju zagonetaka, jer je to nesto sto me je sprecilo da se bakcem duze sa Mata Hari zbog suvise setkanja i manje pravih zagonetaka. Tu je i poboljsani interfejs iako je dupli klik kojim se dolazi brzo do objekta na trenutnom ekranu nekad bio poslusan a nekad ne.

Dakle, zagonetke su raznovrsne, pa i iako nema nekih primera koji bi se ubrajali u najbolje zagonetke u istoriji avantura, tokom cele (vise nego solidne) duzine igre konstantno se javlja lep miks inventarskih i logickih zagonetaka uz standardne dijaloge i istrazivanja. Ako mislite da mozete da se kontrolisete, ipak cu da preporucim i lepo uradjene hintove u dnevniku - koji je originalan i u tom smislu sto je iz dva dela, onog gde Daren pravi size dogadjaja i hintova u UHS fazonu. Ovde se ne radi cisto o samim hintovima, vec cete imati i lepo prezentovan spisak ciljeva sa informacijama, koji vam i takav bez hintova moze pomoci u napredovanju. Pored toga, prvi nivo hinta obicno kao i u UHS fajlu i dalje obicno ostavlja igracu da promisli. Jedini problem je sto neki "ciljevi" imaju samo jedan nivo pa takve treba izbegavati osim ako niste beznadezno zaglavljeni. Sa druge strane, nisam znao da se ukljucivanjem pomoci javlja i "ruchica" za automatsko resavanje logickih igara pa sam se prevario kod prve kada sam otvarao sef. Naime, ruchica za instant prelazenje logicke zagonetke se javlja posle odredjenog vremena u donjem desnom uglu, i ja sam je kliknuo pomislivsi kako sam nesto dobro uradio pa se ona tu pojavila, i iznenadio se kako sam tako genijalno i brzo otvorio sef :facepalm Ruchicu sam izbegavao do kraja igre jer su logicke zagonetke fino osmisljene i ne preterano teske.

Ono gde je Black Mirror 2 ostavio najjaci utisak na mene je pre svega prvi deo sa gradicem - iako neiskoriscen u smislu jos dubljeg razvoja radnje, likova... nisam sreo ovako neki "Tvin Piksoliki" smek gradica jos od Dark Seed 2 ili Harvestera. Iako nerazradjen, ovaj deo me je ipak uveo u pricu i do samog zavrsetka igre, pa iako je drugi deo u Engleskoj i zamku i veci i glavni u smislu radnje ovaj prvi mi se mozda i vise svideo.

Neka generalna mana je sto razvoj radnje ostaje pomalo neubedljiv uz previse kliseolikih obrta koja kao da su tu vise da bi iznenadila igraca nego da bi bila u sluzbi priche. Autori su se konstantno igrali sa negacijama sopstvene naracije pa su mozda i malo preterali.

Posto sam se odlucio da igram ovaj deo a da prvi jos nisam igrao, ne mogu da sudim o uspesnosti u povezivanju na original, niti o tome koliko je recimo sam Willow Creek i zamak uspesno predstavljen, mada mi deluje da je moglo biti jos vise lokacija i istrazivanja u i oko samog zamka. Takodje, deluje mi da je prvi deo imao vise pozadinskih detalja oko priche koja se preplicu i konstantno spominju ovde, a da igra ne uspeva bas da uhvati zalet i za sopstvenu prichu. Mozda je to ostavljeno za treci deo.

Tamo gde nisam bas potpuno siguran je prezentacija i razrada glavnog lika - u momentima sam mogao da se identifikujem sa njim, u nekim drugima su mi desavanja i postupci delovali nelogicno.

Ipak, i pored vise mana, pre svega u razradi priche, BM2 je vise nego solidna avantura, posebno u konkurenciji naslova iz ove godine, i recimo da mi se nekih 80 cini prikladno za ocenu.

Emx77
20.12.2010, 21:18
Ono gde je Black Mirror 2 ostavio najjaci utisak na mene je pre svega prvi deo sa gradicem - iako neiskoriscen u smislu jos dubljeg razvoja radnje, likova... nisam sreo ovako neki "Tvin Piksoliki" smek gradica jos od Dark Seed 2 ili Harvestera. Iako nerazradjen, ovaj deo me je ipak uveo u pricu i do samog zavrsetka igre, pa iako je drugi deo u Engleskoj i zamku i veci i glavni u smislu radnje ovaj prvi mi se mozda i vise svideo.


Meni je isto gradic bio bas cool :cool:, steta sto nije bolje razradjen. Takodjer, sve ostalo napisano stoji. Osim sto je meni ove godine Gray Matter ipak na prvom mjestu, a Black Mirror 2 na drugom.

Dekip
20.12.2010, 21:34
И мене је игра купила на истом месту где и вас.
А баш сам се понадао да ће у хотелској соби бити "свашта".:p