Prijavljivanje

Prikaži potpunu verziju : Jednotaktni motor


todos
9.3.2010, 20:13
SIČ motor, naš izum koji je konačno dobio patent i koji će izgleda doneti revoluciju u proizvodnji motora. Primer iz 160ccm dobija se 22KS pri 3000 o/min. Ako ovi naši uspeju i ovo da upropaste onda od nas nema ništa. tako postoji šansa da Srbija uđe među osam država u svetu koje su pantetirale neku vrstu motora. Čak ni Japan nije u toj kategoriji, jer je koristio u početnim fazama razvoja licencne motore.:kreza:
Evo ukratko detalja:
Novi sistem optimizacije termodinamičkog procesa u motorima DIESEL i OTTO

Princip rada :
-sistem SIČ produžava proces sagorevanja gasova u cilindru
(radni takt),povećava stepen iskorištenosti goriva,bolje sagorevanje,manje termičke gubitke,povećava moment,povećava snagu i smanjuje potrošnju goriva po jedinici oslobođene snage.

Konstrukcija :
-zamenjena je klasična radilica sklopom pod nazivom OBRTNO MEHANIČKO POLJE
u daljem tekstu OMP.
-dodana je jedna klipnjača tako da se ceo sistem sastoji iz : OMP,dve klipnjače(radna i pomoćna) što je novo u odnosu na klasičan klipni mehanizam.

Beagle
9.3.2010, 20:26
Zanimljivo. Ovo mi izgleda kao varijacija vankel motora, ali "klipovi" nemaju line kontakt sa komorom za sagorevanje vec "surface" kontakt, cime se eleminise osnovni nedostatak vankela: gubljenje kompresije i mesanje smeshe sa izduvom u medjutaktovima (kada klip nema kontakt sa komorom - camber). Ovakav dizajn bi povecao iskoriscenost goriva i motora, ali najveci problem bi bio radni vek motora (zbog visokog trenja).

todos
9.3.2010, 20:48
Da ali zato Harley Dawidsom svim silama traži patent, koji će naši vrlo teško zadržati zbog poznatog nivoa inteligencije, koji je jelte potvrdio i zvaničan test.

=FI=Ghost
9.3.2010, 20:57
zbog poznatog nivoa inteligencije, koji je jelte potvrdio i zvaničan test.

Na šta tačno misliš pod tim? Da li je to ono nekakvo "istraživanje" od pre nekoliko godina?

todos
9.3.2010, 22:34
Da i na to i na ukupno viđeno i zaključeno iz mog ličnog istraživanja. Međutim nije inteligencija tema, već motor.

ivan90BG
10.3.2010, 10:41
Todos, ajde objasni malo preciznije kako radi ovaj sklop, jer meni na prvi pogled liči na dvocilindrični bokser motor (kakve BMW pravi), samo što izgleda da su cilindri skroz zatvoreni (nema glave sa ventilima). jel to znači da se sagorevanje odvija u komori sa klipnjačom i kolenastom osovinom? Ako je to motor sa unutrašnjim sagorevanjem onda mora da ima uvlačenje, kompresiju, sagorevanje i izbacivanje. (i dvotaktni motor i wankel i ostali imaju sva četiri elementa, samo kreativnije izvedenih, wankel obavi tri ovakva ciklusa u jednoj rotaciji trougla, dok 4-taktni obavi jedan ciklus u dve rotacije)

Kako radi ova stvar:icon_scra

EDIT: Istražio sam malo po netu. Koliko mogu da primetim sistem usisavanja i izbacivanja gasova je prilično nerazumljiv. A dva klipa su direktno povezana šipkom koja se u sredini razdvaja na dve zbog osovine. Jedan od klipova je povezan na dva istovetna kolena osovine putem dve klipnjače. Oba dva cilindra imaju svećicu na očekivanom mesti i usis i auspuha sa strane i nemam pojma na koji način se obavlja usisavanje i izbacivanje gasova kao i sagorevenje. Ako su klipovi direktno povezani šipkom to znači da se kreću uvek u istom smeru, što nije baš poželjno iz ugla balansa motora, osim ako protivtegovi na osovini to neutrališu.

A, da, ova vest nije nova, stara je. Izgleda da je naftna industrija učinila svoje ako je ova stvar stvarno bila ono što se pričalo.

galebns
10.3.2010, 11:50
S obzirom da se naftne rezerve polako ali sigurno iscrpljuju (do kraja ovog veka valjda vise nece biti) ovo moze samo da im koristi tj produzi opstanak naftnoj industriji.

Beagle
10.3.2010, 11:54
Todos, ajde objasni malo preciznije kako radi ovaj sklop, jer meni na prvi pogled liči na dvocilindrični bokser motor (kakve BMW pravi), samo što izgleda da su cilindri skroz zatvoreni (nema glave sa ventilima). jel to znači da se sagorevanje odvija u komori sa klipnjačom i kolenastom osovinom? Ako je to motor sa unutrašnjim sagorevanjem onda mora da ima uvlačenje, kompresiju, sagorevanje i izbacivanje. (i dvotaktni motor i wankel i ostali imaju sva četiri elementa, samo kreativnije izvedenih, wankel obavi tri ovakva ciklusa u jednoj rotaciji trougla, dok 4-taktni obavi jedan ciklus u dve rotacije)


Ne interesuju me motocikli toliko, ali cini mi se da BMW ne pravi Boxster motore barem 30 godina. I ovaj sklop ne lici na njega uopste, posto je Boxster cetvorotaktni motor, samo sa naspramnim polozajem cilindara u horizontalnoj ravni, umesto jedan pored drugog, u vertikalnoj.

Ako sam dobro izguglao, ovo cudo ima klipove koji nisu bas pravilnog oblika (valjkasti su) i krecu se kruzno po komori za sagorevanje. Balans ne bi trebao da bude problem, posto se drugi klip ne nalazi u istoj ravni kao i prvi.

PeTkO
10.3.2010, 11:58
Evo jos malo linkova: http://tesla.4doo.net/page.php?24
http://tesla.4doo.net/e107_images/sicmotor/galerija/index.htm

Beagle
10.3.2010, 14:21
Evo jos malo linkova: http://tesla.4doo.net/page.php?24
http://tesla.4doo.net/e107_images/sicmotor/galerija/index.htm

Aha, sad se sa slika bolje vidi. U pravu je Ivan, lici ovo na Boxster, ali nisam siguran kako radi :)

ivan90BG
10.3.2010, 18:41
...ali cini mi se da BMW ne pravi Boxster motore barem 30 godina...

Ovaj, ahmm... (vidi sliku) I nije Boxter (model Porsche-a se zove tako) nego boxer ili bokser (bez T i malim slovom)

33617

Beagle
10.3.2010, 19:31
^
Kao sto rekoh, motocikli me uopste ne interesuju ;).

nighthawk
12.3.2010, 21:04
1) Koliko se sećam termodinamike maksimalni teorijski stepen korisnog dejstva SUS motora je 45%, benzinski motori ostvaruju oko 24%, dizeli oko 26%, gasne turbine valjda ostvaruju nešto preko 30% (vrlo je moguće da grešim, proverite). Bilo kakvi klipni motori ne mogu ni da priđu turbinama po efikasnosti, a ovi tvrde da je snaga njihovog motora udvostručena uz istu potrošnju goriva. Ta tvrdnja je iznad najluđe naučne fantastike.

2) Kažu da klip radi iz obe tačke, što bi značilo da gorivo sagoreva i iznad i ispod klipa. Ako gorivo sagoreva ispod klipa kako se onda podmazuje radilica i ležajevi klipnjače u klipu? I kako se sprečava ulazak gareži i ostalog đubreta u ležajeve? Ove probleme je moguće rešiti (bar u teoriji), ali bi to bilo izuzetno teško.

3) Tvrde da je motor od 22 KS pokidao motorne kočnice i da postoji samo jedna motorna kočnica koja može da mu izmeri snagu. Ovo je čista budalaština. Svaka fabrika motora u ovoj zemlji je imala motorne kočnice koje mere i nekoliko stotina konja i motori su stalno testirani na njima (kao provera kvaliteta). Dakle, u Srbiji ima bar nekoliko desetina motornih kočnica koje mogu da izmere tih 22 konja.

4) Prosečna snaga od 137 KS/l koju ovaj motor ostvaruje nije ništa posebno. Mitsubishi Evo ima dvolitarske motore koji razvijaju preko 400 KS, što je više od 200 KS/l (i uz to ima garanciju od 100 000km). Tvrdnja da nijedan motor do sada nije mogao ostvariti takvu snagu je jednostavno lažna.

Ovakva priča se stalno ponavlja. Neki naš genijalni pronalazač je pronašao nešto što će doneti pravu revoluciju u svetu i što je najznačajniji pronalazak čovečanstva posle vatre i točka, a onda se to potpuno zaboravi. Možda je ovaj motor zaista dobar pronalazak, ali ovakvo preterivanje je zaista neukusno.

Beagle
12.3.2010, 21:17
4) Prosečna snaga od 137 KS/l koju ovaj motor ostvaruje nije ništa posebno. Mitsubishi Evo ima dvolitarske motore koji razvijaju preko 400 KS, što je više od 200 KS/l (i uz to ima garanciju od 100 000km). Tvrdnja da nijedan motor do sada nije mogao ostvariti takvu snagu je jednostavno lažna.

Ovakva priča se stalno ponavlja. Neki naš genijalni pronalazač je pronašao nešto što će doneti pravu revoluciju u svetu i što je najznačajniji pronalazak čovečanstva posle vatre i točka, a onda se to potpuno zaboravi. Možda je ovaj motor zaista dobar pronalazak, ali ovakvo preterivanje je zaista neukusno.

Zaboravljas da je motor u Evo-u, motor sa natpunjenjem, ne atmosferski. Izvuci 137 KS po litru zapremine iz atmosferskog motora je veliki uspeh (ako posmatramo komercijalna vozila). Takvu iskorscenost jedino ima Renesis Wankel koji se nalazi u Mazdi RX8 (190 KS po litru zapremine, mada postoji jos nekoliko verzija motora, u zavisnosti od trzista, i nisu svi iste snage)

EDIT: Inace, slazem se sa tobom u potpunosti ;)

ivan90BG
13.3.2010, 13:23
Što se tiče motora koji sagorevaju gorivo meni mnogo više obećava motor Atkinsonovog ciklusa (komora za sagorevanje se širi do veličine veće od početne veličine komore za kompresiju).
http://img690.imageshack.us/img690/4246/wikidartengine.gif (http://img690.imageshack.us/my.php?image=wikidartengine.gif)

Ovako se povećava efikasnost. Klipni motor se može modifikovai da radi po ovom ciklusu. Usisni ventil se ostavlja otvoren u početnom delu kompresije što praktično znači da se početna veličina komore za kompresiju smanjuje u odnosu na meksimalnu veličinu komore za sagorevanje. Ovakav motor se koristi u Toyoti Prijus (hibrid) i još jednom Hondinom hibridu.

Ali pogrešno je razvijati bilo šta za fosilna goriva, već se treba koncentrisati na obnovljive izvore energije i načine skladištenja električne energija. Najlogičniji potez bi bio izgradnja solarnih elektrana u pustinjama i korišćenje struje za dobijanje vodonika iz vode koji bi se koristio za pogon vozila. Razvojem superkondenzatorskih baterija bi se i vodonik eliminisao kao prenosnik energije.

Ali u kapitalizmu se nikad ne možete pouzdati da će stvari ispasti onako kako je najracionalnije.

DragonSlayer
13.3.2010, 13:38
divota .....

nighthawk
13.3.2010, 21:31
@Beagle

Poenta je bila da motori koji izvlače više od 140 KS/l odavno postoje i da je smešna tvrdnja da su oni to prvi ostvarili.

Beagle
13.3.2010, 21:40
Nesrecno su izabrali rechi, ali si i ti odabrao "nesrecan" primer :). Porediti atmosferski i motor sa natpunjenjem je prosto bez veze. Poredi ga sa "prirodno aspirisanim" motorom ;).

Levčanin
19.3.2010, 6:40
interesantno,ne znem,ja sam bar cuo ove stvari:
nafte ce biti jos dugo samo ce exploatacija biti skupa jer ce zalihe opasti drasticno za 20tak godina a potraznja u zvim razvijenim zemljama ce drasticno porasti(kina,SAD,Indija,Evropa). tako da dalji razvitak ove tehnologije itekako znaci. a sto se tice drugih oblika energije, mislim da je Tesla sa svojim patentima i experimentima pokazao u kom smeru svet treba da ide... ali kapitalisti mu nisu dozvolili da osigura primenu svojih pronalazaka kroz usvajanje istih u industriji , a i laboratorija sa oko 2000 patenata mu je izgorela... kazu ,sama od sebe. verovatno bio kratak spoj na instalacijama,pa izazvao pozar:opanachke

Beagle
19.3.2010, 11:23
Nemojte opet Tesli, elektricnom svemiru, perpetuumu mobile i ostalim teorijma zavere. Drzite se teme i diskutujte o efikasnosti motora, mehanickoj konstrukciji i sl.

todos
19.3.2010, 14:47
Tako je!!!
Za petnestak godina svet ćev ući u zeznutu situaciju ali zbog vode. Automobili sa hibridnih za opet destak godina prelaze na elektro i solarne. Ovaj motor je jedan od poslednjih koji pokušava da sa malom potrošnjom i kubkažom izvuče što više. Neznam kakva je situacija sa tim patentom, ali poznavajući našu poslovnost, mislim da će se u nekom bliskom periodu pojaviti kod nekog poznatog proizvođača bez naše zasluge.

Carnex
24.3.2010, 8:26
Ljudi, ovde svi pričate o odnosu snage i zapremine a zaboravaljate ad taj isti EVO motor progute skoro identičnu kolikčinu goriva ko i mnogo veći motor iste snage. Nije cilj snaga po zapremini već količina rada po jedinici goriva! Ako se nađe motor koji poboljšava to onda će mo imati nešto vredno priče.

Orvel
24.3.2010, 23:49
Што се тиче степена корисности ту нема много простора за причу, јер је термодинамички циклус СУС мотора такав какав је. Степен корисности тешко да ће прећи 50% у наредним годинама тј. деценијама тј. вековима (:kreza:). Значи, нема шта да се налази. СУС мотори постоје, питање је само колико (и да ли) се могу побољшати.
Што се тиче потрошње: Она се изражава у грамима по часу (не у литрима на 100km), али ти то не говори много о економичности, јер два мотора од којих један има 1000cm^3 а други 2000cm^3 могу трошити 10 и 5l респективно, а да је први економичнији од другог, јер има нпр. 3x више киловата. Зато је код мотора уведена тзв. специфична потрошња која се изражава у g/kWh која је права мера економичности мотора.

ivan90BG
25.3.2010, 0:39
Može se efikasnost sagorevanje poboljšati do 60%. Sve što treba je da se proizvedena toplota konvertuje u korisnu energiju. Recimo toplota koju generiše gasna turbina se može pretvoriti u energiju korišćenjem dodatne parne turbine. Kod automobila se ovo može postići 6-taktnim motorom. Posle takta izbacivanja otpadnih gasova u cilindar ulazi para iz komore koja se zagreva topotom motora i daje još jedan takt proizvodnje mehaničke energije, šesti takt je izbacivanje istrošene pare. Normalno ni ovako se ne može iskoristiti sva toplotna energija.

Najefikasniji sistem je, naravno, obrtanje toplotne pumpe iz frižidera i klima uređaja da od toplotne razlike proizvodi mehaničku energiju, a to je, na forumu već pominjani, Stirlingov motor. Po meni je to zadnji korak evolucije toplotnih motora, koji, gle ironije, postoji već skoro 200 godina. Pa vi sad recite da su teorije zavere budalaština.

todos
25.3.2010, 19:12
Zar nije to ko onaj robot čupač pilića iz starog crtanog filma.:D