Prikaži potpunu verziju : Podizanje nivoa usluga u PC servisu, kako i na koji nacin?
Postovani,
treba mi vasa pomoc, vasi predlozi i sugestije. Posto se vecina nas na forumu bavi racunarima i od servisa racunara ne ocekuje nista posebno i spektakularno (sem racuna :) ) treba mi ideja kako podici nivo usluga u PC servisu. Naime, posto se ubijanje za nizu cenu ne isplati, moja firma se bacila na promovisanje servisa i pruzanje usluga korisnicima racunara. Naime, iskreno, bez 500 dinara racunar u mom servisu ne sme da izadje. 500 se naplati samo dijagnostika kvara. Reinstalacija je 1400 dinara. Ciscenje od virusa 1000 dinara itd itd. Ovo je po meni, SKUPO. 1400 dinara za podizanje sistema?!?!?! Posto mi se cena nikako ne svidja, a ostali drze takve cene, odlucio sam da za tih 1400 dinara dam vise od drugih. Tako da kad racunar izlazi iz servisa, kupac dobija:
1. Opis izvrsene intervencije (nesto u smislu, instaliran os, instaliran anti virus, updatejtovana baza, backup podataka se nalazi tu i tu) podesen outlook bla bla bla
2. Racun za izvrsene usluge
3. U teksualnom i elektronskom obliku (pdf) dobija spisak instaliranih programa sa kratkim opisom svakog programa i njegovom ikonicom
4. Kupon za 20% popusta pri sledecem korisenju usluga moje firme
To nije dovoljno. Po meni. Hteo bih da dodam jos nesto a to nesto, sto mi sada pada na pamet je cd sa softverom. Naime, u servisu ne postoji mogucnost odabira programa koji kupci zele na racunara, pa sto onda ne bi dobili jedan cd sa svim alternativama. To je jeftino, 13 din je cd a mislim da ce kupci naci da je bas super stvar. Na cd-u mislim da stavim alternative programima koje instaliramo u servisu. Na primer, pored Winampa da na cd-u bude opis i instalacija programa AIMP. Pored Firefox-a da na cd-u bude opis i instalacija Opere i Chroma.... itd itd itd...
Vase misljenje o ovoj ideji i o bilo kojoj drugoj ideji kako bih mogao da unapredim nivo usluga je vise nego dobrodoslo! Hvala unapred.
DonCorleone91
15.2.2010, 20:05
Od ova 4 sto si naveo da sad radis,
1. Taj opis koji dajes vecini ljudi je beskoristan i nece ga ni pogledati (nece ga razumeti).
2. Racun obicno zavrsi u kanti odma po izlasku iz servisa, sem ako nije vezan za garanciju.
3. To nije lose, ali isto mali broj ljudi ce to da gleda, al lepa ideja (i korisna). E sad koliko ti oduzima to vremena da istampas, i da pravis za svaki program ( da li vredi truda?)
4. E to je jedino sta ce svima da se svidi, al moze da ti dodje glave.
Ovo za CD ti nije losa ideja, al tu samo da turas free programe da nebi imao problema i tako toga :)
Lich_king2
15.2.2010, 20:32
Nije losa ideja, mada ja slicno vec koristim samo u online verziji.
Nije los taj CD, ali moras da vodis racuna kome ga dajes da ne dodjes u glupu situaciju. Na njemu mozes da stavis svasta. Bar korisne programe kojim ces manje obrazovanim izaci u susret, i fre programi zadnjih verzija, sa jednostavnim savetima oko sitnih problemcica koje i sami mogu da rese. Ponudi u radnji sok i kafu, na racun obavezno napisi hvala na poverenju, i vidimo se se uskoro.:D
Nutsbre@ker
15.2.2010, 22:49
Takodje se slazem sa kolegama :D. Ali to sto ti planiras da radis ce znati da cene samo pravi geek-ovi kao mi (bez uvrede). Jer ipak sta znaci detaljan opis kvara osobi koja zna da upali racunar, pogleda film, muziku, i visi na fejsbuku.... nista. Njima je bitno da to sto si ti popravio radi jos duuuuggoo vremena ( po mogucstvu dok se racunar ne raspadne). Osim toga to moze jednim delom da ti se obije o glavu , nesto npr. posle popravke podje po zlu, "strucni" komsija koji zna da instalira winamp potpuno sam, kaze da to ne ide tako da on zna bolje, i onda krecu optuzbe. Cd- nije losa fora samo gledaj naravno da to budu besplatni programi, ili neke alternative, da ne bi imao problema. Fiskalni racun necu da komentarisem, jer ako imas legalnu firmu po zakonu si obavezan da izdas musteriji fiskalni racun za bilo koji oblik posla koji si odradio.
Bilo bi lepo recimo da pred musterijom ( ako imas mogucnosti i vremena naravno) otvoris komp i pokazes koji je deo zamenjen , ako je uopste zamenjen naravno,i objasnim jednostavnim jezikom:kreza: zbog cega je doslo do kvara , itd.Ps: Kafa i sok su pun pogodak u sarmiranju musterija :D.
DonCorleone91
16.2.2010, 1:14
I bitno je da ti objekat/prostorija bude lepo sredjena, ne mislim uredna, nego da ima stila, da se svidi ljudima i da bude prijatna :)
Znate kako... Ovo sto sada radim sam krenuo da radim BAS upravo zbog toga sto mene nervira kad odem kod majstora za kola (u koja se uopste ne razumem, i ne zelim da ucim o kolima) a on mi kaze, evo gospodine sve je zavrseno, to vam je 50 eura. STA je 50 eura?! Da mi kaze sta je uradio, zaboravicu po izlasku iz radnje! Ovako kad je napismeno, mozda cu nekom svom drugaru dati da pogleda pa ce mi on objasniti sta je majstor uradio, ne zbog cene, vec zbog toga da znam kako mogu taj kvar da izbegnem (posto majstor nije imao ni vremena ni zivaca da mi objasni tako nesto). Ukoliko se kvar desi sutradan, da imam neki papir da je ON to radio, a ako je lose uradio da imam koga da okrivim :)
Svakom klijntu serviser, upali racunar, stavi ga za stolicu i u kratkim crtama objasni cemu koji program sluzi, gde mu se nalaze podaci sa c: particije, ukoliko je bilo potrebno uraditi backup podataka itd itd... Kazem vam, vidim po izrazima lica ljudi da im je puno i 1120,00 din za reinstalaciju (sa 20% popusta), pa bih kod ljudi da izazovem utisak, e nek sam dao 1120,00 dinara ali uradili su i ljubazni su svaka im cast! Nesto u tom smislu... A pazite, ako i klijent odnese sve moje papire kod nekog komsije koji se razume u racunare, mislim da ce kod svakog geek-a izazvati neko malo odusevljenje time sto smo mi vreme utrosili samo da napravimo opis izvrsene intervencije... Ili gresim?
Naravno. Iskreno, kada bi ja video tako nesto, odusevio bi se sigurno. Retki su ti serviseri koji pruzaju full uslugu. Ovo sto si predlozo je dobra ideja, ali mislim da pored svega trebas da budes ljubazan i pun nerava dok pokusavas da razumes "kvar" na racunaru (tipa: "Ukocio mi se fejsbuk") i da, ma koliko ti to zeleo, ne "oderes" takvog korisnika :)
Jedino sto moras da procenis jeste da li se utroseno vreme servisera na objasnjavanju svakog programa pojedinacno nekom kupcu (a to moze biti dosta vremena) isplati za te pare.
I jos nesto...ponuda je jedna stvar.Ali dzaba ti dobra ponuda ako ti je reklama losa. Ponudi kupcima ovo sto si planirao, ali baci se na marketing i videces, procvetaces. Mislim, trebalo bi :)
Obavezno, ali obavezno ako menjaš neki deo u toj istoj ambalaži stavi stari i predaj ga mušteriji. ako u startu kreneš na taj način, od tebe će garantovano biti dobar i pošten majstor.
Obavezno, ali obavezno ako menjaš neki deo u toj istoj ambalaži stavi stari i predaj ga mušteriji. ako u startu kreneš na taj način, od tebe će garantovano biti dobar i pošten majstor.
I to radimo! Ukoliko musterija nece deo koji ne moze da se popravi (neisplativo) i deo ne pokupi, mi garantujemo da cemo drzati deo jos nedelju dana, posle cega ne odgovaramo za deo. To sve stoji na racunu, ili nalogu za servisnu intervenciju. Imao sam problem par puta, a to je da su ljudi ostavljali deo kod mene, to je stojalo i po godinu dana, mi smo deo naravno bacili, i onda kada su se setili, kao treba im deo! E pa ne moze vise, ukoliko kupac pristane da ostavi deo kod nas, mi za deo garantujemo jos nedelju dana, posle toga, pravac otpad!
LoshMeeBre
16.2.2010, 12:53
Po meni je najveci problem to sto Srbi kakvi su, uvek vise vole da pozovu tamo nekog Milojcinog malog koji ce da im zbudzi sistem da pije vodu dok "majstori odu" nego da lepo, ljudski odnesu svoj pokvaren racunar u dobar servis.. Ne dao nam bog da nam slucajno popravlja komp neko kome je to profesija, nebo bi nam palo na glavu..
Po meni hiljadu dinara nikako nije velika cena, sobzirom da je to 3-4 sata posla, ako ne dodje do komplikacija. (dok uradis back up svih podataka, odradis instalacaje sistema i propratnih programa, vratis sve sto mozes kako je bilo).
Ali kako to objasniti prosecnom Srbinu koji ne zna sta je Firefox, al' zato zna da koristi Mozilu.
Mislim da su ti ideje odlicne, narocito ova za opis programa (naravno opis treba da bude sto jasniji i sto kraci).
Po meni bi valjalo da se na racunar manje upucenim korisnicima instaliraju programi koji u "automatskom" modu rade posao odlicno.
Npr. VLC player pusta sve zivo, ali GOM ako zafali neki kodek sve sam nadje. Obavezno podesiti automatsko update-ovanje baze virisu i tako tih stvari. Osobe kojima je potrebna manuelna kontrola nad takvim stvarima umeju to lako da iskljuce, dok one druge mozda ne umeju da se snadju. Drugarica je drzala na kompu Kasperski sa definicijama starim godinu dana :boodala:
Mozda da im das vaucer, da ako sistem prezivi vise od npr. 12 meseci imaju besplatnu reinstalaciju sistema (moje iskustvo je pokazalo da ne moze sistem da im prezivi 12 meseci :D)
Bravo,pravi primer kako bi trebalo da se radi kod nas,fala Bogu da se neko osvestio...
Pazi ovako,ja kad sam radio u servisu,voleo sam na primer da vidim korisnika,malo popricam sa njim,sa obaveznom kafom ili cajem,i pred korisnikom preuzimam racunar.
Cinjenica je da bi svi oni zeleli komp sto pre,stavljam se u njihovu kozu naravno,ako je sitan kvar,tipa zamena nekog dela,napajanja,memorije,kulera,ne zadrzavam komp dugo odmah ga uzimam,korisnika posadim na neki rezervni komp koji je obavezno povezan na net,i ponudim kaficu,i dok on cacka po internetu sve i svasta,ja odradim intervenciju i mirna backa,pred njima radim posle sve proverimo zajedno i svi srecni i svi zadovoljni i UVEK su mi se isti ljudi vracali kad god je nesto zaskripalo o broju poklonjenih diskova sa raznim programima da ne govorim,al mi nikad nije bilo zao....
E sad ako imas mnogo na servisu,tipa 5-6 kompova i vise,sto se desava ponekad,rok za isporuku neka ti bude 24 sata,obavezno imaj monitor,misa,tastaturu i neke budjave zvucnike,ako si u mogucnosti stavi i mrezu i nek ti to stoji na stolu bez kucista,kad korisnik dodje sa masinom a ti HOP i ukljucis ga odmah,ako imas problema sa nalepnicama garancije ako su zalepljene,vruc fen za kosu i zilet resavaju posao...
Nadam se da sam malo makar pomogao i drago mi je da se neko makar trudi da odrzi neki standard,da ne budemo uvek baba roge....
aj da vam pricam kao neko ko se dosta bavi servisom.
Sve ove price ljubaznost blablabla, su ok ali u vecini slacajeva nisu potrebne.
ZAST0???!!!
Zato sto se ozbiljan servis kompjutera malo vise bazira na servisiranju racunara odredjenih firmi gde nije bitno da sve to bude ljubazno nego zavrseno u najkracem mogucem roku. Znaci postoji razlika izmedju klijenata(Nije isto da li sredjujem komp firmi ili gospodji od 40 godina) Jednostavno ljude u tim firmama ne zanima sta se dogadja, ko je sta radio, vec ih jedino zanima da komp radi kako treba i platice za tu uslugu sasvim solidno.
U firmi gde ja radim servis se napalacije po principu 1000 sredjivanje sistema, 500 ciscenje virusa. Za ostalo ide dogovor. Politika je da servis ne moze da bude nizi od 500din ma sta god se radilo.
Inace na tome nema zarade, makar neke koja se moze nazvati relativno sigurnom. Ako je nekom zarada na servisu mesecno od 5000din zarada onda je to malo problem. Namerno sam rekao 5000din zato sto ako ne racunam firme kojima se radi servis meni dodje izmedju 3-7 ljudi mesecno za servis sto je smesno. Zasto, zato sto danas moze time svako da se bavi i svako zna min po 5 ljudi koji se time bave.
U svakom slucaju svidjaju mi se ideje ali mislim da to nije nesto sto ce podici profit na visi nivo sto je u krajnjoj liniji i cilj.
aj da vam pricam kao neko ko se dosta bavi servisom.
meni dodje izmedju 3-7 ljudi mesecno za servis sto je smesno.
Ti to nazivas "neko ko se dosta bavi servisom"?! Izvini, ne bih da potcenjujem tvoju firmu, agenciju ili sta vec, ali druze, moja firma primi oko 5 racunara dnevno. To sto pricas meni se ne svidja. Ugovori o odrzavanju racunarskih sistema firmama. Kakva je to glupost! Mnoge firme me pitaju za tako nesto, navikli ljudi da ih deru! U mojoj firmi toga nema. Kada se pojavi problem, serviser ce se od momenta prijavljivanja kvara odazvati u roku od 24h ili najkasnije sledeceg radnog dana do kraja radnog vremena. Sa firmama imamo super saradnju. Firme me trenutno ne zanimaju. Zanima me maloprodaja iskljucivo!
ps. U svakom slucaju, hvala na odgovoru! :)
Nema potrebe tako oštro odgovoriti čoveku koji računare i sve oko toga ima u malom prstu. Došao si za savet. Zato moraš da istrpiš bilo kakav, pa sviđao se tebi ili ne.
pa napisao sam hvala na odgovoru :) sa smajlijem! Samo kazem da moja firma ne bi mogla da izdrzi sa tako malim brojem racunara na servisu. Nista vise, cak sta vise, drago mi je da se javio neko ko racunare drzi u malom prstu, moze i neka saradnja :))))))
ps. cak nam se i politika firme slaze: nema izlazka racunara bez 500 dinara :)))))
Evo ovo se stampa u tirazu 15.000 primeraka ovog meseca i traje do kraja marta!
Vidite na sta mislim? Maloprodaja i samo maloprodaja :))))
>>>>> da li smem da okacim reklamu na forum??? ne zbog reklamiranja vec da bih pojasnio sta zelim da uradim ovom temom?
Ja licno sam imao na lageru servisa i po 10 kompova dnevno za servis i islo mi je super,24 sata sam radio nebrojeno puta,pa sam cak i spavao u servisu,i ujutru kad ustanem opet sve iz pocetka,musterija mora biti zadovoljena po svaku cenu,ali jedno nikada nisam davao,da mi neko sedi iza ledja dok radim,alergican sam na to...
Trenutno radim u Nuklearnim objektima Srbije,i ljudi znaju,ako nesto kazem tako ce i biti,laksi kvar odmah,a ako je nesto teze onda 24 sata i svi zadovoljni...
Sad smo porucili jedan server koji tera i7 intel sa 8 gb rama,4 tb HDD,i redudentno napajanje od 1000 W,bez graficke kartice,integrisana dobro vrsi posao,ionako je potreban samo da kontrolise reaktor i loguje promene u jezgru...
Ti to nazivas "neko ko se dosta bavi servisom"?! Izvini, ne bih da potcenjujem tvoju firmu, agenciju ili sta vec, ali druze, moja firma primi oko 5 racunara dnevno. To sto pricas meni se ne svidja. Ugovori o odrzavanju racunarskih sistema firmama. Kakva je to glupost! Mnoge firme me pitaju za tako nesto, navikli ljudi da ih deru! U mojoj firmi toga nema. Kada se pojavi problem, serviser ce se od momenta prijavljivanja kvara odazvati u roku od 24h ili najkasnije sledeceg radnog dana do kraja radnog vremena. Sa firmama imamo super saradnju. Firme me trenutno ne zanimaju. Zanima me maloprodaja iskljucivo!
ps. U svakom slucaju, hvala na odgovoru! :)
posto ne citas pazljivo, moram da ti odgovorim
Ako primetis rekao sam bez servisiranja firmi, znaci ako izuzmem te racunare, u suprotnom ih ima u proseku 10 dnevno
Druga stvar, prosecan servis kosta oko 2000din u firmi gde ja radim ali sam rekao da necu nista da radim ako ne moze da se naplati 500din i ne vidim sta je tu lose.
Treca stvar, napads me ovde (i to jos sa podsmehom) a nisi ni lepo procitao sta sam napisao......ok
Prvo, nisam nista rekao sa podsmehom, ne vidim zasto si ti to tako primio? Nije ni bitno, nije mi bila namera da te uvredim, izvinjavam se!
Razumeo sam ja tebe, bez firmi je 3-7 racunara mesecno od fizickih lica, zar ne?! E drug, mojoj firmi je to malo sto se fizickih lica tice... No to nije ni bitno sada, idemo u off :) Nego, ajmo dalje sugestije, kritike... :))))
ok, mozda ja tebe onda nisam razumeo
ali koliko vidim ti si mene razumeo samo nisi lepo napisao.
U pravo tako, znaci od fizickih lica imam oko 7 mesecno sto je jaaakooo malo, koji je razlog, ne znam, slaba reklama, ogromna konkurencija.....
E TO! Svaka cast! Poenta ovog posta je kako se IZDVOJITI od konkurencije sa istom cenom! Sta ponuditi bolje od drugih! :)))))))
Nutsbre@ker
16.2.2010, 15:59
Sad smo porucili jedan server koji tera i7 intel sa 8 gb rama,4 tb HDD,i redudentno napajanje od 1000 W,bez graficke kartice,integrisana dobro vrsi posao,ionako je potreban samo da kontrolise reaktor i loguje promene u jezgru...
Sta ce bit kada jednog dana tom serveru bude potreban servis :kreza: , jer ako se on ugasi odosmo u p.m
SALA
Lich_king2
16.2.2010, 15:59
Dobar odnos na relaciji musterija-korisnik dosta pomaze, kada je osoba iole normalna (Iole normalna da zna sta je kvar ili zasto donosi racunar a ne face mi koci.) Iako se ne razumem toliko u cene na tom polju ipak bi trebalo da postoji neki normalan odnos na pruzenu uslugu. Takodje kod nas je taj citav sistem malo cudan, jer sam u stranim zemljama vidjao da ako je sistem pobrljavio, majstor se prvo poveze preko VNC-a ili teamviewer-a, i onda dolazi na teren(mada to je retkost). Hocu da kazem da svaka inovacija moze da se isplati kad tad cak iako je mala. Znace to ljudi da cene. A sto se tice strucnosti nikola87, skidam mu kapu.:tapsh:
Nutsbre@ker
16.2.2010, 16:08
Pa i korsnici koji nemaju pojma o racunarima mogu biti fer i korektni (Licni primer br.1 : Nemam pojma o racunarima, ali imam poverenja u vas da cete mi sve srediti, ako posle i nedaj boze bude neki problem sve se smireno i uz normalni razgovor objasnjava i sredjuje) Ali opet moze bit i negativnih iskustava ( Licni primer br. 1: Stalno mi iskace nesto na ekranu(Avirino obavestenje o virusima) , i kompijuter mi secka. A to se desava od kako si mi ti sredio sistem , ti si kriv, ja slucajno pogledam history log u mozili a ono zadnjih 15 stranica ima veze sa pornografijom, "kao" maloletnim azijatkinjama, i raznim sumnjivim sajtovima, pa sam posle ja kriv . Kako da ne.)
Sass Drake
16.2.2010, 17:26
Pa i korsnici koji nemaju pojma o racunarima mogu biti fer i korektni (Licni primer br.1 : Nemam pojma o racunarima, ali imam poverenja u vas da cete mi sve srediti, ako posle i nedaj boze bude neki problem sve se smireno i uz normalni razgovor objasnjava i sredjuje) Ali opet moze bit i negativnih iskustava ( Licni primer br. 1: Stalno mi iskace nesto na ekranu(Avirino obavestenje o virusima) , i kompijuter mi secka. A to se desava od kako si mi ti sredio sistem , ti si kriv, ja slucajno pogledam history log u mozili a ono zadnjih 15 stranica ima veze sa pornografijom, "kao" maloletnim azijatkinjama, i raznim sumnjivim sajtovima, pa sam posle ja kriv . Kako da ne.)
Ako su maloljetne, imaš razlog da pozovoš policiju i da ga prijaviš kao pedofila, pa nek se onda njima žali da mu „kompijuter sjecka” i da mu iskače nešto na ekranu. :dzavo:
@as110022
Svaka čast na želji da napraviš takav servis računara i evo ti par mojih savjeta. Instaliraj lokalizovane verzije ako su prevedene kako Bog zapovijeda i antivirus podesi tako da sve radi automatski i eventualno isključi njegova obavještenja (ljudi neće ni da čitaju ova obavještenja i odmah počinju da kukaju). Želim ti puno sreće i ako uspiješ da napraviš takav servis možda se ovaj narod popravio.
@as110022
Svaka čast na želji da napraviš takav servis računara i evo ti par mojih savjeta. Instaliraj lokalizovane verzije ako su prevedene kako Bog zapovijeda i antivirus podesi tako da sve radi automatski i eventualno isključi njegova obavještenja (ljudi neće ni da čitaju ova obavještenja i odmah počinju da kukaju). Želim ti puno sreće i ako uspiješ da napraviš takav servis možda se ovaj narod popravio.
Hvala na lepim zeljama! Super ideja! Svaka cast! Prihvatam ideju!
Cek a vrsite popravku komponenata, mislim na (provera skidanje bilo kog smd elementa na ploci, zamena skupljih delova poput cip seta, dakle da znate radne napone cip seta dijagnostiku kvarova, aparaturu za detektovanje, menjanje tj. sve moguce popravke komponenti , naravno isplative) , dobijate li strucne knjige koje bi vas obavestavale o recimo novoj naponskoj jedinici za ram memoriju njene radne grafike i karakteristike servisiranje itd, dakle mislim na sve)
Koliko kosta aparatura od mernih uredjaja do lemnih stanica (osciloskopi, merni uredjaji, testeri CPU-a, GPU-a itd..) radi li ko ?
Ja to cisto informativno , hvala.:ciao:
Ne, takvu popravku komponenti ne radimo. Mislim da to ni veci servisi ne rade, jednostavno, nije isplativo. Ili mozda gresim? Tj, nikad ni jedna reklamacija nije resena nikako drugacije sem, neispravno, zamena novim uredjajem :))))
Cek a vrsite popravku komponenata, mislim na (provera skidanje bilo kog smd elementa na ploci, zamena skupljih delova poput cip seta, dakle da znate radne napone cip seta dijagnostiku kvarova, aparaturu za detektovanje, menjanje tj. sve moguce popravke komponenti , naravno isplative) , dobijate li strucne knjige koje bi vas obavestavale o recimo novoj naponskoj jedinici za ram memoriju njene radne grafike i karakteristike servisiranje itd, dakle mislim na sve)
Koliko kosta aparatura od mernih uredjaja do lemnih stanica (osciloskopi, merni uredjaji, testeri CPU-a, GPU-a itd..) radi li ko ?
Ja to cisto informativno , hvala.:ciao:
Nema bolji tester graficku(ne GPU-koliko ja znam za njega ne postoji tester) i cpu od maticne!!:to_care:(bar za mene, ja tako proveravam). A osciloskopi i merni uredjaju zavisi od kvaliteta, merni uredjaji idu od 300-80000din!!!
A za cene, 1500din za reinstalaciju je mnogo, ali se za 500din ne isplati!!! Od kada mi je jedan naplatio 2000din za reinstalaciju ja reinstaliram i popravljam sam i sebi i drugima!!!:to_care::ciao::ciao::ciao:
Nutsbre@ker
16.2.2010, 18:27
Ako su maloljetne, imaš razlog da pozovoš policiju i da ga prijaviš kao pedofila, pa nek se onda njima žali da mu „kompijuter sjecka” i da mu iskače nešto na ekranu. :dzavo:
Ma to je jedan iskompleksirani mladji punoletnik, a te ''kao'' maloletne azijatkinje su u stvari matore razdrndane krave od ko zna koliko godina. A sajt jos i zahteva instalaciju svog plejera za gledanje filmova, za koji antivirus pisti kao blesav, on naravno prihvati instalaciju, ignorise upozorenje, i posle se cudi odakle problem.:facepalm
Ma to je jedan iskompleksirani mladji punoletnik, a te ''kao'' maloletne azijatkinje su u stvari matore razdrndane krave od ko zna koliko godina. A sajt jos i zahteva instalaciju svog plejera za gledanje filmova, za koji antivirus pisti kao blesav, on naravno prihvati instalaciju, ignorise upozorenje, i posle se cudi odakle problem.:facepalmoff: a otkud ti znas da sta sve trazi, playeri i ostalo :P
Neki ljudi traže i 50 eura za reinstall tako da ne vidim problem kod 15. Ipak je to utrošeno vreme.
Sass Drake
16.2.2010, 22:12
Neki ljudi traže i 50 eura za reinstall tako da ne vidim problem kod 15. Ipak je to utrošeno vreme.
Kad se na to doda instalacija programa i njihovo podešavanje...:a_whistli
Equilibrium
16.2.2010, 22:28
Neki ljudi traže i 50 eura za reinstall tako da ne vidim problem kod 15. Ipak je to utrošeno vreme.
50 kazes, sto mi ne rece ranije, ja se budala mucim za male pare :D
:kreza: 500 динџи за чишћење вируса , знаш кад ћу да вам дам? Да скинете са нета пиратски антивирус и пустите скенирање :kreza:
50 kazes, sto mi ne rece ranije, ja se budala mucim za male pare :D
Pa jbg :D
@Sass, a u servisu ti ne instaliraju programe?
Sass Drake
17.2.2010, 1:39
@Sass, a u servisu ti ne instaliraju programe?Meni već četiri godine niko ništa ne instalira u servisu, a tamo ću ga nositi samo ako mi neka komponenta ili više njih odapne jer nisam siguran da ću imati rezervnih komponenti da sam testiram.:D
Reinstalacija je reinstalacija, ali instalacije su instalacije ako me razumiješ.:D
Još jedan savjet za našeg kolegu. Ako hoćeš već da objasniš na papiru uzrok kvara i da nemaš loše iskustvo kao Nutsbre@ker, ako je moguće napiši i izvor odakle je pokupljen malware, a možeš ubaciti i izvještaj antivirusa („Malicious item detected, skipped by user”).:dzavo:
Ево још једног искуства и личног начина рада (мојег). У фирми где сам запошљен, реинстал је 1500 дин. , а чишћење од вируса 500, скоро као и свуда у Кг-у. Кад одрадим реинстал, обавезно вратим бекап који сам направио, драјвери последње верзије, флешне се биос на плочи и чишћење физичко од прашине. После реинстала, тестирам комп најмање 2 сата. Е сад, дешава се понекад да људи хоће да им се одради квар за 2 минута. Ја не дозвољавам да ико упада преко реда, чак сам једном и газдин комп оставио у стању ''не-рада'' неких 3 сата док нисам позавршавао компове који су били на реду пре других. Једноставно, код мене нема ни по бабу, ни по стричевима, већ по реду како је ко дошао тог дана. Експлицитно, ако је неки тежак квар за детекцију и отклањање, са тиме се позабавим посебно и детаљно.
Кад муштерија дође да преузме комп, делови замењени (ако их је било) се обавезно враћају, па то макар био и онај мали аудио каблић од читача дискова до плоче, мирна ми глава, а и не волим да ме ико прозива за било шта. Такође, обавезно муштерији објасним шта је рађено, и због чега, и како ( ако је технички поткована, довољно је у кратким цртама).
Не дозвољавам да ми ико улази у сервис, ни са каквим изговором. Ако постоји квар, довољно је да ми само потанко опише, остало сређујем, али показне вежбе и опусе не дозвољавам. Јбг, није ми плата толико велика да могу себи да дозволим да ми неко нешто мазне.
Кад испоручујем комп ( нове машине после куповине), обавезно покажем купцу како да повеже каблове и где шта иде, у случају да се деси неки квар, а и да би знао како и шта да врати назад. Наравно, испорука је бесплатна на територији града (а и шире, ишао сам и по 60км од Кг-а да испоручим машине), и ми не додајемо никакве цифре на рачуне (као што поједине фирме овде у граду раде, као испорука бесплатна, а он овамо зарачунао још 'иљаду, и пре него што је комп и продао), јер се сасвим довољно заради, тако да нема потребе да се цикетанише за 300-400 динара за плин. Такође, обавезно детаљно објасним како се и зашта инсталирани програми користе, носим папире са собом ако је особа купила штампач да му/јој покажем како се штампа, и дискове за резање.
Ја пре свега од продавца кад уђем у радњу тражим љубазност, после професионалност и познавање материје са којом ради. Тако се и ја максимално трудим да то исто тако радим, али Бога ми, овде је понекад тако тешко нормално разговарати са људима. Тежак смо неки народ, у п...м...
NjegovaWisost
17.2.2010, 9:19
Радни простор, ако има и мало мјеста за уређивање, нека буде нешта фенсерајско =) У смислу да се привуку мушерије женског пола :dedica: које ако једном дођу, долазиће стално и позивати своје женско друштво.
Сад, нисам дизајнер, погледај по интернету слике, могуће је са врло мало новца направити добар радни простор. Најважније је да буде нека комбинација сличних боја, као нпр. код Рајфајзен банке црна и жута или сам гледао пар кафића у тотално зеленом стилу.
Што се саме услуге тиче, ту тешко шта можеш урадити - ако људи дођу по реинсталацију система, има само да се она одради и то је то. Ако ја са аутомобилом дођем да замијеним гуму код мајстора не дам му да ми чачка испод хаубе ако нећу па макар квар био и очигледан - претјерана предусретљивост може да одбије муштерије.
Најважније је да их упозориш шта не смију убудуће да раде, да најважније фолдере програма ставиш у hidden и кажеш не улази и сл.
Мада, и то је контрапродуктивно, јер ће тада мање компови да се кваре - то је мање посла =)
Можеш нпр. да уведеш комплетну дијагностику кварова и да направиш листу - на врху приоритетни (они који се морају поправити) и после тога они који нису важни али би се могли поправити (и наравно наплатити) и то предочити муштерији, најбоље на каквом листу папира, упрошћено до максимума. Сад, ако неће те друге, не мора и ви му то реците.
Понављам, за посао, маркетинг је убједљиво најважнији. Па чак и ако је рачунарски сервис у питању.
Ако ти наплаћујеш 15е за подизање система, боље да не говорим за шта моја правничка струка наплаћује и по 100 евра, а да прстом не мрдне... Нпр. писање тестамента, који свака писмена особа може сама да напише шта коме оставља и потпише се на крају...
water wizard
17.2.2010, 10:26
Ajde bar da mu je sve automatizovano, samo gurne disk, nego ima tu da se klikće, plus drajveri najnoviji da bi igre dobro radile. Sve u svemu posao ceo dan, pogotovo ako naleti neka kanta koja se vuče, za takve slučajeve treba uvesti skuplju tarifu jer rad duže traje
Sve u svemu posao ceo dan, pogotovo ako naleti neka kanta koja se vuče, za takve slučajeve treba uvesti skuplju tarifu jer rad duže traje
Ne slazem se,konfa je konfa pa makar bila i P1 pa sve do i7...
Da li znas da ja jednom penzioneru nisam naplatio rusenje windowsa 98,al ispostavilo se da nije makao od 98-ice,pa me fino zamolio da mu to uradim u roku od 7 dana,kad sam mu rekao da moze da dodje popodne po komp,on je bio srecan ko malo dete,jos sam mu sve podatke koje je imao bekapovao na disk plus ih vratio u racunar,i kad me je pitao posto kosta,ja rekao nista,covek se zahvali uzme komp,vraca se sutradan i nosi Dzonija Setaca(za neupucene Johnie Walker viski),i jos mi poruci da mu sklopim komp za unuku koji i nije bio bas naivan tada,izasao je negde oko 800-900 eura,zverina...
I eto ti sad,da sam ga odrao ko sto kazes,ne bi imao profit posle...
Naravoucenije:Ako volis svoj posao,svi korisnici su ti isti....
water wizard
17.2.2010, 11:09
Jeste, ali kad me šef pošalje da za pola sata pred kraj radnog vremena ubaciš par diska u komp kod tamo nekog, oni markirani polovni što su se uvozili pre nekoliko godina, normalno nema internet, cd mu čita u pio modu spoooroooo i ja sedim i gledam kako lagano ide 3 sata da bi ubacio drugi disk.... gratis, jedva sam čekao da pobegnem, za to vreme objasnim i ubedim klijenta da treba da kupi bolji komp :dzavo:, normalno, sve se lagano dogovorite šta mu sve treba, i to da radi iduće 5 godine igre full
Ne slazem se,konfa je konfa pa makar bila i P1 pa sve do i7...
respect! tako i mi radimo! reinstalacija je reinstalacija, pa makar trajala i n sati (a desavalo se) :)))
Bolnica Sveti Sava,ja uvodim mrezu,od 8 ujutru do 10 uvece i kad sam na kraju vec lipsao i boje na utp kablu pocele da se mesaju,zamolim glavnu sestru(koja je bila ok zena),zamolim da prespavam pa da nastavim rano ujutru i zavrsim,pokaze mi ona odvojeno odeljenje prazno a toplo. i kaze tu te niko nece dirati,ja osacujem onaj bolnicki krevet i samo skinem pantalone i duks i zaspim ko zaklan. Probudim se u 7 i nastavim gde sam stao u 6 popodne je bilo gotovo,posle sam joj doneo cokoladu i kafu....
Nemoj da brzas i ostavljas posao polovicno,mozda sam ja picajzla,ali nije mi savest na mestu ako nesto ne zavrsim,pa makar i posle radnog vremena....
Ja radim u firmi koja je na dobrom glasu ovde u mom mestu,i mogu reci da imamo posla...Gledajuci vase cenovnike,a i cene drugih firmi ovde,mislim da smo jeftini (reinstal je 800din,virusi i sitne popravke (ugradnja,skidanje i snimanje drajvera i slicno) je 300-400 kinti,kad je nesto smesno odradjeno kazemo coveku da donese koka-kola ili neki sok.Gledajuci druge kako naplacuju,pardon..deru,razmisljali smo o povecanju cena,mislim da bi bilo skupo,izgubili bi musterije.Sto se tice tog nekog skupljeg naplacivanja,imamo prijemni list u kome je sve lepo napomenjeno,kao npr.da ce se u servisu odraditi popravka,bez konsultacije vlasnika,u protivrednosti ne vecoj od 20e.Musterija dobija jedan primerak te prijemnice,jedan ostaje uz racunar.
Mislim da je tesko napraviti neku ustaljenu cenu za neku "popravku",jer,ne mozes isto naplatiti nekom ko donese komp na instalaciju sistema,kome snimis OS,drajvere i programe,i neko kome sve to odradis plus ti donese da snimis AutoCAD,3DMax,ProEngineer i sl.programe kojima instalacija traje duze od svega ostalog...duze zauzima mesto na "stolu" a drugi racunari cekaju..
Sve u svemu (zacin C),posao nije jednostavan i lak,nema lake zarade...Konkurencija je velika i mora se dosta potruditi da bi se privukle musterije.
ova tema mi je jako zanimljiva,dosta sam razmisljao o vasim cenama :facepalm,nekako totalno mi je nosvost da bilo ko naplacuje dizanje windowsa,a opet razumem da je to normalno...jedini savet za servise,budite ljubazni i posteni koliko vam poslovna i ljudska etika i moral nalazu,i razlikovacete se od konkurencije(mislim na konkurenciju ,,velikih firmi,,a i manjih s kojima sam se upoznao)
Sta ce bit kada jednog dana tom serveru bude potreban servis :kreza: , jer ako se on ugasi odosmo u p.m
SALA
Sta se plasis,pa ja sam tu...
ova tema mi je jako zanimljiva,dosta sam razmisljao o vasim cenama :facepalm,nekako totalno mi je nosvost da bilo ko naplacuje dizanje windowsa,a opet razumem da je to normalno...jedini savet za servise,budite ljubazni i posteni koliko vam poslovna i ljudska etika i moral nalazu,i razlikovacete se od konkurencije(mislim na konkurenciju ,,velikih firmi,,a i manjih s kojima sam se upoznao)
Pa mora od necega da se zivi.
Uostalom kako proveriti da li je kvar (hardware / software) otklonjen.
Ne radim u servisu, radim sa strane pomalo.
Ja bez 1500din ne lezem pod auto, pardon u komp :D.
Znaci komplet instalacija Win-a, gomile programa, ako hoce i neku igru. Obrni okreni, uvek se zadrzim najmanje 3 sata. 1500din za 3 sata, po meni je to sasvim fer cena ;).
NjegovaWisost
1.3.2010, 12:44
Сатница 500рсд.
Пуно радно вријеме 8 сати, 4000 динара. Радни мјесец 21 дан, то му дође око 84 000 динара... 900 евра, без факултета, скоро без икакве стручности, најобичнија инсталација виндовса, неки основци могу =) Па ако у сервису тако раде, онда не да је прескупо него... Код нас у Пљевљима реинстал система са програмима је чини ми се 10е.
water wizard
1.3.2010, 12:59
Nisi računao porez i ostale troškove oko održavanja firme, a i treba da bude dostupna gomila neispravnih kompjutera da bi se postigla takva zarada.
Сатница 500рсд.
Пуно радно вријеме 8 сати, 4000 динара. Радни мјесец 21 дан, то му дође око 84 000 динара... 900 евра, без факултета, скоро без икакве стручности, најобичнија инсталација виндовса, неки основци могу =) Па ако у сервису тако раде, онда не да је прескупо него... Код нас у Пљевљима реинстал система са програмима је чини ми се 10е.
Ja sam govorio o poslu sa strane, dakle siva zona ;).
Studentski dinar :).
Uostalom, to je par poslova mesecno, a ti si ga sracunao bas bukvalno :D.
Logika ti...:eek:.
Nisi računao porez i ostale troškove oko održavanja firme, a i treba da bude dostupna gomila neispravnih kompjutera da bi se postigla takva zarada.
Upravo to.
NjegovaWisost
1.3.2010, 13:29
Ja sam govorio o poslu sa strane, dakle siva zona ;).
Studentski dinar :).
Uostalom, to je par poslova mesecno, a ti si ga sracunao bas bukvalno :D.
Logika ti...:eek:.
Upravo to.
Nisam mislio na tebe, nego na servis u sivoj zoni :D :D :D
A sad legalno, kontam da ispadne ne više od 400e da te na kraju izađe...
water wizard
1.3.2010, 14:11
Ja imam diplomu od microsofta, tako da je moja diploma bolja od fakulteta :p
jeste da nekad radim za dž, ali pa koliko treba da se plaća taj radni sat, 100 dinara? Da imam za cigare što ću da ispušim uz neki krš koji odbija da radi
Ja imam diplomu od microsofta, tako da je moja diploma bolja od fakulteta :p
pa koliko treba da se plaća taj radni sat, 100 dinara? Da imam za cigare što ću da ispušim uz neki krš koji odbija da radi
Nee, nego da platis za tu diplomu koju si kupio na rate :to_care:.
water wizard
1.3.2010, 14:20
Zašto bih kupovao LOL, plaća se polaganje ispita i učenje..
Pogrešio si u svojim optužbama, šta da ti kažem.
Qq jos da placam i za ucenje :D.
Ma zz se, al sve je to meni pomalo smesno, ti silni sertifikati...
water wizard
1.3.2010, 14:37
Smešno, jeste, i bezveze, ali nešto mora da se pokaže šefu i ostalima koji misle da na kompjuteru radi neko bez fakulteta
A certifikat mi je istekao odavno, još 2002-03 dok se koristio vb6, tako da to treba da se obnavlja svake 2 godine, sa napredkom tehnologije...
znate kako,konkretno,ja iskreno nemam zenu i bebu i imam vremena kada nije ispitni rok,u toj situaciji blejim u nekom drustvu i cujem nekog majmuna kako kaze nekom moleru kao mogu ja da ti sredim windows i isnstaliram igrice sve za 50 evra :eek:i naravno probudi se robin hud u meni i coveku sredim sve za dzabe,kao i gomili ljudi koja mi ljbazno skuva kafu i pripada radnickoj porodici,al s druge strane razumem da od necega mora i da se zivi i da vreme i znanje imaju cenu..e sada sto mislim da za 5,6 godina svako dete ce imati to znanje to je drugo,ima ljudi koji na programiranju uzimaju mnogo vece pare...
blast beat
6.3.2010, 18:49
Ja ne znam nikog u mom sirem drustvu, a i od poznanika, da je nosio komp u servis. Uglavnom sam im kompjutere odrzavao ja, ili neko od njihovih drugova, naravno za dzabe. Nikome se ne daju pare kad znaju da cu im ja to srediti. Naravno, ja odmah kazem da li to mogu srediti ili ne. Oko hardvera ne cackam, jer smatram sebe prosecnim korisnikom koji je iz iskustva naucio da sam sebi odrzava komp. I sto rece raspucin, za par godina ima X ljudi da zna te stvari, tako da mislim da ce drasticno opasni broj intervencija reinstalacije sistema u servisima. Treba sada navuci nekako ljude, da bi ostali uz vas u predstojecim godinama. :)
DonCorleone91
6.3.2010, 22:25
I ja sam nekad radio za dz kod prijatelja. Jednostavno se ne isplati. Od kad sam kren'o da na placujem, odme je pola njih prestalo da zove i da se javlja na telefon. Niko ne zna da ceni to vreme zato sto oni taj posao smatraju, ma dva puta kliknes next i to ti to. Kad mi to neko kaze kad nekom treba da uradim nesto. Odgovor je "Sto ti onda neklikces next ako znas". Al zato volim da vidim ljude koji cene ulozen trud i rad.
Ja ne znam nikog u mom sirem drustvu, a i od poznanika, da je nosio komp u servis. Uglavnom sam im kompjutere odrzavao ja, ili neko od njihovih drugova, naravno za dzabe. Nikome se ne daju pare kad znaju da cu im ja to srediti. Naravno, ja odmah kazem da li to mogu srediti ili ne. Oko hardvera ne cackam, jer smatram sebe prosecnim korisnikom koji je iz iskustva naucio da sam sebi odrzava komp. I sto rece raspucin, za par godina ima X ljudi da zna te stvari, tako da mislim da ce drasticno opasni broj intervencija reinstalacije sistema u servisima. Treba sada navuci nekako ljude, da bi ostali uz vas u predstojecim godinama. :)
Treba unaprediti uslugu, izmisliti nešto novo. Stvarno što se tiče tih popravki istina je da svakim danom ima sve više ljudi koji tu tematiku drže u malom prstu.
Mozda uvodjenje neke clanarine gde bi se servis obavezao da vrsi odredjene servisne usluge besplatno a da za neke daje popust... Ovo bi sve trebalo da bude strogo definisano da ne bude zabune kod korisnika ovih usluga.
nesto poput ugovora o odrzavanju? jedino to...
Oba gornja predloga su na mestu. Jedina šansa je vezivanje na neki način gde bi se nešto plaćalo a nešto bilo i besplatno. Možda pogledati neki sajt neke strane firme koja se bavi tim poslom, pa ga analizirati.:kreza:
NjegovaWisost
9.3.2010, 20:35
Mozda uvodjenje neke clanarine gde bi se servis obavezao da vrsi odredjene servisne usluge besplatno a da za neke daje popust... Ovo bi sve trebalo da bude strogo definisano da ne bude zabune kod korisnika ovih usluga.
Tada mora da se sklapa ugovor. Malo koplikovanije nego što se čini :) Ako misli da se ide po pravu :kreza:
Dalje, vrlo je vjerovatno i da bi propalo, teško bi iko platio članarinu.
Tada mora da se sklapa ugovor. Malo koplikovanije nego što se čini :) Ako misli da se ide po pravu :kreza:
Dalje, vrlo je vjerovatno i da bi propalo, teško bi iko platio članarinu.
moram da budem skeptican ali mislim da si u pravu... tako se sa firmama radi, ali kako sa MP kupcima :facepalm
moram da budem skeptican ali mislim da si u pravu... tako se sa firmama radi, ali kako sa MP kupcima :facepalm
Mora se poceti od necega i navikavati ljude da postoji i takva opcija... Sklopiti neki dogovor sa prodavcima da se takva usluga ponudi uz garanciju koja bi u tom slucaju bila mozda i produzena...
--ComputerBoy--
10.3.2010, 0:38
Jao, kad se samo setim drame pre dve godine kad sam kupovao mp4 player... :facepalm
Odem ja u Usp*n i trazim pitam kakve mp4 plejere imaju. Decko pokaza i meni se jedan mali dopao, bese model mp404... Kupim ja, vidim radi, prebacim muziku i klipove, sav srecan!
Ali... Kad sam legao da spavam, ja ga skroz iskljucim. Prvo drzao "stop" da se iskljuci i onda sa strane stavio na "Off" i legnem da spavam...
Sutradan... Ustajem, stavljam player na "on", palim ga na Play... Pokazuje se pescani sat... I nece da se skloni! Ja se uspanicih, isprobavah ponovo, nece da se ukljuci, nema sile. :paranoia:
Isti dan ga vratim u doticnu prodavnicu i uzeh drugi i malo doplatih. Izvesni Vito Piper, koji je imao rozikastu kutiju. :D :D Plejer je lepo pustao muziku, slusalice su bile vrhunske, ali... Klipove je katastrofalno pustao! :facepalm Za svaki klip slika je mnogo brze isla u odnosu na zvuk, to me je uzasno zivciralo! Nisam nikako mogao da namestim, htedoh i da ga apdejtujem, nista... I ja odem i vratim uz obrazlozenje da nece da pusta klipove i da uzmem drugi. Medjutim, lik me je podrugljivo pogledao uz: "Hm, ocigledno vi necete biti zadovoljni nijednim plejerom, posto vam je ko zna koji put da menjate. Hocete li da vam ja lepo vratim novac i okoncamo ovo?". Ja mu rekoh: "Jako ste bezobrazni! Ja samo trazim plejer koji normalno radi, ali posto vi tako nesto ocigledno nemate i posto ste izuzetno ljubazni zelim da mi odmah vratite novac!"
Lik je vratio pare, ja sam kupio na drugom mestu, radi k'o bombona dan danas, samo sto sam ga bratu dao. ;)
Poenta price?
Poenta je da mi je ljubaznost izuzetno bitna u koju god prodavnicu da odem, jer ako je neko bezobrazan, odmah napustam lokal. Mis'im, dajem ti pare, a ti tako. :paranoia: Mislim, jasno mi je da ima svakakvih, ali to nije razlog da neki na musteriji iskaljuju frustracije. Recimo, u robnoj kuci u Cacku je pre postojala radnja sa originalnim PC igrama i bio je zaista ogroman izbor. Naravno, ja sam usao da vidim sta ima, covek posle "Dobar dan" i dok sam gledao sta ima, sve vreme me je u stopu pratio i bdio mi iznad glave. Uh, doslo mi je da se okrenem i da mu... najljubaznije kazem da se skloni. :D Naravno, on je to uradio, ali me je opet pratio i konstantno gledao sta smeram. :facepalm Joj, vise nikad tamo nisam ulazio! :mad:
Pa ako si napadan, i sumnjivo lice tako i treba da prođeš.:D Ni ja ne idem u tu dotičnu firmu što zbog sličnih, što zbog drugih razloga.
Nov sam na forumu, pa ne zamjerite ako nešto pogriješim.
Ali me zanima dali postoji neka zakonska regulativa za servis, kao:
1. ako je računar u garanciji šta kupac mora da posjeduje, i koji je rok mene kao servisera da moram izvršiti servis;
2. ako je istekla garancija kakvi su onda uslovi...
Volio bih ako neko ima kakvu informaciju u vezi toga da je podijeli samnom :confused::(
Ovako, to je sve regulisano zakonom o zastiti potrosaca koji mozes skinuti sa neta, use google...
1. Ako je racunar u garanciji, MP kupac mora imati:
- racun i popunjen garantni list
- originalnu ambalazu
Ovako, po zakonu ide sledeca procedura: dodje ti covek sa kucistem koje je u garanciji i kaze "nesto ne radi" ti kuciste zaprimis na nekom nalogu/revers-u. Od tog datuma, imas rok od 8 dana da coveku kazes da li je reklamacija uvazena ili nije. Obicno se tu smatra da ces ti pregledati fizicka ostecenja, nepravilno rukovanje uredjajem, bla bla bla. Utvrdis da je hdd neiprava, zoves kupca, kupac dodje i potpise ti "Nalog za reklamaciju" ili reklamacioni list, e od tada TI imas 45 dana da coveku vratis popravljenu komponentu, novu komponentu ili novac. Kako se dogovorite ti i kupac. Sve ovo pod uslovom da je hdd kupljen kod tebe!
2. nema nikakvih uslova
i koji je rok mene kao servisera da moram izvršiti servis;
Pise u samoj garanciji. Mislim da je nesto tipa 45dana. Narvno, u praksi nikad se nece cekati toliko. Obicno ako je sam problem manji moze da se resi i za nekoliko dana, dok u slucaju da neki deo mora da se zameni po garanciji cekanje moze i da bude par nedelja (zavisi od slucaja do slucaja).
water wizard
10.3.2010, 14:37
ali je kupac srećan ako dobije komp za dan dva, a mnogo ljut ako čeka mesec dana...
Tako ti ja idem i jedini u gradu nisam imo DVD citac (bilo je 5 samo ljudi sa kompjuterima) i otiso u neku tamo vukoje*inu slucajno i da kupim usput DVD citac.Odem ja i vidim neki mlad covjek. Kazem IMATE LI DVD CITAC on kaze VALJDA DVD MODEM? ja kazem KAKO MODEM on kaze PA TO STO KAZETE NE POSTOJI..Ja kazem "Djecko,oces ti meni davati lekcije iz informatike za 4.razred ili oces da dobijes pare".Nakon toga sam mu pokazo srednji prst i otiso. Posle kupio DVD kod ''Pedje iz kontenjera''. Zakljucak: ne mozes da muzes kravu u cizmu,ako nemas kantu ,mani se posla.
Planiram da otvorim servis i ovo dole je super i drzacu se toga ako bude sta. I da,treba uzeti obezbedjenje za n00bove ili recimo kad djete kupuje komp da mu kazem da dovede roditelje jer on jednostavno ne zna neke stvari,ne samo u vezi sa kompovima. I da,da se zaposle edukatori.
Uh uh čitam ovo pa mi sve toplo oko srca zato što se više ne bavim j****** PC servisom. Svakome ko je to radio 10+ godina (kao ja, što direktno kao manuelac što kao "šef") ni pakao neće teško pasti. Slaba lova, klinci koji ti otimaju mušterije jer će za paklu cigara sedeti tri dana kod komšije da mu srede (ili "srede") komp, klijenti užasno teški (čast izuzecima), misle ako daju neke smešne pare da zaslužuju da im se ljubi stražnjica i svira na uvce, a još te pri tome u skladu sa našom predivnom narodnom tradicijom "svi su protiv mene" merkaju i zrače kao da si bitanga kojoj je jedini cilj u životu da njihovo veličanstvo zakine za 100 dinara. I još mnogo toga. Zato deco mali savet: učite škole i klonite se PC servisiranja - osim ako niste mazohistički nastojeni :D
Sass Drake
13.3.2010, 1:34
Zato deco mali savet: učite škole i klonite se PC servisiranja - osim ako niste mazohistički nastojeni :D
Kod kod se razumije u kompjutere („kompjuteraš” narodski rečeno) je doživotni serviser. I sebi, i užoj familiji, i prijateljima, a bogami i nekim pripadnicama nježnijeg pola kod kojih ćeš neke druge stvari morati „popraviti”.:dzavo:
DragonSlayer
13.3.2010, 9:48
pun nerava
kljuČno
kljuČno
Slažem se. Ja sam iste verovatno vremenom potrošio :o
:)
Ne znam za vas ali ja bas volim servis :) Mnogo vise nego rad u MP! :)))) Valjda sam ja mazohista :D :D
Tako ti ja idem i jedini u gradu nisam imo DVD citac (bilo je 5 samo ljudi sa kompjuterima) i otiso u neku tamo vukoje*inu slucajno i da kupim usput DVD citac.Odem ja i vidim neki mlad covjek. Kazem IMATE LI DVD CITAC on kaze VALJDA DVD MODEM? ja kazem KAKO MODEM on kaze PA TO STO KAZETE NE POSTOJI..Ja kazem "Djecko,oces ti meni davati lekcije iz informatike za 4.razred ili oces da dobijes pare".Nakon toga sam mu pokazo srednji prst i otiso. Posle kupio DVD kod ''Pedje iz kontenjera''. Zakljucak: ne mozes da muzes kravu u cizmu,ako nemas kantu ,mani se posla.
Planiram da otvorim servis i ovo dole je super i drzacu se toga ako bude sta. I da,treba uzeti obezbedjenje za n00bove ili recimo kad djete kupuje komp da mu kazem da dovede roditelje jer on jednostavno ne zna neke stvari,ne samo u vezi sa kompovima. I da,da se zaposle edukatori.
A ti, umesto što si se bavio ispravljanjem krive Drine i pokazivanje lepota svog srednjeg prsta, što nisi istim tim prstom pokazao u DVD čitač i rekao "E, ovo mi daj"? Jel ti cilj da tog prodavca "staviš na njegovo mesto" i posle još da svima pričaš "Zamisli šta mi je rekao!", ili da dođeš do DVD-ja?
A ti, umesto što si se bavio ispravljanjem krive Drine i pokazivanje lepota svog srednjeg prsta, što nisi istim tim prstom pokazao u DVD čitač i rekao "E, ovo mi daj"? Jel ti cilj da tog prodavca "staviš na njegovo mesto" i posle još da svima pričaš "Zamisli šta mi je rekao!", ili da dođeš do DVD-ja?
Pa ja DVD citac nisam vidio pa sam pomislio da ga ima negdje drugdje po bozjoj prodavnici. Chill!
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.