PDA

Prikaži potpunu verziju : Warblade :D


EclipsE
18.5.2006, 21:23
kao sto i samo ime kaze, Warcraft klon

Ovu 2D igricu krece da radi Nuclear Production(ja i moj ortak) ali zbog nekih nedostataka(clanova), pozivamo sve one koji zele da nam se pridruze u pravljenju igre(radimo u VB6)
Potrebni su nam crtaci likova, zgrada itd... ocajni smo

nemtheem@hotmail.com

Teva
18.5.2006, 22:25
E brate postoji ultrapopularna igra sa istim nazivom......

EclipsE
19.5.2006, 9:36
:eek:
nisam znao.. ali nema veze

bobi
19.5.2006, 10:31
Post-ujte nesto od radova koje ste vec zavrsili. Ovako, niko ne zna, cak i da hoce da vam pomogne, koliko ste ozbiljni u namerama.
Svi bi hteli da prave strategije. A sta je sa starim dobrim platformicama, arkadama svakakvih vrsta, pucacinama... :)

Patton
19.5.2006, 11:11
:eek:
nisam znao.. ali nema veze
Kako mislis nema veze, ako koristite naziv koji vec postoji?

EclipsE
19.5.2006, 21:08
Kako mislis nema veze, ako koristite naziv koji vec postoji?

promenili smo naziv, sada je Hell On Earth
dosad nismo pravili igre, pravili smo samo programe
ali smo mnogo ozbiljni... bar sam ja ozbiljan i zbog toga trazim pomoc

B@NE
19.5.2006, 21:27
pa samo napred ja vas podrzavam!
imate li neki plan oko igre,koliko vas ima?

EclipsE
19.5.2006, 21:38
trenutno nas ima petoro
planiramo da napravimo nesto na foru Warcraft-a ali da bude 2D
pravimo svoj engine(tj. ja pravim)
josh jedan moj ortak mi pomaze oko pravljenja a ostali smisljaju o igri i crtaju
uplanirali smo 4 osnovne rase: Human, Blood Elf, Orc, Demons
ali bice ih vishe samo je problem crtanja

pored resursa: gold i lumber dodajemo i food
bice neka zgrada gde ce seljaci da rade i proizvode hranu koja se koristi(kao i ostali resursi) za treniranje vojnika itd...

heroji ce biti napredniji, nece biti ono strenght, agility i inteligence nego ce biti tipovi heroja da se biraju, a svaki tip ima svoje prednosti i mane(npr. warrior heroj ce imati vishe hp, veci armor i veci damage ali ce magije koje moze da koristi biti loshije)

josh smisljamo, a ako mislite da mozete da nam pomognete, slobodno recite...

Magneto
19.5.2006, 22:33
Pa niste ni sada specijalno originalni. Doom 2 na primer, u nastavku nosi naziv Hell on earth.

A i ovaj novi naziv se nikako ne uklapa u koncepciju igre, kao da je slučajno zalutao.

EclipsE
19.5.2006, 22:59
Pa niste ni sada specijalno originalni. Doom 2 na primer, u nastavku nosi naziv Hell on earth.

A i ovaj novi naziv se nikako ne uklapa u koncepciju igre, kao da je slučajno zalutao.

ja cu da se ubijem
pa nista... smisljamo novo

3dM@niak
19.5.2006, 23:06
shto igru ne nazovete half life? :D :D :D
zezam se... kako cete radite grafiku? crtate sprajtove ili render 3d modela?
dajte screenshotove.. ili rendere... ili sprajtove.. ili shtagod :)

EclipsE
19.5.2006, 23:10
pa moja je ideja renderovanje 3d modela ali je malo komplikovano
ali ipak cemo da crtamo sprajtove(OSIM ako ne pronadjemo neki dobar RTS engine koji podrzava 3d modele, onda igru radimo 3d posto znam dosta njih koji su dobri u 3d modeliranju itd...)

3dM@niak
19.5.2006, 23:11
jel pravite profi za prodaju ili onako, za zezanje?

EclipsE
19.5.2006, 23:19
i o tome sam razmisljao.... bila bi freeware
posto ne znam ko bi zeleo da kupi neku RTS igru u 2D koju je pravila neka "firma"
ako bude 3D mozda..... :qliranje:
uglavnom, back on topic

Trazim crtace likova!!! i zgrada

Magneto
20.5.2006, 21:27
uglavnom, back on topic
Pa topic i jeste o igri, ne? Elem, kako glasi novi naziv intrigantnog RTS-a?

EclipsE
20.5.2006, 21:35
Josh nismo smislili... :kreza:

Teva
21.5.2006, 9:49
Pa mozes da razmislis o ovim (sugavim) imenima.....
Magic Wars
Craft Wars
Battle Craft
Good vs. Evil
Sta ja znam kombinuj ove reci pa ce da dobijes nesto zanimljivo a reci su
Battle,Craft,Wars,Magic......

bobi
21.5.2006, 10:09
Pa ne trazi se tako naziv, da uzmete i pucate imena. Prvo osmislite scenario od pocetka do kraja, pa na osnovu toga izaberete jednu ili vise reci koje oslikavaju najbolje, vasu igru.

A sto bi pravili Warcraft clon? Mnogo je bolje da sami osmislite rase i njihove karakteristike. Sednite negde uz pivo, pa popite jos jedno pivo, pa jos jedno, i posle uopste ne morate da izmisljate rase, same ce da vam izlaze pred oci, sa svim potrebnim predistorijatom :)

Marko_L
21.5.2006, 10:30
Sednite negde uz pivo, pa popite jos jedno pivo, pa jos jedno, i posle uopste ne morate da izmisljate rase, same ce da vam izlaze pred oci, sa svim potrebnim predistorijatom
E bre, uopšte nisi ekonomičan, ne moraš da odaješ poslovne tajne :rofl:

bobi
21.5.2006, 11:03
A najbitnije od svega je da nemate sefa koji ce da vam sedi nad glavom, odmerava svaku vasu rec, sef kome necete smeti ni da pisnete iz straha da ne budete otpusteni, zbog koga cete da se propijete jos vise nego inace, koji ce da vas tera da radite danonocno i bez trunke odmora, sarkasticno komentarisuci sve sto ste mukotrpno uradili :) :) :)

EclipsE
21.5.2006, 11:32
Pa ne trazi se tako naziv, da uzmete i pucate imena. Prvo osmislite scenario od pocetka do kraja, pa na osnovu toga izaberete jednu ili vise reci koje oslikavaju najbolje, vasu igru.

A sto bi pravili Warcraft clon? Mnogo je bolje da sami osmislite rase i njihove karakteristike. Sednite negde uz pivo, pa popite jos jedno pivo, pa jos jedno, i posle uopste ne morate da izmisljate rase, same ce da vam izlaze pred oci, sa svim potrebnim predistorijatom :)

necemo raditi kampanju(barem ne za sad) zbog toga sto bi se crtalo josh vishe likova tako da bi to trajalo..........

neke rase uzimamo, neke smisljamo ali ove uzete ce imati drugacije zgrade, heroje, vojsku itd. nego u warcraft-u...

btw i'm the boss :qliranje:

Pr3dat000r
21.5.2006, 12:05
blah ja mislim da je bolje da napravite neku kampanju izmislite nesto bar da ima 14-15 misija bezveze.Svima je jako zanimljivo da igraju kampanje(Bar meni:D)


Nece vas nista kostati sem malo truda za kampanju ako vas bas toliko mrzi napravite bar da ima 5-6 misija lupam sad kako humani pobedjuju otkud znam bilo ko.


Srecno unapred mislim da ce igrica dobra biti.

SAMO NAPRED!:alealeee:

EclipsE
21.5.2006, 12:31
ok, videcemo to za kampanju, mada ne znam da li sam rekao da 2d engine ne pokazuje neke velike rezultate, ako budemo imali neki 3d engine(a nadamo se tome uskoro), mozda i uradimo par nekih glupih misija...

Pr3dat000r
21.5.2006, 12:42
To ti pricam;) ;)

Pr3dat000r
21.5.2006, 12:44
A koliko vi mislite da to bude ozbiljan projekat?


Jel pravite ovako iz zezanja ili da zaradite nesto kinte.

Ja bogami kad bi bila 3D ne bih stavio za freeware.Ma ni da je 2D :D

EclipsE
21.5.2006, 13:02
ako bude 3d sigurno nece biti freeware
a ako bude 2d verovatno ce biti free(osim ako drugi clanovi ne budu zahtevali neku kintu)
a projekat shvatam totalno ozbiljno

MG-RAY
21.5.2006, 13:08
Par dobrih saveta npr.:

Nemojte da se odmah zalecete na 3D, pogotovo ako radite sa VB (6), jer ce te morati da koristite DX ili OPENGL.
za DirectX jos i mozete da razmislite ali je grafika sa VB-om na nivou one od pre 5-10 godina, a na programabilni Pipeline slobodno zaboravite.

kod OpenGL-a je suprotna situacija- lepa grafika ali je ubistvo za koriscenje (u verziji koju sam video ne postoji cak ni metod za koriscenje 3D objekata, vec morate rucno da ih kodirate)...

Ali i sam VB nije striktno OOP (radio sam sa njim 3-4 godine, a pojma nemam kako ta stvar funkcionise, ali nije jednostavno...), pa na kompleksniju igru takodje -zaboravite... (osim ako ne uspes da se snadjes).

Naravno , ostaje mi samo da vam pozelim srecu i samo nastavite...

:aplauz: :busted:

NenadN
21.5.2006, 13:16
Ali i sam VB nije striktno OOP (radio sam sa njim 3-4 godine, a pojma nemam kako ta stvar funkcionise, ali nije jednostavno...), pa na kompleksniju igru takodje -zaboravite... (osim ako ne uspes da se snadjes).Za****no, Objektivno programiranje je broj 1, a api funkcije su broj 2, a kompleksne igre se mogu napraviti, ali recimo neke stvari u VB ne idu od ruke te je bolje u c++ napisti kao dinamcnu biblioteku pa ih posle koristiti u VB, sto zbog brzine, sto zbog sigurnosti.

MG-RAY
21.5.2006, 13:23
Za****no, Objektivno programiranje je broj 1, a api funkcije su broj 2, a kompleksne igre se mogu napraviti, ali recimo neke stvari u VB ne idu od ruke te je bolje u c++ napisti kao dinamcnu biblioteku pa ih posle koristiti u VB, sto zbog brzine, sto zbog sigurnosti.

Zavisi sta podrazumevas pod "kompleksnije"...
Nesto mi se cini da bi onda celu igru radili u C++

:a_whistli

EclipsE
21.5.2006, 13:45
engine koji cemo da skinemo je bas predvidjen za RTS igre i sve je olaksano
a da sam radim u DX-u, OpenGL-u, nisam ni pomislio
...

NenadN
21.5.2006, 13:53
Zavisi sta podrazumevas pod "kompleksnije"...
Nesto mi se cini da bi onda celu igru radili u C++

:a_whistli
kompleksnije=Zahtevnije, 3d, opengl, Direct 3d.

A takvu igru je u VB6 moguce napraviti samo bibliotekama c++ preko api-a ili koriscenjem nekog drugog engina preko referenci.

voodoo_
21.5.2006, 14:39
Preporučujem ti da se prešaltaš na C++Builder. Ne moraš da se zezaš sa DirectX-om pošto ima ubačen DoubleBuffering i možeš slobodno da šetaš slike po prozoru bez treperenja. A i VB je krajnje očajno rešenje za bilo šta što nisu desktop aplikacije; uostalom, kako misliš da dinamički kreiraš objekte poput jedinica i slično?

Marko_L
21.5.2006, 14:44
pozivamo sve one koji zele da nam se pridruze u pravljenju igre(radimo u VB6)
Potrebni su nam crtaci likova, zgrada itd... ocajni smo
ako bude 3d sigurno nece biti freeware
a ako bude 2d verovatno ce biti free(osim ako drugi clanovi ne budu zahtevali neku kintu)
a projekat shvatam totalno ozbiljno
Određujete cenu programa na osnovu toga da li je 2d ili 3d i da li će neko od članova da traži pare ? Zanimljivo :)
neke rase uzimamo, neke smisljamo ali ove uzete ce imati drugacije zgrade, heroje, vojsku itd. nego u warcraft-u...

btw i'm the boss
Sa takvom organizacijom nećete završiti ni Pacman-a, belive me... Uostalom, probajte pre ove strategije... ako ne možete da napravite Pacmana za manje od 15-20 dana... bolje ni ne razmišljajte o započinjanju rada na RTS strategiji...

EclipsE
21.5.2006, 15:41
http://www.nuclear-production.co.nr/

evo ga neki sajt cisto onako... :D

EclipsE
21.5.2006, 15:45
Preporučujem ti da se prešaltaš na C++Builder. Ne moraš da se zezaš sa DirectX-om pošto ima ubačen DoubleBuffering i možeš slobodno da šetaš slike po prozoru bez treperenja. A i VB je krajnje očajno rešenje za bilo šta što nisu desktop aplikacije; uostalom, kako misliš da dinamički kreiraš objekte poput jedinica i slično?

samo se ocrta sprajt.... sta je tesko
a ako korisnik zeli da klikne na neku zgradu, vojnika itd., svaka jedinica ima x,y,width,height, i proverim da li je korisnik tj. igrac kliknuo negde u tom pravougaoniku...

pacman? pfff, prosto

3dM@niak
21.5.2006, 15:55
Ja sam od treceg razreda hteo da pravim igre... od Pacmana preko avantura do strategija... od svega sam do sada zavrshio pacmana. Sad sam nashao druga koji zna da programira i radimo lepo, zajedno strategiju. Stim shto on ide na Microsoftovo svetsko takmicenje, a ja ucim Max vec 3 godine... znaci nismo pocetnici (pogotovo on). E sad, samo hocu da kazem sledece:
Sa puno volje, puunnnnoo upornosti i puuuuuuuunnnnnnnnoooooo rada sve mozete da uradite..
Ali ako vam je ovo prvi projekat i ako nemate dovoljno iskustva, ne ocekujte odmah veliki uspeh... Ako hocete bolnu istinu, evo neke grube skice kako ide razvoj tima:

1. ostavicete kosti za kompom radeci i uceci :to_care:
2. prvih jedan-dva projekta ce vam propasti :paranoia:
3. ako budete uporni polako cete zavrshiti prve projekte, ili ih bar dovesti do neke "ovo je super" granice :nov_guita :nov_guita
4. e ONDA cete napraviti carsku igru ako budete uporni:alealeee:
5. posle toga ste carevi, imate znanje, imate par projekata, imate svoju pravu firmu koju ce ljudi ceniti ne kao volonterski poduhvat, vec kao ozbiljan tim developera... :qliranje:

P.S. ako stignete do 3, mocicete da odradite 4
ako ste odradili ODLICNO 4, e onda ste na 5 :D

Wish you luck :):dedica: :ciao:

Koliko vidim imate dosta entuzijazma, samo tako nastavite, i bice super :)
:odoK:

3dM@niak
21.5.2006, 15:57
i da, sad vidim post o opcrtavanju sprajta...
nije to bash tako jednostavno... nije jedinica samo sprajt.

Marko_L
21.5.2006, 16:01
pacman? pfff, prosto
Daleko ćete vi da dogurate :)

3dM@niak
21.5.2006, 16:04
ajde napravite tog prostog pacmana... :)

EclipsE
21.5.2006, 16:06
hvala sto si me utesio :D

pa da, nije jedinica samo sprajt ali svaka jedinica ima svoje atribute npr(lupam)

Type spriteHumanWarrior

iX as Integer 'pozicija x
iY as Integer 'pozicija y
iWidth as Integer 'duzina
iHeight as integer 'sirina
HealthPoints as integer
Damage as integer

and so on and so on...

End Type

Dim colHumanWarriors() as spriteHumanWarrior
Dim HumanWarriors as integer 'kolko ih ima

Sub CreateHumanWarrior()

humanwarriors = humanwarriors + 1
redim preserve colhumanwarriors(humanwarriors)

itd itd i onda se samo ocrta ali ipak ima svoje atribute

End Sub


nemam pojma sta sam sad napisao ali nema veze :S

B@NE
21.5.2006, 16:07
ne bolje Nuclear Pacmana
this is a piace of cake

EclipsE
21.5.2006, 16:10
Nuclear Pacman - Pacman with nuclear bombs ready to nuke ghosts! :D

Pr3dat000r
21.5.2006, 16:12
a projekat shvatam totalno ozbiljno

Pffffff ja mislim da ne mozete ovu igru da uradite ni sa 30 ljudi kamoli sa 20.


Preporucujem nadjite jos programera,dizajnera,muzicara sastavite jedan velik tim(mozda 50 ljudi tako nesto manje vise)e kad ga onda sastavite bacite se na rad.

3dM@niak
21.5.2006, 16:12
ako pacman hocete da bude uvod u strategiju, trebace vam sledece:
1. napravite da duhici intelignentno jure pacmana, a ne da se vrte ko idioti
2. napravite map editor i stavite da se u njemu prave tereni za pacmana
Ako vam to uspe... onda ce biti dobro...

P.S. Ne zezam se, stvarno napravite ovo sve, trebace vam

3dM@niak
21.5.2006, 16:13
@Predator: Moze i 5 ljudi da naprave igru ako uloze mnogo truda, i ako znaju znanje, u DOBROOOO se organizuju :)

Pr3dat000r
21.5.2006, 16:16
Pa dobro moze ali ako hoce 3D bas ono vidis da shvataju igru ozbiljno.Moze i 1 covek da napravi 3D igru kao World of Warcraft npr. samo sto nece stici da je zavrsi jer ce pre da umre :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

3dM@niak
21.5.2006, 16:19
pa shto jes jes :D :D hahahha

B@NE
21.5.2006, 16:19
kod game dev timova organizacija je na prvom mestu ,a posle nje sve ostalo!
a ko nje nema nema nista i od projekata!
Najbolje je da se projekat prvo dobro razradi u svaki svaki mali detalj-korak.
da se svi clanovi ukljuce u tim ,znaci timski rad!
Pase posle dodeljuju poslovi ....

EclipsE
21.5.2006, 16:21
Doom 3 je napravio samo jedan lik pa vi vidite....

EclipsE
21.5.2006, 16:25
Pa mozes da razmislis o ovim (sugavim) imenima.....
Magic Wars
Craft Wars
Battle Craft
Good vs. Evil
Sta ja znam kombinuj ove reci pa ce da dobijes nesto zanimljivo a reci su
Battle,Craft,Wars,Magic......

e jbg, treba se odluciti za neko ime........ od ovog ovde, mozda Battle Craft........... e sto mi je mozak(koji mozak) mali...

quick
21.5.2006, 16:33
Doom 3 je napravio samo jedan lik pa vi vidite....
imas temperaturu?

3dM@niak
21.5.2006, 16:59
zaista... ovo nisam ni video... Jedan lik --- doom 3.... ???????

B@NE
21.5.2006, 17:05
da sve to stoji!
ali da se malo vratimo u proslost<<<
kada je izasao prvi doom
koliko je tad taj(Niklaus Wirth) covek imao godina,a koliko kada je poceo da pravi doom 3!
Ipak trud se isplatio.

EclipsE
21.5.2006, 17:09
http://img117.imageshack.us/img117/4361/bc8kn.gif

da, id software, jedan lik
pa vi vidite....

MG-RAY
21.5.2006, 17:30
Doom 3 je napravio samo jedan lik pa vi vidite....

A utkud onda meni Video kako taj TIM radi tu igru, sve sa programerima, dizajnerima... ??? :) :) :)

quick
21.5.2006, 17:45
kakve nebuloze pisete to je strasno

kakve veze ima niklaus wirth sa doom3, on je izmislio pascal i jos neke prog. jezike
a john carmack (osnivac id software-a) je autor doom i quake engine-a.
doom3 su radili preko 60 ljudi, samo otvorite credits listu u igri.

"id software, jedan lik"
strasno ... :rofl:

EclipsE
21.5.2006, 17:49
wtf??
negde sam ja procitao da je samo jedan lik uradio doom 3... :icon_scra

voodoo_
21.5.2006, 18:16
Jedan lik je napisao endžin :)
Što je doduše 90% posla realno, nego dizajneri dignu dževu čim im neko kaže da je njihov rad sviranje falusu u odnosu na mukotrpno programiranje :)

Marko_L
21.5.2006, 18:32
nemam pojma sta sam sad napisao ali nema veze
Apsolutno si u pravu :)
Preporucujem nadjite jos programera,dizajnera,muzicara sastavite jedan velik tim(mozda 50 ljudi tako nesto manje vise)e kad ga onda sastavite bacite se na rad.
Tim od 50 ljudi teško može da funkcioniše kako treba i u nekoj većoj firmi, a kamoli na amaterskom projektu, kada ljudi rade kao indijanci... Kada amaterski praviš igru (pod amaterski smatram tim u kome programeri, dizajneri, muzičari and so on NE primaju platu), sve više od 3 čoveka je mnogo, a i to je ponekad (najčešće) teško organizovati...
kod game dev timova organizacija je na prvom mestu ,a posle nje sve ostalo!
a ko nje nema nema nista i od projekata!
Najbolje je da se projekat prvo dobro razradi u svaki svaki mali detalj-korak.
da se svi clanovi ukljuce u tim ,znaci timski rad!
Pase posle dodeljuju poslovi ....
Upravo tako... samo što je tako nešto teško organizovati bez para... jer kao prvo mora da postoji vođa projekta sa autoritetom, sa iskustvom, i najvažnije sa smislom za organizaciju, a toga je u Srbiji jako malo (ovde dođe neko od 15 godina i hoće da pravi firmu i bude šef, a o organizaciji zna koliko ja o uzgajanju ljubičica u Zanzibaru), pa onda mora da postoje rokovi, pa penali ako se rok prmaši i bonusi ako se nešto uradi pre roka, a kako ćeš ti nekoga da nagradiš ili kazniš, ako ga ne plaćaš uopšte :)
Znači, nemojte se zanositi ljudi... Ako tek ulazite u game dev svet, zna se kako se to radi... prvo skupite tim od najviše troje ljudi... i uradite nešto prostije poput pacmana, tetrisa, arkanoida... pa onda neku platformu, space shooter... pa tek onda širite ekipu i razmišljajte o RTS-ovima. Znam da to izgleda jednostavno... ali nije... svako ko je pokušao da uradi AI za Pacmana zna koliko je to teško, a da ne pričamo o RTS-ovima... gde svaka jedinica mora da "misli" za sebe... pa onda pathfinding..., i nemojte mi samo reći ono čuveno "Pa naći ćemo profesionalnog programera da to odradi..." :)

EclipsE
21.5.2006, 18:51
ovde dođe neko od 15 godina i hoće da pravi firmu i bude šef

:rolleyes: :a_bleh:

3dM@niak
21.5.2006, 18:59
Što je doduše 90% posla realno, nego dizajneri dignu dževu čim im neko kaže da je njihov rad sviranje falusu u odnosu na mukotrpno programiranje
joj shto volim genijalnosti.... napravi igru bez dizajnera pa se javi ili nadji igru bez dizajnera pa se javi... ta prica ko je pametniji dizajneri ili programeri je glupost nad glupostima... igra se programira da bi radila, a dizajnira da bi se igrala... oba su jednako vazna za dobru igru...

quick
21.5.2006, 20:01
Što je doduše 90% posla realno, nego dizajneri dignu dževu čim im neko kaže da je njihov rad sviranje falusu u odnosu na mukotrpno programiranje :)
heh, zasto li se toga silne kompanije nisu setile, nego ko budale trose pare na tolike desetine dizajnera.
odigraj citavu igru da vidis koliko tu "malo" grafike ima i koliko je to "mali" posao

Teva
21.5.2006, 22:48
Eclipse nemoj mi reci da si ti jedan od balvan boys-a.....
E imam 15 godina ali se ne zalecem toliko....
Prvo ti uzmes i napravis sam nekog pacmana da vidis koliko znas i koliko umes pa tek onda pravis firmu...
Mada bi vam ja preporucio da uzmete pa da napravite neku od flash igara lako se prave i mogu da budu strasno zarazne.....


Doom 3 napravio jedan covek.....
Da moze biti...
A covek se zove Klrak Kent.....

B@NE
21.5.2006, 22:52
Da ,sta fali Balvan Boysima
Oni su josh mladi ali ambicozni,koliko vidim trenutno rade svoju igru!
Kada napravimo videcete sta je igra(2d)
Ja sam licno napravio par svojih igara koje su jako proste ali za mene su vrh!

Flash dobra ideja!

EclipsE
21.5.2006, 23:00
Eclipse nemoj mi reci da si ti jedan od balvan boys-a.....
E imam 15 godina ali se ne zalecem toliko....
Prvo ti uzmes i napravis sam nekog pacmana da vidis koliko znas i koliko umes pa tek onda pravis firmu...
Mada bi vam ja preporucio da uzmete pa da napravite neku od flash igara lako se prave i mogu da budu strasno zarazne.....


Doom 3 napravio jedan covek.....
Da moze biti...
A covek se zove Klrak Kent.....

ae cuti, ovo nije mesto za h8

Marko_L
21.5.2006, 23:01
joj shto volim genijalnosti.... napravi igru bez dizajnera pa se javi ili nadji igru bez dizajnera pa se javi... ta prica ko je pametniji dizajneri ili programeri je glupost nad glupostima... igra se programira da bi radila, a dizajnira da bi se igrala... oba su jednako vazna za dobru igru...
Pa ne baš, realno gledano engine jeste 90% igre... dobro ne baš 90% ali svakako mnogo bitniji nego sama grafika. Razlog je jednostavan, dobro napisan engine može da tera bilo koju grafiku, a fantastična grafika ne vredi pišljivog boba ako nema šta da je pokrene. E sad, naravno da je za dobru igru bitno i jedno i drugo, tj. i gameplay i grafika moraju da budu na nivou... s tim što je mnogo teže napraviti dobru AI rutinu, nego izdizajnirati nešto na papiru...

3dM@niak
21.5.2006, 23:03
s tim što je mnogo teže napraviti dobru AI rutinu, nego izdizajnirati nešto na papiru... grrrr... josh jedna ovakva i skinucu ti reputaciju :p zezam se, to ti je.. svako svoj posao voli i ceni...

Marko_L
21.5.2006, 23:10
:)
Pa ne radi se o tome... nego zaista jeste teže... da bi nešto izdizajnirao, potreban ti je talenat i osećaj za lepo (ne kažem da je to malo), a za programiranje ti pored talenta trebaju i godine učenja...

3dM@niak
21.5.2006, 23:24
eh sad, samo neki izgovori :p :p

Marko_L
21.5.2006, 23:27
Uostalom, šta se ti mešaš, koliko ja znam, ti si modelar, a ne dizajner :)

3dM@niak
21.5.2006, 23:28
eto, lepo ja kazem... samo neki izgovori :D :D
pa moram da dizajniram, pa tek onda izmodelujem ceo RTS.. valjda me to cini nekim dizajnerom? :D

voodoo_
21.5.2006, 23:30
heh, zasto li se toga silne kompanije nisu setile, nego ko budale trose pare na tolike desetine dizajnera.
odigraj citavu igru da vidis koliko tu "malo" grafike ima i koliko je to "mali" posao
Da nema programera i endžina koji će sve to da pokrene, mogli bi samo da gledate u te teksture i da obrćete modele u 3dmaxu/mayi (koje su opet neki mučenici morali da isprogramiraju) ;)

3dM@niak
21.5.2006, 23:34
joj bre... nit su bitniji jedni nit drugi... jedni bez drugih igru napraviti ne mogu.... dizajneri mogu shto rece samo da vrte modele, a programeri mogu samo da gledaju zeleni ekran sa cika glishama,.... nit postoji igra bez programa, nit dobra igra bez dizajna...

Marko_L
21.5.2006, 23:37
pa moram da dizajniram, pa tek onda izmodelujem ceo RTS.. valjda me to cini nekim dizajnerom?
Bez uvrede, ali to te čini "srpskim dizajnerom", jer samo u Srbiji su dizajner, crtač, modelar, pixel-artist... ista osoba :) To što si se ti uhvatio i da dizajniraš i da modeluješ, ne znači da je tako ispravno raditi... Mada nije ništa bolje ni kod programiranja, jer u Srbiji se svako ko zna da iskuca neki tekst u Wordu ili napravi tabelu u Excelu naziva programerom... evo baš pre neki dan na ulici sretoh jednog poznanika i kaže on meni "E diplomirao sam za programera" i krenem tako ja da pričam sa njim i ispostavi se da je dečko položio osnovni kurs za korišćenje Worda, Excela, Outlook Expressa, Internet Explorera i Calculatora :) Srbija TM

3dM@niak
21.5.2006, 23:39
e pa ebiga... :D u inostranstvu bi te leeeepppoooo platili samo da modelujesh... ovde i da modelujesh i da dizajnirash, samo neko ceka da te zavrne...
ko shto rece, Srbija TM :D

Marko_L
21.5.2006, 23:41
joj bre... nit su bitniji jedni nit drugi... jedni bez drugih igru napraviti ne mogu.... dizajneri mogu shto rece samo da vrte modele, a programeri mogu samo da gledaju zeleni ekran sa cika glishama,...
Nije tačno, programer može da napravi igru sa dve linije koje odbijaju tačkicu (i linije i tačka se mogu programski iscrtati sa jednom linijom koda, bez poznavanja crtanja), neće biti baš moderno, ali će ipak biti igra, dok modelar može sa svojim modelima ne može ništa ako ne ume da programira.
nit postoji igra bez programa, nit dobra igra bez dizajna...
I dogovori se više sam sa sobom... pričaš li o dizajnerima, crtačima, modelarima ili nešto četvrto... ?

3dM@niak
21.5.2006, 23:46
dizajneri... mislio sam na dizajnere... al posto celog zivota (uh, dug zivot :D :D ) radim kao dizajner, crtac, modelar, pixel artist i kafe(caj:D) kuvar to mi nekako uvek sve ide u paketu :D
a to sam i rekao... programeri bez dizajnera ne mogu da naprave DOBRU igru... mogu da naprave Pong... al uzmi biraj: pong- doom 3... pong-doom 3... hmm... disizns, disizns :D :D

voodoo_
21.5.2006, 23:51
Mogu dizajneri i poligone ručno da nacrtaju programski, kao wireframe. Jes da nije doom al je opet 3D. Ne sporim značaj dizajnera, ali ima da se zna ko kosi a ko vodu nosi :)

3dM@niak
21.5.2006, 23:54
ajde... idem da spavam... ipak je ovo SK forum...stavite istu temu u caskanje na www.dizajnzona.com, pa cete videti kako ce moji saborci da vas oteraju :D :D shalim se, pobedjen sam, idem da spavam, moram sutra rano u shkolu... :D
EDIT
oftopikovali smo na strani ipo... marko, brishi ovo skrnavljenje Eclipsove teme :D

Highlander
22.5.2006, 0:02
... da se zna ko kosi a ko vodu nosi :)
'ajde mi molim te pojasni malo ovo! Zar vi ljudi stvarno mislite da je posao dizajnera/modelara lak? Taj posao nije samo napraviti tačkicu(Marko_L) ili poligon(voodoo_nbgd) već je mnogo, mnogo složeniji!
Na kraju, da se razumemo: jedni bez drugih ne mogu ništa, čak i programer mora da smisli neki dizajn ako radi samostalno (i Marko je bio dizajner za svoj SK Kolekcionar, kakav-takav :p).

A sad pitanje: da niste malo zašli u offtopic vode?:confused:

bobi
22.5.2006, 0:08
Ljudi, nikako da shvatite. Nisu bitni ni dizajneri ni programeri, najbitnije su kafe kuvarice. Jer kako ce da rade i jedni i drugi ako im neko ne spravi vreli napitak koji ce sasuti u trbuh pre nego li prionu na rad. :)

Marko_L
22.5.2006, 1:54
'ajde mi molim te pojasni malo ovo! Zar vi ljudi stvarno mislite da je posao dizajnera/modelara lak? Taj posao nije samo napraviti tačkicu(Marko_L) ili poligon(voodoo_nbgd) već je mnogo, mnogo složeniji!
Naravno da nije lak i naravno da nije jednostavan, ali mi ovde pričamo o izradi igre... a ja se posebno osvrćem na kukanje autora teme... čuj, nemaju dizajnere pa su OČAJNI. Ja samo pokušavam da kažem da dizajneri u početku nisu ni potrebni, najvažnjie je napraviti engine koji radi... A pre svega, napraviti plan. Dakle, momci još nisu odlučili ni da li će da rade 2d, 2d izometriju ili 3d, nemaju engine, nemaju pathfinding, nemaju AI rutine, nemaju selektovanje i grupisanje jedinica, nemaju jasnu ideju kako će igra da izgleda... praktično nemaju ništa, a već im trebaju dizajneri... Za početak može i bez toga... jednostavno koristite placeholdere... lako ćete posle kada budete imali funkcionalan engine ubaciti "pravu" grafiku
Evo ja ću vam objasniti kako da sami napravite grafiku za vašu igru koja će da bude placeholder... Otvorite Paint, stavite image size (32X32), uzmite bucket tool i obojite određenom bojom, napravite drugi nekom drugom bojom... itd. I eto vam jedinica... pa onda napravite isto to veličine 64X64 ili 128X128 neka vam to budu građevine, i voila... s tim možete da pravite i testirate engine na delu... pa kada budete imali funkcionalan engine, onda možete lepo da kontaktirate nekoga ko se bavi dizajnom, nekoga ko se bavi modelovanjem, nekoga ko se bavi crtanjem (ili angažujete 3d manijaka i dobijete sve u jednom :)) da vam odrade grafiku koju ćete staviti umesto placeholdera, lepo to izanimirati i eto vam igre. Ali ne, svi bi da skupe tim od 30 ljudi i onda ne znaju šta će s njim, niti mogu da se organizuju, niti to može da se kontroliše, niti bilo šta... i lepo ćete da puknete kao što je 1000 timova pre vas, samo zato što odmah hoće da naprave RTS ili nešto slično što spada u sam vrh kada je težina izrade u pitanju... Mislim, traženje dizajnera pre nego što si počeo da pišeš engine je kao praviti ražanj dok je zec još uvek u šumi...

Teva
22.5.2006, 8:23
ae cuti, ovo nije mesto za h8
Ma bre nemam ja nista protiv vas ali mi samo nije jasno ako ste se vec organizovali kao balvan games otkud sad nuclear production.....

Patton
22.5.2006, 10:41
promenili smo naziv, sada je Hell On Earth
dosad nismo pravili igre, pravili smo samo programe
ali smo mnogo ozbiljni... bar sam ja ozbiljan i zbog toga trazim pomoc
Kakav sada Hell on Earth ???!!!
Pa Doom 2 se zove tako! :)

Patton
22.5.2006, 10:52
Ja sam licno napravio par svojih igara koje su jako proste ali za mene su vrh!
Mozemo li mi nesto da vidimo od toga?

Patton
22.5.2006, 11:06
pacman? pfff, prosto
Pacman se pravi za 4-5 dana, mogao bi da probas da ga napravis (sa sve AI-jem) dok trazis dizajnere, pa da vidis na cemu si.

EclipsE
22.5.2006, 13:37
Naravno da nije lak i naravno da nije jednostavan, ali mi ovde pričamo o izradi igre... a ja se posebno osvrćem na kukanje autora teme... čuj, nemaju dizajnere pa su OČAJNI. Ja samo pokušavam da kažem da dizajneri u početku nisu ni potrebni, najvažnjie je napraviti engine koji radi... A pre svega, napraviti plan. Dakle, momci još nisu odlučili ni da li će da rade 2d, 2d izometriju ili 3d, nemaju engine, nemaju pathfinding, nemaju AI rutine, nemaju selektovanje i grupisanje jedinica, nemaju jasnu ideju kako će igra da izgleda... praktično nemaju ništa, a već im trebaju dizajneri... Za početak može i bez toga... jednostavno koristite placeholdere... lako ćete posle kada budete imali funkcionalan engine ubaciti "pravu" grafiku
Evo ja ću vam objasniti kako da sami napravite grafiku za vašu igru koja će da bude placeholder... Otvorite Paint, stavite image size (32X32), uzmite bucket tool i obojite određenom bojom, napravite drugi nekom drugom bojom... itd. I eto vam jedinica... pa onda napravite isto to veličine 64X64 ili 128X128 neka vam to budu građevine, i voila... s tim možete da pravite i testirate engine na delu... pa kada budete imali funkcionalan engine, onda možete lepo da kontaktirate nekoga ko se bavi dizajnom, nekoga ko se bavi modelovanjem, nekoga ko se bavi crtanjem (ili angažujete 3d manijaka i dobijete sve u jednom :)) da vam odrade grafiku koju ćete staviti umesto placeholdera, lepo to izanimirati i eto vam igre. Ali ne, svi bi da skupe tim od 30 ljudi i onda ne znaju šta će s njim, niti mogu da se organizuju, niti to može da se kontroliše, niti bilo šta... i lepo ćete da puknete kao što je 1000 timova pre vas, samo zato što odmah hoće da naprave RTS ili nešto slično što spada u sam vrh kada je težina izrade u pitanju... Mislim, traženje dizajnera pre nego što si počeo da pišeš engine je kao praviti ražanj dok je zec još uvek u šumi...

tako sam ja i mislio, napravio sam engine ali nije nesto narocito, posto moram da mu dodajem josh neke stvarcice, sitne ali nema veze

Nuclear Production je bio pre Balvan Games-a

Sto se tice pakmena glupa je igra, i nije je tesko napraviti i iskreno, mrzi me...

quick
22.5.2006, 13:53
naravno da posao dizajnera nije lak.
da ne bude zabune ja sam programer.
morate imati u vidu da se engine ne pravi iznova za svaku igru.

Marko_L
22.5.2006, 14:15
tako sam ja i mislio, napravio sam engine ali nije nesto narocito, posto moram da mu dodajem josh neke stvarcice, sitne ali nema veze
Pa eto, šta će ti onda dizajneri odmah ? Posveti se lepo pravljenju engine-a, dodaj mu šta fali, oblikuj ga... pa onda lepo objavi da imaš dobar engine za tu i tu vrstu igre, da ti trebaju dizajneri i crtači (ne boj se, i kad imaš gotov engine imaćeš još dosta da programiraš :)), pa će ti se tako neko možda i pridružiti. A ovako, još ne znaš ni da li ćeš da praviš 2d, 2d izometriju ili 3d... niti imaš bilo kakav plan za igru (u plan ide sve, od toga u kom pogledu je igra, scenario, spisak rasa, opis svake rase, spisak jedinica i građevina, opis svake od njih, njihove karakteristike... sve to i još mnogo toga ide na papir, pre nego što se uopšte razmišlja o započinjanju izrade igre), pa kako ćeš onda da znaš da li crtači trebaju da ti crtaju sprajtove odozgo, da li izometrijske, da li da modeluju ? Šta, hoćeš da skupiš ljude da možeš da se tripuješ kako si šef i imaš 20 ljudi ispod tebe (koji te neće hebati ni 5% da izviniš na izrazu) koji neće imati mesecima šta da rade ili će da rade kao muve bez glave crtajući nešto što se neće moći upotrebiti u tvom engine-u.
Sto se tice pakmena glupa je igra, i nije je tesko napraviti i iskreno, mrzi me...
tako sam i ja mislio dok nisam probao da ga napravim... mislim, sve je bilo lepo dok nisam došao do toga da napravim pristojnu AI rutinu za duhove (u original pacman-u svaki duh ima različiti nivo inteligencije, a najpametiniji je crveni ako se dobro sećam, pa sam tako hteo i ja), a pod pristojnom AI rutinom ne mislim na to da duhovi idu kao da se upravo vraćaju sa svadbe i nabadaju hodnike, nego da tačno znaju kuda da krenu u kom trenutku. Veruj mi da ćeš se iznenaditi koliko je teško samo to odraditi kako treba, a da ne pričam o tome da će ti za RTS trebati nekoliko puta bolja i složenija AI rutina za svaku jedinicu.
morate imati u vidu da se engine ne pravi iznova za svaku igru.
Ljudi, dogovorite se jednom o čemu tačno pričamo. Naravno da postoje gotovi engine-i, ali svaki pristojniji košta i to dosta... pogotovo ako hoćeš neograničenu licencu da možeš da ga menjaš (što obično za svaku igru mora da se uradi), a mi ovde imamo ekupu 15-godišnjaka koja ne verujem da ima par hiljada evra viška za engine. Doduše, postoje neki koji se bez plaćanja mogu iskoristiti u freeware ili open-source projektima, ali momci još ne znaju ni kakva će biti igra, niti da li će biti freeware... tako da prvo to moraju da reše... a i to što rade u VB-u samo nažalost otežava traženje gotovog engine-a, tako da će vrlo verovatno morati da prave svoj.

B@NE
22.5.2006, 14:42
Mozemo li mi nesto da vidimo od toga?
www.balvangames.host.sk

Na sajt nisam postavljao pacmana,koga ce to josh da zanima!
Ali vi ste insistirali ,bitje za koji dan,ako nije problem!

Marko_L
22.5.2006, 14:47
Ne radi vam sajt.
A naravno da bih voleo da vidim Pacmana, najvi[e me interesuje AI rutina, po[to je to deo oko koga najmanje ynam, pa bih voleo da sa nekim mogu da raymenjujem iskustva...

B@NE
22.5.2006, 14:52
Pa da cesto se baguje,FREE HOSTING(za sad)
Pokushaj kasnije,
Sto se tice pacmana-cooming soon

Patton
22.5.2006, 14:53
www.balvangames.host.sk

Na sajt nisam postavljao pacmana,koga ce to josh da zanima!
Ali vi ste insistirali ,bitje za koji dan,ako nije problem!
Od tih par igara koje ste napravili na sajtu sam nasao samo Tumbu, gde mi pukne download posle 150kb. No dobro... lepo izgleda na screenshotovima. Sto se tice Pacmana, Google ce u narednih par dana biti tvoj najbolji prijatelj dok u njemu budes kucao keywordove "a star" i "pathfinding" :rolleyes:

EclipsE
22.5.2006, 14:55
www.nuclear-production.co.nr
free hosting i ne baguje....
napravio sam i forum www.npforum.byethost8.com

B@NE
22.5.2006, 14:57
To je zbog hostinga,premesticu ga na neki drugi!(meni je skinulo kompletnu)
Nerazumem zasto na sajt da postavljam PACMANA,on mi je bio trening za nadolazece igre!
Dobro videcemo.....

3dM@niak
22.5.2006, 15:42
ne znam shta ce ti sajt dok nemash 10% igre....

Highlander
22.5.2006, 16:01
Evo, da vam malo pomognem: 3D Engines list (http://cg.cs.tu-berlin.de/~ki/engines.html) možda ste znali za ovo, možda niste...;) Nisam siguran da li svi linkovi na sajtu rade, pa zato budite strpljivi i proverite.

Pattone spamuješ!!!

EclipsE
22.5.2006, 16:40
ne znam shta ce ti sajt dok nemash 10% igre....

nema veze, nije samo za igru :D

@highlander: nije lose ali ipak....

Marko_L
22.5.2006, 16:59
Nego i za web dizajn. Pa što onda sebi ne napravite jedan ? :)

EclipsE
22.5.2006, 17:36
ne kontam??? mislis da nisam ja napravio?

Marko_L
22.5.2006, 18:29
Ako jesi onda gore po tebe :)

EclipsE
22.5.2006, 18:51
sho??
dodao sam josh jedan template

a i ne znam sta radim
ja umesto da radim engine ja radim glup sajt... ma idi bre

Marko_L
22.5.2006, 19:30
I ti hoćeš da budeš šef ? :)
Ajde da ne bude da samo kritikujem u prazno... evo ti savet. Uzmi prvo napravi plan za tu igru... pa onda lepo kreni da praviš engine... zaboravi sad na sajt, kad nemaš ni šta da postaviš na njega, pa polako... ako budeš radio sve odjednom, nećeš stići ništa.

EclipsE
22.5.2006, 20:33
imam nesto da postavim, postavio sam iks oks sa AI :opanachke
imam josh dosta toga nego me zeza net, moram da se konektujem ponovo na 2 minuta

quick
22.5.2006, 21:07
Ljudi, dogovorite se jednom o čemu tačno pričamo. Naravno da postoje gotovi engine-i, ali svaki pristojniji košta i to dosta... pogotovo ako hoćeš neograničenu licencu da možeš da ga menjaš (što obično za svaku igru mora da se uradi), a mi ovde imamo ekupu 15-godišnjaka koja ne verujem da ima par hiljada evra viška za engine. Doduše, postoje neki koji se bez plaćanja mogu iskoristiti u freeware ili open-source projektima, ali momci još ne znaju ni kakva će biti igra, niti da li će biti freeware... tako da prvo to moraju da reše... a i to što rade u VB-u samo nažalost otežava traženje gotovog engine-a, tako da će vrlo verovatno morati da prave svoj.
to nema nikakve veze, prica je bila da je engine 90% posla a tu se ne slazem, ne pricam o konkretnom primeru ovih decaka.
ako napravis engine od nule za neku igru, za sledecu verziju sigurno neces pisati ponovo vec ces unaprediti postojeci. ne samo za sledecu verziju, nego za bilo kakvu dalju igru, mocices dosta funkcija i pomocnih nezavisnih stvari da iskoristis u bilo kakvoj igri koju budes radio. ako je neko pisao engine znace o cemu pricam.
dok dizajn mora sve iznova da se radi.

Marko_L
22.5.2006, 21:21
E, sad se razumemo... to jeste tačno, ako imaš napisan svoj engine, normalno da ukoliko je dobar, nema potrebe pisati novi, već ga samo unaprediš... no naravno, trebaš prvo da napišeš svoj engine... što naravno nije nimalo lako... a ponekad nije lako ni prepraviti postojeći. U svakom slučaju, to ne menja činjenicu da engine čini mnogo veći deo igre, nego što je sama grafika... jer taj engine upravo sadrži gameplay, prihvatanje i obradu komandi sa ulaznog uređaja, puštanje zvuka, pa i same te grafike... a neretko i specijalne efekte koji se primenjuju na toj grafici...

EclipsE
22.5.2006, 21:48
:nov_mad2: :n-cc2:
kako me nervira :mad:

posto ne mogu preko DX-a nista da uradim, idemo alternativom... :kreza:

3dM@niak
22.5.2006, 22:04
ok, ali ne ocekuj nista veliko graficki... ja kad sam radio u VB, bash sam kupio knjigu programiranje grafike u VB... sve je to nase*avanje, i od toga nema nishta.... Visual basic je da se prave programi ko word, a ne igre... jedino moze nesto preko DX-a.. Apiji mogu dosta da te izvuku, ali i oni imaju granice (vrlo niske) :(

EclipsE
22.5.2006, 22:20
Ma BitBlt ce uspeti, ako ne ja cu da se ubijem

NenadN
22.5.2006, 22:33
ok, ali ne ocekuj nista veliko graficki... ja kad sam radio u VB, bash sam kupio knjigu programiranje grafike u VB... sve je to nase*avanje, i od toga nema nishta.... Visual basic je da se prave programi ko word, a ne igre... jedino moze nesto preko DX-a.. Apiji mogu dosta da te izvuku, ali i oni imaju granice (vrlo niske) :(
U vb mozes da napravis isto sve kao i u c++ samo sto nije sve na dohvat ruke i kad se nesto napravi imace slabije performanse nego c++ app, sto moze da se popravi jos sa desetak funkcija, mada api programiranje u vb samo po sebi za takve funkcije veoma ba***** i naporno, jer ima dosta callback funkcija.

ivankul
22.5.2006, 22:35
Predji na Game Maker dok ne bude kasno!:)

EclipsE
22.5.2006, 22:38
hehe :D

3dM@niak
22.5.2006, 22:40
bitblt je ok, i fino radi, do neke granice... a onda ... :(

EclipsE
22.5.2006, 22:43
non stop me zeza!!! ja cu da poludim

ivankul
22.5.2006, 22:45
....Game Maker......:D

3dM@niak
22.5.2006, 22:52
gamemaker je ko posna prasetina polivena kiselinom.... nije ni za sta, osim za neko prvo upoznavanje sa programiranjem.. kao neki polu-jezik... a rts u game makeru,.... HA- HA ...
Da ne bude zabune, RTS znaci dooobar rts... ne kuglice koje se jure po zelenoj ravni...

ivankul
22.5.2006, 23:21
Zapamti dobro sad sta si rekao, pa ces mi javiti za od prilike 5-6 dana da li mislis jos uvek tako, zavrsavam demo do tad!:to_care:

3dM@niak
22.5.2006, 23:34
ajd, pamtim link do teme... ja ti kazem... RA 3 neces napraviti u game makeru...

voodoo_
22.5.2006, 23:39
ok, ali ne ocekuj nista veliko graficki... ja kad sam radio u VB, bash sam kupio knjigu programiranje grafike u VB... sve je to nase*avanje, i od toga nema nishta.... Visual basic je da se prave programi ko word, a ne igre... jedino moze nesto preko DX-a.. Apiji mogu dosta da te izvuku, ali i oni imaju granice (vrlo niske) :(
Ama ljudi već sam kačio nešto pisano u Delphiju (što znači da isto to može i u C++Builderu), glatka animacija može da se odradi i bez DirectX-a, ako znaš sam da uradiš double buffering (ili ako jezik može to da uradi umesto tebe).

http://www.010101.org/voodoo/vsf.rar

Obrati pažnju na ovaj program i reci da li bi pomislio da je u pitanju animacija preko Windowsovog GDI-ja, znači ni reči od DirectX-a? Najobičnije Image komponente koje se pomeraju po ekranu i koje imitiraju sprajtove, placeholderi za bitmape, i sve ide bez treperenja i kočenja. Doduše kako bi ovo išlo na nekom Pentiumu 1, ne znam ali me ni ne zanima. (kretanje na strelice levo i desno, ctrl za punch)

ivankul
22.5.2006, 23:42
Nisam pravio RTS u game makeru ali sam gledao neke primere, moze da se napravi bukvalno sta hoces! Nisam te razumeo da li si trazio link do teme za moju igru ili sta, ako jesi evo http://www.sk.co.yu/forum/showthread.php?t=4372

Jezik u game makeru je prilagodjen za pravljenje igara i mozes da napravis sta god zamislis, kod nas se ljudi zanose krecu da prave igre u ozbiljnim , teskim jezicima i okruzenjima ubiju se od posla i niko nista ne zavrsi, jednostavno se smore, tako mi se cini mozda gresim.

3dM@niak
23.5.2006, 0:01
@voodoo: o srece o radosti, taj sprajt moze da se animira tako i sa paint picture funkcijom u VB... problem je kad se crta brzo mnogo jedinica... moze bez DX-a naravno, ali u VB jaaaaaaaaaakooooo teshko. kazem ti, imam knjigu VB grafika... nema rezultata nekih na kraju... moze sve, al il sporo, il osakaceno. jedino API-ji lepo rade, ali i oni imaju granice :(
@ivankul: ma nisam trazio link :) cek da pogledam... da, temu sam vec video. pazi, ok je napraviti neki shooter u game makeru... ali game maker ne mozes da optimizujesh, jede dosta dodatnih resursa... nije to to... nije to lose za pocetak, al se prave, dobre igre (kao sto je RTS koji bi Battle craft valjda trebao bude (mada ne verujem da ce to ici tako lako, al ajde, da ne kvarim)) ne prave u game makerima... ko iole zna programiranje treba da uci neki konkretan jezik, a ne game maker...

ivankul
23.5.2006, 0:24
Slazem se sa tobom, naravno da neces da pravis ozbiljne naslove u game makeru, ali ako hoces da relativno brzo napravis ok igru koju ces prodavati za ne tako velike pare i ako zelis to da uradis a da ne provodis dnevno 20 sati ispred kompa i da ne pravis ekipu od 20 ljudi treba da koristis ovako nesto. Ja sad trenutno nemam vremena da ucim c++ , a zeleo bih, mada ako upisem faks ucicu ga tamo, u delphi-ju sam radio i ide mi dosta dobro, sve je to super radicu ja ozbiljnije i u tome kasnije, ali sad samo hocu da naplatim ovaj trud koji sam kao klinac ulozio zezajuci se sa game makerom i kako stvari stoje velike su sanse da mi to i uspe.:to_care:

Marko_L
23.5.2006, 1:42
Nisam pravio RTS u game makeru ali sam gledao neke primere, moze da se napravi bukvalno sta hoces!
Skinuo sam ja neki klon RA koji se na Athlon XP2200+ sa 512MB RAM-a vuče kao crevo, pogotovo kada se na ekranu pojavi više od 5 jedinica :) Batalite te game makere... tj. ako mislite da pravite iole ozbiljnije igre... jednostavno su previše ograničeni.
o srece o radosti, taj sprajt moze da se animira tako i sa paint picture funkcijom u VB... problem je kad se crta brzo mnogo jedinica... moze bez DX-a naravno, ali u VB jaaaaaaaaaakooooo teshko.
A zašto bi neko radio bez DirectX-a, kada je praktično lakše koristiti njega nego Win API ?

Patton
23.5.2006, 9:28
Nisam pravio RTS u game makeru ali sam gledao neke primere, moze da se napravi bukvalno sta hoces! Nisam te razumeo da li si trazio link do teme za moju igru ili sta, ako jesi evo http://www.sk.co.yu/forum/showthread.php?t=4372

Jezik u game makeru je prilagodjen za pravljenje igara i mozes da napravis sta god zamislis, kod nas se ljudi zanose krecu da prave igre u ozbiljnim , teskim jezicima i okruzenjima ubiju se od posla i niko nista ne zavrsi, jednostavno se smore, tako mi se cini mozda gresim.
Pa da moze sve da se pravi u GameMakeru svi bi ga koristili. Mislim, sto bi se Carmack mucio sa nekim novim enginom za D3, kada moze za cas posla da ga odradi u GameMakeru, sa svim shaderima, efektima i tako to. Moje misljenje je GM moze da posluzi za pravljenje nekih dopadljivih 2D igara, platformi, mada i te koje sam probao rade uzasno sporo :a_whistli

Patton
23.5.2006, 9:31
Vidim da ovde ima problema sa grafikom... a sto ne biste koristili OpenGL... evo linka sa dobrim tutorijalima (sada sam pogledao ima cak i za VisualBasic).

http://nehe.gamedev.net/

Patton
23.5.2006, 9:38
Pattone spamuješ!!!
Ma jok... samo ne zelim da naprave iste greske kao sto sam ja pravio, pa da se smore i da batale gamedev (kao sto ja nisam uradio) :) U ovom poslu ako nekome zelis da pomognes moras biti brutalno iskren, a govorim kao neko ko je u gamedevu vec poprilicno godina.

ivankul
23.5.2006, 12:38
Pa da moze sve da se pravi u GameMakeru svi bi ga koristili. Mislim, sto bi se Carmack mucio sa nekim novim enginom za D3, kada moze za cas posla da ga odradi u GameMakeru, sa svim shaderima, efektima i tako to. Moje misljenje je GM moze da posluzi za pravljenje nekih dopadljivih 2D igara, platformi, mada i te koje sam probao rade uzasno sporo

Pa dobro ajd sad nemoj bukvalno da shvatas, kad sam rekao sve nisam bas mislio na SVE (normalno da ne mozes da pravis quake, iss, warcraft, vec sam u postu posle toga objasnio na sta sam mislio) ali je ko stvoren za 2d platforme, pucacine i ostale igre tog tipa. Nije tacno da koci sve se da prilagoditi, imaju neke cake koje moraju da se podese, ali nje ni bitno necu da vas samaram sa pricom, zivi bili pa videli, samo me interesuje znate li nekog ko je stvarno zavrsio neku ok igru i izbacio je na trziste...

M.Silenus
23.5.2006, 13:36
A zašto već jednom ne biste zabatalili game-makere , VB i ostale gluposti?
Mislim, imate gomilu biblioteka za c/c++ ( poput SDL , Allegro , OpenGl+GLUT , DirectX ), i za većinu ovih stvari je veoma lako naći solidan tutorial.

void*
23.5.2006, 16:21
@EclipsE
Evo nekoliko korisnih linkova:

Game Design Documents
http://www.ihfsoft.com/designdocuments.htm
How do I make games? A Path to Game Development
http://www.gamedev.net/reference/design/features/makegames/
Najpotpunija baza besplatnih, open-source i komercijalnih engina:
http://www.devmaster.net/engines/
I uopšte GameDev.Net - najbolje mesto posvećeno gamedev-u - http://www.gamedev.net

Počnite sa design documentom - http://www.ihfsoft.com/files/docs/ctaylordesigntemplate.zip. Skinite taj template i jednostavno ga popunite(između ostalog, to mu je i namena), tj. izmenite postojeći tekst svojim. To će vas prinuditi da ozbiljnije razmislite o mnogim aspektima projekta pre uletanja u isti. Tek kada budete imali završenu (radnu) verziju desinga, bićete u mogućnosti da se organizujete, napravite odluke tipa gamemaker ili engine i započnete konkretan rad na igri. Wanna be a game developer? Start acting like one!

Što se tiče odnosa gamemakera i engina(svojevrsna rekapitulacija):
I ašov i bager su dva validna alata za kopanje rupa. Prvi je mali, jednostavan i jeftin, zahteva minimalno znanje i svako može da ga koristi. Drugi je velik, složen i skup, zahteva obučenog radnika, održavanje i posebnu dozvolu. Bez obzira na lične afinitete, entuzijazam i novac, uvek važi sledeće: Postoje rupe koje su premale za bager i postoje rupe koje su prevelike za ašov.

ivankul
23.5.2006, 16:35
:aplauz: :aplauz:Najkompletniji, najbolji i najistinitiji odgovor!:aplauz: :aplauz:

EclipsE
23.5.2006, 16:49
:aplauz:
evo radim engine, i mucim se opet za ocrtavanje, nikako ne mogu da ocrtam sprajt :(
ne znam u cemu je fora
uglavnom sve ostalo ide dobro...

EclipsE
23.5.2006, 17:27
:n_klanja:
yupiiiii!!!! uspeo sam
sistem je prilicno lak i ne predstavlja neki problem
isto sam razmisljao o tome da ne treba svaki sprajt da se renderuje vec samo oni koji se vide pa sam dodao i to

moram da dodam neki sistem za ucitavanje mapa, i da izmislim kako ce izgledati sto me mnooogo mrzi, ali uradicu

josh nesto, koliko ima postova a niko josh da se ponudi da saradjuje.... :ciao:

:cool: :cool:

e i zamalo da zaboravim, dodata i animacija :cool:

+ sto je lako za koriscenje

3dM@niak
23.5.2006, 19:33
pa znash sta, niko nece da saradjuje ako ne zna za kakvu igru radi... daj skice, modele, exe, sprajtove, detaljnu pricu... neshto KONKRETNO :)

EclipsE
23.5.2006, 20:09
http://img400.imageshack.us/img400/4025/screen19bu.jpg

ma nemam nista, mogu samo da vam dam exe... ili screenshot
anti-talenat sam za sve stvari

sada radim na detekciji kolizije...

i ovo crveno-plavo-zeleno je animacija

EclipsE
24.5.2006, 16:10
http://img137.imageshack.us/img137/3271/screen22yt.jpg

mogu da se ucitaju mape, mozete imati sopstvene sprajtove itd.... uskoro pravim i map editor

Zahtev: ako nekog ne mrzi da napravi sprajtove za mape, da budu oko 50x50 ili 100x100 (znaci trava, zemlja itd.. budite mastoviti)

josh radim na glupoj detekciji kolizije, moram da razradim teoriju malo bolje..

Patton
24.5.2006, 16:18
Zahtev: ako nekog ne mrzi da napravi sprajtove za mape, da budu oko 50x50 ili 100x100 (znaci trava, zemlja itd.. budite mastoviti)

josh radim na glupoj detekciji kolizije, moram da razradim teoriju malo bolje..Jel si ti razradio kakva ce uopste biti ta igra i u kom izvodjenju? To se radi mnogo pre pravljenja engine-a i crtanje grafike.

EclipsE
24.5.2006, 17:05
Jel si ti razradio kakva ce uopste biti ta igra i u kom izvodjenju? To se radi mnogo pre pravljenja engine-a i crtanje grafike.

ne.... :D

+ imam iznenadjenje za sve
engine se ne pravi specijalno za BC tako da
kad zavrsim igru(:kreza:) engine ce moci da koriste svi

ili da ga prodajem... :a_bleh:

btw dodata nova mogucnost: sada moze da se pregleda cela mapa

http://img114.imageshack.us/img114/8408/screen30hk.jpg

:to_care:

3dM@niak
24.5.2006, 17:35
cini mi se da ne pristupas dovoljno ozbiljno ovome... kako mozes prvo da pravish engine, pa onda da smislish igru koju taj engine pokrece???? :(

EclipsE
24.5.2006, 17:43
pa igrica je kao Warcraft, prica moze da se izmisli, rase i to, to je sve grafika
ok, ne bas sve ali mogu da uradim i veoma sam ozbiljan
I URADICU!!!

EclipsE
24.5.2006, 20:28
dodata detekcija kolizije

sledece??? hmmmm.... Heads up display :qliranje:

edit: glup sam za crtanje... ali posto niko ne zeli ni da cuje rec o tome necu nista da pricam

EclipsE
25.5.2006, 19:57
uskoro stize BC Map Editor
zadrzao se zbog nekih mojih razmisljanja npr. drvece - covek ne moze da prolazi kroz drvece, a negde ih ima puno, a to spada u mapu, dodata je i kolizija za neke delove mape tako da uskoro ocekujte BC Map Editor :aplauz:

Pr3dat000r
9.8.2006, 2:24
I sta bi jel se ta igra pravi?:D

NoobC++
2.12.2006, 17:31
CCitao sam ovo i veoma je zanimljivo zanima me jel se pravi ta igra?Kao i predatora.

EclipsE
2.12.2006, 23:33
ne, nikad i nije
engine je bio uradjen ali ga vise nema... nfs carbon mi je formatirao ceo hard od 160 gb tokom igranja!?!?!? to se samo meni desilo...
a i neko bi sve morao da crta.... nema vajde

sada radim N3DEngine.........

@3dmanijak
ako procitas ovo, znaj da nemam vise pakmena! :(

mirk
3.12.2006, 12:53
Hoće te li uopće raditi više igru???

Patton
3.12.2006, 20:14
nfs carbon mi je formatirao ceo hard od 160 gb tokom igranja!?!?!?
Cek...cek...cek...igrica ti je FORMATIRALA hard disk? :)

mirk
3.12.2006, 20:57
Cek...cek...cek...igrica ti je FORMATIRALA hard disk? :)

To se i ja pitam kako:confused: . Nemože se samo tako lagano dogoditi format, jer nigdje to u ugrici nepiše da treba odraditi.

EclipsE
3.12.2006, 23:15
Necemo da radimo igru.

A i ja se pitam kako je to carbon uspeo. Instalirao ga, igrao, igrao, igrao.... I odjednom izbaci iz igre. Mrzelo me da ponovo igram, i udjem u Windows Commander, gledam, c:\ prazno, d:\ prazno, e:\prazno
:paranoia:
Posle restartovanja racunara, nista se nije desavalo. Kao da nema operativnog sistema. I nije ga bilo..................
Nego nije to najveca fora, nego instaliram nov operativni sistem, sve particije su obrisane, i josh ih formatiram prilikom instalacije! Nisam znao da mi se zbog NFS Carbona formatirao HDD, i instaliram ga opet. Ista prica.... Treci put nisam hteo!

Marko_L
3.12.2006, 23:54
Da nisi ti možda umesto nfs carbona koristio ntfs karbon LOL :)

EclipsE
4.12.2006, 1:01
lol, nisam
Najveca fora je sto kod mojih ortaka lepo radi... Jednom ortaku lepo je radilo, mada nedelju dana kasnije je brisao sve i instalirao nov OS, kaze da mu je slika non stop bila zamrljana... Drugi ortak kaze da ne moze da pokrene nista vise sto se tice programa i igara(nije sa mog cd-a). Sta li se desava u ovom cudnom svetu......

MG-RAY
5.12.2006, 16:21
lol, nisam
Najveca fora je sto kod mojih ortaka lepo radi... Jednom ortaku lepo je radilo, mada nedelju dana kasnije je brisao sve i instalirao nov OS, kaze da mu je slika non stop bila zamrljana... Drugi ortak kaze da ne moze da pokrene nista vise sto se tice programa i igara(nije sa mog cd-a). Sta li se desava u ovom cudnom svetu......

pirati, pirati...:D :D :D

samo, cudno mi je kako se Win nije oglasio, jer ne bi dozvolio takvo formatiranje...

izgleda da je EA smislio dostojnu zastitu...poprilicno lep nacin plasenja...

mada, nista od ovoga ne vazi ako je igra originalna...ili je jednostavno -- bug ???

EclipsE
5.12.2006, 23:47
Da i imam love za original, ne bih je kupio... Ne zelim da rizikujem :D

LoneWolf
11.1.2007, 18:57
i o tome sam razmisljao.... bila bi freeware
posto ne znam ko bi zeleo da kupi neku RTS igru u 2D koju je pravila neka "firma"
ako bude 3D mozda..... :qliranje:
uglavnom, back on topic

Trazim crtace likova!!! i zgrada
Trazis crtace a nemas ni naziv igre...Naziv ne moze da se mijenja tek tako,jedino ako jos nisi nista uradio bice ti lako da ga promijenis...Previse je komplikovano da vas 5 radite sve jer ti za kvalitetnu igru (nebitno,freeware ili za prodaju) treba najmanje 2 zaludjena crtaca-modelera i jos 2 scriptera-programera koji ce da rade zajedno i uigrano.Kad ispunis ove uslove 90 posto posla je uradjeno..Pozdrav i puno srece sa projektom..

rudar
11.1.2007, 19:11
Trazis crtace a nemas ni naziv igre...Naziv ne moze da se mijenja tek tako,jedino ako jos nisi nista uradio bice ti lako da ga promijenis...Previse je komplikovano da vas 5 radite sve jer ti za kvalitetnu igru (nebitno,freeware ili za prodaju) treba najmanje 2 zaludjena crtaca-modelera i jos 2 scriptera-programera koji ce da rade zajedno i uigrano.Kad ispunis ove uslove 90 posto posla je uradjeno..Pozdrav i puno srece sa projektom..

Izgleda da si se bacio na budzenje svoje titule chim si zadnjih 10 poruka postovao u 10 topica u zadnjih 10 min;) .Nego to nije ni bitno.Jesi li chitao ti ovu temu ili samo ono malo sa pochetka.Vidish li da chovek nece da radi vishe igru jer mu se formatirao hd?:rofl:

speedy323
17.7.2009, 18:59
jer jos pokusasvate to da napravite
:confused::confused::confused::confused::confused: :confused::confused::confused::confused::confused: :confused::confused:

Sun Tzu
17.7.2009, 19:38
http://media.giantbomb.com/uploads/0/9451/832668-thread_necro_super.jpg