PDA

Prikaži potpunu verziju : Hajde da napravimo igru... zez :)


Patton
27.11.2005, 11:54
... i da se obogatimo kao Croteam :D

Verovatno ne postoji forum na kome nema ovakav topic... a najtuznije je kada vidim u nastavku postove tipa: "ja ustvari ni ne znam da programiram, ali bih voleo da naucim, pa da se skupimo i da pravimo igru!" :) Kakav crnjak...!

Ajde sada realno... siguran sam da u nasoj zemlji postoje programeri, graficari, muzicari koji su u stanju da urade neki veci projekat kao sto je pravljenje kvalitetne igre. Pitanje je samo ko ce da te plati za to sto radis i zasto bi ti nesto uopste radio za dz... kada ne znas dal ces na kraju uspeti da nadjes izdavaca ili nekoga ko ce da plasira tvoj projekat na veliko trziste.

Ali eto, recimo Croteam se probio sa svojim Sam-om iako po meni to nije bila nikakva posebna igra kada je izasla 2001 godine. Ili ako se vratimo u proslost i pogledamo Wolfenstein 3d koji je proslavio ID Software. Koliko je to samo jednostavan engine, da se ne lazemo, ja sam mogao da napravim takvu igru pre nego sto je postojao OpenGL i Direct3d, tj. kada se sve renderovalo softverski preko CPU-a. Ako imas ideju kako sve da napravis, W3d je igra koja moze da se uradi za 3 meseca sa 4 coveka :cool: Naravno u medjuvremenu su malo porasli graficki standardi, pa se niko nece diviti tome sto znate da izcrtate poligon na ekranu; ali sa druge strane postoje kvalitetni engini na netu koji su free ili opensource, pa mozete krenuti u tom pravcu... isto vazi i za soundsysteme.

Moje pitanje glasi... da li bi se neko od vas upustio u projekat pravljenje ozbiljne igre da unapred znate da ce vam isti oduzeti minimum godinu dana zivota i da ce mozda (da ne kazem najverovatnije) vasa zarada od toga biti 0$ ? :) Da li ima leba od toga u nasoj drzavi? Koliko vas ovde ume da radi nesto u OpenGL-u ili Direct3d-u? ... ne znam sto sam se zalepio bas za 3d igre :D

Marko_L
27.11.2005, 20:02
Ali eto, recimo Croteam se probio sa svojim Sam-om iako po meni to nije bila nikakva posebna igra kada je izasla 2001 godine.
Pa ako nije nikakva posebna igra, zašto kod nas niko nije napravio nešto slično.Ne treba potcenjivati tuđi rad.
Ili ako se vratimo u proslost i pogledamo Wolfenstein 3d koji je proslavio ID Software. Koliko je to samo jednostavan engine, da se ne lazemo, ja sam mogao da napravim takvu igru pre nego sto je postojao OpenGL i Direct3d, tj. kada se sve renderovalo softverski preko CPU-a. Ako imas ideju kako sve da napravis, W3d je igra koja moze da se uradi za 3 meseca sa 4 coveka
Pa što je nisi napravio ? :)
Ovo je generalni problem naših ljudi, jer stav "To bih i ja mogao da napravim" je jedna od stvari koje sputavaju da se game dev kod nas razvije.Ta prepotentnost, svi misle da mogu da naprave neku prostu 3d pucačinu, i onda kada se naiđe na prvi problem odustaje se od projekta.Alo čoveče, pa napravi prvo Pacman-a ili Tetris, pa ćeš videti koliko je i to teško, a ne 3d pucačinu.Kao jedan moj ortak, koji je mislio da može da napravi Duke Nukem 3D klon, a kada sam mu rekao da prvo napravi najobičnijeg Pacman-a, on se zakucao kod AI-a duhova.Ej, ne može da napravi AI za Pacman-a, a oće da pravi 3D pucačinu :)

Marko_L
27.11.2005, 20:13
Moje pitanje glasi... da li bi se neko od vas upustio u projekat pravljenje ozbiljne igre da unapred znate da ce vam isti oduzeti minimum godinu dana zivota i da ce mozda (da ne kazem najverovatnije) vasa zarada od toga biti 0$ ?
Da, jer na to treba gledati kao na investiciju u sticanje iskustva, koje je u ovom poslu najvažnije.Kada jednom iza sebe imaš završenu i potpuno igrivu igru, pa makar to bio i pacman ili iks-oks, tebi će biti lakše i imaćeš više samopouzdanja kada budeš radio neke veće projekte, a pogotovo iskustva, jer ćeš znati kako da projekat privedeš kraju.
Da li ima leba od toga u nasoj drzavi?
Nema, a i zašto bi distribuirao igru ovde, kada je sada jeftinije nego ikad ponuditi igru preko interneta.
Koliko vas ovde ume da radi nesto u OpenGL-u ili Direct3d-u? ... ne znam sto sam se zalepio bas za 3d igre
Ne znam ni ja što si se zalepio.Ko hoće da mu prva igra bude baš 3d, a ništa nije radio do sada, taj se u startu zakucao.Treba odraditi prvo bilo kakvu jednostavnu igru, pa neku malo komplikovaniju, pa onda preći na 3d.

Highlander
27.11.2005, 21:34
Pa dobro Marko, nemoj da obeshrabrujes decka! On se taman zaleteo, a ti tako...

Ja bih mogao da pomognem, najvise oko dizajna i modela, a mozda malo i oko programiranja, a mogu i da komponujem! Sta kazete... pravi Srbin: sve ume - sve zna!:D

bobi
27.11.2005, 21:43
Ja bih jos dodao, da je vrlo tesko (ako ne i nemoguce), proceniti ko je od potencijalnih saradnika koji se jave na forumu dovoljno ozbiljan.

Mada...
Entuzijazam i inat je nesto sto u nas Srba ne manjka, al' nam treba dobra batina kako bi zavrsili ono sto smo zapoceli.

Highlander
27.11.2005, 22:00
Pa, ko nije ozbiljan, posle odredjenog vremena dobije kick otpozadi, i pokazu mu se vrata, koja treba da zatvori s druge strane!!! Figurativno receno!

Marko_L
27.11.2005, 22:20
Pa dobro Marko, nemoj da obeshrabrujes decka! On se taman zaleteo, a ti tako...
Pa u tom zaletanju i jeste problem.Ne treba da se zaleće, već prvo treba da napravi nekakav pre-plan, pa onda nađe ljude, odredi se vođa projekta (bez obzira što se radi o entuzijaziskom projektu, mora da mu se priđe profesionalno u svakom smislu), pa se onda napravi pravi projektni plan, pa onda vođa projekta podeli zadatke i postavi rokove za svakog ponaosob, prema planu koji je napravljen, a onda se tek počinje sa radom.Zato i postoji toliko projekata započetih po raznim forumima koji nisu i nikada neće biti završeni, jer ljudi rade po sistemu "daj da se sakupimo, lako ćemo da se organizujemo, nek svako radi koliko može i hoće".E pa, ne radi se tako, pogotovo organizacija mora da bude na nivou i prepuštena nekome sa iskustvom u soft. industriji.Svako mora da zna svoja zaduženja, da, bukvalno "zaduženja" jer iako je amaterski projekat u pitanju , i iako možda dinara od toga nećeš imati, moraš da radiš kao da ti je plata 3000 evra inače od posla nema ništa.Takođe, svako mora da ima rok do kada treba nešto da uradi, a koji će mu odrediti vođa projekta prema planu koji je napravio, inače svi iz tima, odnosno ceo projekat kasni zbog njega jednog.Ovo je nešto najosnovnije da bi igra mogla uopšte da se izradi.Ima tu još stvari koje neko hoće da se bavi game developmentom mora da zna.Ako hoćete da pišem dalje recite, da vas ne davim bezveze :)

Carl Jonson CJ
27.11.2005, 22:48
Ja nem pojma da programiram,al mogu da napišem priču,ako vam treba. :)
Ne zezam se.

voodoo_
27.11.2005, 23:02
E tu nam je i problem: svi znaju da pišu priče i crtaju, niko ne zna da programira :)

Carl Jonson CJ
27.11.2005, 23:04
Ja još nisam ni počeo da učim programiranje,al zato sam napisao dosta stvari. :)
Samo kažite,o čemu da se radi? :)

sirNemanjapro
28.11.2005, 0:54
Ja imam programere. Sta Vam treba?
Hajde da cujemo pricu?

Ja smatram da bi bilo najbolje napraviti 2D igricu. 3D not yet.

Johny Atos
28.11.2005, 1:29
Pa ja bih ustvari voleo da uchestvujem u tome. Ali, ne znam nishta o programiranju... :D :D

Marko_L
28.11.2005, 2:33
Alo, ljudi, nalazite se u Srbiji, pa prema tome ponašajte se kao Srbi.Kakvi crni programeri, dizajneri, 3D modelari, raketni bacači...prvo bre da se nađe neko ko će da pravi sendviče i donosi sokove, pa onda da se nađu 3 kafe kuvarice (da se ne bi mnogo čekalo na kafu), plus dve medicinske sestre, jedna da interveniše ako neka kuvarica slomi nokat, a druga da menja tu istu kafe kuvaricu da ne bi dolazilo do zastoja.Zatim treba jedna sisata sekretarica sa dekolte na izvol'te, kako bi imalo u šta da se bulji umesto da se radi.Pored svega toga, trebaće neko ko ima iskustva sa strujom, da menja osigurače ako izbiju, kako ne bi dolazilo do zastoja kada je kuvanje kafi u pitanju.Takođe, trebaće i nekoliko vozača da čovek zadužen za sokove ne bi morao da ide peške do obližnje prodavnice.A da ne zaboravimo da sve to mora puta dva, zbog godišnjih odmora, bolovanja, rođendana, ispraćaja, svadbi, krštenja, rođendana i ostalih zgoda koje se ne propuštaju.Pa tek onda, treba misliti na programere, dizajnere i ekipu...:D

sirNemanjapro
28.11.2005, 2:35
Problem je u tome sto ce ovakav poziv imati 1000 clanova koji ce se odazvati, i na kraju ce sve da propadne.

Marko_L je u pravu. Treba neko ko ce celu stvar koordinirati.:cool: Inace smo prdnu7i u cabar.:eek: :rolleyes: :D
Ja mogu da Vam posudim ime firme, kao i logo.
To nikakav nije problem.
A mogu da Vam pomognem i sa marketinske strane. Tako da to je od Plum Team Systems-a i mene.

voodoo_
28.11.2005, 12:46
Problem je u tome što ljudi koji nemaju nikakvog programerskog iskustva se odmah hvataju za D3D i OpenGL. Ja bih pre pravio neku tuču tipa Street Fighter i Mortal Kombat, ili poteznu strategiju, ili role-play. Naravno sve 2D.

sirNemanjapro
28.11.2005, 13:02
Moze tabacina to mi se dopada. Likovi neka budu sa foruma i iz Redakcije SK. Joooj idem sad da crtam Voju i Q man-a! :D Xaxaxaxax!:D :D :D Sala mala.

Zasita prava stvar.

Patton
28.11.2005, 20:21
Pa ako nije nikakva posebna igra, zašto kod nas niko nije napravio nešto slično.Ne treba potcenjivati tuđi rad.
OK,ali ja i dalje mislim da je igra krs :D

Pa što je nisi napravio ? :) Ovo je generalni problem naših ljudi.Alo čoveče, pa napravi prvo Pacman-a ili Tetris.
Vec se bavim time,evo ukratko i moje biografije: :)

Sve je pocelo kada sam na C64 provalio cemu sluzi "Return".Tada sam pisao programe i svaki put kada dodjem na kraj reda,vratim se kursorom u sledeci,umesto da pritisnem RETURN (jbg,imao sam 7 godina) :) Sa 8 godina sam znao solidno Basic,a sa 10 vec masinac.Tada sam i napravio jednu stratesku igru,ali nazalost nemam je sacuvanu,jer su te diskete propale odavno :(

Moj brat je tada imao Amigu i uvek sam bio fasciniran njenim demoima.On je bio scener.Tada sam vise nego ikad zeleo da naucim asm.Kada je moj brat uzeo PC,ja sam nasledio Amigu,ali nisam na njoj nista ozbiljnije radio zato sto je ona tada vec propala :(

PC sam dobio 97 godine i na njemu sam nastavio da se bavim asm-om.Polako sam uplovljavao u demo scenu :) Nisam ni znao do tada da demoi postoje i za PC (majke mi).Za 2 godine sam ga super naucio,jer sam bio u kontaktu sa jednim amerom koga sada puuuno pozdravljam :) Bio je klinac kada smo se druzili preko neta i razmenjivali sorseve.Sada decko radi na dizajniranju cipova za nVidiu :D

Elem 99 godine sam pristupio i nasoj demo grupi "Zaiebani".Primili me clanovi Chivan i Phox, pa i Brains i time mi ispunili san da postanem demo scener :D I vas puno pozdravljam! Vec sam tada imao svoj engine,a napravio sam i realtime raytracer u asembleru.Tako da nemoj me smarati sa PacMan glupostima :cool: Ja sam bio tada ono sto je Farbrausch sada :) Ko shvati, shvatio je!

Pre 2 godine sam presao na C.Sada radim igre za mobilne platforme.Zahvaljujem se Nemanji sto mi je pruzio sansu da radim sa njim. Hint: 11/05, strana 91.Tako da imam igre iza sebe,a imam i Tetris kad si vec zapeo za njega.

Patton
28.11.2005, 20:24
Ne znam ni ja što si se zalepio.Ko hoće da mu prva igra bude baš 3d, a ništa nije radio do sada, taj se u startu zakucao.Treba odraditi prvo bilo kakvu jednostavnu igru, pa neku malo komplikovaniju, pa onda preći na 3d.

Uz jednostavnost Direct3d-a i OpenGL-a prva igra moze da ti bude i Doom 4 ako hoces :) Treba samo znati logiku programiranja i treba znati kako resiti problem.

Patton
28.11.2005, 20:28
Pa dobro Marko, nemoj da obeshrabrujes decka! On se taman zaleteo, a ti tako...
Nije ovo thread da stvarno radimo nesto... zato i pise ono "zez". Samo sam hteo da vidim da li se ovde neko bavi time i da li bi mogao da odradi neki projekat. A sto se tice zaletanja... hmhmhm... imam 26 godina, a kodiram vec 20... tako da mogu da se zaletim usta hocu :)

Marko_L
28.11.2005, 22:11
OK,ali ja i dalje mislim da je igra krs
Kod video-igre se gleda broj prodatih kopija i njena popularnost, a ne koliko je teško napraviti tu igru i da li je ona za tebe krš :D
Vec se bavim time,evo ukratko i moje biografije:
To što sam rekao se više odnosilo na stav "Pa to sam i ja mogao da napravim", nego na tebe lično, a ono čoveče takođe nije bilo upućeno lično tebi, već se više odnosilo na bilo koga ko gleda potcenjivački na neke tuđe uspele radove, a iza sebe nema ni približno tako veliki projekat.Tako da, nije bilo potrebe da se pravdaš svojom biografijom, mada lepo je znati sa kim razgovaraš.Inače, Industry Entertainment je jedan od retkih timova kod nas koji imaju neke završene projekte iza sebe, i ja to svakako cenim.
Uz jednostavnost Direct3d-a i OpenGL-a prva igra moze da ti bude i Doom 4 ako hoces Treba samo znati logiku programiranja i treba znati kako resiti problem.
Eto, samo treba znati toliko...:D
Samo sam hteo da vidim da li se ovde neko bavi time i da li bi mogao da odradi neki projekat.
Ne možeš nikako da znaš da li neko može da odradi neki projekat.Neko može da misli da bi mogao da odradi neki projekat, ali da zna ne može dok ne proba.
hmhmhm... imam 26 godina, a kodiram vec 20... tako da mogu da se zaletim usta hocu
I da imaš 50 godina kodiranja iza sebe, ne znači da ćeš zaletanjem moći nešto da postigneš.Treba ti dobar plan, pa sve i da si Bil Gejts lično.

Marko_L
28.11.2005, 22:17
Samo najveci luzer moze da napravi nesto, a da od toga ne bude nista. Ja sam navikao da radim, pa tek kada zavrsim da vidim da li cu dobiti neku paricu. I nije mi lose... ako nista drugo, skupljam iskustvo i reference.

Lepo rečeno.Svako ko bilo kakav projekat privede kraju, ne može biti luzer, jer on ipak ima nešto iza sebe.
Alo klinac... Ti mislis da je Doom 3 radio jedan covek? Mislim ne razumem... fala bogu da u timu imas gomilu ljudi i da je svako zaduzen za nesto.
Normalno da svaki veči projekat radi više ljudi i ne znam zašto se Reloader pozvao na mene, jer ja ni u jednom trenutku nisam rekao da treba raditi sa manje ljudi, već da koliko god ljudi da učestvuje u projektu (2,3,5,10,50,100...) mora da postoji koordinator, tj. vođa projekta, a ne da se radi indijanski, jer onda od posla nema ništa.
Kad odradis nesto kvalitetno, parice na kraju posla ne bi trebale da te brinu. Imam iskustva u tome.
Sve vreme i pričam o tome.Moraš prvo da odradiš nešto, da bi imao na osnovu čega da tražiš pare, tj. sponzora.

Patton
29.11.2005, 10:16
1. tada sam, imao svoj engine,a napravio sam i realtime raytracer u asembleru
Konkretno, u cemu si upotrebio navedene? :rolleyes:

Bavio sam se demo scenom... potrazite Zaiebane na www.scene.org... tu su uploadovani svi nasi radovi. Znaci nije korisceno u nekim igrama, niti sam dobio neke pare od toga naravno. Sve je to bilo u fazonu... hmmm da li mogu da napravim i ispostavilo se da mogu :D

Mada nesto od tog engine-a sam poceo da portujem sada za Symbian...

Brains
29.11.2005, 17:41
Molio bih da se malo smire strasti... Znaci bez vredjanja. :mad: Ako nemate neke konstruktivne komentare ili predloge, nemojte ni pisati. Ovo se posebno odnosi na Reloader-a.

Moderator

Highlander
29.11.2005, 19:15
OK, ako bismo odlucili da pravimo igru, npr. u 2D sta bi to moglo da bude! Sci-fi tepacina, simulacija svalerisanja ili nesto trece?!

Brains
29.11.2005, 20:25
OK, ako bismo odlucili da pravimo igru, npr. u 2D sta bi to moglo da bude! Sci-fi tepacina, simulacija svalerisanja ili nesto trece?!

Za ucenje je najbolje krenuti od neke prostije 2 player igre jer nema nikakvog AI-a. To je cisto za neko zagrevanje... Sledeci korak ja dodavanje AI-a u tu igru... A tek posle odradjene prve igre se ide dalje... Najblize cemu sam se ja priblizio kada je u pitanju AI jeste prepoznavanje oblika (neki Image processing program za Opservatoriju Beograda) i moram priznati da sam tek zagrebao po povrsini kada je u pitanju neko inteligentno programiranje. Evo, ortak se zeza praveci "Kockice koje se gadjaju jer im je dosadno". Da, to je ime igre... :D Klon Wormsa. Koliko god delovalo jednostavno, nije. Cinjenica jeste da se programiranje u globalu svodi na 5%-10% rada (resavanje nekih zahtevnijih algoritama) i 90%-95% "fizickog rada" (napravi prozor ovde, stavi dugme ovde, ucitaj podatke...) Tako da, ako ste raspolozeni, da se uradi neki klon tetrisa, wormsa otvarajte novu temu gde ce se graditi igra... Pa makar pravili i tic-tac-toe... :D

Marko_L
30.11.2005, 13:05
Za ucenje je najbolje krenuti od neke prostije 2 player igre jer nema nikakvog AI-a.
Upravo tako.Zato sam i predložio da se krene sa Tetris-om, jer tu nema AI-a.Zatim, može da se napravi recimo PONG za dva igrača, pa se onda krene sa nekim osnovnim AI rutinama, recimo Pacman ili nešto slično lavirintskog tipa, pa tek onda se ide dalje...

voodoo_
30.11.2005, 13:41
U principu, 2D igra se vrlo uspešno može napraviti u Delphiju... treba uključiti double buffering da ne treperi slika, TImage objekti će da izigravaju sprajtove, i to je to...

Evo nekog mog "demoa" u Delphiju, ima samo kretanje na strelice i udarac na CTRL, dalje me je mrzelo da radim :) (ko što reče Brains, čisto fizikalisanje... koliko sam vremena izgubio čupajući slike iz emulatora)...
http://www.010101.org/voodoo/vsf.rar

Patton
30.11.2005, 13:58
Za 2d je vrlo zgodan Simple DirectMedia Layer (SDL) jer je cross platform, pa mozete portovati vas Quake 5000 na vise sistema. Biblioteka je pisana u C-u.

http://www.libsdl.org/

voodoo_
30.11.2005, 15:14
Da, SDL je dobar, ali koliko je to "Simple" istina, ne znam :)

Highlander
30.11.2005, 15:50
Ja pocinjem da radim nesto u Game Maker-u, trebalo bi da bude nesto kao Warblade, znaci svemirska pucacina! Game Maker je prilicno jednostavan, valjda nece da bude problema! Ako odlucite da pokrenete neki projekat, racunajte na mene!:D

Marko_L
30.11.2005, 23:49
Da računaju na tebe za šta ? Da im praviš engine u game makeru ? :)
Šalim se, nije loše ni to.Ako budeš završio barem jednu igru i u tom game makeru, ti je mnogo bolje, nego da nemaš ništa.Samo napred.

Highlander
1.12.2005, 1:15
Mislio sam ako pocnu bilo sta da mogu da racunaju na mene!:)

sucur_87
2.12.2005, 19:27
E parvljenje igre jos jedanput ?!
Veoma zahtjevan posao, i najjednostavnije 2D igre su izazov i u njihovoj izradi ce se veoma cesto dolaziti do problema koje cete tesko rijesiti. A 3D igre bez prethodno veoma dobrog znanja nekog programskog jezika tipa C++ i openGL-a ili D3D-a.

WAKAWAKI
2.12.2005, 22:34
E parvljenje igre jos jedanput ?!
Veoma zahtjevan posao, i najjednostavnije 2D igre su izazov i u njihovoj izradi ce se veoma cesto dolaziti do problema koje cete tesko rijesiti. A 3D igre bez prethodno veoma dobrog znanja nekog programskog jezika tipa C++ i openGL-a ili D3D-a.

xexe...smartass
To smo svi vetj znali...po meni najbitnije je da se ima jaka zelja.Za ostalo se chovek snadje..uostalom covek tako i nauci da programira...ima zelju da napravi nesto i onda sazna kako....Eh da sam ja prvo uchio programiranje pa tek onda da sam razmisljao "a sta bi ja s tim mogao da napravim" sta bih uradio?Imam osecaj da ce ova tema da se produzi na jos najmanje 5 strana a nista necete uraditi....
Kome je zaista stalo da uradi nesto/ucestvuje u pravljenju igre nek se prikljuci "tarabi".Necu ovde da postavim link jer nisam dosao da kachim reklame na svim zidovima.Imate u sekciji "zanimljive web lokacije" link do nasega sajta...pa izvol`te

Bokile
2.12.2005, 22:57
ovo je dobro.
evo ja se javljam da vam besplatno odrzavam sisteme i nabavljam softweare.
ko oce nek mi posalje mail.:)

mmilos085
3.12.2005, 10:48
Stvarno...evo...dodji da mi uzmes posao :)
Saljem ti mail danas :) :) :) :)

sucur_87
3.12.2005, 11:27
xexe...smartass
To smo svi vetj znali...po meni najbitnije je da se ima jaka zelja.Za ostalo se chovek snadje..uostalom covek tako i nauci da programira...ima zelju da napravi nesto i onda sazna kako....Eh da sam ja prvo uchio programiranje pa tek onda da sam razmisljao "a sta bi ja s tim mogao da napravim" sta bih uradio?Imam osecaj da ce ova tema da se produzi na jos najmanje 5 strana a nista necete uraditi....
Kome je zaista stalo da uradi nesto/ucestvuje u pravljenju igre nek se prikljuci "tarabi".Necu ovde da postavim link jer nisam dosao da kachim reklame na svim zidovima.Imate u sekciji "zanimljive web lokacije" link do nasega sajta...pa izvol`te
Slazem se i ja da je izrada projekata jedan od najboljih vidova ucenja/usavrsavanja programiranja sam sam tako radio, al' fazon je sto je za neki grupni rad i to preko foruma, ipak potrebno znanje.

Patton
3.12.2005, 12:18
xexe...smartass
To smo svi vetj znali...po meni najbitnije je da se ima jaka zelja.Za ostalo se chovek snadje..uostalom covek tako i nauci da programira...ima zelju da napravi nesto i onda sazna kako....Eh da sam ja prvo uchio programiranje pa tek onda da sam razmisljao "a sta bi ja s tim mogao da napravim" sta bih uradio?

Upravu si! Najbolje se uci dok pravis nesto konkretno, a zelja mora biti jaka, da ne bi odustao kada se pojavi prvi problem. Secam se kada sam pravio onu moju strategiju na C64 koju sam pomenuo ovde... dobijao sam neku OUT OF MEMORY gresku zato sto sam koristio gomilu nekih promenljivih; a onda sam uzeo knjigu u ruke i naucio sta su to nizovi :D

Imam osecaj da ce ova tema da se produzi na jos najmanje 5 strana a nista necete uraditi....
Rekao sam jedanput, ali ajde da ponovim jos jednom. Ovaj thread nije pokrenut da bi se napravila neka igra (zato i pise "zez" u subjectu). Mislim, ja sam vec u timu i imam ljude sa kojima mogu da saradjujem. Jednostavno, interesovalo me je koliko ovde ima game developera, da li neko uopste ima neku igru iza sebe, koliko je neko spreman da radi u nasim uslovima (napravis igru, a posle molis boga da nesto zaradis od nje).

Kome je zaista stalo da uradi nesto/ucestvuje u pravljenju igre nek se prikljuci "tarabi".Necu ovde da postavim link jer nisam dosao da kachim reklame
Ma nisi se nimalo izreklamirao :D :D :D
Simpatican sajtic u svakom slucaju; probacu one igre.

zvucnjak
3.12.2005, 23:38
Mrzelo me sve da citam, al' cisto da se javim - ja sam muzicar pa ako nesto treba javite :D

Psychon@ut
3.12.2005, 23:43
Rekao sam jedanput, ali ajde da ponovim jos jednom. Ovaj thread nije pokrenut da bi se napravila neka igra (zato i pise "zez" u subjectu). Mislim, ja sam vec u timu i imam ljude sa kojima mogu da saradjujem. Jednostavno, interesovalo me je koliko ovde ima game developera, da li neko uopste ima neku igru iza sebe, koliko je neko spreman da radi u nasim uslovima (napravis igru, a posle molis boga da nesto zaradis od nje).
Ehhh a ja mislio biće nešto od ovoga!!!!

Bokile
4.12.2005, 1:42
salji

WAKAWAKI
5.12.2005, 16:00
Ej..evo ideje za igru:
Glavni junak,slepac, se budi jedno jutro i zatiche sebe bez nogu...i onda se on tu da u potragu za svojim nogama....wait a minute...hm..kako da se da u potragu kad nema noge...a i ne bi mogao da primeti noge..jer je tjorav...oh well...neka druga ideja mozda?

holodoc
6.12.2005, 0:48
Eto upravo u tome je problem sa većinom "entuzijasta". Svi forumi koji imalo dotaknu temu razvoja igara se završavaju odustajanjem i obeshrabrivanjem zbog čega je meni lično izuzetno žao.

Ja već nešto više od sedam meseci aktivno, uz moje redovne obaveze kao student, koristim svo svoje raspoloživo vreme na usavršavanju tehnika programiranja C++-a a koje se primenjuju u razvoju igara. Ne želim da podcenjujem značaj ljudi koji su zaduženi za razvoj grafičkih elemenata, audio podloge, raznih AI i ostalih skipti, itd. ali želim da istaknem da je najvažniji deo u celoj priči postojanje ljudi koji imaju čvrstu želju da nauče tehnike dobrog programiranja. Na kraju krajeva, programeri su ti koji treba da "sklepaju" i uklope sve ostale elemente.
Nije mi jasno kako ama baš svi "entuzijasti" odluče da krenu lakšim putem i završe na platformama kakve su Delphi i slično. Svi, ili bar većina, engina koji se danas koriste su upravo razvijeni u modularnim objektin orijentisanim jezicima kao što je C++. Pa zar nema nikog ko može da se u celoj zemlji pohvali time da zna ili bar da čvrsto želi da nauči da programira u "nečemu jačem". Jasno da je za sve ovo potreban još jedan "ograničavajući" faktor kao što je matematika ali tek u ovoj situaciji postaje jasno da ona ima i svojih dobrih strana. Sve one matrice, linearne transformacije, vektore i ostale stvari koje ste mrzeli tek ćete ovde da "prokljuvite". Štaviše, prva knjiga koju sam pročitao u mom pohodu na 3D zvala se "Osnovi primene matematike u 3D okruženju", oko 600 stranica teorije, interesantne teorije.

Ova moja priča se odužila ali ovim želim da se javno obratim svima onima koji su OZBILJNO zainteresovani za razmenu iskustava i ideja u pogledu razvoja igara. Takođe, želeo bih da ovaj sistem funkcioniše ali isključivo sa ljudima koji stvarno imaju šta da kažu na ovu temu, korisno.

Svako ko je zainteresovan -> brezanac@gmail.com.

Nadam se da nisam udavio ovom mojom pričom.

Bansek
6.12.2005, 1:08
Ja pocinjem da radim nesto u Game Maker-u, trebalo bi da bude nesto kao Warblade, znaci svemirska pucacina! Game Maker je prilicno jednostavan, valjda nece da bude problema! Ako odlucite da pokrenete neki projekat, racunajte na mene!:D

Game factory je dosta bolji i kreativnji, ima vise mogucnosti. Obavezno probaj.

Bansek
6.12.2005, 1:20
A sta mislite da se iskoristi neki free ili jeftini 3d engine, za pocetak. Ja sam razmisljao da uradim u 3D RAD-u rimejk Commando-a sa Commodore-a 64. U glavnoj ulozi da bude Bata Zivojinovic.
Mnogo dobar engine je Quest 3D, ali ne mogu da setim koliko kosta (mislim, nije nesto tipa DOOM engine, ali....). Cini mi se da ima potencijala. Zao mi je sto nisam imao vremena malo vise da se zezam sa DEMO-om. U sustini, u program se uvezu 3D objekti, dodele im se razni Direkt X efekti odsjaj, bump, krzno, itd), i onda se kao prave neki algoritmi "if.... then...."
Najvise sto sam uradio od programiranja su waypoint-i za CS mapu "Predator" :):):)

Highlander
6.12.2005, 17:23
Game factory je dosta bolji i kreativnji, ima vise mogucnosti. Obavezno probaj.
A jel' besplatan?!
Daj link, da se ne za*****am na Google!:cool:

Ispravite me ako gresim, ali mislim da je i Torque engine besplatan, a taj isti koriste u Game Studiu!

Bansek
6.12.2005, 19:04
A jel' besplatan?!
Daj link, da se ne za*****am na Google!:cool:

Ispravite me ako gresim, ali mislim da je i Torque engine besplatan, a taj isti koriste u Game Studiu!

Na zalost nemam link, moras preko googla, odavno sam ga skinuo, a trenutno mi nije instaliran da mogu da pogledam.Mislim da se nesto placa, ali ti pogledaj demo, pa ako ti zavrsava posao..... mozes da ga otkljucas na neko vreme :)

Andross
8.12.2005, 22:35
Ja i moj drug vec pravimo igrice.Mozemo i sa tobom.Imamo Game Maker 6.1,Quest3D 2.5 i Game Factory.Pa ajde!!!:)

Boris Zegarac
8.12.2005, 23:16
Da li bi mogao da dodjem do nekih besplatnih programa za pravljenje igara kao game factory ili slicno

WAKAWAKI
8.12.2005, 23:26
well zato sam ja i upisao vishu skolu..da bih nauchio c++
A sto se game makera tiche...ne volim ih bas...ja volim da ja napravim svoju igru..a ne da mi neko napravi engine,a ja samo da zbudzim nesto kao pomocu map editora...

Bansek
9.12.2005, 1:37
Ja i moj drug vec pravimo igrice.Mozemo i sa tobom.Imamo Game Maker 6.1,Quest3D 2.5 i Game Factory.Pa ajde!!!:)

Kako vam se cini Quest 3D. Ja sam video demo-e i primere iz programa i mislim da ima potenciljal. A jeste li primetili da u DEMO-u iz Game Factory, sa onim gangsterima, u Operation Wolf stilu, postoji greska. Naime, mozete ih ubiti i kroz zid, dok se kriju :) Eeee, ja sam to ispravio! i to mi je najveci domet u game programingu :))))))))))))

Andross
9.12.2005, 11:35
Quest je cool!Imam verziju 2.5 i registrovana je(dobio kod na kursu koji jos uvek pohadjam:D ).Ima dosta dobrih i naprednih stvari i demoa.Idi na www.gamemaker.nl i skini verziju 6.1.Dobar program za pravljenje 2D igara.:)

dreadknight
9.12.2005, 12:35
Kako ova tema odmice sve manje vidim da ce se neko skupiti i napraviti neku igru.Ako se na necem ipak krene aktivno raditi javite mi napisao bih muyiku ya to.Sto se tice programiranja tu mnogo pomoci od mene ne ocekujte.Znam malo da radim u Delphiju,ali nista posebno,svodi se na pravljenje baza. Javite mi nesto o temi igre,ili napisite pricu napisacu neku muzikicu.

holodoc
9.12.2005, 22:08
Game Maker (i sličan softver) = mnogo truda - tehnička podrška (zbog registracije) + obavezna ćudljivost proizvoda - nemoguće da bez MNOOGO vremena utrošenog da liči na nešto => proizvod koji ne može da se ni pregleda kako treba zbog bagovitosti a kamoli proda. A da => gubljenje vremena.

Andross
10.12.2005, 13:59
@holodoc.Kad vidis Farm Wars zgranuces se:eek:

holodoc
10.12.2005, 15:17
@holodoc.Kad vidis Farm Wars zgranuces se:eek:

Farm Wars ?! Jel to neka tvoja igrica ili ?! Ako jeste možeš li da postaviš neki screenshot atraktivnijih delova.

Billy Python
11.12.2005, 16:37
Pozdrav svima.

Bavim se programiranjem vec 10 godina i radio sam sve i svasta: asembler, c, c++, delphi a u zadnje vreme sam se zaustavio na Javi i web aplikacijama (sta cu kad se to kod nas najbolje placa:) ). Izmedju ostalog radio sam i sa OpenGL-om. Projekat je bio vezan za prikaz i animiranje modela koristenih u Bioware Neverwinter Nights-u (koga pokrece Aurora engine odradjen sa OpenGL-om). Aplikacija se lepo snalazi sa modelima u mdl fajlovima iz igre ali nije zavrsena i ispolirana (mrzelo me da se zaj... sa detaljima). Jos bih samo da istaknem da sam kod pisao od nule, tj. da ni jedna linija koda nije pokradena ili generisana nekim alatom. Planirao sam da ovaj rad posaljem ljudima u SK posto su objavili par tekstova na tu temu ali nikako da stignem. :)

Moja poenta je da u Srbiji ima ljudi koji mogu da odrade programiranje jedne igre. Ali ono sto u Srbiji (niti bilo gde drugde) nema su ljudi koji bi to odradili za dzabe:( . Mozete ovo da svatite kako hocete ali izrada jedne igre je veoma ozbijlna stvar. Uostalom programeri su za jednu igru najmanja stavka (uvek mozete kupiti neki engine... a i prica se da ce Quake3 engine postati open source). To sto ce igra imati supernabudzeni engine ne znaci ama bas nista bez dobrog scenarija, muzike, marketinga i jos milion drugih stvari. Ako hocete da sve bude odradjeno kako treba onda vam trebaju najbolji ljudi a njih morate platiti.

Da rezimiram:
Od ovoga braćo nema 'leba.

Marko_L
11.12.2005, 17:00
Aplikacija se lepo snalazi sa modelima u mdl fajlovima iz igre ali nije zavrsena i ispolirana (mrzelo me da se zaj... sa detaljima).
Ovo je suština svega.Mislim, nemaš pojma koliko sam puta čuo rečenicu "Mogao sam da je završim, ali mrzelo me da se zezam sa ovim ili onim".Tako da, s obzirom da nemaš završenu igru, to ti je kao da ništa nisi ni radio.Prema tome, sve ovo
Jos bih samo da istaknem da sam kod pisao od nule, tj. da ni jedna linija koda nije pokradena ili generisana nekim alatom. Planirao sam da ovaj rad posaljem ljudima u SK posto su objavili par tekstova na tu temu ali nikako da stignem.
možeš da okačiš mačketini o rep.
Moja poenta je da u Srbiji ima ljudi koji mogu da odrade programiranje jedne igre. Ali ono sto u Srbiji (niti bilo gde drugde) nema su ljudi koji bi to odradili za dzabe .
Upravo to.Ti ljudi jednostavno neće da shvate da je pravljenje igara posao koji neće doneti pare odmah, već posle nekoliko godina bavljenja tim poslom.Pogledajte samo Croteam (već sam pričao o tome na jednoj temi).Njima he trebalo 8 (OSAM) godina rada da bi na tržište izbacili jednu igru kakva je Serious Sam, tj. Croteam zvanično postoji od 1993. (a verovatno su članovi tima makar posebno radili nešto i ranije), a Serious Sam je izašao 2001.

voodoo_
11.12.2005, 17:04
a i prica se da ce Quake3 engine postati open source
Q3 engine je OS već više meseci :)
Eto prilike da se odradi FPS uz manje truda nego obično.

Marko_L
11.12.2005, 17:08
S tim što treba imati u vidu da se sa tim engine-om ne mogu raditi komercijalni projekti, već i oni moraju da budu OS :) Mala, ali bitna začkoljica.

Billy Python
11.12.2005, 17:34
Ovo je suština svega.Mislim, nemaš pojma koliko sam puta čuo rečenicu "Mogao sam da je završim, ali mrzelo me da se zezam sa ovim ili onim".Tako da, s obzirom da nemaš završenu igru, to ti je kao da ništa nisi ni radio.Prema tome, sve ovo

možeš da okačiš mačketini o rep.


Nisi me razumeo ova aplikacija nikada nije ni trebalo da postane igra. Sve sto je trebalo da radi je prikaz geometrije modela i animacija - to i radi.

Da okačmi mačku o rep. :confused: Ponovo nesporazum. Ovaj moj projekt je potpuno uspeo. Da li si ti uopste svestan koliko je komplikovano animirati jedan 3d model? Da li si nekada čuo za quaternion-e i SLERP interpolaciju? Ja nisam sve dok se nisam susreo sa konkretnim problemom animiranja geometrije u 3d prostoru. trebalo mi je 6 meseci da resim sve te problema ali na kraju sam uspeo. Naučio sam nešto novo - misija uspešno obavljena - tačka.

U pravu si nijedan (gotovo nijedan;) ) posao ne donosi pare odmah ali praksa je da uvek postoji investitor neko ko će uloziti novac i kasnije pokupiti zaradu (tj. najveci deo zarade). Ok CroTeam je radio 8 godina, svaka cast, ali da li je CroTeam bio skupina ljudi koji su se nasli na nekom forumu? Pre bih rekao da su oni te 1993. osnovali firmu sa ciljem da se napravi odredjeni proizvod, firmu za koju je neko polozio osnivacki kapital i koja je necije vlasnistvo.

E, odoh ja da pržim Civ4.

Marko_L
11.12.2005, 18:01
Da okačmi mačku o rep. Ponovo nesporazum. Ovaj moj projekt je potpuno uspeo. Da li si ti uopste svestan koliko je komplikovano animirati jedan 3d model? Da li si nekada čuo za quaternion-e i SLERP interpolaciju? Ja nisam sve dok se nisam susreo sa konkretnim problemom animiranja geometrije u 3d prostoru. trebalo mi je 6 meseci da resim sve te problema ali na kraju sam uspeo. Naučio sam nešto novo - misija uspešno obavljena - tačka.
I opet nesporazum, ali ovaj put sa tvoje strane :)
Hteo sam da kažem da ukoliko nemaš završen projekat, nijedan finansijer te neće shvatiti ozbiljno, koliko god da si ti radio na projektu, i koliko god da si tih RPM, SKT, DRL, SLERP i ostalih TMS-ova i PMS-ova koristio :) Ako si naučio nešto novo, pa hej, to je super stvar za tebe, i može se na neki način reći "misija uspešno obavljena", ali samo ako ti je cilj bio da naučiš nešto novo.Međutim, ako je cilj bio da uradiš nešto što ćeš moći da koristiš kao referencu u svom portfoliu, e pa onda "mission failed" :)
U pravu si nijedan (gotovo nijedan ) posao ne donosi pare odmah ali praksa je da uvek postoji investitor neko ko će uloziti novac i kasnije pokupiti zaradu (tj. najveci deo zarade).
Tačno, ali niko neće uložiti novac (pogotovo kod nas), ako mu ne dokažeš da taj novac može višestruko da mu se vrati.A kako ćeš ti da mu dokažeš ? Sigurno ne tako što ćeš da mu kažeš "Vidi šta sam sve počeo, umalo da završim nešto od toga" :)
E, odoh ja da pržim Civ4.
Lucky bastard ! :D

voodoo_
11.12.2005, 18:13
Isto je bilo i sa Q2 endžinom... u principu, to i nije bitna začkoljica. Kod mora biti OS, ali tvoji modeli, teksture, nivoi i zvuci ostaju podložni tvom kopirajtu, a igru možeš da prodaješ (jer te GPL na to ne sprečava). Jes da će sa sorsom moći da se zeza ko hoće, ali gledajući koliko procentualno ljudi zna da programira u odnosu na one koji se igraju, to i nije problem.

holodoc
11.12.2005, 23:09
Kod mora biti OS, ali tvoji modeli, teksture, nivoi i zvuci ostaju podložni tvom kopirajtu, a igru možeš da prodaješ (jer te GPL na to ne sprečava)

Preporučio bih ti još jednom da pročitaš GPL licencu vezanu za Q3 engine jer će te sačekati nekoliko iznenađenja. Obrati posebno pažnju na onaj deo sa pravima na komercijalizaciju i prodaju. GPL u suštini ima srž ali i "sitno pisana slova". Eto čemu služe advokati. Upravo da čitaju ta "sitna slova".

I još nešto.

Prateći ovu i brdo ostalih tema primetio sam jednu stvar koju svi prisutni odbijaju da priznaju. To je da svako misli da njegov magarac ima najviše konjskih snaga. U prevodu to znači da svaki klinac koji je bar dva i po puta pustio Doom na svom računaru i napravio listu u Winampu smatra sebe stručnjakom za određenu oblast računara. Sve je to OK i nemam apsolutno nameru da podcenjujem bilo čije iskustvo ali svi ovde prisutni trebaju da shvate da je jedno od prvih i najosnovnijih pravila dobre saradnje upravo spremnost da se sasluša svako ko ima nešto da kaže. Ako imam recimo prijatelja koji se bavi sličnom ili istom profesijom kao ja ne treba da ga podcenjujem nego da ga saslušam i eventualno razmenim neka iskustva sa njim. To je ono što kod nas, onih koji se bavimo "profesionalno" računarima najviše fali. Niko ne želi ni za živu glavu da prizna da je onaj drugi pametniji od njega a ne daj bože da traži pomoć ili savet jer će on tako ispasti glup. Ja se, ponavljam, računarima bavim eto skoro već 20 godina (od svoje sedme godine kada sam dobio prvu Amigu) i od tada sam napredovao dosta na svim poljima računarstva ali sam i dalje spreman da saslušam svakoga ko eventualno ima neki dobar predlog ili možda novo saznanje.
Dok se ovaj problem ne reši kod nas timski rad ne može da postoji zbog čega mi je jako žao.

Billy Python
12.12.2005, 2:14
Hteo sam da kažem da ukoliko nemaš završen projekat, nijedan finansijer te neće shvatiti ozbiljno...

...Međutim, ako je cilj bio da uradiš nešto što ćeš moći da koristiš kao referencu u svom portfoliu, e pa onda "mission failed"...


Nisam to radio ni da bih privukao nekog finansijera a ni da bih to stavio u portfolio. Taj projekat je rezultat cistog entuzijazma, bilo je super zezanje raditi na tome. Inace ja radim kao Java Developer u jednoj Italijanskoj software-skoj firmi tako da vise nemam bas puno vremena da se zanimam tim stvarima, :( jeb..a mora od necega da se zivi.



Tačno, ali niko neće uložiti novac (pogotovo kod nas), ako mu ne dokažeš da taj novac može višestruko da mu se vrati.


Potpuno se slazem. I to je ono sto po mom misljenju treba prvo uraditi - naci investitora i ubediti ga da ulozi novac. Ti pominjes visestruko vracanje novca a to je dobra startna pozicija za pregovore. Ono sto jos tvrdim i zbog cega sam se ukljucio u ovu rasprarvu je da bez investitora (tj. njegovog novca) od izrade igre nema 'leba.


Inače pržio sam CIV4 celih 9 sati:D Fenomenalan je:D

Brains
12.12.2005, 13:31
Inače pržio sam CIV4 celih 9 sati:D Fenomenalan je:D
Evo zasto u nasoj zemlji ne moze da se organizuje dobar tim... :p Priznajem, i ja sam sinoc tumarao po kontinentima ubijajuci druge civilizacije.. :D
Mada kazu da za jednog dobrog game developera je izuzetno vazno da se igra sto cesce... Samo se nadam da to nisu rekli sami game developeri... ;)

Andross
12.12.2005, 13:51
@Billy Python:Da li znas da radis u pythonu?
@holodoc:Igricu smo pravili ja i moj drug.Ona je kod njega i trenutno nema screen shootove.Igra se u dva igraca.Biras neku od 4 zivotina:Kera,kravu,svinju ili ovcu:D

Highlander
12.12.2005, 14:29
Biras neku od 4 zivotina:Kera,kravu,svinju ili ovcu
He, he... baš dobri likovi... bar su originalni! Jel' će to da bude nešto kao Swen, ili kako se već zove??? Uzmeš ovcu-postoji mogućnost da se nadješ u ratu sa ovnom!!!:D

Andross
12.12.2005, 14:47
Ti biras jednog a drug drugog.Ker ima kalas,ovca bazuku,svinja dva pistolja i krava bacach plamena:D Igrate on protiv tebe.

da007
16.12.2005, 21:06
Da li je neko probao ,,neoengine'' ili ,,neoengine 2''? Sudeci po mogucnostima to je fenomenalna stvar. Radi i za DirectX i za OpenGL i za Windows i za Linux. Malo sam pogledao kod i deluje kao da je hiperprofesionalno napisan. E, al ima nesto sto devojci srecu kvari. Nema dokumentaciju tj. ono sto je dato je skoro nista. Da li ga je neko koristio?

Miomir Djelic
1.1.2006, 0:39
... i da se obogatimo kao Croteam :D

Verovatno ne postoji forum na kome nema ovakav topic... a najtuznije je kada vidim u nastavku postove tipa: "ja ustvari ni ne znam da programiram, ali bih voleo da naucim, pa da se skupimo i da pravimo igru!" :) Kakav crnjak...!

Ajde sada realno... siguran sam da u nasoj zemlji postoje programeri, graficari, muzicari koji su u stanju da urade neki veci projekat kao sto je pravljenje kvalitetne igre. Pitanje je samo ko ce da te plati za to sto radis i zasto bi ti nesto uopste radio za dz... kada ne znas dal ces na kraju uspeti da nadjes izdavaca ili nekoga ko ce da plasira tvoj projekat na veliko trziste.

Ali eto, recimo Croteam se probio sa svojim Sam-om iako po meni to nije bila nikakva posebna igra kada je izasla 2001 godine. Ili ako se vratimo u proslost i pogledamo Wolfenstein 3d koji je proslavio ID Software. Koliko je to samo jednostavan engine, da se ne lazemo, ja sam mogao da napravim takvu igru pre nego sto je postojao OpenGL i Direct3d, tj. kada se sve renderovalo softverski preko CPU-a. Ako imas ideju kako sve da napravis, W3d je igra koja moze da se uradi za 3 meseca sa 4 coveka :cool: Naravno u medjuvremenu su malo porasli graficki standardi, pa se niko nece diviti tome sto znate da izcrtate poligon na ekranu; ali sa druge strane postoje kvalitetni engini na netu koji su free ili opensource, pa mozete krenuti u tom pravcu... isto vazi i za soundsysteme.

Moje pitanje glasi... da li bi se neko od vas upustio u projekat pravljenje ozbiljne igre da unapred znate da ce vam isti oduzeti minimum godinu dana zivota i da ce mozda (da ne kazem najverovatnije) vasa zarada od toga biti 0$ ? :) Da li ima leba od toga u nasoj drzavi? Koliko vas ovde ume da radi nesto u OpenGL-u ili Direct3d-u? ... ne znam sto sam se zalepio bas za 3d igre :D
Uglavnom znam da radim u Game Makeru i poceo sam da pravim neku igru za klince (edukativnog karaktera).Za to su mi bili potrebni razni crtezi od kojih sam napravio oko 50, ali sa odustao( tesko mi ide crtanje misem). Ako se ubacim u stos sa crtanjem eto me nazad.

Oliver
1.1.2006, 5:00
Kod nas imaš samo igrače, a igrice niko ne pravi, još od c64:mad:

Nicolas
1.1.2006, 7:54
Evo ja pristajem, ako biste pravili pucacinu ja bih pristao da budem model na osnovu koga bi se pravio glavni lik!:icon_lol:

dejangex
3.1.2006, 2:42
I tako, istorija se ponovila... Mogli smo svi lepo otici na [es] forum i procitati temu "Hajdemo napravit igru" i tamo bi videli vecinu postova slicnih ovima ovde i svako svojoj kuci. :) Salu na stanu, moglo bi to lepo da se organizuje samo sto je problem u ljudima.

Na primer skupe se crtac, kompozer i programer koji su iz razlicitih gradova i komuiciraju pomocu maila. Kaze programer: "Ljudi, napravio sam deo engina i hocu da vidim kako radi sa slikom i muzikom." Kaze crtac: "Posalji ti meni engine pa cu ti ja javiti kako radi." A na to ce kompozer: "Ja vama ne dam moju muziku , nego vi meni posaljite engine i slike pa da vidim kako zvuci". Svaka slicnost sa pravim ljudima ili dogadjajima je izmisljena i sasvim slucajna. Poenta je da niko nikom ne veruje i misli da ce onaj drugi da ga pokrade.

E, kad bi nekako prevazisli to, ja sam zamislio nesto ovako: recimo preko irc-a ili neki web prostor na koji bi mogli uci samo clanovi tima sa siframa i imali bi pristup svim delovima projekta i mogli bi da uploaduju svoj rad. Svako bi znao svakom ime, prezime, adresu i broj telefona fixnog i mobilnog u slucaju da treba da se cujemo u vezi neceg. E sad ovo je vec konkretan primer ali ja bih bio spreman da ucestvujem u pravljenju enginea za 2D igru (Moze GDI ali pre bih DX7) u C++. Takodje bih mogao davati ideje kompozerima sa nekim mojim pesmama. Trebalo bi da imamo najmanje jednog pixel artista, kompozera, story line pisca(u zavisnosti od igre naravno) i programera sa kojim bi pravio engine i konsultovao se oko resavanja konkretnih problema. Speman sam da radim za dzabe jer znam da nema kesa kod nas u drzavi za programere igara. Shema je u tome da se objavi freeware igra koju ce neka sitna strana kompanija zapaziti i zaposliti tim koji ju je napravio pa svakom po 5$ u dzep i radi(nije mnogo ali za prethodne neces nista ni dobiti :) ).

E sad svi vi koji hocete da programirate, i imate velike ambicije... Ne moze to bez znanja koliko god vi to zeleli. Morate nabaviti shtivo vezano za odredjene teme! Ja posedujem 2GB eBookova vezanih za razne teme od VB do cpp pa do varanja na ispitima i analize DNK strukture :) a samih knjiga o programiranju igara u cpp imam 25+ i citam ih jer zelim da nesto uradim sa tim znanjem. Sama knjiga o pravljenju virtuelne masine za skripte za igru ima preko 1000 strana... Ako vas je ovo obeshrabrilo mozda bi trebali da ponovo razmislite sta cete da radite u zivotu, a ako nije dajem vam moju potpunu podrsku! Ako ste spremni da procitate na hiljade stranica texta ukrasenih slikom na svakoj stotoj strani da bi ostvarili svoj san i napravili igru kojom cete se ponositi po njenom zavrsetku, onda imate i moje postovanje, pa cak i pravo da pitate odakle mi sve te knjige u .pdf i .chm formatu :) . Pozdrav

kinteC
3.1.2006, 3:34
Na primer skupe se crtac, kompozer i programer koji su iz razlicitih gradova i komuiciraju pomocu maila. Kaze programer: "Ljudi, napravio sam deo engina i hocu da vidim kako radi sa slikom i muzikom." Kaze crtac: "Posalji ti meni engine pa cu ti ja javiti kako radi." A na to ce kompozer: "Ja vama ne dam moju muziku , nego vi meni posaljite engine i slike pa da vidim kako zvuci". Svaka slicnost sa pravim ljudima ili dogadjajima je izmisljena i sasvim slucajna. Poenta je da niko nikom ne veruje i misli da ce onaj drugi da ga pokrade.

E, kad bi nekako prevazisli to, ja sam zamislio nesto ovako: recimo preko irc-a ili neki web prostor na koji bi mogli uci samo clanovi tima sa siframa i imali bi pristup svim delovima projekta i mogli bi da uploaduju svoj rad. Svako bi znao svakom ime, prezime, adresu i broj telefona fixnog i mobilnog u slucaju da treba da se cujemo u vezi neceg.

E upravo tako ja i moj tim radimo, samo, na zalost nemamo nas engin, neko radimo mod za Battlefield 2. Imamo kodere, texture artiste, animatore, modelare...Jedino nemamo nekog za zvuk...Mada imamo lika koji ce da radi muziku... E da, imamo i nas server od 10GB:icon_mrgr Evo detalja :
http://www.sk.co.yu/forum/showthread.php?t=1233

dejangex
3.1.2006, 16:43
E, to se zove organizacija. Svaka cast. Bilo bi lepo kad bi to jos neko napravio. Recimo neki tim za pravljenje 2D RPG-a?

Marko_L
3.1.2006, 17:25
Na primer skupe se crtac, kompozer i programer koji su iz razlicitih gradova i komuiciraju pomocu maila. Kaze programer: "Ljudi, napravio sam deo engina i hocu da vidim kako radi sa slikom i muzikom." Kaze crtac: "Posalji ti meni engine pa cu ti ja javiti kako radi." A na to ce kompozer: "Ja vama ne dam moju muziku , nego vi meni posaljite engine i slike pa da vidim kako zvuci". Svaka slicnost sa pravim ljudima ili dogadjajima je izmisljena i sasvim slucajna. Poenta je da niko nikom ne veruje i misli da ce onaj drugi da ga pokrade.

E, kad bi nekako prevazisli to, ja sam zamislio nesto ovako: recimo preko irc-a ili neki web prostor na koji bi mogli uci samo clanovi tima sa siframa i imali bi pristup svim delovima projekta i mogli bi da uploaduju svoj rad. Svako bi znao svakom ime, prezime, adresu i broj telefona fixnog i mobilnog u slucaju da treba da se cujemo u vezi neceg.
Oba pristupa, i ovaj sa mejlom i ovaj drugi sa web serverom su osuđeni na neuspeh, iz jednog prostog razloga, oba načina su narodski rečeno "indijanska". Zašto ? Pa nigde ne vidim da sipomenuo vođu projekta, tj. koordinatora istog što je apsolutno neophodan preduslov da bi se nešto uradilo. Znam da nekima to zvuči smešno, čuj vođa projekta na 2-3 čoveka, ali nije tako, vođa je potreban uvek kada ima više od jednog čoveka na nekom projektu. Razlog je jednostavan, neko mora da upravlja tim projektom. Ako radiš po sistemu, ajd nek programer nešto uradi, a dizajner kada to vidi, onda će i on da proba nešto da uradi, pa se to uploaduje bez ikakvog plana, to se nikada neće sklopiti u celinu. Znači, prvo treba da postoji plan, koji će da napravi vođa projekta i da ga se pridržava. Znači on lepo kontaktira programera i kaže, evo ti plan, treba da se uradi to to i to, rok je mesec dana. Kontaktira dizajnera i kaže treba da se nacrta, izmodeluje, uradi...rok mesec dana.Kontaktira muzičara i kaže treba toliko i toliko numera, takvog i takvog tipa, rok mesec dana...i onda lepo kad istekne rok, svi pošalju ono što su uradili, vođa projekta to sklopi i vidi gde škripi, šta treba da se ispravi, doda, oduzme...i onda to saopšti učesnicima u projektu, ponovo da rokove...i radi se dalje, sve dok igra ne dođe u alfa fazu. Naravno vođa projekta, može da bude i bilo ko od pomenutih (programer, dizajner, muzičar...), ali on mora da postoji, i mora da ima autoritet. I naravno, ako nekome nešto nije jasno, lepo se obrati vođi (telefonom, mejlom, preko mesindžera, kako god...) i pita. To je organizacija, a sve ostalo je "indijanski" pristup. Naravno, najbolje je ako članovi tima mogu da dele isti prostor, ali pošto to često nije izvodljivo, onda mora ovako.

dejangex
3.1.2006, 17:43
Tu si u pravu, ali mogli bi svi biti i vodje. Recimo kao neki lanac autoriteta, naprimer Programer->Muzicar->Crtac->Programer. Mogao bi nad njima biti dodatno jos neko ko ce ih sveukupno organizovati.

Jos jedna stvar. Ne mozes siliti ljude da rade nesto u odredjenom vremenskom roku jer ne rade za kesh, ali ih mozes lepo zamoliti da urade AKO JE MOGUCE u tom i tom vremenskom roku. Pa nismo mi Lucas Arts pa da mucimo ljude.

kinteC
3.1.2006, 19:42
Kod nas je vodja Geronimo, nije naj stari, ali lik je i koder, animator i 3d modelar...Uzgred on je i osnovao mod...I sto je interesantno, upoznali smo se preko neta, tj kao i svi ostli clanovi...Mi nemamo vremenski rok, ali sato imamo neke norme, sto se kvaliteta tice (recimo, zacrtali smo da nam oruzja budu u rangu za oruzjem iz COD2) Za sada sve savrseno funkcionise...:) :) :)

Marko_L
3.1.2006, 21:10
Jos jedna stvar. Ne mozes siliti ljude da rade nesto u odredjenom vremenskom roku jer ne rade za kesh, ali ih mozes lepo zamoliti da urade AKO JE MOGUCE u tom i tom vremenskom roku.
Pa ljudi moraju da shvate da bez obzira da li rade za keš ili za ime u credits sekciji moraju da rade ozbiljno, što znači i da poštuju rokove. Ako se radi ozbiljno, onda mora da postoji i plan, a ako se plan ne poštuje, onda kasni, sve više i više i na kraju propada. Recimo ako u planu stoji da prvo dizajner mora da napravi modele do tad i tad, ako on to ne uradi, onda zbog toga kasne i programeri...a to ne valja. Njegovo je da kaže kada dobije radni zadatak da li može ili ne može to da se završi u tom i tom roku, ako kaže da ne može, onda se pristupa promeni plana, a ako kaže da može, nema šta posle da kaže "E nisam stigao". Prvo pravilo određivanja rokova je "Uvek traži veći rok nego što misliš da ti treba".

NEMUS
26.1.2007, 19:14
Jedno pitanje koji SVE programi su potrebni za ovo (pravljenje igrica)mada nema veze svama ali sa koje adrese moze da se skinu programi:n_klanja:

Patton
27.1.2007, 10:58
Au covece, digao si ovu temu iz mrtvih posle punih godinu dana :)

Pogledaj malo po ovoj sobi, pricalo se dosta o tome u raznim temama. Ako budes vredan i procitao sve, stvorices jasnu sliku svega sta treba, kako treba; koje su prednosti gamemaker-a, a koje pravih programskih jezika...itd. Sve zavisi da li si pocetnik ili imas vec nekog iskustva i sve zavisi kakvu igru zelis da pravis.

Andross
27.1.2007, 17:34
Patton uze mi rec iz usta :) Ovaj forum je prepun linkova i takvih stvari i sve sto treba da se uradi je da se malo pogleda.

NEMUS
28.1.2007, 16:52
Zelim neku strategiu a imam malo iskustva:D

Marko_L
28.1.2007, 21:17
Znači da si standardan srpski game developer :)

NEMUS
31.1.2007, 22:47
Dobro a jel imate predlog i adresu:confused:

bobi
31.1.2007, 22:56
Dobro a jel imate predlog i adresu:confused:
Probaj prvo da okupis tim na forumu. Jedno 20-30 ljudi, kojima ces da komandujes. Onda uzmes i rasporedis ih kako ce ko da radi (znaci programer ce da programira, muzicar da komponuje... tu gledaj da se ne za3bes... ) i na kraju postavis jos neku temu na forumu u kojoj ce neko da ti osmisli pricu. Na kraju izaberes zanr i kazes momcima da prionu na rad.
Za jedno mesec dana, kada igra bude gotova (ne mora da bude bas Oblivion, dovoljno je da izgleda kao, recimo, FarCry ili Doom3), onda je distribuiras i pokupis gomilu para od glupih zapadnjaka (ovde ce da te ispiraterizuju).
I eto tako... ne bi trebalo da bude veliko cimanje. :)

ACHTUNG
31.1.2007, 23:06
Veci crnjak skoro nisam procitao...:aplauz:

3dM@niak
31.1.2007, 23:25
pa dobro bre bobi, shto ubi coveka :D :to_care:

valjda svako mora bar 1 ovakav topic da napravi :D
ja sam imao na Zoni "hajde da napravimo crtani" :D
posle sam se smeshkao kad se na svakih 5 - 6 meseci pojavi isti takav topic :D

Dru1D
1.3.2007, 13:59
Ja bih jos dodao, da je vrlo tesko (ako ne i nemoguce), proceniti ko je od potencijalnih saradnika koji se jave na forumu dovoljno ozbiljan.

Mada...
Entuzijazam i inat je nesto sto u nas Srba ne manjka, al' nam treba dobra batina kako bi zavrsili ono sto smo zapoceli.

TACNO!!!:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Mozda za jedno 3 godine...... Kad naucim C++....

stefanpn
5.3.2007, 11:13
Eh ljudi ja znam da programiram u VB-u i Blitz3D ali imam problem jer nemam ideje i nekog ko zna 2D/3D modeling pa moje "igre" izgledaju smesno. Ako vas zanima mozete pogledati sledece: http://www.posalji.net/624396?Miljanine%20puzle...%20install.exe (http://www.posalji.net/624396?Miljanine%20puzle...%20install.exe) to sam uradio iz zez-a (nisam se ni namucio posteno). Na kompu imam neke dosta dobre projecte 2D i 3D. Evo za pocetak treba mi 3d model nekog brzog camca sa .x ili .3ds egzistencijom. POZZ.

Marko_L
5.3.2007, 21:20
Evo za pocetak treba mi 3d model nekog brzog camca sa .x ili .3ds egzistencijom. POZZ.
Šta ti bre treba ? :)

Stevvan
5.3.2007, 21:22
Treba nmu camac sa egzistencijom:D :p :D

al0cunit
5.3.2007, 21:30
hahahahahahaha .. bozeee ... ne mogu verujem .. HAHA.. uhh.. bolje mi je .. hu uh .. :)

stefanpn
20.3.2007, 15:57
MODEL CAMACA mi treba, a i neznam zasto je to tako smesno? Ko hoce da vidi o cemu se radi i da se mozda prikljuci neka mi se javi na mail: stefanpn@gmail.com pa cu mu poslati screen-shootove i smislicemo vec nesto...

3dM@niak
20.3.2007, 16:26
smeshno je sto si napisao .x EGZISTENCIJA umesto EKSTENZIJA :D
inace pogledaj na sajtu tipa www.turbosquid.com

stefanpn
3.4.2007, 13:06
Hvala!