Prikaži potpunu verziju : Bezbednost u saobraćaju - Kampanja (UK)
Godinama unazad Englezi imaju ovakav pristup podizanja svesti gradjana za vecu bezbednost u saobracaju. Nije za osetljive i mladje od 18 godina.
UJ380lXYY9A
Zanimaju me vasa misljenja o ovom pristupu. Preterano ili zaista tako treba?
^ To onaj video koji je Antony postavio u Smesnim i interesantnim klipovima? ;)
Kako god, sa jedne strane je to sasvim ok u smislu da klip prikazuje stvarnu situaciju koje je malo ko svestan, dok cu sa druge strane na taj klip da zaboravim ubrzo (nazalost).
Mislim da je takav vid kampanje sasvim u redu... Jeste da su me neke situacije na trenutak pogodile, ali nista manje nego ono sto svakog dana citamo u novinama, a novine se toliko utrkuju za ekskluzivom da neretko mozemo videti i neke odvratne prizore.
Inace, vracao sam se sa raftinga skoro i na svakih desetak km u bosni je bila radarska kontrola. Nije mi jasno sto se kod nas ne vrsi konstantna kontrola brzine, parkiranja, voznje po zutoj traci, nepropustanje pesaka...sve to donosi pare, a divljaka svuda? Tada mozda i ne bi bila potrebna takva kampanja, vise nas kao narod pogadja nas dzep nego moralna odgovornost i ugrozavanje tudjih zivota...
Ovakvih videa ima na desetine i svaka vast inicijatoru ovog!
Mislim da bi prije nego sto dobiju vozacku, buduci vozaci morali gledati ovaj video 3x dnevno mjesec dana.... da im udje u glavu sve moguce scene i kako zbog banalnosti mogu ubiti nekog ili sebe....
Ne znam ja za vas, ali kad god odem u Beograd sa ćaletom, obavezno nas zaustavljaju panduri i počinju da pišu kazne, nabacuju svakakve *****ca što nismo uradili, a pored samo šniraju kola sa BG tablama, obično nas puste kad se prodere ćale što njih ne zaustavljaju...
A ponašanje beogradskih vozača u manje naseljenim mestima i na magistralama je nepotrebno komentarisati... Iako je je ovo kraj sa puno krivina i svakakvih čudesa na putu(tipa klizište, odroni zemlje itd..) to njih ne sprečava da pretiču po punoj liniji, sa decom u kolima...
Dobro je na vreme suočiti svakoga sa sopstvenom odgovornošću i posledicama koje njegove akcije mogu da imaju ali nažalost mislim da ovaj video može da ima uticaja samo na one koji se i onako odgovorno učestvuju u saobraćaju tj. mogu da saosećaju čak i sa virtuelnim osobama "nastradalim" u jednom spotu. Za sve one koji prate očigledan trend u svetu da život sve više gubi svoju vrednost ovo je samo još jedan dobar spot napumpan CGI efektima koji komotno može da dobije etiketu trailer za film "Poslednja ekskurzija 3". Neke scene su pomalo i naivne iskreno i odlaze u potpunu drugu krajnost realnosti (u jednom delu spota se nalazi čak i web adresa sajta koja se bavi tematikom Street Racinga :rolleyes: - http://www.streetracing.ru/) tako da verujem da ovakvi "veštački" spotovi u suštini ne mogu da dotaknu svest onih kojima su namenjeni. Verujem čak da bi prikaz realnih snimaka uzetih sa mesta nesreća imali možda više uticaja na same gledaoce.
Ono što mene u celoj toj priči mnogo više tangira jeste činjenica da iako je saobraćajne nesreće ponekad nemoguće izbeći često je moguće izbeći da ljudi izgube živote usled davanja adekvatne prve pomoći i razvijanja svesti da svako, ali apsolutno svako, može da bude zaslužan sa spašavanje nečijeg života. Prosto je poražavajuća činejnica da postoje ljudi koji ne umeju da opipaju puls ili bar daju najelementarniji oblik veštačkog disanja a neću ni da pominjem situacije kada onaj ko je "zaslužan" za celu šituaciju jednostavno napusti mesto nesreće. A kad smo već kod toga zapitajte se sada i vi... Da li znate broj telefona Hitne pomoći koji treba da pozovete kada se dogodi nesreća? Ne. Nije 911.
Da li znate broj telefona Hitne pomoći koji treba da pozovete kada se dogodi nesreća? Ne. Nije 911.
94, a uskoro 112 (http://www.mtsmondo.com/news/world/text.php?vest=135949), cisto da znaju oni koji jos nisu saznali. :)
94, a uskoro 112 (http://www.mtsmondo.com/news/world/text.php?vest=135949), cisto da znaju oni koji jos nisu saznali. :)
Još jedna jako bitna stavka za one koji ovo ne znaju. 112 je opšte prihvaćeni broj za službu hitne pomoći u većini Evropskih zemalja. Ovaj broj se može koristiti i putem mobilne telefonije pri čemu bazne stanice operatera tada prosleđuju poziv na najboliži lokalni broj službe hitne pomoći.
Za poziv broja 112 nije neophodno čak ni da imate SIM karticu u svom mobilnom telefonu.
Kod nas za sada još uvek 32, 93 i 94 rade na mobilnom (bar 064) bez kredita isto kao 112 u EU.
Snimak je izuzetno poucan i realistican. Nadamo se da je scenario pisan u holivudu. Zaintrigrao me je jedan detalj. Kada pas pretrcava preko puta, da li treba kociti, skrenuti sa puta ili ga udariti. Ja sam naravno iz prilozenog profila ljubitelj zivotinja. Imao imao slicnu situaciju, i pas je pri mojoj brzini od 60 km iznenada izleteo, Ukopao sam se u mestu. Sta mislite sta je bilo iza mene? Nov auto, sa dobrim kocnicama je isto reagovao. Da je bio neki old timer ili auto kome su gume skuplje od cele sasije sa sve motorom i menjacem, bilo bi drugacije, verovatno mi me lansirao u orbitu, sa sletanjem bez padobrana. Davno pre 11 godina imao sam incident, novopeceni vozac, autobus je ukocio ispred jednog mostica (Lupnjaca), poznato mesto Holodocu. Ja zino ko ovan kroz prozor u neku plavusu i zakucao sam se u autobus sa punom brzinom bez kocenja. Rezultat toga je da autobus nije bio sposoban da ide dalje, vec je oslepan u garazu.
Video je dobar ali kao sto holodoc rece uglavnom deluje na pogresne ljude tj. one koji su iole svesni i odgovorni!
@todos-Pazi,plavuse su opasne po zivot!
Neverovatan klip...Svaki put kad ga pogledam naježim se.
Čoveče,toliko je realan.Tek sad uvidiš neke stvari koje su ti ranije promicale.
Momenat napažnje i gotovo,ili gineš,ili ubijaš nekog.Zato treba pojačati kazne prema svima onima koji misle da 90% vožnje čini brzina.Pa Bože,zar nije bolje zakasniti nego nikad ne stići?
Da stvar bude gora apsolutno za sve nesreće u ovom klipu krive su žene :dzavo: Pa vi sad vidite... :icon_stud
@todos
Kod Lupnjače još i nije problem. Gledaj samo da se ne "zakucaš" u Pejčinu krivinu (hint: jako visoka neograđena hm...hm... strmopizdina cogito ergo nema u šta da se zakuca osim u korito Zapadne Morave :dzavo:)
Gordon Freeman
28.5.2009, 18:24
@todosov post
medju vozacima je opste poznato da se zivotinje ubijaju u takvim situacijama, naravno ako se vozi toliko brzo da ne mozes da se bezbedno zaustavis , isti je slucaj sa vozilom koji izadje u tvoju traku previse ,ukoliko ne mozes da se zaustavis ,udaras ga (koceci naravno ,nije cilj da ubijes nekog) ,druga opcija je preci u drugu traku i napraviti nesto sto ce biti iskljucivo tvoja krivica....
nazalost tako je ,i ovo su situacije koje prouzrokuje nepriladodjena voznja...
@ Gordon Freeman
Jer Ti to iz iskustva. Kako znas sta je opste pravilo. Ja ne zelim da ubijem zivotinju, a za dripaca koji ne drzi odstojanje me ... da se ne izrazim neprilagodjeno ovom forumu.
Gordon Freeman
28.5.2009, 20:36
pa kad kazem vozacima mislim na profesionalce..
a njima bas nije cilj da prave udese ,narocito one u kojima ce oni snositi krivicu...
svi pri voznji pravimo greske ,zato je neophodna konsolidacija na putu radi opste bezbednosti :)
nighthawk
28.5.2009, 20:56
Ovakva metoda odvracanja od neodgovorne i nemarne metode uopste nije losa, svako bi trebalo da vidi kakve posledica moze da ima prebrza voznja, ili voznja pod dejstvom alkohola... ali neke od situacija u ovom klipu su pomalo preterane i nerealne. Jedna zanimljiva stvar je Australijanac na oko 0:45. 120 jeste malo poveca brzina za onu nepreglednu krivinu, ali on je imao dve sasvim dobre opcije 1) da legne na kocnicu, uz eventualne korekcije ako nema ABS, zakucao bi se u parkirano vozilo, ali bi sveo svoju brzinu na manje od 50 (moja slobodna procena), pri toj brzini verovatno bi svi prosli nepovredjeni, 2) mogao je malo da zakoci, pusti kocnice i skrene udesno pazeci da ne udari u banderu. Ovo je ujedno u najbezazlenija opcija.
Ljude bi trebalo obucavati malo vise o pasivnoj bezbednosti, a u auto skolama bi obavezno trebalo uciti vozace kako da se ponasaju u nepredvidjenim situacijama, to bi isto trebalo ocenjivati na ispitu. Malo novopecenih vozaca zna da kada se tockovi blokiraju auto ne moze da se upravlja, ili da je po jako klizavom putu bolje naizmenicno gaziti i pustati kocnicu, ili da je bolje sleteti s puta nego se sudariti... Malo ljudi zna da pojas ne treba drzati preko stomaka, nego sto nize, preko karlice, ili da vazdusni jastuk moze da polomi ruke ako se volad previse cvrsto drzi, ili da je bolje slupati se u kolima bez vazdusnog jastuka nego u kolima koja ga imaju, ali putnici nisu vezali pojas...
Po prirodi nisam panicar, pa sam uspesno uspeo da prebrodim nekoliko opasnih situacija do sada, jednom su mi kocnice otkazale na uzbrdici, krenuo sam unazad i nisam mogao da stanem, ubacio sam u prvu i kvacilom se zaustavio, imao sam nekoliko naglih kocenja po poledici, zaustavljao sam se "pupmanjem" kocnice, a prosle godine zamalo da se sudarim sa jednom budalom koja je preticala u nepreglednoj krivini. Neko ko je sklon panici i nikada do sada nije bio u takvoj situaciji mozda ne bi uspeo da se snadje najbolje, zato bi nagla kocenja, obilazenja prepreka i slicne stvari trebalo da budu obavezan deo polaganja vozackog ispita.
Jos jedna stvar koja je pomalo opasna, a mene licno jako iritira. Puno vozaca, a narocito zene, hvataju volan sa unutrasnje strane kad treba naglo da smotaju, kao da vuku konopac. Ovako se sporije mota, a i uvek postoji mogucnost da cete na nekom parkingu rukom udariti u paok, ispustiti volan i cuknuti nekog.
@Gordon, ako je neko presao u tvoju traku bolje ti je i da sletis s puta nego da ga udaris.
@todos i zivuljke
Najvaznija stvar u saobracaju su ljudi, ne zivotinje, i to treba uvek imati u vidu. Nikada ne treba kociti naglo zbog psa ili macke, osim ako si siguran da nema nikog 50m iza tebe i ako si siguran da su ti kocnice ispravne, tj. da te nece odvuci u stranu. Jedini nacin da budes siguran da nikog nema iza tebe je da stvoris naviku da stalno gledas u ogledalo. Ja bas to radim na otvorenom putu, ali ipak, izbegavam nagla kocenja (tj. macku bi verovatno zgazio, mala je, pa mi ne bi ostetila auto). Pre dve-tri godine sam bas imao jednu situaciju sa zivotinjama, taman sam pretekao jedan poluraspadnuti kombi pun Roma i usao u krivinu (Ciga je lego na gas kad sam ja poceo da ga preticem, bio je blizu mene), ispade zec ispred mene. Bio sam svestan da ako naglo kocim kombi moze da se zakuca u mene, a mogu i da predjem na levu stranu posto nemam ABS, a prilicno sam brzo isao. Samo sam se skloni skroz levo (zec je naisao s desne strane) do linije, ali zec zap'o ko nenormalan da predje, naleteo mi je tacno da desni tocak. Stao sam odmah iza krivine da proverim branik, na srecu bio je ceo, a zec je ostao bez iznutrica, da je bio malo veci uzeo bi ga za veceru.
Treba znati i ovo: naglo kocenje osim u slucaju nuzde je saobracajni prekrsaj za koji se placa kazna i udarac otpozadi je mnogo opasniji od ceonog udarca. Vec pri brzini od 20 km/h moze da dodje do povreda vrata.
@todos i zivuljke
Najvaznija stvar u saobracaju su ljudi, ne zivotinje, i to treba uvek imati u vidu. Nikada ne treba kociti naglo zbog psa ili macke, osim ako si siguran da nema nikog 50m iza tebe i ako si siguran da su ti kocnice ispravne, tj. da te nece odvuci u stranu.
Sve to lepo definišu propisi o maksimalno dozvoljenoj brzini i minimalnom rastojanju između vozila koje ogroman broj vozača ne poštuje.
A što se tiče toga ko je važniji u saobraćaju ja lično ne razumem zbog čega bi životinja trebala da bude manje važna od čoveka :confused: Ako sam, znajući sebe koliko imam obzira prema svemu što me okružuje, uspeo samog sebe da dovedem u takvu situaciju da biram između životinje koja se slučajno našla na putu i čoveka koji se isto tako našao tu prvo bih pokušao na sve moguće načine da izbegnem tragediju a posle toga dragi moji šanse su im potpuno ravnopravne što se mene tiče.
I onako životinje mnogo više volim nego ljude. Zbog dileja kao što su ljudi dešavaju se stvari kao na slici dole:
http://e.imagehost.org/0812/Ludak_02.jpg
@nighthawk
Iz tvog govora prva stvar mi upada u oci da si poprilicno neiskusan vozac.
Bolje sleteti s' puta nego se sudariti sa nekim koji je presao u tvojoj traci je najveca moguca greska i glupost. Posto imam dosta iskustva sa voznjom mogu slobodno da kazem da se u tim situacijama treba pribrano osecati i nikako sletati sa puta. Pokusati prici sto blize desnoj strani puta i ostaviti kakav takav prostor da taj koji je skrenuo u tvojoj traci uleti u makaze i izbegne sudar.Zasto taj da nastrada sto je sleteo a onaj drugi da prodje i cak nece ni stati da vidi kako se oseca onaj sto je u kanalu. U najgorem slucaju treba se zakucati u istog, pa kom obojci kom opanci. Slazem se sa Holodocom u celosti, i ja bi coveku i zivotinji dao istu sansu u takvim situacijama zbog istih razloga. Kada sam udario biciklom u otvorena vrata od kola i leteo 6 metara preko tih i zadobio povredu levog grudnog kosa, vozacev otac nije dozvolio da me hitno prebaci u hitnu pomoc, zato sto sam mu ogrebao vrata na kolima. Posto sam bio u polusvesnom stanju jasno sam cuo taj razgovor. I tek kad je vozac tj njegov sin poceo da preklinje oca jer se uplasio za moje stanje, dozvolio je da me unese u ta ista kola i prebaci u hitnu pomoc. Dakle...
@Holodoc I ja volim zivotinje jako mnogo, ali to sto ti pricas nema veze sa zivotom.. Tvrditi da ti je isto zgaziti psa i coveka nije zdravo. Daleko bilo da sam ja za gazenje zivotinja. Potrebno je svaki zivot sacuvati(psa, coveka..), ali ukoliko ti se ne daj boze desi da naletis npr na crni led (vozio si propisno al eto) i imas izbora da zgazis ili kuce ili coveka, neces ni u sekundi razmisljati u koju ces stranu skretati ako si imalo psihicki zdrav..
Istina je da na nasim putevima ima raznih mamlaza, i 80% nesreca bi se izbeglo ako bi svi postovali propise.. Ali ne gledajte slepo i u propise, nesrece se desavaju i kad se sve ispostuje.. Jednostavno uvek iskrsne nesto.
@Holodoc I ja volim zivotinje jako mnogo, ali to sto ti pricas nema veze sa zivotom.. Tvrditi da ti je isto zgaziti psa i coveka nije zdravo. Daleko bilo da sam ja za gazenje zivotinja. Potrebno je svaki zivot sacuvati(psa, coveka..), ali ukoliko ti se ne daj boze desi da naletis npr na crni led (vozio si propisno al eto) i imas izbora da zgazis ili kuce ili coveka, neces ni u sekundi razmisljati u koju ces stranu skretati ako si imalo psihicki zdrav..
Pa sad šta je psihički zdravo zavisi isključivo od toga ko donosi sud o tome ;) Ostaje mi samo da se nadam u interesu potencijalnih žrtvi da se neće naći u isto vreme u dometu mog vozila pa da moram da biram između životinje ili čoveka.
A "crni led", kako ga ti inače zoveš, je samo dobar izgovor za situacije u kojima vozači ne prilagođavaju brzinu svoga vozila uslovima na putu ;)
Tebo holodoc onda treba uzeti vozacku ako ti je isto pregaziti coveka i psa :) al dooobro..
A crni led nije nikakav izgovor.. U voznji se dese razne nepredvidive stvari iako se drzis propisa (npr, sluzbenom autu mog caleta pukla letva volana u toku voznje), crni led je jako opasna stvar koja ne moze da se predvidi i ume da iznenadi jako ljude! Cak i da ides 20 na sat pa ces se opet iznenaditi koliko ti treba da se zaustavis. A realno, i pri toj brzini mozes ubiti nekog.
Taj sluzbeni auto tvog Oca je, potecijalni ubica na putu. A da obrazlozim zasto. Svi ga voze, niko ga ne servisira, svi smatraju da je ispravno vozilo, zato sto je sluzbeno.:rofl: To se desava u policiji, i svim drugim organizacijama koje nisu podlozne kontroli. Objasni mi kako je mogla da pukne letva???!!! Ako moze doticnog Gospodina, a tvoga Oca da pitas pojedinosti, pod uslovom da zeli da otkrije.
Tebo holodoc onda treba uzeti vozacku ako ti je isto pregaziti coveka i psa :) al dooobro..
Znaš kako...U zakonu o zaštiti u saobraćaju (bar u ovome koji je do sada važio) se nigde ne spominje stavka da je čovek povlašćenija žrtva u nesreći od ostalih živih bića cogito ergo bum...Slećemo a možda i nećemo ;)
A crni led nije nikakav izgovor.. U voznji se dese razne nepredvidive stvari iako se drzis propisa (npr, sluzbenom autu mog caleta pukla letva volana u toku voznje), crni led je jako opasna stvar koja ne moze da se predvidi i ume da iznenadi jako ljude! Cak i da ides 20 na sat pa ces se opet iznenaditi koliko ti treba da se zaustavis. A realno, i pri toj brzini mozes ubiti nekog.
todos ti je sve lepo objasnio mada meni i dalje nije jasno kakve veze ima ova ružno prevedena kovanica sa napuklom letvom volana :confused: No kad smo već kod "crnog leda" ne znam da li si se ikada zapitao koliko ljudi kod nas vozi sa ispravnim i standardom propisanim gumama? Šara šta je to? Koliko njih koristi samo jedan set guma i to uglavnom letnje (da zimske ne bi škripale na višim temperaturama) a da ne pominjem one koji ni ne znaju (ili ne žele da znaju) da postoji nešto što se zove zimski set guma pa teraju sa svojim ćelavim gumama sve u četres.
Nemojmo da pričamo gluposti. Danas svaki drugi tehnički pregled propušta polu i potpuno neispravan automobil. Neću ni da pominjem kolektivne tehničke preglede službenih automobila koji se bilo gde u svetu (ne računam zemlje Trećeg sveta) računaju kao otpad. Kada je bilo kome od vas na tehničkom pregledu vršena provera ispravnosti farova luksmetrima? Kada ste videli da se kod nas na tehničkom pregledu analizira uzorak izduvnih gasova na ispravnost motora? U Nemačkoj recimo ADAC (nacinalni auto-moto savez najgrublje prevedeno) sa ova prethodno pomenuta testa kaže dobar dan vlasniku automobila.
Činjenica je jednostavno da se danas na put kod nas pušta sve što može da se pokrene iz mesta bez guranja a za kočenje ćemo lako... U kombinaciji sa lakomislenošću i neopreznošću eto dobitne kombinacije za Jackpot na lutriji Svetog Petra.
nighthawk
29.5.2009, 21:57
Iz tvog govora prva stvar mi upada u oci da si poprilicno neiskusan vozac.
Pa znas sta, u pravu si, ja sam neiskusan vozac, za 12 godina voznje raznoraznih masinerija nisam onesposobio nijedan autobus. Jedini bliski susret koji sam imao sa drugim automobilom je imao za posledicu naprsli retrovizor.
Ja iz tvog govora vidim da si spavao na casovima fizike u 6. razredu. Kada se dva tela krecu jedno prema drugom njihove brzine se sabiraju (osim ako se ne krecu relativistickim brzinama), tako da ako ti vozis 60, a onaj koji ti dolazi u susret 100, kada se sudarite to ce biti kao da si udario u parkirani auto brzinom od 160 km/h. Ako umesto toga mogu da udarim u drvo brzinom od 60km/h, ja cu to uraditi. Tacno je da je debelo drvo tvrdje od drugog automobila, ali je brzina prilikom udara mnogo manja. Sanac pored puta je vec mnogo manje opasna stvar, a izletanje u livadu bi preziveo i bez pojasa ako se cvrsto drzis da ne ispadnes.
Znaš kako...U zakonu o zaštiti u saobraćaju (bar u ovome koji je do sada važio) se nigde ne spominje stavka da je čovek povlašćenija žrtva u nesreći od ostalih živih bića.
Sudija: Zgazili ste coveka, prema izvestaju policije mogli ste da sprecite nesrecu iako vam kocnice nisu radile, trebalo je samo da skrenete na drugu stranu.
Holodoc: Pa jeste gospodine sudija, mogao sam da izbegnem tog coveka, ali znate, onda bih zgazio psa.
Sudija: A, pa dobro, ako ste zbog psa ubili coveka onda je to u redu, mozete da idete, a stetu na kolima ce vam nadoknaditi porodica poginulog.
Koliko njih koristi samo jedan set guma i to uglavnom letnje (da zimske ne bi škripale na višim temperaturama) a da ne pominjem one koji ni ne znaju (ili ne žele da znaju) da postoji nešto što se zove zimski set guma pa teraju sa svojim ćelavim gumama sve u četres.
Pored zimskih i letnjih postoje i gume za sve sezone koje su sasvim dobre i za leto i za zimu. Zimske gume imaju meksu mesavinu i dublje sare da bi imale bolju trakciju po mokrom i klizavom putu. Po suvom putu one imaju slabije prijanjanje, brze se trose, i ono sto je najopasnije - pri dugotrajnoj brzoj voznji (recimo 120 na autoputu) mogu da se pregreju i puknu. Bas ovo se desilo jednom nasem bivsem i pokojnom drzavniku pre dvadesetak godina, posle se mislilo da je to bio pokusaj atentata. Dakle zimske gume su pravljene za hladno i mokro vreme, nikako ih ne treba voziti leti.
Po suvom putu cosave gume (pod uslovom da nisu izlizane do zica) u stvari imaju bolje prijanjanje, problem nastaje kad naidju na nekoliko milimetara vode.
Pošto se radi o veoma ozbiljnoj temi ovoga puta ću izostaviti uobičajene sarkazme i pošalice i preći odmah na stvar.
Pa znas sta, u pravu si, ja sam neiskusan vozac, za 12 godina voznje raznoraznih masinerija nisam onesposobio nijedan autobus. Jedini bliski susret koji sam imao sa drugim automobilom je imao za posledicu naprsli retrovizor.S obzirom na starost navedenu u tvom profilu zakonski si mogao da stekneš svoju vozačku dozvolu tek pre 5 godina što je i dalje premalo da bilo ko za sebe može da kaže da je iskusan vozač. Naravno, i ja sam "vozio" dosta egzotičnih stvari među kojima su sigurno najinteresantniji avioni i ogromni brodovi ali me to i dalje, čak i posle višegodišnjeg praktikovanja, ne čini kompetentnim da za sebe kažem da sam iskusan sa tim vrstama vozila.
Ja iz tvog govora vidim da si spavao na casovima fizike u 6. razredu. Kada se dva tela krecu jedno prema drugom njihove brzine se sabiraju (osim ako se ne krecu relativistickim brzinama), tako da ako ti vozis 60, a onaj koji ti dolazi u susret 100, kada se sudarite to ce biti kao da si udario u parkirani auto brzinom od 160 km/h. Ako umesto toga mogu da udarim u drvo brzinom od 60km/h, ja cu to uraditi. Tacno je da je debelo drvo tvrdje od drugog automobila, ali je brzina prilikom udara mnogo manja. Sanac pored puta je vec mnogo manje opasna stvar, a izletanje u livadu bi preziveo i bez pojasa ako se cvrsto drzis da ne ispadnes.
Nažalost na ovo moram da reagujem jer sadrži netačne informacije. Naime, iako je u klasičnoj mehanici (nećemo baš da sada polemišemo o relativističkoj ;)) potpuno tačno da dva tela koja se kreću pravolinijski jedno prema drugome imaju rezultantnu brzinu koja je jednaka zbiru njihovih brzina kod sudara automobila postoje potpuno drugačiji kriterijumi koji definišu kolika je stvarna brzina međusobnog sudara. Na ADAC (http://www.adac.de/Tests/Crash_Tests/default.asp)-ovom sajtu (koji je za mene inače jedina relevantna institucija kada je u pitanju sve u vezi automobila) postoje detaljna objašnjenja o tome kako se stvarna brzina određuje. Žao mi je što većina ovde ne zna nemački tako da ću evo samo da ilustrujem na dva primera prenoseći info sa stranica.
Dva automobila koja se kreću u susret jedan drugome brzinom od 55km/h i koja tokom sudara zahvataju zajedničku površinu frontalno od oko 25cm imaju brzinu udara od oko 64km/h! Direktan frontalni sudar koji obuhvata oko 3/4 dodirne površine za iste brzine (kontakt nikada nije 100% zbog oblika prednjeg dela automobila) iznosi otprilike od 80-85km/h što je mnogo manje od pretpostavljenih 110km/h.
Takođe, potpuna je zabluda da bi udar u statično drvo od 60km/h imao znatno manje posledice od ekvivalentnog direktnog čeonog sudara dva automobila u pokretu koja se kreću istom brzinom! A zašto? Zbog površine kojom se prenosi sila udara. Kod čeonog sudara dva automobila sila se jednako prenosi na kompletan prednji deo automobila dok se kod čeonog sudara sa drvetom kompletna sila prenosi na malu dodirnu površinu drveta i automobila zbog čega se drvo bukvalno "useca" u automobil. Najčešća posledica ovog usecanja (pod uslovom da je pojas vezan naravno i da vozač nije izleteo kroz prednji vetrobran) jeste povreda nogu u vidu preloma, smrskavanja itd. ako motor od siline udara krene ka vozaču. Evo brojeva... Pri brzini od oko 65km/h direktan frontalni udar u statičan predmet (recimo drvo) prečnika od oko 40cm-50cm ekvivalentan je udaru u predmet mase od 3,5-4 tone!
Ko ne veruje u ovo što sam ovde naveo slobodno neka priupita bilo kog iskusnog vozača tj. u šta bi više voleo da se zakuca ako bi morao da bira. Kladim se da to sigurno ne bi bilo drvo ;)
Ovo za sudiju neću da komentarišem jer je pomalo smešno uzevši u obzir da naša saobraćajna policija od savremene opreme za analizu mesta nesreće ima samo onaj gur-gur metar i digitalni fotoaparat.
Pored zimskih i letnjih postoje i gume za sve sezone koje su sasvim dobre i za leto i za zimu. Zimske gume imaju meksu mesavinu i dublje sare da bi imale bolju trakciju po mokrom i klizavom putu. Po suvom putu one imaju slabije prijanjanje, brze se trose, i ono sto je najopasnije - pri dugotrajnoj brzoj voznji (recimo 120 na autoputu) mogu da se pregreju i puknu. Bas ovo se desilo jednom nasem bivsem i pokojnom drzavniku pre dvadesetak godina, posle se mislilo da je to bio pokusaj atentata. Dakle zimske gume su pravljene za hladno i mokro vreme, nikako ih ne treba voziti leti.
Po suvom putu cosave gume (pod uslovom da nisu izlizane do zica) u stvari imaju bolje prijanjanje, problem nastaje kad naidju na nekoliko milimetara vode.
Tačno ali postoji caka koju vozači koji su gotovo isključivo vezani za gradsku vožnju nikako ne shvataju. Specijalne mešavine guma ("sezonke" ili kako god ih ljudi još zovu), koje su navodno neka zlatna sredina između zimskih i letnjih guma, su neupotrebljive van gradova i prigradskih naselja u kojima su putevi koliko-toliko bolji jer se češće održavaju. Za putovanje po Srbiji, i njenim legendarno kvalitetnim putevima prepunih rupa i odrona, korišćenje tih guma je ravno samoubistvu u svim ostalim situacijama osim idealnih (gde opet ne možemo potpuno da uklonimo rupe na putevima itš.). Da ne grešim dušu u Evropi, gde su putevi dimenzijama kvalitetniji od naših, sasvim je normalno da se koriste specijalne mešavine za pneumatike ali svaki iole kavlitetniji evropski Auto savez, kao recimo famozni ADAC, bi za uslove na našim putevima verovatno predložio da umesto "sezonki" i automobila koristimo klasične stočne zaprege.
Game fever
29.5.2009, 23:17
Stvarno dobar video. To za auto skole se slazem. Stvarno nista pametno nisam naucio u toj skoli. Auto da nauci da se vozi(tehnicku deo, kvacilo, gas, kocnica menjanje brzina) treba preci jedno 50 km. I onda treba da se uci nesto od znacaja, naglo kocenje, brzo menjanje traka, zaobilazenje prepreka i sve ostalo sto moze realno pomoci vozacu. Vazno da znam kolika je sirina trake na putu i na koji nacin radi rucna kocnica na zapreznim kolima:kreza:.
Gordon Freeman
30.5.2009, 8:55
^^A sta mislis kako je bilo meni kad sam polozio ,posto sa kamionom nisam presao 35 kmph....
Taj sluzbeni auto tvog Oca je, potecijalni ubica na putu. A da obrazlozim zasto. Svi ga voze, niko ga ne servisira, svi smatraju da je ispravno vozilo, zato sto je sluzbeno.:rofl: To se desava u policiji, i svim drugim organizacijama koje nisu podlozne kontroli. Objasni mi kako je mogla da pukne letva???!!! Ako moze doticnog Gospodina, a tvoga Oca da pitas pojedinosti, pod uslovom da zeli da otkrije.
Lepo, desava se! Pravo je cudo da "profesionalni" vozac kao sto si ti, ne zna sta sve moze da se desi u toku voznje.. A uostalom nije on vozio nego njegov vozac... Ti mi ili veruj na rec ili nemoj, tvoja stvar. EDIT> I ne znam sta ti je tu smesno... Nek se tebi desi pa da vidimo dal ces se smejati.
Evo moj komsija je pre 3 dana poginuo kada je preticao kolonu sa 200.. I direktno se sudario da nekim rumunima.. Da li je to normalno? Naravno da nije.. Ja sam za uklanjanje svih koji piju i voze, ne postuju crveno svetlo i slicno.. Potrebno je drasticno poostriti kazne za sve prestupe i ukoliko je potrebno prepoloviti broj vozaca u celoj drzavi (po zasluzi)..
Nazalost ljudi, morate shvatiti da ne zavisi sve od VAS dok vozite! Postoji toliko drugih stvari koje uticu na bezbednu voznju, vi ste samo JEDAN faktor. I prihvatite cinjenicu da su ljudi nesavrseni i da grese.
Al meni samo upada u oko ovo da je bolje zgaziti coveka neko psa.. Zamisli da neki tako idiot umesto nekog psa, zgazi nekom tebi bliskom?
I ponavljam, ja sam za apsolutno izbegavanje ubijanja bilo cega na putu (cak sam se jednom prilikom zaustavio da sklonim kornjacu s puta!).. Ali bolje plakati za psom nego za covekom.
Razlika izmedju ubistva choveka i psa na putu je 20godina zatvora :(
Razlika izmedju ubistva choveka i psa na putu je 20godina zatvora :(
Da i to, ali i bol koju naneses njegovoj porodici i familiji.. I morao bi ziveti s tim do kraja zivota..
Razlika izmedju ubistva choveka i psa na putu je 20godina zatvora :(
Ajde prekinite da od jedne rečenice pravite filozofiju i dramite kao da se spremate da izađete na scenu! Niko ovde nije govorio o namernom ubistvu s predumišljajem, za koje u našem pravosudnom sistemu takođe treba dobro da se pomučite pa da dobijete 20 godina zatvora, već o nesrećnom slučaju koji ako se dogodi i onako verovatno neće ostaviti mnogo vremena da "birate" koga ćete da zgazite. Svaka dalja diskusija na ovu temu je čisto gubljenje vremena s obzirom da svako ko je u osnovnoj školi stigao do stilskih figura može nedvosmisleno da shvati šta sam hteo da kažem :rolleyes:
A ovo za pooštravanje kazni i ukidanje vozačkih dozvola "po zasluzi"... Baš bih voleo da vidim po kom kriterijumu bi se tako nešto sporvodilo. Nikako mi me ide u glavu kako ljudi još uvek ne razumeju da u državi gde korupcija cveta i ne postoji sistem međusobne kontrole ne možete da uspostavite nezavistan sistem koji bi delio pravdu "ni po babu ni po stričevima". Čisto sumnjam da će čak i novi zakon koji je usvojen da bude nepristrasan sa ljudima koji će ga sprovoditi a koji su pre toga navikli samo na mrsno. A kad smo već kod toga kakva je poenta kazniti čoveka koji je ubio ili odgovoran za nečije ubistvo? Ima li smisla izvinjavati se porcelanu nakon što ga razbijete? :confused:
Da i to, ali i bol koju naneses njegovoj porodici i familiji.. I morao bi ziveti s tim do kraja zivota..Patetika ti i ne ide baš najbolje mada s obzirom da si još uvek mlad verujem da imaš dosta prostora za napredak i malo dodatnog iskustva o tome kakvih sve ljudi ima. Predlažem čak i jednu jako omraženu knjigu za koju nisam siguran da je deca danas uopšte i čitaju a sadrži poprilično materijala za mentalnu gimnastiku čitaoca baš kada je u pitanju tema savesti. Zove se "Zločin i kazna" od slavnog ruskog pisca Fjodora Mihajloviča Dostojevskog... Mada...Znam ja da deca ne vole da čitaju tako debele knjige... Čim može da posluži da podglavi frižider onda uglavnom nije vredna čitanja.
@Sale 013
Prvo, nista nije smesno, i mozda sam se pogresno izrazio tim smailom. A hteo sam da kazem da postoji opasna muvacina sa sluzbenim i bilo kojim vozilom koje nije u privatnom vlasnistvu. Komsija se okupao u autobusu, kada je autobus presao preko jedne bare na putu, bio sam prisutan u autobusu i sedeo blizu njega. Drugi poznanik kad je terao trabanta na tehnicki, ali uvek je nosio prsute i vina i tako prolazio tehnicki. Opet poznajem jos jednog koji je pozajmljivao delove od drugog, samo da prodje tehnicki pregled. Prvi je poznati prevoznik iz Cacka drugo je privatno lice. Kako sad privatno. Pa mito je i dalje aktuelan. Sluzbena vozila opet se drugacije odradjuju. Zbog kolicine vozila. Ako ne registrujete idemo na drugo mesto gde ce moci. Takodje sluzbena vozila se ne cuvaju kao svoja, jer jelte to nisu moja vec sluzbena. Pa moze da se neobilaze rupe.
Cuj ti sebe.. Patetika?? Ti da me znas imalo u RL znao bi da nemam veze sa takvim izrazavanjem.. To sto sam ja psihicki zdrav i bilo bi mi mnogo losije da ubijem mladog coveka nego psa, to je druga stvar.. :boodala:
A kad smo već kod toga kakva je poenta kazniti čoveka koji je ubio ili odgovoran za nečije ubistvo? Ima li smisla izvinjavati se porcelanu nakon što ga razbijete?
JBT.. Sta da vise pricam sa tobom ako ti ne vidis koliko je trula ova tvoja izjava?
Moli samo boga holodoc da se tebi i tvojima ne desi nesto slicno, pa bih te onda pitao kako gledas na stvari.. I NIJE nesrecan slucaj ako te ubije pijani vozac koji je samo "malo" skranuo sa puta na trotoar!
@todos u pravu si za sluzbene automobile... U pitanju je bio onaj zastavin pick-up (ne znam mu naziv), vlasnistvo vojske.. (pitaj boga sto su im dali njega)... Naravno da su mnoge stvari u drzavi trule, od samih saobracajaca koji nemaju hrabrosti da zaustave malo besnije automobile a kamoli da im pisu kaznu, do ogromnih kratera po putevima..
Ali sve to nije razlog da mi kao pojedinci ne damo sve od sebe da budemo bezbedniji...
Tako reci covece, to je problem. Zaustaviti dzip sa tamnim staklima, i usuditi se da mu napises kaznu.
Opet jedan primer iz mog putesestvija sa mojim kombijem, koji nema veze sa bezbednoscu, ali ima sa gore navedenim primerom.
Kreno ja ka istocnoj Srbiji, tacnije za Bor. Kad kod jednog sela, Mali Izvor zaustavlja patrola.
Dobar dan.
Dobar dan.
Kuda si krenuo?
Za Bor.
A ides da svercujes bakar.
Ma jok idem kod Brata i Majke.
Otvori vozilo da vidim sta teras? (Putnicki kombi).
Nema nista, vidite, samo ova jedna putna torba sa stvarima.
Kako nemas nista?
Pa nemam!
A, ides da natovaris bakar u Bor.
Gde da ga natovarim, kad je ovo putnicki kombi, uostalom posao sam u goste kod svojih.
Pa oboris sedista, ma muvas nesto, sumnjiv si mi?!
...
Eto tu lezi problem!!!
JBT.. Sta da vise pricam sa tobom ako ti ne vidis koliko je trula ova tvoja izjava?
Jedina stvar Sale koja je trula u mojoj izjavi je da možeš da skupiš toliko intelektualne energije da pročitaš moje rečenice do kraja i uključiš mozak taman toliko da ih razumeš.
Moli samo boga holodoc da se tebi i tvojima ne desi nesto slicno, pa bih te onda pitao kako gledas na stvari..
Što? Ti imaš iskutva sa takvim situacijama? Sa troje osoba iz najbliže i bliže familije koje su poginule ili teško povređene u saobraćajnim nesrećama mislim da sam dovoljno kompetentan da pričam ovo što pričam. Kakav je tvoj skor?
I NIJE nesrecan slucaj ako te ubije pijani vozac koji je samo "malo" skranuo sa puta na trotoar!
Ne mudruj molim te sa izvučenim rečenicama iz konteksta? Gde se uopšte bilo gde u prethodnim postovima pominju pijani vozači??? Sve vreme sam govorio o sebi kao pojedincu i kao vozaču. Za ostale ne mogu da sudim o njihovom psihičkom sklopu tako da nagađanja pijan, trezan, lud ili opičen uopšte ni ne uzimam u usta.
@Sale 13/Holodoc
Bezpotrebno je prepucavanje. Sale ne razume ili ne zeli da razume. Izvlaciti reci iz konteksta je najbolje osetio jedan nas poznati politicar koji poseduje marginalnu stranku, a ne zasluzuje takav tretman.
Nismo mi nenormalni ljudi. Volimo zivotinje zato sto smo razocarani u te iste ljude. Bar je kod mene slucaj. Naravno da niko ne bi pregazio coveka. Ali ne zaboravi, tebi da je neko opljackao kucu kao mene, ili da ti je potrovao pse kao meni, sigurno bi drugacije razmisljao. Sva ziva bica su podjednako vredna, ali u razgovoru kao sto se vodi u ovoj temi, mogu da napomenem da vise volim zivotinje nego (pojedine) ljude.
@Sale 13/Holodoc
Bezpotrebno je prepucavanje. Sale ne razume ili ne zeli da razume. Izvlaciti reci iz konteksta je najbolje osetio jedan nas poznati politicar koji poseduje marginalnu stranku, a ne zasluzuje takav tretman.
Nismo mi nenormalni ljudi. Volimo zivotinje zato sto smo razocarani u te iste ljude. Bar je kod mene slucaj. Naravno da niko ne bi pregazio coveka. Ali ne zaboravi, tebi da je neko opljackao kucu kao mene, ili da ti je potrovao pse kao meni, sigurno bi drugacije razmisljao. Sva ziva bica su podjednako vredna, ali u razgovoru kao sto se vodi u ovoj temi, mogu da napomenem da vise volim zivotinje nego (pojedine) ljude.
Ni sam ne bih verovatno sročio bolje ovo što je napisao u citiranom tekstu :tapsh:
Činjenica je jednostavno da se danas na put kod nas pušta sve što može da se pokrene iz mesta bez guranja a za kočenje ćemo lako... U kombinaciji sa lakomislenošću i neopreznošću eto dobitne kombinacije za Jackpot na lutriji Svetog Petra.
A još ako ti komšija ili prijatelj radi na tehničkom pregledu, prošao bi i bez točkova...
Stvarno dobar video. To za auto skole se slazem. Stvarno nista pametno nisam naucio u toj skoli. Auto da nauci da se vozi(tehnicku deo, kvacilo, gas, kocnica menjanje brzina) treba preci jedno 50 km. I onda treba da se uci nesto od znacaja, naglo kocenje, brzo menjanje traka, zaobilazenje prepreka i sve ostalo sto moze realno pomoci vozacu. Vazno da znam kolika je sirina trake na putu i na koji nacin radi rucna kocnica na zapreznim kolima:kreza:.
Zato se čak i u prvoj vertiji "Gran turizmo" za Sony Playstation neki nivoi nisu mogli igrati dok se ne dobije određena licenca (po "naški" dozvola") koja podrazumeva da se moraju savladati neke tehnike vožnje (pa makar i virtualno)
I ne znam sta ti je tu smesno... Nek se tebi desi pa da vidimo dal ces se smejati.
Mislim da je Todos mislio na to da se službeni auto automatski smatra dobrim i ispravnim i da je to bio razlog za smajlija... (ne, nisam njegov advokat, ali me čudi da nisi ovo shvatio)
Game fever
30.5.2009, 17:14
Koji auto moze 120 preko lezeceg.
sluzbeni:D
Ja se samo nadam da ce jednom da se nesto promeni. Da ne moze svaka "talicka" da predje tehnicki samo zato sto ima pedalu za kocnicu. Policija da se uozbilji i da ne vata ljude zato sto nisu vezali pojas u sabracajnoj guzvi gde se ide 5-10km/h, da ne me ne zaj**** zato sto mozda jesam ili nisam presao na zuto. Treba hvatati ubice na putu.
nighthawk
30.5.2009, 21:33
S obzirom na starost navedenu u tvom profilu zakonski si mogao da stekneš svoju vozačku dozvolu tek pre 5 godina što je i dalje premalo da bilo ko za sebe može da kaže da je iskusan vozač.
Naravno da nisam vozio kola po gradu i magistralnim putevima, vec po onima gde prakticno nema saobracaja, a prvo sam krenuo da vozim traktor i to van asfaltnih puteva. Traktor je jako dobra masina za ucenje voznje, jer imas neposredni osecaj o tome sta se desava, mozes da osetis i zrno kukuruza ispod prednjeg tocka.
Nisam tvrdio za sebe da sam previse iskusan, ali sa 40-tak hiljada predjenih kilometara valjda sam stekao neko znanje, a sad, tacno je da se covek uci dok je ziv, ja sam recimo tek od zimus poceo da izlazim u rikverc na zaledjenim uzbrdicama.
postoje potpuno drugačiji kriterijumi koji definišu kolika je stvarna brzina međusobnog sudara.
Stvarna situacija je u stvari jos komplikovanija od ovoga. Mnogo zavisi od samo automobila, ovi ADAC-ovi testovi su verovatno zasnovani na novijim, koji imaju cvrst putnicki deo i meksi prednji i zadnji deo koji upija udarce. Ne znam bas da li se prosecna lada uklapa u tu pricu. Dalje, auto koji je vec jace udaran pa ispravljan je nekoliko puta slabiji od neudaranog. Kad god se celik savija on gubi cvrstinu. Jos jedna bitna stvar je odnos velicina automobila koji se sudaraju. Vozacu Grand Cheerokija bi sigurno bilo bolje da udari u peglicu nego u drvo, ali vozacu peglice bi verovatno bilo svejedno. Sam sudar je takodje jako vazan, putnici na zadnjim sedistima trpe mnogo manji udar ako je povrsina udara manja, tj. ako se kola sudare samo stranama, jer se pri tome ne prenosi sva kineticka energija na udar.
Sve ove stvari su jako kompleksne, ali ako mozes da biras izmedju njive i drugog automobila izbor je valjda jasan.
Specijalne mešavine guma ("sezonke" ili kako god ih ljudi još zovu), koje su navodno neka zlatna sredina između zimskih i letnjih guma, su neupotrebljive van gradova i prigradskih naselja u kojima su putevi koliko-toliko bolji jer se češće održavaju.
Ovo je malo preterano. Tacno je da su zimske gume stabilnije po mokrom i klizavom od sezonki, i tacno je da su letnje gume stabilnije po suvom, ali i sezonke su sasvim dobre gume. Razlika moze da iznosi mozda jedan metar pri kocenju od 100km/h, a ako pazljivo vozis nece ti ni biti potrebno tako naglo kocenje.
Predlažem čak i jednu jako omraženu knjigu za koju nisam siguran da je deca danas uopšte i čitaju a sadrži poprilično materijala za mentalnu gimnastiku čitaoca baš kada je u pitanju tema savesti. Zove se "Zločin i kazna" od slavnog ruskog pisca Fjodora Mihajloviča Dostojevskog
Citao sam ovo odavno. Koliko se secam Raskoljnikov (jel se tako zvase?) je mislio da zivoti nekih ljudi nisu vredni zivljenja, pa je ubio onu babu da bi je opljackao. Policija nije mogla da mu udje u trag, ali se on na kraju psihicki slomio i priznao. Gde se ovo uklapa u tvoju pricu o preferiranju zivotinja nad ljudima?
Nije tacno da na zadnjim sedistima manje trpe udar. Naprotiv, vrlo je opasno sedeti na zadnjim sedistima iz sledecih razloga, pa Vi vidite:
1. Putnici se skoro nikad ne vezuju,
2. slabije prate saobracaj tj. desavanje ispred vozila,
3. nogama se slabije podupiru jer su im kolena skupljena,
4. nepostojanje vazdusnih jastuka ispred zadnjih sedista.
Ovo poslednje mislim da poseduju samo najnovija i najskuplja vozila. Inace moje vozacko iskustvo je predjenih 100000 km. Sto mi opet ne garantuje vozacko iskustvo. Pogotovo sto sam postao od skora vozac i drugog skoro novog vozila koje je krcato elektronikom. Ali sam sa predjenih1000km sa njim napravio bar desetak gresaka koje su mogle da prouzrokuju neku vrstu nesrece.
Ne zelim da solim pamet nikom, u principu su svi upravu. ADAC-ovi testovi se vrse sa vrlo malim brzinama koje se smatraju najvise bezbednim. Udarac sa strane se izvodi sa vrlo minimalnim brzinama jer se pretpostavlja da vozilo koje se ukljucuje u saobracaj sa strane ide sporo. Cak vidim da su ceone brzine podigli na preko 60km, dok je ranije to bilo 50-55 km. i sl. Primer iz mog slucaja od pre nekoliko godina. Kada sam naglo prikocio zato sto je idiot dao desni migavac, a poceo da skrece levo, moja sestra je sa drugog reda sedista preletela prednja i popreko se zakucala u sofersajbnu. Bila je mala, i molio sam je pre toga da se veze bas iz tih razloga koje sam gore naveo. Nije vredelo, tvrda glava. Medjutim pri voznji male dece ne treba popustati ni milimetar.
nighthawk
31.5.2009, 22:03
Za prevoz male dece su obavezna specijalna sedista, ovaj zakon vazi u Evropi, a valjda ce biti i kod nas. Takodje mislim da ce po novom zakonu i putnici pozadi biti obavezni da se vezu. U Evropi, statisticki, najmanje povrede zadobijaju putnici na zadnjem desnom sedistu (osim u EngleskoJ). Ono sto sam ja napisao u predhodnom postu se odnosi na uporedjivanje dva sudara, za sve putnike osim za vozaca je bolje da auto udari samo jednim delom, ne preko cele prednje povrsine.
Za prevoz male dece su obavezna specijalna sedista, ovaj zakon vazi u Evropi, a valjda ce biti i kod nas. Takodje mislim da ce po novom zakonu i putnici pozadi biti obavezni da se vezu. U Evropi, statisticki, najmanje povrede zadobijaju putnici na zadnjem desnom sedistu (osim u EngleskoJ). Ono sto sam ja napisao u predhodnom postu se odnosi na uporedjivanje dva sudara, za sve putnike osim za vozaca je bolje da auto udari samo jednim delom, ne preko cele prednje povrsine.
Ja sam laik što se tiče ove teme, ali bih samo iznio dvije stvari vezano za tvoj komentar.
Slažem se sa ovim što si rekao, bio sam svjedok toga kada sam prošlog ljeta boravio deset dana kod prijatelja u Velikoj Britaniji (Londonu, konkretno). Po tamošnjim zakonima, obavezno je da djeca u toku vožnje imaju specijalna sjedišta, nešto slično dubku koliko sam ja primjetio, samo manje. Takođe, što se kod njih podrazumjeva, moraju sjedjeti nazad. U slučaju nepoštovanja pravila o specijalnim sjedištima, čak i ako dijete sjedi nazad, automatska kazna je pedeset funti, koliko sam ja bio informisan.
Takođe, skoro sam putovao sa jednim gostom iz Australije koji je došao u Crnu Goru da pregovara o poslu sa jednom našom kompanijom. Sjeo je u auto na zadnjem sjedištu (iza suvozača) i odmah vezao pojas. Bilo mi je malo neobično vezivati pojas ako već sjedi nazad. On nije nijednu riječ prokomentarisao u vezi toga djelovao je kao da mu je to dio svakodnevne rutine. Ja nisam ništa htio da pominjem, jer mi je to izgledalo kao da pitam zašto je Sunce žute boje.
Opet bih se vratio na Veliku Britaniju. Prijatelji su mi odgovorili, kada sam ih pitao da li se poštuju pravila vožnje u Londonu, da su na većini semafora postavljene maskirane kamere velike rezolucije. U slučaju kršenja pravila, poput prolaska na crveno ili nepropuštanja pješaka na pješačkom prelazu (što kod njih igra vrlo bitnu ulogu), kazne su vrlo skupe, a nerijetko rezultiraju i predoduzimanjem vozačke dozvole. Generalno, novac koji oni moraju da plate za kršenje propisa predstavlja vrlo jak udarac po džepu, čak i za njihove standarde. Za naše uslove, prosječna kazna kod njih je petina naše plate. Prijatelji su mi objasnili da novi i mladi vozači tamo kulturu vožnje u prvim mjesecima velikim djelom zasnivaju na osjećaju straha, jer nikada ne znaju kada mogu biti sankcionisani u kršenju pravila i snimljeni od strane kamere. Kasnije, kultura vožnje njima prerasta u naviku i to više nije strah, već normalna vožnja i poštovanje propisa. Meni se to čini kao rešenje koje bi pomoglo i kod nas. Striktno poštovanje pravila, drakonske kazne, isti aršini za sve. Od nečega se mora početi. Kada ljudi kod nas nemaju običaj niti svijest da treba propustiti vatrogasna ili kola hitne pomoći na ulici, onda je smiješno pričati o nekim daljim koracima u razvijanju umijeća i kultura u saobraćanju.
U stvari, i kod nas važe mnoge od ovih odredbi - da je neophodno da svi putnici motornog vozila stave pojaseve (i oni pozadi, pod uslovom da su pozadi u vozilu instalirani pojasevi), da nije dozvoljeno prevoziti decu ispod 12 godina i osobe pod dejstvom alkohola na prednjem sedištu, da profesionalni vozač (kamiondžija, vozač GSP-a) ne sme voziti pod bilo kakvim dejstvom alkohola (znači - ni čašu piva ne bi smeo da popije), itd..
Nije problem nepostojanje zakona, problem je mentalitet ljudi i neprimenjivanje postojećih zakona u praksi.
Nije problem nepostojanje zakona, problem je mentalitet ljudi i neprimenjivanje postojećih zakona u praksi.
Slazem se.
U stvari, i kod nas važe mnoge od ovih odredbi - da je neophodno da svi putnici motornog vozila stave pojaseve (i oni pozadi, pod uslovom da su pozadi u vozilu instalirani pojasevi), da nije dozvoljeno prevoziti decu ispod 12 godina i osobe pod dejstvom alkohola na prednjem sedištu, da profesionalni vozač (kamiondžija, vozač GSP-a) ne sme voziti pod bilo kakvim dejstvom alkohola (znači - ni čašu piva ne bi smeo da popije), itd..
Nije problem nepostojanje zakona, problem je mentalitet ljudi i neprimenjivanje postojećih zakona u praksi.
Neka oni prvo srede ulice. Neka obeleze trake, postave znakove, ofarbaju pesacke prelaze, udare ogradu kraj puta, zakrpe rupe.
Meni je pauk odneo auto, a nigde nije postojao znak za zabranjeno parkiranje. Sluzbeno lice mi je reklo da je nekad postojao znak, ali da je dobio verovatno noge. Nije vredelo sto sam im pominjo familiju, sto sam vozacu pauka rekao da promeni posao dok je jos vreme... morao sam da platim kaznu.:(
Equilibrium
1.6.2009, 23:13
U potpunosti se slazem sa todosom, kad budemo imali puteve ko Britanija nek i kazne budu kao i tamosnje. A i nisu samo putevi, i semafori se pale kako im se oce, pola ih ne radi, znakovi pocupani, poklopci od sahti pokradeni, drvece pokraj puta siba po soferci, da ne nabrajam dalje.
I sto je jos vaznije kad nam kadrovi budu ko tamo, a ne ovi nasi hajduci od pandura. Bio sam u mnogim evropskim zemljama i u dosta imam prijatelje i rodjake i ni u jednoj ne postoji ova nasa redovna kontrola, da te pandur cima kad mu se prijede rostilj i samo trazi nesto da ti pise kaznu ili ti iskoci iz zbunja i kaze da si prekrsio brzinu.
A i prosecna starost vozila kod nas je 15 godina, tako da sta pricati dalje, lako je Britancima kad imaju para.
Bre Equilibrium, u sve se razumeš. Tako mlad a tako upoznat sa situacijom, čudo jedno :kreza: Pričaš kao da se saobraćajci i putari materijalizuju iz neke zasebne i zle dimenzije i apsolutno nemaju dodirnih tačaka sa ostatkom stanovništva, koje apsolutno poštuje zakone o bezbednosti saobraćaja.
Savet: Prošetaj se Bulevarom u špicu, i obrati pažnju koliko majki sa dečjim kolicima pretrčava pešačke prelaze na crveno. Ili iskače pred haubu vozila van zebre koja je na 30m.
Poenta cele priče je da je kultura našeg naroda na jako niskom nivou što se određenih stvari tiče. Naravno, to ne znači da su beloglavi supovi :D nepogrešivi, ali kako loši putevi ili korumpiranost SUP-a utiče da se klinci od 20ak godina zakucavaju u bankine/bandere/druga vozila, vozeći Golfove iz 87me, noću, pri 120 na sat u naseljenom mestu ?!
Opet, obrati pažnju na one plaketice pored puta... 90% izginulih su mlađi od 3 banke.
Naravno, da je zemlja bogata mnoge stvari bi se dale srediti (mnogo bolji putevi, novija i pouzdanija vozila, itd.) ali to opet ne bi rešilo ovaj problem. Onda bi se klinci skucavali sa 240 na sat, vozeći Acure :p
Ja mislim da je ovo poučno. Kao izgleda frontalni sudar ako se oba automobila kreću 100 km/h. :eek:
fe3JpuVy4cA
Dakle pamet u glavu.
Kakvo je vase misljenje o jednoj stavki novog zakona o saobracaju, da postoji kazna od 3000din za prelazak ulice sa obe slusalice na usima?
Znam da se ovo nece primenjivati, ali ipak pise. Shvatam da je poenta ista kao kod vezivanja pojasa, ali...
- Saobracajna signalizacija je vizuelna a ne zvucna, i propisima je uredjeno kad amam prednost.
- Osobama sa hendikepom (ostecen sluh) takodje znaci treba zabraniti ucestvovanje u saobracaju?
-Moze se razgovarati sa mobilnim pri prelasku ulice ali ne i slusati muzika
-Ja obicno prilikom problematicnijih situacija pritisnem pauzu ili stisam zvuk, nikako ne skidam jednu slusku. I sta sada?
-Sta kada jednog dana budu popularne neke bluetooth sluske za slusanje mjuze bez kablova i sl, ko ce primetiti?
-Ako nekoga ko slusa mjuzu na pesackom udare kola, da li je on kriv?
Podrzavam poostravanje zakona i novi nacin bodovanja, da bismo sto pre eliminisali iz "igrice" napaljene klince, ali ova stavka mi je nebulozna
Neko je ranije spomenuo gume i koliko je vazno da su gume dobre pa evo da iznesem iz licnog iskustva. Vozim Mazdu 626 90', znaci auto je star skoro 20 godina. Srecom do sada nisam imao nekih vecih udesa a trudim se da tako i ostane :) Elem, htedoh reci da sam do pre pola godine imao gume koje su bile kupljene pre nekih 5 godina a i tada su uzete polovne. Kupio sam nove i gume koje su skinute vulkanizer nije preporucio ni za rezervu! Razlika je bila tolika da sam mislio da mi je volan postao servo (inace, auto nema servo volan), sada jednostavno ne mogu da zamislim kako sam vozio auto pre. Da ne spominjem da su me par puta spasile udaranja u vozilo ispred (iako sam isao prilagodjenom brzinom, samo na sekund sam skrenu pogled i zamalo udario auto ispred), da su gume bile stare i celave sigurno se ne bih zaustavio na vreme. Ukratko, stare i istrosene gume kao i neizbalansirani tockovi drasticno smanjuju upravljivost vozila i povecavaju opasnost od nesrece.
Kakvo je vase misljenje o jednoj stavki novog zakona o saobracaju, da postoji kazna od 3000din za prelazak ulice sa obe slusalice na usima?
Znam da se ovo nece primenjivati, ali ipak pise. Shvatam da je poenta ista kao kod vezivanja pojasa, ali...
- Saobracajna signalizacija je vizuelna a ne zvucna, i propisima je uredjeno kad amam prednost.
- Osobama sa hendikepom (ostecen sluh) takodje znaci treba zabraniti ucestvovanje u saobracaju?
-Moze se razgovarati sa mobilnim pri prelasku ulice ali ne i slusati muzika
-Ja obicno prilikom problematicnijih situacija pritisnem pauzu ili stisam zvuk, nikako ne skidam jednu slusku. I sta sada?
-Sta kada jednog dana budu popularne neke bluetooth sluske za slusanje mjuze bez kablova i sl, ko ce primetiti?
-Ako nekoga ko slusa mjuzu na pesackom udare kola, da li je on kriv?
Podrzavam poostravanje zakona i novi nacin bodovanja, da bismo sto pre eliminisali iz "igrice" napaljene klince, ali ova stavka mi je nebulozna
Pa evo proceni sam na osnovu ovog sto cu ti napisati. Nedavno, pre nekih 2 meseca je zenu pregazio voz u NS. Zasto? Prelazila je prugu dok je rampa bila spustena. Znaci sva kola i pesaci stoje (inace prelaz je u stambenoj zoni tj. nije van grada). Nije videla niti cula voz, vikanje i upozorovanje i to zato sto je imala slusalice u oba uveta. Prizor je bio stravican. E sad, jeste kriva sto je prelazila prugu i ako je rampa spustena ali da nije imala slusalice sigurno bi se zaustavila i ostala ziva. Poenta je da TI budes svestan okruzenja i spases sebe eventualne nesrece. Ocima vidis ispred sebe al usima cujes sve oko sebe.
Cesto cujem komentare kada ljude kazne zbog nevezanog pojasa "sta njih briga sto se ja ne vezujem, moj zivot je u pitanju" kao da im je tih par hiljada vaznije od eventualne nesrece ili ne daj Boze pogibije. Pa ko ce onda da nadoknadi gubitak porodici? Jel to vredi manje od tih para za kaznu? Sem toga zar je to toliki problem potrositi par sekundi da se vezes?
Ove zime smo burazer i ja imali priliku da isprobamo dejstvo pojasa. Naime, burazer je vozio i krenuo u preticanje. Kako je presao u suprotnu traku tako je naleteo na blato i proklizao. Pokusao je da ispravi auto i ostane na putu ali je jednim tockom zahvatio zemlju i to je kraj bilo kakvih pokusaja. Zavrsili smo u kanalu pored oranice (srecom nije dubok a i nije bilo vode). Nije nam nista bilo a cak i autu nista nije falilo (malo samo branik bio ulubljen). Da nismo bili vezani oboje bi glavama polupali prednje staklo od naglog zaustavljanja u jarku.
Takodje smo imali i srece sto je zemlja bila vlazna i blatnjava pa nije doslo do okretanja dok smo klizili po strance.
Za pojas ja nista nisam rekao, i znam njegovu delotvornost.
Nego o tome da ce meni da neko naplati kaznu za slusalice iako sam veoma pazljiv, gledam na sve strane, pauziram mjuzu kad mi se nesto ucini, a i ne slusam na max te uvek mogu da cujem okolo sta se desava. glup mi je kriterijum da obe sluske ne smeju da budu na usima, na to mislim.
A uostalom kako ce pandur da me zaustavi ako nista oko sebe ne cujem? :P hehe
Game fever
2.6.2009, 16:58
To za sluske je glupost, kad imam sluske znam da nista ne cujem zato gledam ocima, u 99 %slucajevima zvuk nece pomoci. Cak sam primetio da kad ne slusam muziku manje sam koncetrisan i vise sam rasejan(pricam kad idem peske). Ako znas da neces cuti kola vise puta ces pogledati na put kad prelazis. Dokazano je da kad mozak ne koristi jedan culni organ onda ostale koristi mnogo bolje.
To je tacno, uostalom iz svojih kola i bez muzike i bez sluski ne cujem nista. Nisam jos gluv, a sta kad budem? ma delovi zakona su toliko glupi, da nemaju veze sa stvarnoscu. Nadamo se da su tu poslanici koji ce amadmanima da isprave to. Podrzavam vezivanje, :love:na zadnjim sedistima. Takodje i slusanje muzike do daske.
Prelazila je prugu dok je rampa bila spustena.Mislim da ovo objašnjava sve, a takvi udesi su se dešavali i kada mp3 plejeri ili mobilni telefoni nisu postojali ni u najluđim snovima. Ko je krenuo preko pruge kad je rampa spuštena, sam se pozdravio sa životom.
Iskreno rečeno, ne znam da li je u tom novom zakonu obrađena (uslovno rečeno) slična situacija: voziš auto, u autu neki vufer i ozvučenje 300W i gruva neki tehno ili neka Stoja? Da li se to pominje i kako? :confused:
A zamisli prelazis ulicu sa sluskama,
pored tebe klinac igra igice na mobilnom, riba se sminka, neki debeli jede sendvic, a pandur zaustavi samo tebe :P
Ма поента је да спасиш себе евентуалне несреће , погледаш лево па погледаш десно и у том тренутку неки кретен се изненада појави са леве стране и покупи те јер га ниси чуо.Многи поготову у страним земљама где је закон бољи и поштованији су изгубили животе тако а у Канади чак једног младића убио медвед јер је слушао прегласну музику док је возио бицикл.
Nasi putevi nisu u perfektnom stanju, ali si sigurno mnogo bolji nego pre desetak godina. Gradske ulice su i dalje raskopane i slabo obelezene, ali regionalni putevi su uglavnom podnosljivi, bar nema puno rupa koje mogu da otkinu tocak.
Tipican klinac koji vozi golfa keca ili stojadina nije bas preveliki problem, veci problem je klinac koji vozi BMW ili Audi. Vozi tezi auto vecom brzinom i ne plasi se od policije, tacnije policija se plasi njega.
@oni koji su tvrdili da je sudar bolji od izletanja
Videli smo kako izgleda sudar dva automobila koji od koji svaki ide po 100km/h. Prezivelih ne bi bilo. Dakle, ako bi ste se nasli u onom Volvou kad BMW ide prema vama, da li bi ste se sudarili ili biste izleteli u livadu. To je bas ono o cemu sam ja pricao, izletanje (pod uslovom da nije neka provalija) je skoro uvek bolje od sudara
- Saobracajna signalizacija je vizuelna a ne zvucna, i propisima je uredjeno kad amam prednost.
A sta je sirena? Propisima jeste uredjeno kad ti imas prednost, ali po toj logici ni pojasevi ne bi trebalo da se koriste.
- Osobama sa hendikepom (ostecen sluh) takodje znaci treba zabraniti ucestvovanje u saobracaju?
Osobe sa hendikepom stalno zive sa tim nedostatkom. Oni prvo ne mogu da "ukljuce" svoj sluh, a drugo, naviknuti su na takvo stanje.
Poenta ovog zakona je da ti budes spremniji u nepredvidjenim situacijama. Mozda te vozac nije video da prelazis ulicu, ili te je kasno video i poceo da koci/svira. Razlog zasto ja avio saobracaj bezbedniji od ostalih vidova je to sto svako pazi. Kopilot uvek proverava sve akcije pilota, recimo pilot da pun gas za poletanje, kopilot to odmah proveri svojom rukom, stalno radi pod pretpostavkom da ce pilot nesto pogresiti. Isto tako treba da bude u saobracaju. Ja kad kolima nailazim na pesacki moram da budem spreman da se zaustavim ako neko krene da prelazi, ali i ti kao pesak moras da pretpostavis da je uopste necu da stanem. Stvar je u tome da se svakom ponekad dogodi greska/nepaznja, a nesrece se desavaju samo kad dva ili vise ucesnika u saobracaju naprave greske odjednom.
Nije poenta ko je kriv ako se desi nesreca, vec da se nesreca spreci.
@ nighthawk
Opet teras po svom, i da isteras svoje. Vozi u kanjon Morace, pa probaj da izletis, a pusti govedo koje pretice da prodje. Mislis da bi se taj okrenuo za tobom. U Vojvodini pa i da izletis, ali ne zaboravi u sta su udarili ona cetvorica mlada decaka kod Valjeva. Obican mostic jedva metar visok, betoniran. Zato i nisu preziveli.
Mislim da sam vec nekoliko puta rekao da je izletanje bolje u slucaju da moze lepo da se izleti da bi se izbegao tezi sudar, kao na onom videu. Naravno da je sletanje u provaliju mnogo gore od sudara.
Nego, pre nekog vremena mi je nesto palo na pamet. Krajem aprila sam krenuo negde kolima i za 10-15 minuta voznje kroz Zajecar sam morao da kocim naglo (sa skripom guma) tri puta, zbog drugih vozaca koji su izletali pred mene ne obaziruci se na prventsvo prolaza (vozio sam u skladu sa ogranicenjem brzine, pa i sporije). Pre toga je neko blizu moje kuce udario biciklistu. Obicno tako naglo kocim ne vise od pet puta godisnje. Tog dana je vreme bilo jako tesko, vrucina, omorina, osecao sam se nekako smlacen (mada vremenski uslovi retko kad uticu na mene), verovatno su se tako osecali i drugi. Sasvim je verovatno da vremenski uslovi imaju veliki uticaj na vozace. Ja sam relativno imun na to, ali sigurno ima onih koji su osetljiviji. Kad vec imamo prognozu za metereopate trebalo bi nesto da se pomene i za voznju.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.