PDA

Prikaži potpunu verziju : Ako bi neko mogao neko da mi pomogne..:))

iva1984
11.2.2009, 17:21
E ovako..Uz skromno poznavanje dreamweaver-a prihvatim se ja posla da napravim jedan sajt.I skinem free template,prekrojim ga skroz po svom ukusu,sve fino linkujem i kod mene na laptopu sve izgledalo super.Medjutim kada sam sve pogledala u rezoluciji 1440 x 900,nista nije kako treba, sve pomereno( slike,tabela..) u desnu stranu i preklapa jedno drugo..A na markup validation service izbaci sledece greske:
1. Error Line 20, Column 17: there is no attribute "language".

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">

?

You have used the attribute named above in your document, but the document type you are using does not support that attribute for this element. This error is often caused by incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Transitional" document type to get the "target" attribute), or by using vendor proprietary extensions such as "marginheight" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).

This error may also result if the element itself is not supported in the document type you are using, as an undefined element will have no supported attributes; in this case, see the element-undefined error message for further information.

How to fix: check the spelling and case of the element and attribute, (Remember XHTML is all lower-case) and/or check that they are both allowed in the chosen document type, and/or use CSS instead of this attribute. If you received this error when using the <embed> element to incorporate flash media in a Web page, see the FAQ item on valid flash.
2. Error Line 70, Column 172: there is no attribute "align".

….png" width="332" height="148" align="absmiddle" /> </div>

?

You have used the attribute named above in your document, but the document type you are using does not support that attribute for this element. This error is often caused by incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Transitional" document type to get the "target" attribute), or by using vendor proprietary extensions such as "marginheight" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).

This error may also result if the element itself is not supported in the document type you are using, as an undefined element will have no supported attributes; in this case, see the element-undefined error message for further information.

How to fix: check the spelling and case of the element and attribute, (Remember XHTML is all lower-case) and/or check that they are both allowed in the chosen document type, and/or use CSS instead of this attribute. If you received this error when using the <embed> element to incorporate flash media in a Web page, see the FAQ item on valid flash.
3. Error Line 70, Column 185: required attribute "alt" not specified.

…332" height="148" align="absmiddle" /> </div>

?

The attribute given above is required for an element that you've used, but you have omitted it. For instance, in most HTML and XHTML document types the "type" attribute is required on the "script" element and the "alt" attribute is required for the "img" element.

Typical values for type are type="text/css" for <style> and type="text/javascript" for <script>.
4. Error Line 72, Column 21: document type does not allow element "li" here; missing one of "ul", "ol" start-tag.

<div id="menu"><li></li>

?

The mentioned element is not allowed to appear in the context in which you've placed it; the other mentioned elements are the only ones that are both allowed there and can contain the element mentioned. This might mean that you need a containing element, or possibly that you've forgotten to close a previous element.

One possible cause for this message is that you have attempted to put a block-level element (such as "<p>" or "<table>") inside an inline element (such as "<a>", "<span>", or "<font>").
5. Error Line 76, Column 189: required attribute "alt" not specified.

…"282" height="80" align="absmiddle" /></div>

?

The attribute given above is required for an element that you've used, but you have omitted it. For instance, in most HTML and XHTML document types the "type" attribute is required on the "script" element and the "alt" attribute is required for the "img" element.

Typical values for type are type="text/css" for <style> and type="text/javascript" for <script>.

Bilo bi lepo kada bi neko mogao da me uputi kako da ispravim ove greske,nadam se da sam napisala sve kako treba:aplauz:Molim vas!!!

iva1984
11.2.2009, 17:22
evo jos pet gresaka:
6. Error Line 79, Column 34: there is no attribute "height".

<table width="142%" height="412" border="0">

?

7. Error Line 81, Column 32: there is no attribute "width".

<th width="142" scope="row"><div align="left"><strong><spa

?

8. Error Line 81, Column 61: there is no attribute "align".

…h width="142" scope="row"><div align="left"><strong><span class="style1"><a h

?

9. Error Line 113, Column 192: required attribute "alt" not specified.

…163" height="328" align="absmiddle" /></div>

?

10. Error Line 128, Column 184: required attribute "alt" not specified.

…163" height="100" align="absmiddle" /></div>

?

holodoc
11.2.2009, 17:46
Problem je u tome što je upravo u objašnjenjima Validatora jako lepo objašnjeno o čemu se konkretno radi ali kako je tebi očigledno nepoznavanje engleskog jezika problem ne znam koliko je uopšte svrsishodno bilo šta komentarisati a da kasnije opet ne dođeš u situaciju da neka druga greška opet zahteva objašnjavanje.

Koliko ja mogu da vidim očigledno je da ti je problem napravio pogrešan DTD koji si definisala (pretpostavljam da si "la" a ne "o" :D) na početku dokukemta. Idi na Page properties i u sekciji Title/Encoding stavi Document Type (DTD) na XHTML 1.0 Transitional ;)

iva1984
11.2.2009, 17:49
A sajt izgleda ovako kod mene

holodoc
11.2.2009, 18:02
A sajt izgleda ovako kod mene
A kako izgleda kad nije kod tebe? :D
Probaj prvo ono što sam ti rekao. Različiti DTD-ovi umeju da drugačije utiču na načine kako se stranice prikazuju.

Ili još bolje... Ako je sajt online... Daj linak :)

Eni
11.2.2009, 18:03
Kad kažeš prihvatiš se posla, misliš za pare? :rofl:

iva1984
11.2.2009, 18:27
holodoc (http://www.sk.co.yu/forum/member.php?u=838) ono sto si mi rekao sam probala ali tu opciju ne mogu da pronadjem kod mene evo kako izgleda

iva1984
11.2.2009, 18:30
Sajt radim iz ljubavi:) za decka inace ne bih gubila vreme na to posto se bavim nekim dr stvarima, ali kad sam vec krenula..Kada ga gledam na monitoru rezolucije 1440x 900 sve je nekako pomereno u desno..A engleski znam dobro a html kod ne bas najbolje pa mislim da je ipak tu problem. Videcu da postavim sajt pa da mi onda kazete svoje misljenje:aplauz:Saljem link uskoro!!

Eni
11.2.2009, 19:34
Može jedno pitanje? Što lepo ne uradiš od nule jednostavan HTML sajt ako ti XML i CSS ne idu? Na kraju krajeva, ako ga radiš iz ljubavi, važno je da radi i odgovara bar nekim standardima... kome nije "najlepši mogući" neka plati profesionalca i tačka.

Inače, ovako na prvi pogled - nije dobro zatvoren tag za veličinu slova pa su veća od predviđenih i ispadaju sa svog mesta. Slično je i za ostale elemente.

iva1984
11.2.2009, 19:44
verovatno bi bilo previse kada bih te pitala kako to da uradim?:o

Iris
11.2.2009, 19:45
Na kraju krajeva, ako ga radiš iz ljubavi, važno je da radi i odgovara bar nekim standardima... kome nije "najlepši mogući" neka plati profesionalca i tačka.

Slažem se.

Neprofesionalno je prihvatiti se posla u koji se neko ne razume, pitati druge na nekom forumu da reše probleme u toku, potom potpisati taj isti sajt i nikom ništa... Rešenje je, ipak, platiti profesionalca za izradu websajta, a ne krpiti ga štapom i kanapom.

iva1984
11.2.2009, 19:50
Po struci sam inz farmaceutske tehnologije,ne bavim se ovim i htela sam da pomognem decku koji je otvorio ovih dana firmu,i nemam nameru da se bavim ovim..Posto to NIJE moja profesija ne vidim nista neprofesionalno u svemu ovome..

Iris
11.2.2009, 19:55
Neprofesionalno je upravo to - baviš se jednom strukom, a pokušavaš da se snađeš u drugoj. Hvale vredno, u redu, želiš da pomogneš dečku... ali realno - pomogla bi mu i da nađeš nekoga kome je profesija pravljenje websajtova :)

Ja se ne bih usudila da dečku, koji je recimo građevinar, za ljubav napravim kuću ;)

Eni
11.2.2009, 19:58
verovatno bi bilo previse kada bih te pitala kako to da uradim?:o

http://www.w3schools.com/htmL/ ;)

iva1984
11.2.2009, 20:22
Aman zenska glavo,postavi se malo u moj polozaj sto coveg da placa ako mogu da pokusam da uradim to za njega besplatno,obzirom kakav imam posao ne bih u buduce imala vremena da se "snalazim" u ovoj profesiji..A poredjenje ti nije na mestu..procitaj ponovo..

Iris
11.2.2009, 20:33
Pokušala si, pa ne ide, zato sam i rekla da je najbolje da nađete profesionalca.

Imate veliki broj štamparskih grešaka na sajtu - fale vam YU fontovi a sam tekst se ne prikazuje dobro u zadatim parametrima. Očigledno nije podešen za pregled u drugim browserima, osim Internet Explorera.

Toplo predlažem i redizajn logoa, kao i kompletnog sajta.

iva1984
11.2.2009, 20:41
Logo je licenciran,svi fransizeri u Evropi moraju da ga koriste:)Bez obzira na lepotu:)

holodoc
11.2.2009, 20:55
holodoc (http://www.sk.co.yu/forum/member.php?u=838) ono sto si mi rekao sam probala ali tu opciju ne mogu da pronadjem kod mene evo kako izgleda
Au bre što ste se tol'ko napali devojku? :) Pa nije tražila da joj neko uradi kompletan sajt nego se bar trudi da od onoga što misli da može da uradi napravi najbolje što je moguće :o Kolko sam puta ja radio razne gluposti u koje se ič ne razumem zbog svojih devojaka do sada bih najverovatnije najmanje trebao da se bavim web dizajnom a više botanikom, projekt menadžmentom i ostalim glupostima :D Želja je tu sa viteškim ciljem za naša vremenima a i nije kao da će od toga da stekne neku materijalnu korist. Neprofesionalno možda jeste ali šta je profesionalno još na našim prostorima tako da ću ja ipak da glasam za ljubav a vi kako hoćete :a_bleh:

Elem... Što se tiče tvog problema nije ni čudo da nemaš tu opciju... Problem je što koristiš matori MX Dreamweaver u čije vreme ako se ja još dobro sećam DTD-ovi još nisu bili preterano interesantni niti važni. Kako je standardizacija poslednjih nekoliko godina "poletela" na bolje DTD-ovi su obavezni ;)

Zato ćeš ti sada da uradiš nešto ručno u kodu....
Prva tri reda do <head> reda (taga) treba da ti izgledaju ovako:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
Dakle šta god da ti se nalazi na početku ispred <head> taga treba da zameniš da izgleda kao ovo što sam ti dao ;)
Probaj pa javi rezultate jer će to rešiti tvoje problem sa silnim greškama koje se javljaju kod tebe u Validatoru. Ako to ne pomogne ili i dalje dobiješ čudne brljotine kada povećaš rezoluciju nažalost ubola si template koji se ne prilagođava baš najbolje svim rezolucijama.

Zapamti...Ako tražiš besplatan free prilagodljiv template traži "liquid design CSS" template ili na kraju krajeva pogledaj one koji su rađeni u CSS-u (većinski) pa ih postavi ovde a već će ti neko (ko je takođe za ljubav:dzavo:) reći da li to nešto valja da probaš njega da prepraviš ;)

iva1984
11.2.2009, 21:14
Konacno neko da me razume:D Sve sam uradila kako si mi rekao,ako nista bar sve stoji na svom mestu jos uvek..Validator mi je izlistao deset novih gresaka,a tek cu da vidim kakav je sad u nekoj drugoj rezoluciji..U svakom slucaju puno hvala a ako nista ne bude od ovoga postavicu template koji nadjem pa ako budes raspolozen da mi opet odgovoris da li da petljam sta oko toga:)Jos jednom hvala!!

iva1984
11.2.2009, 21:19
Evo kako je kod mene izgledalo do <head> taga

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<!--
Design by Free CSS Templates
http://www.freecsstemplates.org
Released for free under a Creative Commons Attribution 2.5 License

Name : Pluralism
Description: A two-column, fixed-width template fit for 1024x768 screen resolutions.
Version : 1.0
Released : 20071218

-->
Mozda tu lezi kljuc problema..

Iris
11.2.2009, 21:20
Neprofesionalno možda jeste ali šta je profesionalno još na našim prostorima...

Mogu da ti nabrojim par stvari i imena, ako želiš :a_bleh:

Možda ti gledaš na to drugačije, ali ako gledamo široku sliku - ovakve situacije ne trebaju da se ohrabruju. Da svako u ovoj zemlji radi samo ono šta ume, i omogući se svakome da zarađuje isključivo od svog znanja i iskustva, možda bi još nešto bilo kvalitetno i profesionalno na našim prostorima.

Iva, srećno sa sajtom i sledeći put angažuj profesionalca, ako taj sajt treba da se ažurira ili održava.
Jer ne žive svi od ljubavi i vazduha...

holodoc
11.2.2009, 21:24
Još jedna stvar koju vidim iz aviona na ovoj tvojoj slici :)

U table tagu (<table>) navodiš širinu od 142%. To nikad nije dobra stvar jer to automatski znači da se sajt automatski širi 1.5 puta u odnosu na prozor browsera i da će ti sadržaj najverovatnije ići desno (zvuči li ti poznato:D)
Dakle maksimalna vrednost koju tu praktično smeš da staviš je 100% iliti u prevodu da sadržaj tvoje tabele maksimalno sme da ide 100% u širinu od širine prozora tvog browsera.

Evo šta ćeš da uradiš... Tamo gde ti na slici piše <table width="142%" stavi da ti piše <table width="100%" a vidiš ispod par redova gde piše <th width="100"? Izbriši kompletno to width="100" jer u svakom slučaju nije ispravno ili dodaj znak % da bude isto kao i gore. Opet kažem bez da vidim ceo kod (što bi bilo jako zamorno inače :)) ne mogu da garantujem da će ti to uspeti tako da ili da postaviš online pa da se nakratko vidi gde imaš grešku ili da tražiš drugi template ;)

I da... Za ime računara... Nemoj da radiš sa fajlovima direktno na disketi... Vidim da ti staze ukazuju na disk A:. Prekopiraj sajt na hard disk i definiši sajt (meni "Site" opcija "New Site") ;)

U vezi tvog posta zameni redove koje si pasteovala (do head taga sa onima koje sam ti ja dao.) Dakle umesto:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<!--

Description: A two-column, fixed-width template fit for 1024x768 screen resolutions.

-->
da ide
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<!--

-->

iva1984
11.2.2009, 22:04
Aha kapiram licenca i tako to,ne brini:)A to je particija A, znaci sve je na hardu..Postavila sam sa onim ispravkama sto si mi rekao http://damatoneri.we.bs/index.html (http://damatoneri.we.bs/index.html..Ne) ..Ne bih da budem bezobrazna,ali ako nekad budes imao viska vremena postavicu kompletan kod pa ako budes mogao napisi mi misljenje:)Hvala jos jednom:aplauz:

holodoc
11.2.2009, 22:13
Aha kapiram licenca i tako to,ne brini:)A to je particija A, znaci sve je na hardu..Postavila sam sa onim ispravkama sto si mi rekao http://damatoneri.we.bs/index.html (http://damatoneri.we.bs/index.html..Ne) ..Ne bih da budem bezobrazna,ali ako nekad budes imao viska vremena postavicu kompletan kod pa ako budes mogao napisi mi misljenje:)Hvala jos jednom:aplauz:
Kodove drugih ljudi obično ne volem da čitam već mi je običan pregled Web developerom i Firebug ekstenzijama za Firefox na živom sajtu dovoljan da ti kažem odmah gde grešiš. Ako budeš postavila sajt bilo gde online i ako budem imao vremena mogu da pogledam. Do tada moja najiskrenija preporuka ti je da probaš da negde nađeš noviju verziju Dreamweavera iz jednog jednostavnog razloga. Novije verzije jednostavno sadrže gomilu novih alatki za ispravljanje koda.

Sa druge strane znam da ti se ovaj šablon sviđa ali porazmisli o gomili programa koji se koroste za amatersko kreiranje Web sajtova od nule za 5 minuta. Ja ta čuda ne koristim iskreno ali sam siguran da im aljudi ovde koji ih koriste i kojima su pomogli :)

EDIT: Sad sam video da si postavila link ka stranici :) Ajde pogledaću na brzaka ali ne garantujem za rezultate :)

iva1984
11.2.2009, 22:26
ajooj nisam ovo trebala da prihvatam,ali dobro dok ne udaris glavom od zid ne znas kako je:(Ako nista napisi mi bar koji su to amaterski programi..Ne bih da odustanem ali..

holodoc
11.2.2009, 22:29
Gvirnuo sam na ovaj tvoj sajt i moram da kažem da je greška u samom pristupu koji si koristila za izradu tj. činjenici da si koristila layere ;)

Evo kako možeš da rešiš problem sa pozicioniranjem i to samo kao neku prvu pomoć jer jednostavno tehnika koju si ti koristila se odavno više ne koristi (bar ne na taj način).

Rešenje je sledeće. U listi layera (Window->Layers) na svakoj stranici potraži Layer4, Layer3 i Layer5 i idi na njihov Properties (F4 ili ako je prozor dole otvoren ništa) i promeni im vrednost za left prema sledećim vrednostima.
Layer4 da bude 512px
Layer3 da bude 715px
Layer5 da bude 715px
I to bi trebalo već da liči koliko toliko na nešto. Naime tvojim "plivajućim prozorima" je leva pozicija postavljena previše desno pa se zato pojavljuju tu gde se pojavljuju. Vratiš ih odokativno nazad (prema onim vrednostima gore) i sajt liči na nešto.

iva1984
11.2.2009, 22:40
Uradila,sad je kod mene tekst preklopljen preko slika sa desne strane:confused:Jel to tako treba da bude?

iva1984
11.2.2009, 23:01
Mmmm..preterala sam:) U svakom slucaju hvala,nabavicu cs3 pa cu probati nesto da iskombinujem,sad vidite da nemam pojma nista i da bih tesko mogla da zaradjujem od ovoga:)Ali sve za ljubav!

holodoc
11.2.2009, 23:02
Mmmm..preterala sam:) U svakom slucaju hvala,nabavicu cs3 pa cu probati nesto da iskombinujem,sad vidite da nemam pojma nista i da bih tesko mogla da zaradjujem od ovoga:)Ali sve za ljubav!
Happy end rekao bih :D

iva1984
13.2.2009, 13:58
Cisto da obavestim neverne Tome, da sam ipak uspela:a_bleh:
Decko srecan, ja srecna..Ljubav ipak pobedila:) Holdok hvala jos jednom;)