PDA

Prikaži potpunu verziju : DNS problem


airforce_on
11.1.2009, 21:30
Imam veoma iritantan problem sa primarnim DNS serverom pod opcijom properties u okviru TCP/IP protokola.Naime,svaki put kada pokušam da promenim adresu primarnog DNS-a,a takođe i sekundarnog,ono uvek vraća na istu adresu,znači kao da nije ni menjana...i tako stalno...primarni DNS piše 85.112... ili slično tome nešto,a sekundarni uvek ostaje prazan.Tako svaki put kada uđem u podešavanja bofla Huawei HG520,ono piše ADSL state - down (umesto on the show).Rezultat je svega toga je naravno nemogućnost surfovanja...šta da radim?:icon_scra

VojaM
12.1.2009, 13:03
Moguće da se loguješ kao korisnik sa ograničenim pravima.

Pronađi na ovom forumu temu o tom ruteru i pogledaj kako da se uloguješ kao pravi administrator.

nighthawk
12.1.2009, 20:57
A da li mora da podesis DNS na ruteru? Ja recimo na tp-linku-u 8811 to uopste nisam podesavao, vec sam podesio samo u opcijama mrezne konekcije u windowsu.

Basa Mrkalj
12.1.2009, 21:09
Mozda da proveris Hosts fajl na racunaru, C\Windows\system32\driver\etc\hosts moras ga otvoriti preko notepada. Ako imas nesto ispod 127.0.0.1 local host brisi.

airforce_on
12.1.2009, 22:20
Pokušao sam da uskladim taj DNS što mi daje automatski sa podešavanjima u ruteru,ali neće da prihvati jer ostavlja sekundarni DNS prazan,a da ostavim prazan sekundarni DNS u ruteru,neće da prihvati...jer ipak,nešto mora tu da se upiše...pokušaću ovako kao što mi je dao Baša Mrkalj,vrlo je verovatno da je to u pitanju...:opanachke

Basa Mrkalj
12.1.2009, 22:24
Ili zakaci HJT log da pregledamo http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

VojaM
13.1.2009, 13:16
Imam veoma iritantan problem sa primarnim DNS serverom pod opcijom properties u okviru TCP/IP protokola.Naime,svaki put kada pokušam da promenim adresu primarnog DNS-a,a takođe i sekundarnog,ono uvek vraća na istu adresu,znači kao da nije ni menjana...i tako stalno...primarni DNS piše 85.112... ili slično tome nešto,a sekundarni uvek ostaje prazan.Tako svaki put kada uđem u podešavanja bofla Huawei HG520,ono piše ADSL state - down (umesto on the show).Rezultat je svega toga je naravno nemogućnost surfovanja...šta da radim?:icon_scra
Ti tu mnogo nešto mudruješ.

Ruter ti je najverovatnije namešten tako da automatski preuzima DNS adrese prilikom dodele mrežne adrese od strane provajdera (putem DHCP protokola). U tom slučaju ništa i ne treba da menjaš. U podešavanjima mrežne kartice na računaru uopšte ne moraš da stavljaš konkretan DNS već možeš da staviš lokalnu adresu rutera (obično 192.168.1.1). Ruter se može podesiti i tako da ne dobija DNS adrese automatski već ih ti unosiš - moguće da moraš to negde da namestiš da bi uopšte mogao ručno da uneseš adresu.

E sad, ako si siguran da dodeljena DNS adresa nije ispravna (uzgred, u principu treba da postoji primarni i sekundarni server, ali nije neophodno; bitna stvar je i default gateway, o kome ništa nisi napisao), nema potrebe išta sam da petljaš - pozovi Telekomovu tehničku podršku i zahtevaj da ti reše problem. Uzgred, da si nam napisao tačnu DNS adresu (ono što počinje na 85...), mogli bismo da proverimo da li je u pitanju neki regularan Telekomov server ili ne.

Mada, prema onome što si napisao, izgleda da se tebi ruter uopšte ne zakači na ADSL noseći signal, tako da uopšte i ne stigne do dodele adrese, DNS adresa i default gateway adrese (ono što vidiš može biti poslednja adresa koju je ruter zapamtio; možda zato i ne možeš da je menjaš). Ne znam koliko se razumeš u tu tehnologiju, ali stvar je sledeća: prvo je potrebno da ruter prepozna ADSL modulaciju na telefonskoj liniji i da se "priključi" (sinhronizuje) na nju. To služi kao neka vrsta "prevoznog sredstva" preko kog se dalje, pomoću protokola zvanog PPoE, kompjuter povezuje sa provajderom, prijavljuje se korisničkim imenom i lozinkom i onda "imaš Internet". Sva je verovatnoća da se kod tebe onaj prvi korak ne završi, pa zato em nemaš dobro podešene adrese, em nemaš ni Internet.

Dakle, ako ništa ne uspeš, javi se Telekomovoj tehničkoj podršci. Jeste, te službe bije glas da su neljubazni ili da ne umeju da pomognu (i to kod svih provajdera), ali to nije uvek tako. Ako postoji neka sistemska greška u podešavanju na svim ruterima koji se dele u tvom kraju (što nije nemoguće niti neuobičajeno), tamo će sigurno znati da ti objasne šta treba da radiš.

Što se tiče virusa... ja nešto nisam čuo za PC viruse koji napadaju rutere, pa ne bih rekao da je to u pitanju. Naravno, uvek treba proveriti viruse zbog drugih stvari, pa je dobro da i to uradiš.

Basa Mrkalj
13.1.2009, 13:39
Postoje varijante Zloba koje pokusavaju da se uloguju na ruter i da iskljuce automatsko trazenje adrese DNS servera od provajdera, vec umesto nje unesu fiksnu malicioznu adresu.

zoran845
13.1.2009, 13:42
... javi se Telekomovoj tehničkoj podršci. Jeste, te službe bije glas da su neljubazni ili da ne umeju da pomognu (i to kod svih provajdera), ali to nije uvek tako.Što se "Telekoma" tiče, ma koliko ga mrzeo kao instituciju koja monopoliše pristup svetskoj mreži kompjutera, moram da kažem da im je tehnička služba pomoći/podrške odlična, da su mi nekoliko puta pomogli, a uvek su bili uljudni i (čak) prijatni.

Trebalo bi da pozivanje broja 0800 100 100 bude prva stvar koju korisnik "Telekomovog" ADSL-a uradi kad ima neki problem u vezi sa priključivanjem na Internet.
Razgovor je besplatan.

VojaM
13.1.2009, 17:43
Postoje varijante Zloba koje pokusavaju da se uloguju na ruter i da iskljuce automatsko trazenje adrese DNS servera od provajdera, vec umesto nje unesu fiksnu malicioznu adresu.
Respect, ali njemu net uopšte ne radi i kaže da je ADSL status Down ili tako nešto.
To znači da uopšte nema ni nosilac. Bar sam ja tako razumeo.