PDA

Prikaži potpunu verziju : Razlika izmedju QuadroFX/FireGL i "obicnih" grafickih kartica?


galebns
26.3.2006, 13:43
Pretrazio sam forum vezano za QuadroFX/FireGL kartice ali nisam nasao nista vezano konkretno za njih pa reko da postavim pitanje. Zanima me koja razlika izmedju ovih "profi" kartica i "obicnih"? Zasto su toliko skuplje ako su losije u real-time renderingu (ili mozda gresim da su losije)? U kom segmentu CG-a su one dobre (rendering, u toku rada, nesto drugo)? Hvala i izvinjavam se ako je ipak bila ovakva tema!

Merjadok
26.3.2006, 13:49
Ono što ja znam je da su imale bolji prikaz, brži DA konvertor i uglavnom GRAM memoriju koja je nekad bila najbrža postojeća.

Mean_Machine
31.3.2006, 22:01
Moj iskustvo sa fireGL datira iz 1997.Tada je firma u kojoj radi moj ujak kupila besan komp sa Dimond fireGL,zbog proEngineer.Super je sljakao na tom kompu.To je 1997.
Sada PTC i dalje samo podrzava ove za nas egzoticne graficke ali se novi proE(WF2) vrti se na GF MX440,Ati R9550 i na ujakinom komp sa Ati RX600.Radi super.
Kada sam sklapao komp za ujaka hteo sam Ati i PCI-E jer u firmi rade na R9550(naravno AGP),a kada sam otisao na sajt PTC i video da support jedino obuhvata FireGL grafiku,malo sam se zabrinuo jer ipak je pci-e nova stvar.Ali sve je proslo bez problema.

Dimo
2.4.2006, 15:49
Interesuje me,posto sam do sada nailazio na Fire GL modele samo kod Atijevih grafickih je li ta oznaka rezervisana isljucivo za njihove kartice ili ih ima i kod nVidie?

voodoo_
2.4.2006, 17:18
FireGL je samo ATI, kod nVidije se to zove Quadro, što je u suštini nabudženi GeForce. Sećam se da su ljudi svojevremeno modovali GeForce2 MX u Quadro čime su dobijali značajno ubrzanje u OpenGL programima kao što je 3dmax, ali su zato dosta opadale performanse u igrama... u svakom slučaju razlike između Quadro i GeForcea ili Radeon i FireGL-a nisu velike (tehnološki), u pitanju su varijacije istih GPU-ova...

Dimo
2.4.2006, 18:52
Znaci QuadroFX/FireGL nisu dobre za igre?

Dimo
2.4.2006, 20:49
Npr. video sam izvezni FireGL zasnovan na 9600 GPU sa 128MB SD memorije koja koshta oko 300$.I ne moze se ocekivati da bude brza u igrama.
Zasto je onda toliko papreno skup?:confused:

Mean_Machine
2.4.2006, 23:34
To su profi kartice podrzane u 3D programima.
Npr. proEngineer nije radio na GF4 TI(ne znam koji model).Graficka je hardverski jaka ali nije podrzana.Sa novim detonatorom je radila.
Inace fireGL i quadro dolaze sa radnim stanicama.
Skupe su jer se rade u malim serijama evo ti primer: Novi ATI fireGL ima 1GB RAM :).Kome treba u igrama toliko rama.Ali ako radis CGI itekako ti treba.
Davno je bila graficka sa 4 GPU i na njoj je radjen titanik.
Apsurdno je igrati se na ovim kartica.To je kao da koristis Rolls Royce za trke,citat iz SK.

galebns
3.4.2006, 11:50
E pa evo ja sam malo "burlao" po netu i saznao par stvari o "profi" karticama.

Sto se tice procesora kao sto je rekao Voodoo_NBG u pitanju su isti procesori ali ne mora da znaci i da su "nabudzeni". Na primer kod novog ATI-evog FireGL V7350 modela (koji ima cak 1GB GDDR3 memorije) zasnovanog na X1800XT cipu, frekvencija procesora je 600MHz a memorije 1300MHz tj nize nego kod "gaming" verzije X1800XT. Kod QuadroFX 4500 (najjaci "profi" model nVidie) procesor (7800 GTX) radi na 550MHz dok njegov "gaming" rodjak na 430MHz. Takodje brzina memorije je 1200MHz u odnosu na 1050MHz u korist "gaming" kartice.

Razlika je takodje u kolicini memorije koja se nalazi na grafickoj. U principu "profi" karticama treba vise memorije. Zbog cega? Pa kreatori game engina su prvenstveno orjentisani na shader efekte umesto koriscenja multi-textura. Za shadere je potreban jak graficki procesor (zbog silnih racunanja) a za texture dosta memorije. Npr. Radeon X1900 ima 16 teksturnih jedinica za razliku od nVidijinih 24 na G70 cipu ali zbog jaceg procesora Radeon ima bolje performanse u igrama. Iz tog razloga ako gaming kartica ima vise memorije ne znaci i da je brza jer jednostavno nema dovoljno texturnih jedinica.
S druge strane u profesionalnim 3D aplikacijama bitnija stavka su texture (posto je princip njihovog rada zasnovan na "slaganju" textura na objekat) a shaderi su sekundarna stvar. Samim tim odlicni X1900 u igrama bi verovatno bio losiji u "profi" primeni.
Sto se tice softverske strane tu postoje velike razlike posto se pisu drugaciji BIOS-i i drajveri za profi kartice. Naime, vrsi se optimizacija za rad u odredjenim 3D aplikacijama (Max, Maya, AutoCAD etc.) tako da je bukvalno moguce u opcijama drajvera izabrati rezim rada za odgovarajucu aplikaciju. Kad se kaze rad misli se na sam modeling a ne na rendering (sto najvise odradjuje glavni CPU a ne graficki).
Inace cene QuadroFX 4500(512MB GDDR3) i ATI FireGL V7350(1GB GDDR3) se krecu od 1800$ do 2000$ (doduse to su trenutno najjaci modeli).

Eto nadam se da sam malo razjasnio stvari.