PDA

Prikaži potpunu verziju : Lost World Zeta: Destroying the Dark Force


Geomaster
14.9.2008, 17:05
Pre oko mesec dana Eris (http://www.sk.rs/forum/member.php?u=8874) i ja smo krenuli da radimo na ovoj igri.

Radi se o avanturi iz trećeg lica u kome igrate ulogu Enlema Dantes-a, dečaka od 12 godina koji je pošao na zaboravljenu planetu, Zemljinu bliznakinju, Zetu, u potrazi za svojim bratom i dedom koji su pre deset godina nestali sa Zemlje i nikada se više nisu pojavili.

Kao što rekoh, priča se uglavnom vrti oko njega. Na tavanu svoje kuće nalazi dnevnik svoga dede i brata. Iz dnevnika ispada pisamce u kome njegov deda poručuje Enlemu da pročita legendu o Zeti, izgubljenoj planeti, i da im se pridruži u putovanju i traženju zlog Lorda Starforce-a.

Legenda će biti otprilike ovakva: Nekada davno, još u vreme kada je Zemlja bila puna dinosaurusa svih vrsta, ogromna kometa udarila je u Zemljinu površinu. Umesto da samo napravi krater, kometa veličine oko polovine zemlje, rascepila je Zemlju na dva dela. Jedan deo je uspeo da se zadrži u Sunčevom sistemu, a drugi je nekom neznanom silom odbačena čak na drugu stranu galaksije. Obe polovine Zemlje, sada tako daleko, privukle su kosmičku prašinu hiljadama i milionima godina i na kraju povratile svoj prvobitan sferični oblik. Međutim, na drugoj polovini Zemlje, prvi ljudi su počeli da se razvijaju mnogo ranije nego na onoj polovini koja je ostala u Sunčevom sistemu. Zeta, novonastala planeta, dobila je svoje razumne ljude mnogo pre Zemlje. Oni su ubrzo imali vrhunsku tehnologiju i živeli su u miru. Međutim, Andy Carter, zli naučnik sa Zemlje, pronašao je način da se kroz prostorno-vremenski nabor u vasioni transportuje do Zete za manje od nekoliko minuta. Na Zeti su obitavali šest elemenata, Vatra, Voda, Zemlja, Vazduh, Dobro i Zlo. Ubrzo po stizanju na Zetu, Andy je pronašao elemente i sve osim elementa Zla, Evigona, sakrio na različite lokacije, stavljajući čudna stvorenja, njegove sluge, da ih čuvaju. Koristeći bezgraničnu snagu Evigona, zaveo je diktaturu na Zeti. Uzeo je i ime Lord Starforce. Svi su mu se pokorili, osim šačice ljudi koji su pobegli od hipnotičke i destruktivne moći Zla, i izgradili malo seoce, u centru velike šume. Jedino otelovljenje Dobra koji su spasli od ruku zlog Lorda bio je Mač Svetlosti koji je sadržao nešto snage svih elemenata. Uspeli su da otvore portal ka Zemlji i pošalju signale na nju, u nadi da će ih neko videti i doći da im pomogne...Posle čitanja ove potpuno neverovatne legende, Enlemo pritiska prekidač iza starog ormana i tajna vrata na zidu tavana se uz škriputanje otvaraju. Enlemo ulazi u tajnu laboratoriju, punu svakojakih instrumenata. Na stolu nalazi mini disk. Ubacuje ga u najveći računar. Prikazuje se video poruka... Devojka po imenu Sally Brown govori o tome da je njima u Dolini Dobrote očajnički potrebna pomoć. Posle toga se prikazuje njegov brat koji govori o tome da su oni otišli na Zetu i da ako želi, može da im se pridruži. Datum u uglu govorio je da je od dana kada je to snimljeno prošlo oko 10 godina. Ne razmišljajući puno, na parčetu papira piše kraću poruku svojim roditeljima. Izlazi iz laboratorije, ostavlja je na tavan, vraća se i prati uputstva koje mu brat saopštava. Na kraju se pojavljuje veliki portal na sredini sobe. On uskače u njega i posle nekoliko sekundi u potpunom ništavilu izlazi na neko čudno mesto: trava nije potpuno zelena, već na nijansi između zelene i žute. Nebo je crveno i svuda oko sebe je video kolibe. Iz njih onda počinju da izlaze ljudi i da se tiskaju oko njega. Iz mase se probija Sally. Priča Enlemu da su njegov brat i deda pošli ka Tvrđavi Zla, utvrđenju zlog Starforce-a, da konačno pronađu njega, otelovljenje čistog zla, i unište ga jednom za svagda. Predaje mu Mač Svetlosti, i želi mu sreću u putovanju. Posle pozdrava, Enlemo kreće na put, u potrazi za bratom i dedom izgubljenih preko 10 godina...

Trenutno su nam potrebni 3D modeler, muzičar i možda neki narator ali to već i nije toliko hitno. Najhitnije nam je potreban 3D modeler koji radi u 3DS Maxu ili Cinemi 4D. Znači njegovo je samo modelovanje i materijali - animaciju, lighting & ostalo radim ja. Ja sam inače udario temelje priči, Eris je uobličio a ja posle opet malo izdetaljisao. Ja radim kodiranje, grafiku, SFX i možda će nam trebati i neki tester, ali kada budemo bili u fazi igrive verzije sa punom grafikom i modelima.

Žao nam je što nemamo trenutno nikakvu verziju koja je igriva, ali da ne bi bilo optužbi tipa 'Ovaj model nije tvoj nego sa neta, ovo is ukrao odavde' itd., odlučio sam da modeler prvo završi svoj posao svih modela pa da tek kasnije izbacimo igru. Svi zaslužni dobijaju originalan CD sa igrom, naravno mesto u Credits screenu a što se tiče % od prodaje igre to ćemo se dogovoriti.

Nadam se da će ovde biti barem nekakav odziv. Čim modelar odradi šta treba, a pošto ja nemam pojma o 3D-u moraćemo da ga uposlimo, izbacujemo prvu verziju i očekujemo komentare.

Nadam se da će se i Eris uskoro javiti.
Pozdrav svima, očekujem komentare i kritike u vezi priče i voleo bih da nađemo modelera i muzičara. :ciao::ciao:

Red Dragon
14.9.2008, 17:40
Pa...kao i uvek, podrzavam mlade talente (a koliko, vidim, ti si bas mladi talenat, sa 11 godina :D), a smatram da im trebamo i pomoci.
Mada, koliko vidim, nedostaju bitni ljudi (modelar, muzicar), pa se pitam da li je ovo samo trenutno naisla vam inspiracija da pravite igru, koju cete bataliti posle dve nedelje, ili cete zaista da radite, posto koliko vidim, vi samo imate neku radnju. Mada, vi tu vec spominjete i prodaju igre, da niste vec mozda sklopili ugovor sa nekom kucom?

Treba narod prvo da vidi neke opipljive dokaze, da se igra radi.
Sto se tice naratora, to je medju laksim poslovima, moze neko cak i daljinu da vam ne snimi, o njemu brinite zadnjem.
A sto se tice price, ona balansira negde izmedju loseg klisea i originalnosti, na njoj treba da se malo vise radi.
I eto, mogu vam pomoci, u slobodno vreme, kao beta tester.

A ako imate ikakvu igru, pa makar i ne bila sa vasim modelima, mozete je ovde izloziti, cisto da vidimo na sta lici.

Eto, toliko predloga i kritika za pocetak.:ciao:

p.s - Sasvim dovoljno za cd, zar ne?:D

Eris
14.9.2008, 18:10
Mislim da je necemo bataliti uopste... guracemo do kraja... ako bog da.... a dace xD
To za prodaju ja prvi put cujem xD mislio sam da je pravimo da bude free xD
Za sada nemamo nikakvu.... ali bice nadam se uskoro...
I previse za CD hehe :P :D

Bozidar
14.9.2008, 18:47
Ako nesto treba,javite.

Andross
14.9.2008, 19:49
Posto ce projekat biti, koliko vidim, u tri dimenzije, koji programski jezik koristite i sta od biblioteka za renderovanje?

rapsod
15.9.2008, 1:44
Naziv igre kao da je izvucen iz nekog japanskog prevoda naziva igre ;)

Eris
15.9.2008, 10:13
hehehehe
Pa ja neznam kako je nastao xD
Geo ga je izmislio :P

Geomaster
15.9.2008, 13:33
... Mada, koliko vidim, nedostaju bitni ljudi (modelar, muzicar), pa se pitam da li je ovo samo trenutno naisla vam inspiracija da pravite igru, koju cete bataliti posle dve nedelje, ili cete zaista da radite, posto koliko vidim, vi samo imate neku radnju. Mada, vi tu vec spominjete i prodaju igre, da niste vec mozda sklopili ugovor sa nekom kucom? ...
Ne znam kako to da protumačim, ali odgovoriću kratko i jasno: ne. Nisam neka vrsta napaljenog klinca koji ne zna šta je vertex i TCI, a misli da sa dva klika može napraviti kvalitetnu igru. S obzirom na moje godine razumem zašto si posumnjao u moju/našu odlučnost ali kažem da se to neće desiti. Možda ću moći da izbacim neku vrstu Alpha verzije igre sa prvom oblašću (selo) ali ne znam koliko bismo mogli da napravimo bez modelera. Inače radim na nekoj vrsti Level Editora koji će mi omogućiti da lako kreiram nivoe, a zatim ću početi sa programiranjem, animacijom i detekcijom kolizije. Zbog mnogo obaveza koje imam ne mogu mnogo da radim inače bi LE bio gotov još odavno. Inače osnova priče postoji već oko godinu dana, ali sam ja u jednoj svesci našao to zapisano, zadržao samo glavni motiv i likove i onda smo sve ostalo oblikovali Eris i ja. Što se tiče ugovora sa prodajnom kućom, nismo ništa oko toga radili jer je prodaja još daleko, prvo nam treba gotov proizvod. Za naratora -- već sam spomenuo da je to najmanji problem i da ćemo to zadnje rešavati.

@ANDROSS: Radim u C++-u i koristim Direct3D 9 bez already-made engina već pišem neki mini-endžin koji je built-in. Već gledam kako se koristi X3DAudio za 3D zvuk (uglavnom SFX) a za muziku DirectSound. Možda kasnije budem upotrebio i PhysX, ali nisam 100% siguran.

@rapsod: Naslov sam sam izmislio :D Ideja mi je došla kada sam čuo lažnu informaciju da su otkrili novu planetu u Sunčevom sistemu i nazvali je Zeta, a ispostavilo se da je u pitanju neko nebesko telo koje je samo u prolazu kroz orbitu. To je bio nekakav temelj cele priče oko koje se vrti LWZ :)

@Bozidar: Kako to misliš? Za šta da se javimo :confused:

Andross
15.9.2008, 14:43
Lose, veoma lose, nemas predstavu kakva ti matematika treba za iole funkcionalan game (i render) engine. U svakom slucaju podrzavam, ma sta god ispalo, mada mislim da je bolje da radis ovo u 2D izvedbi.

EDIT: Mislim ako znas potrebnu matematiku radi slobodno engine, mada realno sam da pravis 3D engine je preveliki zalogaj...

Geomaster
15.9.2008, 14:49
Ne pišem ceo endžin, naravno, pišem samo nešto što bi ubrzalo ceo proces. Ne razumem koliko matematike - osim za detekciju kolizije, ne vidim još puno mesta na kojima bi trebalo toliko matematike. Ako bi mogao barem da mi navedeš nekoliko mesta da bih ukapirao gde i koliko treba matiša.

EDIT: Jeste veliki zalogaj, gledao sam kako je to rešeno u MS DirectX SDK-u. Nekako ne izgleda ipak toliko teško, ali nemam zaista predstavu... :n_klanja:

Andross
15.9.2008, 15:09
Pa sve moze da se uradi na ovaj ili onaj nacin zavisi od znanja matematike i kako ces sta da radis tj. na koji nacin da realizujes, recimo za modele ako budes koristio bone animaciju moze biti tesko, pa npr. neka "naprednija" rotacija pomocu Quaterniona, pa onda matematika vezana za fiziku trebace ti, jer iako recimo budes koristio PhysX ima stvari koje sam moras da radis. Ume to da bude naporno cak iako koristis neki gotov engine. 3D radi samo ako koristis neki gotov engine, ako ne uzmi radi neku dobru 2D igru da bude funkcionalna i da ima sve (evo naprimer ova igra).

player1
15.9.2008, 15:24
Nije sramota koristi placeholdere dok se ne zavrze konacni modeli i animacije.

Sta vise, to je preporucen nacin rada u svim vecim projektima, jer je normalno da u podeli posla modelator, muzicar i ostali rade paralelno sa ostatkom progremerskog tima, a tek na kraju da bude sve ubaceno.

Znam iz iskustva (kao alpha tester nekih naslova).

Geomaster
15.9.2008, 20:37
Pa sve moze da se uradi na ovaj ili onaj nacin zavisi od znanja matematike i kako ces sta da radis tj. na koji nacin da realizujes, recimo za modele ako budes koristio bone animaciju moze biti tesko, pa npr. neka "naprednija" rotacija pomocu Quaterniona, pa onda matematika vezana za fiziku trebace ti, jer iako recimo budes koristio PhysX ima stvari koje sam moras da radis. Ume to da bude naporno cak iako koristis neki gotov engine. 3D radi samo ako koristis neki gotov engine, ako ne uzmi radi neku dobru 2D igru da bude funkcionalna i da ima sve (evo naprimer ova igra).
Znam da je potrebna matematika, štaviše 3D je nemoguće raditi bez kolikog-tolikog znanja matematike. E sad, meni nije potpuno jasno šta je to 3D Engine - neke činjenice koje si izneo su pokolebale moje prethodno (i verovatno pogrešno) znanje :paranoia:. I da, ako bi u tom slučaju mogao da mi preporučiš neki dobar 3D Engine, pošto ne znam nijedan :kreza:

Btw, koja igra?

@player1: Znam da nije, ali jednom mom drugu koji je pravio neki simple kviz i u njega ubacio pitanja i grafiku iz Milionera za Alpha 3 verziju čini mi se, a kada je odneo u školu i lepo rekao da nije sve on radio, počeli su ostali da viču: "Aaaaa, to je plagijat!" "Video sam to u Milioneru" itd. Zato mislim da ne bih trebao biti baš neoprezan prilikom postavljanja placeholdera :to_care:

Patton
16.9.2008, 16:34
Ako bi mogao barem da mi navedeš nekoliko mesta da bih ukapirao gde i koliko treba matiša.
Svuda gde se barata sa uglovima, vektorima...

Prvo sto mi pada na pamet je kretanje kroz prostor. Moraces malo da mu ga das po sinusu i kosinusu :icon_stud

Geomaster
16.9.2008, 19:43
I ja sam to isto pomislio kada je ANDROSS spomenuo matiš, puno matiša, prvo su mi pali na pamet Sin i Cos ali ja sa njima za sada solidno baratam ;)

Patton
16.9.2008, 20:02
I ja sam to isto pomislio kada je ANDROSS spomenuo matiš, puno matiša, prvo su mi pali na pamet Sin i Cos ali ja sa njima za sada solidno baratam ;)

Oblasti koje ti trebaju zapravo su analiticka geometrija i trigonometrija u okviru analize :)

Geomaster
16.9.2008, 20:09
Hm... Moraću malo da proučim to, razmišljam i o heightmap-ama, nije lako sve rešiti. Nekako ipak D3D izgleda zahvalan - lako ga kapiram. Videćemo šta će ispasti... Ali ipak smo zaglavljeni (barem bićemo uskoro), i to puno zbog 3D modeleraaaaaaaaaaaa :D

Patton
16.9.2008, 20:11
Sta fali placeholderima? Vec je neko pomenuo to.

Geomaster
16.9.2008, 20:15
Ma stavićemo placeholdere, nije problem, ali ne možemo da večito radimo bez modelera :)

EclipsE
16.9.2008, 22:10
Koliko god da si uporan, mislim da necesh moci sam da napravish engine... Chak i da znash odlichno matematiku (kao ja), male su shanse da uspesh da napravish neshto veliko.. Jednostavno uvek cesh doci do nekog dela kada se zapitash "A shta sad? Kako da uradim ovo?", i onda kada shvatish da si u celom engine-u napravio veliki propust npr. shto se tiche shadera, onda ti ne ostaje nishta nego da pokushash da prepravish ili krenesh iz pochetka i napravish drugachiju arhitekturu, ali iskoristish neki kod iz proshlosti. Veruj mi na rech, 2 godine sam pokushavao da uspem u gamedev-u i na kraju sam odustao. Deset puta sam prepravljao engine zbog toga shto sam video u chemu sam greshio, a onda kad sam napravio neshto normalno i krenuo da pravim igru, morao sam opet da prepravljam neke stvari i na kraju nishta ne ispadne kako si zamislio. :(

Geomaster
16.9.2008, 22:15
Razmišljam šta da uradim - da li da iskoristim već gotov engine (sve više mislim da je to definintivno dobro rešenje), da napravim svoj (ipak mislim da jeste preteško) ili da sve renderujem pravo iz D3D-a. Razmisliću, uskoro nalazimo neke placeholdere, ja malo dorađujem kod i alpha će biti otprilike do kraja nedelje.

Eris
16.9.2008, 22:21
Vidis geo.... imamo veliku podrsku ovde.... svi nam govore da odustanemo :n_klanja::n_klanja::n_klanja:

Andross
16.9.2008, 23:31
Mnogo je tesko pisati 3d engine sam (sem ako nisi masina), bolje je uzeti npr. OGRE koje je vec maturirao i veoma je dobar poluprofesionalni engine, koji ima dosta jaku zajednicu i stavise opensource je :)

Eris
16.9.2008, 23:45
Ma samo opusteno.... bice nesto ako zapnemo..... :) :)
Ma ima da ide do kraja.... ili bar do neke bolje verzije od Alphe :)
hehe Alfa xD kao iz mocnih rendzera xD xD xD

Patton
17.9.2008, 9:45
Veruj mi na rech, 2 godine sam pokushavao da uspem u gamedev-u i na kraju sam odustao. Deset puta sam prepravljao engine zbog toga shto sam video u chemu sam greshio, a onda kad sam napravio neshto normalno i krenuo da pravim igru, morao sam opet da prepravljam neke stvari i na kraju nishta ne ispadne kako si zamislio. :(
Mozda je trebalo prvo da procitas negde kako se pravi engine, od cega se pocinje, na sta treba paziti, kako organizovati podatke...itd. Tako ti je uostalom kada zapocinjes bilo koji projekat. Ako nije sve detaljno isplanirano, uvek zavrsis sa masovnim prepravkama ili odustajanjem.

Ja sam takodje pocinjao dosta stvari i shvatio ubrzo da sam napravio negde neki propust, pa sam morao da prepravljam postojeci kod (popularno nazvano "oranje koda"). Sada cega kod se uhvatim, procitam negde kako se to pravi i nasta treba paziti i od cega treba poceti :)

@Eris / Geo
Bolje da vas nagovorimo da odustanete sada, nego za dve godine da shvatite to sami :) Salim se! Ne znam koliko imate iskustva u gamedev-u, ali mislim da ste uzeli prevelik zalogaj. Razmislite ipak u kakvom ce okruzenju da se odvija igra. Mozete napraviti i platformsku igru sa mnostvo lepih efekata; mnogo jednostavnije ako ste pocetnici.

Red Dragon
17.9.2008, 10:26
Ma naravno da imate podrsku, ovo vam je samo test, ako podnesete ovaj "pritisak", uspecete da napravite igru.:D
Zapamtite, nije sve u engineu, fokusirajte se na ono zbog cega bi bila igriva (nije valjda da vam je grafika najjaci adut?).
Sto se mene tice, mozete da koristite i Infinity Engine (http://en.wikipedia.org/wiki/Infinity_Engine), samo napravite igru da valja.:)

Geomaster
17.9.2008, 13:54
Odluka je pala - hvala ANDROSS-u do neba za preporuke :to_care:

Koristim OGRE3D. Uzeo sam tutoriale i mislim da će biti mnogo lakše sa njim. Kada (i ako) je završimo, možda ću i probati da napravim neki engine, ali više iz zezanja pa da vidimo na šta će da liči :paranoia:

Hvala svima, uvideo sam da je pravljenje engine-a previse velika stvar za patuljke kao što smo mi, od sada ćemo paziti šta radimo i šta biramo kao alat za razvijanje. Alpha će uskoro stići, ali i dalje nam fali modeler - please znam da na ovom forumu ima pregršt odličnih modelara - plz javite se! :n_klanja:

I jedno pitanje u vezi OGRE-a: da li mogu da konvertujem .x ili .max ili .c4d fajl u OGRE-ov .mesh? I da li mogu da imam animaciju u .mesh fajlu? :confused:

@Patton: Nemam iskustva u 3D gamedev-u, samo oko 10-ak igara u 2D-u. Definintivno pravim sa OGRE-om, videćemo šta će ispasti.

:ciao:

Andross
17.9.2008, 14:26
Pa naravno, sta mislis kako se cudesa u HTL-u krecu :)
Trazi na guglu OgreMAX exporter, to ti je exporter za 3ds Max (8, 9, 2008 i 2009), a ima i za blender exporter.

Stevvan
17.9.2008, 17:06
Ja sam takodje pocinjao dosta stvari i shvatio ubrzo da sam napravio negde neki propust, pa sam morao da prepravljam postojeci kod (popularno nazvano "oranje koda"). Sada cega kod se uhvatim, procitam negde kako se to pravi i nasta treba paziti i od cega treba poceti


Eh, kada bih i ja mogao da radim tako :) Nikako da se opametim i krenem malo vise da citam, a malo manje da pametujem i sam smisljam resenja. Mada na stvarima na kojima trenutno radim sve ide prilicno dobro zahvaljujuci velikom broju oranja :D


Nemam iskustva u 3D gamedev-u, samo oko 10-ak igara u 2D-u. Definintivno pravim sa OGRE-om, videćemo šta će ispasti.


"Samo" 10-ak? Jel moze da se vidi ona koja je po tvom misljenju najkvalitetnija?

Moj savet za Geomaster-a i ostale sto zele da se bave gamedevom:
Verujem ja da si ti inteligentan i pametan, i da volis ovo sto radis, ali ipak mislim da treba da uradis dobru 2d igru. Dobra 2d igra moze biti bolja od dobre 3d igre, ali dobru 3d igru sa tehincke strane i za mali broj ljudi je suvise tesko napraviti. Dobra stvar kod 2d-a je to sto ce te se moci mnogo vise usredsrediti na stvaralastvo s obzirom da igru pravi jedan covek ili broj ljudi koji se mogu izbrojati na prste jedne ruke. Ostavite 3d igre velikim timovima, bar za sad. Pogledajte domace timove koji su napravili ili jos prave 3d igre. Will of Steel i Genesis Raising nisu postigli uspeh o kome mastamo, a igre su pravili ljudi mnogo iskusniji od vecine nas ovde, sa isto dobrim idejama (pogotovo vazi za ovu drugu), ali nijedna nije napravila veliki bum, sto ne znaci da od istih produkcija u buducnosti nece izadji nesto sto ce biti pogodak i cega ce se ljudi secati i igrati ga i posle puno vremena. Tih idealnih igara je malo, a treba znati mnogo vise od matematike, fizike, programiranja i modelovanja. Treba znati napraviti nesto neponovljivo, nesto sto se moze smatrati umetnoscu, napraviti igru. Tada ce tvoj rad biti cenjen i od strane kriticara a sto je vaznije i od strane igraca. To je samo moje ubedjenje, necim cime se ja vodim vec nekoliko godina i cime smatram da cu jednog dana napraviti nesto. Dakle ne mogu da garantujem da je to recept za uspeh, ali vreme ce pokazati.

Moja preporuka na kraju je da se okanes 3d-a i umesto modelara pocnes da trazis inspiraciju, tj. nesto inovativno, nesto cime ces postici ono neponovljivo. Znam da svi imaju ideje pravljenja virtuelnog sveta gde je moguce sve i svasta, ali treba biti realan imajuci u vidu svoje sposobnosti, tj. sposobnosti "tima". Neka vam za primer budu stvari kao sto su tetris, pong, pacman koje su iako jednostavne za svoje vreme postigle veliki uspeh, a i dan danas se vidi koliko se kopija i razlicitih modifikacija pravi na datu temu. Sto se tice savremenijih igara meni su uzor igre N, i naravno Aquaria, a od AAA naslova Princ Persije mada tu ima dosta subjektivnog misljenja :) Svakako ima jos dosta dobrih igara koje mi trenutno ne padaju na pamet. Sto se kompanija tice to je svakako Blizzard :D

Savet za kraj:
Nikako nemoj da pravis igru samo da bi nesto napravio. Pisac ne pise knjigu da bi je samo napisao, niti slikar crta sliku da bi je samo nacrtao. Uvek imaj to na umu, jer bez toga tvoja igra nece biti nista vise od kapi u moru slicnih igara. Neka za tebe tvoja igra prestavlja isto ono sto i za slikara predstavlja njegova slika.

Geomaster
17.9.2008, 18:38
Heh, nemoj da misliš da su to neke kvalitetne igre - to su više igre koje su napravljene u vreme dokolice i smaranja... -_-

Ne znam šta da radim, ali sam već na PM dobio još jedan savet da radim 2D igru. Ne znam samo na koji tip 2D-a misliš: left-right scroller ili top-front game. Ne znam ni sam šta treba uraditi - ipak nije lako doneti takvu odluku.

EDIT: Mislim da sam našao kompromis. Probaću da uradim nešto probno. Ako bude išlo teško ili vidim da ne mogu - momentalno se bacam na 2D i ne razmišljam o 3D-u. Nisam ja Supermeeeen.... :D

EDIT #2: @svi: Šta kažete na to? Je li ok?

Eris
17.9.2008, 19:01
I ja mislim da bi trebalo tako da radimo :)
Probacemo sa 3D pa ako nista.... onda da napravimo 2D al da bude dobra.... onako bash extra.... xD

EclipsE
17.9.2008, 19:24
Mozda je trebalo prvo da procitas negde kako se pravi engine, od cega se pocinje, na sta treba paziti, kako organizovati podatke...itd. Tako ti je uostalom kada zapocinjes bilo koji projekat. Ako nije sve detaljno isplanirano, uvek zavrsis sa masovnim prepravkama ili odustajanjem.

Odakle? :D
Gde god da sam chitao neshto, uvek je bilo drugachije zbog toga shto ne postoji neka univerzalna arhitektura, vec se jedna stvar moze uraditi na milion nachina i svako gleda da uradi drugachije, i na kraju, ostanesh totalno zbunjen xD
Mada jesam na jednom mestu pronashao neke tutorijale za pravljenje engine-a u XNA (Hazy Mind) ali sam na kraju uvideo milion propusta u tome i krenuo sam da menjam po mojim potrebama... Pa sam posle toga uvideo josh neke propuste, sve to prepravljao, pa gledao druge tutorijale itd...

Stevvan
17.9.2008, 19:48
Heh, nemoj da misliš da su to neke kvalitetne igre - to su više igre koje su napravljene u vreme dokolice i smaranja... -_-
Na osnovu cega ti neku igru smatras kvalitetnom ili nekvalitetnom? Da li su ove najnovije igre sto koriste najnovije graficke pa cak i odvojene kartice za fiziku kvalitetne kao igre, s obzirom da 98% njih bude zaboravljeno u roku od 3 meseca? Koliko ljudi znas koji danas pricaju o recimo FarCryju?

Geomaster
18.9.2008, 14:35
Pa jednostavno nisu kvalitetne - nemaju čak ni priču, nego kako mi naleti inspiracija, tako pravim... Možda ću uploadovati neku, ali moram da ih prebacim sa drugog kompa koji nije ovde :rolleyes:

Btw, Eris skida FarCry... :rofl: Jednostavno nove 3D igre se smatraju kvalitetnim zbog grafike, efekata, fizike i sl. Ali kad posle prvog talasa oduševljenja malo dublje zađu u priču, shvate da ideja i priča nije nikakva... I zato budu zaboravljene. Ali ipak, kada bih ja napravio neku igru sa grafikom na nivou The Legend Of Zelda: The Four Swords a sa neviđeno dobrom pričom, neće je puno pogledati. I 2D je odličan za rađenje igara. Ako ne budem gurao sa 3D, bacam se na 2D i videću koji engine da koristim - ali tada je mnogo lakše nego sa 3D-om...

EclipsE
18.9.2008, 15:21
Po meni gameplay > grafika > pricha... Ako igra ima izuzetnu prichu i grafiku ali uzasan gameplay i smori te posle 2 minuta onda ne vidim poentu igre.

Eris
18.9.2008, 19:17
Skinuo sam Far Cry :P
Sta se smejes..... FC je extra igra xD

Patton
19.9.2008, 16:18
Posto je vec neko pomenuo Ogre kao dobar 3d engine, danas sam slucajno otkrio da postoji port ovog engine-a za C# i zove se Axiom 3D.

Vise informacija ovde:
http://axiomengine.sourceforge.net/mediawiki-1.6.10/index.php/Main_Page

Ketchua
5.10.2008, 23:42
I, momci, prodje maltene mesec dana, a od vas ni reci? jeste li zivi?:)

Geomaster
6.10.2008, 13:06
Hm... Ja sam od juče tu (zbog nekih privatnih sankcija :a_whistli) i radim igru. Međutim, OGRE me strašno zeza (ne može da se učita, a kamoli da uradim i najobičniji model load) i odlučio sam da uzmem Irrlicht Engine (http://www.irrlicht3d.org) i eventualno irrKlang (http://www.ambiera.com/irrklang/) za muziku & SFX. Odmah sam uspeo da ga učitam i radi odlično. Particle system je dobro rešen i zaista sam prezadovoljan rezultatima. I dalje tražimo modelara i muzičara.

Sada pošto su privatne sankcije :a_whistli uklonjene, možemo uskoro (iskreno se nadam) da očekujemo neku Alphu.

Pozz i hvala na razumevanju :ciao:

Red Dragon
6.10.2008, 13:28
Pa dobro, Irrlicht uopste nije los izbor. Moze od njega dosta dobrih stvari da se napravi.
Samo polako, radite, pa da uskoro vidimo i neku alphu.:ciao:

Geomaster
6.10.2008, 16:49
:n_klanja: Hvala svima na podršci!

Irrlicht i nije sjajan izbor, ali nama ipak grafika nije na prvom mestu. Ipak neka radnja & gameplay mogu biti važniji od grafikr (kao što reče EclipsE gameplay->grafika->priča ). Sada imam i mnogo više vremena pa se nadam da će nešto biti od svega toga. Najveći problem su nam modeli jer ne možemo naći nijedan dobar model ni za glavnog junaka, a ni za okolinu prvog levela. Odlučili smo da tek za Alphu 2 uradimo Main Menu, a da u prvoj alphi bude odmah prvi level.

Geomaster
25.10.2008, 0:09
Zdravo svima, evo nas opet!

Pošto sada imam sve ocene mogu da "bidnem" mnogo mirniji i da se ozbiljno bacim na igru. Naravno, nisam hteo da gubim ni malo vremena pa sam završio započetu Third Person Camera koju sam pomalo radio sve vreme :to_care: Sada možemo pokazati punu efikasnost u radu. Muzičara smo našli, trebalo bi uskoro da odradi neke matrice pa ćemo videti. Modelera nismo još našli, pitaću neke talentovane za 3D...

Postaviću third person cameru (koju sam mnogo dugo radio i debagovao) da biste mogli da mi reportujete bagove ako ih nađete. Uključio sam i VC++ 2008 Runtime dok ćete za .NET Framework 3.5 morati sami da se snađete :a_bleh:

Znači okrećite koliko možete, gledajte ugao, MX, MY, camera Y itd. u naslovu prozorčeta ;) W napred, S nazad, ALT+F4 izlaz.

Link: http://www.sendspace.com/file/ic35bd

Očekujem bagove i komentare! Uskoro (iiskreno se nadam) nalazimo i modelera, napravio sam implementaciju za mape (čak štaviše ova TPC je u stvari mapa Gamestart :D). Mape su ovde definisane kao namespace-ovi koji sadrže kod i onda se switchovanje mapa vrši preko poziva CleanUp() i Init() itd... Da ne ulazim u detalje sada....

Pozdrav svima :ciao: I od sada bi trebalo da očekujete da radimo punom parom (barem ja) :ciao:

Andross
25.10.2008, 0:15
Hm ne radi. Kaze application configuration is incorrect.
Imam instaliram redist + VC# 2008 pa sa time i DF 3.5.

Geomaster
25.10.2008, 0:16
Ne znam zašto ne radi :confused: Imaš li možda neku ideju :confused: Pisao sam je u VC++ 2008...

Andross
25.10.2008, 0:22
Verovatno si nam bacio debug verziju ili fale dll-ovi koje ti imas, a mi nemamo???

Geomaster
25.10.2008, 0:24
Jedini DLL koji je potreban (tj. koji se nalazi u direktorijumu sa .exe fajlom na mom kompjuteru) je Irrlicht.dll koji je u .rar fajlu. Probaću da kompajlujem Release verziju :)

EDIT: Izgleda da jeste Release, zbog toga što je u VC++-u menjanje između Debug i Release baš označeno sa Configuration :boodala: Ja sam stvarno odlepio... Šaljem debug verziju i očekujem da će da radi :boodala:

EDIT #2: Link za release download (ovde nema VC redist): http://geosoft.corp.googlepages.com/LWZCamera.rar

Link ispravljen... Bio je neki zaostali #define koji je postavljao current directory na moj development dir....

Geomaster
25.10.2008, 10:28
I? Je li neko skinuo možda?

Btw, znate li gde ima da se skine .NET Framework 3.5 Redistributable Package, našao sam za 3.0, 2.0 ali nigde za 3.5 :confused: A ima i neki .NET Full Package ali to je 297 MB :boodala: A 3.0 redist je oko 60mb pa izgleda da taj full služi za development a redist (logično) za instalaciju na drugim kompovima...

Nikola95
25.10.2008, 20:51
Ja sam probao,nece da startuje.
Izbacuje sledeci error:
'The application has failed to start because the application configuration is incorrect.Reinstalling the application may fix this problem.'

Geomaster
25.10.2008, 20:53
OMG! Nemam pojma zašto neće da startuje :confused:

Sve je OK, configuration je Win32 Release... Stvarno nemam pojma... Sigurno je neko od naših forumskih programera pravio VC++ 2008 aplikacije i da su mu radile na drugim kompjuterima... Please Please help!:( Inače danas sam mnogo radio na igri i napravio sam demo level, sa particle system-om i evo ga screen (tj. dokle sam stigao):

http://img370.imageshack.us/img370/8297/zeta2gf1.th.jpg (http://img370.imageshack.us/my.php?image=zeta2gf1.jpg)

Nikola95
25.10.2008, 20:56
Bolje da jos neko preuzme za svaki slucaj,da budemo sigurni.

Btw,Svaka cast mnogo se trudite oko ove igre,nadam se da ce vam se to i isplatiti.
:tapsh:

Geomaster
25.10.2008, 21:07
Hvala ;) Samo da neko proba da skine ovu verziju pa postavljam ovu trenutnu

BTW, važna vest: Našli smo modelere! uros@3d i DarkNemos će biti modeleri, oko organskog ću se ja malo organizovati (ako ima neki 3D modeler da zna organsko modelovanje dobro, dobrodošao je) pa ćemo videti. Bitno je da kod napreduje. Još 3 screenshot-a:

Particle system (nešto kao vatra) http://img145.imageshack.us/img145/8912/zetaparticlejb9.th.jpg (http://img145.imageshack.us/my.php?image=zetaparticlejb9.jpg)http://img145.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)http://img233.imageshack.us/img233/9779/zetaterrainam1.th.jpg (http://img233.imageshack.us/my.php?image=zetaterrainam1.jpg)http://img233.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)http://img84.imageshack.us/img84/755/zetamodeljm0.th.jpg (http://img84.imageshack.us/my.php?image=zetamodeljm0.jpg)http://img84.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)
Inače ovaj glavni lik je katastrofa :) Nemamo čak ni dečaka da nađemo (tačno se vidi ko je pravio Irrlicht i DirectX SDK, sve neke žene kao example modeli :D) ali ova je baš dobro urađena (ima oko 15-ak animseta jer je originalno Quake 2 model).

Pozz, očekujem da mi neko da savet :( Da uradim ovo :(

Edit: I još jedan screen: http://img407.imageshack.us/img407/9412/zetaniceviewpointkg3.th.png (http://img407.imageshack.us/my.php?image=zetaniceviewpointkg3.png)Hostovaću i video na Youtube ali samo da skinem neki ljudski program za slikanje ekrana (animacija), ovaj Corel CAPTURE je užas -.-

Stevvan
26.10.2008, 1:09
Ne radi ni meni, dobijam isti error kao Nikola95. Ja sam izguglao ovo mozda ti moze pomoci, ja nisam preterano zagledao ali cini mi se da je u pitanju isti problem http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/vcgeneral/thread/36971526-95f3-4a9f-a601-1843c86332c1/

Geomaster
26.10.2008, 1:17
Da, čitao sam to, u svakom slučaju hvala na linku ;)

Inače, kako http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms235265.aspx kaže, otišao sam u depends.exe i pokrenuo LWZ iz njega. Guess what? Nije mogao da nađe MSVCR90.DLL i MSVCP90.DLL! Pisao je znak pitanja, a razlog zašto je kod mene radilo je bio što ja imam VC++, pa samim tim mi ne trebaju ti DLL-ovi. Našao sam ih negde u kompu, u WinSxS i kopirao u direktorijum sa igrom, pokrenuo depends opet i kaže da je sve na svom mestu. Evo samo da uploadujem na sendspace, pa šaljem verziju sa .DLL-ovima, VCRedistom, svim fajlovima, Irrlicht.dll-om i irrKlang.dll-om (za svaki slučaj :rolleyes:) pa ako to ne radi... biće :Freddy: Otići ću lično da čika Billy-ju ukradem one njegove nacrte DLL arhitekture i prokljuvim što ne radi igra!
:)

Geomaster
26.10.2008, 23:06
:) Ahh! Ovako: Kačim trenutnu verziju Zete sa svim DLL-ovima koji nisu built-in. Ako neko ima volje da proba, kačim i depends.exe, preko njega učitajte

http://geosoft.corp.googlepages.com/LWZ_Demo_VCRedist_Manifest_AllDep.rar

A evo ga i depends.exe:

http://www.sendspace.com/file/2fp1xj

POZ! :ciao:

Stevvan
26.10.2008, 23:28
Uspeo sam da pokrenem :) Za sada nije lose, ali kamera nije bas najbolje odradjena, nekako je previse blizu igraca. Druga stvar su particli, oni mi rade jako lose tj. secka mi kada gledam u njih iako mi nedeluju zahtevno. Jesi li ti pisao particle ili su to od Irrlicht-a. Deluju mi jako neoptimizovano.

Geomaster
27.10.2008, 0:00
To su Irrlichtovi particli :) Mislim da je zato što su mnogo scale-ovane particle pa sa njima i teksture :) Ne znam... Kamera lako može da se udalji (ugradio sam argument CameraDistance) tj. to je samo radius. Sada je bilo valjda na 40, probaću da dupliram pa šaljem .exe. Što se tiče particle-a, moguće je da su neoptimizovani pa mogu i ja da ih napišem. Inače Irrlichtov billboard sistem je mnogo hvaljen na forumima i blogovima (video sam negde) kako se veoma brzo izračunava rotacija i brzo radi a za scale ne znam , možda je i to. Meni particle nije teška stvar ali ne znam koliko će moji biti optimizovaniji od Irrlichtovog ;) I da, Y kretanja je invertovan pa ću to uraditi pa šaljem .exe.

Kada malo izeksperimentišem krećemo sa pravljenjem prave mape (tj. Village of Kindness). Još smišljamo, a uz to će nam trebati novi terrain texture jer kako priča kaže, trava nije 100% zelena već malo vuče na narandžasto-žutu boju :)
Teren za prvu mapu će biti manje brdovit (oblik kotline) i videćemo. Trebam sve ovo da prebacim iz mape GameStart (koja je namenjena za MainMenu) u VillageOfKindness.

Pozdrav, prijavite bagove (pošto ih ima puno) sa kamerom ili sa kolizijom (jer Irrlichtova kolizija voli da zeza kada su elipsoidi u pitanju) :ciao:

Andross
27.10.2008, 0:48
Partikle su, paaa... Mnogo neoptimizovane.
Imam GF 7600GS i kada se priblizim onoj "vatri" krene da koci, a to ne valja sa obzirom na poligonalne i sejderske adute ove mape...

Geomaster
27.10.2008, 14:06
Ne znam konkretno, kako mogu da se optimizuju? Irrlicht je (barem bi trebao) jedan od najbržih engine-a koji se mogu naći za free pa me zato totalno zbunjuje zašto partikle toliko koče... Što se tiče igre, sad baš sklanjam ovaj demo nivo i pravim heightmapu za prvu mapu (tj. Village of Kidness) pa ću postaviti sledeći demo čim odradim okruženje (trebamo da dodamo neke kamene puteve u tom seocetu, i kapiju a posle toga pravimo kuće (više kao neke kolibice), postavljamo collision a uskoro bi trebalo da počnemo da radimo HUD.

Andross
27.10.2008, 17:08
Realno Irrlicht je najbrzi sa obzirom koju grafiku i sejdere tera (mislim ono Q2/Q3 cudo od demoa na starom radeonu je cak i seckalo). Ko zna kako je sve to uradjeno mada reko bi da je u scaleu problem (velike partikle guse).

Geomaster
27.10.2008, 19:38
Pošto je ovo demo, particle neće mnogo biti korišćen u pravim mapama osim za neke specijalne efekta ali o tome ćemo kasnije da brinemo... :) Uradio sam teren za selo, samo treba malo modelinga... :D To ću ja jer nije mnogo teško ;)

Geomaster
1.11.2008, 21:05
Evo malo novosti, čisto da ne izgubite strpljenje :)

Krenuli smo da radimo prvu mapu i napravili smo model kolibice od pruća za selo. Malo diskutujemo o konstrukciji mape i tako :D Nećemo kačiti novu verziju nekih 4-5 nedelja jer planiramo da odradimo kompletan HUD i sistem za iteme, malo da započnemo AI te dodamo možda i drugu mapu.

Pozivam vas da se registrujete na http://geoforum.openu2.com jer ćemo tu kačiti sve nove verzije i novosti. To će biti oficijalni forum.

Pozdrav svima

Eris
1.11.2008, 21:40
Nadam se da ce uspeti projekat..... mislim mora uspeti xD
Offtopic: Zasto me nema na listi rodjusa xP

Pharaoh86
3.11.2008, 16:29
Prvo zelim da vam iskazem divljenje na entuzijazmu koji posedujete.
Ako stvarno imate toliko godina koliko kazete svaka cast.

Mozda u jednom trenutku vam budem mogao pomoci (nemam blage veze sa modelovanjem, ali zato znam da programiram), pa ako na forumu budete se zalili na neke probleme tokom developmenta,.....

Za sada nazalost samo imam zamerke da vam uputim. :)
Skinuo sam danasnju verziju i definitivno mi se ne svidja ugao i blizina kamere.
Probaj malo da je udaljis, i da smanjis sensitivity kamere.
Ovo je doduse samo moj subjektivni utisak.

Pozdrav momci, i srecan rad. Cujemo se

Andross
3.11.2008, 21:02
Naso veoma glupi bag. Ostah bez reci :D
Hint: Iz patuljka treba da kulja vatra...

Pharaoh86
3.11.2008, 21:19
I nemoj da vas obeshrabri to sto niste iz prve uspeli da podignite OGRE. (To si napisao ako se nevaram).
OGRE je takodje veoma dobar engine.
Ako ti treba pomoc mogu ti objasniti kako da ga instaliras.
Pozdrav

Geomaster
5.11.2008, 15:03
@Pharaoh86: 1. Naravno da imamo toliko godina koliko kažemo. (Ja 11.5, Eris 16). Koja bi bila svrha laganja :)?
2. Hvala na podršci.
3. Na šta misliš pod sensivity? Misliš na brzinu okretanja? Ako je tako, to mogu da popravim, isto kao i sa udaljavanjem. ;)
4. Znam, OGRE je odličan, ali mislio sam da će biti pretežak :) Možda sam se prevario, možda i nisam, ali i ovako neka bude za početak, nije ni to loše ;)

@ANDROSS: Pa da, naravno, ali postoji pauza :)

I da, otkrio sam katastrofalan bag u igri :D Probajte da držite W (idete napred), ne otpuštajte W i zadržite S pa otpustite neko dugme (W ili S) i ovaj glavni lik ce hodati na tockove :D:D
Pozz svima :ciao:

sasha vukelic
11.11.2008, 16:14
probao sam na laptopu i izgleda zanimljivo
mada ide jako sporo, pogotovo kada dodje do "vatre"
i treca stvar (mada mozda i nije vrijeme da se vec sad prica o tome) igra nema ujednacen protok vremena... tj ako je framerate manji citava igra, protok vremena uspori (npr. lik se pocne sporije kretati)

Geomaster
11.11.2008, 22:52
Pa da, nije sve OK :D Da, da, framerate je problem... Ja sam mnogo u gužvi pa neću moći da radim neko vreme:)

Geomaster
29.11.2008, 19:47
Evo malo novosti...

Ja sam (odavno već) uradio model kolibice (od pruća) u kojoj će živeti veći broj meštana Village of Kindness-a.

Takođe sam završio i model Inn-a u selu (Eris mi je dao ideju :))... Nijedan od ta dva nije mnogo dobar, međutim to ipak nećemo stavljati kao konačna rešenja mada ako ih (dosta) promenimo možda će i proći.

Postovaću ova dva modela Hi-Resolution (1280x1024) raytrace rendere da bi ste videli kakvi su i da predložite šta treba da se promeni (s obzirom da ja vidim da nešto ne štima, ali ubih se pokušavajući da shvatim šta to :kreza:)

HUD smo 100% uradili, prikazuje experience, level, strength i mana-u
Evo su slike kolibice:
http://img529.imageshack.us/img529/4430/hirescottage2qk2.th.jpg (http://img529.imageshack.us/my.php?image=hirescottage2qk2.jpg)http://img248.imageshack.us/img248/2666/hirescottagect3.th.jpg (http://img248.imageshack.us/my.php?image=hirescottagect3.jpg)


A evo i Inn-a:
http://img355.imageshack.us/img355/8605/hiresinn2bo4.th.jpg (http://img355.imageshack.us/my.php?image=hiresinn2bo4.jpg)http://img508.imageshack.us/img508/6585/hiresinn3dh3.th.jpg (http://img508.imageshack.us/my.php?image=hiresinn3dh3.jpg)http://img175.imageshack.us/img175/7542/hiresinn4gt4.th.jpg (http://img175.imageshack.us/my.php?image=hiresinn4gt4.jpg)

;):D

Pozdrav,
Geomaster.

Ketchua
30.11.2008, 16:05
Mozda malo da podgojite kolibicu?:) Ovako mi deluje mnogo anoreksicno...

Stevvan
30.11.2008, 18:32
Nemoj mnogo da se opterecujes modelima u ovoj fazi. Gledaj samo da otprilike potrefis velicinu objekta.

Geomaster
30.11.2008, 23:24
Shvatio sam da ce mi razmera biti problem :D, doduše ne veliki ali znam kako ću to da rešim. Kolibicu ne moram da 'debljam' iz 3D modeling programa već irrEdit dozvoljava da postavljam scale (X i Z) mogu to on-the-fly. U svakom slučaju, Stevvane, u pravu si za modele, ne bi trebao mnogo da ih sređujem u ovom stadijumu. Bitno je samo da srž igre funkcioniše.:)

I da, koliba je štrajkovala glađu, odbila da jede poligone :D

Hvala na preporukama! :ciao: (kontam da već smaram sa onim Pozdrav svima, don't you think :kreza:)

By the way, da samo javim da je sve dok se ne pojavi verzija pre finalne verzije cele igre ili eventualno malo pre nje sve verzije igre do tada će biti besplatne, ali posle izlaska igre iz alphe dodaćemo neka ograničenja (ne v da se igra ne bi širila po netu. Kada (i ako :a_whistli:) počnemo sa prodajom (i dalje nismo skoro uopšte razmišljali o tome) brišemo sve verzije za skidanje.

Geomaster
26.12.2008, 14:22
Post (http://www.sk.rs/forum/showpost.php?p=676961&postcount=59)
Thread (http://www.sk.rs/forum/showthread.php?t=37402)

Isprogramiraću Alpha verziju zato što sam ostao dužan nje, ali to će ipak biti kraj ovog projekta. Možda prodamo priču ove igre nekoj drugoj kompaniji, ali čisto sumnjam, ne znamo ni kako to ide.

Geomaster
23.1.2009, 0:26
Posle nekog vremena odlučili smo da Zeta ipak bude 2D. 3D mi je zadavao mnoge probleme, a ionako nismo mogli da nađemo modelera. Za vreme zimskog raspusta, razvio sam moj mini-engine za Top-Down 2D igre koji se zove Leo2D. Za sada od objekata podržava sprajtove, tiled layere i particle sisteme. Ima sistem za koliziju i može da sortira objekte po nekoj Y vrednosti (koristi se običan, primitivan sort, ali za sada vrši posao). Uskoro planiram da dodam lighting i fog. Za sada je u verziji oko 1.2. Već sam uradio sprajtove drveta (placeholder, skinuto sa http://archive3d.net i renderovano sa Cinemom 4D), kolibice (onaj isti model, renderovan u sprajt) i inn, samo što sam 'nabacio' novu teksturu na zidove i krov. Tu su još i collision mape i mogu da počnem da programiram igru. Btw, ako neko želi, mogu bez problema da mu pošaljem kôd za engine na PM.
Shvatio sam da je ANDROSS bio u pravu u vezi onog da će mi biti bolje da radim u 2D ;) Eris i ja se nismo dugo čuli (bar ne da popričamo o igri) ali to nije problem zbog toga što Eris ne učestvuje u programiranju (osim ako ne odlučimo da radimo u Visual Basicu:opanachke:D). Nadamo se (jOPET i jOPET, ali sada s razlogom) da će demo uskoro da bude gotov.

Primetio sam da je ovih dana ovaj deo foruma baš zamro, pa ne znam hoće li biti odgovora, ali nema veze ;)

Pozdrav svima! :ciao:

Geomaster
2.3.2009, 18:55
Jel zna neko neki program koji mogu da koristim kao top-down Level Editor? Znači nešto uopšteno, da mećem objekte, pa da posle mogu da vidim X i Y koordinate. Tako nešto bi mi mnogo značilo, pošto me mrzi da sam sklepam moji level editor.

Please help. Ovo ručno pravljenje mape je smor, već gubim volju da bilo šta radim :)

EDIT: Postao sam veteran xD

Geomaster
6.3.2009, 0:46
Napravio sam neku vrstu positioning tool-a :to_care:
Mogu da dodajem objekte, pomeram ih i onda nađem X i Y. Izgleda da će biti korisno. Ako nekom treba, mogu da postavim (mada, kolika je aktivnost na forumu, ne verujem da će biti nekoga :D).

Geomaster
6.4.2009, 18:33
http://img140.imageshack.us/img140/7921/cooltext418421578.png
Da malo oživim temu i napišem kada planiram da završim pojedine delove igre:
Delovi Alpha verzije koji su završeni:
engine
I/O sistem
sprajtovi*
kontrole i kretanje* - i dalje mi fali sprajt za dečaka, ali to je uglavnom to

Delovi Alpha verzije koji trebaju da se završe:
main menu (već imam grafiku, samo da implementiram)
dizajn nivoa
sprajt dečaka
dijalozi
delovi pričeKao što vidite, mnogo je više ostalo nego što je odrađeno, mada je na engine otpalo oko 1000 i kusur linija koda. Ja ozbiljan rad počinjem 14.04.2009 kada mi se završava takmičenje iz fizike za koje moram mnogo da radim.

Okvirno, ako buem dovoljno radio, trenutnim tempom, Alphu bi trebalo da očekujemo najkasnije do 01.05 (možda i pre). Ali ovoga puta ništa ne obećavam.

- Geomaster

sasha vukelic
6.4.2009, 19:00
samo opusteno... nek mi znamo da se radi :)

btw. srecno na takmicenju :D

Geomaster
6.4.2009, 19:01
samo opusteno... nek mi znamo da se radi :)

btw. srecno na takmicenju :D
Hvala.

Samo da znate, sramota me je više koliko dugo čekate... :o

Geomaster
8.4.2009, 21:37
Da li bi bilo bolje da izvršne release verzije koje ću da stavim za download kompajlujem preko Visual C++ 6? Mislim da bi bilo mnogo lakše za pokretanje, s obzirom da ne traži nikakve framework-ove (što je bio veliki problem kod mojih drugova koji uglavnom nemaju) i nikakve dodante redist instalacije... Ja kôd pišem u VC++ 2008, mnogo je dobar, mogu začas da se podsetim argumenata kod neke funkcije (Intellisense), "pametno" uvlači redove koda, uglavnom: milina... :) HGE engine radi i pod VC++ 6, a moje pitanje je, da li bi ovaj kôd koji sam uradio u VC++ 2008 uspela da "svari" i šestica? Postoje li razlike između dijalekata pošto znam da je Microsoft sklon, hm, menjanju sintakse jezika? Videh skoro neku holodocovu temu gde je zapazio ^ kao oznaku za pointer umesto * :kreza: I postoje li razlike u brzini (čisto sumnjam, ali za svaki slučaj da pitam)?

Unapred hvala.

Btw, nikako da nađem dobre placeholdere :mad: nerviram se već nekoliko dana da si nađem nešto normalno. Na kraju ima da otvorim Cinemu 4D, odradim animaciju hodanja sa onim built-in dečakom (samo i mač da dodam) i to lepo renderujem u sprajtove pa da sklopim... :kreza:

Ketchua
8.4.2009, 22:04
Ja, iako nemam pojma, vodjen (kolko-tolko) zdravim razumom, glasam za sesticu. Kontam da ce vise ljudi probati igru ako im ne budu trebali dodatni dl-ovi...

sasha vukelic
8.4.2009, 23:30
tesko je reci... pogledaj koliko ti je komplikovano da svaki put radis u sestici kad htjednes release. ako ti ne treba puno, uporedi i performanse.

s druge strane, znam nekoliiko ljudi koji "automatski" odbijaju da koriste nesto sto zahtjeva framework.

opet, vista ima 3.0 u sebi...

Geomaster
9.4.2009, 19:40
Da, ali koliko ljudi ima Vistu ;) Skoro svi moji drugovi imaju XP, a muka je da oni (pogotovo sa dialupom) skidaju preko 200MB (ako se ne varam) .NET framework-a. Osim toga, igra se sastoji iz jednog .cpp fajla, dok su sve ostalo .h fajlovi koji su includovani u taj jedan .cpp fajl. Ni sam ne znam zašto sam to tako odradio, mada za sad nemam problema. Meni je samo dovoljno da otvorim .cpp fajl u šestici i kompajlujem ga, ali nisam siguran postoje li neke razlike u jezicima... :confused:

Andross
9.4.2009, 21:02
Da ti kazem odmah .NET 2.0 Redist ima 22.4 MB (dvadeset dva koma cetiri slovima da ne bude zabune, podesis u project opcijama .NET 2.0 umesto 3.5), s'obzirom da su ti to drugovi, das im instalaciju na fleski ili disku uostalom. Sve manje ljudi danas ima dial-up, tako da ne vidim neki problem (sem onih sashinih sto mrze framework :))

Geomaster
9.4.2009, 22:13
Iz nekog razloga, pamtim kako sam na informatici čekao nekih dobrih petnaestak minuta da se instalira nekih 200 i kusur megabajta na onoj krntiji od kompa. A jel neko može da mi kaže ovo oko razlike u brzini/kompatibilnosti?

sasha vukelic
10.4.2009, 8:09
Meni je samo dovoljno da otvorim .cpp fajl u šestici i kompajlujem ga, ali nisam siguran postoje li neke razlike u jezicima... :confused:ako je samo to za kompajliranje, i nema razlike u performansama, onda slobodno release radi u sestici :) inace programiraj u 2008. mi smo kod nas na poslu presli na nju jos u 2007. godini i stvarno se nikad ne bih vracao na stariju verziju :D mada ni 2005 nije losa...

sto se tice frameworka, uvijek je bio ove velicine, a instalirao sam ga vise puta:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0856EACB-4362-4B0D-8EDD-AAB15C5E04F5&displaylang=en

a framework "trica" ti je 200 (i kusur) megabajta.

Jura_NJ
19.5.2009, 17:46
I kako napreduje lwz? kad ce ta alpha:confused:


btw bravo za prvo mesto na takmicenju

Geomaster
19.5.2009, 19:41
Juro, čoveče, kao da mi čitaš misli! Baš sam hteo da postujem poruku ovde da najavim alphu :) Sad mi je ostala samo SIO (Srpska Informatička Olimpijada) ali za to neću mnogo ni da se spremam, možda da odradim koji zadatak. Razmišljao sam kako da uradim intro, možda bi bilo moćno da to bude neki slideshow sa slikama, samo one da se lagano pomeraju na stranu (valjda znate na šta mislim, ako ne znate, videćete :)) a muziku ću da ćornem iz Bleach-a, zato što imaju moćne soundtrackove, bar dok ne vidimo šta ćemo sa muzičarima. Već su se dvojica javili, ali baš odavno, a ja nisam hteo ništa da im govorim pošto je tada projekat bio u nekoj fazi spavanja :D A sada ću probati da izdvojim barem 2h svakog dana za Zetu i vidimo šta će biti. Iskreno, trenutno mi dolazi najmrskiji deo a to je da isprobam engine koji je ceo prepisan sa std::vectorima umesto sa običnim nizovima (razlog je razumljiv). Guess what, imam sprajt za dečaka (našao u Cinema 4D CE 6, malo sredio, dodao mač, animirao i renderovao) mada ćete pasti sa stolice od smeha kad vidite kako hoda. Samo trebam da ga smanjim (Photoshop can do it) a onda da propustim kroz onaj moj program koji sam morao da napravim sam zato što su mi članovi foruma mnogo pomogli da nađem takav :kreza: Ubacujem u igru, smišljam dijaloge i renderujem neke dodatne likove. Ubacujem muziku, pravim intro i to bi trebalo da je to. Međutim, poučen prethodnim iskustvima, ovaj put ne dobijate rok :opanachke

Pozdrav svima koji veruju u projekat,
Pozdrav svima koji misle da neću ništa da uradim,
Pozdrav svima bre.

Andross
19.5.2009, 19:48
Na Invasion zaboravi to jer to ja vec koristim u TD1 :kreza:

Geomaster
19.5.2009, 19:59
Na Invasion zaboravi to jer to ja vec koristim u TD1 :kreza:
Muhahahahah! Sad ću to da upotrebim :D:D Zezam se, upotrebljavam Creeping Shadows, On The Precipice of Defeat i Requiem for Dream (klasika) i možda ako na još nešto interesantno naletim. I obavezno Invasion, samo da vidim kakva je to pesma :dedica:

Btw, šta je TD1?

Andross
19.5.2009, 20:02
Tech Demo 1 Hell Throne Lepterije :)
Stvarno nemoj Invasion bilo bi trulo kad bi imali ista dva tracka :)

Geomaster
19.5.2009, 20:16
Ma opušteno. A šta je Tech Demo? :to_care:

šta mislite, koliko će mi trebati da ga totalno smorim?xD

Geomaster
27.5.2009, 22:21
Oj!

Malo novosti: Ja sam konačno, posle tri dana patnje sa Cloth, Hair i Character pluginovima u Cinemi 4D ponovo renderovao Enlema (glavni lik, ko nije pratio), ali sada manje sramotno. Priča je mnogo promenjena u odnosu na onu smešnu početnu verziju :kreza: Sada začas da uradim raspored kolibica i drveća, pa bi onda prva mapa trebala da bude gotova. A razmišljam da li da Alpha verzija bude samo sa tom prvom mapom, ili da dodam i šumu sa nekim protivnicima. Ovo drugo mi zvuči primamljivije, mada s obzirom da projekat ionako ne uliva nadu, možda bi bilo bolje da izbacim bar nešto. Nego, ako može jedno pitanje za sve vas - koliko bi otprilike trebalo da stavim kolibica?

PS Muhaha, jedva čekam da pređem na Forest of Darkness... Tada dolazi ponovo onaj mLogo interesantan deo, a to je da implementiram svetlo u engine :)

PS na PS Evo malo detalja iz nove priče: legendu Enlemo ne saznaje odmah, nego tek pošto dođe na Zetu. Kada je našao dedin dnevnik, nije imao pojma gde portal vodi. Legendu mu objašnjava neka cura (bar je tako zamišljeno) i kaže mu da je selo trenutno u nevolji: skoro svi su otišli u lov u obližnju šumu, ali ona je otkrila da oni neće moći da se vrate zato što oko sela postoji nešto što sprečava bilo kakvo napuštanje/ulaženje u oblast... ona predaje Enlemu Sword of Light i kaže mu da će on biti u stanju da ovlada moći mača... *blah* *blah*... postoje neki koji bi rado izašli iz sela da se bore protiv Starforce-a, ali čim bi neko pokušao da izađe, niko ga ne bi našao, a ako je taj neko poneo Sword of Light, mač bi se odmah pojavio na nekom kamenu/u podzemnom svetilištu/negde u selu/dopiši a od tog lika koji je izašao ne bi bilo ni traga... *blah* *blah* Ima još dosta dodatih delova u priči... A ja se brinem oko specijalnih efekata :paranoia:

Ketchua
28.5.2009, 0:20
E, samo bi mogao da smislis ozbiljna imena za mac i sumu (i ostale objekte/mesta). Mislim, to sword of light zvuci toliko isfurano da je to strasno.:)

P.S.: Mala ispravka: P.S. znaci post scriptum ("posle napisanog", "kasnije napisano"), pa se onda drugi P.S. pise P.P.S (post post scriptum).:)

Geomaster
28.5.2009, 0:50
E, samo bi mogao da smislis ozbiljna imena za mac i sumu (i ostale objekte/mesta). Mislim, to sword of light zvuci toliko isfurano da je to strasno.:)

P.S.: Mala ispravka: P.S. znaci post scriptum ("posle napisanog", "kasnije napisano"), pa se onda drugi P.S. pise P.P.S (post post scriptum).:)
Baš sam mislio da ga nazovem Sword of Lightness :D Videću, u pravu si oko toga ;) Mada on je odavno dobio to placeholder ime, kao i Forest of Darkness. Kod drugih objekata nije tako - Fort Morgan Town, Moon Falls... Iskreno, o imenima sam najmanje razmišljao (npr. Enlemo, totalno idiotski, smislili drug i ja kad smo imali 10 godina :kreza:) pa bi sve u principu trebalo da se sredi. Videću sa Erisom, on ima bujnu maštu da je to strašno :to_care:

Video sam negde to P.P.S. Gde, nem' pojma. Svejedno, I'll keep that in mind. ;)

:ciao:

Geomaster
28.5.2009, 13:21
Evo, nažvrljao sam skicu prve mape u PS-u. Samo me užasno nervira kontrast trave i drveta :n-cc2: A to nikako da namestim da valja...
http://img39.imageshack.us/img39/8859/voksketch01.png (http://img39.imageshack.us/my.php?image=voksketch01.png)

Moram nešto da preduzmem oko toga :rolleyes:

Geomaster
1.6.2009, 22:18
Jel ima neko neki predlog za ime glavnog junaka? Definintivno, Enlemo ne može da ostane :kreza:

News: Završio sam klasu koja prati pokrete glavnog lika. Odradio sam celu mapu, radi collision detection ali mu treba malo peglanja (može malo više da uđe u objekat nego što treba). Poboljšao performanse collision detection sistema i malo sredio haotične memleakove u igri. Ali i dalje jede više nego što treba. U principu to je to, samo da dodam unutrašnjost objekata i podzemnu dvoranu i to bi bilo to.

EDIT: Simon Dantes it is... :D

Geomaster
10.6.2009, 17:06
Ovo nije Alpha: http://www.sendspace.com/file/v7fw69

Samo proverite jel radi i ako collision zabaguje, dajte koordinate (ovo mainchar u gornjem levom uglu) i smer u kom ste krenuli. A sada imam šablon, brzo ću da uradim ove ostale delove (unutrašnjost) ;)

Gritingz!

EDIT: Ajoj, zaboravio sam, kada se igrica otvori i imate samo pointer, pritisnete F11 da se učita mapa...

MikiSoft
27.6.2009, 22:09
Kad ce ta Alplha :) , a ???

Geomaster
29.6.2009, 12:01
I dobro, kad će ta Alpha?

Pa, lepo, vidim da vi forumaši ne možete da se odlučite. Stižu mi po dve-tri lične poruke dnevno - sa manje-više sličnom sadržinom: "Portuj skriptu na dopiši browser", "A da dodaš dopiši feature u onu tvoju skriptu?", "'Ajde napravi mi jedan skin, onako, crn, al' da bude moćno..." I onda dođe neko i pita: "Kad će ta Alpha?" Ma dajte ljudi, Greasemonkey i C++ nisu dve stvari koje mogu da se rade uzajamno. Ja radim, a ne mogu sve sam - nabavljam muziku, programiram, modelujem, animiram, renderujem, obrađujem u PS-u, oko priče je tu Eris :D mogu da ga pohvalim za nove fragmente koje je predložio ovih dana i stvarno zvuče kul, bar meni. I još od 14. - 23.07 idem na onaj kamp, "Arhimedesov".

Ljudi, imajte duše...

--ComputerBoy--
13.1.2010, 23:37
Predlozi za imena junaka:
Soron, Bolt, Archon (Arkon), Sona, Krantom, Woller (glavni boss :dzavo:), Doll, Linnis itd.

Ti izaberi sta ti se svidja.

Inace, mogu pomoci sto se tice scenarija... Svojevremeno sam pisao humoristicku seriju. :kreza:

A sto se tice oruzja:

- sword of water - mac kojim ''konverujes'' neprijatelje na rvoju stranu
- sword of will - mac sa ultrajakim mocima
- sword of honor - mac koji nema moci, ali koji je veoma jak...
- arrow of force - strela kojom kad pogodis neprijatelja, njegov health is yours ;)
- summoning - moc uz koju izlaze travnata bica iz zemlje i pomazu u ubijanju neprijatelja

A svet u kome se to desava je... Lantos...

Mozda zvuci glupo ali zamisli dijalog:
''It is heard that it attacks people all over Lantos...''

Imam ideja koliko ti je volja. :to_care:

Geomaster
15.1.2010, 21:41
Haha nisam video edit. Ovo možda mogu da budu korisne ideje, ali sad radim Smart Game Developera (http://www.smart.rs/RacunarskaGimnazija/Stranice/StartGameDeveloper.aspx) a tamo ne mogu da odnesem Zetu, pa pravim nešto manje masivno ;)

doctor
15.1.2010, 21:45
Sezame otvori se... :D Ne otvara stranicu sa linka ;)

Geomaster
15.1.2010, 22:10
Šta je tu čudno, ako uzmeš u obzir da je server u Srbiji?

doctor
16.1.2010, 2:26
OK, opravdao si se :D:rofl:

Peki_92
18.1.2010, 10:29
video sam temu i da se ukljucim... :) iako ne volim takvu vrstu igre, prica je lepo odradjena... kometa, 2 zemlje, mali decak... solidna prica... jos samo da pocnete da radite.... da se ne zaglibite na 2D kao ja sa mojom pricicom Peince vs. Sultan: Savation Princess... napravim platformsku 2D igru u gamemakeru i tu stanem... ;)

Peki_92
8.4.2010, 11:16
jel neko nesto radi povodom ove igre...? :alealeee:

Geomaster
8.4.2010, 11:53
jel neko nesto radi povodom ove igre...? :alealeee:Trenutno ne, zato što je projekat suspendovan "do daljnjeg", sâm vidiš da nema nikoga u ovoj temi da je oživi. Trenutno radim na jednom drugom projektu o kome ništa ne otkrivam dok ga ne završim (da se ne upetljam kao sa ovom igrom, prvo pravim buku po forumu pa onda ništa).

Peki_92
8.4.2010, 14:38
kao ja sa mojim... :o sretno!!