Prikaži potpunu verziju : Potrebni casovi 3D Maxa! Help!
Vidim da ovde ima mnogo onih koji dobro poznaju 3D Max, pa bih zamolila one koji omaju vremena i volje da pomognu i zarade, a iz Beograda su, da se jave na mail: kris@sbb.co.yu.
Zaista mi je neophodna pomoc, potpuno mi je nepoznata materija a dobila sam poslovnu ponudu koja se ne moze odbiti. Sto se poznavanja rada na racunaru tice ono mi je odlicno, tako da mislim da onaj ko se javi nece imati mnogo tezak posao.
Hvala vam unapred :)
Problem je u tome sto Max ucis non stop i ne ide brzo. Jednostavno je preobiman i svemoguc. Naucis prvu i trecu stvar a kombinacijom te dve stvari dobijes neku dvanaestu koju kad iskombinujes sa sestom, osmom i dvadesetom dobijes cetrdeset i osmu. Treba puno vremena, strpljenja, upornosti. I jos nesto... iz mog iskustva, max je jedan od onih programa kod koga ne pali varijanta npr E SAD RADIM MESEC DANA PA PRAVIM NEDELJU DANA PAUZU. Moras konstantno raditi pogotovo na pocetku. Tako je DIE BESTE definitivno.
E sad ne znam kad ti istice ta poslovna ponuda i sta se trazi da znas u Max-u ali ti predlazem da, dok se neko iz BG-a ne javi da ti pomogne, odes lepo na HELP pa TUTORIALS i krenes od pocetka. Ja sam dosta naucio i na ovom forumu citajuci POST-e drugih ljudi. Nisam iz BG-a ali cu pomoci ovako koliko mogu i koliko znam. Verujem da ce se i drugi ljudi ukljuciti.
Srecno :)
Sve sam to uspela da shvatim i naravno da cu se time mnogo ozbiljnije baviti, ali trenutno imam zadatak i oblast koju moram da savladam za neko odredjeno vreme.
Sto se tice tutoriala mnogo toga sam poskidala sa neta, isla naravno i na help i kupila dve knjige koje su napisane kao da se sve podrazumeva pa i nisu od velike pomoci.
Sigurno neces pogresiti ako krenes da radis tutoriale koji dolaze sa Maxom jer su stvarno dobro osmisljeni.
EDIT: A kakav zadatak imas ?
Sigurno neces pogresiti ako krenes da radis tutoriale koji dolaze sa Maxom jer su stvarno dobro osmisljeni.
EDIT: A kakav zadatak imas ?
Treba da radim prezentacije zgrada koje su planirane za izgradnju... Koliko sam videla to bi bila odredjena oblast u Maxu. Zasad mi je to hitno, a posle cu se sama snalaziti s tutorijalom.
Aha to je Arhi. vizualizacija koliko znam. Pa dobro to u osnovi nije komplikovano (ako je exterijer u pitanju) jer tu ne treba previse detaljisati niti imas mnogo detalja a i elementi se ponavljaju osim ako nije neka ultra mega space zgrada u pitanju ili ako arhitekta nije upao u neki nebulozan trip dok je radio ili ako ne moras da se striktno drzis projekta sto 99,9 posto moras (mislim na dimenzije) :-)
U osnovi 80 posto posla mozes odraditi sa standard primitives elementima u Max-u (Box, Tube, Cylinder etc etc) i njihovim modifikacijama. Ja sam tako drugaru uradio osnovu za njegov stan (kad kazem osnovu mislim na zidove, pod, plafon, galeriju, stepenice i mali deo ispred ulaznish vrata bez texturisanja)
Pa eto.... ako nekako mogu da ti pomognem a i zbog drugih ljudi, postavi neko konkretno pitanje u vezi teme. Cinimi se da ima ovde ljudi koji se bave bas tom problematikom.
Pozdrav Lydia,
na ovom linku http://www.skillreactor.org/cgi-bin/index.pl?maxbuildimas imas tutorijal za modelovanje jednostavne kuce sa prozorima i vratima. Radjen je u starijoj verziji Max-a ali princip je manje vise isti. To je samo jedan od nacina ali posto si pocetnik mozda ti bude odgovorao.
Malo opsirnije stvari imas na http://www.cgarchitect.com/upclose/VI/
pa vidi kako se snalazis.
Naravno, kao sto rece fskpzns uvek mozes da pitas nesto na forumu. :)
Sretno!
Evo malo objanjenje onog "NIJE KOMPLIKOVANO" iz mog proslog posta:
U osnovi ti kad izmodelujes komplet jedan prozor zgrade, izmodelovala si prakticno sve prozore (ostaje ti samo da ih kopiras). Osim ako zgrada ima potkrovlje tj. krovne prozore onda i to moras da izmodelujes jedan komplet prozor pa posle opet kopiras. Ako izmodeluje jednu terasu komplet, izmodelovala si sve. Razlika moze da postoji samo u dimenzijama ili ako zgrada ima terase koje se nalaze na uglu zgrade pa idu u tzv L ili ako ima onu , kako se to vec zove, tzv krovnu terasu ili tako nesto slicno ali to je retko i to vec spada u neki luxuzniji objekat.
Mnogo veca nauka je kako ces da baratas elementima sa kojima radis. Uzmimo recimo terasu pa elemente jednog gelendera. Da nebi svaki element pravila posebno iznova pa se onda mucila da ih postavis na istu razdaljinu, pazila da se neki nije pomerio levo, desno, napred, nazad), recimo gelender ima 10 uspravnih cetvrtastih sipki, napravis prvu sipku pa onda imas jednu lepu alatku u TOOLS meniju koja se zove ARRAY. E sa njom pravis kopije elementa prezicno i brzo u pravcu u kojem zelis, sa istim razmakom izmedju sipki itd itd. Poigraj se sa njom malo. Da bi odmah videla rezultate dok si jos u toj alatki ARRAY, na njenom panelu imas dugme PREVIEW. Dakle onih devet sipki gelendera dobijes iz one prve koju si napravila i na nju primenila alatku ARRAY. Brzo, lako i bez maltretiranja.
Eto to ti je jedan primer. Isto tako nauci se da odmah dajes imena svakom objektu koji napravis. Npr. SIPKA NA GELENDERU ili NASLON NA GELENDERU. To je ti kasnije puno pomoci kad budes imala brdo objekata na sceni.
Pozdrav Lydia,
na ovom linku http://www.skillreactor.org/cgi-bin/index.pl?maxbuildimas imas tutorijal za modelovanje jednostavne kuce sa prozorima i vratima. Radjen je u starijoj verziji Max-a ali princip je manje vise isti. To je samo jedan od nacina ali posto si pocetnik mozda ti bude odgovorao.
Malo opsirnije stvari imas na http://www.cgarchitect.com/upclose/VI/
pa vidi kako se snalazis.
Naravno, kao sto rece fskpzns uvek mozes da pitas nesto na forumu. :)
Sretno!
Hvala mnogo :)
doduse, onaj prvi link nije nadjen, ali zaista ste divni sto zelite da mi pomognete vas dvojica...
Za sada pokusavam da se snadjem, nije da mi bas ne ide, ali mnogo je brze i lakse uz pomoc nekoga ko dobro poznaje materiju. To je bila ideja sa poducavanjem, videcemo....
Nazalost, kratka sam sa vremenom, jer da nije tako zaista bih uzivala u ucenju.
Evo malo objanjenje onog "NIJE KOMPLIKOVANO" iz mog proslog posta:
U osnovi ti kad izmodelujes komplet jedan prozor zgrade, izmodelovala si prakticno sve prozore (ostaje ti samo da ih kopiras). Osim ako zgrada ima potkrovlje tj. krovne prozore onda i to moras da izmodelujes jedan komplet prozor pa posle opet kopiras. Ako izmodeluje jednu terasu komplet, izmodelovala si sve. Razlika moze da postoji samo u dimenzijama ili ako zgrada ima terase koje se nalaze na uglu zgrade pa idu u tzv L ili ako ima onu , kako se to vec zove, tzv krovnu terasu ili tako nesto slicno ali to je retko i to vec spada u neki luxuzniji objekat.
Mnogo veca nauka je kako ces da baratas elementima sa kojima radis. Uzmimo recimo terasu pa elemente jednog gelendera. Da nebi svaki element pravila posebno iznova pa se onda mucila da ih postavis na istu razdaljinu, pazila da se neki nije pomerio levo, desno, napred, nazad), recimo gelender ima 10 uspravnih cetvrtastih sipki, napravis prvu sipku pa onda imas jednu lepu alatku u TOOLS meniju koja se zove ARRAY. E sa njom pravis kopije elementa prezicno i brzo u pravcu u kojem zelis, sa istim razmakom izmedju sipki itd itd. Poigraj se sa njom malo. Da bi odmah videla rezultate dok si jos u toj alatki ARRAY, na njenom panelu imas dugme PREVIEW. Dakle onih devet sipki gelendera dobijes iz one prve koju si napravila i na nju primenila alatku ARRAY. Brzo, lako i bez maltretiranja.
Eto to ti je jedan primer. Isto tako nauci se da odmah dajes imena svakom objektu koji napravis. Npr. SIPKA NA GELENDERU ili NASLON NA GELENDERU. To je ti kasnije puno pomoci kad budes imala brdo objekata na sceni.
Pokusacu kad stignem do toga, za sada se bavim unutrasnjoscu zgrade, nije klasican enterijer, ali je moram prikazati kompletnu kako bi krajnji kupac mogao da proseta kroz stan koji zeli da kupi. Zaista bi mi znacilo ako bi i tu imao neku ideju...
pozz!
Ako ces raditi varijantu goli zidovi, patos i plafon da bi kupac samo video izgled i raspored soba u stanu onda je lako. Radis sve uz pomoc BOX-ova (standard primitives), pratis dimenzije koje ti pisu na projektu (ako su obavezne) i bukvalo slazes kao kockice.
Neko konkretnije pitanje bi nam vise pomoglo jer predpostavljam da znas gde su STANDARD PRIMITIVES i kako se osnovno manipulise objektima.
Da, to znam i krenula sam tako da radim, a onda sam u knjizi pronasla da se zidovi drugacije kreiraju... Cak sam uspela na taj nacin da napravim neku policicu.
Stan treba da bude prikazan kao goli zidovi, plafoni, prozori i vrata, naravno podove treba uraditi da bar lice na ono sto ce biti u stanu.... dakle parket, plocice tamo gde je potrebno... I naravno neka osnovna oprema u kupatilu i kuhinji (sto takodje ne znam kako da pronadjem gotove modele).
Postoje zasad nekoliko stvari koje su mi u ovom trenutku potrebne...
Dakle, ne uspevam da napravim materijale, zaista nista ne shvatam kako se to radi (na primer za parket, ili plocice) i kaji god gotov materijal da stavim za prozore ne prikazuje mi staklo, vec prozori imaju boju zidova. Takodje, kad dam osvetljenje ne umem da uradim render, pretpostavljam da tu postoje neka podesavanja.
Evo ti prost primer jednog sobicka za vratima i prozorom...
Plocice i parket mozes prikazati obicnim teksturama plus im malo das bump-a.
Za staklo ti treba opacity tip materijala pa u taj slot recimo stavis fallof
Evo prosto staklo. Naravno ti se mozes igrati sa mapom i isprobavati dok ne dobijes zeljeni rezultat. Mozes staviti i refleksiju. Svasta moze.
Pokusacu, pod uslovom da pronadjem bump, fallof... Ne zaboravi da sam ipak sam pocetnik :rolleyes:
a cek, sto ne probas da nadjes nekog da ti odradi 3d deo posla, ako si stisnuta rokom? posto je 3d (ako hoces da izgleda dobro) zaista ozbiljna stvar... naravno, nesto da radis malo i mozes da se poducis na brzaka... mada i to nece biti previse brzo :) max je super program, ja radim vec par godina, sam sam ucio iz helpa, i posle od ljudi sa neta skupljao savete, i mislim da je to ok put, dosta sam naucio... mada su mi trebale godine... koliko ti konkretno posao treba? mozda mozemo nesto da ti zbuckamo za 1 dana svi ovde ako das tacno sta ti treba... pa ko ima vremena, svako po parce da uradi...
naravno, to nece biti super kvalitet, al ce ti obavi posao, i bice bolje nego da uzmes sad ubrzano da ucis... a posle uci max, to ti savetujem, skroz je super stvar :)
a cek, sto ne probas da nadjes nekog da ti odradi 3d deo posla, ako si stisnuta rokom? posto je 3d (ako hoces da izgleda dobro) zaista ozbiljna stvar... naravno, nesto da radis malo i mozes da se poducis na brzaka... mada i to nece biti previse brzo :) max je super program, ja radim vec par godina, sam sam ucio iz helpa, i posle od ljudi sa neta skupljao savete, i mislim da je to ok put, dosta sam naucio... mada su mi trebale godine... koliko ti konkretno posao treba? mozda mozemo nesto da ti zbuckamo za 1 dana svi ovde ako das tacno sta ti treba... pa ko ima vremena, svako po parce da uradi...
naravno, to nece biti super kvalitet, al ce ti obavi posao, i bice bolje nego da uzmes sad ubrzano da ucis... a posle uci max, to ti savetujem, skroz je super stvar :)
pa upravo sam to i uradila, prosledila sam posao nekome ko to zna, a ja se kao sto vidis, trenutno bavim ucenjem, odnosno pokusavam da pronadjem nekoga ko bi mi drzao casove, sto sam, cini se, i uspela :)
stvar je u tome sto ce posla biti jos mnogo i ne znam kojiko imam vremena do sledeceg, a nekako taj posao vidim kao svoju sansu da malo sebi sredim zivot radeci ono sto volim. jer, ja zaista mnogo volim kreativan rad na racunaru i trenutno se bavim dizajnom i video-audio montazom, pri tom imam i znanje sistem inzenjera, tako da pretpostavljam da mi nece biti bas neki veliki problem da naucim jos jedan program - za pocetak ono sto mi je potrebno za ovaj posao, a potom naravno i ostatak, koliko god mi vremena trebalo za to.
hvala vam svima koji ste tako zlatni i zelite da mi pomognete i nadam se da cemo se dugo druziti :)
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.