Prikaži potpunu verziju : Šta je šta (shader, pipeline, vertex jedinica, tekstura...)?
Moram nesto da pitam, al' da mi se ne smejete.
Veoma cesto na forumu nailazim na reci shader, pipeline, vertex jedinica, tekstura pri navodjenju karakteristika grafickih kartica. Jel' bi mogao neko da mi objasni (srpski receno) sta je sta i na sta se odnose pojedine reci ? :n_klanja:
Svaka 3D scena se sastoji od gomile trouglova u prostoru koje treba nacrtati. To se zove zicani model. Npr. ako je potrebno nacrtati sobu onda ona ima 6 strana i 8 temena. Svaka strana koja je pravougaonik sastoji se od (najmanje) 2 trougla, a tipicno se strane usitnjavaju na vise trouglova nije sad bitno zbog cega. Ovih osam temena se zovu verteksi. Verteksi su dakle temena trouglova koje treba nacrtati u sceni. Kada je potrebno npr. nacrtati sest stolica prvo se formira jedna stolica na jednom jedinom mestu i to radi umetnicki deo razvojnog tima igre. Program onda sest primeraka tog objekta transformise na razlicite nacine, tako da se dobijaju stolice na raznim mestima u sceni. Uz svaki verteks se moze dodati i jos poneki podatak, kao sto je npr. boja. Ove operacije radi ,,vertex pipeline''. On je zaduzen za rasporedjivanje objekata po 3d prostoru. Do sada jos imamo samo zicani model.
Sledeci posao je da se nalepe tapete. Tapete se strucno zovu teksture, lepse zvuci je l'. Dakle na zidove sobe se crta neka slika koja predstavlja tapete. Ili recimo slika se neki predmet od drveta, pa se ta slika stavlja na zicani model stolice. Tako se dobija ,,fotorealisticni'' prikaz drvene stolice (vise manje :)). Dakle tekstura je slika koja se stavlja na zicani model. Pixel pipeline ima zaduzenje da za poverenu mu tacku na ekranu pronadje koji deo slike/teksture se vidi na tom mestu i da kombinujuci boju na toj slici sa osvetljenjem konacno ucrta ono sto ce se videti na ekranu. Zamislimo da se nalazimo na nekom kamenom putu koji se gubi u daljini. Na grafickoj se zapamti slika tog kamenog puta, ali onako kao se vidi kada se gleda odozgore i to je neki pravougaonik. Sa nase tacke gledista ta slika je u dnu ekrana sira, a iduci ka gore ka horizontu, negde na sredini ekrana ona se suzava. Vertex pipeline je uradio transformaciju ovog puta u prostoru, tako da ono sto je originalno pravougaonik (kada se put gleda odozgo) postao je zapravo neki trapez kada se prikaze na monitoru. Takodje vertex pipeline kroz podate u zicanom modelu salje pixel pipeline-u tu transformaciju. Pixel pipeline sada ume da uradi obrnutu tranformaciju. Kada je potrebno da ofarba neku tacku na ekranu, gde se put vidi kao trapez, on ume da pronadje gde je njen originalan polozaj na teksturi, koja je pravougaonik (onako kako izgleda kameni put kada se gleda odozgore). Anizotropno filtriranje govori o tome sa kojom preciznoscu se ovaj inverzan problem resava. Kada je anizotropno filtriranje slabo onda se u daljini vidi zamucenje teksture, a kada je na maksimumu ceo put do horizonta izgleda ostro.
Sve ove operacije u vertex i pixel pipeline-u su sa vrlo slabom mogucnostu modifikacije. Vertex pipeline uzima objekat i radi ovo: 1) stavlja ga u 3d prostor, 2) rotira ga u odnosu na polozaj kamere 3) projektuje ga na ekran koji je silom prilika 2d objekat. I tu nema mnogo mogucnosti da se nesto menja. Pixel pipeline trazi boju na teksturi koja se rasprostrla oko neke tacke na ekranu to pomnozi sa okolnim osvetljenjem, doda ambijentalno osvetljenje i to onda nacrta. Ovde su moguce neke vece izmene u ovom postupku, ali to je sve malo. Takva situacija se zove fiksni pipeline. Sa pojavom DirectX 8 programeri mogu da primenjuju shadere. Shader je mali program koji govori vertex i pixel pipeline-u sta da rade. Razlika izmedju fiksnog pipeline-a i shadera je kao razlika izmedju digitrona i racunara. Digitron ima samo nesto malo funkcija koje moze da izvrsi, sabiranje, oduzimanje, mnozenje, deljenje i jos ponesto. Na racunaru mozete da isprogramirate sta vam padne na pamet. Fiksni pipeline moze da radi one operacije koje sam naveo i jos ponesto. Sa shaderima programer moze da pusti masti na volju i da na lak nacin pravi svakojake specijalne efekte.
Topic je postao sticky. Imajte to na umu pa ga nemojte trovati nepotrebnim porukama.
Neka postuju samo oni koji ima nesto da dodaju ili sa pitanjem za dopunu.
Shta je to FPS.Otprilike znam shta je ali ipak:icon_scra
FPS - frames per second, broj slicica koje racunar ili vec neko prikaze u sekundi.
ja bih voleo da dodam par stavki:
TMU-texture memory unit je jedinica koja vrsi lepljenje tekstura na poligonalni objekat
Frame buffer- memorijska lokacija u kojoj se cuva gotova scena pre nego sto se prikaze na monitoru
Alpha Blening- jedan od frame buffer efekata kojim se definise prozirnost tekstura (radi dobijanja efekta stakla i sl.)
Shading- tehnike kojima se vrse sencenje tekstura, kako bi se vernije prestavio polozaj 3d objekta na sceni uodnosu na svetlosni izvor. postoji vise vrsta (goaround, phong, DOT3, bump mapping i normal mapping-koristi se u DOOMu 3).
RAMDAC- jedinica koja digitalni signal pretvara u analogni (radi povezivanja CRT monitora)
TDMS- sluzi da bi se povezao LCD monitor digitalnim putem (DVI).
:)
Dreamfall
27.8.2006, 16:09
Sta je Anti analising i antropic filter:confused:
ANTIALIASINGIn digital signal processing, anti-aliasing is the technique of minimizing aliasing (jagged or blocky patterns) when representing a high-resolution signal at a lower resolution.
In most cases, anti-aliasing means removing data at too high a frequency to represent. When sampling is performed without removing this part of the signal, it causes undesirable artifacts such as the black-and-white noise near the top of figure 1-a.U prevodu igra vise nema one ostre ivice pa da izgleda kao reseto vec su linije ravne a ne reckaste.
ANISOTROPICIn 3D computer graphics, Anisotropic filtering (AF) is a method of enhancing the image quality of textures on surfaces that are far away and steeply angled with respect to the camera. Like bilinear and trilinear filtering it eliminates aliasing effects, but introduces less blur in the process and thus preserves more detail. Anisotropic filtering is computationally relatively expensive and has only recently become a standard feature of consumer-level graphics cards.U prevodu nema zamucenja na teksturama.
Ova engleska objasnjenja su sa Wikipedije.
Kako to izgleda u praksi, možete videti ovde:
Scena bez AA i AF (http://www.010101.org/voodoo/cs-noaa-noaf.png)
Scena sa osmostrukim AA i šesnaestostrukim AF (http://www.010101.org/voodoo/cs-8xaa-16xaf.png)
Daredevil 2
24.11.2006, 21:12
Neshto me vec dugo buni pa rekoh da pitam neke koji to bolje znaju.Da li je ROP jedinica kod nVidije= texture kod ATi ja?
Neshto me vec dugo buni pa rekoh da pitam neke koji to bolje znaju.Da li je ROP jedinica kod nVidije= texture kod ATi ja?
Ne, isto je.
FPS - frames per second, broj slicica koje racunar ili vec neko prikaze u sekundi.
Cek sad... Ako je 30fps u najzahtevnijoj situaciji (sve i svasta treba da se odradi) onda nece doci do seckanja. Kada je vec primetno seckanje, na oko 25fps?
Ako konfiguracija moze da izvuce mnogo vise npr 50, 60 , 80fps itd jel to onda znaci da ce se igra i brze odvijati? Ili ce sve biti prilicno glatko? Tu mi tacno nije jasno...
25 FPS je broj slika koji je ljudskom oku potreban da bi animaciju video kao potpuno kontinualnu. Filmovi koje možeš da gledaš na DVD-u imaju 24-25 slika u sekundi. Manje od toga broja je premalo za oko, pa se uočava "sekcanje" (Stari nemi filmovi su snimani uglavnom u 16 slika po sekundi i danas kada se gledaju kretanje izgleda neprirodno isprekidano). Ako bi broj FPS pao na ispod 10 to se već ne bi videlo ni kao isprekidana animacija već kao slide show.
Ako broj FPS-a ni jednog trenutka ne pada ispod 25, onda je prikaz gladak bez seckanja, a da li je prosek 30, 40, 50 ili 100 slika u sekundi je manje bitno jer ljudsko oko to ionako ne može da isprati. Sad, u mnogim igrama naprezanje grafičkog procesora nije svudge isto, već se razlikuje prema situaciji pa prema tome i frame rate jako varira (FEAR je možda najizrazitiji primer). Otuda frame rate može u jednom trenutku da izgleda zadovoljavajuće, da bi se na drugom mestu pokazalo da nije tako.
Znaci u tome je caka. U sustini potrebno je da imas sto vise da bi u kriticnim situacijama bilo zadovoljavajuce i da ne bi padalo ispod 25fps.
Pogresio sam za to kolko ljudsko oko registruje. Mislio sam da je 30fps ali,kako kazes, registruje 25fps.
Shang Tsung
25.11.2006, 22:12
... kolko ljudsko oko registruje. Mislio sam da je 30fps ali,kako kazes, registruje 25fps.
Tacnije 20-25fps...
Mr. Garrison
26.11.2006, 0:17
25 FPS je broj slika koji je ljudskom oku potreban da bi animaciju video kao potpuno kontinualnu.
nije tacno. ja vidim da film sece ako radi na 25fps. sve ispod 30 sece.
King Arthur
26.11.2006, 5:07
^ pa burazeru onda ne postoji nijedan film koji ti mozes da odgledas (divx,xvid itd. jer su svi radjeni za 25fps)
Daj ne lupaj
nije tacno. ja vidim da film sece ako radi na 25fps. sve ispod 30 sece.
Evolucija ljudske vrste očito nije stala, ljudi se još uvek razvijaju, čovekova čula postaju sve preciznija...:rofl:
Klasični filmovi sa bioskopske trake, VHS, DVD, DivX, XviD i bilo koji drugi oblik digitalnog i nedigitalnog zapisa imaju 23-25 slika u sekundi. Ili su ljudi decenijama gledali isprekidane snimke u bioskopima al' to niko od njih nije primetio?
Ako izabereš properties nekog *.avi fajla u DivX ili Xvid i onda staviš na Summary tab, dobićeš tekst poput:
Image
Width 640 pixels
Height 272 pixels
Audio
Duration 1:32:16
Bit Rate 95kbs
Audio format MPEG Layer-3
Video
Frame rate 23 frames/second
Data rate 128kbs
Video sample size 24 bit
Video compression DivX@
Cifra pod "frame rate" može biti i 24 ili 25 ali nikad više (naravno, i nikad ispod 23). Povećanje broja slika bi se odrazilo i na veličinu falja a ne bi doprinelo kvalitetu reprodukcije. Zapravo je i 25fps nešto malo više nego što je potrebno, prosečno ljudsko oko može da izađe na kraj sa oko 23 slike. Tako je i sa kompjuterskom animacijom i igrama. Oko ovoga stvarno nema prostora za raspravu.
King Arthur
26.11.2006, 15:02
^ :n_klanja: i tacka jer je covek skroz u pravu (stvarno je 23fps donja granica, procitao sam to na milion mesta)
Daredevil 2
26.11.2006, 15:36
Po kom principu radi pasivni hladnjak?(kako se GPU (i), memorija hlade)
Mr. Garrison
26.11.2006, 17:31
ima i filmova koji rade na 30fps, ali necemo sad o tome...nemam snage da se raspravljam...
King Arthur
26.11.2006, 23:55
Po kom principu radi pasivni hladnjak?(kako se GPU (i), memorija hlade)
Samo je bitno da se poveca radna povrsina zraceceg elementa. Na primer, vazduhu ce biti predata mnogo veca kolicina toplote sa bakarnog hladnjaka povrsine desetak cm2 nego sa 1 cm2. Samo to. Zbog toga su na kulerima oni listici, siljci i resto... samo da bi im povecali povrsinu. E sad, obzirom da razliciti materijali imaju razlicite provodnosti toplote tu se izdvajaju oni koji su najefikasniji (aluminijum, bakar itd.)
Evolucija ljudske vrste očito nije stala, ljudi se još uvek razvijaju, čovekova čula postaju sve preciznija...:rofl:
Klasični filmovi sa bioskopske trake, VHS, DVD, DivX, XviD i bilo koji drugi oblik digitalnog i nedigitalnog zapisa imaju 23-25 slika u sekundi. Ili su ljudi decenijama gledali isprekidane snimke u bioskopima al' to niko od njih nije primetio?
Ako izabereš properties nekog *.avi fajla u DivX ili Xvid i onda staviš na Summary tab, dobićeš tekst poput:
Image
Width 640 pixels
Height 272 pixels
Audio
Duration 1:32:16
Bit Rate 95kbs
Audio format MPEG Layer-3
Video
Frame rate 23 frames/second
Data rate 128kbs
Video sample size 24 bit
Video compression DivX@
Cifra pod "frame rate" može biti i 24 ili 25 ali nikad više (naravno, i nikad ispod 23). Povećanje broja slika bi se odrazilo i na veličinu falja a ne bi doprinelo kvalitetu reprodukcije. Zapravo je i 25fps nešto malo više nego što je potrebno, prosečno ljudsko oko može da izađe na kraj sa oko 23 slike. Tako je i sa kompjuterskom animacijom i igrama. Oko ovoga stvarno nema prostora za raspravu.
Ne bash nikad.
Evo, npr. Clerks The Animated je u 29.972fps.
Mada se slazem da se ne vidi nikakvo seckanje kod filmova u 24fps.
Jel ima neki elementi koje odradjuje samo kartica? Mislim na to da u konfigurisanje grafike uvek mozes nesto ostaviti sto ce odradjivati samo graficka (znaci oko 80,90%) a da nema veze sa procesorom i ramom.
Proračunavanje virtuelnog 3D prostora i projektovanje na 2D ravan radi prikazivanja radi samo grafička.
Ja pitam u vezi konfigurisanja grafike u igri.
Ako je meni neka npr ultra dobra kartica a imam slabiji procesor i npr 512rama da li postoje neka graficka podesavanja zbog kojih necu primetiti seckanja, mocicu i da ih stavim na high, jer nemam dovoljno rama i procesor mi je spor a zato imam graficku koja ce to odredjivati?
Da. Tj ako kartica može da izgura stvari koje određena igra zahteva, procesor je tu daleko manje bitan. Ali ako je grafička beznadežno zastarela (recimo pokušavaš da sa GF4 Ti igraš nove igre, iako bi mogle da se upale), onda džaba.
Recimo ja sam sasvim solidno mogao da igram shader 2 igre na 9550 uprkos tome što sam imao Celeron na 1.4 Ghz.
Znaci shader su ono sto odradjuje samo graficka. Sve ostalo mora da bude u kompletu tj da se zadovoljavaju svi uslovi (cpu, ram, g.k.) ako hoces max.
LunaticRS
28.11.2006, 10:10
Pa kad meni vidno padne fps u Oblivionu je li to zbog graficke 7800gtx ili 1gb rama.BAs me interesuje posto nisam siguran...
Pa kad meni vidno padne fps u Oblivionu je li to zbog graficke 7800gtx ili 1gb rama.BAs me interesuje posto nisam siguran...
Zavisi,mada ce prije biti od RAM-a,Oblivion je poznat kao zderac memorije za dorucak.
Moguce cak sta vise bice da je to najvjerovatnije.Sjecam se da su Oblivion u SK-u testirali na masini : procesor ko moj,graficka kod njih malo slabija, kod njih bese 7800GT, kod mene 7800GTX, a jedino sto su oni imali 2GB rama, a ja jedan.
Sjecam se da su rekli da igra letii da ima minor problem kad se pojavi vise protivnika.Kod mene sad je opet igram steka polijepo sve na ultra high.Trava ubija hardver stoga sam je skroz iskljucio.
Tacno,otvoren prostor inace je poznat kao ubica frame ratea.
Odosmo u offtopic, ali moram da postavim pitanje.Da li ce kad ubacim jos giga rama fps u najnovijim igrama da bude med i mlijeko.Ako je nesto do graficke onda je to mnogo lose jer dadoh 600 evra za nju prosle godine.
Za "med i mlijeko" ne bih znao,znam da ces osjetiti poboljsanje sa jos 1GB jer imas odlicnu grafiku,koja bi mogla da te koci samo na ultra podesavanjima u najzahtjevnijim igrama.Znaci,memorija je ono sto te sputava ka najvisim peformansama.Licno,ja ne bih nista dirao.Snizi malo podesavanja i voila.
nisam imao nameru da se registrujem al nateraste me.
hteo sam reci sto se tice fps-a da je ogromna razlika u igrama izmedju 60 i 40 ,40 i 30 a boga mi i izmedju 30 i 25 fps-a.onaj kome je slika tecna na 25 fps-a po tom principu ne bi trebalo da primeti prelazak na 30,40...
kada meni u igri padne fps sa 60 na 50 fps-a dobrano osetim mada se ljudi koji nemaju dovoljno iskustva u blejanju u monitor ne bune ni kad je 20 fps-a.
ja kada sam prvi put kupio komp uopste nisam primecivao razliku u rezolucijama a kamoli u osvezavanju dok sada osetim i najmanje promene u refresh rate-u.
nije mi bila namera da kazem da ste neiskusni.medju vama ima sigurno boljih poznavaoca ove oblasti od mene.
sve sto sam rekao je moje subjektivno misljenje i nemojte shvatiti kao poziv na prepiranje.
veliki pozdrav svima!
poz;)
Ja sada fino pokrenem FRAPS pa gledam fps u igrama.Kako je moguce da na djelic sekunde fps zna pasti za 40 slika sto se manifestuje kratkim sjeckanjem?Inace ono sto me zbunjuje je i to da kad igram dotu recimo sa botovima fps pada sa standardnih 64 na manje od 40 sto se takodje manifestuje sjeckanjem.
Nagore je kad igras pucachine kad fps padne..
Predrag Stankovic
31.1.2007, 11:15
Nagore je kad igras pucachine kad fps padne..
Upravo tako,Kada igram Quake 4 u visokoj rezoluciji i sa detaljima na High, a pri tom na najtzem Difficulity-ju, cak i mali pad fps-a mi utice na stabilnost i preciznost u igri.
Pa da...Kod pucachina treba iskljuciti i AA i Anisotropic kako bi fps bio sto veci.Ja na Quake 4 sam to iskljucio i igra mi je letila na 1024x768 sve na high dok mi je recimo Doom 3 znao praviti probleme na manjim podesavanjima.
Pa da...Kod pucachina treba iskljuciti i AA i Anisotropic kako bi fps bio sto veci.Ja na Quake 4 sam to iskljucio i igra mi je letila na 1024x768 sve na high dok mi je recimo Doom 3 znao praviti probleme na manjim podesavanjima.
Ali to nije to, onda vise lici na rende.
Lici, ali bolje i to nego da mis ne klizi kako treba.Bolje malo spustiti detalje i dobiti veci fps nego da igra izgleda besprekorno, a da je fps mali...
Ljudi znam da se ubacujem usred rasprave ali me zanima sta znaci opcija VSYNC u igrama????
To je vertikalna sinhronizacija, stepen osvezenja prikaza slike na CRT monitorima i da, utice na broj FPS-a ;)
Kao sto je rekao glitch utice na fps ali u losem smislu.Zna da ga spusti i za 40-50%.
Filmovi pravleni za PAL trziste imaju 25 slika u sekundi a za NTSC 30 odnosno 29.97.
Vertikalna sihronizacija (v-sync) sluzi da spusti broj slika (frejmova) u sekundi koju graficka obradi na broj slika koje monitor moze da prikaze.
Ovim se izbegava da u jednoj slici na monitoru vidis delove vise slika koje je graficka odradila. Cudi me kako vase ostro oko nije primetilo ovu anomaliju koja se ukljucivanjem ove funkcije eliminise :rofl: .
Nepotpisani Čitalac
15.7.2007, 4:13
Zapravo, VSync pokušava da postavi framerate na celobrojni umnožak vrednosti vertikalnog refresh rate-a monitora. Ako je refresh 85 Hz, Vsync će dozvoliti vrednosti 85 FPS, 170 FPS, 340 FPS (eh, kamo sreće 340). Takođe, ako je frame rate ispod vrednosti refresh rate-a, u većini slučajeva VSync će odabrati prvu nižu parnu vrednost FPS (u slučaju refresha od 85 Hz,
42 FPS). Kada je VSync isključen, dešava se "žvakanje" ili "kidanje" slike, koje se generalno manifestuje kao jasno uočljiva linija razdvajanja dve polovine slike (ok, ne baš precizno polovine, ali dva dela slike), koje uglavnom traje nekoliko desetina milisekundi. Dešava se onda kada se vreme početka iscrtavanja sadržaja framebuffera ne poklopi sa vremenom kraja raster cleanup faze crtanja slike na monitoru. U vezi sa ovim je i tzv Triple Buffering, tehnika koja opciono pomaže preciznosti i smanjenju varijacija FPS-a koje uzrokuje VSync.
Master Of The Air
25.8.2007, 22:51
Ja bih pitao sta je:
Video RAM:
Video Card 3D Acceleration
Video HW Rasterization
Video HW Transform & Lighting
Vertex Shader Ver.:
Pixel Shader Ver.:
To treba za igre.Pise na http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
1. Količina memorije kojom grafička raspolaže.
2. Hardverska podrška za 3D (to danas imaju sve kartice)
3. Nisam baš siguran, ali opet hatdverska podrška
4. Opet hardverska podrška za te efekte
5 i 6. Verzija pixel i vertex shadera kojima kartica raspolaže. Npr. GF6 i 7 serija kartica raspolaže Pixel Shader 3.0 modelom
Ja bih pitao sta je:
Video HW Rasterization
Video HW Transform & Lighting
1. Video rasterizacija = funkcija prikaza rasterske video grafike (pored vektorske koja se manifestuje lose,razlivenim bojama i pojavom raznih kockica i slicnih artefakata u igrama/3D animacijama i slicno.)
2. Transform i Lightning su efekti,a HW je hardverska mogucnost (mogucnost kartice da sprovodi date efekte u igri/3D animaciji u tzv. realtime,sto znaci u realnom vremenu)
Mislim da nema potrebe da odgovaram na ostalo jer je kolega u prethodnom postu odgovorio sasvim pristojno (citaj: tacno)
Inače, Transform & Lightning jedinica ne postoji na karticama sa programabilnim pixel i vertex jedinicama (Radeon 8500+, GeForce 3+) već se funkcionalnost iste emulira šejderima.
...sitnicu bih dodao,
neko od vas je rekao da nema veze kakav ti je CPU i koliko RAM-a imas ako ti je grafika jaka, ...ja se ne bih slozio sa tim, ako je graficka karta "jaka", usko grlo sistema su onda nedovoljan RAM ili spor CPU.
Jednostavno, sto je jaca Grafika, i ostatak racunara bi trebao da bude takav, bacati pare na jaku grafiku se ne isplati!
I jos nesto, AA ( AntiAlias - omeksavanje ivica ) u mnogome zavisi od brzine CPU-a i velicine VRAM-a,
a velicina prikazanog otvorenog terena - prostora, zavisi od sistemske memorije tj RAM-a i opet VRAM-a!
VRAM ( memorija na grafickoj karti - Video RAM ) je u vecini slucajeva dovoljan za danasnje rezolucije:
128MB - 1024x768 ( mada graficke sa tom memorijom nisu za ozbiljan rad )
256MB - 1280x1024
320MB - 1600x1200
512MB++ - 1600x1200++
...i kao sto je jedan kolega rekao za V-Sync, dodao bih samo, u sustini V-Sync ustvari sprecava da ljudsko oko vidi razlike u menjanju frame rate-a, ili ti prikaza slicica u sekundi. Ako imamo TFT sa 60Hz osvezavanjem, a nasa igra radi od 35-80 fps-a onda ce V-Sync opcija da radi sledece:
- ako je fps => 60, realni fps ce biti 60
- ako je fps < 60, realni fps ce biti 30
...pa time ljudsko oko nece videti seckanje, tj mwnjanje fps-a.
Ako V-Sync ne bi bio ukljucen, desavalo bi se da se na sredini ekrana pojavi linija, kao da je gornji deo slike pomeren u odnosu na donji. Mada ta linija ne mora biti u sredini, moze da bude bilo gde, a moze da se i pomera!
...i takodje, ja licno zapazam i kad se fps menja sa 80 -> 60, a nijedna pucacina iz prvog licane ne moze normalno da se igra ako fps nije preko 45-50fps! Sto se tice strategija tu je dovoljno i 20-25fps-a, a za voznje je dovoljno da bude oko 25fps-a! Mada mnogo zavisi i od samo engine-a igre, a naravno igrivost je direktno vezana za fps!
Pozdrav, i nadam se da nije bilo offtopic...
Koja je razlika izmedju Shader-a i Texture u igrama?
:ciao:
Jedno po malo (mozda) glupo pitanje...
Jel postoji neka opcija od grafike ili zvuka, sto prvenstveno radi samo jedna od komponenti: CPU, RAM ili Graficka? Znaci ako ukljucim neke efekte ili sta vec da to samo radi od gore pomenutih ili je striktno sve povezano.
Jedno po malo (mozda) glupo pitanje...
Jel postoji neka opcija od grafike ili zvuka, sto prvenstveno radi samo jedna od komponenti: CPU, RAM ili Graficka? Znaci ako ukljucim neke efekte ili sta vec da to samo radi od gore pomenutih ili je striktno sve povezano.
...pa sto se tice veze medju komponentama, RAM je uvek na udaru!
Sto se tice grafike, znaci pored RAM-a, koristi se glavni procesor i naravno grafika, koja ujedno i odradjuje najveci deo posla.
Sto se tice zvuka, on je zanemarljiv, ali takodje koristi ostale resurse, pa makar to bilo i 0,5%, i tu je glavni procesor i RAM, a ono kao neki '97 codec ili slicno, to su samo neki dodatci za laksu obradu. Ni najnovije i najskuplje zvucne kartice, tipa xFidelity isl., ne mogu raditi bez procesora i RAM-a, mada jaci modeli uzimaju mnogo manje procesorskog vremena, a i imaju svoj sopstveni RAM za audio efekte. Pa opet ne mogu jedno bez drugog.
Nadam se da sam ti pomogao, pozdrav...
Jesi, hvala. +rep. od mene.
Posto cu uzeti neku kvalitetniju zvucnu karticu, to znaci da cu malo resteretiti procesor i ram taman tolko da da mogu da stavim zvuk na high quality? U sustini ne znam kolko zvuk uzima resursa a nikada nisam video razliku kada stavim na low ili high, prepostavljam da ima u zauzecu resursa ali sigurno ni blizu kada bi nesto oko grafike korigovao sa low na med a kamoli na high...
Pa na primer fiziku u igrama josh uvek prorachunava CPU (da ne rachunam Ageiu koja nije zazivela), teksture se ucitavaju preko CPU-a, iz RAM-a u VRAM ili direktno sa harda (naravno DMA kontroler obavi veliki deo posla, ali CPU opet ima svojih problema :)) takodje svaki input korisnika (pritisnuti taster, pomeraj misha, sve to mora da obardi CPU, i da poshalje nove parametre odgovarajucim periferijama), znachi sve je bitno za komotno igranje i rad, nesto manje nesto vishe :ciao:
Da bi graficka karta bila u stanju da prikaze odredjenu rezoluciju potrebno je da ima video rama rama taman toliko da se u njoj formira slika te rezolucije.
Znaci racunamo:
800x600x32=1.83MB
1024x768x32=3MB
I tako sam ja sa mojom prvom grafickom mogao da isteram 1024x768 u 256 boja ili ti 8 bitnom paletom.
@Dabar
Pa ne mora, jer se danas teksture kompresuju, pa zauzimaju mnogo manje mesta (oni DXTC algoritmi). Nesto sam citao da su ljudi iz EPIC-a (tvorci UT serijala) otkrili neki revolucionarni metod za kompresiju, tako da teksture zauzimaju vishestruko manje prostora, a bez gubitka kvaliteta.
Maniac Force
17.12.2007, 1:25
Evo da ne bih otvarao novu temu,ja bih samo da pitam da li neko zna da mi kaze kako da iskljucim shadere na grafickoj???Imam radeon 9250!
Zapravo, VSync pokušava da postavi framerate na celobrojni umnožak vrednosti vertikalnog refresh rate-a monitora. Ako je refresh 85 Hz, Vsync će dozvoliti vrednosti 85 FPS, 170 FPS, 340 FPS (eh, kamo sreće 340). Takođe, ako je frame rate ispod vrednosti refresh rate-a, u većini slučajeva VSync će odabrati prvu nižu parnu vrednost FPS (u slučaju refresha od 85 Hz,
42 FPS). Kada je VSync isključen, dešava se "žvakanje" ili "kidanje" slike, koje se generalno manifestuje kao jasno uočljiva linija razdvajanja dve polovine slike (ok, ne baš precizno polovine, ali dva dela slike), koje uglavnom traje nekoliko desetina milisekundi. Dešava se onda kada se vreme početka iscrtavanja sadržaja framebuffera ne poklopi sa vremenom kraja raster cleanup faze crtanja slike na monitoru. U vezi sa ovim je i tzv Triple Buffering, tehnika koja opciono pomaže preciznosti i smanjenju varijacija FPS-a koje uzrokuje VSync.
Ok,da li neko ukljucuje ovu opciju,da li ima neke primetne razlike i da li je to bitno kod tft monitora? Ja je uvek iskljucim jer drasticno smanjuje FPS.
Evo da ne bih otvarao novu temu,ja bih samo da pitam da li neko zna da mi kaze kako da iskljucim shadere na grafickoj???Imam radeon 9250!
A što bi (kad bi to uopšte bilo moguće) gasio shader jedinice na grafičkoj kartici? :confused: Utoliko više što je ovo jedna vrlo stara (DX 8.1 kompatibilna) grafička kartica.
Maniac Force
17.12.2007, 21:46
OK vidim da ne mozes da mi pomognes.A moguce je, jel postoje programi za to samo ja ne znam kako se zovu,pa mi zato treba pomoc.A i moja graficka podrzava DX9.0
Da li molim vas jos neko zna da mi kaze kako da iskljucim shadere???
OK vidim da ne mozes da mi pomognes.A moguce je, jel postoje programi za to samo ja ne znam kako se zovu,pa mi zato treba pomoc.A i moja graficka podrzava DX9.0
Da li molim vas jos neko zna da mi kaze kako da iskljucim shadere???
Mislim da to moze da se uradi iz Riva Tunera.
OK vidim da ne mozes da mi pomognes.A moguce je, jel postoje programi za to samo ja ne znam kako se zovu,pa mi zato treba pomoc.A i moja graficka podrzava DX9.0
Da li molim vas jos neko zna da mi kaze kako da iskljucim shadere???
Pazi, kod Ge-Force a morash prvom da instalirash NVStrap drajver, koji se nalazi u lowlevel delu Riva tunera, i da podesih maskirajuce bitove sa jedinice na nulu.
Kod Ati-ja ne znam kako se radi, jer sam zadrti "zeleni", mada znam da moze. Potrazi opcije u RT, trebalo bi da ih ima, s'obzirom da je on svojevremeno omogucavao otkljuchavanje R9500.
PS ne vidim svrhu ovoga, sem radi testiranja ili onesposobljavanja neispravnih jedinica, ako je ovo prvo, mani se corava posla :ciao:
Maniac Force
17.12.2007, 23:51
To radim zbog nekih igara.Primetio sam da mi neke igre bolje rade na gforce4 nego na ovoj radeon 9250!To je zato sto na gforce4 nisam imao podrsku shader-a,tako da u igrama nisu ni bili prikazani,i igre su lepo radile!Ali zato sada su prikazani u igrama i to mi usporava mnoge igre!Zato hocu da ih iskljucim da mi ne prave nikakav problem!!!
Uspust koja je to opcija u riva tuner-u ako neko moze da mi kaze???
Half-Life boy
23.12.2007, 15:22
Moze sa Ati tray tools-om da se iskljuci podrska za verziju shadera.
Ides desni lik na ikonicu ATT-a u sistem tray-u, onda ides na Tweaks i klikni na Standard tweaks. Tu ima opcije iskljucivanja/ukljucivanja pixel i vertex shadera itd.
Link za Ati Tray Tools: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=733
Maniac Force
23.12.2007, 23:22
Moze sa Ati tray tools-om da se iskljuci podrska za verziju shadera.
Ides desni lik na ikonicu ATT-a u sistem tray-u, onda ides na Tweaks i klikni na Standard tweaks. Tu ima opcije iskljucivanja/ukljucivanja pixel i vertex shadera itd.
Link za Ati Tray Tools: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=733
Ma neka, uzeo sam FX5200.
Ipak Hvala Puno!!!:ciao:
Dj o r dj e
26.11.2008, 0:22
[QUOTE=Rocker;323430]1. Količina memorije kojom grafička raspolaže.
2. Hardverska podrška za 3D (to danas imaju sve kartice)
3. Nisam baš siguran, ali opet hatdverska podrška
4. Opet hardverska podrška za te efekte
5 i 6. Verzija pixel i vertex shadera kojima kartica raspolaže. Npr. GF6 i 7 serija kartica raspolaže Pixel Shader 3.0 modelom[QUOTE=Rocker;323430]
PoZZ...sry sto se ovako ubacujem.......:D
A koje graficke imaju pixel, vartex shader 4.0?????
i da li je to toliko VAZNO????
nervira me kad mi na ,,can you run it,, padne graficka zbog toga....?????
HVALA
Kaže se vertex shader (vertex - vrh, zenit, najviša tačka, šiljak). :dedica:
Svi shader modeli idu zajedno (pixel, vertex a sad i geometry shaderi).
DirectX10 i 10.1 grafičke (GeForce 8000, 9000 i GT200; Radeoni HD2000, HD3000 i HD4000) imaju Shader Model 4.0.
Novije DirectX9 grafičke (GeForce 6000 i 7000; Radeoni X1000) imaju Shader Model 3.0
Starije DirectX9 grafičke (GeForce FX5000; Radeoni 9500-9800 i prva X serija) imaju Shader Model 2.0 i 2.1.
DirectX8 grafičke (GeForce 3 i 4T, ne i 4MX; Radeoni 8000 i 9000-9250) imaju Shader Model 1.0.
Shader model je jedna od najvažnijih karakteristika grafičkog čipa, a ako igra izričito zahteva, recimo SM 3.0, onda kartice koje to ne zadovoljavaju neće moći ni da je pokrenu.
Ovo sam pisao napamet, možda se provukla i neka greška... :cool:
Dj o r dj e
27.11.2008, 17:08
Kaže se vertex shader (vertex - vrh, zenit, najviša tačka, šiljak). :dedica:
Svi shader modeli idu zajedno (pixel, vertex a sad i geometry shaderi).
DirectX10 i 10.1 grafičke (GeForce 8000, 9000 i GT200; Radeoni HD2000, HD3000 i HD4000) imaju Shader Model 4.0.
Novije DirectX9 grafičke (GeForce 6000 i 7000; Radeoni X1000) imaju Shader Model 3.0
Starije DirectX9 grafičke (GeForce FX5000; Radeoni 9500-9800 i prva X serija) imaju Shader Model 2.0 i 2.1.
DirectX8 grafičke (GeForce 3 i 4T, ne i 4MX; Radeoni 8000 i 9000-9250) imaju Shader Model 1.0.
Shader model je jedna od najvažnijih karakteristika grafičkog čipa, a ako igra izričito zahteva, recimo SM 3.0, onda kartice koje to ne zadovoljavaju neće moći ni da je pokrenu.
Ovo sam pisao napamet, možda se provukla i neka greška... :cool:
Ja imam asusovu 4850 1GB a shaderi su mi 3.0??????????
Shone_King
27.11.2008, 17:20
Djordje ne moguce, sve dx10 graficke imaju shader model 4,mozda si video u igrici da pise Shader Model 3,a to ne znaci da ti graficka nema SM4 vec da ta igrica koristi SM3...
Dj o r dj e
27.11.2008, 17:31
Djordje ne moguce, sve dx10 graficke imaju shader model 4,mozda si video u igrici da pise Shader Model 3,a to ne znaci da ti graficka nema SM4 vec da ta igrica koristi SM3...
ali tako pise kad idem na : ,,can you run it''??????http://www.systemrequirementslab.com/bonus/t/analysis2.tmpl?registration_option_id=7938
Piše ti shader 3.0 jer imaš Windows XP. Na Visti bi bilo shader 4.0 jer bi mogao da koristiš DirectX 10.
ali tako pise kad idem na : ,,can you run it''??????http://www.systemrequirementslab.com/bonus/t/analysis2.tmpl?registration_option_id=7938
To mozda pise da igra trazi te sedere SM3.0 ali odmah pored toga pise You have:......
proveri to ili okaci sliku
ova graficka mora da ima shadere 4.0
Dj o r dj e
27.11.2008, 18:25
To mozda pise da igra trazi te sedere SM3.0 ali odmah pored toga pise You have:......
proveri to ili okaci sliku
ova graficka mora da ima shadere 4.0
EWO http://www.systemrequirementslab.com/bonus/t/analysis2.tmpl?registration_option_id=7965
Iceman_37
27.11.2008, 18:52
Kad ja testiram pc na can u run it? Pokaze mi da kod grafičke da imam 8800 GTS, ali onda kod video ram pokaze da imam 1GB. A ja imam 8800 GTS 320MB, kako to?
Imam Vistu Ultimate x64
KING JACK
1.12.2008, 11:19
ATI zna da nema PhysX i kruže glasine da bi nova igra pod imenom Mirror’s Edge mogla progurati PhysX bolje nego i jedna prije.Sta je to PhysX i da li je tacno da radeon nema podrsku za to?Planirao sam kupovinu HD4850 ali sad...
ukimafija
1.12.2008, 11:29
http://en.wikipedia.org/wiki/Physx
Fizika u igrama znaci da grafika nekad bude realnija, da pucas u granu grana padne, burici svaki put drukcije explodiraju, paljenje trave...Efekti tog tipa,ATI to ne podrzava, ali ce podrzavati svoju neki verziju Fizike od 8.12 drajvera koji izlazi za 10tak dana, mislim da se zove stream computing ali nemam sad vremena da cackam nisam kuci...
@ukimafia
Ispravi me ako greshim, ali ATi je to prvi i najavio :) Vrlo brzo, sa pojavom crossfire-a, bili su pushteni i tehnoloshki demoi za fiziku, i bili su vrlo impresivni, a u najavi je bilo: Kupish jedan (ili dva) High end radeona za grafiku i jedan srednje klase za fiziku. Tako da oni to imaju spremno, samo chekaju konkurenciju ;)
Hardverski svi unified shader ATI GPU-i imaju podršku za fiziku, dok softverski podržavaju HAVOC fiziku ali ne i PhysX, što može da se promeni u budućnosti. PhysX, inače, možeš da instaliraš na svaki PC, s tim što se fizika u tom slučaju obrađuje softverski. Trenutno je podrška za fiziku u igrama i dalje u dečijem stadiju, delom i zato što njeno paljenje znatno obara frame rate na tipičnim grafičkim karticama. Neke igre imaju "svoju" fiziku koja se obrađuje preko unified shadera i rade na svim karticama.
Catalyst 8.12 neće doneti podršku za PhysX, već ATI Stream tehnologiju što je odgovor na nVidia CUDA tj. korišćenje grafičkih kartica za obradu drugih tipova podataka (recimo kompresiju i dekopresiju arhiva ili obradu videa).
Vladimir88
2.12.2008, 19:14
da li neko zna kako da nabavim vartex shader 2.0 za intel 82945g graficku. Da li se to moze odnekle skinuti i da li uopste na ovu graficku mogu da se instaliraju?
JOŠ JEDNOM: Vertex shader, ne vartex. :mad:
Vladimire, vertex shaderi nisu nikakav software već procesorske jedinice unutar grafičkog čipa koje računaju odgovarajuće shader operacije. Mislim da taj čip-set (u pitanju je, dakle, integrisana grafika) sadrži Intel GMA950 grafiku koja je DirectX9 kompatibilna i već, sama po sebi, podržava 2.0 shadere. Ako si imao nekih problema sa DX9 (SM 2.0) igrama, onda je to do drajvera. Mada ta integruša nije da igraš nešto jače od Quake-a 3.
sta znaci kad kartica ima 8 sedera i jos manjih jedinica 5 puta 8 cetrdeset jedinica?
sta znaci kad kartica ima 8 sedera i jos manjih jedinica 5 puta 8 cetrdeset jedinica?
Aj probaj ponovo da osmislish pitanje, ovako teshko da ce iko da ti odgovori :)
Uostalom, prelistaj temu, odgovor se tu negde krije ;)
sta znaci kad kartica ima 8 sedera i jos manjih jedinica 5 puta 8 cetrdeset jedinica?
To znači da je to ATI kartica sa RV610 (HD2400XT ili HD2400PRO) ili RV620 (HD3470 ili HD3450) čipom. :D Ovi čipovi imaju po 8 shader unita, ali oni su složeni, sastavljeni od po 5 manjih stream procesora (ili subshadera ili superskalarnih jedinica) od kojih je svaki sposoban da računa shaderske operacije ali čitava grupa od po 5 stream procesora može istovremeno da obradi samo jednu nit (thread) shader operacije. Zato ćeš nalaziti da HD3450 ima 8 shadera (ako se računaju grupe od po 5) ili da ima 40 (ako se računa svaki pojedinačni stream procesor); isto tako, na primer, HD3670 ima 64 (shadera) ili 320 (stream procesora).
nVidia je pošla drugim putem kod novijih GeForce kartica. Njihovi shaderi su jedinstveni (nisu podeljeni na manje autonomne jedinice) ali rade na približno dvostruko većem taktu od ostatka grafičkog čipa. Čip na 8500GT kartici (G86) tako radi na 450Mhz a njegovi shaderi na 900Mhz, 8600GT ide na 540Mhz a shaderi na 1200Mhz itd.
KING JACK
12.12.2008, 21:47
Ljudi a sta bi sa PhysX jer ima radeon podrsku za to ili ne?
KING JACK
21.12.2008, 18:57
We just got a press release in about the fact that THQ Game studios, next to EA, is going to use PhysX technologies by nVidia for their upcoming titles. It is not know yet which current and future game titles of THQ will support the PhysX feature set, but it will probably be implemented in titles that could need an extra bit of Graphics power. Remember that all GeForce 8, 9 and NX series already support the PhysX feature set, so no need to buy a separate PhysX card if you wanna use the extra functions.Ljudi a sta bi sa PhysX jer ima radeon podrsku za to ili ne?
Zbog ovoga razmisljam da ipak uzmem neku nvidiju
Prichalo se o tome da ce otkupiti prava na njega, ali josh nishta zvanichno, za sada ne podrzhava
I xp moze da podrzi dx10 ja ga imam ali nemogu da nadjem instalaciju za shader 4.0 dx ne pomaze za to ali za kantere je ekstra.A shader mi treba za Shaun White snowboarding. Znali neko gde mogu da ga nadjem.
I xp moze da podrzi dx10 ja ga imam ali nemogu da nadjem instalaciju za shader 4.0 dx ne pomaze za to ali za kantere je ekstra.A shader mi treba za Shaun White snowboarding. Znali neko gde mogu da ga nadjem.:confused::confused::confused:
I xp moze da podrzi dx10 ja ga imam ali nemogu da nadjem instalaciju za shader 4.0 dx ne pomaze za to ali za kantere je ekstra.A shader mi treba za Shaun White snowboarding. Znali neko gde mogu da ga nadjem.:confused::confused::confused:
XP ne moze da podrzi DX10, tj. mozes ti da uhakujes to odnosno ima da se skine i ubaci, ali to nece raditi. A shader model 4 se hardverski implementira u grafici to nije nesto sto se instalira.
Uglavnom, poenta je, ko god je i probao da to ubaci uglavnom mu baguje samo, to mu nije prirodno okruzenje i to nece raditi, mozda ti stices utisak da hoce ali nije tako. Kupi se nova grafa koja podrzava DX 10 i sve prethodne verzije, instalira se Vista ili Win 7 beta i to je prirodno okruzenje za to. XP nije...
Napravili su... ne znam kako se zove tim, uglavnom Crysis i Flight Simulator rade pod DX10 ali je uzhasno sporo jer se DX10 render (koji vec od njih nije prisutan na DX9, mrzi me da guglam) radi preko procesora... tako da praktichno nisu nishta postigli... i da, nema veze sa onim patchom za Very High detalje pod DX9.
Uglavnom, da ti DX10 radi normalno na XP-u nece moci (a siguran sam da Microsoft prodaje sharene lazhe oko drugog kernela i neke izgovore da se vishe proda Vista, ali whatever, ako je taj naterao Crysis da radi pod DX10, mozhe i Microsoft sa njegovim uber programerima da sredi da sve radi...)
ako je taj naterao Crysis da radi pod DX10, mozhe i Microsoft sa njegovim uber programerima da sredi da sve radi...)
Moze ali nece, oni prosto hoce da zarade i teraju te da predjes ili na Vistu ili na Win 7 sto ce ocito ljudima lakse pasti. Ko ima novi hardwer tu nema frke, i stvarno koliko god neko pljuvao Vistu ona ima neke prednosti u odnosu na XP, ali necemo sad da spamujemo o tome u ovoj temi...
Father Jape
4.10.2009, 8:58
Ovaj, moze li neko da mi objasni kakva je razlika izmedju 8x i 8xQ AA, odnosno 16x i 16xQ? :o
stepanov
12.12.2010, 16:22
Kada uporedjujem Nvidia i Radeon grafe nije mi jasna jedna stvar... Naime kod Nvidie se spominje brzina shader procesora, dok toga nema kod radeona uopste (n/a), ali negde nailazim na podatke npr. Shader Operations:'toliko i toliko' MOperations/sec. Jel moze neko ovo da mi pojasni da li kod nvidie ima poseban gpu za shader-e ili sta?
Uzgred koja nvidia parira 5670 512mb?
Kod nVidije je odvojen klok za core i shadere, kod ATi-ja su shaderi na istom kloku na kome je i core.
Parira 9800GT otprilike.
djole192
24.12.2010, 20:49
imam pitanje jedno, moja graficka (ati mobility hd5650) valjda ima pixel shader 5.0, ali kad odem na www.canyourunit.com prikazije da je moja verzija 4.0, sta je od ovo dvoje tacno? i da li je moguce da se predje sa 5.0 na 4.0?
Mobility Radeon HD5650 ima Shader 5.0 i to je to. Ne može da se pretvori u 4.0 ili tako nešto, u pitanju je hardware. CanYouRunIt greši.
Bas tako. Mada je 100% backward compatibilan sa svim aplikacijama koje koriste v2/3/4 shadere.
Inace:
-shader 5: DX11 podrska
-shader 4: DX10 podrska
-shader 3: DX9 podrska
-shader 2: DX8 podrska
Ja imam jedno naizgled glupo pitanje! Kad covek gleda graficke, u sekciji za ram na nekim grafickim pise gddr, a na nekim samo ddr, pa se pitam da li postoji neka razlika ili je to sve isto?
Nema nikakve razlike, radi se o identichnom pojmu.
Iceman_37
15.2.2011, 22:35
Ne znam gde ovo pitanje da turim, pa ae ovde.
16:10 ratio ima rezolucije 1680x1050 i ispod 1440x900 i 1280x800, ima i one iznad al ja imam T220 monitor te me ne zanimaju.
Zasto meni u igrama stoje 16:9 rezolucije da biram, imam ovu native a ostale nize su sve sem one dve nize koje mi trebaju. Cak i kad za windows biram rez meni stoje ove rez...
1280x1024
1280x960
1280x720
1152x864
npr imam te ponudjene u crysis warhead pored ove maticne i ne jedna mi ne odgovara. I u drugim igrama isto.
Sve to na mislim da vec svi znaju kojoj grafickoj xD
Znam da sam pre imao da biram ove rez sad nemam vise. Meni je skoro opet crkla grafa pa sam umesto nje stavio 8600gt 256, re instalirao sam tad 266 drivere. Kad sam opet osposobio prvu grafu izvadio sam ovu i stavio staru, nije bilo potrebe da opet instaliram driver. Sve je radilo normalno i control panel sam sve izmenio...Dal mozda treba da re instal driver ili su ovakve rezolucije za T220?
EDIT: Nije se nasao neko za brz odgovor pa sam probao sa reinstalacijom drivera preko driver sweepera. Promenile se rezolucije na dosta veci izbor, iako dosta cudnih...kao 1366xnesto zaboravih, ali sada imam i 1280x800, jedino nemam 1440x900.
Imam jedno pitanje koje se sastoji od vise pitanja :D
Dakle ako bi neko mogao da mi objasni,posto mi nije bas najjasnije sta je :
a)Stream Processor
b)Raster Operation Unit
c)TMU-Texture mapping unit
d)CUDA jezgra
e)ALU jedinice
itd itd (ako ima jos nesto napistie i objasnjenje za to) ovi izrazi se dosta spominju po tekstovima u SK-u kod testova grafickih i voleo bi da mi to malo bude jasnije i da,znam da ima Wikipedia,Google ali...ili je komplikovano ili je lose napisano.
Hvala,pozdrav :ciao:
A mozda da pocnes da citas ovu temu, od pocetka?
A mozda da pocnes da citas ovu temu, od pocetka?
Citao,nema sve navedeno.
Ocekivao sam odgovor ovakve prirode medju prvima. :)
Pozz
Епска тема, други пост од da007 је побједио, како је лик објаснио на "српском", свака част...:aplauz:
Него ја дођох да питам шта је то post fx? Можда је и било негдје у овој теми, али подуга је, нисам нашао...
На тесту графичке у фур марку ми са упаљеним пост фх темп мања, али је мањи и фпс, иде око 8.. са угашеним иде фпс око 19.. али је и темп за 7-8 степени већа. Или је обрнуто, ја одем на toggle post fx, не знам кад је упаљен, кад је угашен, али су ове разлике..=)
Vlad Cepesh
19.4.2014, 14:47
Post FX najcesce se koristi kao termin za efekte koji se rade na sceni posle rendera, tj na izrenderovanoj slici. Moze da radi vise efekata, koji su manje ili vise zahtevni. Neki primeri su Color Correction, Bloom, Motion Blur, itd.
Evo ti primer jedan iz HL2 igre
http://media.moddb.com/images/mods/1/12/11355/1d-a1--bigwall10045.jpg
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.