PDA

Prikaži potpunu verziju : Zombie Buster


fskpzns
7.1.2008, 21:12
Zombie Buster je naziv tematskog takmicenja na jednom stranom forumu koji za temu ima 3d modelovanje kola.

Sta raditi ako Zombiji napadnu ? Kakav bi ste tuning kola uradili ?

Takmicenje se zavrsava 31 mart pa jos ima vremena za zainteresovane.
Ogranicenja se odnose samo na to da vozilo mora biti kopneno... znaci nista letenje, ronjenje itd itd.

Sajt je www.smcars.net a evo i mog pulena koga pravim onako iz glave.

elemirac
7.1.2008, 22:14
heh... ovo sam vec imao, a lici na to sto treba
http://files.turbosquid.com/Preview/Content_on_9_10_2006_20_56_09/preview1.jpga5e1593b-dc7c-432d-8604-97989be2beadLarge.jpghttp://files.turbosquid.com/Preview/Content_on_9_10_2006_20_56_09/preview4.jpgd3297ca2-ae29-4bb2-9e2b-4565df4df9f3Large.jpg

fskpzns
7.1.2008, 22:22
Nije obavezno praviti takve tipove kola. Npr.... jedan lik na gore pomenutom forumu radi Lamurdzinija Galjarda a drugi radi Ferarija Zombirosu (aka Testarosa) :-))) kao medic vozilo :-) Vredi pogledati. Zanimljivo je a i komjuniti samog forum je super.

elemirac
8.1.2008, 0:37
Da, video sam, samo ovo mi je bilo pri ruci (vec gotovo) pa reko' da postujem

fskpzns
8.1.2008, 1:29
Evo jos malo slika. Namucih se sa ovim delovima gde se lanac savija jer mi nesto ne radi SPLINE IK SOLVER...

Ma ceo max mi ne radi.... danas se nesto gusi i ubija a samo sam dodao te lance za razliku od juce kad je sve radilo besprekorno. Cak mi je u jednom momentu zeznuo i poslednji save (nisam nikako mogao da ga ucitam u max) ali sva sreca pa imam ukljucen autosave na svaka 3 minuta.

bobi
8.1.2008, 18:24
Predlog:

Ubaci negde flašicu - bocu Acida (kiseline) koja je povezana crevom sa nekom prskalicom. :)
Zombi se dogega iii... pšššššš... raspadne se na deliće pod kiselinom :D

fskpzns
8.1.2008, 19:35
Vish to nije lose uopste :-))) Lepa ideja. Pa videcemo da postavimo neki tus :-)))

Hvala bobi

fskpzns
9.1.2008, 2:29
Danas nisam bas imao vremena mnogo da se bavim mojim Zombi Busterom. Dodate samo 2-3 stvari na zadnje delu kola.

PS: Nikako to hrpmu da uradim kako treba. Mada auspusi nece biti hromirani ali sam malo vezbao pa sam ih zato hromirao i opet nisam zadovoljan.

fskpzns
10.1.2008, 3:27
Evo majstor bobi poslusao sam te. Jedan deo sistema za tusiranje zombija je gotov :-).... Acid tank. Krajeve koznih kaiseva cu zavrsiti kad attachujem ceo tank na kola.

fskpzns
11.1.2008, 11:48
.....

fskpzns
11.1.2008, 11:58
.....

3dM@niak
11.1.2008, 21:12
super napredujesh :)

bobi
12.1.2008, 21:27
Evo ti druže metal hromirani shader kojeg sam ja lično pravio (:to_care:) gledajući svakakve tutorijale.

Mislim da je sasvim ok, iako nema onu Goksijevu blurovanu refleksiju. :a_bleh:

Preview:
http://img341.imageshack.us/img341/5131/slikaib2.th.jpg (http://img341.imageshack.us/my.php?image=slikaib2.jpg)

fskpzns
14.1.2008, 1:23
Hvala bobi.... sad cu oma da je isprobam mada kao sto rekoh, na ovaj model necu stavljati nikakvu hromu.... prosto nije varijanta pimp my ride vec zombi klanje.... a evo i malo novih stvari. Dodao sam jednog lepo, starog Maxima gore na krov kola..... evo par skrinova....

fskpzns
14.1.2008, 1:28
Evo ti druže metal hromirani shader kojeg sam ja lično pravio (:to_care:) gledajući svakakve tutorijale.

Mislim da je sasvim ok, iako nema onu Goksijevu blurovanu refleksiju. :a_bleh:

Preview:
http://img341.imageshack.us/img341/5131/slikaib2.th.jpg (http://img341.imageshack.us/my.php?image=slikaib2.jpg)

! ! ! H V A L A ! ! ! PUNOOOOOOOOOOOOO !!! :alealeee:

GOKSIMASTER
14.1.2008, 4:30
JOk i nema , od cega je ta rampa ili sta god tako blurovana :a_bleh:

Nego da malkice pojasnimo. Ti si isprogramirao SHADER , ili napravio Materijal ?:)

fskpzns
14.1.2008, 13:46
Evo mali update. Pocinjem sa radom na prednjem delu....

bobi
14.1.2008, 14:15
Nego da malkice pojasnimo. Ti si isprogramirao SHADER , ili napravio Materijal ?:)
Napravio materijal... još uvek nisam toliki freek da znam da programiram shadere. :)

GOKSIMASTER
14.1.2008, 14:17
Uplasio si me za sek. :) , al moram priznati , veoma dobar materijal

Sto se tice autica , svidja mise ideja i koncpet ali pazi sad to sto si dodao su kao neka seciva koja se vrte ili ja gresim. onda to sve lepo izdetaljisi , osmisli princip rada, trazi fotke na netu kao reference , google images :)

fskpzns
14.1.2008, 15:05
Svakako cu to uraditi ali sam bio kratak sa vremenom pa sam samo seciva namontirao. Planiram da napravim neku generalnu razvodnu kutiju :-) za sve sisteme na kolima. I will see :-)))

fskpzns
18.1.2008, 20:13
Razlog zasto nema nista novo u vezi mog modela..... puko mi projekat. Ostali samo dugmici. Posle dva dana neuspesnih pokusaja da ga povratim zapoceo sam novi.

uros@3D
18.1.2008, 20:40
Razlog zasto nema nista novo u vezi mog modela..... puko mi projekat. Ostali samo dugmici. Posle dva dana neuspesnih pokusaja da ga povratim zapoceo sam novi.

E jbga... kako? :( Bash bio dobar model...

bobi
19.1.2008, 2:09
Jesi li pogledao autoback folder u maxu?

Jbg druže i meni se to dešavalo, sad idem svakih nekoliko minuta na save as a da i ne razmišljam o tome. Imam, istina, po desetak save-a za najobičnije modele, ali bar sam siguran da mogu da ih povratim.

fskpzns
19.1.2008, 12:16
Jesi li pogledao autoback folder u maxu?

Jbg druže i meni se to dešavalo, sad idem svakih nekoliko minuta na save as a da i ne razmišljam o tome. Imam, istina, po desetak save-a za najobičnije modele, ali bar sam siguran da mogu da ih povratim.

Pogledao sam i ni to nije pomoglo. Onda sam onaj .bak fajl sto ima u autobackup folderu kopirao i preimenovao u .max i ucitao je. Ali kad god hocu da rendam..... pukno posle 2-3 minuta. Ok svestan sam da sam bas bas preterao sa poligonima ali na to sam isao. Krenuo sam da pravim high high poly jer mi je to jedan vid vezbe + vezba sa baratanje, organizovanjem objekata. Nesto ima na sceni sto ga zeza a nije u pitanju broj poligona. Probacu sa defoult scanline renderom (do sada sam koristio mental ray)

bobi
19.1.2008, 12:27
Pogledao sam i ni to nije pomoglo. Onda sam onaj .bak fajl sto ima u autobackup folderu kopirao i preimenovao u .max i ucitao je. Ali kad god hocu da rendam..... pukno posle 2-3 minuta. Ok svestan sam da sam bas bas preterao sa poligonima ali na to sam isao. Krenuo sam da pravim high high poly jer mi je to jedan vid vezbe + vezba sa baratanje, organizovanjem objekata. Nesto ima na sceni sto ga zeza a nije u pitanju broj poligona. Probacu sa defoult scanline renderom (do sada sam koristio mental ray)

Hej, pa uzmi resetuj max i merdge-uj objekat.
To ti je najbolje imho.

fskpzns
20.1.2008, 2:22
Hej, pa uzmi resetuj max i merdge-uj objekat.
To ti je najbolje imho.

Probao druze. Don't work.

Evo sad, a sta cu, radim na drugom projektu. U pitanju je traktor :-) Samo da i to ne rikne :-)

fskpzns
20.1.2008, 19:53
Traktorce.....

fskpzns
21.1.2008, 11:31
Evo mali update. Oruzije na levoj "ruci" je gotovo.... sto se tice modelovanja...

fskpzns
21.1.2008, 17:18
Jos jedan mali update...

Patton
21.1.2008, 17:26
Ovo polako pocinje da me podseca na Carmageddon igru :D

fskpzns
22.1.2008, 0:59
Cuti tek sam se razmahao :-)))

fskpzns
23.1.2008, 13:51
Evo malo texturica....

http://img246.imageshack.us/img246/6296/33xw6.th.jpg (http://img246.imageshack.us/my.php?image=33xw6.jpg)

Highlander
23.1.2008, 15:59
Ovo sve bolje i bolje izgleda! :aplauz:

fskpzns
23.1.2008, 16:10
Ovo sve bolje i bolje izgleda! :aplauz:

Hvala druze mada sto se tice tekstura tu sam slab. Iskreno trebalo mi je citavo pre podne da namestim tih par satova na instrument tabli sa sve obradom slika u fotosopu sto je uzelo nekih 5 minuta pa ti vidi.

A tek kad krenu vece povrsine..... kukuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu !!! :kreza:

bobi
23.1.2008, 21:17
Sjajan modeling... sjajan... za sada sam samo prećutno odobravao, ali nisam izdržao da ne prokomentarišem ovako sjajan modeling. :)
Prosto mi je drago što si izgubio onaj prvi model, pošto je ovaj mnooogooo bolji. :)

Što ti je bilo teško da nabaciš te teksture? Ja bih to prvo pripremio u PS-u (što si ti i uradio), detachovao te cilindre na kojima će da budu, cilindrima dao UVW planar map i prosto u materijal editoru čekirao da ih vidim u viewportu, i eventualno na offset i na tile bi podesio da se pravilno "nameste".

Možemo li da vidimo wire?
I kakvi su dalji planovi za mapiranje?

fskpzns
24.1.2008, 11:22
Bobi stvar je u tome sto ja Max koristim negde od pocetka decembra. Zaista. Ranije... citav moj rad u maxu je bio da napravim sferu ili vec nesto sto mi treba, eventualno je animiram u te, po difoltu, 4 sekunde (100 frejmova), i onda ubacim u After effect i radim dalje (radio sam na televiziji montazu). Prakticno ja Max koristim od decembra meseca prosle godine jer sam resio da se sa njime malko dublje pozabavim.

Radu PS-u mi nije problem jer sa njim radim konstanto jos od verzije 4.0... moooozda i ranije, ne secam se davno bese a ja bio poletarac :-) a od pre 5 godina on mi je osnovna alatka na poslu.

Evo bas trazim i skupljam tutoriale za mapiranje a i sad cu da pogledam tutove koji stizu sa maxom. Juce sam jako malo radio jer sam cekao novi procesor. Da se pohvalim..... stigao quad q6600.

Nabavio sam neki plug in za MAx. Textporter koji bi trebalo da mi pomogne oko mapiranja ali ne radi bas naj naj pa pomislih..... a taman da mi kazete dali moze da radi taj fazon (mozda cete se sada smejati ali kao sto rekoh ja sam poletarac u maksu)....

Dakle uzmem objekat. Zumiram ga po difoultu (taster Z) i uradim print screen sa strane, napred, nazad, od gore, onda te scrinove ubacim u PS i to su mi prakticno mustre. Moze li tako da se radi ?

Sto se tice tih satova sto sam vec uradio. Nisam otkacinjao :-) te poligone vec sam im dao Material ID pa sam u material editoru stavio onaj Multi/Sub Object i tako dam radio. KAd smo vec kod Material Editora. Kako da snimim tj. sacuvam slotove kad ih popunim da bih eventualno posle opet mogao da ih ucitam ako hocu nesto da menjam ?

Recimo pokusao sam za probu da mapiram jedan cilindar. Da bude kao drveni stub i nikako ne mogu da dobijem dobar izgled texture. Ili je previse razvucena ili, ako uradim tajling, bas se vide ponavljanja na objektu. Dodam ja UVW map i stavim cilindar, otkacim CAP, probao i planar i face i... sta vece tamo sve ima ali....

eto sad vidis da sam totalni noob sto se tice textura.


Sti se tice zice..... tu toliko toga ima da ne znam sta ces videti :-) Mozda bolje ako te interesuje neki poseban deo ?

bobi
24.1.2008, 13:14
Ni ja nisam neki maher za teksturisanje, ali probaću da pomognem koliko budem mogao.

Elem, možeš da probaš sa 2 najosnovnija načina za teksturisanje ovog tvojeg traktorčeta. Jedan je da ga unwrapuješ (što nikako ne preporučujem), a drugi je da svakom deliću objekta daš poseban UVW modifikator (ili da selektuješ u edit poly modu svaki delić, pa da im daš drugačije map chanele).

Unwrapovanje ne preporučujem, zato što mislim da je u ovom tvojem konkretno slučaju, veliki pain in the ass. Moguće je da sam takav zaključak izveo zato što i sam ne znam dobro da unwrapujem, ali kad samo pomislim da treba da razviješ mrežu celog ovog traktora (sa svim svojim delićima) na jednu sliku (pa neka ona bila i 4096x4096), uhvati me muka. Moguće je da bi sa novim pelt mapingom ubrzao donekle proces, ali opet, treba i da zapamtiš svaki od tih cilindra t.j. svaki objekat pa i onaj najsitniji gde je na toj slici na kojoj bi posle preko stavljao teksture.
Vezano za unwrap je i texporter plugin, koji je imao svrhu (do maxa 8) da ljudi ne udaraju print screen u unwrap prozoru, već su udmah mogli da eksportuju u rezoluciji sliku koju žele. Ako imaš max 9, ne treba ti taj plugin, pošto imaš opciju za to u pomenutom edit unwrap prozoru.

Ono što ti ja preporučujem (iako je i to pain in the ass), da ideš objekat po objekat, da ih detachuješ (i daješ im prikladna imena), da im dodeljuješ odgovarajući UVW modifikator (za kockaste oblike box, za cilindrične cylinder i td.) i da ih na taj način odmah teksturšeš i odmah vidiš kako izgleda, pa kad završiš sa jednim objektom u potpunosti, pređeš na drugi. Primera radi, uzmeš neku testericu, detachuješ je i nazoveš (testerica_01), dodaš joj UVW map i izabereš cylinder (i obavezno klikneš cap), otvoriš photoshop i izmiksuješ par čelično-zarđalih tekstura, snimiš kao testerica_01_diffuse, vratiš se u max, i daš modelu materijal sa tom teksturom. Možeš da napraviš tri varijacije testerica, a ostale kloniraš da se ne bi smarao mnogo.
Zašto detachovati? Pa mislim da ti je to mnogo lakše (i logičnije) nego da naprežeš mozak i da moraš da organizuješ Map channele za svaki od objekata ili da koristiš multi sub object... a takođe iz razloga što ćeš na taj način da mnogo lakše izmene da napraviš i naravno, moći ćeš da animiraš to traktorče, ne samo kako ide, već i kako mu se svaki delić nezavisno pokreće.

Što se tiče slotova u materijal editoru. Slobodno resetuj slot kada budeš završio sa nekim materijalom i izaberi da se slot resetuje samo u materijal editoru, tako da ti ostane u sceni. Ako ti kojim slučajem opet treba prethodno resetovani slot, izaberi opet neki slot u materijal editoru i sa onom olovkicom samo klikni na objekat koji ima taj materijal i on će ga pokupiti.

Sad gledam opet ovo tvoje traktorče.
Možda i ne bi bilo loše da posegneš za unwrapom, ali samo da odradiš unwrap za onaj najveći deo traktora (za njegov osnovni mesh-kostur), a nikako za manje delove.
U tu svrhu okačiću ti odličan početnički video tutorijal za unwrapovanje danas popodne, kad se vratim sa posla.

Znači, moj konačni odgovor... (dum, dum, dum...) :D
Unwrap samo za ovaj najveći deo traktora, ostalo, detach i UVW map modifikator. :)

fskpzns
24.1.2008, 16:30
Hvala druze za tut. link. Docicu uvece da ga pokupim.

1.E sad.... dao sam primer onog cilindra od koga sam napravio drveni stub i stavio mu neku texturu drveta..... znas sta sam hteo da kazem.... to mi se ne svidja.... kako god da uradim, mislim na texturu, ili se vidi da je razvucena ili se vidi da se ponavlja. To me nervira. PA onda mislim.... koliku ja texturu treba da napravim u PS-u (mislim na velicinu) da bi to izgledalo lepo, ne razvuceno i da se najvise tri puta ponovi (za vece objekte) tj eventualno dva puta za manje.

2. Tako sam i ja mislio.... da idem objekat po objekat. Jos i ne moram da deatachujem npr. testere jer su to sve posebni objekti. Cak i one osovine na testerama (dok radim ovaj model namerno sam isao na sto vise objekata da bi sto bolje savladao manipulisanje objektima: hide, group, freez) Kabina i "nos" traktora ce imati istu texturu jel to je ceo body traktora. Idem na neku matiranu varijantu bez puno sjaja. Mozda tek tek malo i hocu da uradim neku ispucalu i izgrebanu farbu. Za krv cu videti. Mozda tek malo po ivicama. Recimo kavezu na kabini cu dati malo veci sjaja ali na onim delovima gde se sipke savijaju (podebljanja) tu sam kontao da promenim boju. Zicu na masci traktora i ispred prednih tockova cu da ofarbam u neku blagu hromu... tek tek.... ma da sad ne smaram sta cu i kako cu.

Evo na brzaka skrpih neki primer za farbu....

PS: Generalno farbu za sam body i jos neke delove traktora sam mislio da idem na blend mapu. Dva sloja kolko sam razumeo taj blend pa da ta siva bude osnova i blago sjajna a zelena tek tek tek tek tek da ima nesto malkicko malkicicko sjaja.... a mozda i nista. To bih video na licu mesta sa probnim rendanjima.

bobi
24.1.2008, 18:10
Neeeeee druže, nemoj da farbaš sam mapu.
Upotrebi teksture... što više tekstura!

Evo sad sam odradio na brzinu.

Ukucao san na google "rust", išao na images i odmah skinuo ove dve teksture... evo ih:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/32/2006-01-14_Rust_and_dirt.jpg/759px-2006-01-14_Rust_and_dirt.jpg

http://www.pixelpoke.com/ornaments/images/rust.jpg

Upalio sam photoshop i izmiksovao ih za min.
Evo rezultata...
http://img225.imageshack.us/img225/7752/65192488gn7.jpg

Upalio sam max i odradio na brzinu jednu scenu, da vidiš kako izgleda (samo diffuse i bump sam iskoristio)...
(attachovao sam ti celu scenu dole)
http://img98.imageshack.us/img98/4092/61868773qu1.jpg

E sad, ako ovako izgleda pri zoomu. možeš li da zamisliš kako će da izgleda pri maksimalnom odzumu? :)

I za kraj, tutorijal koji sam obećao... :)
http://rapidshare.com/files/86259711/unwrap_uvw.avi.html
I kodek za gledanje tutorijala...
http://www.techsmith.com/download/codecs.asp

fskpzns
24.1.2008, 18:27
Jos jednom VELIKO HVALA.... sad cu da ga skinem oma i da pogledam. Javljam se kasnije.

fskpzns
25.1.2008, 11:58
Opet mi je tekstura ili previse razvucena ili se vidno ponavlja. Taj cilindar je mali objekat u odnosu na, recimo, nos traktora. To me nervira. Nikako da postignem da to uradim dobro. Ili da pravim ogromne texture.

bobi
25.1.2008, 14:25
Ako ti se tekstura ponavlja, upotrebi blend materijal da razbiješ taj linearni tajling....

Pogledaj ovde:
http://www.sk.co.yu/forum/showpost.php?p=343230&postcount=785

fskpzns
25.1.2008, 15:46
evo pokusaja da napravim stakla na prednjim svetlima....

fskpzns
25.1.2008, 16:44
Ovo mi bas nejde. Pokusao sam i to sto si mi rekao (otisao sam na taj link.)

Cim je malo veci objekat..... no chance :mad:

bobi
25.1.2008, 20:50
Aj postavi screenshot ili postavi negde samo taj objekat da ja probam, baš si me zaintigrirao sad.

fskpzns
26.1.2008, 3:28
Nisam stigao ranije da se javim. Hoces da izdvojim samo taj nos traktora pa da ti posljam .max fajl. Mozda je jednostavnije kabinu jer sam nos sad podelio detach-om na vise delova u pokusaju da sredim teksturu. Ako je odgovor DA onda cu sutra kad ustanem to da odradim tj kad ti AMINUJES :-).

Znaci velik povrsine su problem. Male nisu. Evo svetla na krovu traktora. Onaj malo hormirani okvir sam otkacio od glavnog objekta. Glavni objekat ili telo svetla sam stavio da je crno za sada... a mozda i ostane. Staklo sam stavio bump, refleksiju, difuse, glossiness i UVW map modifajerom sredio..... ali to je mala povrsina.

Nesto pogresno radim a sta.... NIKAKO ne mogu da dobijem ok rezultat.

fskpzns
26.1.2008, 16:55
Napravih seamless texturu u fotosopu. Evo rezultat ali jos to nije to....

Prve dve slike su SEAMLESS textura sa UVW Map modifajerom tipa box i planar:

fskpzns
26.1.2008, 16:57
Druge dve slike su OBICNE textura sa UVW Map modifajerom tipa box i planar:

bobi
26.1.2008, 17:41
Joj... ja zaboravih da ti kažem da teksture treba da budu seamless.

Dobro je ovo! :) Iako mislim da ti je mnogo velik tajling. Ako je 10, a ti ga smanji na 5. Uzmi još jednu teksuru nabaci preko, t.j. pomešaj je sa blend materijalom kao što smo pričali i za blend materijal stavi neki noise i onda se ni ponavljanje tajlovanih delova neće videti. :)

Čekamo update :)

fskpzns
26.1.2008, 22:06
Evo stigoh kuci.

Tajling teksture je tri :-) ali manje vise sada to vec... opet se vide ostre ivice texture na ivicama samog objekta i kod seamless-a. Zbog cega to i kako to ? To se verovatno javlja zbog box tipa. Kad stavim planar onda nema toga ali onda na nekim delovima razvlaci texturu.

bobi
27.1.2008, 3:22
Pa jbg bratac, mora bude malo pošto ti je obla ta ivica, a još uvek ne postoji chamfer box UVW modifier :D
A možda bi pomoglo da malko namestiš i smoothing grupe.

I da... ako te muči samo taj deo, onda uzmi brate i unwrapuj ga, a ostalo teksturiši kako si počeo. :)

Aj okači taj file (taj deo samo) i teksture koje želiš da koristiš za taj deo.

fskpzns
27.1.2008, 17:11
Evo mali update. Radio sam texture na lanseru. E sad..... moze se primetiti mada ne iz svakog ugla gledanja da su texture na cevima iste. Cevi sam postavio tako sto sam napravio jednu i koristio alataku ARRAY da dobijem ostale cevi.

Jos jedan problem. Desava mi se da namestim texturu na objektu, radim nesto deseto na nekom drugom objektu pa se vratim na ovaj prvi i textura mi se poremeti tako da ni naknadne intervencije sa UVW map ne pomazu. Jel to neki bag ili.... ? Cak ni reset textur ne pomaze. Zato sad snimam kad namesti svaku texturu pa makar to bio i sraf.

Evo slika...

bobi
27.1.2008, 17:34
Ja to rešavam na sledeći način...
Uzmem selektujem sve objekte koji su isti ili slični i onda svima njima dam jedan UVW modifikator. Tako teksturu opet možeš malko da tileuješ i da dodaš neku prljavštinu ili drugu teksturu preko blend materijala.

Evo tako sam teksturisao ova drvca desno...
http://img228.imageshack.us/img228/8672/suma01ya5.th.jpg (http://img228.imageshack.us/my.php?image=suma01ya5.jpg)

Što se tiče problema, ne znam o čemu se radi.
Meni se to nije dešavalo.

P.S. Sviđa mi se ova zelena tekstura. :)

P.S.S. Ima li još nekog na ovoj temi? Gde ste ljudi? Pomozite malo :)

uros@3D
27.1.2008, 18:30
Ja pratim ali iz potaje :D hehe... Ne bih znao resenje za onaj problem nije mi se to desavalo, stavi prvo uvw pa nasteluj i radi dalje, ne bi trebalo da se menja nista...

Inace veoma mi se svidja kako owo izgleda, imas skilla ;)

fskpzns
27.1.2008, 18:54
Cek bobi onim tvojim primerom si mislio na to sto su texture na cevima iste ?
Pa pazi.... Ja sam uradio array da dobijem samo gorni deo a srednji i donji sam dobio sa SHIFT+ drag na dole (s tim sto sam srednji red malko pomerio i izbrisao jednu cev) Dakle gornji red je prakticno, kako bih rekao jedan objekat jer je PARENT cev skroz levo pa sta snjom radim to prate i drugi.

HVALA NA PODRSCI !!! :alealeee:

fskpzns
28.1.2008, 12:16
Probah da izmodelujem zadnju gumu....

fskpzns
31.1.2008, 3:18
Nisam mnogo radio ovih dana zbog obaveza ali evo mali update. Izvrsio sam neke vec promene na prednjem delu i evo friskih slika....

rudar
31.1.2008, 17:04
Dodaj neko chudo pozadi, i stavi da je vozach malo zashticjen nechim :)

So far sooooo good!! :tapsh:

fskpzns
31.1.2008, 18:06
Stavicu i zastitu a nazad nesto poput onih traktora sa jednom rukom/kasikom. Htedoh i prikolicu da izmodelujem ali me malo jeb.... da izvinete polycount :-)

fskpzns
1.2.2008, 13:58
......

bobi
1.2.2008, 23:00
Odlično ti za sada ide...

Svetlo mi je malo čudno na ovoj zadnjoj slici, zato što i pored svog GI-a koje ima, opet ostaje CG utisak zbog default shadera i presatutisane bele boje i način na koji je osenčeno i ... bla..bla...

Ćutaću i čekaću update :D

fskpzns
2.2.2008, 1:21
SVetlo je za mene posebna avantura. To temu jos i ne smem da nacinjem. Koristim obican skylight i mental ray sa ukljucenim Final Gather i Global Ilumination i to je sve. Probao sam nesto sa mrArea Omni ali sam batalio za sada..... evo jedan mali update.....

bobi
2.2.2008, 1:41
Sklonite decu, ide ubica! :D

Sjajno druže :)
Samo jedna sugestija... na ovim testerama gde je krv, predpostavljam da nisi koristio neki procedural (noise, celurar), ali ako slučajno jesi, uzmi i povećaj ga malo, pošto je ovako prilično tačkasto, čini mi se da bi trebalo da se malko ukrupni. Ako ti je veliko cimanje, onda nije bitno... dobro je i ovako.
Ovo ostalo je, imho, sjajno isteksturisano.

fskpzns
2.2.2008, 2:54
Skontao sam zasto je ona slika bila onako svetla..... ubacio sam jos jedan skylight :-))) pa kad uradim unhide all a on se pojavi pored vec postojeceg.

Nije mi cimanje. Uradicu to sto si predlozio. To je klasicna mapa (diffuse) jer sam texture mixao u PS-u samo sam kao BUMP mapu stavio NOIS pa sam SIZE smanjio na 5 a levels stavio na 10....

ali sad idem da spavam jer cu se :opanachke

PS: Ustvari ja sam na tim testerama toliko vremena proveo (mislim sa tehicke strane... jel) da se sad vise i ne secam bas sta sam ja tu muckao ali mislim da je NOIS stavljen u BUMP. SIpka na kojoj stoje tester mi se ne svida. Rastegljena je textura pa cu novu da smutim u PS-u.

fskpzns
2.2.2008, 15:01
Jos jedan mali update....

DarkNemos
2.2.2008, 15:24
Jos jedan mali update....

meni se samo cini da je tekstura farova malo nize rezolucije nego sto bi trebalo :)

fskpzns
2.2.2008, 17:11
meni se samo cini da je tekstura farova malo nize rezolucije nego sto bi trebalo :)

Da u pravu si. Sad sam i ja obratio paznju kad si to rekao. Ove ostale texture su bas velike rezolucije. Mixovane u PS-u a farove sam nasao na google i ubacio. Moracu da sredim to.

I svetlo je lose jer je sad sve jos tamnije sa ovim tamnim texturama... samo sto sam za svetlo duduk. Prbao sam nesto sa Omnijima ali mi nekako uvek probija cak i kad ga bas smanjim. Zna li neko neki setup svetla na brzaka da mi kaze ?

DarkNemos
2.2.2008, 18:27
Da u pravu si. Sad sam i ja obratio paznju kad si to rekao. Ove ostale texture su bas velike rezolucije. Mixovane u PS-u a farove sam nasao na google i ubacio. Moracu da sredim to.

I svetlo je lose jer je sad sve jos tamnije sa ovim tamnim texturama... samo sto sam za svetlo duduk. Prbao sam nesto sa Omnijima ali mi nekako uvek probija cak i kad ga bas smanjim. Zna li neko neki setup svetla na brzaka da mi kaze ?

Za svetlo se obrati bobi-u jer je on all mighty king of the lights :D

Ja sam ispao iz forme u vezi 3d-a. Ne znam ni kocku da napravim :)

fskpzns
2.2.2008, 23:57
Kako bre ne znas..... a citao sam pre neki dan onaj tutorijal sto u kom si i ti ucestvovao kad vam je bobi trazio da pravite namestaj pa na kraju celu sobu.

DarkNemos
3.2.2008, 0:12
Kako bre ne znas..... a citao sam pre neki dan onaj tutorijal sto u kom si i ti ucestvovao kad vam je bobi trazio da pravite namestaj pa na kraju celu sobu.

Ih kad je to bilo... Stara dobra vremena :D

uros@3D
3.2.2008, 1:28
Jos jedan mali update....


Owo je strawa... samo tako nastavi... svaka chast!

fskpzns
3.2.2008, 2:41
Ih kad je to bilo... Stara dobra vremena :D


I ja sam pre jedno 3 godine krenuo sa maxom, ucio jedno mesec dana, i stao. Sto sam stao nemam pojma. Sad bih bar bio bolji... sigurno.

E sad sam pre jedno 2 meseca, mozda malko vise, resio i reko sad nema nazad i nema mrdanja niti pauze dok bar osnove ne skontam.


Uros@3D: HVALA NA PODRSCI

Nisam jos nista popravljao kod testera a na sta mi je bobi ukazao niti sam sredjivao prednja svetla na sta mi je ukazao DarkNemos ali sve je zapisano na papiru i okaceno pored monitora kao podsetnik STA URADITI :)

Evo jos jedan mali update pa odoh na spavanje. Prednji blatobrani i minigun:

bobi
3.2.2008, 2:41
Samo ti nastavi da teksturišeš, za svetlo ćemo posle...

Prvo reši u kojem ambijentu želiš vozilo da predstaviš.

fskpzns
3.2.2008, 2:43
E da jos nesto zaboravih. Sto duze gledam sve vise i vise mi se ne dopada textura na telu (nosu) traktora. Za sada cu je ostaviti neka stoji.

Minigun jos nije zavrsen sto se modelovanja tice. Jos par sitnica fali. Sto se tice texture na njemu, samo sam bacio texturu da vidim kako to sve izgleda mada sam dobrano pogodio iz prve.

fskpzns
3.2.2008, 2:50
Samo ti nastavi da teksturišeš, za svetlo ćemo posle...

Prvo reši u kojem ambijentu želiš vozilo da predstaviš.

Vec sam ja to 80 resio. Neka ulicica, mracna naravno.... ostaci barikada, bandera koja jos jedva daje neku svetlost, magla.... ne jaka.... u pozadini zid, NA njega naslagano par sanduka, mozda i kantu za smece izmodelujem :-) neka tel. govornica sa otkinutom sluskom.... sablasno... sto sablasnije........

bobi
3.2.2008, 13:03
Izgleda da smo sinoć u isto vreme napisali post, nisam ni video update. :)
Super ti za sada ide, nemoj da se maješ sa krvlju (ona moja sugestija za testere), ne gubi vreme, prvo sve završi, celu scenu, osvetli i tek posle ako imaš vremena bavi se tim minornim stvarima.

Što se okruženja tiče, kad završiš teksturisanje traktorčeta, prvo stavi neke kocke koje predstavljaju objekte (ulice, bandere, sanduke, tel govornicu...), pa onda namesti kameru, što bolje možeš... i onda samo modeluj ono što će da kamera vidi. Time ćeš uskratiti sebi trud.
Za svetlo ne brini, probaćemo nešto cool i atmosferično da izvedemo (ambijentalno teget-sivo svetlo, plus avetne bele svetiljke, jaki žuti farovi traktora, pa sve to začinjenom jednim fogom i nekim isparenjima (volume fog ili particles)). :)

fskpzns
3.2.2008, 13:30
Hvala bobi na tvom trudu. Postujem i zato cu se potruditi da ovo sto bolje uradim. Evo jos jedan majusni update. Minigun. Ok mi je textura jer sam i hteo tako malo izgreban i garav minigun jedino mi se nekako textura na telu miniguna strecovala (pri vrhu se vidi).

MiDa
3.2.2008, 14:02
Fskpzns & company, mogu samo da kazem: Liii! :tapsh:
Stvarno ste me inspirisali da nabavim 3Ds max. Chak i da ga nauchim. :)

DarkNemos
3.2.2008, 15:07
Ebem mu misa sto sam dolazio opet ovde. Sad cu sam sebe da pojedem zato sto ne mogu da modelujem :(

A bas sam raspolozan za modeling :(

fskpzns
3.2.2008, 15:21
Ebem mu misa sto sam dolazio opet ovde. Sad cu sam sebe da pojedem zato sto ne mogu da modelujem :(

A bas sam raspolozan za modeling :(

A sto ne mozes da modelujes druze ?

fskpzns
3.2.2008, 16:26
Evo i kabine. Jos ima sitnica da se uradi ali je ovo recimo 80 posto...85 :-)

fskpzns
4.2.2008, 17:25
Trenutno nemam nista novo da pokazem jer se malo mucim sa UVW unwarp modifajerom (pokusavam da ga skontam). Stigoh do detal kad sve snimim u bmp pa prebacim unwarpovan objekat u fotosop i krenem lepo da crtam ali mi se bas ne poklapa. Mozda i gresim jer ja selektujem ceo objekat pa kad stisnem edit i pojavi mi se UVW unwarp prozor, flatenujem mapu.

fskpzns
4.2.2008, 18:01
Kanda sam konacno skontao kako ide ceo postupak :alealeee:

fskpzns
4.2.2008, 18:55
Evo prvih rezultata mog UVW unwarp ucenja. Vec sam pomenuo da mi se u osnovi textura traktora ne dopada i da cu je menjati pa sam odlucio da taman vezbam UVW unwarp i evo rezultata. Zelim vase iskreno misljenje. Prvo sam se zeznuo jer sam uradio unwarp samo levog dela traktora tako da kad uradim simetriju.... slova su mi sa druge strane obrnuta. Onda sam sve iz pocetka krenuo ali sam prvo tu levo stranu i simetriju kolapsovao, dodao mesh smoot pa tek onda unwarp. To znaci prakticno da imam vise delova da iscrtam ali mi je i sloboda prilikom crtanja veca. Na drugoj strani nisam nista dodavao osim zutog kruga i slova ZB pa je nisam ni rendao. Nego..... dosta price. Nema mnogo ali evo jednog rendera....

fskpzns
4.2.2008, 19:02
Evo kako izgleda sve to u fotosopu. Ovu sliku iskljucivo postujem zbog ljudi koji takodje uce. ZNaci nema potrebe da seckate u fotosopu bilo sta. Samo crtate po konturama, ili unutar njih, koje ste dobili unwarpovanjem u maxu. Osnovnu texturu mozete da menjate, rastezete, mixate. Naravno te konture tj lejer sa konturama, pre svakog snimanja vase texture, sakrijte, da vam se i one nebi pojavile na vasem objektu koji mapirate.

Ja sam unwarp rendao u 1024x1024 px. Mozda sam trebao i vise ali sama ta podloga je male rezolucije. Svakako cu je menjati.

Kao sto mozete da vidite na slici, ima tu i nekih sitnih poligoncica ali radim samo ove glavne. Uprincipu treba samo da pazite da vam osnovna textura pokriva sve elemente.

PS: Eto sad se i ja noobcina nasao pametan sa ovim postom ali zelja mi je, kao sto rekoh, da pomognem ljudima koji takodje kao i ja, uce rad sa texturama.

3dM@niak
5.2.2008, 0:56
na pravom si putu :) aj sklopi sto imas za sad pa rendni da vidimo kako izgleda... ovako svaki za sebe delovi deluju ok skroz i veoma :) :D
i da, za Unwrap je dobro sto si stavio sliku, da ljudi vide... i meni je to nekad mnogo muke zadavalo :)

fskpzns
5.2.2008, 8:20
Kasno videh tvoj post 3dM@niak. Stavicu nesto kad se vratim sa posla. Iovako nista novo nisam uradio od textura. Jos uvek trazim i premisljam se u vezi BASE texture.

Dimke
5.2.2008, 11:37
Au, pa sklopi malo tu mapu :)
Selektuj sve poligone i daj mu da mapira preko Box-a (fit naravno) - ima pola posla da ti odradi. Posle u editoru popravljaj i sastavljaj.
poz

fskpzns
5.2.2008, 12:32
Znam za tu varijantu druze ali mi nisu bini ti delici. Vazno je da BASE mapa pokriva sve i vazni su mi krupniji delovi. Osim toga to je moj prvi uspesan unwarp...... ne kvari mi euforiju srece i radosti :-)))).....

Ma ima tu jos da se poradi. Ovo je tek pocetak ali je generalno to ta tehnika sto se tice UVW unwarp-a i sto bi rekao Djoka:.... sve su ostalo nijanse :-)

Dimke
5.2.2008, 15:26
Da ,ali imaćeš žešće promene na seamovima (linijama spoja). dva rezličita smera teksure.Ne pokushavam da ti popujem - bar nauchi odmah kako treba.
Inache svaka ti chast koliko si i do sada uradio-maping je umetnost :)
Poz

fskpzns
5.2.2008, 16:14
Ma druze uopste ne mislim da mi popujes. Samo vi udrite kolko mozete. JA bih voleo kad bi vise ljudi ucestovalo u ovoj diskusiji da sto vise predlog i ideja razmotrimo. Znam da je unwarp tema prezvakana milion puta, kao i mnoge druge, ali mislim da je super pratiti neki rad i prakticno ucestovati u njemu tako sto cemo diskutovati o raznim problematikama koje nas cekaju u radu. Mislim da je jedno napisati 100 tutoriala u 100 threado-va a drugo pratiti neki rad i kako koji element rada naidje tako se objasnjava.

ByTheWay sad cu da pocnem da teksturisem "nos" traktora pa kad se nesto konkretnije uradi postujem update i ocekujem vase komentare, sugestije, predloge, kritike.

fskpzns
6.2.2008, 2:13
Update....

fskpzns
6.2.2008, 16:07
Jel mozda bolje ovako ?


Evo rendera i izgleda texture u fotosopu (ukljucen je i lejer sa konturama tj zelenim linijama koje predstavljaju konture objekta a koje smo dobili unwarp modifajerom).....

fskpzns
7.2.2008, 2:16
Jos jedan update....

fskpzns
7.2.2008, 2:18
Da li neko moze, vec na osnovu ovih slika, da mi kaze barem odokativno neki osnovni setup za light tj. radni light a da nije skylight ? Koristim Mental Ray render. Hvala vam.

NightWolf
7.2.2008, 13:59
Super ti je traktor :) ... Imas na netu neke tutoriale kako da napravis dobar render motornih vozila (ja ne znam kako :( ).

bobi
7.2.2008, 14:48
Super ti za sada ide.

Što se tiče setupa za light, ja umesto skylighta koristim skriptu E-light. Ultra je brz rendering.
Pogledaj ovu temu na Zoni...
http://www.dizajnzona.com/forums/index.php?showtopic=43621&st=0&p=535192&#entry535192

E sad, uzmi završi prvo ulicu i ostale pozadinske stvari, pa će da se bacimo na svetlo (u kombinaciji sa E-lightom).

fskpzns
7.2.2008, 16:58
Hvala ljudi :-))) trudim se koliko znam :-)

PS: Skinuo sam onu vatru oko auspuha. Napravio drugu varijantu. Obe su mi dobre. Dvoumim se pa ako zelite pomozite u odabiru koja vise stoji....

bobi
7.2.2008, 17:26
trudim se koliko znam :-)

A mi pomažemo, koliko umemo. :D

Meni se više sviđa "fight fire with fire", prva varijanta. :)

NightWolf
7.2.2008, 20:48
Po meni, definitivno prva varijanta.

fskpzns
7.2.2008, 21:19
Uradio sam par generalnih rendera (postavljam jedan) da bi dobio overal look i da bih video sta je ok a sta nije. Texturisanje nije gotovo. Ostalo je jos par delova + delovi koje cu tek da dodam + izmene koje sam skontao da cu da uradim nakon ovih render generalki. Definitivno cu da menjam boju mini raketnog lansera u neku prljavu olive ili cak neku kaki boju :-). Od sutra se opet malo vracam modelingu. DOdacu jos neko vatreno oruzije nazad plus moje omiljene roto sekaci :-) i da vidim kako cu da pokrijem kabinu. Dodacu roto kuglu na zadnji tocak i jos neke sitnice. Nebi trebao da prebacim 4 miliona poligona :-)..... bez scene koju jos nisam ni poceo da pravim :-)

Sto se tice texture oko auspuha..... a ova kombinacija ?


EDIT: Textura zadnje felne nije finalna. Samo sam bacio nesto na nju da ne bude velika gray povrsina na slici.

fskpzns
7.2.2008, 21:25
Evo jos jedan render.....

bobi
8.2.2008, 3:10
Moćno izgleda, nema šta :)

Jedino mi se ne sviđa ova tekstura zemlje-kamene staze, ali pretpostavljam da je to privremeno tako da nije ni važno.

Highlander
8.2.2008, 3:17
Istinu kaže bobi, stvarno moćno izgleda. :aplauz:
Samo fali jedna stvar: pošto si "okrvavio" ceo traktor, moraćeš to da uradiš i sa gumama. ;)

3dM@niak
8.2.2008, 8:19
imas manu - sta ako te zombiji napadnu sledja? :) :D Jest da nemaju mozak, no nekog ce da use*e da ubode :D a onda ode glava kroz zadnje staklo :D dodaj pozadi neke seckalice :D

fskpzns
8.2.2008, 8:21
@bobi - Da to je samo privremeno. Cisto da pojacam filing kako sve izgleda i da nije dole jednobojno pa sam stavio prvo sto mi se naslo ispod kurzora.

@Highlander - U pravu si. Nacicemo neku gumenu texturu :) pa cemo i gume da sredimo.

@3DM@niak - Ima nazad seckalice (izmedju zadnjih blatobrana). Roto seckalice... moje omiljenje ali nisam izrendao. Montiracu jos dve puce nazad a i treba da vidim sta cu da stavim za kabinu. Kako da je zastitim.

Evo jos jedan mali update. Montirao sam na zadnji tocak tzv. LillyPop. Kugla namontirana na teleskop mehanizam. Glavna namena: lomljenje, mrvljenje, kidanje.

Dimke
8.2.2008, 11:00
Mani onaj buzdovan sa tochka ,ruzno je i naravno nepraktichno.
Ne svidja mi se tekstura tj boja -ja bih ti savetovao da uzmesh neku agresivniju boju (ipak je ovo nabudzeni traktor)-moja preporuka je narandzasta.Shtavishe ,mozesh da stavish ogiljenu naradzastu farbu i to bi upalilo.
Ovako karoserija izgleda rdjavo i raspashche se chim ona motorchina pochne da urla.
Super modeling inache ,ali daj mu dushu :)
poz druze

fskpzns
8.2.2008, 11:18
Sto se tice buzdovana tu se pomalo i slazem sa tobom jer sto ga vise gledam manje mi se svidja. Ipak sacekacu da vidim kako ce da izgleda kas stavim sve texture i krv.

Boja.... ja hocu da postignem da izgleda u jos gorem stanju od ovoga. Pa to je traktor druze. Ruzan, prljav, prasnjav + malo krvi. Ljudi su nabasali na njega. Skrpili sta su imali..... posle malo voznje naisli su na napustenu kasarnu pa su tu malo njuskali u potrazi za municijom i oruzijem i gle !!! Rail !!! a onda su svratili do klanice Matijevic pa su tu uzeli testere i montirali napred i nazad i tako. Ja jos gledam gde da stavim joooos rdje, prljavstine.

Svakako ima tu mesta za jos poboljsanja. Ne odbijam tvoj predlog pa mogu probati kad zavrsim sa kompletnim modelingom traktora da nesto uradimo samo.... ta narandzasta... :-)))

Dimke
8.2.2008, 15:12
Ma koji Matijevich, ovi kao da su bili u Jugodrvo pilani :P
Ako osh tu rdju ,daj mu malo i po deformaciajma i bumpu (okej mozda josh nisi ni stigao dotle).Na tebi je ,to stoji :)
Ali choveche :) naradzasta je tako cool boja josh ako je malo izgrebana ,ishhshhshs :)
poz

fskpzns
8.2.2008, 15:54
Hvala na jos jednom predlogu Dimke. Drago mi je sto nisi skontao da odbijam tvoj predlog. Mozda ce ti, kad dodam jos dust-a i rust-a (al' se rimuje :qliranje:) izgledati dobro. Na kraju krajeva boju texture je lako promeniti. Samo HUE and SATURATION u fotosopu tako da ta prica ostaje otvorena. Evo zapisao sam na svoj papir gde inace pisem predloge, sugestije i kritike.

Sto se tice samog rust-a na telu traktora, dacu mu bumpa i deformacije samo kad ga nabacim na glavnu texturu. Ovo ste je trenutno na traktoru je samo osnovna textura + krv + malo crnog dust-a + decals.

Ja volim da skakucem dok radim. Ne radim dugo jednu stvar i na taj nacin drzim dinamiku :-) da se ne smorimo radeci non stop jedno.

fskpzns
10.2.2008, 2:47
Posle male pauze evo novi update. Upravo sam poceo da zatvaram kabinu i postavin sam dva lansera granata na krov. Wireless kontrola (cak sam napravio i malu antenicu :)). Motion tracker i kamera. 360 stepeni rotacija. Po osam granata.....

uros@3D
11.2.2008, 12:03
A gde ovo ima da se kupi? :D

Nisam bio duze na forumu ali sam se poprilicno obradovao kad sam video ovaj rad. Super ti je ispao buster samo mislim da su boje nekako cudne... ne znam mozda je i do pozadine (verovatno ces je i promeniti...) Krv si dobro odradio :)

poz

fskpzns
11.2.2008, 13:27
@ Uros@3D: u IMT-u :)

Priznajem da je i meni boja samog traktora malo BLJAKS ali treba da dodam jos rdje pa je zato ne menjam i cekam da vidim kako ce da izgleda. Sad trenutno radim da zavrsim sam modeling. Pokrivam kabinu traktora. Ostala su mi jos vrata i dodacu jos zadnje svetlo. Tek onda cu da vidim sta treba popravljati i dodati od textura. Ideja je da se stekne neki mali utisak da je traktor skrpljen od delova. Ne mislim na samo telo traktora vec recimo gore one sipke na kabini, oplata na kabini i sve one drangulije napred. Dakle ne da napravim nesto sto izgleda kao serijska prozivodnja.

Sto se tice okruzenja to je posebna prica i to tek treba da krenem da radim. Prvobitna ideja mi je bila neka mala, mracna ulica ali sad mi je na pamet palo da ga stavim u neko podzemno skloniste. Posto je bobi postao majstor za vodu (njegov rad vode sam video ali to ne znamci da i drugi ne mogu da pomognu) mislim da ga iscimam :kreza: da mi pomogne oko pravljenja vode (poplavljen pod) a u pozadini mala galerija, vrata, neki agregat, burici, sanduci, sanduk sa alatom ili sto. Par neonki sija na zidovima itd itd. Jos uvek vece sanse ima mracna ulica ali videcemo.

Evo jedam mali update. Zadnja dva dana bas i nemam vremena za racunar (juce ga nisam ni ukljucio sto je za mene jaaaaaako cudno :))...

fskpzns
12.2.2008, 3:38
malecki update....

fskpzns
12.2.2008, 11:24
Jos jedan mali update. Rad na texturama...

fskpzns
12.2.2008, 16:22
Opet ja...

fskpzns
12.2.2008, 20:33
Evo poceh i sa sklonistem. Malo da promenim scenu i da se odmorim od traktorceta. Crvena kutije predstavlja traktor. Vec sad vidim a treba da bude malko veca. Postavio sam i par lutkica cisto kao referencu za okolne stvari. PA evo. Cekam vase komentare ovakve ili onakve jer su oni u principu najbolji vodic. Hvala i evo slikica....

NightWolf
12.2.2008, 23:17
Lepo si osmislio i uradio scenu :). Samo napred!

fskpzns
13.2.2008, 2:16
Evo last update za veceras....

fskpzns
13.2.2008, 12:42
Evo jednog pokusaja pravljenja svetla. Tacnije dva. Nikakvo generalno svetlo nije u pitanju vec mislim na dva crvena svetla iznad vrata. Lampe ko lampe su napravljenje obicnom kapsulom tako da to nemojte ni gledati vec ovaj moj pokusaj "svetla" :kreza:.

Pokusao sam posle da dodam jos neka zidna svetla, klasicna, ali su mi sva crvena kao kopije ova dva iznad vrata. To je samo jedan od problema sa mojim znanjem svetla u max-u. NEgo da ne duzim. Evo slike......

evanghelion
13.2.2008, 13:43
Moram da pohvalim ceo projekat, pratim temu od pocetka i mogu ti reci da je traktor mnogo bolji od onog bagija na pocetku, kako projekat napreduje sve mi se vise svidja kako izgleda:tapsh:. Ipak mislim da bi trebalo par stvari da se promeni.Npr vrata, imam uisak kao da se vrata ne otvaraju vec da su zavarena za kabinu, i ovi bocni "prozori" bi mozda trebalo da budu kao zadnji zanitovani. Mislim da bi mu dobro doslo jos par nekih detalja kao ulubljenja, ogrebotine neka zakrpa na kabini... eto.

Svaka cast i samo napred!:)

fskpzns
13.2.2008, 13:59
Da.... pa pokusao sam da dobijem mali utisak da je sve uradjeno od razlicitih plate-ova. Znaci ljudi su naisli na hrpu metala i zbudzili sta su zbudzili. Dobro... sve je podlozno promenama pa cu i tvoj predlog da stavim na moj PREDLOZI PAPIR. Tokom ovog mog projekta morao sam da napravim par kompromisa koji su uglavnom isli na stetu generalnog izgleda traktora. Uklonio sam dva miniguna sa strane i dodao jedan na nosu traktora. Izbacio dve ruke na kojima je bilo brdo seciva. Npr. ta kabina... uopste nisam imao u planu da je zatvaram kao sto sam uradio ali to znaci da moram dodati dosta detalja unutra. Nije to problem. Na nekim ranijim rednerima mozes videti da sam radio satove, sediste, kutiju za prvu pomoc ali sam na kraju odustao od toga i kabinu zatvorio prostim objektima. Ako malo vise obratis paznju videces da su u pitanju boxovi sa prostim extrude i bevel varijantama i kad ih zacinis kakvim takvim texturama sve se to kako tako uklopi. Zasto sam to uradio? Da bi smanjio broj poligona. Drzi se za stolicu.... traktor ima skoro 5 miliona !!! Broj je takav sto zbog mog znanja o modelingu koje je bilo mnogo nize kad sam kretao projekat sto sbog toga sto sam neke stvari bas detaljisao. Ok... radi masina.... quad core, 4 giga rama.... polako krece da stuca ali radi plus sam dobro naucio da baratam objektima na sceni pa sam objekte podelio u grupe itd itd itd.

SCENA: Bobi mi rece da postavim proste objekte, postavim kameru i da radim precizan modeling samo onih objekata koje vidi kamera. OK ali ja planiram da radim render iz vise uglove tako da cu prakticno pokriti sve na sceni sa kamerama. Ipak sad pazim na polycount jer kad merdzujem te dve scene...... bice PUF PANT !!!

TRENUTNO RADIM: Trenutno radim na sceni i zezam se sa svetlom. Gledacu da sto vise objekata budu prostiji. Samo oni bitni za scenu i za citavu atmosfeu ce biti smooth-ovani.

fskpzns
13.2.2008, 14:28
Evo novog pokusaja. Ista svetla su u pitanju. U predproslom postu nisam rekao da su u pitanju klasicna omni svetla.

Iron Maiden
13.2.2008, 16:50
Poz...
Ja nemam pojma o modelingu, ali mi se svidelo ovo sto si uradio :n_klanja:
Samo, po mom misljenju bi trebao malo drugacije skloniste da uradis, ovo (i bez tekstura) izgleda too-clean
ne lici na postapokalipticno skloniste, vec na garazu nekih superheroja... Jer, mislim da bi neka postapokalipticna ruina (znaci burad na sve strane, mozda par dodatnih oruzja na stolovima, MNOOGO loma i prljavstine....) mnogo bolje pristajala ovako ql vozilu
Poz :)

fskpzns
13.2.2008, 18:03
Dodacemo i dasaka i jos burica i konzervi i krpa i svega. Ovo je tek pocetak. Manje me muci modeling a vise svetlo :-)

bobi
14.2.2008, 10:14
Pokusao sam posle da dodam jos neka zidna svetla, klasicna, ali su mi sva crvena kao kopije ova dva iznad vrata. To je samo jedan od problema sa mojim znanjem svetla u max-u. NEgo da ne duzim. Evo slike......
Dobro ti je svetlo, ja bih im samo podigao attuenation da ide još malo u daljinu. Kako to misliš sva su ti crvena svetla? Pa uzmi samo i tom novostvorenom trećem svetlu promeni boju iz crvene u koju već hoćeš (pretpostavljam belu).
I koliko ja vidim, na sceni nemaš samo 2 omnija, nego i skylight ako se ne varam, pošto ti je sve ujednačeno i imaš ove difuzne senke.

fskpzns
14.2.2008, 12:08
U pravu si bobi. Stavio sam i skylight (multiplier je 0,146) i zaboravio da ga napomenem u proslom postu. Evo dva nova rendera. Uradio sam neke promene na omnijim. Povecao sam malo vise FAR attuenation i nesto malo NEAR attuenation kod oba. Prva slika je sa skylight-om a druga bez.

Pitanja:
1. Da li uposte koristim dobro svetlo za ta mala svetla iznad vrata ? Jel bi bilo bolje da koristim neko drugo umesto omnija ?

2. Predpostavljam da i sam materijal koji sam dodelio objektu koji sija ima uticaj na svetlo. Ja sam dodao samo Opacity/Fallof , promenio boju u crveno, specular level stavio na 86 a glossiness na 31. Sta se moze uraditi po tom pitanju ?

3.Kako da iskljucim efekat svetla na sceni ? :-) Cak i kad ga sakrijem scena je i dalje sa svetlom :-) Nezgodno kad se radi i modeluje na mracnoj sceni.

fskpzns
14.2.2008, 12:11
Skontah ovo trece..... desni klik na svetlo->Object properties i iskljucim rendeable.

fskpzns
14.2.2008, 13:30
Evo pokusaja da uradim klasicno svetlo na zidu. Na screenshotu se vide podesavanja......

EDIT: Izvinjavam se. Screenshot je malo mali. NIsam stigao da ga bolje sredim jer zurim na posao. KOga ne mrzi nek skine na comp pa neka pogleda i pomogne. Hvala. Target spot svetlo je u pitanju.

bobi
14.2.2008, 17:12
Pitanja:
1. Da li uposte koristim dobro svetlo za ta mala svetla iznad vrata ? Jel bi bilo bolje da koristim neko drugo umesto omnija ?

Omniji su super stvar.
Za takve nekakve crvenke neonke, mislim da su oni najbolje rešenje. Samo... zašto ne napraviš te neonke? Postaviš par kapsula sa crvenom bojom i selfiluminationom skoro do kraja i daš im (crveni) glow preko lens effectsa.


2. Predpostavljam da i sam materijal koji sam dodelio objektu koji sija ima uticaj na svetlo. Ja sam dodao samo Opacity/Fallof , promenio boju u crveno, specular level stavio na 86 a glossiness na 31. Sta se moze uraditi po tom pitanju ?

Materijal nema nikakvog uticaja na svetlo. Samo svetlo može imati uticaj na materijal. U principu, najbolje ti je da materijalu koji je na sijalici daš selfilumination kao što sam gore rekao i glow u postu.
Inače, mislim da nije loša ideja da odeš u podešavanja tih omnija i isključiš (exclude) da računaju te sijalice.


3.Kako da iskljucim efekat svetla na sceni ? :-) Cak i kad ga sakrijem scena je i dalje sa svetlom :-) Nezgodno kad se radi i modeluje na mracnoj sceni.

Nemaš potrebe da mu diraš ono renderable, kao što si dole napisao. Samo treba da ideš desnim klikom na viewport (baš preko slova viewport) i da klikneš na configure i da selektuješ default lightning. Tako neće obraćati pažnju na omnije, već će sve da ti bude defult osvetljeno i lakše ćeš da radiš na sceni.

bobi
14.2.2008, 17:19
Evo pokusaja da uradim klasicno svetlo na zidu. Na screenshotu se vide podesavanja......

EDIT: Izvinjavam se. Screenshot je malo mali. NIsam stigao da ga bolje sredim jer zurim na posao. KOga ne mrzi nek skine na comp pa neka pogleda i pomogne. Hvala. Target spot svetlo je u pitanju.

Target spot po mom mišljenju retko da ima smisla, osim ukoliko nije neka lampa, baterijska lampa, farovi na kolima i sl. Ako hoćeš sijalicu na zidu, šibni mu omnije.
Obriši taj skylight i odradi ovaj tutorijal pažljivo:
http://www.tutorials.michaelscholz.de/tut02_e.html

Još nešto... nemoj da mu uključuješ inverse atteunation i far/near attenuation. Ili mu uključi jednu, ili mu uključi drugu. Najrealnija ti je inverse/square atteunation, a sa far/near attenuationom možeš da imaš bolju kontrolu (prvi near ti znači odakle počinje osvetljenje, prvi far ti znači kad osvetljenje dobija pun intenzitet, drugi near ti znači dokle ide najjače osvetljenje i drugi far ti znači kad opada osvetljenje do nule).

Naravno, sve je ovo za scanline... ne važi mnogo toga za advanced rendere.

fskpzns
14.2.2008, 17:56
OK bobi. Cim stignem kuci krecem da radim tutorijal. Hvala ti.

fskpzns
15.2.2008, 0:50
Evo ga moj rezultat tutorijala sto si mi poslao....

PS: OK.... sad sam malko bolje skontao taj advanced lightning i dobijanje realnog svetla tim bounce svetlima.

bobi
15.2.2008, 1:13
Cool... Odlično si uradio tut.

E sad, primeni te bounce u tvojoj sceni (sem ovog svetla koje ulazi kroz prozor, pošto toga nemaš u sceni). :)

fskpzns
15.2.2008, 2:56
Evo ovako sam ja to uradio. MAlko drugacije... Filozof sta ces :kreza:....

Ajde da uzmemo onaj moj primer svetiljke koju sam pokusao da uradim. Promenicu svetlo u omni. Stavicu da je SPOT bele boje. Shadow: RayTraced shadows. Namesticu jacinu na nekih 0,7 ili 0,6...... Stavim samo invers squer i recimo vrednost 40,. Dodao sam malo i Decay. Napravio sam jos jednu instancu svetla.

E sad..... zid na kome su svetla je jos uvek mracan ali ne zelim ni da bude puno svetliji. Zelim da se vrata za nijansu bolje vide kao i one kasete sa desne strane vrata (ako gledamo od vrata) Zelim da izgubim skroz mracne partije na tim delovima a pogotovo u dnu vrata...

Paralelno sa ta dva omnija na zidu (svetiljke) stavio sam dva bounce svetla (ona su tu negde na ivici galerije. Prvo na vrhu stepenica a drugo iza kaveza). Oba bounce su omni.... klasican omni znaci ne direct i spot mada sam mogao i spot da nebih dodatno osvetljavao i ono sto je iza bounce svetla (kavez, cika sto sedi i cika koji se penje) vec da diretkno lupaju malu kontru ali ok nema veze to je lako promeniti sa dva klika. Bitno mi je da znam jel dobar put kojim idem :kreza: Iskljucio sam im da bacaju senku (nisam koristio exclude kao u tutorijalu sto mi je bobi dao da izdvojim samo neke objekte jer su bounce svetla tu zbog nijansiranja svetla sto bi se reklo). Jacinu sam im vrlo malu stavio: 0,02 pa je mozda pojacam na 0,04... videcu. Sta sam dobio sa ta dva bounce ? Nisam nista.... ali sam izgubio delove na kome je potpuni mrak (kod kaseta i pogotovo kod vrata) sto sam i zeleo.

Sto se tice crvenog svetla.... primenio sam lens efekat u video post-u. Napravio sam i shortcut SHIFT+F9 za rendanje preko video post-a.

Rezultati su dole..... prva slika je bez bounce omnija a druga sa..... Razlika jeste mala pa ce se mozda tesko primetiti ali kad slike ubacite u ACD See pa maltretirate tockic misa gore dole onda se lepo vidi.

bobi
15.2.2008, 13:08
Druže... što ne razmišljaš ovako.
Ti si u zatvorenoj prostoriji koja je osvetljena samo svetiljkama, a ne dolazi jakim svetlom spolja (te samim ti nije toliko neophodno da misliš na bounce u tom smislu). To znači kada bi se sve svetiljke pogasile, nastao bi potpun mrak, ili bi se jako slabašno videlo. Kada su sve svetiljke upaljene, naravno najjači intenzitet svetla je onde gde su ti omniji, a ostatak slike je relativno difuzno osvetljen.
Savet:
Isključi trenutno te omnije koji ti predstavljaju sijalice, mislim da će teko lakše da ti bude i obriši te stare bounce omnije.
Uzmi i napravi sad nove instancirane bounce omnije (4, 8, 12... koliko treba omnija), sa malom vrednošću 0.1 ili ili 0.05... i probaj da izvedeš da ti sve bude slabašno, ali što ujednačenije osvetljeno (zato smo i ugasili ove glavne omnije, da ti oni ne bi smetali). Šta znam... postavi po dva na svakom zidu (malko unutar zida da ne bi osvetljavali zid), uključi im shadow mape i podesi im ono 512 (rezolucija) na recimo 256, a ono 4 (blurovanost senke), na recimo 12 ili 16. Uključi im samo use far na sekundarnom atteunationu i podesi da attuenation ulazi malko u susednim zidovima.
Možeš još dva omnija da staviš po sredini sobe.
U svakom slučaju, nemoj da razmišljaš da svetlo postaviš što je preciznije tačno, već vrlo je bitno da upotrebiš oko.

Kad sve to završiš i dobiješ difutno slabašno osvetljenje u sobi... e onda okini prekidač pa upali jednu od moćnih sijalica. :) Nemoj da koristiš raytrace senke, ako već hoćeš oštre kao žilet senke koristi adv. raytrace (noviji algoritam, koji se mnogo brže renderuje). Ali u svakom slučaju, možeš i shadow mapom dobiti senke poput raytrace (a rendaće ti 100 puta brže), treba samo da u shadow opcijama podesiš onu rezoluciju od 512, na recimo 4096, a ono 4 što predstavlja blurovanost senke da spustiš na 2 ili 1.
(napomena... kad koristiš shadow map, uvek mu spusti ono bias sa 1.0, na 0... bias je rastojanje koje senka ima od objekta, i dalje mi nije jasno što je po defaultu na jedan... to je pravilo ljudima mnogo problema, može da ti napravi treperave i nerealne senke)

E sad, najbolje ti je da za sijalice koristiš area shadow (što se više senka udaljava od objekta, to je blurovanija). To doduše možeš i na kraju, kad sve završiš, da ne bi sad kočio test rendere, pošto je area shadow poprilično zahtevan po pitanju rendera.

P.S. Odlično ti je ispao glow u video postu, ja ne bih tu ništa dirao. I kad kačiš screenshotove, uvek okači i neki dalji da vidimo scenu iz svih uglova i plus obavezno screenshot viewporta da vidimo gde su svetla.

fskpzns
15.2.2008, 15:34
Probacemo tako bobi. Znaci samo bounce u zidove.

A da ja uopste ne uradim te svetiljek na zidovima ? (generalno sam mislio da stavim po dve na svaki zid) vec kad uradim bounce da ukljucim jos dva glavna omnija (kako si rekao) na plafonu po sredini sobe. ? Sta mislis tako ? Ti bounce ce samo da dosvetljavaju zidove slabasnim svetlom.

bobi
15.2.2008, 16:39
Ne ne... radi i svetiljke na zidivima... one crvene su baš cool :)

Šibni mu dve bele sijalice odozgo... i nekoliko tih crvenih pored vrata... jednostavno pokušaj da izvedeš što bolju atmosferu.
Evo sad sam našao na internetu... možda ti posluži kao referenca... :)

(ali prvo uradi te difuzne omnije, pa okači da vidimo scenu bez ikakvih sijalica, samo onako polumračnu)

fskpzns
15.2.2008, 21:42
OK druze. Probacu tako. Super je ova slika. Jesi to ti radio ?

Ja sam inace kod drugara.... zidamo neke pregradne zidove tako da ce update scene biti kasno uvece ili rano ujutru :kreza:

bobi
15.2.2008, 22:22
nisam ja radio... napisah gore da sam našao na netu.

Što se tiče update-a, opušteno druže... ne jure te zombiji. :D

fskpzns
16.2.2008, 0:18
nisam ja radio... napisah gore da sam našao na netu.

Pravi sam slepac :boodala:

Što se tiče update-a, opušteno druže... ne jure te zombiji. :D

Ko zna.... nikad se ne zna sta sutra moze da se izrodi :)

fskpzns
16.2.2008, 14:19
Hmmmmm bas mi i nejde ovo sa tim bounce svetlima pa sam posle vise pokusaja obrisao sva svetla (bounce) pa cu veceras opet probati.

bobi
16.2.2008, 14:37
Aj okači negde scenu (bez traktorečeta) ako nije problem, da ja probam.

fskpzns
16.2.2008, 14:54
Bobi u pitanju je Max 2008 64. Okacicu je odmah. Nije problem.

fskpzns
16.2.2008, 15:01
Evo scene....

http://www.sendspace.com/file/mds4rh

bobi
16.2.2008, 15:04
uf uf... nemam taj max (imam 9 i 7)
Aj ga eksportuj u 3ds. ili obj.

fskpzns
16.2.2008, 15:26
Ajd saljem ti za nekih sat vremena i 3ds i obj. Zurim na posao pa cu odande da saljem.

fskpzns
16.2.2008, 16:16
Evo i .3ds i .obj..... Nadam se da ce da sljaka. Inace i ja sam vec resio da se, cim zavrsim ovaj projekta, vratim na Max9. I zbog toga sto je najrasprostranjeniji a i zbog V-Ray-a sa kojim planiram malo da se igram i da istrazujem.

http://www.sendspace.com/file/w72f05

bobi
16.2.2008, 19:53
Evo igrah se sad malo.
Scena ti uopšte nije laka za osvetliti, trebalo bi mi bar celih par dana da se igram sa njom... previše detalja.
Ja sam ovako počeo i sad bi trebalo lepiti materijale i doterivati svetlo shodno tome.
Treba još omnija dodati, ali prvo reši gde će kamera (ili kamere) da ti budu.

Evo scene ako hoćeš da pogledaš.
http://rapidshare.com/files/92387934/scena_svetlo.zip.html


Ovo su renderi sa default shaderom i sa onim mojim metalom.

fskpzns
16.2.2008, 21:09
Da ja inace volim da detaljisem pa i preteram u tome.... kao kod traktora.

Hvala ti puno. Cim stignem kuci skidam i gledam sta si uradio. U svakom slucaju credit za svetlo ide tebi.

PS: Sad sam skinuo neki sybex-ov pdf tutorial pa izmedju ostalog ima dosta lepo objasnjeno i svetlo koliko sam na brzaka prelistao.

fskpzns
17.2.2008, 1:10
Kako si dobio onaj glow crvenih lampica bez upotrebe video post-a ? vidim da si stavio tri omnija ali kod mene ne radi.

bobi
17.2.2008, 7:54
Render -> Effects
Pa onda izabereš add i ideš na lens effects, a dole u ponuđenim izabereš glow.

Inače taj glow nema veze sa tim omnijima, on je dodat crvenom materijalu na lampi preko mat channela.

DarkNemos
17.2.2008, 12:09
God damn military.

Lepi radovi. :(

fskpzns
17.2.2008, 13:50
Evo opet mog pokusaja........

fskpzns
17.2.2008, 14:21
Sa druge strane.....

fskpzns
17.2.2008, 14:23
Camera pogleda....

fskpzns
17.2.2008, 18:29
Malo sam poceo da radim texture. Pravim neke probice i malo odmaram od rada na svetlu. Evo prve slikice zida.....

NightWolf
17.2.2008, 18:42
Fino si uradio texture.

bobi
17.2.2008, 19:07
Bolje? :)

fskpzns
17.2.2008, 19:24
Pazi.... od mog sigurno :)

Malo mi je glupo da ti govorim e uradi ovo e uradi ono, ovo je bolje ili losije jer uopste nisi obavezan da se maltretiras samnom.

Jedino sto mi smeta jeste to crveno svetlo. NIsam zamislio da bas toliko sija i toliko dobacuje. Zamislio sam ga da bude priguseno. Da.... sama lampa za sada izgleda (zbog materijala) kao da sija neki reflektor ali sam to planirao da promenim kad nabacim texturu.

Sta ti mislis o mom resenju ?

fskpzns
17.2.2008, 19:44
zid se siri :)

bobi
17.2.2008, 20:12
Ok, pazi... trenutno ovaj moj zadnji rendering liči pomalo i na prvi, ali samo na prvi pogled.
Nebitno je kako ćeš da radiš svetlo sada i da li će crvena lampa da baca toliko daleko ili ne, to je na tebi, bitno je da otkrijemo brz i efikasan način za kvalitetno difuzno osvetljenje, a ti posle postavi svetla (i poneki bounce).

Šta je suština? Problem sa scanline-om što se tiče tvoje scene jeste da je jako teško uraditi difuzno osvetljenje (i senke) ove tvoje sale zato što ima previše objekata. Rešenje za to je Ambient Occlusion u Mental Ray-u. Ambient Occlusion funkcioniše tako što objekte senči u odnosu na njihovu razdanjinu. Što je jedan objekat bliži drugome, to oni pod međusobnim uticajem postaju tamni sa te strane sa koje se približavaju.

Evo ti primer...
http://www.fileflash.com/graphics/screens/Faogen-24.jpg

E sad, malko sam ispitivao AO i problem je što on funkcioniše po principu shadera-materijala (moraš u svakom diffuse slotu svakog tvoga materijala da dodeliš taj AO shader da bi uticao na taj objekat).
Na žalost, nema opcije koja će samo uključiti AO na globalnom nivou, a da koristiš normalne materijale.

Međutim sasvim sam slučajno naišao na netu na sjajan trik kako u maxu uključiti Ambient Occlusion na globalnom nivou! Sjajna stvar! :)

Treba postaviti jedan omni skroz u sredinu scene (x,y,z=0.0 u koordinatnom prostoru), zatim isključiti tom omniju u opcijama specular i diffuse, a uključiti ambient. I konačno u projector map učitati Ambient Occlusion shader.
I eto... ambient occlusiona na globalnom nivou (pojačavaš samo intenzitet tog omnija onoliko koliko želiš da imaš globalne osvetljenosti. :) )

Eto to je to, probaj sa ovim tipom da dodaš AO (isključi sva svetla), taman da vidimo kako leži na teksturama. :)

Evo ga test na tvojoj sceni (isključio sam sva svetla i ostavio samo AO). :)

3dM@niak
17.2.2008, 23:32
fala bobi, odlicna fora! :)

fskpzns
18.2.2008, 0:06
Evo i mog rezultata.... nesto mi je svetlo a vrednost tog AO omnija sam spustion na cak 0,2 !

Nebi mi bilo nista cudno da pre 3 sata nisam probao kod drugara isto to. Video sam tvoj post i skinuo scenu koju sam okacio pre par postova, ubacio kod druga u Max9 i probao. Dobio sam, cinimi se, identican rezultat kao i ti a evo sad ne.

Iskljucio sam sva svetla, postavio omni na nulte koordinate, ukljucio samo ambient i stavio AO shader. Uostalom evo rezultat.....

fskpzns
18.2.2008, 0:12
Evo jos jedan render.....

bobi
18.2.2008, 0:26
Odlično ti je ispalo, instanciraj taj shader u materijal editoru i povećaj mu sampless sa 16 na recimo 64 da bi izgubio ovaj noise.

Evo i mog rezultata.... nesto mi je svetlo a vrednost tog AO omnija sam spustion na cak 0,2 !
Pa da druže! :)
Spusti intenzitet koliko god treba (i meni se za tvoju scenu učinilo najboljim 0.2). :)

fskpzns
18.2.2008, 1:00
A kako da napravim instance shadera. U jednom slotu sam napravio taj shader (klik na dufuse slot i izbrao sam Ambient/Reflective Occlusion), desni klik COPY..... ali gde da ga kopiram ? Ako ga kopiram u slot u difuse gde mi je textura zeznucu texturu.

Da ne treba mozda da ga kopiram tamo u onaj meni Mental Ray Connection pa Advanced Shader pa Light Map ?

bobi
18.2.2008, 1:07
Ma bre, samo ga prevuci iz svetla na neki prazan slot (loptu) u material editoru. (principom drag&drop) :)

fskpzns
18.2.2008, 1:17
JA sam tebe razumeo da moram da ga ubacim u svaki material slot: " E sad, malko sam ispitivao AO i problem je što on funkcioniše po principu shadera-materijala (moraš u svakom diffuse slotu svakog tvoga materijala da dodeliš taj AO shader da bi uticao na taj objekat)"

.... hmmmmm :).... jbg, da izvinete svi, sad ne znam sta i gde..... puna glava svetla, textura pa sad i shejderi..... vala bice turn off racunara sada.... dosta je za danas :)

Anyway.... evo prevukao sam ga sa svetla i sad rendam i......

fskpzns
18.2.2008, 1:24
.... i evo rezultata...

PS: Treba jos malo povecati sampless. I na 64 jos ima grain-a ali dosta za danas :-)

bobi
18.2.2008, 12:36
Možda i ne mora da mu pojačavaš, ipak ne treba da bude skroz smooth, jer taj mali grain može i da ti izgleda kao prljavština. :)
Čekamo update. :)

fskpzns
18.2.2008, 15:53
Dal sad ima potrebe da ukljucujem uopste ona bounce svetla na sceni ?

bobi
18.2.2008, 17:11
Ima smisla da dodaš ona bouce svetla koja simuliraju odbijanje od directa.
Na primer, ako svetlo sa farova na traktoru udara u zid, ne bi bilo loše da ispred zida postaviš neki omni.

U svakom slučaju, nema pravila, probaj, pogledaj, pa ostavi ono što ti se najviše svidi.

fskpzns
18.2.2008, 17:36
Evo mali update....

Na prvoj slici nisu ukljucena glavna svetla (na plafonu) a na drugoj jesu....

fskpzns
18.2.2008, 17:44
COvece nekako mi je scena realnija sa ovim AO svetlom. Mozda samo jos da ga malkicko smanjim mada sam ga vec smanjio na 0,02. Iako sam izgubio onaj mali mrak na obe strane sale (sto mogu da vratim ako jos smanjim AO) nekako mi je bolje..... ne znam kako bih objasnio.... ustvari nije bolje vec realnije.

fskpzns
18.2.2008, 22:43
Evo jos jedan update..... Pokusao sam da napravim light ray koji dolazi iz susedne prostorije kroz malo prozorce na vratima. Jos cu uraditi neka podesavanja (boja je previse zuta) i pokusao sam da napravim malu baricu. Jos malo treba srediti oblik i naravno texturu. Evo kako sad sve izgleda. I na texturi poda cu jos poraditi. Ovo je samo pocetak sto sad moze da se vidi. Cisto da dobijem neki generalni izgled.....

fskpzns
19.2.2008, 2:38
Opet ja sa mojim updateovima. Glavna vrata nisu jos 100 posto zavrsena. Pokusao sam da popravim zrak svetla koji dolazi iz prozorcica na manjim vratima. Za sada sam brlju sklonio......

bobi
19.2.2008, 13:02
Uf... meni i dalje tu nešto ne štima.
Mnogo crnila, a i dalje nemam osećaj da objekti stoje na površini, nego kao da lebde.

Predlažem ti da postaviš traktorče na scenu i da postaviš kameru pod nekim cool uglom i da tek tako kreneš lagano da osvetljavaš.

fskpzns
19.2.2008, 13:35
Ako postavim traktorce na scenu bice cupavo. Zato sam mislio njega da ostavima za kraj i samo merge..... ma smanjivao sam ja jos intenzitet AO svetla. Zato je mracno. Mislim da sam ga sad spustio na cak 0,02... znaci ne 0,2 nego 0,02. Kad dodjem kuci povecacu ga na 0,2 pa cu oma da okacim rendaljku (oko15h). U principu, kao sto sam vec rekao ja necu da se sija kao da smo u nekoj sportskoj hali vec da bude priguseno sve. Cak sam mislio da na kraju opalim jedan direct light, da stavim da bude squer i da ga rasirim koliko je scena, da mu dam volume light BELO i noisa pa da dobijem onaj filing kao da leti prasina, dim itd........ i da ubijem racunar :).

Sto se tice kamere imacu vise rendanja iz vise uglova (iz sva cetiri ugla salice) tako da prakticno ne vredi mi da postavljam svetlo samo za jednu kameru. Lakse mi je da uradim generalno.

Dobro pazi ti si pro za te stvari pa tebi to izgleda prosecno svetlo a za mene je ovo nesto sto sam posle par dana rada i konultacija sa tobom (sta da radim kad drugi samo prate temu :-) )dobio i odusevljen sam :-)

PS: sad se setih da mozda nisam ukljuci ni glavna svetla sa plafona pa je i zbog toga mracno :-)

fskpzns
19.2.2008, 16:32
Evo svetlija scena. AO svetlo je bilo smanjeno na cak 0,01. Sad je 0,2. Mozda ga smanjim na 0,05. Nastimacu to. MAlko je svetlo sada... jel ? Sta mislite ?

Mrmot
22.2.2008, 1:41
au ala se meni dopada i traktor i skloniste... svaka cast :D

fskpzns
26.2.2008, 13:21
Evo render sa traktorom na sceni. Nisam par dana nista radio pa reko da pocnem iako mi se sad vise radi ona druga scena "Lost time and words"
Sva sreca pa imam fore do 31. marta da zavrsim traktorce :)

GOKSIMASTER
5.3.2008, 19:12
BAs mi se svidja textura za zid, aj nastavi bit ce bas simpa

fskpzns
6.3.2008, 18:09
Hvala druze. Razlog zasto me nema i nema nista ni po pitanju ove scene a ni po pitanju one druge scene je zato sto sam ucio neke osnove autocad-a a i radim moj prvi posao u max-u i. Pogadjate. Zgrada i vizualizacija exterijera tj. fasade. I zavrsio sam to ali posto nemam iskustva sa tim sad ne znam kako svetlo da uradim. Evo postavio sam jedan render. Setup svetla je sledeci:

4 omnija. Jedno je sunce sa intenzitetom 1, Area Shadows a ostala tri su bounce intenziteta 0,33 bez shadows-a. Poredjani su oko objekta. Uostalom sve se vidi na screenu. Komentari, sugestije vrlo ultra mega dobro dosli. Sta preporucujete za scenu. Sta da stavim jos oko zgrade ? HVala...

Highlander
6.3.2008, 18:25
Što se tiče sunca, ako je, recimo, podne, moraš da koristiš direct (dakle, ne omni) mnogo jačeg intenziteta (2 i više). Pored toga možeš da probaš i sa e-light skriptom umesto skylighta.
Anyway, imaš jaku mašinu, pa možeš da ekperimentišeš i da se *****avaš. :)

Mrka Kapa
6.3.2008, 18:55
Sta preporucujete za scenu. Sta da stavim jos oko zgrade ? HVala...

Stavi nebo za početak, tlo iza zgrade možeš napraviti veće (da se vidi na sceni), možda par uličnih svetiljki a ostalo možeš rešiti zanimljivim kadriranjem. Nemoj koristiti previše zelenila - stavi dve do tri krupnije biljke na tlo i ne previše blizu zgrade.
Mislim da ćeš sa svetlima malo lakše izaći na kraj kada budeš stavio nebo, biće malo drugačija atmosfera. Uostalom - pronađi zgradu u tvojoj blizini pa ćeš videti kako je osvetljena u toku dana.

Ako planiraš neku vrstu prezentacije možeš iskoristiti i Photoshop da ubaciš render zgrade na neku fotografiju - bolje nego da opterećuješ scenu u MAX-u, a i možeš se igrati malo sa efektima i napraviti zanimljiv prikaz.

Npr. ovako nešto:

http://www2.picturepush.com/photo/a/455485/480/Arhitektura/mode-small.jpg (http://www.picturepush.com/public/455485)

Zelenilo i ljude možeš dodati i kasnije u Photoshopu, da ne opterećuješ render, najbitnije je ti je dobro osvetljenje.

fskpzns
6.3.2008, 22:59
A kako postavljas nebo ? Da li ga stavljas kao backgorund sliku ili radis neki plane iznad ?

3dM@niak
6.3.2008, 23:32
zavisi od tehnike rada, i zelje za menjanjem kadra. najbolje je uglavnom skydome, polulopta sa texturom neba koja je panorama. ako ne zelis da menjas kadar, onda moze i kao background, a ako ces da stavljas na fotku, onda nema potrebe ni za kakvim nebom u 3d :)

Highlander
7.3.2008, 0:43
I toj polulopti obavezno daj normal modifikator... :kreza:
Skydome nema mnogo smisla ako nemaš dobru teksturu neba, tj. panoramu. Inače će sve biti mnogo ružno i razvučeno. Preporučujem Dosch3D ili od MarlinStudios-a.:)