PDA

Prikaži potpunu verziju : Zasto su avanturisti u PC svetu manjina???


Wolverine
30.1.2006, 19:08
Mislim pogledajte samo malo ovaj forum podforum Avanture je posecen kao budisticki hram!!Akcija AVANTURIZOVANJA pocinje!!:eek: :mad:

Psychon@ut
30.1.2006, 19:31
Akcija AVANTURIZOVANJA pocinje!!:eek: :mad:
Napokon nešto pametno:D ...Ima da ih sve preobratimo u adventure zaludjenike:D

mniz
30.1.2006, 22:40
zato sto su avanturisticke igre glupe :D ...salim se......
ja sam igro samo jednu avantu... igru (Syberia 2) i bas me napalila :eek:
steta samo sto je nemam vise posto je nisam preso celu (otiso win u qur** i moro da format c.a nisam imo igru na cd-u nego u neru(a nisam imo cd-rw da narezem) :mad: :icon_roll :icon_cry:


p.s jeli jel pop ww i t2t avanturisticka ili akciona igra?

beatoperator
30.1.2006, 23:03
zato sto avantura zahteva mnogo vise razmisljanja i mozdanog angazovanja nego svaka prosecna pucacina ili arkada... a ljude mrzi da razmisljaju (valjda da im ne se ne pregreje "procesor"), ili pak to uopste i ne umeju...
:D

darkado
30.1.2006, 23:20
zato sto je mnogo lakse tri sata tamaniti svabe i ostalu zgadiju nego lupati glavom o monitor-tastaturu da bi resio zagonetku

Propeler
30.1.2006, 23:33
Avanture su zakon! Avantura može da me drži prikovanog za monitor ceo dan da ne osetim, a neki shooter mi dosadi posle sat-dva pa napravim pauzu pa sutra ponovo. Ništa lepše nego kad se lomiš oko neke zagonetke satima pa kad je rešiš... MNOGO DOBRO!

phoenix[illusion]
30.1.2006, 23:46
Ne bih rekao da su avanture zakon!
Zakon je kada se avantura pomesa sa akcijom!
Tako smo dobili i legendarni Tomb Raider!

hacker_aca
31.1.2006, 0:21
p.s jeli jel pop ww i t2t avanturisticka ili akciona igra?

PoP je mješavina avanture i akcije, kako ja gledam na to. PoP SoT je više avantura, tamo baš treba dosta da se razmišlja, WW je više neka akcija-koljačina, sa nešto manje zagonetki nego original, a T2T je mješavina ovo dvoje prethodno navedenih. Ima dobru priču, ali mislim da igru nisu baš najbolje uradili.

Tu ste u pravu oko manjka avanturista. Gledam ja ove moje. Uzmu samo Counter, GTA, CoD i možda poneko NFSMW. Ja isto volim avanture, ali neznam zašto ih baš nešto manje igram. Evo ja preporučujem dobru igru za razmišljanje, nije avantura i malo je starija. Sigurno ste čuli za nju. Commandos, prvi i drugi dio (nemogu im se setiti punog naziva). To je prava stvar za razmišljanje. To obavezno probajte. Iako je stara, još je dobra.

SSgrunf
31.1.2006, 2:32
zato sto su avanturisticke igre glupe :D ...salim se......
ja sam igro samo jednu avantu... igru (Syberia 2) i bas me napalila :eek:
steta samo sto je nemam vise posto je nisam preso celu (otiso win u qur** i moro da format c.a nisam imo igru na cd-u nego u neru(a nisam imo cd-rw da narezem) :mad: :icon_roll :icon_cry:


p.s jeli jel pop ww i t2t avanturisticka ili akciona igra?

Syberia je super, zaista izvanredna avantura, nismo spavali dok nismo videli kraj! Mislim da je prvi deo bolji od drugog, ali to je vec pitanje ukusa!
Po meni je najbolja avantura Dracula. Izasla su dva dela te igre: Dracula Resurrection i Last Sanctuary. Nju sam igrao jos na Sony Playstation I i nisam posle mogao da je nadjem u verziju za PC. Ukoliko neko ima tu igru ili zna gde moze da se nabavi neka napise!
Pozdrav!

dzambo
31.1.2006, 3:13
Po meni je najbolja avantura Dracula. Izasla su dva dela te igre: Dracula Resurrection i Last Sanctuary. Nju sam igrao jos na Sony Playstation I i nisam posle mogao da je nadjem u verziju za PC. Ukoliko neko ima tu igru ili zna gde moze da se nabavi neka napise!
Pozdrav!

Dracula je dobra avantura ali daleko od pravog izazova. Nasla se u tom trenutku u kom jeste i zbog toga je ljudi znaju. Sad, mnogi kazu: "e znas, avatura izgleda kao Dracula...". Ta igra mi je vise bila kao neki toturial za neku zescu avanturu sto sam igrao pre toga i nesto malo posle toga.

darkado
31.1.2006, 14:18
dracula je ok samo sto je prvi deo mnogo bolji, drugi je suvise lak, mislim da neki moj ortak mozda jos uvek ima tu igru za sony, pa ako je ima i ne smeta ti da igras sa emulatorom..

SSgrunf
31.1.2006, 15:40
dracula je ok samo sto je prvi deo mnogo bolji, drugi je suvise lak, mislim da neki moj ortak mozda jos uvek ima tu igru za sony, pa ako je ima i ne smeta ti da igras sa emulatorom..
Taman posla! Zasto bi smetalo! Proveri da li je igra jos uvek kod njega, pa mi pusti poruku na private!
Unapred hvala!

mniz
31.1.2006, 15:59
a jel moze neko da mi kaze sta se deseva na kraju Syberia 2? please ;)
neki dan sam razmisljo dokle sam stigo (pre rikavele wina) i nosam mogo da se setim :icon_cry: eeee sad sam se setio stigo sam do 2 bubnja i ja treba da nekako predjem (valjda ispod njih) i to nisam preso..posle da neponavljam po 100put....

Wolverine
31.1.2006, 19:38
Syberia je super, zaista izvanredna avantura, nismo spavali dok nismo videli kraj! Mislim da je prvi deo bolji od drugog, ali to je vec pitanje ukusa!
Po meni je najbolja avantura Dracula. Izasla su dva dela te igre: Dracula Resurrection i Last Sanctuary. Nju sam igrao jos na Sony Playstation I i nisam posle mogao da je nadjem u verziju za PC. Ukoliko neko ima tu igru ili zna gde moze da se nabavi neka napise!
Pozdrav!
Imam Draculu 2

Shlaymara
31.1.2006, 19:52
zato sto avantura zahteva mnogo vise razmisljanja i mozdanog angazovanja nego svaka prosecna pucacina ili arkada... a ljude mrzi da razmisljaju (valjda da im ne se ne pregreje "procesor"), ili pak to uopste i ne umeju...
:D

Potpuno se slazem, i kao sto je propeler rekao osecas se MNOGO dobro kad resis neku zagonetku.

I kad smo vec tu, koliko cesto koristite resenja za avanture?

Ja u principo ne koristim resenja, ali poneke avan stvarno ne znam kako bi zavrsio da nema resenja.

GaleOm
31.1.2006, 20:14
Ja se vodim logikom da ako ne mogu dva dana da resim neku zagonetku konsultujem walkthrough. Pre sam neke zagonetke resavo i po nedelju dana ali onda prica izgubi kontinuitet i dalje igranje prestaje da bude zabavno, a za mene je igranje pre svega vid zabave a ne postizanja nekakvih uspeha.

The X Factor
1.2.2006, 14:34
Kad se zaglavim na nekom problemu dam sebi jos jednu seansu sutradan da eventualno resim i ako ni tad nemam inspiraciju konsultujem uhs-hints sajt sa blagim hintovima. E sad tu ima dve vrste "neresivih" problema oni kojima se odusevis i prosto se osecas nedoraslo da ga resis sam kao da ga je neki genijalni um stvorio, a ima i onih cije je resenje toliko nebulozno da iskreno ne verujem da je neko to sam resio (osim mozda autora tekstova o avanturama u SK koji je sve avanture sam "presao"). Avanture definitivno zahtevaju vise inteligencije nego druge igre pa je odgovor zasto su avanuristi u manjini vise nego jasan. Ja konkretno jako cenim teske ali logicne igre, kao sto je Myst serial, mada sam samo Myst 4 presao bez hinta, dok su avanture tipa Jurneu to the Center of the Earth cisto smece zbog nebuloznig nelogicnosti

Vladimiros
21.5.2006, 21:06
Zasto niko ne pominje pocetke avanturistickog zanra i (nekada) cuveni LucasArts?

Da li je ovde neko odigrao:
-Maniac Mansion
-Zak McKraken And The Alien Mindbenders
-Loom
-Sam & Max Hit The Road
-The Secret Of Monkey Island
-The Secret Of Monkey Island 2:La Chuck's Revange
-Indiana Jones And the Last Crusade
-Discworld 1 & 2
-Flight Of The Amazon Queen(besplatna na www.scummvm.org)
-Beneath a Steel Sky(takodje besplatna na www.scummvm.org)
-King's Quest serijal
-Space Quest serijal(pisanje od smeha)
-Broken Sword 1 & 2

Prosto me vise mrzi da pisem, ali ima jos mnogo dobrih igara, a ovo su one koje su mi pale na pamet.

madhatterYU
22.5.2006, 3:50
Zasto niko ne pominje pocetke avanturistickog zanra i (nekada) cuveni LucasArts?

Da li je ovde neko odigrao:
-Maniac Mansion
-Zak McKraken And The Alien Mindbenders
-Loom
-Sam & Max Hit The Road
-The Secret Of Monkey Island
-The Secret Of Monkey Island 2:La Chuck's Revange
-Indiana Jones And the Last Crusade
-Discworld 1 & 2
-Flight Of The Amazon Queen(besplatna na www.scummvm.org)
-Beneath a Steel Sky(takodje besplatna na www.scummvm.org)
-King's Quest serijal
-Space Quest serijal(pisanje od smeha)
-Broken Sword 1 & 2

Prosto me vise mrzi da pisem, ali ima jos mnogo dobrih igara, a ovo su one koje su mi pale na pamet.


Ja mislim da je retko ko cuo za ove igre ;).

Wolverine
22.5.2006, 13:21
Ja mislim da je retko ko cuo za ove igre ;).
Ja samo za drugu nisam

Wolverine
22.5.2006, 13:24
zato sto su avanturisticke igre glupe :D ...salim se......
ja sam igro samo jednu avantu... igru (Syberia 2) i bas me napalila :eek:
steta samo sto je nemam vise posto je nisam preso celu (otiso win u qur** i moro da format c.a nisam imo igru na cd-u nego u neru(a nisam imo cd-rw da narezem) :mad: :icon_roll :icon_cry:


p.s jeli jel pop ww i t2t avanturisticka ili akciona igra?

Ko te napalio Kate ili Syb?

POP SE je akciona (ali glavna rec u ovoj sintagmi je) AVANTURA

galebns
22.5.2006, 16:41
Zasto niko ne pominje pocetke avanturistickog zanra i (nekada) cuveni LucasArts?

Da li je ovde neko odigrao:
-Maniac Mansion
-Zak McKraken And The Alien Mindbenders
-Loom
-Sam & Max Hit The Road
-The Secret Of Monkey Island
-The Secret Of Monkey Island 2:La Chuck's Revange
-Indiana Jones And the Last Crusade
-Discworld 1 & 2
-Flight Of The Amazon Queen(besplatna na www.scummvm.org)
-Beneath a Steel Sky(takodje besplatna na www.scummvm.org)
-King's Quest serijal
-Space Quest serijal(pisanje od smeha)
-Broken Sword 1 & 2

Prosto me vise mrzi da pisem, ali ima jos mnogo dobrih igara, a ovo su one koje su mi pale na pamet.

Ja bih ovom spisku odlicnih avantura dodao jos i Universe. Igrao sam je na Amigi i odusevila me :)

Inace po mom misljenju sto se tice danasnjih igara idealan spoj akcije i avanture su RPG igre i to prvenstveno mislim na serijal Baldur's Gate, Icewind Dale i naravno NWN (jedva cekam NWN 2) a izgleda da ce i Dragon Age biti odlicna avantura-akcija ;)

VladarTame
22.5.2006, 16:52
Avanture su zakon! Avantura može da me drži prikovanog za monitor ceo dan da ne osetim, a neki shooter mi dosadi posle sat-dva pa napravim pauzu pa sutra ponovo. Ništa lepše nego kad se lomiš oko neke zagonetke satima pa kad je rešiš... MNOGO DOBRO!
Potpuno se slazem sa tobom i ja imam isto misljenje

AxeZ
22.5.2006, 16:56
zato sto su avanturisticke igre glupe :D ...salim se......
ja sam igro samo jednu avantu... igru (Syberia 2) i bas me napalila :eek:
steta samo sto je nemam vise posto je nisam preso celu (otiso win u qur** i moro da format c.a nisam imo igru na cd-u nego u neru(a nisam imo cd-rw da narezem) :mad: :icon_roll :icon_cry:


IgrO..presO...morO..imO????

Jesus fuckin christ..jesi li ti isao u osnovnu skolu???

Wolverine
22.5.2006, 19:24
Potpuno se slazem sa tobom i ja imam isto misljenje

Najbolje je kad se setis kako da resis pomocu necega s napolja(u pauzi ako izadjes)

obrayen
22.5.2006, 20:03
Da li je neko igrao Black Mirror ili Still Life ako jeste znate li jos neke mracne avanture?

markoca
16.6.2006, 18:03
Niko ne igra avanture jer ih mrzi da misle, i igraju Far Cry i CS.

EclipsE
18.6.2006, 1:11
Da li je neko igrao Black Mirror ili Still Life ako jeste znate li jos neke mracne avanture?

ja hocu da uzmem Still Life, mislim da je dobra igra... a i da nije, ionako je p!r4t

korisnik
18.6.2006, 1:13
Nekada davno Black Dahlia, samo to je staro :)

Stevvan
18.6.2006, 9:25
[QUOTE=Vladimiros]-The Secret Of Monkey Island
-The Secret Of Monkey Island 2:La Chuck's Revange
-Flight Of The Amazon Queen(besplatna na www.scummvm.org)
QUOTE]
Za ove sam cuo i igrao sam The Secret Of Monkey Island 2:La Chuck's Revange i nekako mi je decije uradjena. Mislim da sam igrao i fight of the amazon queen.

Shlaymara
18.6.2006, 12:55
....igrao sam The Secret Of Monkey Island 2:La Chuck's Revange i nekako mi je decije uradjena....

:rofl: :rofl:
jeli?
A sta je to toliko decije u njoj?

dzambo
18.6.2006, 14:40
Stevvane, pobogu...sta te snadje da nam to kazes...:eek:
:n-hang:

Stevvan
18.6.2006, 23:43
Neznam dali mislimo na istu stvar. Igrao sam neki Monkey Island koji je bio 3d i koliko se sećam ima je grafiku poput aladina:) :p :)

Stevvan
18.6.2006, 23:46
Evo sad sam našao Cd. Izvinite izgleda da je bila moja greška. Igra se zove
Escape from Monkey Island

Shlaymara
18.6.2006, 23:52
Sve igre koje u imenu imaju Monkey Island su, THE Monkey Island igre.Mada ova koju si naveo i nije nesto(4. deo)....ali bolje nemoj da komentarises Monkey Island igre(dobronameran savet);)

petko666
2.7.2006, 11:42
Monkey Island serijal rullezzzz, osim mozda zadnjeg dijela jel ga nisu radili ljudi koji su radili na prva 3, licno meni su najbolja prva dva dijela.
Jel ko igrao od vas igru Day of the Tentacle, kako je to haos avantura.
takodjer jos su tu Broken Sword 1&2 sto se mene tice, MYST 3, i
Gabriel Knight 3.

Skols
2.7.2006, 13:51
slazem se za Day of the Tentacle...
tu je i Sam&max hit the road...

strucnomisljenje
16.7.2006, 1:20
zato sto JEDINO avantura moze od igara napraviti umetnost
a to se mora spreciti.

kad se sve droge u svim drzavama legalizuju,igre
ni tada ne smeju postati umetnost,a kad ubijes avanturu,ubio si ih:n-cc2:

davidian
20.7.2006, 12:22
slazem se za Day of the Tentacle...
tu je i Sam&max hit the road...

dve mozda najbolje avanture koje su ikada izasle pored "majmunskog ostrva".

che daboli guz
22.7.2006, 17:01
Ne (mojmo-malo shanerski izraz) mozemo bas svakog da okrivimo za taj razlog-sveta manjina.Ako cemo da gledamo samo razvoj tehnologija
zx spectrum,c 64 i amiga i pc 286-586...vecinom su bile avanture i to krajnje lijepe dok je akcija bila u pozadini je rezultati grafike za ono vrijeme nisu bili na strani akcijasa sem ako ne ubrajamo trkace igrice.
Evo kako vidimo trend nalaze a i sama tehnologija je na strani akcije - samo da ne zaboravimo da se nalazimo na rubu moderne propagande.
Tu i tamo zna da se desi lijepa avantura.
Hvala bogu.
Ja sam licno Amigin Avanturista sa tranzicijom na PS2.Sa PCea se samo secam Zork Nemezisa i to kad sam imao P1-75mhz-PII500mhz.
Nesto sto mi od pocetka islo na zivce jeste bolovi u rukama(grcevi) tastatura i mis.A i samo smece po win registru jos za onoga vremena me nateralo skok na ps1-2 a valjda ce i na 3.Znam da ps2 ne moze ni poljubiti pc-eu po broju avantura...ali *ebi ga negdje moras kompromis napraviti.

Da li iko igrao WEEN e to je good adv. game ili goblins ili neke od Psygnosis-Reflections...znam znam to je jos iz pre potopa atlantide A500!!!
Ali tada smo bili nevini...a sada smo farsa.

Pozdrav svima...:dedica: :ciao: :a_bleh:

Milolos
16.8.2006, 2:39
Jednostavno avanture zamaraju.

The mighty Boo
16.8.2006, 18:48
Jednostavno avanture zamaraju.

Zamaraju one koji misle da je Diablo dobra igra

Shlaymara
16.8.2006, 20:29
Jednostavno avanture zamaraju.

Necu da komentarisem sta mislim o ovom odgovoru da ne bih popio gomilu negativnog repa zbog "vredjanja", kao sto sam popio za "vredjanje" jednog korisnika koji je bogohulio monkey island igre.
Ali ipak :boodala:

toni
17.8.2006, 6:26
Kao sto nije zvaka za seljaka, tako ni avanture nisu za svakog.;)

Milolos
18.8.2006, 2:01
Zamaraju one koji misle da je Diablo dobra igra
Ma nijedna avantura nece biti poznata,i popularna kao RPG a za MMORPG da ne pricam.

Milolos
18.8.2006, 2:01
Kao sto nije zvaka za seljaka, tako ni avanture nisu za svakog.;)
Au kakav je standard u Americi.

Milolos
18.8.2006, 2:02
Mada na kraju ukusi su razliciti.

toni
18.8.2006, 2:29
Mada na kraju ukusi su razliciti.

I to si tek "na kraju" shvatio?:n_klanja:

Milolos
18.8.2006, 13:36
Nikad nije kasno da se ljubi strasno.

Garson
21.8.2006, 2:56
Ma nijedna avantura nece biti poznata,i popularna kao RPG a za MMORPG da ne pricam.
Cini mi se da je Myst najprodavanija igra u istoriji, tako da ovo tvoje ne pije vodu.;)

dodgeme
21.8.2006, 13:09
ja volim avanure narocito one stare lucas artsove dok josh nisu bili iskvareni i sijerine

Milolos
22.8.2006, 13:53
Cini mi se da je Myst najprodavanija igra u istoriji, tako da ovo tvoje ne pije vodu.;)
Tebi se samo CINI bato.

Shlaymara
10.9.2006, 20:54
Tebi se samo CINI bato.

Miki nemoj da lupetas, i pogledaj ovde (http://en.wikipedia.org/wiki/Myst)
Najprodavanija igra ikad, ali onda su se pojavili The Sims.....
Ali ipak drzi drugo mesto, IKAD.

BossCo
12.9.2006, 11:24
Uspeo sam sa net-a da skinem neki torrent paket sa "dobri starim" igrama, uglavnom su u pitanju avanture. Samo zelim da kazem da u tim igrama uzivam 10x vise nego u bilo kojoj igri u zadnje 3 godine (cast izuzecima).
ADVENTURE RULEZ :alealeee:

snežana stanković
29.9.2006, 15:12
Obožavam avanture. To su mi najomiljenije igre. Moje pitanje za avanturiste je da li je neko igrao Atlantis prvi deo i gde mogu da nabavim tu igru.

bruno
29.9.2006, 17:25
Ne spominjete najbolje od svih avanture-rpg:

Hero's quest i
Quest for Glory serial, mislim da spadaju u avanture...

P.S. ajde neka mi neko posalje na PM ako zna gde ima da se skinu:)
Pre nego sto su povuceni iz freeware-a, kada su napravljeni remake tih igrara, ja ih skinuo sa neta, i igrao-super su, ali sam zaboravio da ih narezem na comp, pa posle formatiranja compa, ode sve u nepovrat:(

Ako neko ima ove igre, mozda bi mogao i da mi posalje preko msn-a, ili slicno...:D

Shlaymara
29.9.2006, 17:38
Hero's quest i
Quest for Glory serial



Hero quest mozes da skines sa Abandinie
http://www.abandonia.com/games/en/157/HeroQuest.htm

A za Quest for Glory imas PM

Shlaymara
29.9.2006, 17:53
Za sve okorele avanturiste Underground avanture

http://www.adventuregamers.com/underground/games.php

Ovo su uglavnom igre pravljene od strane fanova zanra, tako da ima gomila smeca.Ali takodje ima i vrlo kvalitetnih igara.
Ko nema sta da igra neka proba nesto sa ovog spiska.I bilo bi lepo da malo opise igru koju je probao(da znamo sta valja)

Wolverine
29.9.2006, 18:55
Jednostavno avanture zamaraju.
Decko odigraj Syberiu!(oba dela):dedica:

101st Airborne
29.9.2006, 19:02
Decko odigraj Syberiu!(oba dela):dedica:

To se slazem, ja avanture ne igram puno, ali sam skoro presao Syberiu 1 i 2, bas onako sa uzivanjem. Sada mislim da nabavim negde Fahrenheit, pre nego sto budem uhvacen u mrezu strategija MTW2/EU3/Company of Heroes...

bruno
29.9.2006, 20:18
Hero quest mozes da skines sa Abandinie
http://www.abandonia.com/games/en/157/HeroQuest.htm

A za Quest for Glory imas PM

hehe, nije to taj Hero's quest:)
Ja mislim na Prvi deo Quest for Glory, koji se jos i zove Hero's Quest.

Dragancce
5.10.2006, 12:12
Spadam u ljude koji su na amigi adigrali milion avantura i bio sam i ostao najveci njihov fan. Uglavnom sam bio fan p&c (ili kako sam ih zvao kao klinac click and point) avantura.
Kada govorimo o samim p&c avanturama trebalo bi reci da ima laksih i tezih(sto je logicno) a takodje ima prelepih a lakih(syberia).
Meni licno najteza koju sam igrao i zavrsio je Dark Seed.
A ovo je spisak omiljenih:
1. Monkey Island 1.2.3.4(1 i 2 su legende a 3 i 4 sam igrao jednostavno iz nostalgije, mada moram reci da ni 3 ni 4 ni malo nisu lake)
2. Ween: The prophecy (verovatno se niko i ne seca ove igre ali meni je ostala u secanju nije preteska ali ima atmosferu)
3. Dark seed( teska i prva avantura sa takvom atmosferom, koliko se secam crteze je radio H.R.Giger, lik koji je crtao aliena)
4. Goblins (svi delovi, zanimljiva igra ni malo nije laka)
Ne zelim mnogo da se vracam u nazad i da mnogo pricam o Loom ili Zakmckrakenu. Ipak je to bilo mnogo davno (ali ipak da kazem da su to pramajke avantura i da nije bilo njih niceg nebi bilo)
Nesto od novijih malo:
1.Syberia 1,2( relativno laka avantura ali remek delo sto se tice atmosfere i vizualnog dozivljaja)
2. Grim Fandango (nije bas novija ali Lucas kad napravi oni ga razbiju, kako mocna igra ko nije igrao nikad nije kasno)
U ovom trenutku ne mogu da se setim jos nekih mnogo mocnih igara novih, a sigurno ih ima.
Toliko od mene
P.S. Nasao sam skoro Scum programcic i sa njim oko 5 gb starih avantura odusevio sam se.

The X Factor
10.1.2007, 11:08
Obožavam avanture. To su mi najomiljenije igre. Moje pitanje za avanturiste je da li je neko igrao Atlantis prvi deo i gde mogu da nabavim tu igru.
Prvi deo se zove Atlantis: The Lost Tales i igra je dosta dobra a i jedina koju imam. Drugi deo se, koliko znam, nikad nije kod nas pojavio, a treci je vec bezveze. Sve u svemu serijal koji je dobro poceo, a lose zavrsio.

Sturmbannfuhrer
11.1.2007, 17:26
Prvi i osnovni razlog sto se avanture ne igraju(po mom misljenu)je nepoznavanje engleskog jezika-koji je prvi i osnovni preduslov za tako nesto.Cak i oni koji misle da ga znaju vrlo brzo se izgube u mnostvu informacija i izraza koji se koriste u avanturaam,i to ga ometa da upozna pricu igre i detalje koji igru cine intresantnom.To,naravno,proed nekih teskih zagonetki ume da smori coveka.E sad,neko ko zna engleski i probao je day of tencle ili secret of monkey island ili tome nesto slicno...tesko da bi reko da su avanture lose.Ovako..avanture su namenjene uskom krugu ljudi.

Psychon@ut
11.1.2007, 20:09
@dragancce
Pa syberia 2 i nije toliko lagana...

Leeroy Jenkins
11.1.2007, 21:52
Secam se kada sam bio klinac i u video klubu koji je imao odvojen prostor za prodaju racunara i opreme, ja i moja dva ortaka smo prvi put ugledali Myst. Nama koji smo znali samo za automate po luna parkovima Myst je delovao nestvarno. Lik nas je pustio da odigramo malo a mi se nalozili da je poenta igre da pokrenes onu raketu i da odletis sa ostrva (ipak smo bili nizi razred osnovne skole). Tako sam i zavoleo avanture a najsmesnije je to sto ni jedan deo Myst-a nisam presao. Prvi i drugi nemogu sada da nadjem a treci i cetvrti deo ima da pocnem ovih dana. A kolegu sam navukao na avanture tako sto sam mu dao da proba Uru sa svim ekspanzijama. Jadnicak mi je donosio brdo grafikona i crteza na papirima A4 formata na posao pa smo zajedno mozgali i pokusavali da nadjemo resenje. Uskoro treba da se pojavi Myst Online koji ce po onome sto sam saznao o njemu biti raj za avanturiste. Cuo sam da ce igraci moci da stvaraju svoja doba sto ce biti pravo ludilo. Jedva cekam.

VelisQ
11.1.2007, 23:45
@Leeroy Jenkins
Za prvi, drugi i prvi deo Mysta se obrati na pravo mesto, pa ces da dobijes:ciao:

Inace prva avantura sa kojom sam se sreo je bila ZakMccracken, a posto sam bio mlad i zelen i nisam znao ni srpski, naravno da nisam mrdnuo. tih dana sam ipak vise bio za Pirates! (ona originalna verzija iz '87 - a ko je igrao, zna koliko je ovo bilo zarazno).
Posle toga sam igrao Tomb raider i Broken sword (ne znam koji delovi) i onda se konacno susreo sa Mystom. Njega sam presao za oko 2 sedmice (negde oko 90% uz pomoc walkthrougha), a odusevljenje tom igrom me je zadrzalo na avanturama (naravno, sad mnogo, mnogo manje koristim walkthorugh).

A sad na temu.
Zasto ljudi ne vole avanture? Neko pomenu jezik i to je jedan od razloga, jer u vecini slucajeva (osim u nekim hard, hard avanturama) ti kazu sta treba da radis, a na tebi je da to skontas, a onda i prica koja je pored tezine najvaznija osobina.
Ali, mnogo ljudi nema volje ni strpljenja za avanture. Vecinu ljudi koji mlate FPS kad pitam zasto ne igraju avanture (i kad im objasnim sta je to), u 95% slucajeva kazu da nemau zivaca da 3 dana resavaju jedan probelm. Bolje je samo ici i pucati i predjes za mesec dana brdo igara, nego mlatiti se sa jednom ili dve igre mesecno.
A, iskreno receno treba imati i malo vise mozga za avanture nego za ostale igre, pa kad neko 10 igara predje, a od toga bar 70% je uz wlakt~1 sigurno se nece zadrzati na avanturama.

The X Factor
12.1.2007, 16:11
Ma odgovor je vise nego jednostavan. Zasto ljudi vise vole Cecu, Karleusu, Joksimovica i slicne blju..... ? Zato sto im je prekomplikovano da zamaraju mozak slusajuci rock'n'roll ili klasicnu muziku.
Tako je i sa avanturama. To treba igrati sa paznjom, razumevanjem i one to visestruko vracaju. Gledam kakve su sve "igre meseca" u Svetu kompjutera, tamanjenje nekih nadrealnih bica... pa mislim da bi to i mom petogodisnjem sinu izgledalo jadno, ali sva sreca ima ko da ga usmerava:) .
Uopste cak i u SK su avanture premalo zastupljene, da li Macedonic nije "u milosti" ili nesto drugo, ne znam. Kako drugacije da objasnim da sjajni Black Mirror uopste nije recenziran?

VelisQ
13.1.2007, 6:10
Gledam kakve su sve "igre meseca" u Svetu kompjutera, tamanjenje nekih nadrealnih bica... pa mislim da bi to i mom petogodisnjem sinu izgledalo jadno, ali sva sreca ima ko da ga usmerava:) .
Uopste cak i u SK su avanture premalo zastupljene, da li Macedonic nije "u milosti" ili nesto drugo, ne znam. Kako drugacije da objasnim da sjajni Black Mirror uopste nije recenziran?
E zato sam vremenom navikao da kad citam opise igara okrenem zadnje strane tog dela i krenem sa citanjem naopacke, jer su avanture uvek na kraju i retko kad da budu vise od 2 opisane po broju.

The X Factor
14.1.2007, 11:49
@Leeroy Jenkins
Za prvi, drugi i prvi deo Mysta se obrati na pravo mesto, pa ces da dobijes:ciao:
VelisQ druze, drago mi je sto si se i ti ukljucio u sirenje Mysta, osecam se najblaze receno kao da smo apostoli:icon_stud .

Pojma nemam. SK bi malo edukativnije da utice na svoje citaoce, a ne da im nudi samo ono sto oni "zele". Pa onda ni u skoli ne bi trebali nista pametno da se uci nego samo ono sto djaci prvaci zele.... hm, sta bi to bilo?

Lord
14.1.2007, 12:28
VelisQ druze, drago mi je sto si se i ti ukljucio u sirenje Mysta, osecam se najblaze receno kao da smo apostoli:icon_stud .

Pojma nemam. SK bi malo edukativnije da utice na svoje citaoce, a ne da im nudi samo ono sto oni "zele". Pa onda ni u skoli ne bi trebali nista pametno da se uci nego samo ono sto djaci prvaci zele.... hm, sta bi to bilo?
Samo što ovi "djaci" imaju mogućnost izbora da li da kupe casopis ili ne. Sta misli koji bi rezultat bio kad bi prvaci mogli da biraju hoce li u skolu ili ne? ;)

VelisQ
14.1.2007, 18:57
OFF:
Onaj ko uzima casopis zbog igara i nema drugog izbora (u stvari ima - Screen fun :D ), dok onaj sto uzima zbog ostalih testova povremeno baci oko i na igre.

Tako da posto drze monopol na srpskom trzistu, mogu da rade sta im je volja :a_bleh:

LunaticRS
14.1.2007, 23:23
Ono sto u avanturama nervira je pretraga pixel po pixel.Eto npr u igri Still Life najveci problem sam imao na kraju kad sam trebao naci alatku da isjecem sliku ne bih li nasao ono pismo iza te slike.

Garson
15.1.2007, 0:43
Ono sto u avanturama nervira je pretraga pixel po pixel.Eto npr u igri Still Life najveci problem sam imao na kraju kad sam trebao naci alatku da isjecem sliku ne bih li nasao ono pismo iza te slike.
Nije tako u svakoj avanturi.:dedica:

DeCoy
15.1.2007, 15:23
Ono sto u avanturama nervira je pretraga pixel po pixel.Eto npr u igri Still Life najveci problem sam imao na kraju kad sam trebao naci alatku da isjecem sliku ne bih li nasao ono pismo iza te slike.

Pa bas u Still Life-u nema pixel huntinga...

100 puta mi je teze bilo skontati onaj recept za bakine kolace ili obiti onu bravu...

Novije avanture uglavnom imaju manje predmeta koje mozes da pokupis i kombinujes i vise se baziraju na logickom resavanju nekih zagonetki,dok su se ranije programeri vise okretali ka pixel huntingu,koji je nekada isao cak i u bezobrazluk;)

Mada me je u Still Life-u iznervirala jedna druga stvar...

Aparat za gasenje pozara pored koga sam prethodno prosao bar 20 puta i nije bio dostupan za pokupiti pri kraju igre to postaje:mad: Zar treba da svaki put kad prodjem pored necega u pozadini klikcem na to da proverim da eventualno nije postalo dostupno:mad:

Shirley_Manson
17.1.2007, 21:00
Mislim da su avanturisti manjina zato sto ljude smori sto ima onoliko price. Svaki dan mozes da pricas, ali da pucas iz jurisne puske ne mozes.:dedica: Meni su avanture Ok posto se nadjes u toliko uvrnutim situacijama, i moras da ukljucis vijuge vise nego na pismenom iz matematike.

next
18.1.2007, 2:41
ja sam na MYst Iv debelo zaglavio, a tek sam mu onom drugom svetu...jbg.Igraao konstantno,mucio se alip relazio...e sta sledi-ispricao sma profesoru Fizike za tu igru,pozajmio mu on se napalio a vratio mi tak posle mesec i po dana,naravno ja nisam mogao da igram bez drugog dvd-ja pa sam zaboravio gde sam i sta sam i sta (treba da)radim...jednom recju-KATASTROFA!!!a bas sam bio nalozen...

VelisQ
18.1.2007, 3:19
Mislim da su avanturisti manjina zato sto ljude smori sto ima onoliko price. Svaki dan mozes da pricas, ali da pucas iz jurisne puske ne mozes.:dedica: Meni su avanture Ok posto se nadjes u toliko uvrnutim situacijama, i moras da ukljucis vijuge vise nego na pismenom iz matematike.

Ako cemo iskreno, prica je jedan od najbitnijih elemenata avantura.

P.S. Ovo me podseti na jednog lika koji je govorio da voli da gleda pornice, ali samo ako imaju radnju.

LunaticRS
23.1.2007, 7:17
Pa bas u Still Life-u nema pixel huntinga...
100 puta mi je teze bilo skontati onaj recept za bakine kolace ili obiti onu bravu...

Ja sam ga napravio od prve.Niko u Bijeljini nije mogao d ga ispece osim mene.:D
Isao sam prostom logikom koliko cega bi trebalo sa cim da se kombinuje.Ne treba gledati uopste ono ljubav, zadovoljstvo, sreca i tako to her je to tu samo da te zbuni.Neki su i pitali kevu kako se parvi kolac od rogaca sto je upravo taj.
Ja sam onu bravu obijao jedno 6 sati...
Nisu sve avanure p&c.Npr. Tomb Raider, Indian Johns...

HELL-O
23.1.2007, 23:58
Ja sam batalio razmisljanje oko tog kolaca, ali mi je zato obijanje one brave bilo pravo zadovoljstvo, a i nije nesto previse tesko. Mnogo su mi lake takve "slagalice", npr. u NiBiRu ih ima dosta. Presao sam ga za dva dana. Inace, prva avantura koju sam odigrao je The Moment of Silence, mnogo jaka igra, nema nikakvih nelogicnosti, a i prica je fantastic.
A da ne idem u off totalno, ako bih odgovorio na pitanje iz naziva teme, samo bih ponavljao ono sto je ovde sto puta receno. Avanturisti su manjina u PC svetu zato sto su ljudi sa malo pameti manjina u svetu.:mad: Kako se udeo avantura u svetu igara smanjivao, tako je broj igraca rastao.

LunaticRS
24.1.2007, 10:30
Avanturisti su manjina u PC svetu zato sto su ljudi sa malo pameti manjina u svetu.:mad: Kako se udeo avantura u svetu igara smanjivao, tako je broj igraca rastao.
Nista ja ovo ne kontam...

VelisQ
24.1.2007, 13:31
@Lunatic
Mislim da je onde gde je napisao malo i manjina, na jednom mestu trebalo da stoji, puno, odnosno vecina.
I onda je sve dalje razumljivo.

LunaticRS
24.1.2007, 15:09
Ma znam sta je mislio samo nije tako rekao, a ja sam ukazao na to.Nije trebao staviti "puno" umjesto "malo" nego samo "vecina" umjesto "manjina" i to onda ima smisla.Upravu sam, zar ne?:kreza:

VelisQ
24.1.2007, 21:27
Pa u sustini je isto, samo drugacije formulisana recenica.

HELL-O
24.1.2007, 23:34
Bas sam se i plasio ovoga.:) OK, dakle, da to drugacije kazem: ljudi sa dovoljno mozga za takve stvari su manjina u svetu. Ovo "sa malo pameti" je trebalo da bude "sa dovoljno pameti". Sorry zbog toga, malo sam bio u zurbi... Sad je, nadam se, sve razjasnjeno. Mada vec sam rekao, samo se ponavlja ono sto je receno vec sto puta.

nebojsa986
4.2.2007, 5:02
Ne bih ja to tako postavio i uopste generalizovao da moras da si neki Tesla da bi igrao avanture, jednostavno je stvar u pristupu igrama, vecinu zanima lagana i pitka zabava i odmor od svakodnevnih briga pa se okrecu drugim zanrovima jer avanture traze dosta koncentracije,strpljenja i razminsljanja ,tako da neko ko je seo da se odmori uz igre nema nikakvu zelju da igra avanture i malo je besmisleno prozivati ih glupavim.

HELL-O
4.2.2007, 23:01
@nebojsa986
Nisam hteo nikoga da nazovem glupim, samo sam hteo da kazem da igrace mrzi da razmisljaju. Tebe sam vidjao na tredu "Metal Gear Solid", i verovatno se secas kad je dragonmix rekao da "Ipak vecina igraca jedva shvati kako da igra NFS, a kamoli MGS". Ovo je nazalost istina, u to sam se licno uverio. Dakle, mnogo je lakse lupati po misu kao lud nego bar malo upotrebiti mozak, slozices se. Jos jednom, nisam imao nameru da ikoga uvredim, ljubitelji FPS-ova ne osecajte se prozvanim! ;) Inace i ja volim da igram pucacine, ali, za razliku od vecine igraca, volim s vremena na vreme da sednem i "duboko se zamislim".

ACHTUNG
4.2.2007, 23:02
Zato sto treba vise vremena,vise mozga i strpljenja.

Dio37
4.2.2007, 23:10
Ono sto raduje je proces revitalizacije avantura. Pogledajte samo koliko ih je izaslo u poslednjih nekoliko meseci. Kao da avantura ponovo postaje jedan od vodecih zanrova na PC-ju.

HELL-O
4.2.2007, 23:28
Kao da avantura ponovo postaje jedan od vodecih zanrova na PC-ju.
Iz tvojih usta u Bozje usi.:) Mada ne verujem da ce se to desiti skoro. A volim da se nadam da hoce, samo to da dozivim... Kad (ili mozda ako?) konzole postanu glavno sredstvo za igranje "super-sljastecih" igara, PC igre bi trebalo da ponovo postanu kao sto su nekad bile. Renesansa.;)

Ocelot
4.2.2007, 23:42
Kad (ili mozda ako?) konzole postanu glavno sredstvo za igranje "super-sljastecih" igara, PC igre bi trebalo da ponovo postanu kao sto su nekad bile. Renesansa.;)

Morao sam da se umešam. Jedino na konzolama možete da nađete neke zaista inovativne igre. PC je to izgubio onog trenutka kad su konzole ojačale (u smislu hardvera). A to što većina pamti samo dobre igre ne znači da nije bilo (kao i danas) gomile đubreta.

HELL-O
5.2.2007, 0:05
Definitivno ne mogu da diskutujem sa tobom o tome "kako je bilo", previse sam mlad za to. Ocigledno sam svoje misljenje izgradio na osnovu premalo podataka... A i sta bi drugo mogao da pomislim kad svuda cujem o "starim dobrim vremenima, kad su igre bile zanimljive, a danas se samo grafika ceni"... Bicu iskren, ideju sam "ukrao" iz Digital-a 01/2007, rubrika "U potrazi za savrsenom igrom", gde se pominje (ili sam bar ja tako shvatio) prebacivanje "sarenih" igara na konzole, i radjanje boljih PC igara. Eto, to je cela filozofija. I odosmo mi u offtopic...

Garson
5.2.2007, 0:24
Morao sam da se umešam. Jedino na konzolama možete da nađete neke zaista inovativne igre. PC je to izgubio onog trenutka kad su konzole ojačale (u smislu hardvera). A to što većina pamti samo dobre igre ne znači da nije bilo (kao i danas) gomile đubreta.
Bullshit.:rolleyes:

Ocelot
5.2.2007, 0:26
Neke zaista inovativne igre na PC su....

Dio37
5.2.2007, 0:33
Fahrenheit? :)

Ocelot
5.2.2007, 0:40
To je jedna. Mada, neke stvari su se već pojavljivale u drugim igrama. Neču više da idem u offtopic. Postoji tema za ovakve rasprave.

http://www.sk.co.yu/forum/showthread.php?t=7441

grdja
5.2.2007, 1:02
Šta da se kaže, i nisam baš penzioner, ali sam odigrao što šta od starih stvari. Jedan ili dva pirata u gradu, sa velikim cenama i... Uzeo komp 96. Uzeo neke mixove, pamti li to ko, 250 igara na i CD. Imao sam skoro sve što je na PC vredelo od 93. do 95. i dalje mi nije jasno zašto više nema dobrih igara.

Moram da priznam, većinu avantura sam odigrao debelo se konsultujući sa rešenjem. Kad sam bio klinac nisam imao strpljenja, sad na faxu nemam verena. Kako neko može da išta kaže za sebe ako nije video Monkey Island? I Indiana Jones. I dalje su mi i sitnice iz njih u glavi. Interesantne, zabavne... U poređenju sa zlatnim, ma kakvo zlato, sa dijamantskim dobom PCija (93.-97.) sve ovo sada je samo grafika ili amaterizam. Koliko god jedna Syberia bila dobra, džaba kad: "My name is Guybrush Threepwood, prepare to die!"

A Myst, srećom po mene nisam imao prilike da vidim prva tri dela, ali Uru, grafika znači ako je i igra dobra...

I nemojte da vređate Far Cry, kamo sreće da ga je više ljudi igralo. 99% ljudi na PC igra NFS, FIFU i menadžere. Ili još gore, CS. Ej, ljudi koji su igrali HalfLife ili Far Cry zaslužuju respect u poređenju sa neukom rajom.

Većina ljudi ni nema pojma koji i kakvi žanrovi igara postoje na PCiju. Malo zainteresovaniji će možda videti da tu ima nešto sem CS i War3, a oni retki koji imaju želje da igraju avanture nemaju vremena. Još jedan razlog zašto jako volim kada mi negde daju hintove o rešenju zagonetke, a ne metoda proba greška, sa kodiranim simbolima i brojnom osnovom 12!

Dio37
5.2.2007, 1:05
Šta da se kaže, i nisam baš penzioner, ali sam odigrao što šta od starih stvari. Jedan ili dva pirata u gradu, sa velikim cenama i... Uzeo komp 96. Uzeo neke mixove, pamti li to ko, 250 igara na i CD. Imao sam skoro sve što je na PC vredelo od 93. do 95. i dalje mi nije jasno zašto više nema dobrih igara.

Moram da priznam, većinu avantura sam odigrao debelo se konsultujući sa rešenjem. Kad sam bio klinac nisam imao strpljenja, sad na faxu nemam verena. Kako neko može da išta kaže za sebe ako nije video Monkey Island? I Indiana Jones. I dalje su mi i sitnice iz njih u glavi. Interesantne, zabavne... U poređenju sa zlatnim, ma kakvo zlato, sa dijamantskim dobom PCija (93.-97.) sve ovo sada je samo grafika ili amaterizam. Koliko god jedna Syberia bila dobra, džaba kad: "My name is Guybrush Threepwood, prepare to die!"

A Myst, srećom po mene nisam imao prilike da vidim prva tri dela, ali Uru, grafika znači ako je i igra dobra...

I nemojte da vređate Far Cry, kamo sreće da ga je više ljudi igralo. 99% ljudi na PC igra NFS, FIFU i menadžere. Ili još gore, CS. Ej, ljudi koji su igrali HalfLife ili Far Cry zaslužuju respect u poređenju sa neukom rajom.

Većina ljudi ni nema pojma koji i kakvi žanrovi igara postoje na PCiju. Malo zainteresovaniji će možda videti da tu ima nešto sem CS i War3, a oni retki koji imaju želje da igraju avanture nemaju vremena. Još jedan razlog zašto jako volim kada mi negde daju hintove o rešenju zagonetke, a ne metoda proba greška, sa kodiranim simbolima i brojnom osnovom 12!
:tapsh:

HELL-O
5.2.2007, 13:22
Ej, ljudi koji su igrali HalfLife ili Far Cry zaslužuju respect u poređenju sa neukom rajom.
Imam druga koji sve sto valja (cast izuzecima) naziva sr**em. Far Cry? To je sh*t. HL1 i 2? Takodje. Good God, dao sam mu prosle godine The Moment of Silence da igra, zaglavio se na pocetku. Moracu u skoli da ga pitam dokle je stigao.:D Zaista, ne mogu da razumem ljude koji uopste nemaju zelje da razmisljaju, da bar malo uzburkaju misli, a takvih je vecina, nazalost. Nasao sam par starih naslova u jednoj igraonici ovde (narezuju po porudzbini), ali treba mi vremena da skupim pare za sve to. S obzirom da su poneke na 7 CD-ova, a jedan CD naplacuju 90 din. mo's misliti. Cisto sumnjam da ce hteti na DVD da narezu, ne isplati im se.:icon_evil

grdja
6.2.2007, 16:50
Ovo je toliko strasno da kazem, ali ajde, znam ljude kojima je PES previse komplikovan. :o :rofl:

PES im je previse komplikovan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!1111

next
6.2.2007, 17:10
PES kompliovan,hahaa....
A da nisu to slucajno neki okoreli igraci FIFE 99'....
Ili primitivci koji vise 24H po igraonicama,veliki su igraci itd.itd...A neznaju recenicu da sastave i nikad nisu igrali nista bolje od neke idiotske pucacine tipa CS....I Minesweper zahteva vise koriscenja mozdanih celija nego takve igrice....

HELL-O
7.2.2007, 0:27
Ovo je toliko strasno da kazem, ali ajde, znam ljude kojima je PES previse komplikovan. :o :rofl:
Holy... e kad to vidis onda mozes da budes siguran da te nista nece potresti. Ja mislio da sam video nesto strasno... :paranoia:

LunaticRS
12.2.2007, 10:52
Mislim, da je ova nova igra u kojoj se trazi Phoenix, serijski ubica, previse komplikovana za sve na ovom forumu!Bas bih to volio probati, ali izgleda ne moze bez originalne igre...

VelisQ
18.2.2007, 16:17
Mislim, da je ova nova igra u kojoj se trazi Phoenix, serijski ubica, previse komplikovana za sve na ovom forumu!Bas bih to volio probati, ali izgleda ne moze bez originalne igre...

Ono sto ne treba smetnuti s uma je i to da se niko ovde nije isticao kao "natprosecno pametan" (inteligentan) sto igra avanture, vec samo to da je od onih ljudi koji vole da ukljuce mozak dok igraju.

A sto se tice avantura koje "lome mozak" na tako zanimljiv nacin, to je bas za okorele pristalice zanra koji mogu dosta vremena da posvete igranju.
Ja dok sam igrao cetvrti Myst, igrao sam ga oko 5-6 meseci i vremenom cak i zaboravim dokle sam stigao i sta mi je ciniti.

LunaticRS
21.2.2007, 9:00
Nisi ti mene bas razumio...Tu igru otprilike mogu da igraju nadprosjechno inteligentni...Nisam ja generalizoavo stvari...Inache svakoj igri moras ukljuchiti mozak samo sto u avanturama jedino to postoji jer ti refleksi ne trebaju.Svaka chast zanru, ali drugu shkolu sam ja uchio(arkade)...

carobnjak
23.2.2007, 20:38
Ako je neko gledao film "Idiocracy", zna zasto ce avanture za 10ak godina nestati sa lica zemlje :kreza:

Patton
24.2.2007, 9:52
Ako je neko gledao film "Idiocracy", zna zasto ce avanture za 10ak godina nestati sa lica zemlje :kreza:
Ajde ti reci nama sa jeftinijim ulaznicama. Ne znam kada cu imati prilike da pogledam ovaj film. A i ako nestanu ne marim toliko. Uvek mogu da se vratim korenima i da odigram sve hitove sa C64 i Amige :)

carobnjak
24.2.2007, 14:46
Ajde ti reci nama sa jeftinijim ulaznicama. Ne znam kada cu imati prilike da pogledam ovaj film. A i ako nestanu ne marim toliko. Uvek mogu da se vratim korenima i da odigram sve hitove sa C64 i Amige :)
Pa film je teska satira. Poenta je da ce polupismeni i blago retardirani ljudi da se mnoze ko ludi (jer ne razmisljaju o buducnosti svoje dece itd itd..),dok intelektualci kalkulisu do svojih ranih 40tih kako da naprave jedno dete.Tako da budcnost je okrenuta glupanderima (tj "prosecnom konzumentu") i zadovoljavanju njihovih potreba (u koje nikako nespadaju avanture):kreza:

culer
16.3.2007, 18:13
ja ne igram avanture(sem horor avantura i nekih bas poznatijih naslova) zato sto se radnja sporo desava ,dok ti provalis sa treba da se radi mozes da odigras 100 drugih igara tako da....:cool:

Dimo
16.3.2007, 20:30
I fora je u strpljenju i razmisljanju,ne u besomucnom rostiljanju.
A zadovoljstvo nakon samostalno provaljene zagonetke daleko prevazilazi ono posle predjenog krljackog nivoa u nekoj pucacicni.

Covenant
17.3.2007, 1:53
Jbg oduvek je bilo tako-samo je pre to bilo dosta manje izrazeno jer su avanutre bile daleko kvalitetnije pa je i praznina bila popunjena:)
Sada su avanture u debeloj ofanzivi(uz par izuzetaka tu i tamo)sto je pre svega diktirano uslovima trzista po tipicnom kapitalistickom nacelu tipa "ako ne pravis mnogo krsa,nece puno ni da se proda" te je to isto trziste zatrpano gomilom generickih,neinovativnih i najcese samo malo nasminkanih,ustajalih i 10k puta vidljenih ideja
Takvo trzise je i formiralo stav danasnjeg prosecnog gamera koji guta svo to djubre bez vecih primedbi izuzev sacice "prosvecenih" obicno odl school likova
Sa obzirom na takvu situaciju nije ni cudo sto avanture koje su oduvak bile u da tako kazem "elitnoj kategoriji" i "ne za svakog" skoro niko vise ne ferma...
Slican stvar je desava i sa RPG-om

Funatico
29.4.2007, 21:09
Ne znam za ostale ljude koji igraju avanture, ali mene mnogo odbijaju 3d avanture. A poslednjih ko zna koliko godina izlaze samo takve..i iako sam se trudio da se priviknem na novi izgled avantura, to mi ne polazi za rukom :( To je toliko jako kod mene da nisam cak ni mogao da zavrsim Escape from Monkey Island (Monkey Island 4) - koji je btw. prvi 3d nastavak iako mi je isti serijal omiljeni...

Dio37
29.4.2007, 21:50
Nije to nista cudno, i meni su point n' click avanture mnogo bolje. Cak ne mogu da se setim nijedne 3D avanture koju sam do kraja presao osim Dreamfalla i Broken Sworda 3. Ne mogu to da objasnim, ali 2D mi vise odgovara u ovakvim tipovima igara, deluje mi mnogo zabavnije.
A nadje se i pokoji dobar point n' click, recimo Runaway 2.

_Maximus_
17.5.2007, 14:54
Sto se tice izumiranja avantura, mislim da do toga nece nikada doci. Igre se u vecini izbacuju po potrebi trzista, sve je u novcu. Naravno da prednost imaju sportske simulacije i akcione igre. Manja je igracka populacija koja igra avanture. To je jednostavno stvar ukusa, strpljenja i ljubavi (koliko si spreman vemena i zivaca da potrosis na odredjenu igru) prema nekom naslovu. Ima dosta ljudi koji igraju avanture ali im se ne svidja 70 do 80 procenata naslova. Prica, nacin igranja, sve ima svoje... Meni je samo zao sto su neke dobre igre propale zbog komercijale. To jest potrebe trzista i prilagodjavanja igre ljudima koji ce dati najvise para. U sustini, sve je u lovi.

martinubi
19.5.2007, 0:18
i meni se crtane 2d mnogo vise svidjaju od 3d.mada dobra avantura je dobra bez obzira kakva joj je grafika.ali eto 2d mi je raj za oci.mada voleo bi da izadje manki 5 jednog dana pa makar bio i 3d.

Funatico
25.5.2007, 1:30
Eh...za to zivim...:) Escape from Moneky Island mi je definitivno najbolja igra koju sam igrao u zivotu...

i meni se crtane 2d mnogo vise svidjaju od 3d.mada dobra avantura je dobra bez obzira kakva joj je grafika.ali eto 2d mi je raj za oci.mada voleo bi da izadje manki 5 jednog dana pa makar bio i 3d.

Atena Palada
25.5.2007, 7:04
Stvarno shteta za crtanu 2d grafiku, iskreno recheno ozrache mi se ocho od 3d skockane i napucane grafike.
1va (i moja i dan danas omiljena avantura) u crtanom fazonu koju sam igrala je bio Discworld:)

Nillaith
25.5.2007, 9:24
Neprezaljeni moj Still Life :( Eto sta se desi kada ostanes bez budzeta (ili predjes isti)

backy73
26.5.2007, 0:54
i meni se crtane 2d mnogo vise svidjaju od 3d.mada dobra avantura je dobra bez obzira kakva joj je grafika.ali eto 2d mi je raj za oci.mada voleo bi da izadje manki 5 jednog dana pa makar bio i 3d.

Sve je to OK. 2D-3D meni je svejedno, ako avantura uspe da me zakuca za stolicu do 4 ujutru, a u 7h treba da ustanem za posao, to je onda sigurno pogodak. Neko je isto tako rekao da avanture smaraju, a FPS "opušta" molim vas lepo? Ako, nekoga opušta 50 litara prolivene krvi na ekranu, taj treba da se zabrine :icon_scra.
Mnogo je dobrih avantura, a inače prva 3D avantura koju sam ja odigrao bila je prosto nazvana "D", koja se igrala na tastaturi.
Oni koji misle da su avanture na izdisaju, varaju se. A da vas pitam da li ste ikad obratili pažnju na crteže koji se nalaze u avanturama. Nijedna pucačina, vožnja ili čak strategija nikada neće imati taj prikaz kao avanture.:alealeee:

Atena Palada
26.5.2007, 1:22
Sve je to OK. 2D-3D meni je svejedno, ako avantura uspe da me zakuca za stolicu do 4 ujutru, a u 7h treba da ustanem za posao, to je onda sigurno pogodak. Neko je isto tako rekao da avanture smaraju, a FPS "opušta" molim vas lepo? Ako, nekoga opušta 50 litara prolivene krvi na ekranu, taj treba da se zabrine :icon_scra.
Mnogo je dobrih avantura, a inače prva 3D avantura koju sam ja odigrao bila je prosto nazvana "D", koja se igrala na tastaturi.
Oni koji misle da su avanture na izdisaju, varaju se. A da vas pitam da li ste ikad obratili pažnju na crteže koji se nalaze u avanturama. Nijedna pucačina, vožnja ili čak strategija nikada neće imati taj prikaz kao avanture.:alealeee:
Hm nisu na izdisaju, al se jako malo shtancaju, nervira me shto u nekim uvode battle :boxing: kao shto je pricha sa dreamfall the longest journe

Dimo
26.5.2007, 12:16
A da vas pitam da li ste ikad obratili pažnju na crteže koji se nalaze u avanturama. Nijedna pucačina, vožnja ili čak strategija nikada neće imati taj prikaz kao avanture.:alealeee:
Max Payne 2, negdje pri kraju igre, ima level gdje se u jednom trenutku nalazis u velikoj prostoriji, sa svih strana ukrasenoj velikim slikama na zidovima, odlicno docaranim (plus upotpunjenim sjajnom muzikom koja prati igru u tom dijelu). Slazem se da su avanture po pitanju umjetnickog dozivljaja i suptilnosti neprevazidjene, samo pominjem da se slicni primjeri mogu naci s vremena na vrijeme i u ostalim zanrovima.
Doduse,Max Payne pripada samom vrhu svog zanra, predstavlja neponovljivi dozivljaj, izmedju ostalog i po ovim stvarima.

Atena Palada
27.5.2007, 3:15
Max Payne 2, negdje pri kraju igre, ima level gdje se u jednom trenutku nalazis u velikoj prostoriji, sa svih strana ukrasenoj velikim slikama na zidovima, odlicno docaranim (plus upotpunjenim sjajnom muzikom koja prati igru u tom dijelu). Slazem se da su avanture po pitanju umjetnickog dozivljaja i suptilnosti neprevazidjene, samo pominjem da se slicni primjeri mogu naci s vremena na vrijeme i u ostalim zanrovima.
Doduse,Max Payne pripada samom vrhu svog zanra, predstavlja neponovljivi dozivljaj, izmedju ostalog i po ovim stvarima.
offtopi: imam OST za max payne oba dela, ako nekom treba nek se javi :aplauz:

lucifer
31.5.2007, 0:26
Well you need brain for adventures!:D

Ulmawen
3.6.2007, 2:03
Well you need brain for adventures!:D
Tužno, ali istinito. Imam prijatelja koji je večito igrao pucačine samo zato što one ne zahtevaju razmišljanje (Glupog li izgovora!).
A avanture zahtevaju i dosta slobodnog vremena i malo više posvećenosti nego bilo koji drugi žanr.

DeCoy
3.6.2007, 9:32
A avanture zahtevaju i dosta slobodnog vremena i malo više posvećenosti nego bilo koji drugi žanr.

Pre bih rekao da u ovome leži odgovor na pitanje iz naslova teme jer u vremenu kome živimo svi traže neku quick fix vrstu zabave:( i većinu "smara" da se duže vremena posvete jednoj stvari(u ovom slučaju jednoj igri), što avanturističke igre svakako zahtevaju...

Dusan Maksimovic
4.6.2007, 0:42
Pre bih rekao da u ovome leži odgovor na pitanje iz naslova teme jer u vremenu kome živimo svi traže neku quick fix vrstu zabave:( i većinu "smara" da se duže vremena posvete jednoj stvari(u ovom slučaju jednoj igri), što avanturističke igre svakako zahtevaju...

u pravu si... recimo... ali kako objasnjavas onda WoW!? ta igra uzima vishe vremena nego sve avanture zajedno koje sam igrao u zadnjih 10 godina. :icon_scra

lucifer
7.6.2007, 0:24
Pa da niko nece da se zamara na duze staze svi hoce nesto na brzinu, a ja bas volim taj osecaj kad se mucis sa nekom zagonetkom 5 sati i onda kad ukapiras kao da si osvojio Mount Everest :) apsolutni osecaj blazenstva.Dok su pucacine sture ma kolio dobru pricu imale.

A sto se tice WOW-a to ni meni nije jasna ali ima necega u svom tom jurcanju i ubijanju do besvesti.:D

HELL-O
7.6.2007, 10:25
...a ja bas volim taj osecaj kad se mucis sa nekom zagonetkom 5 sati i onda kad ukapiras kao da si osvojio Mount Everest :) apsolutni osecaj blazenstva.
Jeste, ali zato kad slucajno resis neku zagonetku i shvatis da je bila neka teska glupost (a ti sve vreme trazio neko logicno resenje) nacisto popi*dis.:)To mnogo mrzim kod avantura.

Leeroy Jenkins
7.6.2007, 11:45
Prva igra koju sam video na racunaru kada sam bio klinac je Myst. Secam se da smo ja i 2 moja ortaka istrazivali prvo doba i mislili smo da je poenta igre da se pobegne sa ostrva sa onom raketom :) Mozda sve zavisi od toga kakve igre probas kao klinac. Da das nekom Counter-Strike klincu da proba Myst batalio bi ga posle 5 minuta uz konstataciju da je igra cista glupost.

HELL-O
7.6.2007, 22:45
Da, ali ovde sam mislio na nešto drugo, npr u BS: The Angel of Death neke zagonetke, recimo onaj deo u Alfonsovom hotelu kad treba da proturiš papir i olovku ispod vrata. Dakle, neke sasvim nelogične stvari koje se javljaju u pojedinim avanturama. Ili vestačko produžavanje igre pixel huntingom ili zagonetkama koje nemaju veze sa pričom. Mada ako je igra stvarno dobra i u startu me osvoji mogu bez problema da zažmurim na takve stvari.

zoran845
8.6.2007, 11:25
Zašto nema više ljudi kod nas koji igraju avanture (neću da kažem "avanturista", to je nešto drugo - kao što ni "ekspresionista" nije onaj što prodaje "Ekspres Politiku")?

Postoje (kao i uvek) dve vrste razloga: objektivni i subjektivni.

Najpre o objektivnim razlozima.

1. Jezička barijera. Counter-Strike može da igra i nepismen čovek (a skoro i Myst, kad smo već kod toga), dok (recimo) AMBER: Journeys Beyond može da igra samo neko ko solidno vlada engleskim jezikom. Osoba sa "how yes no" znanjem engleskog, koja misli da "cepa English" nema šta da traži u igri u kojoj treba iščitati gomilu dokumenata, dnevnika, ponekad i pravih malih knjiga. Tu ima veliku ulogu i jedan subjektivni razlog o kome ću kasnije - strpljenje.

2. Nepismenost - bukvalna i funkcionalna. U Srbiji dve trećine stanovnistva nema završenu osnovnu školu (max 4 razreda), otprilike jedna petina ima srednju skolu i samo 6-7% ima završenu višu ili visoku školu. Dodatni problem je što se kod nas pismenima smatraju svi koji znaju da prepoznaju i koliko-toliko čitljivo napišu sva slova. Kad bi se gledala sposobnost ljudi da se izraze (sklope rečenicu, saopšte drugima precizno svoje misli i osećanja), popune neki formular, napišu pismo, e-mail ili post na forumu - a to je ta famozna funkcionalna pismenost - verujem da procenat stvarno pismenih ljudi u Srbiji ne bi prešao 20%. Ni takav čovek nije baš foto-robot igrača avantura.

3. Zauzetost. U zemlji gde ima mnogo ljudi koji bukvalno nemaju šta da jedu ne može da se regrutuje mnogo igrača avantura. Ljudi gledaju da sastave kraj sa krajem i, čak i kad ih to interesuje, ne mogu da iskopaju par sati dnevno (a znate i sami da je to nedovoljno kad vas igra ponese) da se "igraju". Moraju da rade da prežive.

4. Nepostojanje tehničkih uslova. Po najnovijim podacima (iz "Sveta kompjutera" broj 11/2006) samo 41% domaćinstava u Srbiji ima kompjuter, a samo 24,2% osoba starijih od 15 godina u Srbiji koristi Internet. Na ovo se direktno nadovezuje novi faktor.

5. Nedostatak informacija. Kako neko kod nas da uopšte čuje za avanture? Gde? Ja osim onog Dositeja iz "Sveta kompjutera", Slobodana Macedonića, ne znam nekog ko se smisleno bavi popularizacijom avantura "u Srba". Bar ne javno, u medijima. Ljudi kod nas NISU ČULI ZA AVANTURE, a ne može da te interesuje nešto za šta ne znaš da postoji. Kao klasična muzika.

6. Nemogućnost kupovine (legalne, ali i ilegalne). Ovo se u Srbiji odnosi na sve žanrove, ali avanture su (kao komercijalno najmanje interesantne) posebno teške "za nabaviti".

(kraj prvog dela - nastaviće se...)

zoran845
8.6.2007, 11:28
Evo i subjektivnih razloga.

Prvo i osnovno: "starosna barijera". Da bi se igrale avanture, pored svih gore navedenih razloga, potrebno je da čovek bude u određenim godinama, i to iz više razloga. Mlad čovek (da ne kažem klinac/klinka) jednostavno nema strpljenja da se bakće avanturama. Puni su adrenalina i mladalačkog bunta i ne mogu da sede satima ispred monitora iščitavajuci dokumente iz kojih se mogu dobiti natuknice (clues) ili mozgajući kako da reše neku logičku glavolomku.

Avanturisti su usamljenici, spremni da provedu sate i sate u izolovanosti od okoline, što mladi ljudi ne vole - mladosti je (ili bar treba da bude) svojstveno druženje, zajednička zabava, a to im avanture ne mogu pružiti.

Usuđujem se da kažem da se avanture (a posebno Interactive Fiction) ne igraju iz istih razloga iz kojih se u ovoj zemlji ne čita: nedostatak mašte, strpljenja, vremena, interesovanja, nepopularnost. Da, avanture (za razliku od pucačina, strategija i ostalih akcionih kalambura) nisu "over-hyped", o njima niko ne priča, niko o njima ne trubi u PC časopisima, na Internetu (dobro, tu može da se nađe puno i o avanturama, ali opet - samo ako te to baš interesuje). Mlad žovek ne moze sebi da dozvoli da se mnogo razlikuje od vršnjaka i ispadne "geek" i "nerd" - satrće ga društvo, iskidati od zayebavanya.

Mala digresija: kad sam bio klinac (osamdesetih) i ja sam najviše voleo da igram "Wizard of Wor", a da mi je neko rekao Zork, mislio bih da je podrignuo. Danas mi je igranje dobre avanture (a takva ih je većina) NAJVEĆE zadovoljstvo, zabava, mentalni trening. I sama nabavka i instalacija/pokretanje starih avanturističkih igara je AVANTURA.

Ovde sam samo zagrebao po površini problema (mogao bih o tome satima) ali ću da prekinem da ne bih (totalno) "smorio" (u moje vreme se govorilo "ugnjavio") i ono malo vas koji ste uspeli dovde da pročitate.

P.S. Svi ovi razlozi zbog kojih ljudi ne igraju avanture (osim nepismenosti i tehničkih uslova, možda) ne važe samo za Srbiju, nego i za bilo koju drugu zemlju sveta. SVUDA na zemlji igrači avantura su U MANJINI, ali to je jednostavno tako.

Svuda u svetu su ljudi koji slušaju Baha, gledaju Bunjuela, idu u pozorište, igraju kriket i bave se raznim drugim ekscentričnim aktivnostima U MANJINI.

Ako vam je to neka uteha, evo šta je rekao veliki Mark Tven: "Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect."

Neću da prevedem, jer ako ste sve ovo pročitali vi STVARNO volite avanture => znate za toliko engleski.

Cheers!:)

Nergal
8.6.2007, 19:36
Evo i subjektivnih razloga.

Prvo i osnovno: "starosna barijera". Da bi se igrale avanture, pored svih gore navedenih razloga, potrebno je da covek bude u odredenim godinama, i to iz vise razloga. Mlad covek (da ne kazem klinac/klinka) jednostavno nema strpljenja da se bakce avanturama. Puni su adrenalina i mladalackog bunta i ne mogu da sede satima ispred monitora iscitavajuci dokumente iz kojih se mogu dobiti natuknice (clues) ili mozgajuci kako da rese neku logicku glavolomku.

Mala digresija: kad sam bio klinac (osamdesetih) i ja sam najvise voleo da igram "Wizard of Wor", a da mi je neko rekao Zork, mislio bih da je podrignuo. Danas mi je igranje dobre avanture (a takva ih je vecina) NAJVECE zadovoljstvo, zabava, mentalni trening. I sama nabavka i instalacija/pokretanje starih avanturistickih igara je AVANTURA.


Ne bih se složio, ljudi koji su igrali avanture osamdesetih (i to tekstualne avanture, naravno) nisu bili penzioneri, pa ni ljudi od 30+ godina već klinci. Uostalom, ja sam na C64 igrao 1991-92 The Hobbit, Maniac Mansion i Dracula a kod brata na PC-ju Secret of the Monkey Island a kasnije i MM2: Day of the Tentacle, pa nisam bio nikakav star mali. Do svoje dvadeset sam prešao X avantura a igram i druge žanrove.


Avanturisti su usamljenici, spremni da provedu sate i sate u izolovanosti od okoline, sto mladi ljudi ne vole - mladosti je (ili bar treba da bude) svojstveno druzenje, zajednicka zabava, a to im avanture ne mogu pruziti.


Što bi bili usamljenici? U kom smislu je igranje avantura usamljenička stvar a igranje ostalih igara nije? Da li su silni sati koje ljudi provedu sami u svojoj sobi igrajući FPS, RPG, real time strategije, simulacije vožnje itd. društvena aktivnost? Nisu, naravno. A ima i dosta primera kada se društvo okupi da rešava zagonetke u avanturama. Zbog specifične situacije kod nas mnogi ljudi još uvek ne igraju multiplayer igre.

Sa tvojim generalnim zaključkom se slažem. Avanture svojim konceptom nisu za najširu masu, ne primaju se tako brzo i ne pružaju direktnu i laku zabavu. Ali utoliko je (intelektualna) satisfakcija veća kada se ipak udubiš u neku i postigneš krajnji rezultat, tj. pređeš je.

Shlaymara
8.6.2007, 20:56
Prvih 6 (objektivnih) razloga se odnose na Srbiju i slicne drzave (da ne kazem treceg sveta). Pa ih necu ni komentarisati, posto se pitanje iz naslova teme odnosi na PC svet. Imas pravo, ali nije samo da se u Srbiji ne igraju avanture (kao nekad), nego u celom svetu. A i tacka 6 ne drzi vodu. U svim prodavnicama igara ima bar nekoliko aktuelnih naslova, a da ne pricam o onim nesto starijim. Ja sam recimo u jednom supermarketu kupio Runaway 1 i Moment of Silence za 450 din . A kako je lako/jeftino/jednostavno nabaviti ilegalno kopiju bilo koje igra, pa cak i avanture, da ne spominjem.

A kad smo kod subjektivnih razloga, tu moram da se slozim sa "starosnom barijerom", ali samo donekle. Ne bih sad da se raspisujem o tome koji profil/i ljudi igraju avanture, pa cu da zavrsim sa ovim.
Ne mora covek da bude u nekim zrelim godinama, nego je bitan karakter tj licnost. Nije bitno koliko godina imas, nego kako razmisljas i cemu stremis. Neko ko hoce da se bavi obijanjem trafika sigurno nece igrati avanture (nego, recimo GTA), a takvih je kod nas (pa i u svetu) svakim danom sve vise. Zasto je to tako ima mali milon razloga, ali kao sto vec rekoh, ne bih da se raspisujem.
I daleko od toga da su avanturasi (ajde da ne koristim izraz "avanturisti":p) usamljenici. Krecem od sebe (a smatram da spadam u avanturase), i nikako ne mogu da se okarakterisem kao usamljenik, cak naprotiv. A avanture sam poceo da igram, zvanicno od 95 a nezvanicno jos ranije:D (kad je ono bese izasao Monkey Island:icon_scra:D).

Znam da sam ostao nedorecen i da mnogo toga sto sam napisao mozda ne drzi vodu. Ali, kao sto i sam kazes, na ovu temo moze da se prica satima, a verujem da ce malo koga interesovati sta bi se pisalo :). Izmedju ostalog, zbog toga sam se uglavnom i suzdrzavao postovanja u ovoj temi.
Ako si raspolozen za ove (kvazi)filozofije, procitaj PM. :ciao:

I na kraju samo da se slozim sa Nergalom
Avanture svojim konceptom nisu za najširu masu, ne primaju se tako brzo i ne pružaju direktnu i laku zabavu. Ali utoliko je (intelektualna) satisfakcija veća kada se ipak udubiš u neku i postigneš krajnji rezultat, tj. pređeš je.

zoran845
8.6.2007, 22:19
Ne bih se složio, ljudi koji su igrali avanture osamdesetih (i to tekstualne avanture, naravno) nisu bili penzioneri, pa ni ljudi od 30+ godina već klinci.

OK, priznajem da sam pogrešio. Neki ljudi su, naravno, magarci i u šezdesetim i godine nisu garancija ni za šta. Bolje je bilo reći da su avanture za ljude određenog mentalnog sklopa ("frame of mind").;)

Što bi bili usamljenici? U kom smislu je igranje avantura usamljenička stvar a igranje ostalih igara nije? Da li su silni sati koje ljudi provedu sami u svojoj sobi igrajući FPS, RPG, real time strategije, simulacije vožnje itd. društvena aktivnost? Nisu, naravno. A ima i dosta primera kada se društvo okupi da rešava zagonetke u avanturama. Zbog specifične situacije kod nas mnogi ljudi još uvek ne igraju multiplayer igre.

Mislim da je ipak nekako logičnije da se grupa ljudi okupi oko neke multiplayer pucnjave ili jurnjave nego da zajednički rešava zagonetke. Naravno, avanture može da igra i više ljudi zajedno, ali kako onda postići onaj divni osećaj kad sam rešiš neki naizgled nepremostiv problem? Različiti smo ljudi, a i sve zavisi od trenutnog raspoloženja.:)

zoran845
8.6.2007, 22:37
A i tacka 6 ne drzi vodu. U svim prodavnicama igara ima bar nekoliko aktuelnih naslova, a da ne pricam o onim nesto starijim. Ja sam recimo u jednom supermarketu kupio Runaway 1 i Moment of Silence za 450 din . A kako je lako/jeftino/jednostavno nabaviti ilegalno kopiju bilo koje igra, pa cak i avanture, da ne spominjem.

Ako u Nišu (gde ja živim) nađeš pet "legalnih" avantura u prodavnicama, vodim te u Đakovicu na večeru!;) Što se onih drugih tiče, ja znam samo još jedno mesto gde se mogu naći (što ne znači da ih nema više).

Hej, pre dve godine sam ovde u Naisusu kupio čak tri avanture: Space Quest VI, Martian Gothic: Unification i Fable (ne ova nova Molyneuxova igra, nego stara avantura iz 1996.). Prva i treća su koštale 250, a druga 350 dinara (iako je sve tri igre uvezla iz Holandije ista firma!). Da su neke izvikane igre, sigurno bi bile skuplje, ako bih uopšte uspeo da ih nađem pre no što se prodaju.

A kad smo kod subjektivnih razloga, tu moram da se slozim sa "starosnom barijerom", ali samo donekle. Ne bih sad da se raspisujem o tome koji profil/i ljudi igraju avanture, pa cu da zavrsim sa ovim.
Ne mora covek da bude u nekim zrelim godinama, nego je bitan karakter tj licnost. Nije bitno koliko godina imas, nego kako razmisljas i cemu stremis. Neko ko hoce da se bavi obijanjem trafika sigurno nece igrati avanture (nego, recimo GTA), a takvih je kod nas (pa i u svetu) svakim danom sve vise. Zasto je to tako ima mali milon razloga, ali kao sto vec rekoh, ne bih da se raspisujem.

Amen. Vidi šta sam odgovorio Nergalu.

Diego
16.10.2007, 2:27
nisu avanturisti u pc svetu manjina nego je avanturisticki zanr pre bio mainstream a sada ne
to ne znaci da su avanture mrtve ili u nekoj hibernaciji ali..
u zadnjih par godina imamo sam max serijal, serlok holmsa, agata kristi igre, nekoliko solidnih mystolikih igara, par dobrih horor-misterija, isto tako par klasicnih humoristickih avantura i to je to. Ako cemo iskreno grandioznog hita nije bilo od Syberie. Iako su avanture sada alternativni zanr, to ne znaci da ne postoji isti broj ljudi koji zeljno iscekuje dobru avanturu kao sto je bio i pre, i ne opravdava slabiji izbor igara. Ako su budzeti generalno za avanture pre bili veci to moze da ima uticaja, ali opet ne bi smelo da bude presudno. Jel neko dao bilione ekipi koja je napravila Monkey Island
Sada je ipak i teze izmisliti nesto novo, ali sve je redje da se pojavi avantura koja je zaokruzena celina. Ne mora uopste da bude skupa produkcija
Da li je pre veci skup programera dizajnera (i to kvalitetnijih) i ostalih, kao tim, pravio avanture to je vec stvar pitanja..
Isto tako, neverovatno kako neke gluposti mogu da uticu na igrivost. Ovo je vec subjektivna stvar ali Recimo And then there were none me je zaintrigirao da igram i dopala mi se atmosfera na prvi utisak a onda sam ukapirao da ne mozes da prekidas dijaloge nego kako neko prica tako i ti moras da slusas iako sam vec procitao napisano i hocu da kliknem za sledecu recenicu ali nema te opcije.. Ili npr. Keepsake, bas lepe lokacije i zamak a onda provalim da ne mogu da kliknem dva puta na ivicu ekrana da bih presao na sledeci nego moram da idem uvek sa jednog kraja na drugi.
Isto, nekako se chini da dosta avantura deluje "usamljeno", mracnije.. To ne znaci po defaultu da je losa igra. Syberia je to pokazala i nekoliko kvalitetnijih avantura iz prvog lica. Ali npr. igra tipa Broken Sword 4 deluje tako, a serijal (1. i 2. deo pre svega) je odisao sa puno likova i nenametljivog humora u pravoj kolicini.
Avanture su takav zanr da ne moras da forsiras neke nove graficke trendove, ali mora da se napravi pricha atmosfera poistovecivanje sa likovima...
Mora da deluje ubedljivo i iskreno od pocetka do kraja

Dusan Maksimovic
16.10.2007, 10:47
Vreme se promenilo. (Ma je*ite se) devedesete su bile nesto drugo. Sada se ubrzano zivi, ljudi nemaju toliko vremena da sednu i da se udube u pricu jedne avanture, vec trce za kliktanjem misa. Kome je jos interesantno da ide iz prostorije u prostoriju, baveci se "pixel founding-om" ne bi li pronasao poslednji deo slagalice, uz to citajuci neke dosadne textove (dijaloge) ili sta god? Odgovor: Pa, naravno, ljudima koji su uz to i rasli ranijih godina, i eventualno novi klinci koji su malo "povuceniji", ako mozete da me shvatite.

Ostale (preko 90%) uhvati drustvo ili... mladost je dovoljna, cak. Ali klinci se "hvataju" kad imaju od 4-7 godina, kada se oni "prze" na tuchnjavu, pucnjavu ili magijanje i ostale look-alike fore i fazone. Pa im se onda plasiraju reklame, bljestece reklame!, ludila i tako dalje. Pa kako da privucete njihovu paznju sa: Pricacete sa ovim i onim, prica je takva i takva, smor i smor... Valjda ce pre da nasednu na: Ubijajte ovog ili onog, skacite, ludujte, ukradite, ovo ono, macevi, pishtolji, bazuke, tenkovi i nuklearne rakete... *****a ljudi, pa mi smo se igrali rata kao klinci, a nismo citali knjige, (bar ne vecina do 13, 14 godina). To je samo prebaceno u elektronski sadrzaj. I to je sada AKTUELNO, u trendu, jel?

Znaci, dok su mladi, odvucite im paznju na nesto sto svetli, puca i vristi i to ce im biti interesantno. Pa, vidite, kako ja to vidim, to su titovi pioniri. Odnosno, Ubisoftovi, EA sportsovi, Betshedini pioniri. I drugih. Maaaa...:boodala:

Pelagijska Argosija
16.10.2007, 11:02
@Dusan Maksimovic

Manje-vise si u pravu, ali nikako se ne slazem da su price u avanturama smor. Meni je licno uvek na prvom mestu, u bilo kojoj igri bila i ostala - prica. Cak i kad sam bio klinac od 10-12 godina i nisam bas najbolje razumeo engleski, nego pohvatam nekoliko reci koje razumem i shvatim smisao recenice... Danas se na sve gleda samo na to kako da se zaradi sto vise, a negde sam cini mi se procitao da se na igrama zaradi vise nego na filmovima (verovali ili ne)!

Densetsu
16.10.2007, 12:06
Ljudi ne vole mnogo da citaju, i mrze mnogo duge tekstove. Njima je najzanimljivija prica "Bald space marine vs Aliens vs Robocop vs Predator vs Terminator". Barem je takav slucaj kod mog prijatelja.

Covenant
16.10.2007, 12:40
A i realno-sam kvalitet avantura je prilicno opao...
Izlaze nije da ne izlaze ali uglavnom su to polu prosecni naslovi uz pokoji izuzetak tipa novi Sam&Max ;)
Ali opet-i sto se regularnih igara tice-skoro je ista situacija-par dobrih uz more krsa

Dusan Maksimovic
30.10.2007, 13:21
Dobro, ne kazem da su textovi avantura i dijalozi i sama prica smor, vec je gnjavaza ono sto treba da privuce mlade narastaje. Takvi textovi su smor, jer tu nema niceg ultra mega giga fascinantnog za mlade uszraste. Bar ne za vecinu. :dedica:

zoran845
30.10.2007, 13:44
A i realno-sam kvalitet avantura je prilicno opao...Možda, ali ima toliko starih legendi koje treba odigrati, da se do mnogih novih igara i ne stigne...:(
Lepo si primetio da se to da kvalitet opada može reći za sve žanrove.
Takvi textovi su smor, jer tu nema niceg ultra mega giga fascinantnog za mlade uszraste. Bar ne za vecinu. :dedica:
Jeste da se mlađi teže 'vataju za avanture, ali nema to (previše) veze sa godinama, nego sa interesovanjima. Ako nisi na toj talasnoj dužini, neće te avanture interesovati ni kad omatoriš.

Shlaymara
1.11.2007, 12:09
Postavljeno je glasanje.
Da vidimo u brojkama koliko i da li su avanturasi manjina u PC svetu.

Dio37
1.11.2007, 12:46
Zasto bi neko ko ne igra avanture uopste i dolazio na ovaj podforum? :opanachke

zoran845
1.11.2007, 13:00
Zasto bi neko ko ne igra avanture uopste i dolazio na ovaj podforum? :opanachke
Pročulo se.;)

Dusan Maksimovic
4.11.2007, 13:21
hahaaAAA... NOT!

Sale013
4.11.2007, 14:47
Postavljeno je glasanje.
Da vidimo u brojkama koliko i da li su avanturasi manjina u PC svetu.
Pa naravno da jesu :dzavo: Pravi avanturisti ne traže avanturu po kompu.. ;)
Šalim se malo :D
Ja lično slabo igram avanture zbog gomile tekstova.. Ostala mi gadna navika iz škole da mi se prispava čim nešto čitam.. :mad:
Kad bi već postojala neka avantura gde pričaju ljudi a da je kvalitetna..

nets
3.12.2007, 12:41
Lijep pozdrav.

Od početka se tema razvija i unešeni su različiti elementi. Da su igrači lijeni, da više vole opaliti par metaka razbibrige, da ne znaju engleski, zoran je istakao zauzetost društva zbog preniskog životnog standarda (srećom japanci su sve ono dobili tako što su sjedili i igrali avanture; jes, zato ih i danas mogu mnogo igrati. Tj. mislim da u njihovoj populaciji ima slično igrača kao i u nekoj drugoj; samo što njih ima više nego drugamo), istaknuti su još neki razlozi, no... Mislim da se nije došlo na ono najvažnije [dobrim dijelom ću ponoviti što su drugi rekli].
Kako su nastale avanture i koja je bila prva prava, grafička avantura?
http://en.wikipedia.org/wiki/Adventure_gaming#Sierra Uočite riječi: Ken Williams, Roberta, Mystery House. Važna riječ je također Sierra.
1998. Ken je učinio nešto što mu mnogi nikad više nisu zaboravili. Prodao je firmu, otišao sa ženom na godišnji odmor. Nekoliko briljantnih ljudi uskoro je napustilo kompaniju. Čak ni kasnije želje da pomognu trećem vlasniku, Vivendiju kad su vidjeli što se radi od njihovih uradaka nisu zaživjele. Žanr je do početka .com booma -> propao.
Postojala je međutim još jedna kompanija. Lucas Arts. Obzirom da u portfelju nisu imali samo avanture, bili su nešto fleksibilniji. Kad je bilo očito da u benchmarku ne zarađuju kao ostali, pokušalo se komercijalizirati avanture -> ključni ljudi su uglavnom otišli. Posljednji tim koji je napustio kompaniju danas radi na priči koju vas vjerojatno većina željno iščekuje (Vampyre).
Kompanije koje također nisu preživjele turbulentna vremena:
-Sanctuary Woods
-Virgin Int. (stajali su iza mnogih Disney, rukom crtanih uglavnom akcijskih igara, no npr. i iza Broken Sworda 1)
-Interplay - kompanija koja je RPG dovela do vrhunca uz pomoć Black Islea (ako je tko unijeo elemente avantura u RPG, to su oni učinili)
-3DO. Nisu bile avanture, no bila su turbulentna vremena (3DO je pravio strategije, HOMM je jedini naslov koji se isplati spomenuti)
Zašto su propali?
-Mi Evropljani Amerikance doživljavamo kao tukce bez mozga. Da to nije točno možete dobro vidjeti u nastavku uve rasprave http://www.runaway2-thegame.com/forum/viewtopic.php?p=24839#24839
No, da ima nešto u tome vidjelo se početkom 90.-ih (dakle MSFT sa svojom "dajte nam više RAM-a strategijom" nije postojao), naime, većina igrača avantura dolazila je iz Evrope. Studije koje su pravljene na ovu temu pokazale su da se radi o kulturološkom naslijeđu. Najmanje igrača avantura (no ne i apsolutno gledano) bilo je iz SAD-a.
Kako su Sega i Nintendo upadali u probleme i polarizirali tržište konzola, dizajneri su počeli praviti igre za PC koje su bile mnogo fleksibilnije. Nisi više bio vezan postavkama konzole kao prije. Dapače, cilj je bio imati radnu mašinu od 50.000 DEM jer kad završiš igru, ta mašina košta 2 ili 5.000 DEM i klinci je još mogu igrati. Trka sa samima sobom je njima pogodovala, a industriji elektronike i softvera, da ne govorimo.

nets
3.12.2007, 12:46
Već do 1996. avanture su postale preslabe. Jednostavno, trebalo je zaposliti 20 ljudi da danonoćno crtaju, da bi ti 5 klinaca izbacilo FPS s kojim bi te poklalo do jaja. Momci iz financijskog odjela su to znali. Uostalom, većina ih je sjedila u uredima u SAD-u i igrala se trka auta poslije "radnog vremena".
Tu negdje te 1996. kad je Ken vidio kamo će sve to otići počeo je razmišljati o prodaji kompanije. Svi su znali što bi to značilo. Sierra nije bila samo proizvodnja, ona je bila snaga iza cijelog communitya. Ključno tržište, Evropsko postajalo je sve nezgodnije. Lokalni proizvođači na lokalnim jezicima činili su distribuciju ionako skupom (CD-ROM industrija je zaplašila francusku akademiju da će izgubiti dignitet svog diplomatsko-kuharskog jezika, da ga treba zaštititi), kao i zahtjevi lokalnih tržišta. Najveći problem koji se počeo javljati 97. je naplata. Evropa ima nešto drugačiju potrošačku kulturu od SAD-a. Kod njih nije normalno spržiti CD. Kod nas je izmišljeno ripanje i torrent, smješten Pirate Bay. I tu negdje 97. se novac od avantura počeo smanjivati. Naime, Evropa je došla do jeftinijih CD pržilica.
98. dolazi dark age. Mnogi su propali. Od starih linkova ostao mi je samo Just Adventure i Adventurearchiv.de
Žanr je preživio zahv. entuzijastima koji su za opće dobro avanturističke zajednice pravili naslove poput apprenticea i no action jacksona.
"Novi klinci" navikli na novu grafiku jednostavno nisu htjeli igrati stare igre (dakle, ni te). Zapravo, ni meni se često ne da. Ako mogu birati hoću li igrati KQ 1 u originalu ili rimejku, to je definitivno ovaj drugi. Kad ovom ekonomskom pogledu dodamo sve ostale razloge, jasno je zašto većina ljudi igra CS ili Solitaire.
Ključno pitanje je po meni "što učiniti da avanturisti ne budu manjina"?
-Odgovor bi trebalo tražiti u poticanju samih avantura.
Osobno, nezadovoljan sam današnjim stanjem u industriji jer se ide dva naprijed, dva natrag. Spellcasting 401 nikad nije izašao. BS me podsjeća na neki Die by the Sword (i gadi mi se). Skoncentriralo se na onih par tipki, i ko što je netko rekao, na Laru Croft. A ja nikad nisam bio sretniji, nego kad sam u MI-ju dobio inventory od tri tone predmeta.
Ili kad sam u nekim igrama mogao nositi stvari za koje nisam imao pojma da ih nikad neću upotrijebiti. (no to je druga tema)

Ljudi ne igraju avanture jer ne znaju što se krije u tom svijetu. Moj savjet svim avanturistima je da zaigraju i koju ne-avanturu. Unatoč tome što se smatram avanturistom, vjerujem da nijedna avantura (osim Longest Journeya) nije dosegla dubinu jednog običnog Planescape Tormenta. Taktičnost jednog "The Clue" (jel tko igrao? Treba mi hint. Prije 5-6 godina sam zapeo i nikako da nastavim igrati) ili HOMM III-a.
A da je Lara Kroft samo sise na štapu pokazuje i Blake Stone, već u njegovo vrijeme su postojali FPS-ovi, no tada ljudi nisu uzimali naš "adventure", to je bilo rezervirano za prave igre. Meni je Blake i danas bolji od te babe Lare (unatoč grafici kao u Pre2).

nets
3.12.2007, 12:48
Ispričavam se što sam oduljio, ponovio ono što su drugi rekli, možda nekoga nepotrebno uvrijedio (naravno da ste svi igrali druge žanrove), jer sve što sam htio reći može stati u "ljudi ne igraju avanture zato jer se u industriji igara ne subvencira (interaktivna) umjetnost" (kao što je slučaj drugdje; subvencioniraju se i obične komercijalne stvari).
Pozdrav,

net

nets
3.12.2007, 12:54
Pa naravno da jesu :dzavo: Pravi avanturisti ne traže avanturu po kompu.. ;)
Šalim se malo :D
Ja lično slabo igram avanture zbog gomile tekstova.. Ostala mi gadna navika iz škole da mi se prispava čim nešto čitam.. :mad:
Kad bi već postojala neka avantura gde pričaju ljudi a da je kvalitetna..
Ukoliko imaš zvučnik zadnjih desetak godina većina avantura (i freeware) se može igrati tako da isključiš tekst ispod. Mada, ne vidim što ti tekst smeta, nitko te ne sili da ga čitaš. Obzirom da su novije avanture napravljene za ljude koji tuckaju PES na PS-u, jasno ti je da nema više igara u kojima ti ubaci knjigu od 5 stranica, pa je ti čitaš da dobiješ clue za zagonetku. Takav sistem je ionako bio za nemaštovite i neukusne autore (dokaz: postotak igara s gomilama teksta u igrama koje se smatraju najboljima u žanru).

zidan grobar
3.12.2007, 12:58
Razlog zasto nema avanturista je ta sto niko nece mnogo da razmislja kako ce preci neki deo u avanturi(zagonetku).Radije ce sesti za komp i ukljuciti countere.
U conterima nema sta da mislis,ides i pucas.
Ja sam igrao nekoliko avantura kao sto su:
Syberia 2
Runaway 2
Sam&Max
Broken Sword
Sherlock Holmes
NiBiRu
.................
Avanture su nesto najbolje.

next
3.12.2007, 13:21
Razlog zasto nema avanturista je ta sto niko nece mnogo da razmislja kako ce preci neki deo u avanturi(zagonetku).Radije ce sesti za komp i ukljuciti countere.
U conterima nema sta da mislis,ides i pucas.
Ja sam igrao nekoliko avantura kao sto su:
Syberia 2
Runaway 2
Sam&Max
Broken Sword
Sherlock Holmes
NiBiRu
.................
Avanture su nesto najbolje.
Slazem se sa tobom,medjutim tu je i lenjost...
Sramota me je shto navodim lichni primer,ali igrao sam Myst Revalatations i jednostavno sam bo odushevljen igrom...Medjutim posle dugog,dugog igranja desi mi se da izgubim sve podatke sa hdd,i iako mi se igra stvarno mnogo dopala,nikad je nisam nastavio,jer me mrzelo da prelazim sve shto sam vec preshao...
To je moj primer...
Ali imash xzy ljudi koji kada shvate koliko ima da se igraju i muche,jednostavno batale...Ja hvala Bogu ne spadam u njih...

nets
3.12.2007, 15:15
Svi se mi vratimo. Prije ili kasnije. Kao kad upoznaš nekoga tko ti se učini jako_zanimljiv_sugovornik (ništa više). Jednog dana učiniš sve da rastočiš HDD, staviš ga pod kakve sve ne struje i vrtiš ga dok ne vrati stare save gameove. Ili jednostavno kreneš igru ispočetka.
Ono šti bih volio da uočiš je isti problem neovisno o žanru igranja. Ako je HL 2 EP 1 doista dobar, onda se vratiš jednom i odigraš sve ispočetka jer si zagubio stari save game (kad su jednostavno botovi bili prejaki jer nisi mogao dosegnuti dugme na tipkovnici). Mladi i neozbiljni igrači doduše imaju šifru za besmrtnost, pa im je igranje poprilično linearno i monotono (imho, iz moje perspektive), no jednom kad prestanu s tim i oni će se koji put u životu naći u situaciji da sjednu i odverglaju Wolfenstein nivo po nivo.

MaxXx
1.1.2008, 20:40
Sad mi je nesto (neverovatno ocigledno) palo na pamet.

Sta mislite, da li bi Siberia izazvala nesto od navedenog, da su oba dela izdata u sklopu prvog, tj. da postoji samo jedna Siberia?

Nevezano:
Ja, licno mislim da bi u SK-u dobila ocenu 95+, jer da se tako dugacka, lepa, zanimljiva (isterajte pingvine i monahe) pojavila u vreme kad avantura nije bilo ni od korova, "racunarski pustolovi" (kompjuterski avanturisti):), bi poceli da masovno izostaju iz skola, sa posla, porodicnih okupljanja, vencanja, sahrana:D, a njhov broj bi se svakim danom polako, ali sigurno povecavao zanr bi bio ozivljen, na desetine kvalitetnijih klonova bi izaslo do danas, Siera bi se vratila u posao punom parom, Lukas arts bi prestao da smara otkazivanjima svih igara koje nemaju veze sa ratovima zvezda, ljudi bi ponovo poceli da koriste mozak, Hilari Klinton bi prestala da melje kako igrice zaglupljuju decu i tinejdzere (odrasli joj se, valjda, cine odvise "pametnim" da "gube" vreme uz njih), igre bi ponovo postale vid zabave, koji ne prekriva mozak sve debljim slojem prasine, vec poboljsava njegov rad, i ......

Ahhhhhhh:( Ja previse mastam, zar ne?

P.S. Odgovorite samo na prvo pitanje, drugo nije otvoreno za debatu:dzavo:!

Iilija64
1.1.2008, 20:45
Jedina avantura koja mi je bila odlična i zbog koje sam umalo poludio je bila Gabriel Knight III. to je jedina avantura koju sam sam prešao. avanture izlude čovjeka. jednostavno poludiš