PDA

Prikaži potpunu verziju : NURBS (ne NURMS) modeling tutorijali?


Dejan Njegus
1.10.2007, 9:50
Zna li iko neku adresu bez membership_a gdje ima dobrih NURBS modeling tutoriala za Max_a, ne za Maju... ja nisam uspio da nadjem samo 5-6 a i oni su bez veze! Pozeljno je da budu na temu character modeling_a , a ako nisu da barem objasne pola od onih 40 i kusur alata za modelovanje sa NURBS krivim?

bobi
1.10.2007, 11:05
Treba ti da znaš skript jezik da bi radio sa nurbsovima. :D:D:dzavo:

Šalu na stranu, ako hoćeš nurbs modelingom da se baviš, zaboravi na max, pošto nurbsi nisu unapređivani od, čini mi se, verzije 3.
Uzmi nađi program rhinoceurus, i u njemu radi sa nurbsovima pa onda uvozi modele u max.

DarkNemos
1.10.2007, 11:35
Ako bas hoces max i nurbs imas plugin koji se zove PowerNurbs. Nisam radio u njemu pa ne znam kakav je. Mada rhino je zakon za nurbs.:)

GOKSIMASTER
1.10.2007, 13:59
E bre , pa unapred znas moj odgovor, danas cackam max , ove njegove spline linije uopshte nisu nurbs nego neke beizerove krive , wtf, jel vam to nurbs ili neshto drugo. I de reci jel ti oces da se bavis sa patchevima ili trimovima?

DarkNemos
1.10.2007, 15:19
E bre , pa unapred znas moj odgovor, danas cackam max , ove njegove spline linije uopshte nisu nurbs nego neke beizerove krive , wtf, jel vam to nurbs ili neshto drugo. I de reci jel ti oces da se bavis sa patchevima ili trimovima?

Goksi, nije to nurbs nego spline-ovi :)

Evo gde se nalaze nurbs:)

http://img67.imageshack.us/img67/3351/goksird8.th.jpg (http://img67.imageshack.us/my.php?image=goksird8.jpg)

:D

Dejan Njegus
1.10.2007, 15:39
Svaka cast Darky... taman sam se naostrio da mu dam lekciju iz UI_a, a sto se tice Rhino3D_a - nemam zivaca za jos jedno "upoznavanje" sa UI_em i ostalim "veseljima" - prema tome potraga se nastavlja...

Dimke
1.10.2007, 15:51
O boze- krenimo od banalnog :
NURBS (Non Uniform Rational Basis, or Bézier Spline)

Onda od komplikovanog: ako si spreman da se zezash sa komplikovanim i upropastish sebi lep pocehtak jednog 3d modelara - onda izvoli.

Kapiram da si vech radio sa poligonima ,i da su te nekako ,,izneverili,,.
tek da vidish NURBSe shto che te je&u.Od spajanja razlichitih povrshina do samog texturisanja.

Tvoj izbor, naravno.
poz

Dejan Njegus
1.10.2007, 15:56
Znam da su NURBS teski ko olovo za nauciti i raditi... ali izgledaju fenomenalno, pa zato se i raspitujem za neki sajt sa tutorialima... imam osjecaj kao da 5 ljudi na svijetu zna da radi sa njima... i da i njih 5 ljubomorno cuva sve tajne tog stila modelovanja JBG!!!

GOKSIMASTER
1.10.2007, 16:18
Nemoj tako Dimke , Ja ca za sledece organic modele da koristim nurbs konvertovan u poly , mislim da je to super tehnika

I koliko znam to je
Non Uniform Rational B-spline , nema veze sa beizerovim krivama , slicno ali drugacija matematika

Dejan Njegus
1.10.2007, 19:26
Pa pokazi okolini svoje vjestine... bicemo beskrajno zahvalni!

Dimke
2.10.2007, 11:26
Non Uniform Rational B-spline , nema veze sa beizerovim krivama , slicno ali drugacija matematika

U pravu si slichno je -ali je princip isti.
Btw ne modeluje se matematichkim operacijama vech potezima misha :)

Video sam par lepih nurbs radova ,ali kazem ti nije ta tehnika za pochetnika (Njegushe nemoj se uvrediti ,svi smo mi to bili).

Samo moje skromno mishljenje ,ne namechem nishta.

poz

GOKSIMASTER
2.10.2007, 13:19
DJavo bi ga znao, ima onih koji ga i ne koriste , ti likovi ni ne vide pixele, vide sve u skriptama kao Neo Matrix.

Evo da vidite kako izgleda neki nurbs patch model

http://i40.photobucket.com/albums/e217/goksimaster/shaded.jpg
http://i40.photobucket.com/albums/e217/goksimaster/wier-1.jpg

Dejan Njegus
2.10.2007, 13:36
Svidja mi seee, sviiiiidjaaaa mi se :love: kako je glatka i tacna i precizna ta limenka... smrc... zar nigdje nema ni jednog tutorijalchicha za nas nesretnike??!!

GOKSIMASTER
2.10.2007, 13:46
Ako zelis da naucis nurbs patch modeliranje ozbiljno onda zasuci rukave i otidji u chiron , ja sam ga upravo zavrshio i extra je kurs.

uros@3D
2.10.2007, 21:13
DJavo bi ga znao, ima onih koji ga i ne koriste , ti likovi ni ne vide pixele, vide sve u skriptama kao Neo Matrix.


:D:D

Ja sam skoro poceo nesto da cackam po Maya-i i vidim da je tamo nurbs mnogo bolji nego u maxu. Ali opet mnogo mi je lakse da radim sa poligonima i onda roknem neki turbosmooth :kreza:

Dimke
3.10.2007, 11:02
@njegush
NURBS u Maxu, zaboravi.
Kapiram da radish u ovom progu.

Maya je OK, mada Rhino je ipak za NURBS modelovanje.

Dejan Njegus
3.10.2007, 11:11
@goksi
JBG isao bi ja u te skole kad bih imao vremena, zivio u Begeshu i kad ne bih morao da radim dva posla sa ciljem prezivljavanja... a da ne spominjemo cijenu tih kurseva! Koliko je komplikovan taj Rhino i ima li nekih tutoriala kao i max, mislim u Helpu!

GOKSIMASTER
3.10.2007, 12:12
Nje komplikovan ali ne postoji mogucnost rada sa patchevima nego su koliko znam samo trimovi u pitanju , razlika je u tome shto se kod trimova kontinuitet postize na veshtacki nacin postize nekom matematikom koja sve drzi na mestu i ne moguce je animirati sa njim . Ako bas hoces profi da radis Studio tools nije na odmet , ipak je on the best.
http://www.thegnomonworkshop.com/dvds/hgo01.html
http://www.thegnomonworkshop.com/dvds/dbr01.html

Takodje veoma ozbiljan i ne bas lak program , ali a ako ga extra savladas , You are the man jer mozes da trazis posao da pravis utomobile i za mercedes ako hoces. I nemoj da te brine shto koshta 90 000 evra , ionako neces imati potrebu da ga kupujes

Dejan Njegus
3.10.2007, 12:25
Sto mi ne dade neki torrent za ove DVD_ijeve, odakle meni 69 $ i kreditna kartica... ma odakle mi BANKA sa mogucnoscu kupovine preko neta... ja ti zivim na Palama jarane, ovdje su ti i virmani visa matematika... :-)))), nego reci mi moze li se NURBS model iz Rhino_a ubaciti u Max bez nekih komplikacija i dobijanja milion objekata koje moram "variti" jedan za drugi... itd. itd.

Dimke
3.10.2007, 12:40
Opet se vracham na prvobitnu pricu.
Drzi se polymodelinga .i usavrshichesh se toliko da che ti svi poligoni biti kao pod konac.
Komplikovano je kazem uchenje NURBS modelovanja.
U Chironu se ta tehnika potencira.Ko ima para nek izvoli.

Nisi napumenuo za shta che ti modeli biti namenjeni.kao static slike ili pak za animaciju?

Poslushaj koga hechesh, samo nemoj srljati na sve strane /izgubichesh se.

Da ,mozesh uvoziti modele iz Rhino-a u MAX, bey nekih problema.
poz

GOKSIMASTER
3.10.2007, 12:48
Usushtini nemoj srljati na sve strane ko shto Dimke rece , drzi se necega za shta se odlucis, Trebalo bi da moze da se uvozi , Stvar kod trimova je u tome da ti trimovi kod testalacije imaju vishe poligona nego pixela na ekranu ili priblizno i da ti kvalitet rendera bude recimo production , znaci 2 sa 8. to ce osigurati da ne dolazi do pucanja.

Dejan Njegus
3.10.2007, 15:00
Dobro, dobro, drzim se poly_a ... a NURBS tako dobro izgledaju... koliko je majke ti taj kurs love, a te modele u dalekoj buducnosti bi koristio za animaciju, naravno kad bi ih konvertovao u poly, radi lakseg texturisanja i skininga, uhhhhh, koliko posla muka mi je!

DarkNemos
3.10.2007, 15:02
Dobro, dobro, drzim se poly_a ... a NURBS tako dobro izgledaju... koliko je majke ti taj kurs love, a te modele u dalekoj buducnosti bi koristio za animaciju, naravno kad bi ih konvertovao u poly, radi lakseg texturisanja i skininga, uhhhhh, koliko posla muka mi je!

Sto onda radis ako ti je muka od toga? Ja bi batalio...

Dejan Njegus
3.10.2007, 15:11
Potjera za parama jarane... planiranje nekog ozbiljnijeg i bolje placenog posla od ovog SHITA koji tenutno radim, a da bi dobio taj bolji posao moram da napravim neku extra finu animaciju karaktera, sa realnim osvjetljenjem, texturama, shader_ima itd. itd. Nesto sto je bar upola dobro kao Animatrix, mozda sam zagrizao vise nego sto mogu da sazvacem... ali ne predajem se tek tako, radim na tome vec oko 6 mjeseci, sad sam trenutno na "sklapanju" enterijera (Japanski Dojo) i njegovom texturisanju...

Dimke
3.10.2007, 15:21
^E pa onda srecno!Ali ozbiljno.

GOKSIMASTER
3.10.2007, 15:47
Momcino uzmi lepo i nauci extra da modelujes , nurbs ili poly nije ni bitno i nauci extra da texturishes pa onda trazi posao

DarkNemos
3.10.2007, 16:13
Momcino uzmi lepo i nauci extra da modelujes , nurbs ili poly nije ni bitno i nauci extra da texturishes pa onda trazi posao

^ WORD

galebns
3.10.2007, 16:26
...Stvar kod trimova je u tome da ti trimovi kod testalacije imaju vishe poligona nego pixela na ekranu...

Jel to konvertuje u testo il sta? :D

P.S. Sorry, nisam mogao da odolim. ;)