Prikaži potpunu verziju : Doom: The Dark Ages
https://youtu.be/4tk8lkmYGWQ?si=pOzP29vIgt7alrD3
2025
perablenta
10.6.2024, 16:07
"Brought to you by developers who understand why you like their game!"
Ludilo!
To bre! Sviđa mi se promena smera
Ne kapiram hype ovde. Čitavih pet godina posle Eternala, nastavak DOOM-a koji vizuelno/grafički ne donosi nešto puno drugačije. S obzirom da igra nadolazi kao XBOX showcase, nije ništa drugo nego nastavak podilaženja konzolnom marketu i u FPS žanru.
Auf kakav badass, heavy metal, 90te kind of cool trejler! Ethernal sam preskočio, nekako je mnogo brz, šaren i natrpan bio za moj ukus ali ovo je čist hype i must play. 🎸🔥
Nije trebalo da preskočiš Eternal
Ne kapiram hype ovde. Čitavih pet godina posle Eternala, nastavak DOOM-a koji vizuelno/grafički ne donosi nešto puno drugačije. S obzirom da igra nadolazi kao XBOX showcase, nije ništa drugo nego nastavak podilaženja konzolnom marketu i u FPS žanru.
Svaki prvi trejler za doom je bio slugish gamepad retardation pa su igre izuvale. Izgleda do jaja nemoj zezati.
Svaki prvi trejler za doom je bio slugish gamepad retardation pa su igre izuvale. Izgleda do jaja nemoj zezati.
"Izgleda do jaja" ? Izgleda skoro isto kao Eternal iz 2020-te godine da sada poteras u 4k. 4-5 godina je ipak solidna tehnološka razlika i logično je očekivati neki konkretniji benefit na tom polju.
Nekada je bilo dovoljno 2-3 godine da bi nastavak neke FPS franšize bio progresivniji gotovo na svim poljima, pogotovo grafici.
Ovde na sceni jasno je da imamo "prigadljovost" konzolnom okruženju zarad što većeg profita dok je grafička inovativnost a koju je PC gaming nekada donosio u dotičnom žanru, odavno u zapećku.
"Grafička inovativnost" zauvek i može da ostane u zapećku i svoje mesto ustupi inovativnosti u vidu gameplaya, što važi za sve žanrove.
"Brought to you by developers who understand why you like their game!"
Brza bolja jaca grafika ne spava u ovaj domen i oni to znaju.
"Grafička inovativnost" zauvek i može da ostane u zapećku i svoje mesto ustupi inovativnosti u vidu gameplaya, što važi za sve žanrove.
Ne znam kakva konkretna inovativnost u gameplay-u postoji ovde. Ajde da kažemo da je mele koncept mehanike oružja i platformisanje novina u DOOM franšizi. Doduše ovo drugo je svojevremeno i kritikovano. Ali generalno, ovo je samo ušmikaniji Eternal.
Nivoi deluju veći i prostraniji. Arene iz 2016 i Eternala su prilično male i išlo se na glory kills i trešenje protivnika za municiju... Toga u ovom trejleru mislim da nisam uopšte video, znači promena u gameplayu. Tehnikalije su takođe bolje. Nije sad nešto nebo i zemlja jer takvih skokova nema dugo u celoj industriji ali se vidi napredak u detaljnosti i na modelima likova i u nivoima. Na kraju je tu i stilska promena sa onog šarenijeg tehno SF-a iz Eternala u nešto mračnije i više goth.
Ne znam kolike promene od Dooma uopšte mogu da se očekuju ali meni ovo deluje baš solidno promenjeno od Eternala i nahajpovalo me kako Eternal nije mogao.
Samo da nema glupi dash taster, i bice :aplauz::dedica:
Eternal je mehanički bio utegnut do perfekcije, igra koja me je umorila fizički i nakon prvog prelaza mi je trebalo mnogo vremena da joj se opet vratim. Neverovatna igretina, mehanički gledano. Ali je bila hardkor, gurala je igrače do limita.
Takvi developeri mogu da nam donesu sjajnu gameplay formulu u ovom pakovanju koje se vidi na trejleru.
Moje misljenje i dalje je da posle Ancient Gods DLC-a nije bilo potrebe izbacivati nekakve nastavke franšize, samo zarad kozmetike i par fazona više, tipa otvoreniji prostor, letenje zmajem, nova oružja i slicno. Vec ovaj period iskoristiti za devolping potpuno nove Id igre. Šuškalo se ranije o novom Quake-u i to bi vec bilo nesto konkretno. Naravno, od toga nema nista. Ali sta je tu je...
Možda je ovo trebalo da bude novi Quake, ali pošto je Doom brend ipak dosta jači zbog prethodnih nastavaka, a Quake je poprilično pao u zaborav i mnogima je ostao kao asocijacija na čist multiplayer, onda su se odlučili da naprave Doom u Quake svetu.
Realno - trebalo je da odrade ovo kao Quake reboot. Ali Doom je sada izuzetno jak brend, i vrapci na grani znaju šta je Doom.
Brzo bi se i prisetili i naucili sta je Quake...
Kako god ali ovo nece biti kompletan Doom, nema Mick Gordon-a za OST. Sumnjam da je MS voljan I da moze ispeglati odnos idSoft-a I Mick-a nakon prljave igre koju su odigrali. Marty (Creative Direct-or) se do dan danas nije izvinio Mick-u.
Za 90% ljudi jedini Quake koji postoji je Arena mojne se lazemo.
Za 90% ljudi jedini Quake koji postoji je Arena mojne se lazemo.
U neku ruku mi je drago mi je sto spadam u tih 10% koji priznaju samo Quake 1 i 2. :)
Tehnički, samo Kvejk 1 je Kvejk :D
Drugi deo je SF pucačina (inače je više volim od Q1) koja je nazvana Kvejkom isto na talasu popularnosti brenda, a inače nikakve veze nema sa Q1. Kad su izdali Rage, naučili su na teži način koliku težinu nosi brend :kreza:
Tako je, postoji Quake kao i pretece Unreala i Tournamenta koje nose taj naziv :D
Ahh, vreme Quake-a, Quake-a II, Unreal-a, Half life-a, Blood-a II, Kingpin-a, pa i Daikatane. Zatim Q3 i UT. Lepe godine za pucacine.
Quake kec sam presao samo na tastaturi, nisanjenje na PgUp i PgDn. A bio klinac od 13 i po godina, nisam ni znao za komandu mouselook.
Doom 2016 i Doom Ethernal su mi legli i baš probudili emociju sličnu kao kad sam igrao te stare igre.
Za 90% ljudi jedini Quake koji postoji je Arena mojne se lazemo.
To nisu ljudi.
Ahh, vreme Quake-a, Quake-a II, Unreal-a, Half life-a, Blood-a II, Kingpin-a, pa i Daikatane. Zatim Q3 i UT. Lepe godine za pucacine.
Quake kec sam presao samo na tastaturi, nisanjenje na PgUp i PgDn. A bio klinac od 13 i po godina, nisam ni znao za komandu mouselook.
Normalno šefe, svi mi elitni hardkor PC gejmeri smo tako započeli karijeru - igranje FPS-ova bez miša.
Descent je najluđa stvar koju sam naučio da igram bez miša i i dan danas ga igram bolje bez miša.
Kretanje na strelice, skok na upitnik, pucanje na desni ctrl. Pa kad sam otkrio strafe na manje vece bio sam najjaci u avliju. Descent realno nema smisla igrati sa misem, samo je konfuznije :D Meni je CyClones uvek bio malo j3ben kao klincu zbog twin stick fazona nisanjenja.
https://youtu.be/8KyA7bf4IB0?si=1UBj_PHrzH7KmkZx
https://youtu.be/FGFuaVUI6_E?si=njr3Exc50g0QikgT
15/05
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250123/e7809c0f0f353543b54fa0d94c709ee5.jpg
Ono kad treba 8GB VRAM graficka za minimum podesavanja. :kreza:
BlackArrow
23.1.2025, 23:39
Ono kad treba 8GB VRAM graficka za minimum podesavanja. :kreza:
Dark (gaming) ages...
Barem je njihov minimum 1080p u 60fps za razliku od vecine gde je 720p 30fps.
8GB ima i na ohoho starim kartama nego ovo "Ray Tracing capable" postaje trend. Moraće polako u penziju GTX 1xxx i RX4xx/5xx.
Standard edition 80€, guraju gamepass nema šta XD
Ne gledam video snimke. Jel se vidi graficki napredak i jel opravdava trazenu zahtevnosti?
Jel izgleda duplo bolje od Eternal?
Cracked But Whole
24.1.2025, 10:54
Meni je više ovde razlika u atmosferi, ambijentu. Svakako mi je lepše od previše šarenolikog Eternala koji je izgledao baš čudno u određenim trenucima.
Da li opravdava zahtevnost, videćemo kad dođe igra, YT kompresija baš ne dozvoljava da se detalji vide u pravom svetlu.
Ethernal je imao skromnije arene, ove iz trejlera deluju dosta otvorenije. Mislim da će se dešavati mnogo više stvari na ekranu u istom trenutku. Plus naravno 2.5x bolja grafika. 😁
Ne gledam video snimke. Jel se vidi graficki napredak i jel opravdava trazenu zahtevnosti?
Jel izgleda duplo bolje od Eternal?
Tehnicki ne, dizajnerski da, ali ima vise nego duplo stvari koje se vide / desavaju odjednom, barem sto se velicine i dizajna nivoa tice. Dark Souls 3 -> Elden Ring razlika recimo.
https://opencritic.com/game/18023/doom-the-dark-ages
Odličan prijem, 85 nakon 100 ocena, 96% recommend.
Nece brat moj Hugo da se zahebava da izbacuje neke mlake splacine na trziste
Ali dosta ljudi kaze da je OST slabiji od prethodnih igara. Ipak je Mick Gordon poseban.
Finishing Move Inc. je izbacivao po svojim soc medijima snippete soundtracka, jedva da je tu bilo neceg upecatljivog... Sto se mene tice bolje da su Martyju posle onog prepucavanja dali sut kartu i zadrzali Micka da radi muziku. Neverovatno kakav OST imaju obe igre.
New Doom The Dark Ages details:
-22 Missions Total
- 9 hours for the first 10 missions
- Biggest enemy variety of any Doom
- 9-12 unique weapons
- One codex collectible per level
- Big focus on story in cutscenes
- Chaingun turret sections where you defend a point
- Doom Slayer moves slower, feels powerful like a tank
- Smooth 60FPS performance with raytracing
- Supports DualSense haptics
- Missions are much bigger and can be longer than most Doom Eternal and 2016 missions.
- Gameplay wise it has to be one of the most innovative FPS games I've ever played.
- The shield saw is utilized well and can be used for most of the genuine glory kills. It's also reminiscent of the meathook from Doom Eternal in the form of a far destructive dash.
- Melee and parrying is very important, whether it's used with shields or melee
- fun and never repetitive or boring. - Rocket launcher can be used as a grenade launcher now, and the plasma rifle can be used with one or two barrels. The nail gun can also be automatic or as a sniper
-Mech gameplay makes you feel like godzilla in a city, you're able to smash through buildings and destroy toy sized tanks in the way.
- Combat with titans also utilizes the parry system with melee aside from the chaingun you receive to take them on from a distance.
- Dragon gameplay is very versatile and allows you to hop on and off in certain sections as well as perform special glory kills after some "bullet" parry combos with titans and ships.
- Cutscenes contain a much better written script than previous titles and are much more serious and gritty.
- Definitely game of the year material.
-Puts Doom 2016 in third place, Doom Eternal in second place, and the Dark Ages in first
https://tpucdn.com/review/doom-the-dark-ages-performance-benchmark/images/performance-2560-1440.png
Taj ultra nightmare setting verovatno ima odvrnut i raytracing i sve živo. DF foundry analiza preformansi na konzolama dovoljno govori, optimizacija je dobra
Tako je, ta merenja služe za prodaju skupih grafičkih kartica. Realnost je sasvim drugačija.
idTech od kako je otisao Carmack a dosao Tiago Sousa je pretvoren u fenomenalan engine. Doom 2016 je to pokazao i tradicija se nastavlja i dalje.
Zaigrao sam se nekoliko sati danas. Na konzoli al na Nightmare. Baš sam podeljenog mišljenja trenutno. Jednostavno ne mogu da uhvatim ritam u borbi. Na momente upadnem u taj flow i pohvatam konce I neverovatno je dobro - ali Eternal me je toliko istrenirao da sad moram da se rewireujem da nabadam demone u vugla u sred borbe i prosto mi ne ide baš.
E sad, isto je i problem blago konfuzni melee koji ima nejasan damage output, ne kapiram uopšte šta se dešava na momente.
I igra nije utegnuta da puca kao Eternal, ima glupih problema tipa demon kog ne vidim istrči svoj napad ka meni i prođe kroz drugog većeg demona i nemam kad da reagujem jer je ovaj bio ispred mene i zaklonio ga. Eternal to nije nikad radio.
Takode, igra sad pušta da igrač bude napadnut s leđa mnogo lakše i češće nego pre ali nije fer jer ne daje alate igraču da se brani od tih napada vertikalnošću... Jeste da im je moto stand and fight ali stand and fight ne pije vodu kad te swarmuju svi odjednom cak i kad si u melee okršaju sa nekom većom živuljkom...
Kontam da moram da zapnem malo ozbiljnije da uhvatim bolje flow borbe pa ćemo videti.
Svakako mi je drago da je nešto novo i ne Eternal 2.0 jer dovoljan je jedan Eternal.
idTech od kako je otisao Carmack a dosao Tiago Sousa je pretvoren u fenomenalan engine. Doom 2016 je to pokazao i tradicija se nastavlja i dalje.
Sta znaci fenomenalan a da oni tokom devedesetih to nisu ?
Nekada su Id igre bile konkretnije po pitanju tehnoloskog dostignuca i to u kraćoj vremenskoj distanci izmedju igara.
Sta znaci fenomenalan a da oni tokom devedesetih to nisu ?
Nekada su Id igre bile konkretnije po pitanju tehnoloskog dostignuca i to u kraćoj vremenskoj distanci izmedju igara.
idTech engine prije Doom 3 i tacnije RAGE je na neki nacin prva era tog engine-a. Doom 3 i RAGE je period kada je Carmack poceo da eksperimentise vise i dodaje stvari poput mega teexture 2.0 je poceo da ima odredjene probleme. Onda nakon sto ej Carmack otisao stigao je Tiago Sousa (CryEngine developer) i onda je krenula nova era idTech engine-a koja je imala velike napretke u tehnologiji a performance nisu bile gore.
idTech engine prije Doom 3 i tacnije RAGE je na neki nacin prva era tog engine-a. Doom 3 i RAGE je period kada je Carmack poceo da eksperimentise vise i dodaje stvari poput mega teexture 2.0 je poceo da ima odredjene probleme. Onda nakon sto ej Carmack otisao stigao je Tiago Sousa (CryEngine developer) i onda je krenula nova era idTech engine-a koja je imala velike napretke u tehnologiji a performance nisu bile gore.
RAGE era je kada Id poceo da saradjuje sa Bethesda-om. Od tada nije vise i bilo mesta eksperimentasnju jer je DOOM 2016 (a pre toga i RAGE) u startu bio deklasiran kao multiplatform igra sa akcentom na konzole. To pokazuje i sjajna optimizacija igre. Ipak, DOOM 2016 vizuelno nije bio takav tehnoloski progres kao sto je to bilo u vreme nekih Id igara koje su u trenutku izlaska na trziste bile kompjuterske eksluzive.I naravno ne samo Id, vec i Crytec.
Kakvu je revoluciju Karmak napravio sa idTech1 i 2 Tiago Sousa moze samo da sanja, a ni trojka nije daleko.
Uff not good
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250518/90094ad31dc15e73e74b4e61565d0afd.jpg
Igra je na Game Passu day one, gomila ljudi će radije platiti to da odigra igru i kasnije je uzeti na masnom popustu nego li da plati punu cenu.
To je definitivno tačno, i tek će se videti koliko su ljudi štedljivi sa novcem...aaa je u teškom bunaru.
A bre pa ja nisam ni znao da igra košta $/e80 na Steamu lmao, sve je jasno onda što se tiče player counta. Jednostavno ne sme toliko da košta, nisu ljudi nenormalni da daju te pare za single-player igre. Baš loš potez Bethesde/Microsofta.
Kukali smo kad je 60 dolara bilo 60 evra. Šta da radimo sad kad je 70 dolara 80 evra. :D
U svakom slučaju može da se nađe Premium verzija u trejdu za 40-50e, ali opet mnogo jer treba da se iscimaš i oko aktivacije, screen sharing sa nekim da se loguješ kod njega na svoj Steam nalog itd. Tako sam se cimao za Indianu Premium u januaru, ali to je već bilo 26e i vredelo je.
Uff not good
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250518/90094ad31dc15e73e74b4e61565d0afd.jpg
Beth kaže 3 miliona kopija na svim platformama.
3 miliona igrača, ne kopija. Velika razlika.
Visoka je cena, nanizaće se lako još nekoliko miliona kad krenu popusti. Meni npr. deluje super i igraću ga sigurno ali mi ne pada na pamet da nabavljam odmah.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.