PDA

Prikaži potpunu verziju : Nvidia Image Scaling


Partybreaker
19.11.2021, 15:49
Stigli novi drajveri (496.76), a sa njima i Nvidijin odgovor na AMD-ov FSR (FidelityFX Super Resolution).

Jedna od prednosti NIS u odnosu na FSR jeste što ne zahteva dodatne implementacije od strane developera igre - već se upscaling može primeniti univerzalno, na bilo koju igru.

Druga se ogleda u većoj oštrini u odnosu na FSR. Nvidia (naravno) pominje i bolje performanse u odnosu na AMD.

ZbvufXBeI6Y

Ovih dana ću se i ja poigrati sa ovim, pa ću videti da li vredi nečemu.

Ne treba očekivati DLSS, ali verujem da će koristiti za neki upscale 1440p -> 4K kada igram na TV-u, a grafa nije u stanju da potera native na 60FPS.

Jedan zanimljiv reddit comment (NIS vs FSR vs DLSS):

Both FSR and NIS are pure spatial upscalers that essentially look at nearby pixels to approximate subpixel details (details that are smaller than a pixel), then use an adaptive sharpening step to clean up any blurriness from the upscaler.

Apparently FSR actually uses the same approach to upscaling as NIS, but where FSR pulls the sharpening step into its own pass that is ran after the upscaler, NIS has the upscaler and the sharpening in the same pass. Plus the fact that NIS offers universal support through the driver, too.

DLSS, however, is a temporal upscaler, that subtly moves game geometry/objects in subpixel offsets unique to each frame, to render different points of the object on each pixel between different frames, and will use previous frames to look at the actual subpixel details through previous frames, that uses an AI to determine whether to use the previous frames or throw them away.

Cracked But Whole
19.11.2021, 20:27
Iskreno, ni DLSS nije uvek sjajan. Negde briljira (Death Stranding), negde je užasan (Cyberpunk, Metro) pa samim tim i beskoristan.
Ali svakako, tehnologija napreduje, nadam se da će ovo postati standard i da će kroz godinu dve usavršiti već postojeće. Znam da ovde ima purista koji i DLSS smatraju đavoljom mađijom koju treba iskoreniti, al iskreno, kad pogledamo kakvo je stanje sa cenama i dostupnošću grafičkih karti, daj mi štagod može samo da jedem s ove koju imam u narednih 4-5 godina :D

dex3108
20.11.2021, 20:50
Iskreno, ni DLSS nije uvek sjajan. Negde briljira (Death Stranding), negde je užasan (Cyberpunk, Metro) pa samim tim i beskoristan.
Ali svakako, tehnologija napreduje, nadam se da će ovo postati standard i da će kroz godinu dve usavršiti već postojeće. Znam da ovde ima purista koji i DLSS smatraju đavoljom mađijom koju treba iskoreniti, al iskreno, kad pogledamo kakvo je stanje sa cenama i dostupnošću grafičkih karti, daj mi štagod može samo da jedem s ove koju imam u narednih 4-5 godina :D

DLSS skoro svugdje briljira nakon prelaska na 2.0. Tacno je da pojedine igre imaju problema uglavnom sa ghosting-om ali to je i dalje minoran problem za ono sto DLSS nudi. ja sam presao obe igre koje ti navodis da imaju uzasno implementiran DLSS bez vecih vizuelnih problema.

nexexcalibur
20.11.2021, 21:15
Cekajte, jel to DSR, dynamic super resolution.

Ja sam danas prvi put petljao oko toga, i uspeo sam preko geforce experienca da aktiviram 1440p rezoluciju u Rocket League. I dalje mi sljaka u 144fps ali je slika lepsa i manje aliasinga.

kaze u opisu, typical usage scenarios:
-improve the quality of antialiasing on games that do not have in-game antialiasing settings or for games where in-game antialiasing is insufficient.
-enjoy better image quality for older games.

polarnimeda
21.11.2021, 1:42
Da uprostim, FidelityFX Super Resolution je kada imam malo FPS na Full HD, pa onda smanjim na 1600 900 ....ukljucim opciju... I dobijem kvalitet slike kao da igram na 1080p, a zadrzavam FPS kao 1600 900?

bukvalno to sto si pitao, ja sam hteo da napisem kao konstataciju za image scaling. :D

totalno sam van trendova godinama, pa ni ja nisam bio siguran kako treba da se koristi, a na netu mi nigde gde sam gledao nisu bili dovoljno precizni. svuda samo objasnjavaju kako se ukljucuje, a ja nisam bio siguran da li treba da drzim staru rezoliciju i ocekujem vise frejmova, ili da sa nizom rezolucijom dobijem bolju sliku nego sto bi bila bez scalinga (sto u sustini i jeste).

inace igram igre na 4k TV-u i do sada sam probao samo u jednoj igri (remnant: from the ashes), posto mi je ona u najsvezijem secanju kada je rec o tome kako je izgledala na 1080p...
sa tih uobicajenih 1080p sam smanjio na 900p + ukljucio image scaling (sa sharpness-om na 20 posto).
igra sada em izgleda bolje (kao da je rezolucija izmedju 1080p i 1440p, a ne 900p), em sam sa 40 frejmova u najgorim delovima sada dobio 60!
sjajna stvar, stvarno! kao da odjednom imam za 30% jacu grafu. (koristim gtx 960, zato mi je i ponestalo vrhunskih igara pa krecem i sa ovim sto nisu sam vrh)

jedino nisam siguran da li screenshot hvata te promene koje vidimo, ili su one samo za nase oci. :)

uglavnom, image scaling radi i van igara, na desktopu, tako da sam i tu sada spustio sa 4k na 1440p i dobio sliku koja je skoro pa 4k, ali sa 120hz (sto inace ne mogu da ukljucim ako je rezolucija 4k).
lepo unapredjenje za svaku priliku osim kada pustim neki film mozda, gde 120hz nema smisla (jer mi filmovi ionako prebacuju hercazu na 24hz, kako sam podesio).

i tacno cu da uzmem neki procesor da zamenim ovaj i3, pa da teram sa ovim dok ne padnu cene grafi i dok ne zamenim celu konfu iz profila koja je, iskreno, odavno kanta.
toliko je kanta da sam odustao od toga da joj i menjam procesor, ali ovo me ohrabrilo. :)

i da, otkljucava ti image scaling jos rezolucija, tako da imas da biras u fazonu i rezolucije koje su izmedju 900p i 1080p i vise njih izmedju 1080p i 1440p itd.