PDA

Prikaži potpunu verziju : Workers & Resources: Soviet Republic


DeCoy
13.3.2019, 12:40
Komunistički city builder u Early Accessu na Steamu :)

https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/784150/header.jpg?t=1552341504

w_vYNmntZVQ

https://store.steampowered.com/app/784150/Workers__Resources_Soviet_Republic/

sonebrate
14.3.2019, 11:12
Ja sam u debelom hajpu već 2 nedelje :alealeee:

Gameplay, na ruskom je, ali možete da skontate. Devovi na Steam forumu su mi preporučili da pogledam ovo, jer tip igra po PS-u, kako su zamislili. Ostali ne iskorištavaju postojeća naselja, već grade na livadi.

hobVJ4DMJIk

code master
14.3.2019, 23:19
:DU06jlgpMtQs

sonebrate
15.3.2019, 11:19
Sviđa mi se kompleksnost i što možeš da gradiš za lovu kao u old skul city builder igrama, a možeš i u komunističkom stilu od sopstvenih resursa za džaba.

Ne mogu da dočekam večeras posle posla da krenem. Nova SFRJ, hir aj kam :D

=FI=Ghost
18.3.2019, 20:53
Pretpostavljam da je krajnji cilj u ovoj igri sagraditi visoki zid kako niko ne bi pobegao iz "raja."

Malik Tintilinic
18.3.2019, 21:02
Gledajuci ovo na YT, naleteh na Citystate
http://store.steampowered.com/app/774351/Citystate/

DeCoy
19.3.2019, 1:38
Hmmm, ne sviđa mi se što autori cene da će igra biti u Early Accessu oko dve godine.

sonebrate
19.3.2019, 12:48
Hej, Kerbal Space Program je bio 25 meseci u EA, Prison Architect preko 3 godine.

Ja sam pazario i klikćem pomalo uveče. Mogu vam reći jako zarazno i jako mnogo potencijala. Baš sam sinoć skontao da sam preko dva sata izgubio samo postavljajući projekte za asfaltiranje puteva i onda dreždeći u moje vredne radne ljude i mašine kako šljakaju za bolju budućnost domovine. Toliko te uvuče. Totalno sam batalio Dawn Of Man zbog ovoga.

Neverovatno dobar koncept, bez zezanja. Potencijal za veliki hit i čak bih se usudio reći buduću kultnu igru ako nastave da rade kako treba i slušaju zajednicu. I realno, jedino neko ko je živeo u takvom sistemu, u ovom slučaju Slovaci, može da smisli ovako nešto. Da pojasnim.

Za razliku od tradicionalnih city building igara ovde nije cilj namaći lovu za gradnju. Cilj je stvoriti socijalističku utopiju. Možete se potpuno odseći od potrebe za kešom u kasnijem stadijumu igre i postići samodovoljnost. Igra je nešto kao Cities Skylines meets Tropico meets Anno meets Transport Tycoon meets... ko zna šta još sa svojim sopstvenim šmekom i dozom mehanike koja ne postoji ni u jednoj drugoj sličnoj igri. Za sada postoji samo jedna mapa (ogromna) koju možete igrati u 2 moda, sa postojećim selima i malim gradovima ili blanko, klot mapa, pa izvolite. Ja preferiram prvu opciju. Stanovništvo ili uvozite (obrazovane iz SSSR-a ili NATO zemalja) i neobrazovanu bagru iz zemalja 3. sveta ili se oslanjate na prirodni priraštaj. Stanovnici koji rade za vas (po fabrikama, školama itd) imaju prohteve. Početni su hrana, mesto za opuštanje kao što su kafana (za koju treba alkohol) ili sportski teren i odeća. Posle prohtevi rastu. Hoće meso, kulturu, radio, televizor, kompjuter...

Vi, kao generalni sekretar partije, možete da odredite gde će ko da živi, da radi, da se školuje. Takođe svaku gradnju možete da platite kešom ili izgradite samo uz lokalno proizvedene resurse i radnim akcijama. Nemate pojma koliko puta sam pevao ono "ašov, lopaataa, pijuk i kolica to je oružjeeee svakog omladinca...":D Morate da pravite fabrike i radna mesta, kao i prodavnice, kafane, škole, bolnice i sve ostalo u dometu stambenih objekata, da ljudi mogu dotle da stignu peške ili da obezbedite javni prevoz. U početku nemate ništa i sve osnovno morate da finansirate iz zaliha rubalja i dolara. Ove upravo biram mod sa postojećim naseljima kako ne bih u početku morao da gradim stambene objekte i trošim lovu. Bar ja tako volim da igram. Lovu zarađujete tako što izvozite vaše proizvode u SSSR ili na zapad i shodno tome dobijate dolare ili rublje. Takođe morate da uvozite struju, gorivo, hranu i odeću, kao i sirovine za industriju i resurse za izgradnju. Polako, vremenom, izgradnjom sopstvene industrije sve manje zavisite od uvoza. Cene na tržištu variraju u zavisnosti koliko uvozite/izvozite. Ekonomija je još uvek na rudimentarnom nivou i proširiće je u budućnosti.

Gradnja iz sopstvenih resursa sa sopstvenim mašinama i radnom snagom je milina gledati. Daje vam onaj osećaj satisfakcije da ste nešto postigli. Napravite jednu ili više građevinskih firmi (construction office), kupite im mašine, kamione i autobuse za radnike, dodelite im projekat i kreće izgradnja. Mašine i radnici dođu na gradilište, kamioni i mešalice voze materijal od proizvodnog mesta ili skladišta do gradilišta i zgrada ili put počinju polako da niču. I ovde možete da napravite kombo za uštedu novca. Ako imate samo deo proizvodnje svih resursa za izgradnju potrebnu količinu koja nedostaje možete da uvezete. Štedi vam novac u budžetu za razliku od potpuno kešom izgradjene zgrade. Takođe možete da dovezete određenu količinu materijala i odradite deo posla i posle kliknete da se projekat završi kešom automatski. To što ste deo posla sami obavili spušta cenu izgradnje. Meni ništa lepše nije bilo nego kada sam prvi stambeni blok izgradio potpuno samostalno. Ako imate građevince i slobodan bager teraformiranje postaje besplatno. Ono što je prednost svega ovoga je što, ako hoćete, možete bukvalno kompletnu mapu da isplanirate pre nego što uopšte počnete bilo šta da gradite.

Što se tehnologije i obrazovanja tiče, ovo je prelepo smišljeno. Mala deca (bebe) moraju da imaju obdanište. U suprotnom jedan od roditelja ostaje kući da čuva dete i ne ide na posao. Veća deca idu u školu. Za određene poslove moraju radnici da imaju određeni nivo obrazovanja. Posle toga omladina ide na fakultet. Za sada od fakulteta imate medicinski i tehnički. Tu se studenti školuju i profesori istražuju nove tehnologije. U trenutnom stanju u kojem je igra tehnologija samo otključava određene fabrike i zgrade. Možete da gradite i studentske domove gde studentarija živi i posle zavšrenog fakulteta ili se vrati kući kod roditelja ili nađe osobu svog života i ima sopstveni stan. Čak ima i statistika na profilu vašeg građanina koliko dugo živi sa roditeljima (poznato, a?). ;)

Da ne bude sve pozitivno, pošto je ipak alpha u pitanju ima i nekih nedostataka. Izgradnja puteva (preciznije postavljanje puteva i raskrsnica) i ravnanje terena je još uvek malo grbavo urađeno, ali posle grdnih kritika publike obećali su da će popraviti i doraditi. Ne postoji "snap to wireframe" opcija. Morate da pauzirate mišem. Ponekad igra hoće da krahira. Meni se samo jednom desilo, istina posle gomile Alt+Tab da čitam forum. Još uvek nema pravi tutorial, ali ima help koji donekle objašnjava osnove. Ima i gameplay bagova, ali poprilično revnosno se krpe. Smena dana i noći je malo prebrza, tačnije dan i noć kratko traju i vidim da se dosta ljudi žali na to. Noću jedva vidite, tako da kada padne noć, iako prelepo izgleda, zaboravite na bilo kakvo planiranje. Ništa nećete videti. Ali imajući u vidu da su devovi poprilično revnosni i odgovaraju na forumu verujem da će biti rešeno ili dotegnuto.

Igra JEDE VREME koliko je zarazna. Za početak, ako niste još igrali, mali saveti. Prvo (ovim redom) građevinska firma, road depo, kamenolom i fabrika šljunka, farma, fabrika asfalta, fabrika betona, mali open storage, malo skladište blizu građevinaca i po jedno malo skladište i open storage blizu granice sa SSSR. Potom prodavnica hrane i kasnije fabrika hrane. Uvozite šta nemate i polako gurajte ka samodovoljnosti. Izvozite hranu kamionima u SSSR, uvozite struju. U kamenolomu kupite bager da kopa, smanjite broj radnih mesta za narod na 0. Za početak isključite potrošnju goriva, world events i požare dok se ne uhodate. Igrajte na mapi sa postojećim naseljima. Uštedećete lovu.

sonebrate
19.3.2019, 15:45
Da nastavim sa opisom.

Devovi kažu da će biti dodata spoljna politika. Odnosi će zavisti od toga koliko ste komunista ili kapitalista, tačnije koliko trgujete sa kojom silom. Za razliku od Tropico nećete popiti endgame kada vam se vojna sila iskrca, već će vam sile praviti probleme u vidu sankcija na određenu robu i generalno zagorčavati život na razne načine, odnosno pomagati ako ste u dobrim odnosima. Videćemo kako će ovo biti implementirano.

Poprilično gađaju realizam. Recimo put koji je u izgradnji postaje neprohodan dok traju radovi, pa morate da napravite alternativni zemljani ako ne postoji zaobilaznica.

Svaki stanovnik vaše male države je individualac. Sa imenom, prezimenom, roditeljima, potrebama.. Kao u Tropico. Ali idu korak dalje, pa vaši drugovi i drugarice mogu da recimo postanu zavisni od alkohola i time im se smanjuje ili potpuno prestaje produktivnost. Tu može na scenu da stupi zdravstveni sistem da ih leči ili narodna milicija da ih prevaspita. Nisam još došao dotle, ali i ta "osetljivost" može da se podesi prilikom startovanja nove sesije. Postoji i prosečan životni vek. to je faktor koji je zavisan od kvaliteta života građana i to je otprilike koliko godina možete da očekujete da će svako da doživi. Što je bitan faktor trenutno samo radi radne snage. Ako vam narod umire dok su još radno sposobni imate problem.

Zagađenje je faktor i može uticati na zdravstveno stanje i zadovoljstvo vaših stanovnika. Možete praviti radio i TV stanice i pičiti propagandu koja recimo ubeđuje mlade ljude da studiraju tehničke nauke. Ili generalno narod da radi u fabrikama. Ili jednostavno da podiže lojalnost režimu.

Robu ne izvozite generički, da se magično proda, već morate kamionima ili vozovima da dovezete robu do graničnog prelaza. Na isti način uvozite/izvozite struju, morate napraviti dalekovode, transformatore, račvanja i sl. Tu na scenu stupa i potreba da gradite bolje puteve i pruge. Zemljanim putem vozila idu mnogo sporije nego asfaltnim, pa genge ležu sporije. Takođe i manje radnika želi da radi u rudniku koji je podaleko od grada, a do njega vodi zemljani put. Ako ih primorate da rade baš tamo opašće im zadovoljstvo i lojalnost režimu, što može dovesti do toga da preskoče berlinski zid. Da, prebezi na zapad već postoje u igri.

Obećavaju da će dodati fabrike automobila i kamiona sa mogućnošću kupovine licenci sa istoka i zapada za proizvodnju modela (fića i TAS golf hir aj kam :D), brodove, aerodrome, još tipova robe (već sada ima oko 40 tipova proizvoda) u vidu luksuzne robe, oružja, uranijum i nuklearne centrale itd.

Vredi pratiti i igrati već sad.

DeCoy
19.3.2019, 16:06
Hej, Kerbal Space Program je bio 25 meseci u EA, Prison Architect preko 3 godine.

Ne kažem da je to loše, nego se meni ne dopada jer još dugo vremena neću moći da probam igru. Jednostavno ne volim da igram upravljačke simulacije/strategije dok su još u Early Accessu. U nekim slučajevima sam kupovao takve igre dok su bile u EA, ali sam igrao tek u full izdanju.

A i novi Anno je iza ćoška pa ću na njega verovatno da spiskam novac i vreme.

sonebrate
19.3.2019, 16:15
Uh i ja čekam Anno, a sad imam još i ovo. Vidim ja šta ću raditi za prvomajske praznike. Ubiće me žena! :D

JAZO
19.3.2019, 16:37
Gdje citas sta tek dolazi?
Ja sam uzeo igru, ali nikako da nadjem vremena, a pratim je vec podugo

sonebrate
19.3.2019, 16:53
Na Steam forumu za igru. Nemaš jednu temu, već iz odgovora devova i priče sa igračima vidiš šta se sprema. Uglavnom imaju svoj neki mali plan, ali oslanjaju se na šta narod predlaže, onako true komunistički. :D

Ovo im je jedini zvanični roadmap:

"During the Early Access period we will focus mostly on adding content (new vehicles, types of buildings, infrastructure – aircraft, ships, new commodities, new citizen demands, and so on) or simply what you players would like to see in the game :-)"

JAZO
20.3.2019, 14:19
Daj jos utisaka sone

sonebrate
20.3.2019, 14:41
Nisam mnogo igrao od vikenda. Sešću večeras malo jače, da doguram dalje u razvoju mini države, kako bih dao bolje mišljenje. Pohvataću i skrinšotove da okačim ovde. Igraću na mapi sa postojećim naseljima, da možete da vidite kako se urbanizuju sela. :D

Juče sam i nabasao na neke nove informacije i savete u vezi igranja, pa ću to da primenim.

Inače svi kažu da je jako dobro što možete za sada imati 2 načina igranja i oba funkcionišu. Možete polako da gradite i planirate ka samodovoljnosti uz maksimalnu uštedu novca ili ekspanzionistički da lupite svu lovu i naglo izgradite industriju i gradove.

JAZO
20.3.2019, 15:40
Izbaci neki kratki "guide"

sonebrate
21.3.2019, 8:42
Da postavim par skrinova i ujedno kratki guide za početnike. Staviću slike kao spojlere da se ne razvlači post preko pola strane.

Početna pozicija sa uključenim postojećim naseljima. Jedno od meni omiljenih mesta za početak. Gradovi se uvek isto zovu, pa ćete lako naći. Još uvek ne postoji mini map da bih vam rekao gde se tačno "fizički" nalazi, ali nije problem pronaći. Dosta ravnog terena, kod obližnjeg jezera ima nafte, blizu Vawkavyska ima uglja, granica SSSR-a je odmah iza ćoška. Leszcia je veće mesto sa ravnim terenom, tu nameravam da pravim univerzitete i napredniju industriju.
http://i66.tinypic.com/23sbt54.png
Jezero koje sam pominjao. Vidite mesh koji vam označava gde ima nafte. ne možete da gradite rudnike, kamenolome i bušotine gde vam dune, već na prirodnim izvorima. Nafte ima i u jezeru, teraformiranjem možete podići tlo i napraviti bar još jednu. Za sada nema platformi, nadam se da će dodati kasnije kada dodaju i brodove. Dalekovodi vode do SSSR-a, uvozim struju odatle.
http://i63.tinypic.com/fkogh2.png
Fabrike šljunka i asfalta (u planu). Vredni kamiondžija Rambo vozi šljunak za put. Odmah iza kamiona je aggregate loading, vredi praviti da ne opterećujete samu fabriku. Trakama se spoji sa fabrikom. U pozadini skladište za mehaničke komponente.

http://i65.tinypic.com/2yvp9cg.png
Planirana pilana i drvoseče u selu malo niz put. Primetićete traku koja spaja dve zgrade. Služi da spoji pilanu i izvor drva tako da nemate potrebu da prevozite sa jednog mesta na drugo. Drvoseče moraju da imaju bar jedan kamion kako bi funkcionisali. Kupujete u samoj zgradi. Isto važi za građevince i njihove mašine kao i za farme sa traktorima i kombajnima.
http://i64.tinypic.com/2agsuoh.png

U principu ovo vam je početak svakog početka ukoliko nameravate da budete štedljivi sa lovom.

EDIT:Provalio sam da sam zeznuo upload slike za naselje postaviću večeras.

JAZO
26.3.2019, 16:43
Kako napreduje sone?

sonebrate
27.3.2019, 8:58
Pokušavam da lepo skontam fore kako se igra, pa da postavim ovde neki game guide. Da bude uspešna igra baj d buk. Baš je kompleksno. Skontao sam da izgleda ne smeš mnogo industrije da budžiš na istom mestu. Brzo ostaneš ili bez para ili bez radnika ili zagađenje toliko skoči da ljudi počnu da umiru, a niko ne želi da ima decu.

I skontao sam da samo jedan lik pravi igru. Alal mu vera.

RUSuper
10.4.2019, 12:23
Upravo gledam malo temu ovuda(Pošto nisam imao pojma za ovaj game). I ne mogu vam reći koliko sam oduševljen vozilima u igri. Ovi autobusi kojima sam se vozio kao dete dok sam odrastao u Rusiji su mi tako prirasli za srce i sada ih videti ovako u igri.....oduševljen sam. Inače da li je igra potpuno završena ili se i dalje radi na njoj?

DeCoy
10.4.2019, 15:37
Nije završena, ovo je trenutno neki igrivi beta build, ali autor(i) i dalje rade na njoj.

JAZO
19.5.2019, 16:40
Igra li ko vise?

sonebrate
21.5.2019, 7:52
Igram ja koliko stignem uveče posle posla, mada sam izgustirao sa sadašnjim mogućnostima. Uzevši u obzir da jedan lik pravi igru poprilično redovno pegla bagove. Čeka se na najavljeni veliki update sa brodovima i lukama, kao i novim fabrikama, pa onda Jovo nanovo. :)

sonebrate
22.5.2019, 7:16
U vezi update-a

https://steamcommunity.com/games/784150/announcements/detail/2563023616870080678

Izgleda da mu je krenulo, zapošljava developere. ;)

sonebrate
26.6.2019, 0:15
Izašao prvi veliki update. Šta je novo imate u video klipu.

2eiocBCza3M

JAZO
7.7.2019, 15:57
Izašao prvi veliki update. Šta je novo imate u video klipu.

2eiocBCza3M

Jesi probao?

sonebrate
8.7.2019, 9:44
Nisam još. Ostaviću utiske kada uhvatim vremena za ovo.

sonebrate
15.8.2019, 10:50
Dodata mini mapa, mala autobuska stanica i sada resurse možete da vidite na mini mapi i mapi kada ih jednom pronađete.

https://steamcommunity.com/games/784150/announcements/detail/1610519172280334235

Za naredni update spremaju trolejbuse, lendskejping i konačno podrška za modove. Beta za update je malo nestabilna, pa ne igram, čekam hotfix.

Malik Tintilinic
15.8.2019, 15:22
Vec sad vidim potencijal da mi bude medju omiljenim igrama, ali cekam da je zavrse, a i da nadjem vise vremena da joj se posvetim.

sonebrate
9.9.2019, 10:16
Devovi dodali mapu legendarne države Arstotzka iz Papers Please u Workshop.

GLORY TO ARSTOTZKA!!!

I oficijelni roadmap, ako nekoga interesuje planirani smer u kome će ići razvoj.

https://trello.com/b/0haBaHmz/soviet-republic-roadmap

sonebrate
25.9.2019, 14:08
Prethodnih par nedelja sam igrao samo ovo. Eksperimentisao, restartovao, nervirao se, drndao, riloudovao i na kraju mislim da sam spreman da dam neki osnovni tutorijal i how to. Svi ostali tutorijali na koje sam naleteo zasnivaju se na kapitalističkom pristupu da je potrebno da zaradiš lovu kako bi gradio i uvozio. Ni blizu socijalizmu kako su devovi zamislili, pa evo da ja dam neka osnovna uputstva. Trebaće više postova. Neću stavljati skrinove u prvim postovima, kasnije ću dodati, planiram novi restart.

Za prvi post prvo osnovne smernice.


Za sam početak, kako biste skapirali mehaniku igre moj predlog vam je da uradite sledeće. Igrajte na mapi sa već postojećim stanovništvom, iskuljučite potrebu za strujom i gorivom, isključite zagađenje i požare, zaključajte dostupnost vozila u skladu sa godinom, stavite reakcije naroda na najlakši nivo i uključite kompleksni sistem obrazovanja. Dovoljno je komplikovano za početak, a neće vas nervirati sitnice koje još niste pohvatali. Krenite da igrate sa startom 1960. isključivo zbog vozila. 1980. ih je previše, pogubićete se... Igra nema endgame, možete igrati koliko god hoćete.

Pošto je u pitanju planska ekonomija planirajte sve. Odmah u startu. Odmah zamislite gde će šta biti, naročito putevi, pruge, skladišta i stanice. Možete postavljati skoro sve odmah u startu bez izgradnje, samo predvidite mesto gde će to biti. Neke fabrike tek kasnije otključavate istraživanjem na tehničkom fakultetu.

Odmah izvidite gde su resursi i planirajte shodno tome. Poslednji update je ubacio mini mapu gde možete videti gde su ugalj, gvožđe i nafta.

Ne trpajte sve na jedno mesto. Razuđenost je vaš prijatelj. Zamislite sistem okruga. Svaki veći grad je centar, okolna sela i manji gradići su sateliti. U centar stavite jedan fakultet (po jedan u svaki veći grad, nipošto više, nema smisla) i sve veće fabrike (železare, fabrike automobila, rafinerije...). U satelite fabrike za primarnu preradu i osnovne resurse (farme, tekstil, plastika, pilane, destilerije, hrana...). Napravite linije prevoza da studenti iz provincije mogu doći u centar na fakultet. Za satelite podaleko od centra voz je bog.

U skladu sa resursima planirajte industriju. Srodnu industriju trpajte u isti okrug (hrana/meso/odeća, nafta/gorivo/hemikalije/plastika i sl.). Planirajte međugradski železnički transport u skladu sa tim. Isplanirajte zasebno stambenu zonu grada i industrijsku. Planirajte da uvedete tramvaj između stambene i industrijske oblasti. Od poslednjeg update-a imate mini železničku stanicu, dušu dala za tramvaje.

Dokle god ne gradite ništa blizu lokalno stanovništvo je pasivno. Dakle ne traže hranu, posao, školu, zdravstvo itd. Tek kada lupite zgradu u blizini stanovništvo u tom naselju se aktivira. Dakle ignorišite komotno udaljena naselja, dokle god ih ne aktivirate oni vode računa sami o sebi.

Primarni razvoj industrije je samodovoljnost u GRADNJI. Dakle ne samodovoljnost u konzumerizmu kako zapadni kapitalistički tutorijali tvrde, već da možete sami da gradite osnovne stvari bez uvoza. Moj savet je da u prvom gradu koji nameravate da "otključate" napravite

2x Open Storage
1x Warehouse
3x Construction Office
1x Road Depo

1 open storage za cigle i prefab panels, drugi za čelik i drva. Čelik i meh. kom. kupite u samom skladištu koliko vam treba za gradnju (manual purchase). El. kom. i prefab ne kupujte i ne koristite dok ne uspostavite sopstvenu proizvodnju. Warehouse samo za el. i meh. komponente. Prvi CO planirajte da bude za puteve. Buldožer, mašina za asfaltiranje, valjak, 3 open hull kamiona, ostalo damperi. Druga 2 CO road crane, tower crane, 2 bagera, 1 covered hull kamion, 1 bus, ostalo mešalice za beton, damperi, open hull itd.
Primarna lista resursa za gradnju je (ovim redom rešavajte snadbevanje, šta trenutno nemate uvozite u skladištima)

šljunak (obavezno izgradite uz šljunkaru i large agg. storage i napravite 2x agg. loading, 1 za kamione koji grade i 1 za one koji razvoze po fabrikama). Kupite bager u kamenolomu i ugasite sva radna mesta, tako radi i bez radnika
ugalj (za cement i cigle)
beton (traži cement i šljunak)
drvo/daske (povežite drvoseče i pilanu trakom za viljuškare, potrebna je šuma, možete od nule ili ponovo da zasadite drveće koje imate u meniju za gradnju)
cigle (ugalj)
prefab panels
asfalt (treba vam bitumen iz rafinerije, "kupite" rafineriju)
čelik

El. i meh. komponente se koriste minimalno na početku, za sada uvozite, o tome ću kasnije

EDIT:Umalo da zaboravim. Gradite mini šoping centre i šoping centre. Uvozite automatski minimalnu količinu hrane, mesa, odeće. Elektroniku možete da zanemarite u početku. Kako rešavate snadbevanje, tako ukidajte automatsku kupovinu.

Toliko za sada. Kada pripremim materijal nastaviću sa

Infrastruktura
Prvi grad, piće i hrana
Gradski saobraćaj
Obrazovanje
Stambeni blokovi
Industrija i izvoz

sonebrate
7.10.2019, 13:40
Izvinjavam se zbog malog kašnjenja, nastavljamo dalje.

Infrastruktura

Za početak infrastrukturu možemo podeliti u 4 osnovne kategorije (za sada, brodovi su tek u planu)


Putevi
Pruge
Cevovodi i transportne trake
Struja


Dakle idemo redom.


Putevi

Postoji 5 vrsta puteva. Razlikuju se u materijalu za izgradnju, samim tim ceni i vremenu potrebnom za izgradnju, kao i maksimalnoj brzini kretanja vozila. To su:


Zemljani (besplatan, 30 km/h)
Šljunčani (šljunak, 60 km/h)
Asfaltni (šljunak, asfalt, 100 km/h)
Asfaltni sa rasvetom i trotoarom (šljunak, asfalt, elek. komponente, 100 km/h)
Asfaltni sa kablovima za trolejbus (isto kao prethodni, dozvoljava da trolejbus ide tim putem)


Glavna i najbitnija razlika je maksimalna brzina vozila. Na početku nemojte biti estete, pa graditi sve od asfalta. U principu, dok ne postavite ekonomiju na noge najveća briga vam je da su magistralni putevi između naselja, tačnije duže distance, pod asfaltom, lokalni i kraći mogu komotno da budu šljunčani. Dobra stvar je što kada napravite zemljani put svaku sledeću kategoriju nadograđujete. Ako recimo zemljani unapredite u šljunčani, jednom kada odlučite da ga unapredite u asfaltni to će trajati kraće i neće vam biti potreban šljunak. Ono o čemu morate da vodite računa je da kada označite put za radove taj put postaje zatvoren. Ako je u pitanju bitan put kojim idu kamioni i autobusi obavezno planirajte da postoji zaobilaznica.


Pruge

Kao kod puteva ima više kategorija, a to su:

Drveni pragovi (drvo, čelik, šljunak, 70 km/h)
Betonski pragovi (prefab panels, čelik, šljunak, 150 km/h)
Betonski pragovi električna (prethodna + el. komp. 150 km/h, dozvoljava električni voz i tramvaj)


Za gradnju pruga postoji railway construction office. Ima interno skladište, ali radi optimizacije najbolje ga je spojiti sa small open storage za sve materijale osim za šljunak i el. komponente. Njih najbolje dovozite kamionima direktno u zgradu. Ima posebna mašina za pruge, mašine se razlikuju koliko radnika može da radi na pruzi i koliko materijala nose u cugu. Za sada je malo čudno odrađeno kako se grade ukrštanja i prelazi sa jednog na drugi kolosek, kao i pathfinding vozova. Devovi kažu da će izmeniti i optimizovati. Postoje i semafori kao u recimo Open TDD, mada malo drugačije funkcionišu. Odličan tutorijal za semafore imate ovde https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1718149719

Moguće je isključivo raditi upgrade betonske pruge na elektrificiranu. Za sada ne možete raditi upgrade drvene na betonsku. Ako pruga nema struju morate koristiti dizel lokomotive i šinobuse. Za tramvaje koristite malu stanicu, oni takođe mogu da se slože u kompoziciju radi povećanja kapaciteta putnika, ali pazite da vam dužina tramvaja ili voza ne prelazi dužinu stanice. O stanicama više na kraju posta.

U startu vozove je najbolje koristiti za izvoz i transport uglja, gvožđa i sirove nafte na veće distance pošto im je odnos brzina/nosivost/cena daleko bolja od kamiona. Za sada je malo bezveze što ne možete odrediti vozu koliko tačno koje robe da tovari, ali devovi obećavaju da će biti dodata opcija.


Cevovodi i transportne trake

Cevovodi služe za naftu, bitumen i gorivo. I to je to. Preporučljivo je rafineriju graditi blizu većih naselja i blizu izvora nafte. Nije preporučljivo praviti prugu od izvora nafte do rafinerija, na max kapacitetu rafinerija toliko brzo jede naftu da je nemoguće napraviti železnicu koja će je snadbevati dovoljno efikasno. Tu dolazi cevovod i skladišta goriva. Cevovod mora na svako malo imati pumpe koje će gurati tečnost dalje tako da planirajte shodno tom pravilu. Imate 2 vrste pumpi 1:3 i 3:1, tačnije 1 ulaz/3 izlaza i obrnuto. Imate i train fuel loading/unloading građevinu na kojoj voz, jel'te, utovara i istovara robu.

Sad ide mala tajna velikih majstora. Kome ne eksplodira mozak posle ovog objašnjenja neka igra ovu igru :D.

Najbolje je pred sam kraj naftovoda napraviti pumpu 1:3, zatim 3 tanka za skladištenje nafte, pa to vezati na 3:1 pumpu, pa na rafineriju. Te tankove povezati međusobno i onda iz poslednjeg u nizu na bilo koju pumpu, izlaz sa pumpe ostaviti slobodan.

Na izlazu iz rafinerije po 3 tanka za gorivo i za bitumen, svaku grupu povezati na pumpu 1:3 sa rafinerijom, za izlaz iz tankova 3:1, pored load/unload objekta pumpu 3:1, onda sve tri pomenute izlazne pumpe iz tankova na nju i sve to jednom cevi na load/unload (uf, brate). Možete i 3 tanka sa naftom na jedan ulaz load/unload, a od bitumena i goriva preko pumpe na drugi (jeste l' živi?). Time ste jednim objektom load/unload rešili snadbevanje sa sva 3 resursa i železnicom možete da ih izvozite ili koristite za privredu.

Transportne trake imate velike za transport rastresitog materijala na duže distance. Kao i cevovdi imaju ograničenje na dužini, svako malo morate da imate toranj koji istovremeno služi i za račvanje trake.

Drugi tip su male, tzv viljuškarske, koje direktno povezuju 2 objekta (fabrike, skladišta, stanice). One obezbeđuju direktnu razmenu robe između 2 fabrike recimo bez potrebe za kamionima. Moj omiljeni trik sa ovim trakama je da šoping centar povežem sa skladištem za meso. Kamioni ostavljaju meso u skladište i imaju dovoljno vremena da idu čak i na duže staze do klanice, a da pri tome zalihe mesa budu dovoljne, naročito dolazi do izražaja kada poraste populacija i meso se brzo rasproda.

Struja

I na kraju struja. Za sada možete da je pravite isključivo u termoelektrani i troši se, naravno, ugalj (biće i nuklearke, obećali su nam). Možete da je izvozite i uvozite kačenjem dalekovoda na trafo stanicu koja se nalazi na nekim graničnim prelazima.

Kao u realnom životu, da biste sproveli struju do zgrada morate imati trafo stanice koje transportuju struju i smanjuju napon sa visokog na 220V i male podstanice koje direktno vode struju do građevina koristeći podzemne kablove ili niskonaponske bandere. Svaka podstanica ima ograničenje u maksimalnoj snazi koju može da isporuči.

Zbog komplikovanosti svega ovoga za početak preporučujem da ovu mehaniku isključite dok ne pohvatate sve ostalo.


Predugačak je post, stanice, tunele i mostove ću objasniti u sledećem.

sonebrate
7.10.2019, 15:02
Stanice

Osnovna podela je na:

Putničke
Teretne



Bez obzira da li su autobuske, trolejbuske ili železničke stanice putničke stanice servisiraju zgrade koje su u njihovom "hodometu". Dakle primaju i šalju narod u/iz zgrada do kojih narod može doći peške. Dele stanovništvo na 3 osnovne kategorije:

Radnici, koji putuju do bilo kog dostupnog radnog mesta
Putnici, koji putuju da udovolje svoje lične potrebe (hrana, odeća, kafana, sport...)
Učenici/studenti koji putuju do škole ili fakulteta


Na svakoj stanici možete uključiti ili isključiti koju kategoriju putnika prima, tačnije ko će se sakupljati na njoj (to ne važi za one koji putuju do nje). Takođe možete za svaku kategoriju naglasiti koju zgradu servisira stanica (max je 6) ili ostaviti da narod sam odluči. Možete stambenu zgradu da vežete za stanicu. Možete staviti da narod peške pređe na drugu stanicu odakle će, opet peške, otići do zgrade koja je u dometu hoda od nje. U trenutnoj verziji dobro pazite kako planirate prevoz. Ukoliko se recimo 50 radnika ukrca na autobus, a na liniji ima ukupno 30 radnih mesta njih 20 će se vozati dok im 5 sati koliko su spremni da putuju ne istekne. Posle toga će igra smatrati da ti ljudi nisu našli posao. Isto važi za putnike i đake. Devovi kažu da će jedan od budućih update-a uvesti detaljnije planiranje linija.

Teretne stanice (železničke ili kamionske) moraju viljuškarskom trakom biti povezane sa zgradom, fabrikom ili skladištem. Na njima ne određujete koji tip robe primaju, već to određuje zgrada koja je vezana na nju i samo vozilo koje robu dovozi.


Mostovi i tuneli su posebna kategorija puteva i pruga. Za sada postoje samo po jedna vrsta železničkog tunela i mosta. Što se tiče motorizovanih, tunela postoji samo jedna vrsta dok mostova ima više vrsta i kao što se sami putevi razlikuju po materijalu i maksimalnoj brzini isti slučaj je i sa mostovima. Najsporiji i najjeftiniji je drveni most, dok su među najbržima i najskupljima za izgradnju betonski i mostovi od prefabrikovanih panela sa rasvetom i/ili trolejbuskim žicama. Možete raditi upgrade betonskom mosta na most sa rasvetom recimo, ali ne možete drveni na betonski. Jedino rešenje je rušenje starog i gradnja novog.

Ono što je zajedničko za sve tunele je da moraju da počnu i da se završe na istoj "nadmorskoj visini" i ne smeju da imaju prekid. Za to preporučujem uključivanje wireframe-a radi lakšeg snalaženja.

Mostovi ne moraju da imaju oba kraja na istoj visini, ali je svakako preporučljivo. Naime igra uzima u obzir nagib, tako da postoji maksimalan nagib pod kojim most može da bude. Takođe, kamion ili autobus koji ide uzbrdo slabije ubrzava ili čak ne može da postigne maksimalnu brzinu, jer igra uzima u obzir nagib i opterećenost vozila, kao i snagu motora, što je po meni predivan detalj.

JAZO
7.10.2019, 18:32
Samo gruvaj sone, kad ce novi patch?

sonebrate
8.10.2019, 8:28
Igram na test branch-u, upravo pre par dana su izbacili taj test branch sa trolejbusima, workshop podrškom i optimizacijom za multi threading kao oficijelni update. Igra sada bez problema klizi i na 64 bit verziji.

EDIT: zaboravio sam da napomenem da fuel load/unload koji opslužuje vozove takođe prihvata i kamione cisterne.

EDIT 2: Igra je trenutno na popustu od 25% na Steam. Pa ko nije pazario, a 'teo bi...

sonebrate
28.10.2019, 11:14
Izvinjavam se na nedostatku daljeg tutorijala, uskoro izbacuju brodove na test branch, pa čekam na to da nastavim.

perablenta
28.10.2019, 19:33
Opušteno! :ciao:

JAZO
13.2.2020, 19:38
https://steamcommunity.com/ogg/784150/announcements/detail/3735110149833136386

update konacno

DeCoy
11.5.2020, 12:27
kkDv-q2FGG8

sonebrate
12.5.2020, 22:49
Igrao sam na test grani. I naravno da sam pustio reaktor da se zapali da vidim šta će da se desi. I nastane nuklearna katastrofa.

I da, rekao sam "perfectly normal phenomenon" kada se to desilo.

Ne nastavljam započeti know-how. Momci brzo peglaju igru i dodaju nove stvari, ne mogu da ispratim.

sonebrate
4.7.2020, 23:11
Novi update izašao. Dodata godišnja doba (opciono). Zimi pada sneg i morate grtal'com da čistite puteve inače vozila idu maksimalnom brzinom od 20 km/h, a domet zgrada kada narod ide peške se drastično smanjuje sve dok ne prođe onaj sa grtal'com.

Zimi zgrade moraju da se priključe na sistem grejanja (toplane i podstanice sa cevovodima). Ako temperatura u zgradi padne ispod 18 stepeni narod se masovno razboljeva i bogami umire. Još je na test grani, 8. jula bi trebalo da bude zvanični release sa hotfix-ovima.

Dodatno ispeglani brodovi, vozovi i bagovi. Ima sitnih bagova kojih ranije nije bilo, ali rade na tome.

Malik Tintilinic
6.7.2020, 6:52
Kako ukljuciti godisnja doba bez gubljenja prethodnih sejvova:
GaxGeXXY8Pk

sonebrate
21.7.2020, 8:56
Za one koji muku muče sa poljoprivredom, čovek je u Excel-u napravio detaljan kalkulator žetve. Post uključuje i detaljno uputstvo kako se koristi.

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2130427120

sonebrate
28.12.2020, 15:40
Novi update je zvanično live.

v=dJUKygv_DPg

Dodate sledeće stvari:

- Avioni i avio industrija
- Aerodromi koje možete sami da dizajnirate
- Turizam i atrakcije
- Proizvodnja aluminijuma
- Dodati raznovrsniji modeli sirotinje raje i novi zvučni efekti

sonebrate
31.5.2021, 0:40
Novi update je live.

- Dodati helikopteri, teretni i putnički. Helikopteri takođe mogu da prenose materijale do gradilišta ili sirovine/proizvode do fabrika što smanjuje potrebu da imate skladišta svih mogućih materijala u svakom gradu/naselju

- Podzemni naftovodi i gasovodi

- Nivo pogleda ispod površine zemlje

- Pešački nadvožnjaci i podzemni prolazi, kao i tuneli i mostovi

- Kiša i dinamičko Sunce

- Vetroparkovi, gasne i solarne elektrane

- Mostovi sada mogu ići u krivinu, a ne samo pravolinijski

- Mogućnost gradnje starih stambenih zgrada pored betonjara i dodati novi modeli

- Unapređen ekonomski model

- Dodata oznaka visine na topografskoj mreži čime je omogućeno lakše uređenje terena, prvenstveno za gradnju

- I ono što nas najviše interesuje, jugoslovenska vozila.

Malik Tintilinic
31.5.2021, 8:19
Videh IMV 1600 ambulantna kola na jednom snimku.

sonebrate
31.5.2021, 12:01
Da, za sada samo IMV 2200 i IMV 1600 u više varijanti. Ali koliko vidim narod kuka da se dodaju Zastava 101 i Yugo 45. Kao i FAP i FAM kamioni.

sonebrate
19.7.2021, 11:22
Upravo najavljen novi update. Biće dodata policija (pardon, milicija), sudstvo i zatvori.

GULAG TIME!

https://www.sovietrepublic.net/post/report-for-the-community-30

sonebrate
27.10.2021, 18:52
Novi update je live. Najveća promena je tajna policija i propagandni spomenici. Policiji možete da dodelite civilne automobile kako bi išli okolo i pratili odnosno prisluškivali građane. Lojalnost režimu ima veću ulogu. Sada možete (a i morate) politički nepodobnim građanima da zabranite da rade na ključnim mestima (škole, mediji, univerziteti...), jer truju radne ljude i socijalističku omladinu reakcionarnim idejama. Dodato i sirotište za decu čiji roditelji umru (do sada su nestajala sa njima). Možete namestiti sirotište da indoktrinira decu državnom ideologijom i kada odrastu neće tako lako gubiti lojalnost (Sekuritatea riprezent). Takođe, omladina koja navrši 21 godinu sada može da traži podoban stan po celoj mapi, dok je do sada mogla samo u krugu zgrada koje su dostupne pešice. Zgrade možete da odredite da budu za sve, samo za visoko obrazovane ili samo za lojalne građane. Tako da sada možete graditi "elitne" blokove za krem vašeg društva. Još mnogo popravki i izmena, kompletan spisak je ovde:

https://store.steampowered.com/news/app/784150/view/3066381328922719237

Malik Tintilinic
6.3.2022, 22:01
Special Announcement (War in Ukraine)
https://store.steampowered.com/news/app/784150/view/3136199159372827589

Joooooooooojjjjj :facepalm

sonebrate
7.3.2022, 14:13
Dobro, ljudi napravili DLC od koga će sva lova ići za izbeglice. Isto su uradili i 11Bit Studios sa This War of Mine. I ograđuju se od politike. Bar nisu kreteni kao CDPR da prestanu da prodaju svoje igre u Rusiji, jerbo zli Rusi i te Top Gun/Rambo munje.

Živim u Košicama, stvarno ima mnogo izbeglica po gradu, podsetilo me na našu situaciju 90-ih.

Malik Tintilinic
30.11.2022, 20:12
Metro, tramvaji i jos mnogo stvari :)
Maeb2DuzBk8

Malik Tintilinic
8.1.2023, 9:09
Sprema se nesto novo:
https://www.sovietrepublic.net/post/report-for-the-community-65

Igram posle duze pauze, Slovakia mapa na najlakse. Da se podsetim, pa cu posle ozbiljnije. Preporucujem YTubera zvanog Hmuda ko zeli da nesto nauci.

Malik Tintilinic
12.2.2023, 20:46
Poceli problemi :mad:
https://store.steampowered.com/news/app/784150/view/3647388792201529684

DeCoy
18.2.2023, 11:42
Nažalost igra je uklonjena sa Steama :(

https://steamcommunity.com/games/784150/announcements/detail/3647388792201529685

perablenta
18.2.2023, 13:51
Znači moraće na sud da idu sa njim da bi skinuli ovu ljagu sa sebe?

DeCoy
18.2.2023, 14:45
Idiotizam par ekselans. I ja sam pre godinu dana u opisu Diplomacy is not an option napisao da bi trebalo da ubace građevinu koja sadi drveće i obnavlja šume. Kad su par meseci kasnije to ubacili u igru trebalo je da ih tužim za povredu intelektualne svojine.

Malik Tintilinic
18.2.2023, 15:42
Ne znam za vas, ali ja ponekad...cesto imam potrebu da Hitler ustane iz groba. Mada bi mozda i neko drugi vrsio posao. Samim tim sto bi ustao, valjda bi nesto...
Cp7_-2uDTnI

sonebrate
1.8.2023, 11:49
Izašla nova verzija. U kratkim crtama:


Ubačene deponije, smeće i drugi otpad. Sve zgrade i fabrike generišu otpad koji mora da se pokupi i odnese na deponiju

Rušenje zgrada sada podrazumeva da tim za rušenje mora da dođe i odradi posao. Srušena zgrada ostavlja otpad koj, opet, mora da se pokupi

Zgrade i vozila sada polako propadaju i zahtevaju održavanje

Možete (ne morate) da đubrite njive za veći prinos

Ubačeni putevi sa samo jednom trakom

Mnogi modovi su sada inkorporirani u vanilu

Nova kapitalistička vozila ubačena u igru

Research grana proširena, mnoge zgrade i opcije sada su zaključane dok ih ne istražite na fakultetima

Ubačena RL mapa Slovačke


Najbitnija stavka, full release obećan do kraja oktobra ove godine. Najavljena 2 DLC-a:

DLC Deluxe verzija koja vam nove zgrade, drveće i 3 bioma (pustinju, džunglu i Sibir)

DLC sa mapama Nemačke, Austrije, Češke, Estonije, Mađarske itd... (svi da kukamo za Jugu)


Sudeći po svemu, ako u ovoj igri uključite sve opcije igraćete najkompleksniji city builder ikada napravljen.

sonebrate
2.8.2023, 14:55
Malo sam igrao poslednji update, pa da dodam...


Otpad može da se recilklira u reciklažnim centrima i iz njega dobiju sirovine. Otpad može da se izvozi, ali ga ne prodajete, već plaćate da ga neko preuzme. Dobro za početak kada nemate deponije.


Pravosuđe i policija doterani i utegnuti. Policija uhapsi osumnjičenog, istražuje zločin, ako ga reši uhapšeni ide na sud i ako ga osude (čuj ako...) ide u zatvor. Šansa da policija uspešno reši slučaj opada vremenom, ako je sud pretrpan šansa za uspešnu optužnicu opada. U smislu da slučaj zastareva. Lep detalj. Tu je i uvek prisutna Služba, koja mora da se istraži na fakultetu. Lojalnost i zadovoljstvo građana zavisi i od ovog aspekta.


Resursi nisu više odmah vidljivi na mini mapi. Morate da istražite geologiju na tehničkom fakultetu. Za dalju obradu sirovih resursa u gorivo, bitumen, čelik itd morate da završite projekte na fakultetu. Isto važi i za boksit i uranijum, oni sada imaju zasebnu tehnologiju. Ne možete da ih vidite na mini mapi, kopate i obrađujete dok ne istražite tehnologiju. Nema više kupiš odmah rafineriju i kasiraš od izvoza dok se sve boje ne rastope.


Dodata fabrika veštačkog đubriva, za njive i izvoz. Zaključano kroz tehnologiju na startu.


Vaš uvoz i izvoz utiče na cenu proizvoda na tržištu. Na fakultetu može da se istraži opcija da vaša mala republika postane članica OPEC-a što stabilizuje cenu nafte koju dobijate kod izvoza bez obzira koliko nafte i derivata izvozite.


Možete da gradite jeftine zgrade sa malim stanovima niskog kvaliteta. Idealno za kratak budžet i reakcionarnu bagru koja neće da se dozove pameti.


Konačno sređeno i stabilizovano putovanje učenika i studenata iz drugih gradova u gradove univerzitetske centre. Studenti iz drugih gradova sada mogu pre 21. godine da se usele u studenjak, a po diplomiranju mogu da se presele bilo gde na mapi ili vrate kod roditelja na gajbu.

Malik Tintilinic
7.8.2023, 9:16
Sudeći po svemu, ako u ovoj igri uključite sve opcije igraćete najkompleksniji city builder ikada napravljen.

Slazem se. Planiram da uradim to, jednog dana, iako sam siguran da necu uspeti da odigram kako treba.

sonebrate
7.8.2023, 10:15
Najavljena i kampanja.

https://www.sovietrepublic.net/post/report-for-the-community-80

sonebrate
11.9.2023, 12:33
Tek danas sam provalio feature da zatvorenici mogu da rade po fabrikama, njivama i rudnicima. Potreban vam je autobus za prevoz zatvorenika (prison bus) i namestite liniju da pokupi zatvorenike iz zatvora i vozi ih do željenog radnog mesta. Mora direktno do radnog mesta tipa fabrika, ne može na gradilišta i stanice. Takođe je ograničeno u kojim zgradama mogu da rade.

Zašto mi rudnik uranijuma prvo pada na pamet, ne znam...

sonebrate
14.1.2024, 20:38
Od pre 2 nedelje ako kao betu na Steam-u prebacite na test granu mozete da isprobate i kampanju.

Malik Tintilinic
26.1.2024, 21:38
Major update
rX77HUEJ8w4

Malik Tintilinic
29.1.2024, 22:15
Zavrsio sam prvu od dve kampanje. Moze se reci da je tutorijalnog tipa i, kao takva, dobra za nove igrace, ali je i meni lepo legla iako su mi stvari poznate.
Moze i da se radi nesto mimo zadatog, a igra to prepozna kasnije kad dodje na red i ne trazi da se ponovo uradi. Tako da sam cekajuci da se, na primer, ispuni neka norma proizvodnje, u isto vreme, gradio nesto novo sto ce biti zadatak nesto kasnije.
Druga kampanja je vodjenje vec zapocete zemlje i to cu tek da igram.

Malik Tintilinic
5.2.2024, 12:54
Stigao do pola druge kampanje, bilo je lepo, ali ne mogu vise :D
Previse mi je mozganja i previse vremena trazi, a igram na FF.