Prikaži potpunu verziju : Selektovanje reči dvoklikom miša BEZ SPACE-a iza reči?
Evo šta me interesuje: imam neki hardver (nije bitno šta - telefon, CPU, TV, veš mašina ), koji ima garanciju 2 godine. Pokvari se posle 20 meseci, a prodavac i servis prihvate da mi zamene taj uređaj za isti novi.
Da li ja posle toga imam garanciju samo preostala 4 meseca ili kompletnih 24 meseca, kao da sam uzeo nov uređaj?
Ovo je moje iskustvo od prije par godina. HDD crkao nakon godinu I po i radnja nije htjela da uvazi garanciju. Posto je HDD bio i dalje pod fabrickom garancijom WD-a kontaktiram njih i oni mi kazu da ha posaljem distributeru. Tako i uradim, nakon par dana dobijem novi HDD I kada sam ga ponovo registrovao na WD sajtu dobio sam novih dvije godine garancije.
Mislim da to ovde u Srbiji drzava stiti na dve godine od originalnog proizvoda. Nisam siguran...
Možda nekome zatreba ovaj info:
Ukoliko se neki uređaj (telefon, laptop, TV...) pokvari pri kraju svoje redovne garancije (npr. u 20. mesecu dvogodišnje garancije), a kupac od servisa dobije zamanjen ili bitno popravljen proizvod, nova dvogodišnja garancija počinje da teče od trenutka vraćanja proizvoda sa servisa.
Postavlja se pitanje, da li imamo pravo na produženje garantnog roka ako se izvrši popravka? Mali broj kupaca je upoznat sa činjenicom da nakon zamene ili popravke bitnog dela proizvoda garantni rok počinje da teče ponovo od zamene, odnosno vraćanja proizvoda. Ovakvu situaciju prodavci često koriste da bi izbegli svoje zakonske obaveze.
Problem je što ovo pravo ne postoji u Zakonu o zaštiti potrošača, već se ono izvodi iz Zakona o obligacionim odnosima, koji prodavci uglavnom ne poznaju. Naime, većina trgovaca ne zna da za odnose između potrošača i trgovca ne važi samo Zakon o zaštiti potrošača već i drugi zakoni, kao što je na primer Zakon o obligacionim odnosima.
Pa nije ni toliko čudno što će Vas, ako se pozovote na pravo da se pri popravci u toku garantnog produži garancija veliki broj trgovac gledati zbunjeno.
U članu 503. Zakona o obligacionim odnosima je navedeno da:
Kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok počinje teći ponovo od zamene, odnosno od vraćanja opravljene stvari.
Izvor: http://pravo.potrosackisavetnik.com/produzenje-garantnog-roka-posle-popravke/
Sad se setih: a kako se zna od kada ta "nova" garancija počinje, tj. kako se zna kada je uređaj zamenjen novim?
Obično dobiješ izveštaj nakon servisa. Jedan primerak ti potpišeš da njima ostane kao dokaz da si preuzeo uređaj, a jedan primerak dobiješ za sebe. Pretpostavljam da je ista procedura i kada zamene uređaj i kada ga poprave.
Licno iskustvo sa ovlascenim DEL servisom od pre dve godine. Lap top pose 2 godine, tri puta vracan u servis na kraju zamenjena ploca, procesor HDD, grafika. Tako pise na listicu. kada sam pitao pitao koliko garanciju imam odgovor produzena na onoliko koliko je lap top bio u servisu. Hvala bogu od tada radi bez problema.
E u tome je problem što ova obaveza prodavca ne proističe iz Zakona o zaštiti potrošača već iz Zakona o obligacionim odnosima i tržišna inspekcija nema nikakve ingerencije. Jedino što možete da uradite ako prodavac/uvoznik ne žele da uvaže produženu garanciju je da ih tužite na sudu, a retko ko ima nerava da se u to upušta.
https://youtu.be/rfqrattnQd4?t=4m51s
BTW ZoNi, kakve god akrobacije pokušavao da izvedem, naslov teme i dalje ne mogu da promenim :(
Ok, čim se ažurira forumski softver - za dve, najkasnije tri godine - biće bolje ;)
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc.