PRVI UTISCI<>
022018<><>

They Are Billions

Ako volite zombije, cenite izazov koji se graniči s mazohizmom i rodbini kukate kako odavno nije bilo dobre real-time strategije, They Are Billions je igra skrojena po vašoj meri. TAB je defanzivni RTS u kojem je svaka greška, ma koliko sitna, glupa i naoko beznačajna, apsolutno fatalna. Igra je hard-core festival bola i patnje koji zahteva vežbanje, beskrajno strpljenje i snažnu toleranciju na koncept probe i greške. Otkad je sredinom decembra ušla u early access, nametnula se kao sezonski hitić o kojem se priča s oduševljenjem i pomalo nervoznim poštovanjem.

Centralna tema igre jeste zombi apokalipsa sagledana iz perspektive grupe preživelih koji u divljini organizuju poslednji bastion čovečanstva. Osnovni koncept igre najviše podseća na legendarni Stronghold: imate bazu koju istovremeno treba da razvijate i opasujete zidinama, čekajući talase AI zombija koji žele da vas pojedu i savlađujući ih pre nego što vam probiju odbranu i naprave zulum među civilima. Sve vreme morate da se borite s nekoliko nagona koji međusobno nisu kompatibilni: za širenjem u potrazi za resursima i gradnjom debelih zidova i kula koje osiguravaju opstanak. Najveći zez kod igre i ono zbog čega je drugačija od drugih defanzivnih RTS-ova jeste činjenica da zombiji šire zarazu. Dovoljno je da vam odbranu probije jedan truležni gad i mast sigurno odlazi u propast jer se infekcija širi eksponencijalno.

Kritične situacije u igri podsećaju na kadrove iz filma „World War Z”, sa rekama brzih zombija koji kidišu na utvrde i mitraljescima koji rešetaju i biju bukvalno matematičku bitku sa intenzitetom vatre i kvantitetom inficiranog mesa koje im samoubilački juri u susret. U tim momentima ne možete da utičete na mnogo stvari, već samo da se nadate da je odbrana dovoljno jaka da može da izdrži oluju trulih tela. Srećom, najveći deo igre ipak se svodi na logistiku, projektovanje baze i manipulaciju resursima, uz povremeni obračun s lutajućim zombijima koji vam ponekad ušetaju u bazu željni mozga.

Sistem resursa u igri i njihove međusobne povezanosti zakukuljeno je komplikovan, a tolerancije u zahtevima za gradnju toliko su male da traže pravljenje tajming/resurs šema, bezmalo kao kod poluprofesionalnih takmičara u Starcraftu II! Svaki objekat zahteva jednog ili više radnika, čiji broj povećavate gradnjom stambenih građevina, koje zavise od raspoložive hrane, drveta ili kamena, a te resurse vadite iz rudnika čiji je broj ograničen brojem radnika i prirodnih nalazišta u okruženju. Napredni objekti traže struju i dodatne resurse (gvožđe, nafta...), koji takođe uzimaju danak u raspoloživoj radnoj snazi. Izgradnja svega potrebnog traži mnogo prostora, što povlači dodatni utrošak resursa za podizanje zidova i odbrambenih kula, kao i za regrutovanje trupa koje takođe smanjuju broj raspoloživih radnika za sve ostale aktivnosti. Ukratko, sve što napravite ili regrutujete ograničava dalju gradnju ili regrutaciju, a sistem je u tolikoj meri restriktivan da će vam se urlati od neferluka i cicijašluka logističkog sistema igre koji kao da je projektovan da vam sisa mast na slamku.

Sve ovo važi za survival mod (praktično, skirmish) jer single-player kampanja još ne postoji u early access verziji. U okviru ovog moda igre imate zadatak da opstanete u jednom komadu do isteka broja dana koji ste definisali na početku igre, što se pre svega svodi na preživljavanje nekoliko masivnih zombi talasa od kojih je svaki višestruko jači od prethodnog. Uspeh u dobroj meri zavisi i od lokacije na kojoj započinjete misiju: mape su proceduralno generisane, što uvek podrazumeva totalne varijacije vezane za resurse i slobodni prostor. Kao i u Civilizacijama Sida Mejera, i ovde ćete kompulzivno restartovati partiju u potrazi za idealno formiranim okruženjem koje nudi obilje ruda, šume i oranica, uz strateški postavljene planine koje olakšavaju zaprečavanje prolaza i utvrđivanje.

Projektovanje funkcionalne odbrane nije raketna nauka, ali nije ni daleko od nje. Plasman zidova, klopki, osmatračkih i odbrambenih kula sa posadom ne može biti raskalašan i nasumičan jer nikad nećete imati dovoljno ljudskih i materijalnih resursa za razbacivanje. Eskalacija pretnje podrazumeva eskalaciju odbrane: početne talase od tridesetak zombija može da odbije i grupica rendžerki s lukovima i strelama smeštena u sklepanu drvenu kulu, ali već sledeći talas podrazumeva više stotina undeada koji traže mitraljesce smeštene iza debelih zidova. Dalji razvoj situacije podrazumeva kamene zidove, električne kule, specijalne trupe s bacačima plamena, pa i mechove koje ćete otključati na samom kraju tehnološkog drveta. Finale svake misije ima zaista epski karakter, sa količinom nasilja i destrukcije koja ima karakter kulminacije holivudskog zombi spektakla.

Po defaultu, setup partije je podešen na skor od 100%, što težinski spada u „challenging” kategoriju (i te kako je challenging...). Ako budete imali problema, a imaćete ih, izazov možete ublažiti produžavanjem broja dana za partiju (ostavlja vam više lufta za razvoj između zombi talasa) i smanjivanjem zombi populacije na mapi. Manja težina podrazumeva manji procenat skora, što usporava otključavanje drugih mapa, a osim defaultne imate još tri koje zahtevaju prelazak osnovne na tačno određenom nivou težine. S igrom nema zezanja čak i ni u menijima... Celom iskustvu samo fali bokserska rukavica koja bi vas zviznula u facu svaki put kad pauzirate igru radi odlaska u WC ili po šolju kafe.

They Are Billions je sjajna igra koja cilja na vrlo specifičnu publiku koja ne voli opuštene strategije, već one u kojima se napetost može seći nožem, a muka prevazići samo čeličnim strpljenjem. Ako tražite casual zabavu, ovde ćete naći njen zastrašujući antipod koji će vas nežno pomaziti po kosi, a zatim nabosti kolenom u stomak uz HAHAHAHA.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
They Are Billions
Šta mislite o ovom tekstu?
Dragon Ball FighterZ
Trailmakers
YLands
RIOT – Civil Unrest
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera