TEST PLAY<>
022018<><>

Bridge Constructor Portal

Kada magazin „Forbes” uvrsti nekoga na listu stotinu najbogatijih ljudi Sjedinjenih Američkih Država, ta osoba, postepeno, sve teže čuje vapaje legije fanova koji ištu famozni nastavak famozne igre sa lambdom i brojem tri u naslovu. Verovatnoća da će nam Džaba de Njuel u budućnosti podariti neku varijantu nove Narandžaste Kutije, ostaće još dugo u domenu fantastike, a dok se to ne promeni možemo da uživamo u mrvicama sa Valveovog stola u vidu mešavine igara iz popularnog serijala Bridge Constructor i besmrtnog Portala. Igra nam dolazi iz ClockStone/Head Up Gamesa, developersko-izdavačkog dvojca koji je i zadužen za dosadašnje naslove u serijalu Bridge Constructor, uz sve one elemente gameplaya i mehanike igranja na koje su ljubitelji tih igara navikli. Dobrodošli spin proverenoj BC formuli donose estetika i druge komponente luckastog Portal sveta.

Ovo je mešavina igara iz popularnog serijala Bridge Constructor i besmrtnog Portala.

Očekivani „zaplet” poznat je iz serijala Portal. U ulozi ste inženjera koji je friško zaposlen u Aperture laboratorijama. Vaš glavni cilj je da impresionirate svoju novu šeficu, famoznu cinično-psihotičnu AI GLaDOS. Kao što smo navikli u ranijim Portalima, GLaDOS će neprestano testirati samopouzdanje vašeg lika i uvijeno vas omalovažavati na svakom koraku. Tokom šezdesetak nivoa, čija težina progresivno raste, vaš zadatak biće da u kontrolisanim, laboratorijskim uslovima izgradite seriju nosećih konstrukcija kojima premošćavate razne jazove. Nakon što je konstrukcija mosta postavljena dovoljno uspešno da može da nosi sopstvenu težinu, potrebno je da preko nje proterate jedan firmin viljuškar, naravno uz držanje palčeva da će cela skalamerija moći da iznese vozilo koje bruji dok se kreće od početne do izlazne tačke nivoa. Za razliku od ostalih, prethodnih igara u serijalu Bridge Constructor, u BCP možete da zaboravite na lepezu različitih podloga, kao i na broje vrste sajli, konopaca i ostalog građevinskog materijala. Na raspolaganju su samo noseće sajle (za kačenje konstrukcije o plafone laboratorija) i armaturne rastegljive šipke, koje mogu služiti kao nosači, odnosno kao ispunjeni, izbetonirani segmenti koji vrše funkciju samog puta.

Po samom terenu nivoa sporadično su rasute čvorišne tačke koje služe kao „sidra” odakle se širi dalja izgradnja, uz punu slobodu slaganja i prespajanja elemenata onako kako mislite da treba. Novac kojim plaćate delove nije ograničenje u radu, iako je u vrhu ekrana uvek istaknut trošak koji vaše kreacije prave kompaniji (što je pre svega motivacioni faktor da poboljšate igranje). Konstruisanje mostova i platformi je slobodno i potencira eksperimentisanje i fino cinculiranje, uz zahvalno postojanje kratkog i informativnog odeljka u meniju pod nazivom Best practices, koji pruža uopštene savete vezane za izgradnju osnovnih konstruktivnih elemenata oko kojih bi trebalo graditi sve ostalo. U svakom trenutku tokom dizajniranja možete konstrukciju na kojoj radite da isprobate pre puštanja viljuškara. Na taj način ćete lakše uočiti slabosti i mesta gde je građevina „tanka” i gde će najverovatnije cela stvar pući (naprezanje materijala je istaknuto crvenom bojom). Ukoliko vaš dizajn nije dovoljno dobar, bićete svedoci kako se vozilo, njegovi putnici, kao i nejaka konstrukcija mosta koja ih nije izdržala survavaju u najbliži bazen sa kiselinom (ipak se radi o Aperture laboratorijama).

Radnja je prepuna omaža i zabavnih momenata koje će ljubitelji serijala Portal znati da prepoznaju i cene.

Kao što veterani serijala Bridge Constructor znaju, podrazumeva se da vozilo i prateća građa verno poštuju zakone fizike, tako da se svi elementi na ekranu ponašaju kao da su na realističan način izloženi dejstvu Njutnovih zakona i ostalih fizičkih pravila. Nivo ove realističnosti toliko je visok da često minimalna prekrajanja konstrukcije u fazi planiranja mogu imati dramatično drugačije ishode prilikom puštanja vozila. Nakon što odvažna posada probnog viljuškara uspešno stigne do svog cilja, osim opcije za učitavanje sledećeg nivoa, postoji i mogućnost dodatnog testiranja (uspešne) konstrukcije u režimu Convoy. Ovo zapravo predstavlja i ultimativni test vaših kreacija, jer je sada potrebno obezbediti nesmetani i bezbedni prolazak čitavog niza vozila (od tri, pa na više). Kretanje većeg broja vozila opterećuje strukturu mostova i platformi na mnogo kompleksniji način nego samo pukim dodavanjem težine. Poseban karambol može da nastane na nivoima u kojima se viljuškarima putevi neizbežno ukrštaju, pa brzinu njihovog kretanja i intervale njihovog pojavljivanja na nivou treba ukalkulisati u sam dizajn konstrukcije. Zbog toga Convoy mod gotovo neizbežno zahteva dodatne revizije prvobitnih kreacija, jer ono što je bilo uspešno u pojedinačnom slučaju, neretko zahteva sasvim drugu logiku građenja kada je potrebno provesti više vozila.

U svemu ovome milje i estetika naslova iz serijala Portal nisu samo simpatičan skin kojim je sve presvučeno. Očekivano, u igri su i famozni portali različitih, uparenih boja, narandžasti i plavi gelovi izasuti na pojedinim mestima (za dramatično ubrzavanje, odnosno odbijanje vozila i elemenata), cvrkutave turele koje će raspaliti po viljuškarima koji su im u dometu, prekidači koji otvaraju vrata ili imaju neku drugu funkciju i koje je potrebno aktivirati bilo vozilima, bilo lebdećim energetskim sferama koje ćete odbijati elementima za gradnju, dezintegrišuće barijere i ostalo. Svaka od ovih stavki uvodi se u igru postepeno, ali vrlo brzo postaju sastavni deo u nivoima koji slede. Na dovoljno visokim nivoima ekran je pun ovih šarenih elemenata koji zahtevaju dobru količinu glavomućkanja kako biste prokljuvili gde, šta, kako i kad nešto treba da se desi na nivou, uz odgovarajuću infrastrukturu koja će ispuniti sve ove zahteve. Čvorišne tačke su u kasnijem toku igre prilično nezgodno postavljene, što iziskuje kreativno razmišljanje – kako osnažiti konstrukciju kada one nisu dostupne, a u isto vreme ne opteretiti je sa previše elemenata.

Bridge Constructor Portal je više prijatna, adiktivna zezancija koja se konzumira u manjim dozama, nego punokrvna, „velika” igra.

Nažalost, nekoliko sitnijih propusta i jedna suštinska odluka po pitanju dizajna igre sprečavaju BC Portal da se razmaše na pravi način i postane besmrtni hit, nalik svom uzoru. Igrački interfejs nema opciju za ubrzavanje protoka vremena, koja bi u kasnijem toku igranja bila i te kako potrebna, ne postoji varijanta samostalnog kreiranja i raspoređivanja portala (što se očekivalo s obzirom na bazne igre), ne postoje različite varijante vozila koje bi uvele drugačiji stepen izazova i slično. Suštinska zamerka odnosi se na vizuelnu repetitivnost. Ono što budete videli u prvih nekoliko nivoa će vas bez mnogo varijacija pratiti do kraja igre, što BC Portal više čini prijatnom, adiktivnom zezancijom koja se konzumira u manjim dozama, nego „velikom” igrom, iako je za to i te kako postojao potencijal.

Audio-vizuelno i grafički, igra izgleda vrlo lepo i u prepoznatljivom sterilno-izbeljeno-Apple stilu karakterističnom za Portale, sa uverljivo animiranim elementima gradnje i vozilima, naročito kada na njih počnu da utiču pomenuti zakoni fizike. Pomenućemo i simpatične izometrijske vinjete nakon svakih deset pređenih nivoa, koje na svedeni način razvijaju dalju „priču”, prepunu nagoveštaja i omaža koje će ljubitelji serijala Portal znati da prepoznaju i cene. Zvučnu podlogu karakteriše prijatna tehno muzika prigodna ambijentu, kao i očekivane i karakteristične upadice veštačke inteligencije GLaDOS, koja će vam se povremeno obraćati, ponovo u ulozi sjajne Elen MekLein.

Iz samog naziva igre prilično je jasno šta Bridge Construsctor Portal nudi i kakva igra je u pitanju. Šteta što nije iskorišćena prilika da se cela stvar razgrana u nešto stvarno specijalno, uz više raznovrsnosti i bogatiji sadržaj, ali i ovako, u svom cenovnom rangu, predstavlja odličan izbor, ako je već niste pridodali svojoj kolekciji tokom nedavno minulih praznika.

Aleksandar DINIĆ

 
Shadow of the Colossus
Vesta
Gorogoa
Bridge Constructor Portal
Šta mislite o ovom tekstu?
Finding Paradise
Opus Magnum
LocoRoco 2 Remastered
Orbital Racer
The Red Strings Club
Battlestar Galactica Deadlock
Tiny Metal
Iconoclasts
Doki Doki Literature Club!
Rusty Lake Paradise
Final Fantasy XV: Monster of the Deep

Platforma:
Android, iOS, Linux, macOS, PC, Nintendo Switch, Playstation 4, Xbox One
Potrebno:
Intel Core 2 Duo E8400 2,6 GHz/AMD Athlon II X2 240 2,8 GHz, 2 GB RAM-a, NVidia GeForce GTS 450/ATI Radeon HD 5770
Poželjno:
Intel Core i3 2105 3,1 GHz/AMD Phenom II X4 955 3,2 Ghz, 4 GB RAM, NVidia GeForce GTX 660/ATI Radeon HD 7870 1024 MB
Veličina:
300 MB
Adresa:
goo .gl /m4ppUF

80
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera