Da se izvukao u poslednjem trenutku, izvukao se... Trend blage, osvežavajuće „esefizacije” Call of Duty iskustva koji je započet sa CoD: Ghosts i nastavljen sa CoD: Advanced Warfare odjednom je eksplodirao u CoD: Infinite Warfare i od igre napravio virulentnog monstruma s nogama umesto ušiju i guzicom na mestu glave. Svemirske bitke, marsovski pokret otpora, zero-G nivoi, puškaranje na Jupiterovim mesecima i Džon Snou u ulozi najneubedljivijeg negativca u Sunčevom sistemu bizarni su miks koji će za deceniju ili dve biti ponovo pronađen i doživljen kao kultni hit koji je bio toliko loš da je zapravo super. Prošle godine u ovo vreme, međutim, niko se nije smejao, pogotovo ne verni godišnji potrošači CoD igara koji su masovno ignorisali igru. Za kompaniju kakva je Activision smanjeni devizni priliv je sudbina gora od sudbine gore od smrti, tako da je brzo pritisnut taster za factory default. Call of Duty za 2018. godinu vratiće se na plažu Omaha, u Karentan i Pariz, a zimu će da provede u Ardenima, što je scenaristički ekvivalent sigurne kuće, tople brvnare usred ledene pustare ili majčinog krila u kojem je uvek sve u redu, baš kao u Beču.
Call of Duty: WWII dolazi u trostrukoj formi na koju su nas navikli prethodni nastavci: u igri imamo sinematičnu single-player kampanju, PvP multiplayer i kooperativni mod Nazi Zombies. Količina sadržaja koji igra nudi i njegov potencijal za držanje višemesečne pažnje igru čine jednom od najisplativijih AAA igara u trenutnoj ponudi jer u poređenju sa, recimo, Assassin’s Creed: Origins i Wolfenstein: The New Colossus, koji osim single-playera nemaju da vam ponude ništa drugo, CoD: WWII je pravi novogodišnji vašar u kojem ne znate na koju stranu pre da pogledate.
I pored melodramatičnih momenata, moram da pohvalim kampanju zbog insistiranja na klasičnim temama braće po oružju, heroizma i žrtvovanja i zbog protagonista koji razmišljaju kao živi ljudi. Glavni junak je mlad čovek koji silom prilika postaje heroj koji ne napušta ratnog kamarada u nevolji, koji se bori kao lav i koji želi da se vrati svojoj ženi i nerođenom detetu kad završi posao zbog kojeg je obukao uniformu... Možda sam pomalo paranoičan, ali igranju novih mainstream AAA igara pristupam za zebnjom da ću naleteti na novotalasne trendove socijalnog aktivizma i inkluzivnosti koje će autor pokušati da mi silom nabije u grlo, ali ovde toga, na sreću, nema. Jedina stvar koja mi se blago ne sviđa jesu pop-kulturne reference na „Spasavanje redova Rajana” (dokle više?!), „Band of Brothers” i, premijerno, na „Fury” sa Bredom Pitom u naslovnoj roli. Ovaj poslednji film zaslužuje da bude sahranjen u WC-u, a ne da bude citiran u jednoj respektabilnoj igri. Multiplayer je i dalje vrlo brz i vrlo „twitchy”, što ga ne čini nimalo pogodnim za igrače slabih refleksa i/ili lagovitom internet konekcijom. Zao jezik bi rekao da kompletan ugođaj koji nudi multiplayer nije pretrpeo nikakve fundamentalne izmene u poslednjih 10 godina, ali bi samo delimično bio u pravu. Nema više duplog skakanja i wallrunninga, fala gnjurcu i Petru Dobrnjcu – ako mi se to radi, igraću Titanfall 2. Nazi Zombies mod je nešto sa čime se nisam previše zezao, pre svega zbog toga što niko iz mog društva još nije nabavio igru, tako da sam bio osuđen na igranje s nasumičnim likovima koji po pravilu nemaju veze sa životom i svetom koji ih okružuje. You see, ovaj kooperativni mod zahteva da ljudi komuniciraju, da znaju šta rade, da ne srljaju kao Leminzi i da imaju tri čiste vijuge u glavi, što su preveliki zahtevi za prosečnog igrača u 2017. godini. Odigrao sam nekoliko partija, primetio da su mape i zadaci nepotrebno zakomplikovani, slegnuo ramenima i okačio zombi slaying rukavice o klin da čekaju neka bolja vremena. Svest o napretku grafike i produkcije u igrama najbolje možete produbiti ako instalirate Call of Duty 2 (2005) i odigrate iskrcavanje na Omaha plažu, čime počinje i CoD: WWII. Ili, još bolje, instalirajte Medal of Honor: Allied Assault koji je stariji dodatne četiri godine i koji takođe ima nivo s iskrcavanjem... Ako vas sve ovo mrzi, na Youtubeu imate split-screen komparacije starog i novog. Kad se sledeći put budete pitali zašto su igre svake godine sve veće i zašto CoD: WWII zauzima čak 74 GB na SSD-u/HDD-u, setite se ovog poređenja i salutirajte neumoljivom duhu tehnološkog napretka. Miodrag KUZMANOVIĆ | ||||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |