TEST PLAY<>
102017<><>

Sonic Mania

Plavi jež Sonic, nekada maskota konzola kompanije Sega, tokom dve i kusur decenije postojanja, kao da je imao više padova nego uspona. Nekad fenomenalna 2D igra je bivala mutirana u 3D čudesa, sa još gore mutiranim likovima i forsiranjem svega što nije bila originalna formula. Sonic trči brzo i to je to. To je bilo jasno i Kristijanu Vajthedu koji je svoju viziju Sonic igre prikazao glavešinama iz Sege, dobio zeleno svetlo za projekat i sa grupom sličnih fanatika napravio igru „od fanova za fanove”.

Najbolji 2D Sonic nivoi, prepakovani, upeglani i prošireni brojnim novotarijama

Ovlaš pogled na novog Sonica može vam dati utisak da se neko genijalno setio da prepakuje originalne igre za Sega Mega Drive i Sega CD, a onda nalepi novi naslov na kutiju. Ipak, nije baš tako. Sonic Mania je mnogo više od vremenske kapsule. Istina, veliki broj zona (ili svetova, kako vam drago) iz starih 2D igara je prisutan i u ovoj igri, ali čim malo odmaknete od početka nivoa, primetićete poneku novu rampu, dodatni prolaz ili čitavu deonicu koja nije postojala u originalnoj verziji. Kako dalje napredujete do kraja druge zone, shvatićete da je veći deo ove igre potpuno nov. Autori kažu da su za prvi od dva nivoa svake zone kao osnovu koristili postojeći, koji su dalje remiksovali i širili novim rutama koje igrači mogu da istraže i koje će odgovarati različitim stilovima igranja i likovima koje možete da vodite. Druga polovina zone, to jest njen drugi nivo, ima potpuno nov dizajn i na gotovo svakom nivou je prisutna neka mehanika koju nismo imali prilike da vidimo u dosadašnjim igrama sa Sonicom. Tako će Sonic u vatrenoj loptici moći da spali mostić i otkrije male bonuse, ili ćete vodu u zoni Chemical Plant pretvarati u gel kako biste se katapultirali do ranije nedostižnih delova nivoa. Ne bismo baš sve da vam otkrijemo, samo ćemo reći da vas očekuju veoma prijatna iznenađenja, među kojima je i mini verzija jedne od spin-off Sonic igara.

Velike kritike koje su igrači imali za gotovo svaku modernu Sonic igru, bile su problematična fizika, neprecizne kontrole, ili uglavljivanje mehanika koje kao da su dodavane da bi se ispunio nekakav spisak zahteva izdavača, umesto stvarne potrebe u igri. Sonic Mania ima povremene gimmick momente, kao pomenuto pretvaranje vode u gel i neizbežno igranje lutrije na kazino nivou, ali su ovi trenuci dovoljno retki i nenapadni, pa se stvara utisak da se radi o logičnim i tematski promišljenim deonicama, a ne izveštačenog „budženja” sadržaja. Suština igre, brzo trčanje i kotrljanje, jeste ona stara, dobra zabava koju smo obožavali kao klinci na starim Sega konzolama, i svakome ko se družio sa Sonicom će momentalno biti jasno šta i kako funkcioniše. Fizika je identična originalnim igrama, okretanje u mestu povećava brzinu kojom se onda zaletite, a zakucavanje u bodlje izbija sakupljeno prstenje. Posle nekoliko odigranih nivoa ćete otključati mogućnost da uradite tzv. spin dash čim dotaknete tlo posle skoka, ili da Sonic ima štit ako tokom skoka ponovo pritisnete isti taster, ali igru možete bez problema da kompletirate i bez korišćenja ovih sposobnosti. Inače, pored Sonica, igrivi su i dvorepi lisac Tails kao i Knuckles, svaki sa specifičnim načinom kretanja i mogućnostima da otkrijete nove delove ogromnih nivoa. Knuckles je, doduše, nešto tromiji za naš ukus i nije zabavniji za igranje od Tailsa, ali razumemo da je morao biti deo igre.

Sonic Mania je igra dizajnirana sa ciljem da joj se stalno vraćate kako biste isprobali nešto novo.

Poput svake platformice, Sonic Mania je igra dizajnirana sa ciljem da joj se stalno vraćate kako biste isprobali nešto novo, jurili se sa drugim igračima po high score tabelama, ili ponovo prelazili nivoe u poteri za stoprocentnim prolazom. „Pravi kraj” igre ćete dobiti tek kada sakupite sve dragulje haosa, što tehnički možete izvesti i pri prvom prolazu, ukoliko imate sreće da nađete sve dobro skrivene džinovske prstenove, to jest bonus nivoe. Ovoga puta su prisutne dve vrste bonus nivoa: staro dobro bojenje loptica u kvazi 3D prostoru i potpuno novi 3D nivo gde jurite za draguljem. Potonji su izuzetno zabavni i zahtevaju dobre reflekse, taktiziranje sa skupljanjem prstenova, ali i učenje staze i njenih prečica. Prelazak ovih nivoa daje dragulj i dovodi vas korak bliže velikom finalu igre, dok, mnogo češći nivoi sa kuglicama, otključavaju dodatni sadržaj u sekciji Extras. Ne smemo zaboraviti ni „kraljice” kojima se svaki nivo završava, a koje su takođe mešanci starih i novih ideja u veoma zabavnim okršajima, gde ćete morati malo i da mućnete glavom. Težina im je balansirana baš kako treba i gotovo da nema situacija u igri gde ćete se osećati kao da udarate glavom u zid dok gubite živote. Igra ipak dobija mali minus zbog nivoa u kojima se igrač ne oseća kao da upravlja likom na ekranu, već više kao gledalac animacije, dok se sve vrtoglavo brzo pomera.

Za igru koja je, tehnički, stara dve decenije, pa dodatno upeglana, Sonic Mania izgleda izvrsno. Visoka rezolucija i glatke animacije donose do sada najlepše 2D Sonic iskustvo, poznate muzičke teme se provlače kroz celu igru i proširene su odličnim obradama. Nove zone su jednako lepo i inventivno dizajnirane, kao i povratničke, te ne odskaču od ostatka. PC izdanje igre je, srećom, jednako konzolnom po pitanju sadržaja, a nismo primetili nikakve probleme sa performansama, koji su umeli da se dešavaju na originalnim Mega Drive igrama (bilo bi sramota da se to ponovi u 2017. godini). Doduše, igra je naišla na vile & baklje Steam komune jer je, nakon kašnjenja od nekoliko nedelja u odnosu na sve ostale verzije, dolazila i sa omraženom Denuvo zaštitom, zbog koje je bilo onemogućeno korišćenje X360ce i drugih programa za emuliranje Xbox kontrolera. Zaštita je vrlo brzo uklonjena uz izvinjenje developera, a ko je tačno bio krivac za bespotrebno petljanje sa igrom, trenutno nije naša tema.

Za igru koja je, tehnički, stara dve decenije pa dodatno upeglana, Sonic Mania izgleda izvrsno.

Za kraj nam ne ostaje ništa nego da se složimo sa Segom da je Sonic Mania zaista lepa proslava 25. rođendana plavog ježa, nostalgična avantura nastala iz čiste ljubavi prema jednoj eri gaminga. Ovo je igra koja se igra sa velikim osmehom na licu i nadom da će franšiza Sonic dobijati još ovako kvalitetnih nastavaka.

Bojan JOVANOVIĆ

 
Divinity: Original Sin II
NBA 2K18
XCOM 2: War of the Chosen
Destiny 2
Agents of Mayhem
F1 2017
Pro Evolution Soccer 2018
Atomega
SteamWorld Dig 2
Rock of Ages II: Bigger & Boulder
Uncharted: The Lost Legacy
Dishonored: Death of the Outsider
Life is Strange: Before the Storm
Absolver
Tyranny: Bastard’s Wound
Tooth and Tail
Sonic Mania
Šta mislite o ovom tekstu?
Samurai Riot
Beat the Game
Stellaris: Synthetic Dawn Story Pack
Resident Evil: Revelations

Platforma:
PC, Playstation 4, Xbox One, Nintendo Switch
Potrebno:
Intel Core 2 Duo, 2GB RAM, 256MB VRAM
Poželjno:
Intel/AMD Dualcore, 4GB RAM, 1GB VRAM
Veličina:
400 MB
Adresa:
sonicthehedgehog .com

90
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera