TEST PLAY<>
102017<><>

Absolver

Autori Absolvera, iz tima Sloclap, napravili su igru u čijoj je osnovi DNK borilačkih igara kao što su Street Fighter i Mortal Kombat, ali su taj koncept obogatili tolikim novinama da Absolver u prvi mah i ne podseća toliko na navedene igre. Kada počnete da igrate, učiniće vam se da je ovo manje-više klasičan 3D hack & slash naslov. Kriptična uvodna animacija otkriva vam sve što treba da znate o priči. U ulozi ste jednog od brojnih „prospecta” koji moraju da se dokažu u urušenom open world okruženju zvanom Adall, kako biste došli do titule absolvera (to absolve – osloboditi se, u ovom slučaju nedefinisanog greha ili krivice). To znači da se probijate kroz desetak zona sa ciljem da porazite dva standardna bossa, kao i šest mini-bosseva. Nakon toga, otvara se kapija na kuli Adalla i dobijate priliku da ukrstite pesnice i sa poslednjim bossom. Ipak, ova „kampanja” je samo vrh ledenog brega i predstavlja svojevrsni tutorijal za srž ove igre – PvP. Naime, u svakom trenutku delite zone sa drugim igračima sa kojima možete da se direktno obračunate ili pak da se upustite u kooperativno prelaženje nivoa. Pored toga, tu su i izdvojene 1v1 arene, gde vas igra spaja sa igračima sličnog nivoa.

Absolver vam daje priliku da postanete učenik borilačkih veština i krenete na dug put ka zvanju majstora.

Osnovni selling point igre je specifični, kompleksni borbeni sistem koji vam daje priliku da se uživite u ulogu putujućeg učenika (a kasnije i majstora) borilačkih veština u svetu koji nalikuje drevnoj Kini. Pored početnog izbora od tri klase, od kojih svaka nudi posebnu odbrambenu veštinu (upijanje damagea koji obnavlja health, parry i side-step), lika nadalje oblikujete unapređivanjem karakteristika i customizacijom „špila poteza”. Počinjete sa svega nekoliko poteza, tokom igre otključavate još mnogo novih, a sve to kako biste mogli da ručno stvorite svoje posebne kombo sekvence, to jest, da odredite koji je potez sledeći u nizu. Tokom borbe, svi igrači koriste dva ista tastera za napad, ali junak će skoro uvek drugačije reagovati, u zavisnosti od igrača, posebno tokom mid ili late gamea, kada vam je na raspolaganju mnoštvo poteza. Pored toga, novina su i stavovi, to jest, četiri položaja tela koja menjate u zavisnosti od položaja protivnika. Stvari dodatno komplikuje i to što svaki potez vodi u određeni stav, što morate da uzmete u obzir kada sklapate komboe.

Sve ovo zvuči super, ali igra u praksi ne ostavlja toliko pozitivan utisak. Single player deo igre deluje otaljano. Nivoi su nelinearni i lepo dizajnirani, ali su takođe i prazni. Izuzev potrage za bossevima i prolazima ka sledećim nivoima, nema ničega što vas vuče da istražite zone (tu je i povremeni loot, ali i on gubi smisao ako vaš igrač ne nosi oklop zarad veće brzine i damagea). Grafika u maniru animiranog filma je vizuelno prijatna, ali i deluje jeftino. S jedne strane, shvatam da single player nije suština ove igre, ali, s druge strane, kad je već tu, trebalo je da se autori više potrude oko ovog dela igre.

Osnova igre je kompleksni borbeni sistem koji ima kako dobre, tako i loše osobine.

Niz bagova odaje utisak early access igre, od nemogućnosti da se povežete na server, preko blagog laga i nestajanja poda, do čudnog transportovanja likova nekoliko metara u bilo kom pravcu, što posebno smeta tokom okršaja. Nedovršenosti doprinosi i manjak sadržaja, zbog čega ne deluje kao da će Absolver imati dug rok trajanja. Kada završite PvE deo igre (koji je malo produžen time što bossevi postaju jači kada dovoljno napredujete u PvP-u), ostaje vam samo da otključate sve poteze, da se borite jedan na jedan (doduše, autori obećavaju i 3v3 okršaje u budućnosti) ili da lutate svetom u potrazi za ljudima sa kojima možete da sparingujete. Deluje kao da su se autori uzdali u to da će igrači, nalik fanovima Street Fightera ili Mortal Kombata, ostati uz igru isključivo zbog duela sa drugim igračima, ali to u ovom slučaju nije verovatno, jer ovde nemate niz specifičnih heroja sa drugačijim potezima. Da, i ovde ima mnogo poteza, ali se oni međusobno i ne razlikuju mnogo (izuzev napada po zemlji ili u vazduhu, pomoću kojih i izbegavate udarce). Sem toga, sve to grafički ne izgleda impresivno, udarci nemaju težinu i ne generišu zadovoljstvo koje bi trebalo da osetite kad udarite protivnika.

Način otključavanja novih poteza takođe može da bude problematičan, u zavisnosti od vašeg stava prema grindovanju. Naime, napade učite tako što blokirate, izbegavate ili koristite defanzivne sposobnosti protiv poteza koje još niste otključali. To može da potraje i zahteva da odugovlačite okršaje. Ljudima koje uhvati „moram da ih skupim sve” manija ovo neće predstavljati problem, ali igrači koji ne vole grind mogu lako da izgube interesovanje.

Borba u Absolveru zahteva strpljenje, ali je istovremeno i pravi test refleksa, kao igra mačke i miša u kojoj se uloge neprestano smenjuju.

Ipak, da li ćete uživati zavisi od toga koliko vam se svidi borbeni sistem, a igrači i kritika su po tom pitanju složni u hvalospevima. Zaista, kada se sukobite sa igračima slične veštine, borba je prilično zabavna. Igra zahteva strpljenje, ali je istovremeno i pravi test refleksa, igra mačke i miša u kojoj se uloge neprestano smenjuju. Potrebno je da znate kada treba da napadnete, kada da izbegnete udarac, a kada da se povučete. Najbolji su mečevi koji su neizvesni do samog kraja, sa vrlo malo preostalog healtha, posle čega sledi uzajamni naklon i novi meč sa istim protivnikom. Međutim, borba nije posebno zanimljiva na duže staze, jer se sve svodi na jedno te isto. Pošto ne znate koje poteze određeni protivnik ima na raspolaganju, ne možete da se unapred pripremite za određene borbe. Ostaje samo da eksperimentišete sa različitim komboima, ali ni to nije posebno zanimljivo zbog jednoličnosti poteza. Ipak, ostaje mogućnost da ja jednostavno nisam shvatio veličanstvenost ovog sistema, iako sam se svojski potrudio...

Aleksandar ĐURIĆ

 
Divinity: Original Sin II
NBA 2K18
XCOM 2: War of the Chosen
Destiny 2
Agents of Mayhem
F1 2017
Pro Evolution Soccer 2018
Atomega
SteamWorld Dig 2
Rock of Ages II: Bigger & Boulder
Uncharted: The Lost Legacy
Dishonored: Death of the Outsider
Life is Strange: Before the Storm
Absolver
Šta mislite o ovom tekstu?
Tyranny: Bastard’s Wound
Tooth and Tail
Sonic Mania
Samurai Riot
Beat the Game
Stellaris: Synthetic Dawn Story Pack
Resident Evil: Revelations

Platforma:
PC, PlayStation 4
Potrebno:
Core i7-950 / AMD Phenom II X4 965 (4 * 3400), 4 GB RAM, GTX 480 (1536 MB) / Radeon HD 7850
Poželjno:
Core i5-4670K / FX-8320, 8 GB RAM, GTX 960 ili Radeon R9 380
Veličina:
9 GB
Adresa:
absolvergame .com

75
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera