TEST PLAY<>
092017<><>

StarCraft Remastered

Prvih dana proleća davne 1998. godine, Blizzard Entertainment je konačno izdao dugo očekivani (i u ono vreme nečuvene tri godine razvijani) StarCraft. Ukoliko ste igrač koji je tokom poslednjih devetnaest godina otkrio svet elektronske zabave, gotovo je nemoguće da niste u nekoj meri postali svesni tog fenomena koji je promenio lice strategija u realnom vremenu i svojeručno otpočeo revoluciju u domenu e-sportsa i probudio u celoj Južnoj Koreji fanatičnu privrženost i skriveni igrački talent.

Remaster je osmišljen sa namerom da produži životni vek moćne e-sports platforme koja je čak i danas vitalnija od skoro svakog RTS-a pod suncem.

Danas, skoro dve decenije kasnije, strategije u realnom vremenu više nisu u zenitu popularnosti na koji ih je izdigao upravo StarCraft (i njegova ekspanzija Brood War), ali su i dalje sastavni deo esports scene. Tokom poslednjih nekoliko godina turniri sa najvrednijim nagradama igrali su se upravo u StarCraftu II. Ipak, aktuelni trend je da popularnost StarCrafta II i ostalih modernih RTS-ova polako, ali sigurno opada. Štaviše, većina najboljih igrača vraća se dobrom, starom, originalnom StarCraftu, koji i dalje ima milione hard-core fanova. Scena igrača starog StarCrafta ne pokazuje znakove umora, pogotovo u Južnoj Koreji, gde se turniri u ovoj igri organizuju kao ulična partija basketa.

Uz posvećenu bazu poklonika i neporecivi kvalitet igre, glavni razlog za dugovečnost StarCrafta je to što Blizzard nije prestao da pruža podršku za ovu igru koja se i danas savršeno glatko igra preko Battle.neta. Ipak, godine su ostavile svoj trag i nekome ko je napravio dužu pauzu u igranju StarCraft ne izgleda lepo, čak i kada je partija veoma interesantna. Sem toga, vremešni StarCraft se ne konektuje na Battle.net na isti način kao svi moderni Blizzardovi naslovi, što samoj kompaniji stvara određene tehničke probleme. Zbog svega navedenog, odgovorni u Blizzardu su konačno prelomili da neće čekati dvodecenijski jubilej, nego će već ove godine uvesti nekoliko značajnih promena u StarCraft. Tako su već ovog aprila pretvorili originalnu igru i Brood War u verziju koja može da se downloaduje i igra potpuno besplatno, a tokom vrelog avgusta stigla nam je i njihova remasterizovana verzija za koju će potencijalni igrači morati da izdvoje 15 dolara.

Automatizovana podrška za rezolucije do 4K i formate sve do 21:9.

Prva i najočiglednija razlika između stare i remasterizovane verzije je u njihovom izgledu. Dok je original bio pravljen za rezoluciju 640x480 i u formatu 4:3, remaster donosi automatizovanu podršku za rezolucije do 4K i formate sve do 21:9, koji su 1998. godine verovatno i optimistima delovali kao naučna fantastika. Remasterizovani StarCraft vam ne daje mogućnost biranja rezolucije i formata, već automatski prepoznaje vaš monitor i podešava se za idealni prikaz. Dok je standardni izgled remasterizovane verzije prilično lep i osvežen, pritiskom na taster ’F5’ igra se vraća u pikselizovani „originalni režim”, dok taster ’F7’ dodaje unapređenoj verziji nove efekte kako bi izgledala još bolje. Razlog za odsustvo tih efekata iz default prikaza remasterizovane verzije je taj što oni jednostavno ne odgovaraju originalu, a cilj ovog remastera je pre svega da napravi autentičan utisak koji je što bliži igranju starog StarCrafta. Ruku pod ruku sa podizanjem rezolucije ide i podizanje nivoa animacije jedinica čija rotacija se sada prikazuje sa 32 umesto 15 sličica.

Dok je prikaz najvidljivija promenama, ozbiljnije igrače više interesuje po čemu se originalna i remasterizovana verzija razlikuju „ispod haube”. U Blizzardu su se potrudili da igrački utisak bude identičan originalnom, iako, nažalost, originalni izvorni kod i artwork asseti nisu sačuvani. Da bi novo srce igre kucalo baš kako su milioni igrača navikli, profesionalni igrači originalnog StarCrafta (naravno iz Južne Koreje) angažovani su kao konsultanti i testeri remastera. Na osnovu zahteva ovih profesionalnih igrača, ali i mišljenja glasnih pripadnika igračke zajednice na internetu, brojni „problemi” (kao, na primer, originalni pathfinding) nisu menjani da bi se jedinice u igri i dalje ponašale na način na koji su igrači navikli. To staro kretanje jedinica je jedna od onih stvari koja će smetati neredovnim igračima StarCrafta, pogotovo ako je prošlo mnogo vremena otkako su igrali originalni SC, pa vam kretanje jedinica u modernijim RTS-ovima deluje prirodnije.

StarCraft: Remastered i dalje zaslužuje visoku ocenu kojom se originalna igra okitila nekada davno

Na sreću svih ljubitelja StarCrafta, ima i stvari koje nisu izgubljene kao artwork. Originalni audio zapisi snimljeni za potrebe stare igre pre više od dvadeset godina, preživeli su, pa sada možemo da čujemo originalne glasove Rejnora, Mengska, Kerigan, Tasadara i ostalih, u punih 44,1 kiloherca, kao što su semplovani. Animacije portreta poznatih likova i svih jedinica izvedene su potpuno od nule i izgledaju predivno, a čak i ako vas ne podsećaju na originalne verzije u dovoljnoj meri, tu je originalni audio da izvadi stvar. Legendarni Blizzardovi sinematici iz StarCrafta i Brood Wara su svakako pregaženi bagerom vremena, ali to što izgledaju kao da su iz Redneck Rampagea, ne sprečava ih u tome da i dalje dižu dlake na vratu i da bude snažan osećaj nostalgije. Atmosferu u singleplayer kampanji upotpunjuju novi, ručno crtani „stripoliki” slajdovi koji zamenjuju statične ekrane na kojima se ispisivao tekst između misija. Među novosti spadaju i podrška za aktuelne PC operativne sisteme, lokalizacija na trinaest jezika, kao i mogućnost snimanja pozicija u cloudu.

StarCraft: Remastered nije zamišljen kao novi naslov za prosečnog igrača u 2017. godini. Ovo je specifična tvorevina osmišljena sa namerom da produži životni vek moćne e-sports platforme koja je čak i danas vitalnija od skoro svakog RTS-a pod suncem. Ipak, treba ceniti činjenicu da po ceni nekih od indie naslova može da se dobije paket u kom su jedna od najboljih i najslavnijih igara svih vremena i njena jednako popularna ekspanzija. Kao legenda koja nakon devetnaest godina staža može da se pohvali legijama fanatičnih ljubitelja za koje bi mnogi tvorci novih igara prodali sopstvenu majku, StarCraft: Remastered zaslužuje visoku ocenu kojom se originalna igra okitila nekada davno.

Dragan KOSOVAC

 
LawBreakers
Sudden Strike 4
Pyre
The Long Dark
Ken Follet’s The Pillars of the Earth – Book 1: From the Ashes
Aporia: Beyond the Valley
StarCraft Remastered
Šta mislite o ovom tekstu?
>OBSERVER_
Hellblade: Senua’s Sacrifice
Immortal Planet
CMS 2018: Car Mechanic Simulator 2018
Strike Vector EX
Phantom Trigger
Sniper Elite 4: Deathstorm
Graceful Explosion Machine
Darkwood
Nidhogg 2
Solstice Chronicles: MIA
The Original Journey

Platforma:
Windows, MacOS
Potrebno:
Pentium D 805 2,67 GHz / Athlon 64 X2 3600+, 2 GB RAM, Geforce 6800 GT / Radeon X1600 Pro, 256 MB VRAM, Windows 7
Poželjno:
Core 2 Duo 2,4 GHz / Athlon 64 X2 5000+5, 4 GB RAM, Geforce 8800 GT 740 v2 / Radeon HD 4850, 512 MB VRAM, Windows 10 64-bit
Veličina:
2,8 GB
Adresa:
starcraft .com
Kontakt:
ComputerLand Games

91
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera