TEST PLAY<>
092017<><>

Pyre

Vrlim ljudima iz tima Supergiant Games pošlo je za rukom nešto zaista impresivno. Uspeli su da sa samo dve igre i za samo tri godine izgrade reputaciju među igračima da njihove naslove ne treba propustiti zbog visokog stepena kvaliteta i svojevrsnog dvosmernog poigravanja sa igračima koji uživaju u njima. Nakon fantastičnog Bastiona i čarobnog Transistora, očekivanja za Pyre, treću igru iz ovog studija, bila su razumljivo visoka. Na sreću svih ljubitelja prve dve igre, Pyre uspeva da dostigne visoku lestvicu stavljenu pred njega. Ipak, ovaj naslov nije univerzalno dopadljiv kao prethodna dva Supergiantova hita i, ako vas ne „pogodi u žicu”, neće vam biti jasno zbog čega toliko mnogo ljudi puca od oduševljenja.

Treća igra iz studija Supergiant Games, tvoraca fantastičnog Bastiona i čarobnog Transistora.

Pyre je smešten u čudno fantazijsko okruženje o kom saznajete detalje postepeno, kao da rekonstruišete kompleksan mozaik. U ovom svetu civilizovana svesna bića žive u Commonwealthu, gde za ugodnost svoje svakodnevice plaćaju tako što se pridržavaju veoma strogih pravila. Oni koji prekrše neko od tih pravila bivaju izgnani u Downside, izvitoperenu pustaru punu sirove magije koja neprestano utiče na um i telo svih koji se nađu u njemu. Vi ste jedan od takvih izgnanika koji se budi bez ijednog sećanja na svoj prethodni život kada ga pronađu tri maskirana stvorenja. Pričajući sa njima saznajete da imate sposobnost koja je prava retkost u ovom svetu – vi umete da čitate. Kao Čitač, dobijate pristup knjigama u njihovoj čarobnoj kočiji i započinjete da odmotavate zamršeno klupko događaja koji su vas doveli tu gde ste.

Iako vam je razlog zašto ste proterani iz Commonwealtha još uvek misterija, saznajete da postoji način da zaslužite čast da se vratite, tako što ćete učestvovati u čudnim obredima (Rites) koji najviše liče na sportska takmičenja nastala mešanjem košarke, američkog fudbala i magije. Ukoliko pobedite u dovoljno klasičnih obreda, dobićete priliku da se borite u Liberation Riteu gde je nagrada za pobedu mogućnost da jednog člana svoje družine vratite iz Downsidea u Commonwealth. Ti obredi su glavna mehanika ove igre i predstavljaju obračun dva tima od po tri igrača. Na kružnom terenu svaki tim čuva svoju lomaču (engl. pyre) dok pokušava da ugasi protivničku. To radite tako što pokupite nebesku kuglu sa centra terena i zaletite se sa njom, ili je ubacite u protivničku lomaču, dok istovremeno sprečavate drugi tim da isto uradi vama. Svaki učesnik u obredu koji ne nosi loptu oko sebe formira energetsku barijeru kojom može, pasivno ili projektovanjem, da privremeno protera članove protivničkog tima sa bojnog polja. Sem toga, svaki lik ima specifičnu kombinaciju brzine kretanja, veličine lične barijere i specijalnih poteza, kao što su lebdenje ili skokovi. Zbog svega toga, kao i činjenice da direktno upravljate samo jednim likom, dok ostali stoje tamo gde ste ih ostavili, riteovi u Pyreu nisu samo test vaših refleksa, nego predstavljaju i taktičko-strateški izazov. Pre svakog ritea birate koja tri lika vodite u borbu, kao i artefakte kojima ćete pojačati njihove sposobnosti. U zavisnosti od specifičnih uslova borbe, neki član družine može da vam bude privremeno nedostupan. Zbog toga nećete moći da nađete jednu taktiku ili setap kojim ste idealno zadovoljni i da sa njim furate bez prestanka, nego je neophodno da ovladate čitavim širim spektrom taktika. Situacija sa izborom članova tima se dodatno komplikuje pobedama u Liberation Riteovima nakon kojih morate da se zauvek rastanete od nekog od članova družine, a to će uglavnom morati da bude neki od onih koje najčešće koristite. Stariji ljubitelji SF-a neće moći da se otmu utisku da su namerno stavljeni u poziciju slično kao Salou (Rutger Hauer) iz filma „Salute of the Jugger” – vi ste tu da vodite malu družinu kroz seriju borbi u pustari kako biste svojim prijateljima omogućili da nađu bolji život, ali ne i da se sami izbavite.

Kombinacija sporog, promišljenog narativnog dela i dinamičnih okršaja koji podsećaju na sport nastao mešanjem košarke, američkog fudbala i magije.

Riteovi su sami po sebi dovoljno zabavni da zaintrigiraju veliki broj igrača. Upravo zato Pyre nudi i Versus mod u kom možete da igrate protiv računara ili drugog igrača na istom računaru/konzoli i to bez ograničenja ili postepenog otključavanja likova. Ipak, ovo je Supergiantova igra, što znači da je pripovedanje jednako bitan deo kao mehanika. Donekle u skladu sa tim što je vaš lik Čitač, donekle da bi se doprinelo mističnoj atmosferi i postepenom otkrivanju, najveći deo informacija dobijate tekstualnim putem. Dijalozi sa svim likovima koje srećete zapravo su serije tekstualnih kartica, praćeni nerazumljivim ćeretanjem koje „glumi” glasove. Jedini „pravi glas” u igri je najavljivač tokom riteova koji se, sasvim uspešno, trudi da imitira legendarnog Vinsenta Prajsa. Dok čitate tekstualne segmente, često imate opciju da u priču uđete dublje tako što ćete preći mišem preko reči koje su ponekad osvetljene, da biste dobili dodatne informacije u pop-up prozorčiću. Sem toga, tu je interakcija sa predmetima u unutrašnjosti kočije kojom putujete kroz Downside. Na prvom mestu je stara knjiga u koju dodajete stranice tokom svojih avantura, ali u kočiji su i drugi objekti i likovi, koji odslikavaju vaš trenutni progres i ponekad nude još neki komadić slagalice koju sastavljate.

Jedina direktna zamerka Pyreu je nedostatak online multiplayera, tako da možete da igrate samo protiv prijatelja u lokalu. Ipak, čini nam se da je bitniji problem igre to što između dinamičnosti riteova i promišljene, melanholične atmosfere narativnog dela postoji svojevrsni raskorak koji neće odgovarati svakom igraču. Neko će želeti da se akcija borbi dešava brže, bez „trošenja vremena” na spore delove posvećene priči, te za ovakve igrače postoji Versus mod. Druga grupa ljudi će želeti da više vremena posveti uživanju u veličanstvenoj atmosferskoj muzici i nerealnoj lepoti bizarnih pejzaža Downsidea, i oni će morati da se pomire sa stanjem stvari. Na kraju, ako ste među onim igračima kojima je balans u Pyre „baš kako „treba”, očekuju vas brojni sati uživanja i nećete imati sumnje u to da je ovo najbolja igra koju su Supergiantovci napravili do sada.

Dragan KOSOVAC

 
LawBreakers
Sudden Strike 4
Pyre
Šta mislite o ovom tekstu?
The Long Dark
Ken Follet’s The Pillars of the Earth – Book 1: From the Ashes
Aporia: Beyond the Valley
StarCraft Remastered
>OBSERVER_
Hellblade: Senua’s Sacrifice
Immortal Planet
CMS 2018: Car Mechanic Simulator 2018
Strike Vector EX
Phantom Trigger
Sniper Elite 4: Deathstorm
Graceful Explosion Machine
Darkwood
Nidhogg 2
Solstice Chronicles: MIA
The Original Journey

Platforma:
Windows, Linux, MacOS, PS4
Potrebno:
Core i3 2,0 GHz / Athlon II X3 455, 2 GB RAM, Geforce GT 720 v2 / Radeon R7 240, 1 GB VRAM, DirectX 9.0c
Poželjno:
Core i5 2,4 GHz / Phenom II X4 965, 2 GB RAM, Geforce GT 740 v2 / Radeon R7 250X, 2 GB VRAM, DirectX 11
Veličina:
9 GB
Adresa:
goo .gl /R48L5h

85
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera