TEST PLAY<>
082017<><>

Blitzkrieg 3

Ne znamo da li je franšiza Heroes of Might & Magic ukleta, ali neosporna je činjenica da čim se neki studio prihvati rada na novom nastavku, posao im kreće silaznom putanjom, a neretko završe i sa katancem na vratima. Ruski Nival je bio na vrhuncu slave kada ga je Ubisoft angažovao za peti deo Heroja. Narednih deset godina spiskali su na svega dva projekta – pay2win MMORPG i MOBA igru. Da li je novi Blitzkrieg ruka spasa koja će ih izvući iz živog blata u kome se nalaze ili samo jalovo koprcanje koje još brže vodi ka dnu?

Treće izdanje jedne od kultnih real-time strategija o Drugom svetskom ratu predstavlja amalgam izvorne igre i savremenih trendova gejming industrije.

Treće izdanje jedne od kultnih real-time strategija o Drugom svetskom ratu predstavlja amalgam izvorne igre i savremenih trendova gejming industrije i pripada hibridnom MMORTS žanru. Ovo je zapravo fensi način da kažemo da Blitzkrieg 3 koristi omraženi always online sistem, tj. zahteva stalnu vezu sa internetom, čak i kada igrate kampanju za jednog igrača.

Kao i u prethodna dva dela, okosnicu trojke čine tri prilično duge kampanje: sovjetska, nemačka i saveznička. Svaka od njih sastoji se iz nekoliko istorijskih bitaka, neophodnih za dalje napredovanje, kao i niza manjih neobaveznih okršaja, koje ne bi trebalo preskakati jer donose preko potrebno iskustvo i otključavaju nove jedinice. Pokriveni su svi frontovi i gotovo sve značajnije bitke evropskog teatra operacija, a posebno su zanimljive situacije u kojima ćete jednu istu misiju prelaziti dva puta, ali na suprotnim stranama, poput desanta na Krit ili opsade Sevastopolja, gde ćete u sovjetskoj kampanji jurišati na gargantuanski merzer Karl, a zatim u ulozi Nemaca imati zadatak da ga po svaku cenu odbranite.

Nezamislivo je da Blizkrieg 3 na dan izlaska bude prepun bagova, a čitave dve godine je proveo u Early Accessu, gde su hiljade igrača plaćale da budu beta testeri.

Zadaci u misijama nisu preterano inventivni i uglavnom se svode na zauzimanje određenog položaja ili neutralisanje protivničke artiljerije i protivvazdušne odbrane, uz par izuzetaka u defanzivnim misijama. Veterane prvog dela razočaraće činjenica da je logistika, tj. snabdevanje jedinica municijom i gorivom, ponovo izostala, čak su i kamioni potpuno izbačeni, pa više nije moguće brzo izmeštanje artiljerijskih baterija i protivtenkovskih topova. Iako oslabljen (više nema dvogled), snajperista je i dalje suvereni vladar bojišta i u kombinaciji sa samohodnom artiljerijom može bez problema da očisti celu mapu.

Izgradnja baze i dalje ne postoji, pa misiju morate izgurati sa snagama koje ste poveli u bitku i pojačanjima iz rezerve. Pozivanje jedinica iz rezervnog sastava vrši se pomoću poena koje dobijate izvršavanjem sporednih zadataka. Ovi poeni se takođe koriste i za pozivanje off-map artiljerije i vazdušne podrške (lovaca, strateških i jurišnih bombardera, te transportnih aviona za padobranski desant).

Pored svih bagova i nedostataka, tri kampanje donose preko trideset sati WWII plezira, što ne bi trebalo da propustite.

Način sakupljanja jedinica podseća na Nivalovu tower defense igru Prime World: Defenders – svaka jedinica predstavljena je odgovarajućom kartom i vaše mogućnosti u multiplayer segmentu igre najviše zavise od snage špila koji posedujete. Šema za označavanje kvaliteta karata bojama pozajmljena je iz sveta MMORPG naslova. Bele karte su najslabije, srednje jačine su zelene i plave, a najjače, epske jedinice su u ljubičastoj boji, gde se kriju IS-3, Maus ili američki lovac na tenkove T28. Najveći deo špila otključaćete kroz kampanju. Da biste ga kompletirali prinuđeni ste na grind u skirmish modu, gde za pobedu dobijate dve nasumične karte.

Autori navode da se Blitzkrieg 3 sastoji iz tri komponente: PvE, PvP i PvAI, što eksplicitno govori da kampanja nema nikakav vid veštačke inteligencije protivnika. I nakon petnaest godina, neprijateljski tenkovi uopšte ne reaguju na indirektnu vatru i stajaće u mestu sve dok im ne uđete u vidokrug, a čak ni tada ne umeju da najjači, frontalni deo tenka okrenu u smeru iz koga pucate. Situacija je nešto bolja u skirmishu, gde igrate protiv „prvog AI-a po principu neuronske mreže”, od milošte nazvanog Boris, koji je navodno na ravnoj nozi sa igračem i nema uvid u skrivene podatke o stanju na terenu, a može da analitički prati vaše poteze, da na njih adekvatno reaguje, pa čak i da predviđa vaše poteze. Čak i da je sve ovo tačno, sam koncept skirmisha koji se sastoji u zauzimanju kontrolnih punktova i njihovoj odbrani dok ne sakupite dovoljno poena za pobedu, ne dozvoljava ni vama ni kompjuterski vođenom protivniku smišljanje taktike. Ako tome dodamo i mali broj mapa u rotaciji, ovaj mod veoma brzo postaje dosadan.

Pored standardnog multiplayera koji funkcioniše po istom principu kao i skirmish, Blitzkrieg 3 nudi još jedan mod po ugledu na Clash of Clans, ultrapopularnu zanimaciju sa mobilnih telefona. Naime, igrač organizuje odbranu svoje baze koristeći sve kartice iz trenutnog špila, ali u slučaju napada drugog igrača nema direktnu kontrolu nad odbranom, već je ona prepuštena AI-u. Ovde imate pristup i odbrambenim strukturama poput bunkera, mitraljeskih gnezda, protivtenkovskih ježeva...

Nezamislivo je da igra koja je čitave dve godine provela u Early Accessu, gde su hiljade igrača plaćale da budu beta testeri, na dan izlaska bude prepuna bagova, ali Blitzkriegu 3 je i to uspelo. Nasumična izletanja u Windows, problemi sa učitavanjem snimljene pozicije, mušičava detekcija protivničkih jedinica, kratkotrajna zamrzavanja usled gubitka veze sa serverom, samo su neke od brojnih bubica koje će vam redovno skakati po živcima. Srećom, mnogi problemi su već ispravljeni kroz tuce zakrpa i verovatno će u bliskoj budućnosti sve biti ispeglano, ali ovakav nemar ipak ostavlja gorak ukus u ustima.

Jasno je da Blitzkrieg 3 nije igra koja će Nival vratiti na puteve stare slave, ali i pored svih bagova i nedostataka, tri kampanje donose preko trideset sati WWII zadovoljstva, što ne bi trebalo da propuste ni prekaljeni Blitzkrieg veterani niti oni koji se prvi put sreću sa igrom. Pohvalno je što Rusi nisu bili alavi što se cene tiče, pa će vaš budžet biti olakšan tek za polovinu uobičajene cene AAA naslova.

Darko MIHOKOVIĆ

 
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
CRYPTARK
Get Even
Final Fantasy XII: The Zodiac Age
Diablo III: Rise of the Necromancer
Aven Colony
Black The Fall
Nex Machina
Blitzkrieg 3
Šta mislite o ovom tekstu?
Cars 3: Driven to Win
Yonder: Cloud Catcher Chronicles
Cold Waters
Redeemer
Antihero
Sundered
Micro Machines World Series
Crusader Kings II: Rajas of India, Charlemagne, Way of Life, Horse Lords, Conclave, Reaper’s Due, Monks and Mystics
Beans – The Coffee Shop Simulator
Vanquish

Platforma:
Windows, Mac OS
Potrebno:
Core 2 Duo na 2,6 GHz ili ekvivalent, 2 GB RAM, GeForce GT 240 ili Radeon HD 6570
Poželjno:
Core i7 ili ekvivalent, 8 GB RAM, GeForce GTX 780 ili ekvivalent
Veličina:
10,2 GB
Adresa:
blitzkrieg .com

74
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera