TEST PLAY<>
082017<><>

Get Even

Šta je najveći problem filmova, igara i drugih oblika mainstream zabave? Apsolutna predvidljivost, rekao bih. Gledajući „Life”, SF film o transparentnoj amebi s Marsa koja proždire posadu svemirske stanice, sa stopostotnom tačnošću sam predvideo redosled umiranja nesrećnih naučnika, kao i bijedno smišljeni twist na kraju balade. Iznenadite me, o kreatori kontenta!

Get Even je mešavina detektivsko-narativne akcione avanture, survival horora, pucačine i šunjačine.

Zatražio sam i dobio. Get Even, mešavina detektivsko-narativne akcione avanture, survival horora, pucačine i šunjačine, jeste igra koja je toliko snažno udarena mokrom čarapom da je ostala permanentno moisturizovana. Get Even je sulud naslov, ali sistemski i narativno smislen, ne blesav i retardiran kao, recimo, Deadly Premonition. Ovo je jedna od igara čije je realno dočaravanje od strane bilo kog entiteta koji nije vaš mozak osuđeno na propast, tako da sve što ćete pročitati u ostatku teksta shvatite kao četvrt-uspeli novinarski polufabrikat.

Get Even počinjete avanturističko-pucačkim segmentom u kojem vam igra predstavlja centralni lajtmotiv priče, dramu izvesnog Koula Bleka, bivšeg vojnika i sadašnjeg plaćenika, koji upada u napušteno skladište da bi otetu devojku spasao od kidnapera. Nakon malo bauljanja i nekoliko likvidacija, Crni Kole nalazi žrtvu vezanu za stolicu i opasanu eksplozivom. Iako je uneo ispravan kôd za razminiranje, bomba eksplodira i sve odlazi u konfuzno sivilo, nakon čega se naš zbunjeni junak materijalizuje u dvorištu napuštene ludnice. „Dođi u zgradu B”, kaže SMS izvesnog Reda, a vi, nemajući drugog izbora osim šunjanja po nepokošenoj travi koju srednje žalosno dočarava Unreal Engine 3, krećete ka zgradi B... U ovoj tački počinje mindfuck priča koja će se do kraja (uspešno) truditi da vas drži u magli po svim ključnim pitanjima, a posebno o tome da li ste živi ili niste i šta je realno, a šta nije. Ludnica i njeni hodnici prepuni štićenika sa VR kacigama koje stimulišu podsvest (jednu na glavi imate i vi) funkcionišu kao čvorište iz kojeg se misaono teleportujete u ključna sećanja iz vaše bliže prošlosti, trudeći se da se setite ko ste, šta ste i šta se od vas traži. Misteriozni glas koji vas sve vreme navodi ima sopstvenu agendu čijih fragmenata ćete progresivno postajati svesni nakon svake uspešno kompletirane misije. Složena priča igre bavi se korporativnom špijunažom, porodičnim tragedijama, posledicama pogrešnih odluka i kajanjem. Get Even ima dva kraja, a oni u izvesnoj meri zavise od vašeg pristupa akcionim deonicama igre. Snikere, generalno, očekuje jedan, a ubice drugi, mada ishod zavisi i od binarnih odluka na kraju kampanje. Konfuzno? O da...

Igra prati Koula Bleka, bivšeg vojnika i sadašnjeg plaćenika, koji upada u napušteno skladište da bi otetu devojku spasao od kidnapera.

Kao što rekoh na početku, Get Even se sastoji od mešavine nekoliko žanrova koji deluju kao da su veštački prilepljeni jedan na drugi, ali nekako ipak funkcionišu u kontekstu storije. Gejmplej se mahom vrti oko dva krucijalna gadžeta, mobilnog telefona i puške koja puca pod uglom (corner gun): prvi će biti dominantan u avanturističko-narativnim deonicama igre, dok je drugi senterpis njenih pucačkih segmenata. Mobilni telefon ima nekoliko korisnih aplikacija koje ga čine ekvivalentom federacijskog trikordera: skener dokaznog materijala, emiter ultraljubičastog svetla, real-time mapa terena i nekoliko drugih appsa osnovne su alatke za rešavanje relativno jednostavnih puzzli u igri. Recimo, šifru za elektronsku bravu koja vam zaprečava dalje napredovanje saznaćete skeniranjem zidova UV lampom (ima, naravno, i komplikovanijih primera). Svaki dokaz koji pronađete i skenirate za promil ili dva će raspršiti maglu konfuzije u kojoj se sve vreme saplićete nalazeći permanentno mesto u virtuelnoj prostoriji s dokazima kojoj možete pristupiti iz „početne” sobe u sanatorijumu. Nalaženje i prikupljanje svih elemenata tog mozaika predstavljaju izazovnu metaigru koja će posebno dobro leći igračima koji svuda vole da vide sto posto progresa.

Pucački segment igre je njen najslabiji element. Ugaona puška, koja je u stanju da puca pod uglom od 90 stepeni (levo ili desno), toliko je moćna da nesrećnici s druge strane nišana nemaju nikakvu šansu, tako da se sve svodi na bizarno rešetanje bespomoćnika. Ako želite da izbegnete ovo gađanje riba u buretu, šuterske sekcije možete da kompletirate šunjanjem, što stvara frustraciju na drugoj strani spektra jer je sneaking izuzetno neprecizan i rogobatan, bez ikakvih indikacija da li ste tihi i neprimetni ili niste. Iako od multižanrovske igre s akcentom na priči ne treba očekivati Splinter Cell, neki nivo kvaliteta je ipak potreban da se sve ne bi svelo na umornu gnjavažu.

Get Even ima dva kraja, a oni u izvesnoj meri zavise od vašeg pristupa akcionim deonicama igre.

Da biste Get Even doživeli na pravi način, morate da ga igrate odmorni i raspoloženi za mindfuck. Ako ste iole u tesnacu s vremenom ili ste nervozni zbog bilo čega drugog, budite sigurni da će vas igra nervirati do balčaka, pojačavši minus sentiment od kojeg patite. Coktaćete jer vas zavlači, mrštićete se jer vam servira kriptičnost bez brzog razjašnjenja i trudićete se da zbrzate sadržaj koji je dizajniran da se polako upije. Nervozno bindžovanje poglavlja u igri proizvešće efekat sličan proždiranju nedeljnog ručka za pet minuta – biće vam podjednako muka i žao što ste udahnuli supu, sos i meso bez potrebnog sejvorenja.

Ah, da, bitna informacija za kraj... Iako totalno zvuči kao da Koulu glas pozajmljuje Šon Bin, u pitanju je izvesni Edvard Dogljani, verovatno najbolji glasovni impersonator Edarda Starka kog je novac mogao da kupi.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
CRYPTARK
Get Even
Šta mislite o ovom tekstu?
Final Fantasy XII: The Zodiac Age
Diablo III: Rise of the Necromancer
Aven Colony
Black The Fall
Nex Machina
Blitzkrieg 3
Cars 3: Driven to Win
Yonder: Cloud Catcher Chronicles
Cold Waters
Redeemer
Antihero
Sundered
Micro Machines World Series
Crusader Kings II: Rajas of India, Charlemagne, Way of Life, Horse Lords, Conclave, Reaper’s Due, Monks and Mystics
Beans – The Coffee Shop Simulator
Vanquish

Platforma:
PC (Windows, PlayStation 4, Xbox One)
Potrebno:
Intel Core i5 ili ekvivalent, 8 GB RAM, GeForce GTX 660 ili Radeon HD 7870
Poželjno:
Intel Core i7 ili ekvivalent, 8 GB RAM, GeForce GTX 970 ili Radeon RX 480
Veličina:
31 GB
Adresa:
www .getevengame .com
Kontakt:
ComputerLand Games

72
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera