TEST PLAY<>
082017<><>

CRYPTARK

Hiperprodukcija igara nezavisnih developera ima mnoge blagotvorne uticaje na scenu u celini, ali i nesrećnu posledicu u vidu pojedinačne nevidljivosti u hordama naslova koji se pojavljuju na dnevnoj bazi. Stalno se dešava da više nego solidne igre nikad ne izađu iz magle i dođu do očiju publike, a usud neupadljivosti nekad zaista deluje nepravedno. CRYPTARK je igra koja bi pre deset godina, usred hladnog rata između PC-a i konzola kad je dobrih igara bilo srazmerno malo, bezrezervno bila dizana u nebesa i pominjana na svakom koraku. U današnjoj poplavnoj klimi, međutim, samo je još jedna dobra stvar zakopana u dubinama menija „new releases” na Steamu, delimično vidljiva na dan izlaska, ali osuđena da je već sutra prekriju šut i šaš.

Ovo je surova ali pravedna roguelike pucačina koja kombinuje bullet-hell, twin stick 2D akciju, blagu RPG progresiju i taktički pristup rešavanju nivoa.

CRYPTARK je surova ali pravedna roguelike pucačina koja kombinuje bullet-hell, twin stick 2D akciju, blagu RPG progresiju i taktički pristup rešavanju nivoa. U ulozi ste lidera/operatora malog preduzeća za manipulaciju svemirskim otpadom koje dobija lukrativni ugovor za „obradu” groblja napuštenih brodova u cilju ekstrakcije tehnologije i artefakata. Ultimativni cilj vaše ekskurzije u drevne grdosije prepune odbrambenih sistema koji rade kao podmazani jeste probijanje do centra groblja i infiltracija na titularni flegšip CRYPTARK radi pljačke tehnološkog blaga. Da biste ga locirali, prethodno morate da očistite pet progresivno težih, proceduralno generisanih olupina i zaradite dovoljno para za opremu potrebnu za finalni šoudaun.

CRYPTARK je igra u kojoj se sve vrti oko para. Podešavanje robotskog odela za infiltraciju u olupine dodavanjem oružja, opreme i „konzumablsa” traži novac koji zarađujete odrađivanjem primarnih i sekundarnih zadataka. U većini slučajeva balans između novca potrošenog za opremu i zarađenog u misiji biće vrlo tesan, ne ostavljajući vam prostora za previše grešaka u kampanji. S obzirom na to da je igra koncipirana kao akcioni roguelike, svaki poraz, to jest gubitak jedinog života koji imate (u svakoj pojedinačnoj misiji), podrazumeva permanentno bačen novac. Ako odete u minus, kampanja je gotova i morate da počnete novu, od nule. Margina za greške u igri je minimalna jer imate lufta za jednu ili dve nekompletirane misije, eventualno tri ako ste prethodne odrađivali na posebno dobar način i zaradili natprosečan keš.

Igra koja bi pre deset godina, usred hladnog rata između PC-a i konzola kad je dobrih igara bilo srazmerno malo, bezrezervno bila dizana u nebesa i pominjana na svakom koraku.

Kad odlučite šta nosite u misiju i odaberete jednu od ponuđenih olupina za upad i prepad, vreme je za akciju. Svaki napušteni brod krcat je dronovima, turelama i različitim sistemima za samozaštitu i eliminaciju uljeza, tako da od prve sekunde ulećete u vrelu supu zraka i metaka koju nije lako preživeti. Sistem kontrole je klasičan twin-stick šablon u kojem levim thumbstickom na kontroleru manevrišete, a desnim nišanite i pucate. Ako ste mazohista koji spava na ekserima i jede staklenu vunu, možete pokušati da igrate i tastaturom i mišem, ali to vam zaista ne preporučujem. Cilj svake misije jeste uništenje centralnog kompjutera, kojem prethodno morate da rasturite generator štita koji je najčešće smešten na drugom kraju broda. Tu su i drugi sistemi zbog kojih ćete čupati kosu, nalik na dispenser borbenih dronova, centar za opravku koji će za minut rekonstruisati svaki uništeni sistem, alarmna centrala, kontrolor turelnih topova, sistem za zaključavanje paluba... Svi vam smetaju na svoj način, ali u igri nemate vremena za posebno temeljan pristup njihovom čišćenju zbog vremenskog limita koji vam visi nad glavom (5-9 minuta). Ako ga prekoračite, platićete masivne penale, ali svaki sekund koji uštedite podrazumeva novčani bonus. U svakom brodu imate i nekoliko podstanica sa šemama za novo oružje i opremu koji postaju dostupni u sledećoj misiji. Početni arsenal je relativno bogat, ali desetine novih balističkih i energetskih pucaljki, ovakvih ili onakvih štitova, bacača mina, raketa i granata i drugih utenzilija pomažu da borbenu taktiku u potpunosti prilagodite sopstvenom ćeifu.

Prepad na svaku olupinu, dakle, mora da bude pažljivo isplaniran, kako u smislu putanje kojom ćete se kretati u njenoj dubini tako i po redosledu uništavanja sistema i korišćenja odgovarajućeg oružja i opreme (koji, takođe, ne bi trebalo da koštaju više nego što ćete zaraditi u misiji). CRYPTARK na prvi pogled deluje apsolutno nemilosrdno, ali iako će vam u prvim minutima izgledati kao da nemate nikakve šanse da počistite makar jedan osrednji brod, igra će vam vrlo brzo ući u prste i sve će postati drastično lakše. Uspeh će u velikoj meri zavisiti od nalaženja kombinacije oružja i hardvera za podršku koja će vam dobro „leći” i vežbanja dok vam kretanje, nišanjenje i pucanje ne postanu druga priroda.

CRYPTARK na prvi pogled deluje apsolutno nemilosrdno, ali igra će vam vrlo brzo ući u prste i sve će postati drastično lakše.

Pomalo mi je žao autora igre... Nakon dve godine transparentnog razvoja u Steamovom early access programu, konstantnih apdejtova koji su oštricu gejmplej izazova izbrusili do perfekcije i ogromnog truda da sve elemente igre ušiju i okuju da rade kao podmazani, CRYPTARK je kupilo svega nekoliko hiljada ljudi na PC-ju (za PS4 nemam podataka, ali sumnjam da je broj drastično veći). Ovakve stvari prosto demotivišu čoveka u razmišljanju o samostalnom zaranjanju u vode gejm developmenta – na jednog autora Stardew Valley koji se kao Baja Patak kupa u prepunom trezoru dođe deset hiljada CRYPTARKA koji će večerati filete od pacova jer nemaju para ni za pavlaku. Svet je surov kao Surija.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
CRYPTARK
Šta mislite o ovom tekstu?
Get Even
Final Fantasy XII: The Zodiac Age
Diablo III: Rise of the Necromancer
Aven Colony
Black The Fall
Nex Machina
Blitzkrieg 3
Cars 3: Driven to Win
Yonder: Cloud Catcher Chronicles
Cold Waters
Redeemer
Antihero
Sundered
Micro Machines World Series
Crusader Kings II: Rajas of India, Charlemagne, Way of Life, Horse Lords, Conclave, Reaper’s Due, Monks and Mystics
Beans – The Coffee Shop Simulator
Vanquish

Platforma:
PC (Windows), PlayStation 4
Potrebno:
Intel Core2Duo ili ekvivalent, 1 GB RAM, Geforce 9600 GS ili Radeon HD 4000
Poželjno:
Intel Core2Quad ili ekvivalent, 4 GB RAM, GeForce 630 GT ili Radeon HD 6670
Veličina:
713 MB
Adresa:
www .cryptark .com

82
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera