PRVI UTISCI<>
062017<><>

Quake Champions

Utisak o Quake Champions beti nameravao sam da počnem blagim kaštigovanjem Bethesde u sledećem stilu: „Biti vlasnik brenda kao što je Quake i ne monetizovati ga tolike godine svedoči o...”, a onda sam sâm sebi opalio macolu. Brend? Monetizovanje? Targetiranje demografije? Smejao sam se prijateljima koji su usvojili korporativni devilspeak samo da bih ga neprimetno usvojio i sâm.

S nekima od tih prijatelja igrao sam Quake i Quake II u multiplayeru dok su napolju padale bombe i tada se nisam mnogo smejao, što zbog bombi, a što zbog činjenice da nikad nisam dovoljno uvežbao railgun da bih mogao da ugrozim Đuru ili Mitu (zvanog „Smrt” jer, između ostalog, nije imao problema s railgunom). Quake multiplayer nikad nije uspeo da mi uđe u prste kao što je Z godina kasnije uspelo igrama Battlefield i Call of Duty. Zao posmatrač sa još zlijim jezikom rekao bi da je Quake jednostavno prebrz za moje sinapse, s čime se ne bi složio onaj ko me je video kako igram kantri line dancing i ostajem sinhronizovan i u najtežim nožnim kombinacijama.

Za serijal Quake sam, dakle, intimno vezan i baš zbog toga nisam siguran da li ga je trebalo dizati iz nekropole. Čak i pre dve decenije, kad su na pucačkoj multiplayer sceni imale minimalnu konkurenciju, Quake igre bile su vrlo specifična niša namenjena vrlo specifičnoj publici. Prosečan homo-sapiens nema reflekse za Quake, već je u najboljem slučaju optimizovan za znatno sporije stvari: World of Tanks i CS: GO nisu toliko popularni bez razloga... U 2017. godini, kad će svaki pridošlica koji pretenduje da postane e-sports ikona biti nemilosrdno samleven brutalnom konkurencijom, superbrzi i ludi Quake moraće da ima više sreće nego pameti da bi uopšte bio primećen pored behemota kao što je Overwatch.

Na prvi pogled, Quake Champions je rebootovan Quake III: Arena, kojem je, pored ovovekovnog vizuelnog ruha, dodato taman toliko friških elemenata da ne odbije veterane, ali da privuče radoznale klince kojima pojam „Quake” odzvanja u ušima kao što je „narodnooslobodilačka borba” odzvanjala u glavama moje generacije. To je i dalje arena shooter sa relativno kompaktnim mapama zasnovan na „trzaj” (twitch) gejmpleju, ali mu je, u skladu s vremenom, dodat element permanentne progresije (doduše, striktno kozmetičke) i mogućnost igranja s različitim herojima koji imaju različite osobine (ne samo manji ili veći hitbox kao u QIII Arena). Da li je to zli Overwatch pustio pipke u sveti Quake, pita se zabrinuti purista dok odšrafljuje ručnu bombu? I da i ne. Više ne nego da, makar na polju osnovnog borbenog dizajna. Različitost likova u Quake Championsu pre svega je kozmetička, a sekundarno se razlikuju po brzini kretanja, podrazumevanoj količini healtha i oklopa, kao i po jednoj specijalnoj sposobnosti koja nema preterani značaj u casual igranju (možda će imati na pro sceni). Ipak, prosta činjenica da svaki lik može da koristi svako oružje negira svaku ozbiljniju (sistemsku) vezu sa Overwatchom, tako da nema razloga za sujeverni strah. Oklop i health ionako će biti instant modifikovani skupljanjem power-upova kojima je svaka mapa bukvalno načičkana u staroj, dobroj Quake tradiciji, a specijalke, nalik na Anarkijev self-heal kojim kompenzuje svoju malu HP liniju, nisu game changer.

Quake Champions je igra čije je funkcionisanje zamišljeno kao tzv. „opcioni free2play sistem”. Igra će moći da se nabavi na dva načina: besplatnim preuzimanjem koje podrazumeva da će igrač morati da grinduje da bi otključao druge likove osim defaultnog marinca ili kupovinom full verzije u kojoj će sve biti otključano od početka. Ovo je neophodan kompromis u skladu sa surovom situacijom na tržištu. Ako bi trebalo tražiti realnu dodirnu tačku sa Overwatchom, to bi bez sumnje bili loot sistem i napredovanje po nivoima. Quake Champions je igra koja sadrži čak tri različite valute i nekoliko različitih tipova kovčežića s plenom. Prva valuta je realni keš za koji kupujete „relikvije” koje garantovano sadrže neke epske gaće ili šejder za oklop, a drugi tip valute zarađujete u mečevima i ispunjavanjem dnevnih questova (ubij troje specijalnim napadom, napravi prvi kill u meču i slično) i za nju možete da kupujete loot pakete najnižeg nivoa, tj. one sa najmanjom šansom za nešto impresivno. Naposletku, tu je treći tip valute do kojeg se dolazi „disenčantovanjem” duplikata opreme, a za koji kupujete loot pakete srednjeg nivoa i koji dobijate i svakim „dingovanjem”. Na ovom mestu, 30% Quake veterana i purista kreće da plače i povraća, ali stara se godina nikad ne vraća, što bi rekao „Nervozni poštar”. Heroji su, dakle, ubačeni samo da bi se uzele pare na skinovima i drugim kozmetičkim detaljima. Hell, cela igra se suštinski vrti oko velikog SHOP dugmeta koje je zamenilo kežual satanizam kao dominantni lajtmotiv igre: kome se ovo ne sviđa, može slobodno da se vrati u 1997. godinu, uprti CRT monitor na leđa i organizuje ad-hoc LAN party od petka do ponedeljka i škole u kojoj će ceo nerd kružok do srede pričati o doživljajima sa LAN-a, ignorišući devojčice.

Da li je Quake Champions zabavan? Jeste, ukoliko ste ga ciljno instalirali i znate u šta se upuštate. Kad vidite da je bacač raketa ostao neizmenjen, da je rocket jump i dalje primenjiva taktika i kad prvi put napravite slasni masakr sa quad damage buffom, trebalo bi da budete od kamena da vam se brk ne nasmeje i želja za Kvejkom do zore ne probudi nakon dve decenije hibernacije... Ali, ako su vam godine igranja World of Tanksa/Warshipsa umrtvile reflekse, čeka vas surovo buđenje i beskrajna frustracija dok vam se neuroni ne prilagode specifičnom ritmu igre.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Dead Cells
Quake Champions
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera