TEST PLAY<>
062017<><>

The Long Journey Home

Svemirski road movie u prilično fino skockanom značenju tog pojma. Plovidba svemirom u izolovanom ili izgubljenom brodu uz neizvesnosti koje posadu čekaju u svakom sistemu, kontakti s vanzemaljcima koji imaju najrazličitije namere, potraga za resursima koji vam omogućavaju da nastavite putovanje, permanentna tenzija obložena slašću otkrivanja nepoznatog, nelinearnog, proceduralno generisanog svemira... Ima igrača koji ovo smatraju čistom poezijom, gejming ekvivalentom gozbe za um, oko, uši i dušu.

The Long Journey Home je priča o nesrećnom slučaju koji je prerastao u avanturu života (ili smrti) četvoročlane posade prvog eksperimentalnog hipersvemirskog broda koji je čovek ikad napravio.

Sve ocene su subjektivne, ali ocenu na kraju ovog teksta shvatite freakin’ subjektivnom: ja sam saker za starim Amiginim/MS-DOS hitovima kao što su Starflight, Exodus 3010 i Star Control 2, te nikako ne mogu da budem objektivan kad se posle Z godina dohvatim nečeg sličnog. Glad za ovakvim igrama pojačana je višedecenijskom prazninom. Da nije FTL-a i prijatnog mobilnog iznenađenja poznatog kao Out There, kosmos bi se sveo isključivo na statične 4X strategije i poneki zabludeli ili remasterizovani (Homeworld) RTS.

The Long Journey Home je priča o nesrećnom slučaju koji je prerastao u avanturu života (ili smrti) četvoročlane posade prvog eksperimentalnog hipersvemirskog broda koji je čovek ikad napravio. Umesto pitomog skoka u sistem Alfa Kentauri, hipersvemirski modul bacio ih je 37.500 parseka od Zemlje, to jest oko 123.000 svetlosnih godina daleko od kuće. Ako se setimo kakve probleme je imala posada USS Voyagera, bačenog samo 75.000 svetlosnih godina u Delta kvadrant, koja je pride na raspolaganju imala brod sposoban za warp 9,975, uigranu posadu, superiorne federacijske štitove i trikobaltna torpeda, možemo da pretpostavimo šta čeka četvoro nespremnih i sablaznutih naučnika na drugom kraju divlje galaksije, u brodu čije su odbrambeno-napadačke karakteristike malo jače od slane plazme.

U igri se ne svodi sve na igru brojeva i preživljavanje, već postoji i solidna doza rolplejinga, karaktera i lorea koji začinjavaju atmosferu sumornog survivalizma.

Čeka ih, pre svega, jurnjava za metalima, mineralima i gasom koji im omogućavaju da napune rezervoare i zakrpe rupe na oplati broda. Prva briga u igri biće vam učenje intersistemskog letenja, korišćenja potiska i gravitacije planeta i zvezda za skretanje uz uštedu goriva. Najteža stvar na početku biće „hvatanje” orbite planete na koju želite da sletite, što je preporučljivo vežbati do iznemoglosti u tutorijal misiji, pre skoka u nepoznato. By the way, za normalno igranje biće vam potreban gamepad (Xbox 360/Xbox One ili neki treći, XInput kompatibilan), dok korišćenje tastature i miša predstavlja pravo mučenje zbog zaguljenih analognih komandi igre.

Početna, nenabudžena planetarna sonda (lander) jeste krhka kantica s malim kapacitetom korisnog tereta i goriva, tako da ćete u širokom luku izbegavati problematične svetove s jakom gravitacijom, korozivnom atmosferom, lavom i drugim hazardima. Pored tehnike, lako se može desiti da se član posade povredi ili zagine (ako igrate na težem nivou). Prvih nekoliko sati uz igru biće veoma, veoma zaguljeno, bez obzira na iskustvo koje imate ispod pojasa. A onda će vam u jednom trenutku sve manje-više „kliknuti”: planetarne operacije prestaće da budu bauk, manje oštećenja usled veštijih sletanja podrazumevaće više resursa za trgovinu u vanzemaljskim stanicama, više trgovine doneće veći priliv novca, a više novca značiće jaču i bolju opremu koja će vam biti neophodna kako budete jezdili dublje u nepoznato crnilo. Težina igre eskalira amplitudalno jer vas nakon ove druge faze u kojoj ste uvežbali mehaničke osnove čekaju svemirski užasi zbog kojih ćete kampanju restartovati N puta. Čak i ako ste strpljivi, ne znači da ćete biti spaseni, što dobro zna svako ko je udarao čelom u zid FTL-a. Pozitivan ishod prosečne partije The Long Journey Home mnogostruko je neizvesniji od partije FTL-a... Ovo je nemoguće reći glasno, a ne pretrnuti.

Da biste uživali u TLJH, potrebno je da spadate u ljubitelje klasika kao što su Starflight, Exodus 3010 i Star Control 2.

U igri se ne svodi sve na igru brojeva i preživljavanje, već postoji i solidna doza rolplejinga, karaktera i lorea koji začinjavaju atmosferu sumornog survivalizma. Početnu posadu birate iz poola od dvanaest potencijalnih kandidata, vodeći računa čime izabrana osoba doprinosi vašem budućem uspehu i kakav koristan predmet ima u inventaru. Iako vam zvuči logično da probni pilot sa aparaturom za krpljenje oplate lendera ili naučnica s priborom za prvu pomoć vrede višestruko više od mlade blogerke s laptopom, srednja i napredna faza igre u kojima ćete se boriti za naklonost jedne ili više vanzemaljskih imperija lako vas mogu uveriti u suprotno. Vešto, simpatično blebetalo s talentom za uvlačenje može da vam bude korisnije od pilota koji je masan do lakata... Ličnosti vaše posade dolaze do izražaja i prilikom dauntajma dok letite ili farmujete resurse: često će se upuštati u spontane dijaloge, komentarišući situaciju, šanse za preživljavanje odnosno neki nedavni događaj ili će se svađati i raspravljati oko toga ko zapravo treba da komanduje brodom.

The Long Journey Home mnogima će biti superfrustrirajući zbog zaguljene orbitalno-gravitacione kinematike i vrlo mušičavog ponašanja lendera pri sletanju na planete, a zbog stalne potrebe za manuelnim rudarenjem svaki manje strpljiv igrač zaurlaće i igru deinstalirati već prvog dana. Da biste, dakle, uživali u igri, potrebno je da spadate u plemenite sakere s početka teksta, sposobne da plivaju gravitacionim bunarima i sunčaju se na radioaktivnim zracima crvenih džinova.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Prey
Endless Space 2
Little Nightmares
Everspace
The Surge
TumbleSeed
Injustice 2
Reservoir Dogs: Bloody Days
Warhammer 40K: Dawn of War III
Dragon Quest Heroes II
The Long Journey Home
Šta mislite o ovom tekstu?
Pinstripe
Regalia: Of Men and Monarchs
Expeditions: Viking
Hearthlands
Porno Studio Tycoon
NBA Playgrounds
Train Mechanic Simulator 2017
STRAFE
The Final Station: The Only Traitor
Slice, Dice & Rice
What Remains of Edith Finch

Platforma:
PC (Windows), PlayStation 4, Xbox One
Potrebno:
Intel Core2Duo ili ekvivalent, 4 GB RAM, GeForce 650 Ti ili Radeon HD 7790
Poželjno:
Intel Core2Quad ili ekvivalent, 8 GB RAM, GeForce 970 ili Radeon R9 380
Veličina:
13 GB
Adresa:
tljhgame .com

82
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera