TEST PLAY<>
062017<><>

Warhammer 40K: Dawn of War III

Na osnovu sveopšte tržišne saturacije igrama zasnovanim na Warhammer i Warhammer 40K licencama, statističar koji proučava entropiju mogao bi da zaključi samo jedno – sve se pretvara u Warhammer! Vaš posao, vaša porodica, stan i grad u kojem živite, sve će nakon × meseci mutirati u svoju Warhammer alternativu. Vi ćete se probuditi kao imperijalni gardista, vaša kola će postati land speeder, vaš šef inkvizitor, a pitoreskne livade Aranđelovca evoluiraće u mračnu površinu Kaurave III. Ne opirite se, nema svrhe, nadžak je jači, a jači tlači.

Dawn of War III je raskošna real-time strategija s odličnim multiplayerom i vrlo bogatom produkcijom.

Ako je neka uteha, najnovija Warhammer 40K igra ima maksimalni pedigre: u pitanju je treći nastavak u serijalu koji je godinama šurovao sa RTS i RPG uzusima, da bi se u trećoj oficijelnoj iteraciji gotovo kompletno svrstao u strateški tabor. Dawn of War III je raskošna real-time strategija s odličnim multiplayerom i vrlo bogatom produkcijom, ali i dosadnjikavim single-player modom i karakterom koji nije oštar, beskompromisan i mračan kao što smo navikli u prethodna dva nastavka.

Single-player kampanja sastoji se od sedamnaest dugačkih misija zasnovanih na „meh” zapletu o relikvijama iz eldarskih legendi na planeti Cyprus, orcima koji WAAGHUJU i Blood Ravens marincima koji spasavaju jubilarni milioniti sektor od invazije Xenosa. Dok Gavrilo Anđelković aka Gabriel Angelos brani Kuprešku visoravan, Alijini fanatici, orci i eldari, žele plen za sebe, što se preslikava u kampanjsku rotaciju koja predstavlja novinu za Dawn of War igre. Naime, kampanja nije podeljena na tri poglavlja od kojih bi jedno bilo orkovsko, drugo marinačko, a treće eldarsko, već se frakcije rotiraju nakon svake misije. Ovo smeta, plain and simple, i sprečava vas da uđete u fazon za multiplayer. Priča je, kao što rekoh, šupljikava i ne naročito interesantna, što dodatno otupljuje oštricu sadržaja za jednog igrača. Neke strane kolege sležu ramenima i kažu da po defaultu u real-time strategijama treba očekivati bezveznu single-player kampanju, što je glupost ravna tvrdnji da svaki narod ima vlast kakvu zaslužuje. Istorijski gledano, najbolji RTS naslovi nisu bili najbolji zbog multiplayera, već prvenstveno zbog fantastičnih single-player kampanja. Command & Conquer i njegov spinoff serijal Red Alert su živi i mrdajući dokaz da najbolji junaci, najbolja naracija i najbolje osmišljene misije nisu privilegija nekih drugih žanrova.

Nažalost, single-player mod je dosadnjikav, a karakter igre nije oštar, beskompromisan i mračan kao što smo navikli u prethodna dva naslova u serijalu.

U skladu s modernim SJW doktrinama, divno neotesani, agresivno ksenofobni šmek prošlih Dawn of War naslova je uškopljen i iskuvan na 100 stepeni da ne uznemiri ničija osećanja, a isto je urađeno i sa vizuelnom depikcijom nasilja na ekranu. Suffer not the alien to live? Biješe nekada... Ovo omekšavanje urađeno je vrlo, vrlo lukavo i u prvi mah ga nećete primetiti usled opšte kakofonije boja, zvukova, pirotehnike i sveopšte superšorke u misijama. Ali, nakon 20+ sati igranja, pokušaćete da se setite nečeg potentnog što je Gavrilo izvalio tokom misija i u brifinzima pred misije i ništa vam neće pasti na pamet. Onda ćete se setiti starih Donofovorova i animacije drednota koji uzima orka u ruku i lomi ga preko kolena, čega takođe više nema. Može da se navede još XYZ primera, ali i ovo je dovoljno da shvatite da je sve otišlo u Blizzard Entertainment.

Srećom, multiplayer uspešno vadi sve kestenje koje je u vatru ubacio smotani single-player. Misije su ponovo zasnovane na kontroli borbene zone putem zauzimanja i ojačavanja strateških tačaka koje obezbeđuju priliv resursa (materijali i struja) i mogu se igrati u skirmish modu protiv (sposobnog) AI-ja ili online protiv živih ljudi. Gradnja baze, skupljanje resursa i štancovanje jedinica u neizmenjenoj formi postoje samo kod marinaca, dok su orci i eldari koncipirani nešto drugačije. Orci, recimo, jedinice ne nadograđuju u bazi, već individualnim skupljanjem otpadaka (scrap) koji ostaju nakon uništenja protivnika, a eldari, ti galaktički elfovi, imaju štitove i brze jedinice koje mogu da teleportuju uz pomoć webway građevina. Novelti faktor gejmpleju daje redizajniran sistem herojskih jedinica: svaka frakcija ima nekoliko heroja koji napreduju po nivoima (sistem je jedinstven za single i multiplayer), čime otključavaju mogućnost promene borbenih specijalki i skinova, za šta se koriste lobanje (skulls), valuta koju zarađujete igranjem (brže u single-playeru, sporije u multiplayeru). Korišćenje heroja u multiplayeru zahteva posebne „herojske” poene koji se lagano pune protokom vremena u meču: slabiji heroji traže manje poena, dok diplojment najjačih teškaša poput imperial knighta Solarije traže deset poena. Negativna tendencija heroja u multiplayeru leži u činjenici da većina igrača ne preduzima ozbiljne manevre dok ne naštancuje bar dva heroja, što svaku partiju nepotrebno produžava za 15 minuta do pola sata.

Sanitizovani Warhammer 40K šmek i dosadna single-player kampanja su jaki argumenti da ovu igru kupite tek na nekom sniženju.

U skladu s modernim standardom nivelacije cena konzolnih i igara za PC, Warhammer 40K: Dawn of War III poneo je lansirnu cenu od 60 evra, što je suludo. Igra ne postoji u bilo kakvoj drugoj verziji osim za Microsoft Windows, tako da nema razloga za 10 evra razlike u odnosu na AAA PC prosek, a sanitizovani Warhammer 40K šmek i dosadna single-player kampanja sigurno briju dodatnih 10 evra sa realne cene. Ovaj sentiment, u prosečno oštrijoj formi, dele i igrači na Steam forumu. Sve u svemu, ako igru niste besplatno dobili u sklopu Asus promocije vezane za kupovinu hardvera (koja više ne važi), predlažem da sačekate neku sezonsku rasprodaju i nabavite je sa popustom od bar 50% koji će se sigurno desiti pre kraja godine.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Prey
Endless Space 2
Little Nightmares
Everspace
The Surge
TumbleSeed
Injustice 2
Reservoir Dogs: Bloody Days
Warhammer 40K: Dawn of War III
Šta mislite o ovom tekstu?
Dragon Quest Heroes II
The Long Journey Home
Pinstripe
Regalia: Of Men and Monarchs
Expeditions: Viking
Hearthlands
Porno Studio Tycoon
NBA Playgrounds
Train Mechanic Simulator 2017
STRAFE
The Final Station: The Only Traitor
Slice, Dice & Rice
What Remains of Edith Finch

Platforma:
PC (Windows)
Potrebno:
Intel i3 ili ekvivalent, 4 GB RAM, GeForce 460 ili Radeon 6950
Poželjno:
Intel i5 ili ekvivalent, 8 GB RAM, GeForce 770 ili Radeon 7970
Veličina:
30 GB
Adresa:
www .dawnofwar .com

72
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera