TEST PLAY<>
062017<><>

Reservoir Dogs: Bloody Days

Ko bi rekao da je već prošlo četvrt veka otkako se film „Reservoir Dogs”, režiserski debi slavnog Kventina Tarantina, pojavio u bioskopima i zauvek promenio lice kinematografije. Fantastična kombinacija specifične atmosfere, bravuroznih dijaloga i stilizovanog, ali i dalje ekstremnog nasilja, postaće zaštitni znak ovog autora i razlog što su njegovi filmovi tako popularni. Kada se u obzir uzmu popularnost i brojnost publike koja obožava Tarantinova ostvarenja, onda uopšte ne čudi da se neko odlučio da pretvori njegov režiserski prvenac u igru. Taj „neko” su Katalonci iz nezavisnog studija Big Star Games, a njihova igra po slavnom filmu je Reservoir Dogs: Bloody Days.

Reservoir Dogs: Bloody Days inspirisan je režiserskim debijem slavnog Kventina Tarantina.

Verovatno je najbolje odmah saopštiti lošu vest – ova igra, nažalost, nije ni približno dobra kao njena filmska inspiracija. Zapravo, reakcija većine igrača na ovaj naslov biće prilično negativna, jer njegov kvalitet preterano osciluje, a situacija je još gora ako očekujete nešto na nivou koji je bar negde u komšiluku dobrih starih „Uličnih pasa”. Okvirna radnja Bloody Daysa je zapravo najveća veza između filma i igre. Priča je smeštena u fiktivni Los Anđeles gde prepredeni gangster Veliki Džo okuplja grupu kriminalaca koji se međusobno ne poznaju kako bi zajedno počinili seriju pljački. Da bi se održala anonimnost, svaki krimos ima šifrovano ime: Mr. White, Blue, Brown, Orange, Blonde i Pink. To je to, skoro sve ostalo u igri apsolutno nema veze sa filmom. Nema veličanstvenih pesama sa radio stanice K-Billy’s Super Sounds of the Seventies, svi „šareni” kriminalci su potpuno novi likovi koji ni iz daleka ne podsećaju na glumce iz filma, a dijalozi među njima su retki, a njihovi pokušaji da evociraju uspomene na legendarne momente iz filma su u najboljem slučaju jadni. Muzička pratnja načelno nije toliko loša, ali ne može da se poredi sa soundtrackom filma. Takođe, igra ne izgleda loše sa dizajnom koji donekle podseća na Team Fortress 2, mada to ne dolazi do izražaja kod izometrijskog pogleda na akciju.

Šta nam onda ostaje u Bloody Daysu? Nasilje i vraćanje kroz vreme. Da, dobro ste pročitali, osnovna mehanika u ovoj igri je specifična mogućnost (to jest obaveza) da se vraćate kroz vreme. Dok ideja da u trenutku kada pljačka pođe naopako možete da se vratite u prošlost i izmenite događaje u svoju korist zvuči veoma interesantno, njena implementacija je u najmanju ruku nesrećna. U svakoj misiji vodite nekoliko Dogsa i upravljate svima, ali ne u isto vreme, nego naizmenično. Samo prvi lik u timu „pravi” vreme, odnosno njegovo obavljanje akcija nije vremenski limitirano, a u trenutku kada se prebacite na drugi lik, vreme se vraća unazad na momenat kada je prvi lik počeo da se kreće, i štoperica vam pokazuje koliko sekundi imate do trenutka kada je prvi lik inicirao „vremenski skok”. Nakon drugog lika, u timu na red dolazi treći i tako sve dok ne ispomerate sve članove tima i ponovo započnete upravljanje prvim koji odmotava „pravo vreme” misije unapred. Možda zvuči malo konfuzno, ali se savlada brzo i lako.

Najveći problemi igre leže u implementaciji osnovne mehanike kao i činjenici da su se autori iz Big Star Gamesa odlučili da „varaju” na dva veoma ružna načina.

Mehanika ponovnog odmotavanja vremena načelno nije toliko loša, a verovatno bi bila još bolja da se igra ne odvija u realnom vremenu, nego u nekom kvazipoteznom sistemu, kao i da je preglednost nivoa veća. Problem sa mehanikom je u njenoj implementaciji, kao i činjenici da su se autori iz Big Star Gamesa odlučili da „varaju” na dva veoma ružna načina. Prvo „varanje” je u tome da protivnici neretko pucaju na vas sa pozicije „izvan ekrana”, to jest ne vidite ih dok im se ne približite primajući metke (ili pucate na slepo u pravcu iz kog dolaze meci, usled čega ćete sigurno pogoditi nekog civila, što povlači rezultatski penal na kraju nivoa). Druga prevara krije se iza segmentiranosti nivoa koja neprestano vodi ka novim nepovoljnim situacijama. Naime, nakon što savladate osnovne postulate kretanja i pozicioniranja likova u okvirima sistema za skakanje kroz vreme, pošto se izborite sa paljbom neprijatelja koje ne vidite, doći ćete do kraja segmenta nivoa kada se pozicija automatski snima. U tom trenutku, umesto da glatko nastavite nivo pažljivim prelaženjem u sledeću prostoriju, kao što ste završili prethodni segment, igra vaše likove postavlja sama u sledeću prostoriju, najčešće u veoma glup položaj, i okružuje vas neprijateljima koji počinju da prangijaju. Tada bi, u idealnom slučaju koji je zamislio neko u Barseloni, trebalo da prvim Psom rešite par protivnika, zatim vratite vreme i drugim likom eliminišete drugu grupu neprijatelja pre nego što smrtno povrede prvog, onda trećim dodatno ispeglate situaciju i tako dalje. Umesto toga, potrošićete desetak sekundi i živote svih svojih likova da zapravo naučite gde su sve protivnici i kako najbolje da uhvatite zaklon sa svakim likom, zatim resetujete deonicu nivoa (uz novi penal u rezultatu koji to povlači za sobom) i onda pređete tu odvratnu prvu sobu bez mnogo problema i nastavite sa normalnim prelaženjem segmenta do kraja. Ako vam navedeno ne zvuči zabavno, to je zato što nije. Istina, nisu svi nivoi napravljeni tako da vas njihove deonice stalno bacaju u situacije koje se rešavaju isključivo resetovanjem segmenata uz učenje rasporeda protivnika, ali svaki put kada se to desi, animozitet ka ovoj igri podiže se za jedan stepen.

Legiju igrača koji su se nadali vrhunskoj zabavi uz naslov po jednom od omiljenih filmova, neće utešiti dve ironije vezane za Bloody Days. Prva je, očigledno, kako u ovom trenutku ljudi iz Big Star Gamesa žarko žele da sami imaju uređaj za vraćanje kroz vreme kako bi od ove igre napravili nešto zabavnije. Druga je da, na nekom meta nivou, neuspeh ove igre odslikava neuspeh pljačke u filmu. Ipak, ovo je igra u kojoj se tek na momente nazire kako bi mogla da bude zabavna, ali samo ako niste fan filma „Reservoir Dogs”. U tom slučaju bolje je da izbegnete ovu igru po svaku cenu, kako ne biste počeli da fantazirate o tome kako radite ružne stvari nekome iz Big Stara dok svira „Stuck in the Middle with You”.

Dragan KOSOVAC

 
Prey
Endless Space 2
Little Nightmares
Everspace
The Surge
TumbleSeed
Injustice 2
Reservoir Dogs: Bloody Days
Šta mislite o ovom tekstu?
Warhammer 40K: Dawn of War III
Dragon Quest Heroes II
The Long Journey Home
Pinstripe
Regalia: Of Men and Monarchs
Expeditions: Viking
Hearthlands
Porno Studio Tycoon
NBA Playgrounds
Train Mechanic Simulator 2017
STRAFE
The Final Station: The Only Traitor
Slice, Dice & Rice
What Remains of Edith Finch

Platforma:
Windows
Potrebno:
Intel Core i3-3230 / ekvivalentni AMD, 4 GB RAM, Geforce GTX 750/ ekvivalentni Radeon, 1 GB VRAM
Poželjno:
Intel Core i5 / ekvivalentni AMD, 8 GB RAM, Nvidia GTX 870 / ekvivalentni Radeon, 2 GB VRAM, DirectX 11
Veličina:
4 GB
Adresa:
reservoirdogs -videogame .com

49
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera