TEST PLAY<>
062017<><>

The Surge

Svi oni koji ne mogu da se pomire sa činjenicom da je The Ringed City bio poslednji DLC za poslednju Dark Souls igru, nedavno su dobili evropski metadon koji može da ublaži bolove koje izaziva skidanje s japanskog heroina. Nemački Deck13 Interactive po drugi put uspešno je fotokopiesiert borbenu mehaniku Souls igara, prevodeći fantasy formulu u SF okruženje na način koji je maštovitiji od prethodnog klona, Lords of the Fallen. The Surge, zapravo, mnogo više podseća na Bloodborne zbog apsolutne potrebe za aktivnom odbranom. Ovo je igra u kojoj stajanje u mestu i pokušaji blokiranja nisu validna taktika, već dovode do krvavog nosa i skršenih ruku.

Deck13 Interactive po drugi put uspešno kopira borbenu mehaniku Souls igara, a radnja se seli iz fantasy miljea u SF okruženje.

The Surge počinje bez pompe i uz vrlo kratku pripremu terena. Bliska budućnost, ekološka katastrofa, vladavina megakorporacija, jedan nesrećnik u invalidskim kolicima koji želi bolji život, da ga zgrabi poput tigra... Naš junak Voren je u istoj situaciji kao Džejk Sali po prispeću na Pandoru, ali umesto Na’vi avatara, dobija mehanički egzoskelet koji će mu ponovo omogućiti da hoda: korporaciji CREO potrebni su fizikalci koji voze moderne verzije viljuškara, a pogotovo očajnici nalik na Vorena koji nemaju drugi izbor. Long story short, tokom instalacije egzoskeleta dešava se kurcšlus, Voren pada u nesvest i budi se u trenutku dok ga odvlače na đubrište kao neuspeli hibrid. Na ovom mestu sve se pretvara u hard-core, melee akcioni RPG...

Industrijsko postrojenje u kojem se obreo pretrpelo je nesreću biblijskih razmera. Vorenove nesuđene kolege šljakeri izgubili su razum i beslovesno bauljaju okolo u svojim egzoskeletima, slepo jurišajući čim im uđete u vidno polje. U rukama drže bešavne cevi i druge delove rashodovanih industrijskih mašina i koriste ih kao hladno oružje. Ta tehnoskavendžerska sudbina čeka i vas: sve što želite da nosite, bilo da se radi o batini, čekiću, plazma sečivu ili grudnom modulu teškog radnog egzoskeleta, moraćete da iščupate s tela nekog nesrećnika. Bukvalno. Iako igra ima borbeni sistem koji je preslikan iz Bloodbornea, ipak donosi jednu bitnu novinu – mogućnost ciljanih udaraca u delove tela i njihovo odsecanje ili otkidanje. To surovije zvuči nego što izgleda, jer su visceralnost i prosuta creva uspešno maskirani metalom, uljem i kablovima, ali dok se ne naviknete na usporeni snimak nasilne akcije i mljackavo-škripavi zvuk kidanja mesa i metala, pravićete nekontrolisane grimase. Borbeni sistem, kao što rekoh, ne poznaje blokiranje štitom (pariranje postoji, ali je beskorisno), već svaki fajt zahteva kombinaciju skakanja u stranu (dodge) i udaraca koji protivnika izbacuju iz ravnoteže i sabotiraju zamah koji je započeo. Sve to funkcioniše zaista dobro, ali neizbalansirana težina vrlo brzo počinje da uzima svoj mentalni danak...

Naš junak Voren je u istoj situaciji kao Džejk Sali po prispeću na Pandoru, ali umesto Na’vi avatara, dobija mehanički egzoskelet.

The Surge je težak kao crna zemlja na leđima umornog crnca koji je teturajući nosi na Crni vrh. Iako nemam reflekse kao tinejdžer koga je ujela radioaktivna kobra, uspešno sam više puta kompletirao sve Souls igre i sve DLC pakete za njih (i Bloodborne), ali jednostavno nisam imao živaca da završim The Surge. Developer je valjda mislio da će kritiku igre utući izazivanjem strahopoštovanja indukovanog monstruoznom težinom i običnim mobovima koji vas ubijaju iz jednog ili dva udarca, ali u mom slučaju je rasturio delikatni količnik izazova i zabave i stvorio mi utisak da kulučim umesto da se zabavljam.

Ostatak sistema u igri takođe predstavlja reskinovani Bloodborne/Souls: umesto lampi i lomača, mesto respawna nakon pogibije je medicinska komora. Umesto krvnih eha i duša, valuta za nadograđivanje je industrijski otpad (scrap) koji ostaje nakon protivnika, a umesto prstenja i amajlija koje modifikuju statse, ovde postoje elektronski implanti. I ovde nakon pogibije ispuštate ceo inventar korisne valute, s tom razlikom što dobijate vrlo kratak vremenski okvir u kojem možete da je vratite i po čijem isteku je gubite. Znači, kad vas ubiju, ne samo što imate frustraciju zbog gubitka plena, već vas igra dodatno baca u frku dajući vam dva i po minuta da se vratite na mesto pogibije. Terajte se u tri lepe sonde materine, kažem ja.

Igra ima borbeni sistem koji je preslikan iz Bloodbornea, ali ipak donosi jednu bitnu novinu – mogućnost ciljanih udaraca u delove tela.

Dobar deo kritičkih tonova, međutim, biće ublažen fantastičnom vizuelnom komponentom igre. Ne mogu da kažem šta mi bolje izgleda, industrijsko okruženje megafabrike ili superdetaljni modeli mašina, egzoskeleta i mehanizama koji vas prate na svakom koraku. U vizuelni identitet igre uloženo je zaista mnogo truda, a ni dizajn nivoa nije za bacanje: sistem povezivanja putanjica kroz instalacije ponekad je zaista genijalan i podseća na organsku interkonektibilnost koju je imao prvi Dark Souls.

Finalni utisak o igri ipak je daleko od idealnog. The Surge je poster-igra za potvrđivanje tačnosti nacionalnih stereotipa: Nemci sa kockastim glavama napravili su tehnički stamen i čvrst proizvod, uspešno kopirajući sisteme i mehanizme dve genijalne japanske igre, ali nisu uspeli da mu udahnu ubedljiv identitet ni da kod igrača izazovu neku drugu emociju osim teskobe i frustracije. Dark Souls i Bloodborne nisu dobri zato što su teški, već zato što su izazovni na način koji golica odlučnost i motiviše volju, što je koncepcija koja se razlikuje od maltretiranja. The Surge to jednostavno ne zna, već vas bije, šutira i čudi se zašto u tome ne uživate u skladu sa nivoom koji je developer zacrtao u Excel tabeli sa targetima.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Prey
Endless Space 2
Little Nightmares
Everspace
The Surge
Šta mislite o ovom tekstu?
TumbleSeed
Injustice 2
Reservoir Dogs: Bloody Days
Warhammer 40K: Dawn of War III
Dragon Quest Heroes II
The Long Journey Home
Pinstripe
Regalia: Of Men and Monarchs
Expeditions: Viking
Hearthlands
Porno Studio Tycoon
NBA Playgrounds
Train Mechanic Simulator 2017
STRAFE
The Final Station: The Only Traitor
Slice, Dice & Rice
What Remains of Edith Finch

Platforma:
PC (Windows), PlayStation 4, Xbox One
Potrebno:
Intel i5-4690K ili AMD FX-8320, 8 GB RAM, GeForce GTX 560 Ti ili Radeon R7 360
Poželjno:
Intel Core i7-3820 ili AMD FX-8370, 16 GB RAM, GeForce GTX 970 ili Radeon RX 480
Veličina:
13 GB
Adresa:
www .thesurge -game .com
PEGI:
nema
Kontakt:
ComputerLand Games

70
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera