TEST PLAY<>
062017<><>

Little Nightmares

Visokobudžetno producirane, fantazmagorične logičko-platformske igre sa neuhvatljivom pričom, bizarnim scenama i uvrnutim likovima, nisu tako česti svati na igračkim ekranima. Nažalost, Malenim Košmarima se desio peh da su se pojavili nepunih godinu dana nakon briljantnog Insidea, koji još uvek okupira pažnju i maštu onih koji su ga probali. Ovo ne znači da je Little Nightmares loša igra, naprotiv, ali se definitivno oseća da je u pitanju projekat koji će se u svojoj uskoj žanrovskoj niši još dugo batrgati za vazduh na površini.

Fantazmagorična logičko-platformska igra, sa neuhvatljivom pričom, bizarnim scenama i uvrnutim likovima.

U igri vodite malenu, promrzlu i izgladnelu Six, devojčicu u žutoj kabanici koja se, neobjašnjivo obrela u morbidno-predimenzionisanom svetu zvanom Maw, koji izgledom podseća na bizarnu konstrukciju prekookeanskog broda. Košmarnim Mawom rukovodi stanovita madam Lady, koja neće dozvoliti da tamo neko detence stane na put prežderavanju njenih grotesknih gostiju, koji s vremena na vreme dolaze na krkanluk sa nedefinisane obale. Ovome treba dodati i traumatične susrete sa zastrašujućim domarom broda, kao i kuvarima-blizancima, koji će koristiti svaku priliku da uhvate malenu junakinju i izgledno je posluže pomenutoj halapljivoj manažeriji.

Nalik Insideu, ali u znatno manjoj i ogoljenijoj formi, i Little Nightmares počiva na mnoštvu simbolike, paralela i kritike ljudskog društva u užem smislu. Ovo najviše podrazumeva osvrt na otuđenost i usamljenost glavne junakinje, uz glad i prežderavanje kao lajtmotiv igre (u biološkom i svakom drugom smislu), kao i na elemente popularnih Ničeovih razmišljanja o zurenju u ambis...

Little Nightmares počiva na mnogo simbolike, paralela i kritike ljudskog društva u užem smislu.

Sa igračke strane, za razliku od Insidea čiji je junak bio zakucan za jednu ravan u skrolujućem 3D svetu, Little Nightmares pruža više slobode po pitanju kretanja koje je moguće u svim pravcima, doduše na ograničenom terenu, kadriranom u stilu (odmotavajuće) pozorišne bine. Spisak akcija koje Six ima na raspolaganju je nevelik i sveden na osnovne komande (kretanje, trčanje i taster miša za sporadične akcije), uz nekoliko dodatnih momenata u vidu skupljanja i korišćenja predmeta, odnosno razbijanja misterioznih vaza i jurnjave za simpatičnim gnomovima koji će svako malo izmileti iz okruženja i dati se u panični beg po nivoima.

Problemi i zagonetke koji će se naći pred vama su, nažalost, izgleda bili od sekundarne važnosti za autore, opet za razliku od pomenutog takmaca. Šta, gde i kako je potrebno nešto odraditi je prilično svedeno, jasno i nezaguljeno, i zahteva minimum obraćanja pažnje na elemente pozadine, bez obzira na to da li je u pitanju neki avanturistički zahvat sa predmetima ili platformsko-navigacijski manevar radi daljeg napretka. Pomenute, malobrojne ljudske abominacije koje ćete sretati nemaju nimalo milosti za vaše veselo trčkaranje unaokolo i čim vas spaze, nanjuše ili čuju, momentalno će se ustremiti na vas, za šta je jedini lek bezglava bežanija i skrivanje na mračnim, nedostupnim mestima (osim kada nije u pitanju unapred uzbudljivo izrežirana sekvenca sveopšte potere).

Naslov za fanove Limba i Insidea, ali spremite se za to da Little Nightmares pruža srazmerno manje sadržaja, pa samim tim i vremena koje ćete provesti igrajući ga.

Skopčano sa ovim je nekoliko nezanemarljivih zamerki i propusta u dizajnu Little Nightmaresa. Prva se odnosi na preteranu osetljivost protivnika, za koje je često teško pretpostaviti kada su vam na tragu, a kada vas nisu svesni, što često rezultira bezizlaznim situacijama. Druga je vezana za dizajn nivoa i raspored opasnosti po njima, gde ćete neplanirano naletati na njih, jer je igra očekivala da skrenete levo od Albukerkija, umesto da nastavite pravo (ili odete desno). Sledeći problematični momenti tiču se nespretnih kontrola koje zahtevaju stalno pritiskanje (ili držanje) pomenutog levog tastera miša, što će se ispostaviti kao nepraktično i zamarajuće kako igra odmiče. Da zaokruži sve ovo, pobrinuo se i poslednji klip u točkove Košmara, koji se tiče mikroskopskog trajanja celokupne Sixine odiseje, za koju će vam biti potrebno četiri do pet sati igranja, i to sa zavirivanjem u svaki ćošak i odrađivanjem sporednih i bonus aktivnosti. Inside (kojeg ćemo pomenuti sada poslednji put, časna pionirska) takođe je bio nevelike dužine (mada i više nego duplo duži od LN-a), ali je nudio neuporedivo više intrigantnog sadržaja po jedinici vremena, uz daleko veći stepen izazova koji je postavljao pred igrača.

Sa audio-vizuelne strane, igra očekivano blista, s obzirom na finu izbrušenost svih elemenata prezentacije. Prigušene, monohromatske tonove na nivoima, efektno presecaju povremene jarke boje ili izvori svetlosti, scenografija mašinskog odeljka broda verno je dočarana kroz mnoge elemente teške industrije u pozadini (u stilu filmova Terija Gilijema, na primer), uz kontrast u kasnijem delu igre koji se odvija u bizarnoj kuhinji, kao i delu u kojem ručavaju pomenuti čudovišni gosti. Poseban plus ide odličnoj animaciji svih likova u igri, a naročito samoj Six, čiji su pokreti uverljivi i fluidni, bez obzira na to šta u datom trenutku radi (trčanje, pentranje, nošenje predmeta, pogibije i slično). Iste hvalospeve zaslužuje i odlično odrađena zvučna podloga u igri, koja je lišena bilo kakve naracije ili dijaloga između likova, maestralno balansirajući između sile zvukova koji bi se očekivali iz ovako specifičnog okruženja (mnogo niskih i dubokih tonova, setnih melodija i zapevanja, škripanja i zveckanja konstrukcije broda, kričanja i arlaukanja protivnika, i ostalog).

Ako ste ljubitelj igara poput Limba, njegovog više puta pomenutog famoznog duhovnog naslednika, i nekolicine visokokvalitetnih kopija, za Little Nightmares bi se moglo reći da će izgledno zauzeti mesto u vašoj biblioteci igara. Imajte na umu samo da igra pruža srazmerno manje sadržaja i vremena koje ćete provesti uz nju, pa bi neka akcijica i popust verovatno bili najbolja opcija za njegovu eventualnu nabavku.

Aleksandar DINIĆ

 
Prey
Endless Space 2
Little Nightmares
Šta mislite o ovom tekstu?
Everspace
The Surge
TumbleSeed
Injustice 2
Reservoir Dogs: Bloody Days
Warhammer 40K: Dawn of War III
Dragon Quest Heroes II
The Long Journey Home
Pinstripe
Regalia: Of Men and Monarchs
Expeditions: Viking
Hearthlands
Porno Studio Tycoon
NBA Playgrounds
Train Mechanic Simulator 2017
STRAFE
The Final Station: The Only Traitor
Slice, Dice & Rice
What Remains of Edith Finch

Platforma:
PC, Xbox One, Playstation 4
Potrebno:
Intel Core i3-2115C 2.0 GHz/AMD Athlon II X3 460, 6 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 480/AMD Radeon R7 265
Poželjno:
Intel Core i7-860S 2.53 GHz/AMD FX-6200, 8 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 660/AMD Radeon HD 6970
Pegi:
16
Veličina:
10 GB
Adresa:
www .little -nightmares .com /en /

77
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera