PRVI UTISCI<>
042017<><>

P.A.M.E.L.A.

Zasićenje ponude u žanru simulacija preživljavanja odavno je prestalo da se „nazire na horizontu” i unelo se u facu kao gadan poster Dejvida Haselhofa iz tinejdžerske sobe prošlog veka. Poput pucačkih igara na temu Drugog svetskog rata o koje smo se onomad saplitali, čovek danas ne može da se okrene, a da ne ugazi u neki survivalizam, najčešće u polufabrikatnoj formi early access igre na Steamu. Mnogo su dosadni, prestaje da bude zanimljivo...

Kanadski autori igre P.A.M.E.L.A. pokušavaju da unesu promenu u taj zaparloženi žanr nudeći okruženje i sisteme koji su potpuno drugačiji od džungli na ostrvima, kamenih sekira i improvizovanih koliba. Umesto u divljini kojom plaze ljudožderi i kornjače, morate da preživite u posrnuloj utopiji futurističkog megalopolisa prepunoj patrolnih robota i mutanata. Umesto drva za potpalu i noževa od oštre kosti, ovde ćete skupljati hypo sprejeve, adhezivne polimere i sintetizovanu hranu i truditi se da nadmudrite robote i druge hi-tech protivnike, izdržite glad i iskulirate ujede inficiranih stanovnika nekada ponosnog grada Edena. Sličnih igara sa SF tematikom ima srazmerno malo i najčešće su laka sprdačina nalik na Crashlands, tako da jedan ozbiljan naslov naučno-fantastične provenijencije ne može da škodi. Početni vajb koji nudi P.A.M.E.L.A. u velikoj meri podseća na miks BioShocka, System Shocka i Deus Exa, što će određenom procentu igrača biti sasvim dovoljno da se maše za novčanik i pljucnu 22,99 evra, koliko igra košta u early access fazi.

P.A.M.E.L.A. počinje plutanjem u kriotanku u infektivnoj klinici, iz kojeg izlazite bez ideje ko ste, šta vam se desilo i šta treba da radite. Iako u blizini nema ni žive duše niti ogledala, jasno vam je da ste nekakav kiborg ili augmentat: pritiskom na TAB dobijate hologramski meni, a u okviru inventara vidite slotove za kibernetske dodatke i nadograđivanje napadačko-odbrambenih karakteristika. Na samom početku igre nećete imati koga da napadate niti da se od ikoga branite, već vas očekuje probijanje kroz mračno okruženje i skeniranje okoline u potrazi za hranom i drugim zalihama.

Neposredan početak igre nudi dve frustracije. Prva je potreba za ručnim skeniranjem svakog kontejnera pre otvaranja. Naime, da biste pročačkali kantu za đubre, kutiju s priborom za prvu pomoć, kofer ili bilo koji predmet koji u sebi može da ima nešto korisno, morate da potegnete skener, pritisnete R, sačekate sekund i tek onda ga otvorite. Zašto je developer uveo ovu monumentalno glupu mehaniku? Možda da biste se učili strpljenju i gradili karakter? Druga frustracija je totalni mrak koji vas okružuje, koji početno snalaženje čini pravim egzercirom u disciplini frustracija s preponama. U igri ne postoji slajder za podešavanje game, tako da ćete morati da čačkate svoj fino podešeni monitor da biste išta videli tokom igranja po danu.

Nakon polusatnog bauljanja klinikom, provalićete gde je izlaz i kako funkcionišu osnovni sistemi u igri. Portabl krevet koji ste pronašli raširićete nasred ulice, naviti sat na osam ujutru i odspavati jednu partiju, ne zato što ste umorni, već zato što vam je dosta guste tmuše. Kad pukne zora, videćete da nije sve tako crno (’Ajde? prim. aut.): horizont grada, s velelepnim kulama i ekstravagantnom SF arhitekturom izgleda zamamno, tako da ćete instant dobiti novi talas motivacije za istraživanjem i zabadanjem nosa u sve gde se nos može zabosti.

Istraživanje, preživljavanje i otkrivanje fragmenata šire priče tri su osnovna postulata svake simulacije preživljavanja sa malo ozbiljnijim budžetom, pa i ove. Titularna P.A.M.E.L.A. je gradski AI na čije audio-logove nailazite tokom igre i sa kojim bi u naprednoj fazi igre trebalo da imate nekakav oblik interakcije. Njeni audio-fragmenti i pisani logovi koje nalazite na terminalima lagano će vam graditi sliku o klasičnoj muci koja muči sve utopije budućnosti: ljudi su hteli da se igraju Boga, sapleli se na sopstvenu ambiciju i pali na glavu s katastrofalnim posledicama.

P.A.M.E.L.A. je simulacija preživljavanja u kojoj se relativno lako umire. Smrt u igri može da bude spora kao umiranje od gladi ili da nastupi vrlo brzo, recimo, nakon napada na patrolnog robota golim rukama. Kad vas ubiju, bićete usmereni na ekran za permanentnu nadogradnju, gde ćete za XP skupljen tokom igre moći da nadogradite svoje telesne karakteristike, čime će vam svaki naredni pokušaj biti nešto lakši. Sistem je identičan onom u igri Everspace (SK 11/2016) i predstavlja utešnu nagradu nakon gubitka kompletnog inventara i novog početka u istom kriotanku, na istoj mračnoj lokaciji. Kad sam već kod toga, smatram da bi bilo mnooogo bolje kad bi početak igre bio nasumičan u smislu spawn lokacije: buđenje na depresivnoj klinici i skeniranje 50+ kutija, kanti i vreća tokom probijanja ka izlazu sisa motivaciju za igranje brže neko Suck-O-Matic 9500 Premium. Osećaj je još gori ukoliko ste u prethodnom pokušaju našli dobar oklop ili oružje: obe stvari su srazmerno retke, tako da njihov gubitak boli.

Iako se radi o alfa verziji igre, valja prokomentarisati i prokuditi neke segmente njene tehničke realizacije. P.A.M.E.L.A. je urađena u engineu Unity 5, za koji će vam svaki developer-amater reći da nije idealno rešenje za kreaciju kompleksnih 3D igara u prvom licu. Iako izgleda lepo, P.A.M.E.L.A. se vuče kao prebijena mačka, stalno zapinje u ključnim situacijama (npr. kod mini-igre hakovanja koja traži dobre reflekse), a učitavanje nove partije zna da potraje više od pet minuta.

P.A.M.E.L.A. ima potencijal, ali je prvi kontakt s igrom relativno odbojan. Predlažem da sačekate nekoliko meseci da biste videli u kom smeru se sve ovo razvija.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Dropzone
P.A.M.E.L.A.
Šta mislite o ovom tekstu?
Northgard
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera