TEST PLAY<>
042017<><>

Styx: Shards of Darkness

Stiks, drsko goblinsko šunjalo iz mračnog steampunk fantazijskog sveta, nakon dve prethodne igre i krajnje bizarnog pojavljivanja u francuskoj filmskoj drami Elle, konačno stiže u novom nastavku pod nazivom Shards of Darkness. Oni koji prate eskapade malene protuve šiljatih ušiju i još oštrijeg jezika, znaju da je nova igra nastavak Master of Shadowsa od pre tri godine, a da su obe zapravo samo prequeli osrednjeg, ali zapaženog Of Orcs and Men iz 2012. godine.

Nova avantura drskog goblinskog šunjala Stiksa je nastavak Master of Shadowsa od pre tri godine.

Nakon peripetija sa Drvetom Sveta iz prethodne igre, nova avantura zatiče Stiksa u pokušaju da se infiltrira u tajnovito okupljanje njegovih tradicionalnih neprijatelja – ljudi, vilenjaka i patuljaka (sa kojima se Stiks ranije nije sretao, ali koji još manje mirišu pripadnike goblinske rase). Sumnje da je u pitanju samit na kojem se spremaju mere protiv prorečene najezde divljih goblina, dodatno se zakuvavaju kada Stiks sklopi krhko primirje sa kapetanom specijalnih antigoblinskih odreda i nakon bolnog susreta sa zlokobnim vilenjačkim čarobnjakom, koji ima sposobnost preuzimanja različitih obličja.

Odnos igara Shards of Darkness i Master of Shadows je sličan odnosu nedavnog Sniper Elite 4 sa svojim prethodnikom. Identična je struktura igre i misija. Nivoi su veći, raznovrsniji i zamršeniji, a minimum novih momenata u mehanici igranja predstavlja ili peglanje sitnih propusta od ranije, ili zgodne dodatke za koje se ispostavilo da su neophodni. Kao što svaki ljubitelj dobrog šunjanja zna, Stiks je pre svega kradljivac-atentator koji izbegava direktne sukobe sa protivnicima, a fokus je ponovo ili na aktivnom izbegavanju i zaobilaženju neprijatelja, ili na njihovom pažljivom i tihom odstranjivanju i sakrivanju leševa od očiju kolega stražara (u sanducima, ormarima, bacanjem sa litica ili korišćenjem priručnih bočica kiseline). Protivnike ponovo možete direktno napadati i elminisati brzo i glasno, odnosno sporo i tiho svojim vernim nožem, uz mogućnost da inicirate prompt za napad i dok im prilazite preko ograda balkona, što ranije nije bio slučaj. Suptilnije metode podrazumevaju guranje neprijatelja sa ivica, bljuvanje otrovnih materija u vreće sa pićem/tacne sa voćem, kao i standardnu „sabotažu” masivnih lustera ispod kojih se nalaze dosadna smetala. Dodatne Stiksove defanzivno/ofanzivne veštine preživljavanja podrazumevaju mogućnost kratkotrajne nevidljivosti (koja srče dragocenu tekućinu – amber), korišćenje klonova (kojima upravljate dok je Stiks negde bezbedno parkiran u mraku) i specijalan amber-vid, koji ističe neprijatelje, predmete i važne objekte na terenu (može da se koristi bez cene u pomenutoj tečnosti, ali se gasi ako ste previše aktivni).

Struktura igre i misija identični su prethodnom delu i serijalu, samo su veći, raznovrsniji i zamršeniji.

Igru, kao i ranije, krasi izvrstan dizajn nivoa (od kojih se neki odvijaju i po danu), kao i detaljniji i kompleksniji spletovi greda, prelaza, platformi, balkona i terasa, kao i podzemnih, tajnih i svih drugih prolaza i puteva. Krstarenje terenom sada je moguće i pomoću užadi razapete između ivica i struktura. Tako da možete da se popnete do nekog užeta i poput Tarzana pređete preko naizgled nepremostivog jaza. Veliki propust od ranije, kada ste Stiksove veštine mogli da upgradeujete samo prilikom boravka u skrovištu (koje je dolazilo na svaka tri ili četiri nivoa) sada je anuliran sporadičnim mestima (specijalnim stolovima), a ubačen je i kompletan sistem samostalnog pravljenja preko potrebne opreme. Drvo veština daleko je brojnije i dolazi u pet različitih tiera, kojima možete usko specijalizovati Stiksa ili praviti šaroliku kombinaciju skillova (šunjalački, borbeni, odeljak za poboljšavanje klonova, manipulacije sa opremom i poboljšana percepcija neprijatelja i predmeta).

Tokom igranja primetan je i daleko veći broj odlično odrađenih in-game sinematika (u kojima Unreal 4 dolazi do izražaja, bez obzira na to što likovi nisu superdetaljno modelirani), kao i gomila prijatnih vizuelnih efekata koji doprinose grafičkoj raznovrsnosti, sa kojom je Master of Shadows stalno kuburio. Glasovna gluma je standardno kvalitetna, ali samo dok budete slušali glavnog protagonistu ili važnije likove koji se sporadično pojavljuju u animiranim sekvencama. NPC stražari, radnici, vojnici i ostala ljudsko-vilenjačko-patuljačka žgadija ponovo zvuči grozno i gotovo na amaterskom nivou, te se stiče utisak da je to namerno urađeno kako bi se pojačao uzajamni antagonizam između njih i Stiksa (odnosno igrača).

U Shard of Darnkessu ponovo kuca jako srce kvalitetne igre visoke druge klase.

Ono što deluje potpuno van konteksta, atmosfere i tona igre, jesu prečeste Stiksove upadice i komentari koji probijaju četvrti zid ili predstavljaju nepotrebne reference na momente popularne kulture (spominjanje junaka iz Dishonoreda, Assassin’s Creeda i Thiefa, na primer). Ono što je apsolutno neoprostivo je izostanak mape na kojoj biste pratili napredak kroz nivoe (njihovo tumačenje i čitanje iz predhodne igre, bilo je neodvojivi deo dobre atmosfere), kao i posledični izostanak unikatnih artefakata, čije je lokacije trebalo da otkrijete sa priloženih, kriptičnih ilustracija.

Ispod nove šminke i generalno dobrodošlih zatezanja i unapređenja, u Shard of Darknessu ponovo kuca jako srce kvalitetne igre visoke druge klase. Sa jedne strane, tu je ne baš spretna priča i utisak da je svaki nivo, bez obzira na izgled, u stvari samo veliki lavirint u kojem ćete ili pobiti sve što mrda na putu do izlaza, ili sve to zaobići u potpunosti (uz utisak da je sve opet puno pravih uglova i nekako kockasto dizajniranih enterijera). Sa druge strane je interesantna, invertovana postavka u kojoj ste u ulozi harizmatično-prgavog goblina, interesantne lokacije i odlične kontrole koje su presudne za fluidno špartanje nivoom, kao i simpatična implementacija co-op režima, u kojem dva igrača opstaju dokle god je jedan od njih živ da klonira onog drugog.

Aleksandar DINIĆ

 
NieR:Automata
Rain World
Horizon Zero Dawn
Mass Effect: Andromeda
Dead Rising 4
LEGO Worlds
Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands
Four Last Things
Styx: Shards of Darkness
Šta mislite o ovom tekstu?
Bad Dream: Coma
The Elder Scrolls: Legends
911 Operator
Hollow Knight
The Crow’s Eye
Loot Rascals
Hidden Folks

Platforma:
PC, Playstation 4, Xbox One
Potrebno:
Intel Core i5-2500 3.3 GHz/AMD FX-6300, 8 GB RAM-a, NVidia GeForce GTX 750/AMD Radeon R7 260X v3
Poželjno:
Intel Core i5-4460 3.2 GHz/AMD FX-8320, 16 GB RAM, NVidia GeForce GTX 760/AMD Radeon R9 270X
Veličina:
10,8 GB
Adresa:
www .styx -game .com
Kontakt:
ComputerLand Games

83
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera