TEST PLAY<>
042017<><>

Four Last Things

Po katoličkom učenju, četiri poslednje stvari koje čekaju svakoga na kraju života su smrt, suđenje i pakao ili raj. Predstavite se u Gospodu, na nebu vam odrade bilans dobrih dela i grehova, i po zasluženom alignmentu dobijete jedno od dva večna prebivališta. Pošto većina ljudi ne voli miris sumpora i agoniju beskonačne torture, gleda da završi u raju tako što radi format C grehova pri svakoj ispovesti. Four Last Things prati jednog sasvim običnog grešnika na putu ka oprostu i večnom životu na nebu u urnebesnoj point&click avanturi, smeštenoj u XVI vek.

Kratka, ali slatka, Four Last Things je point&click avantura sa inteligentnom pričom, ispripovedanom na veoma duhovit način.

Igrajući iz trećeg lica, vi ste bezimeni odrpanac ne baš prijatne fizionomije koji se obreo u Crkvi Svetog Petra da bi okajao svoje grehove. Crkveni oci vas obaveštavaju da, u svetlu institucionalnog besmisla, imaju nadležnost da daju oprost samo na grehove počinjene u njihovoj parohiji. Kako ste vi grešili uzduž i popreko, pogotovo kad je reč o grehu požude u svim lučkim gradovima južno od Osla, jedini način da okajete grešnu dušu je da počinite po jedan iz svake kategorije pređašnjih grehova, ovog puta na teritoriji u okviru parohijske jurisdikcije. Naš junak je bio veoma temeljan svaki put kad je trebalo zastraniti, te se tereti za svaki od sedam smrtnih grehova: razvrat, zavist, proždrljivost, lenjost, pohlepu, gnev i gordost. Ne gubite vreme i krećete do prvog naselja da bludite i nemorališete kako biste se izborili za mesto u raju.

Tvorac igre, John Richardson, dao je njen veoma slikovit i tačan opis: „Kao da je obožavalac Montija Pajtona putovao kroz vreme i u Flandriji iz XVI veka napravio Monkey Island”. Ljubitelji Montija Pajtona će na prvu i sve ostale lopte primetiti vizuelnu sličnost igre sa grotesknim animacijama iz ove vanserijske serije. Sjajna vest je da i humor avanture kao preslikan iz Letećeg cirkusa. Ne bukvalno, kao u Oh...Sir simulatoru uvreda, ali u sličnom pitonesknom (ovo je legitimna reč) maniru nadrealne i pomalo morbidne šale.

Must-play za poštovaoce Hijeronimusa Boša i Terija Gilijama.

Kompletna grafička pozadina igre je stvorena kombinovanjem i animacijom delova čuvenih slika iz perioda baroka i renesanse. Ovakvo rešenje je već viđeno u igri Aviary Attorney, a kvalitet avanture i u ovom slučaju potpuno opravdava „prečicu” u vidu prerade tuđih dela. Sledeći istu ideju, kao i kod grafike, muzika je sastavljena isključivo od public domain muzičkih dela iz baroka i drugih epoha, preko Baha i Vivaldija, do Satija. Šteta je što su umesto celih kompozicija korišćeni kratki isečci koji se vrte u beskonačnost u svakoj sceni ponaosob, lagano erodirajući vaše živce, ukoliko se predugo zadržite na istom mestu.

Igra poseduje mehaniku tipičnu za point&click, s tim što je inventar veoma mali i bez mogućnosti kombinovanja više predmeta unutar njega. Kretanje i interakcija se vrše klikom miša, gde treba voditi računa da, pošto se krećete po renesansnim slikama, nije očigledno kuda možete da prolazite i koji se predmeti mogu koristiti. Klikom na predmet ili osobu otvara se meni koji, po uzoru na neke od starih LucasArts avantura, daje mogućnost da koristite oči, usta ili ruku za određenu akciju. Ovo ostavlja prostora za različite radnje, počev od sarkastičnih dosetki, do šamaranja sagovornika koji vam se ne sviđaju.

„Kao da je obožavalac Montija Pajtona putovao kroz vreme i u Flandriji iz XVI veka napravio Monkey Island.

Neke od zagonetki su osmišljene da budu očigledne, dok ćete za druge morati da upregnete mozak, što čini težinu odlično izbalansiranom – niti se igraču podilazi i crta šta da uradi, niti se traži od njega da rešava mistolike probleme. Zadaci su zanimljiva smeša teološke teorije, flamanskog slikarstva i crnog humora – sve ono što čovek može tražiti od jedne avanture.

Kao što su starije generacije upijale remek-dela klasične muzike kroz crtaće poput Toma i Džerija, tako će igrač imati priliku da osveži pamćenje ili upozna neke od najpoznatijih klasičnih slika i kompozicija. Na jednoj lokaciji u naselju, u kojem se odvija čitava radnja, postoji galerija sa svim platnima koja su iskorišćena u igri, sa originalnim nazivima dela i autora. Među izloženim umetničkim delima nalaze se slike Boša, Starijeg i Mlađeg Pitera Brojgela, Van Ajka i Van Dajka, kao i mnogih manje poznatih slikara. Ma koliko bili nezainteresovani za likovnu umetnost, zahvaljujući igri ćete, hteli-ne hteli, zauvek zapamtiti dela kao što je Gojina Maja (u čednoj i nevaljaloj verziji).

Retko se naleti na igru kojoj se može ozbiljno zameriti samo na tome što je prekratka, a Four Last Things je takva crna ovca. U zavisnosti od toga koliki izazov vam bude predstavljalo rešavanje zagonetki, igra traje tek sat ili dva. Bilo bi idealno da su maksimalno iskorišćeni svi likovi i lokacije, naročito oni NPC-jevi, koji služe samo kao ukras, pa da se iz Four Last Things iscedi još koji minut izvrsnosti.

Iako su podloga za animaciju i muzika pozajmljene od drugih umetnika, ostaje zapanjujuća činjenica da iza Four Last Things stoji samo jedan čovek sa skromnim budžetom. Ovaj ambiciozni indi developer je preko Kikstarter kampanje skupio tek nešto preko 4000 evra i uspeo da je završi maltene bez ičije pomoći, tako da ostaje da se pitamo kakvog će behemota od igre stvoriti ako ikada dobije odrešenu kesu, odrešene ruke i još ruku na palubi.

Kratka, ali slatka, Four Last Things je point&click avantura sa inteligentnom pričom, ispripovedanom na veoma duhovit način i must-play za poštovaoce Hijeronimusa Boša i Terija Gilijama. Četir’ (konja debela, prim. aut.) poslednje stvari koje treba da uradite danas su da nabavite ovu igru, pređete je, oduševite se i preporučite je još nekome.

Dragana STAJIĆ

 
NieR:Automata
Rain World
Horizon Zero Dawn
Mass Effect: Andromeda
Dead Rising 4
LEGO Worlds
Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands
Four Last Things
Šta mislite o ovom tekstu?
Styx: Shards of Darkness
Bad Dream: Coma
The Elder Scrolls: Legends
911 Operator
Hollow Knight
The Crow’s Eye
Loot Rascals
Hidden Folks

Platforma:
PC
Potrebno:
Dual Core na 2 GHz, 2 GB RAM, OpenGL 2.0 kompatibilna sa 512 MB RAM
Poželjno:
Dual Core na 2.6 GHz, 4 GB RAM, OpenGL 2.0 kompatibilna sa 512 MB RAM
Veličina:
500 MB
Adresa:
www .joerichardson .games /fourlastthings /
PEGI:
nema

89
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera