TEST PLAY<>
042017<><>

Rain World

Ova igra nam je privukla pažnju još pre nekoliko godina zahvaljujući slikama i gifovima koji su obećavali da će, ako ništa drugo, izgledati odlično. Bez mnogo informacija o mehanici, dok igru nismo dobili „u ruke”, nismo mogli da očekujemo da bude ovoliko originalna i zabavna. U ulozi ste jednog od retkih simpatičnih bića u kišnom svetu, prikladno nazvanog slugcat (jednakim delom mačka i puž golać), koji se na početku igre odvaja od porodice. Tako počinje njegovo putešestvije kroz dvanaest glomaznih nivoa, tokom kojih se bori protiv okoline kako bi sačuvao živu glavu.

Impresivna i veoma teška Metroidvania sa ogromnim otvorenim igračkim svetom.

Kada prvi put pokrenete Rain World, deluje vam kao da je ovo „obična” stealth igra u kojoj skačete po platformama, izbegavate predatore i pokušavate da nađete put ka sledećom nivou. Ipak, ubrzo shvatate da je to samo jedan od slojeva koji čine kompleksnu, tešku, jedinstvenu i, što je najbitnije, izuzetno dobro osmišljenu mehaniku ove igre. Prvo što pada u oči su veličina i nelinearnost open world sveta ove igre. Prema navodima autora (razvojni tim Videocult), igra se sastoji od čak 1600 ekrana, što se i te kako oseća u praksi. Ne samo što su nivoi veoma prostrani, već sa svakog od njih često možete da pređete na dva ili tri druga nivoa. Na osnovu toga, uočava se i prva od mnogih sličnosti sa serijalom Dark Souls – obazrivo lutanje kroz nepoznato (slugcat je veoma krhak i susreti s predatorima se često završavaju njegovom smrću), koje prerasta u očajničku potragu za checkpointom (skloništem). Dodatni faktor u ovom pogledu je i naslovna kiša, koja počinje da pada posle spavanja u skloništu i od koje ste bezbedni samo dok spavate. Međutim, da bi mogao da zaspi slugcat mora da bude sit, što znači da morate da lovite slepe miševe, skupljate bobice i tako dalje. Spavanje u skloništu nije bitno samo zbog aktiviranja checkpointa, već i zbog toga što je za prelazak na sledeći nivo potrebno da odspavate nekoliko puta. Međutim, tu postoji jedna bitna caka. Recimo da treba da odspavate pet puta pre nego što se otvori izlaz, a to ste učinili četiri puta. Ako poginete pre nego što skupite dovoljno hrane za spavanje (što će se redovno dešavati), dobijate „-1 poen” i sada morate da odspavate još dva puta pre nego što slugcat bude spreman da promeni nivo. Kada već na jednom od prvih nivoa poželite da napredujete na sledeći, shvatićete da je nalaženje skloništa bilo lakši deo tog procesa. Hrane nema u izobilju i njeno nalaženje često izaziva podjednaku radost kao nalaženje skloništa. U potrazi za njom moraćete da se iz skloništa vratite odakle ste došli i da mnogo detaljnije istražite nivo. Posle bezbroj smrti, zapamtićete put kroz lavirintska prostranstva nivoa i bolje ćete upoznati raznovrsne predatore.

Kada to prvi put uradite, uvidećete suštinu Rain Worlda. Iako igra ima kraj do kojeg aktivno pokušavate da stignete, ova igra je ipak jedna od onih stvari kod kojih je „bitnije putovanje, a ne odredište”. Stepen imerzije je veliki. U bilo kom pravcu da krenete, verovatno ćete naići na nešto novo i zanimljivo, na neistraženi deo sveta koji čeka da njime zagospodarite... Osetićete se kao deo pravog ekosistema, kao biće koje koegzistira (ili bolje rečeno: preživljava) zajedno s brojnim primercima flore i faune u uznemiravajućoj urbanoj džungli. Reč „ekosistem” ne koristim olako, pošto svaki pripadnik faune u igri ima svoju rutinu koju prati – lovi, sukobljava se sa drugim rasama (što vi treba da upotrebite u svoju korist) itd. To znači da njihov položaj nije unapred određen, već se slobodno kreću po nivoima, što svaki susret sa njima čini drugačijim. Pošto nemate mogućnost da zapamtite gde se predatori nalaze, potraga za hranom ili skloništem zahteva koncentraciju, hladnu glavu i dobro snalaženje u prostoru. Čak i da imate sve to, šanse da poginete nisu male... Uprkos težini, izbegavanje predatora je uvek zabavno i intenzivno, jer smrt ima težinu, a stepen uspeha u velikoj meri zavisi od vaše veštine. Tokom igranja, sve bolje ćete vladati naizgled jednostavnim upravljačkim sistemom. Tek kada se malo izveštite, shvatićete koliko je platformisanje elegantno. Uvek ćete tačno znati gde će slugcat da završi posle određenog skoka – na vama je „samo” da ga precizno izvedete. Jedina (malo veća) mana upravljačkog sistema (a i igre) je što omanje prolaze ka sledećem ekranu morate da ubodete u milimetar, što u žaru bežanja nije toliko lako. Ovo je posebno problematično kada ronite, pošto je zbog posebnih, realističnih zakona fizike ponekad dosta teško da ubodete prolaz. S druge strane, sve sobe su brižljivo dizajnirane i u mnogima se kriju terenske zagonetke koje će vas naterati da zastanete i pažljivo osmotrite okolinu.

U skladu s beskompromisnom mehanikom je i vrlo upečatljiva, teskobna atmosfera.

U skladu sa beskompromisnom mehanikom je i vrlo upečatljiva atmosfera, koja je specifično teskobna i povremeno hororična, sa retkim trenucima melanholije. Sem surovosti okruženja u kojem se nalazite, za to je umnogome zaslužna i neverovatna grafika, koja predstavlja vrhunac pixel-arta. Prelepe detaljne pozadine, groteskna bića i odlična upotreba osvetljenja grade jedan od upečatljivijih igračkih svetova. Kada se jednom nađete ispod apokaliptične kiše koja pada sve jače dok se slika sve više drma, to će vam biti dovoljno kiše za celu igru... Sve to obogaćeno je sci-fi settingom. Igra se dešava u nedefinisanoj budućnosti, u gradu neke propale civilizacije, čije oronule zgrade, grafiti i natpisi na nekom čudnom jeziku doprinose osećaju izgubljenosti u nepoznatom svetu. Na zavidnom nivou je i većinom minimalistički elektronski soundtrack, koji sadrži i povremene uvrnute, melodične delove koji se javljaju kada ste u opasnosti. Ukratko, Rain World pleni svojim stilom, i to ne samo u pogledu estetike. Igra je bila u izradi pet godina i vidi se da je u nju uloženo mnogo truda. Njeni autori su uspeli da naprave naslov koji je odličan i kao umetničko delo, i kao originalna, zabavna i zarazna igra. Svaka čast!

Aleksandar ĐURIĆ

 
NieR:Automata
Rain World
Šta mislite o ovom tekstu?
Horizon Zero Dawn
Mass Effect: Andromeda
Dead Rising 4
LEGO Worlds
Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands
Four Last Things
Styx: Shards of Darkness
Bad Dream: Coma
The Elder Scrolls: Legends
911 Operator
Hollow Knight
The Crow’s Eye
Loot Rascals
Hidden Folks

Platforma:
PC, PS4
Potrebno:
Dual core procesor na 2,4 GHz, 2 GB RAM
Veličina:
4 GB
Adresa:
goo .gl /l44NF6

91
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera