Džon Romero, jedan od kreatora originalnog Dooma, nikada se nije oporavio od fijaska sa Daikatanom, već je narednu deceniju i po proveo u kreativnom limbu i potezanju od nemila do Predraga. U jednom trenutku je shvatio da nikada više neće biti zvezda koja od igrača može da (verbalno) pravi „kučke”, pa je novopronađenu skromnost upotrebio za osnivanje studija koji će se baviti mobilnim igrama.Ne znam da li je Gunman Taco Truck prva igra iz njegove nove faze, ali ako je shvatimo kao vesnik stvari koje dolaze, pred Romerom je kreativna renesansa. U pitanju je on-the-road roguelike u stilu Oregon Traila, ali sa akcionom borbom, postapokaliptičnom premisom i mnogo crnog humora. Naime, posle slučajnog aktiviranja nuklearnih bombi, životinje i ljudi Severne Amerike naprasno mutiraju. Mladi preduzetnik sa Taco kamionom, odlučuje da pobegne iz rodnog Teksasa i da se nekako dokopa Kanade, gde nema mutanta i, što je važnije, gde nema konkurencije u Tex-Mex fastfud ponudi. Igra se sastoji od tri celine: određivanje etapa na putu do Kanade, vožnja negostoljubivim drumovima i usluživanje mušterija u enklavama, čime zarađujete za gorivo i namirnice. U toku vožnje 90 posto vremena provodite nišaneći i pucajući iz mitraljeza na kamionu, rokajući mutante koji dropuju mesnu osnovicu za ukusne takose. Kada se dokopate enklave, sledi vam mini-igra, u kojoj gladnim mušterijama pravite takose po želji, konsultujući se sa knjigom recepata, zarad pravilne kombinacije dodataka i nadeva. U neke takose ne ide sir, u druge idu salsa i luk, treći zahtevaju zelenu salatu i pasulj, četvrti... Dobrom i brzom uslugom zarađujete keš za benzin i priloge koji se veoma brzo troše, a za popravke i nadogradnje kamiona i oružja koristite scrap, koji se dobija uništavanjem saobraćajnih znakova i drugih metalnih prepreka. Ovo podrazumeva stalno šaltanje prioriteta za gađanje u misijama, jer su vam meso i metal podjednako važni na duže staze.Gunman Taco Truck postoji i u verziji za PC (Steam), gde košta deset evra. Mobilna verzija je besplatna i teža, jer je priliv resursa veštački umanjen da bi se stimulisala kupovina pravim novcem. To igru čini težom, što je upravo ono što svaki pravi ljubitelj roguelike žanra traži u svojim interaktivnim mučilicama. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |