TEST RUN<>
022017<><>

Adobe CC 2017

Let u kreativnom oblaku

Adobe je bez ikakve sumnje jedna od najpoznatijih softverskih kompanija u istoriji. Prvobitno su se zanimali vektorskim fontovima i grafikom, za šta su kreirali posebni jezik PostScript, koji je, zahvaljujući Apple Macintoshu i pojavi laserskih štampača sredinom osamdesetih godina prošlog veka, postao standard. U tim vremenima, kada je PC bio sinonim za „štampaću mašinu”, Macintosh je korisnicima nudio rad sa mišem, prozorima i ikonicama, i kreirao je GUI trend koji je eskalirao Windowsom.

Adobe je iskoristio šansu i nametnuo se kao jedan od vodećih proizvođača programa za računarsku grafiku. Prvo je, pre tačno 30 godina, na svetlost dana izašao program Illustrator, da bi se dve godine kasnije pojavio jedan od najpoznatijih naslova svih vremena – Photoshop. U praskozorje multimedije, 1991. godine izdaju program Premiere koji promoviše nelinearnu obradu videa, a 1994. godine definišu format PDF, koji je i dan danas standard za elektronske dokumente. Kao što vidimo, reč je o vrlo uticajnoj kompaniji od koje zavisi mnogo toga, pa se svaka nova revizija njihovog softvera uzima kao merilo stanja na tržištu. Nedavno je izašao paket programa pod zajedničkim imenom CC (Creative Cloud) i red je da vidimo šta nam sve donosi.

Pošto CC sadrži preveliki broj aplikacija da bi sve one bile obrađene u okviru jednog teksta, ograničićemo se na šest naslova po kojima se Adobe najviše i prepoznaje u poslednjih 10-15 godina. Ovo nije tekst koji u celosti opisuje funkcije svakog pojedinačnog programa, već se fokusiramo samo na novine koje dolaze u ovoj verziji.

Photoshop

Nova verzija donosi redizajniranu komandu menija New, koja sada podržava stotinak šablona, podeljenih u šest osnovnih kategorija: fotografije, materijali za štampu, umetničke ilustracije, dizajn veb-stranica, šabloni za mobilne aplikacije i šabloni koji se koriste za rad sa filmom i video-materijalima. Osim toga, možete da definišete i šablone koji odgovaraju vašim specifičnim potrebama i uvek ih imate pod rukom. Iako ne predstavlja revolucionarnu novinu, reč je o opciji koja je još davnih godina zaslužila da se nađe u okviru Photoshopa. Na raspolaganju nam je i preuzimanje gotovih šablona koji se nalaze u repozitorijumu Adobe Stock, i to pretraživanjem sadržaja preko polja u donjem delu dijaloga.

Jedna od zanimljivih novina odnosi se na novouvedeni sistem pretraživanja unutar cele aplikacije. Klikom na ikonicu lupe (ili korišćenjem prečice ’Ctrl+F’), koja se nalazi u gornjem desnom delu prozora aplikacije, pojavljuje se dijalog za pretraživanje svih termina koji se nalaze u okviru programa, ili u okviru Adobe oblaka. Kada ukucamo određeni pojam, dobijamo spisak lokacija na kojima je on pronađen. To može biti help podsistem, naziv fajla, neki od tutorijala koji dolaze uz program, pojam iz menija ili iz nekog od panela, ili neka od fotografija koja tematski odgovara traženom sadržaju.

Interesantna je i novina vezana za opciju pod nazivom Font match tool, zasnovana na algoritmima veštačke inteligencije, čiji je zadatak da automatski izabere font koji najbolje odgovara sadržaju koji kreiramo. Fontovi mogu da budu smešteni, kako na lokalnom računaru, tako i u oblaku. Ukoliko se pokaže da takav font nemamo u inventaru, moguće je njegovo naručivanje.

Urađena su izvesna poboljšanja u okviru panela namenjenog prikazivanju svojstava layera. Sada smo u mogućnosti da pojedina svojstva, koja sadrže tekst, menjamo direktno iz panela, umesto da intervenišemo na samom objektu. U okviru panela Properties vidljiva su i svojstva, kako rasterskih, tako i vektorskih layera.

Sa novom verzijom dolazi i podrška za SVG fontove, koji u sebi, osim informacije o obliku, sadrže i podatke o boji, tako da je njihovim korišćenjem moguće postići zanimljive efekte. Ilustrativan primer njihovih mogućnosti možemo da uvidimo korišćenjem fonta pod nazivom EmojiOne. On nam omogućuje kreiranje novih simbola i oblika, kombinovanjem već postojećih. Primera radi, zastavu Srbije ćemo dobiti kombinovanjem slova R i S. Na sličan način možemo doći i do saobraćajnih znakova, ili možemo promeniti boju lica smajli simbola. Za sada, u pitanju je alatka koja podseća na dečiju igru, ali je sam koncept vrlo zanimljiv i potencijalno praktično upotrebljiv.

Jedna od stvari u Photoshopu koja je uvek beskrajno frustrirala autora ovog teksta, napokon je rešena. Reč je o instrumentu za ispisivanje teksta koji nije omogućavao jednostavan način za završetak rada na jednom, i početak rada na drugom tekstualnom polju. Sada se to postiže klikom miša van polja koje smo upravo opisali, a zatim sledi još jedan klik na mesto gde planiramo novi unos teksta.

Sledeće poboljšanje se odnosi na instrument u okviru filtera Liquify i nosi naziv Face-Aware Liquify, koji je inače poznat kao digitalna ordinacija plastične hirurgije. Sada je moguće uz njegovu pomoć ulepšati lice persone na fotografiji, tako da joj se izgled očiju može podešavati odvojeno za svako oko.

Bez sumnje, jedna od najčešćih i najvažnijih operacija kada se radi sa Photoshopom, odnosi se na kvalitetnu izradu maski za isecanje objekata. U nekim ranijim verzijama ta opcija se nazivala Refine Edge, zatim je integrisana unutar opcije Select and Mask. Nova verzija alatke sadrži neka sitnija (ali za rad veoma značajna) poboljšanja koja se odnose na uvođenje opcije Smart Radius za preciznije određivanje rubova objekta koji želimo da izdvojimo sa slike.

InDesign

Adobe InDesign spada u one aplikacije koje su funkcionalno zaokružene pre mnogo godina i od kojih se ne očekuje da donesu revolucionarne promene. Kao što ni u prethodne dve verzije nismo videli neka značajnija poboljšanja, ista situacija se ponovila i ovog puta.

Ako treba da izdvojimo neku karakteristiku koja bi mogla da ostavi najjači utisak prilikom praktičnog korišćenja programa, onda bi to mogla da bude mogućnost razdvajanja fusnota na segmente koji odgovaraju širini kolone u tekstu. Do sada se fusnota prostirala po celoj dužini stranice, dok uvođenjem ove novine, dobijamo instrument koji omogućuje mnogo više dizajnerske slobode. Funkcija je automatski uključena u radu sa dokumentima formata CC 2017, dok je za starije tipove dokumenata isključena. Kada smo već spomenuli formate, kao što je to običaj, glavna revizija programa dolazi sa svojim formatom. Ukoliko neko ima nameru da koristi dokument kreiran u novoj verziji, na računaru koji koristi stariju verziju InDesigna posao konverzije će biti obavljen transparentno, zahvaljujući servisu Creative Cloud.

InDesign već neko vreme poseduje podršku za OpenType fontove, a u novoj verziji se dodatno proširuje funkcionalnost njihove upotrebe. Izborom polja sa tekstom ili selektovanjem teksta u okviru polja, primetićete da se na okviru (ili ispod selektovanog teksta) pojavljuje slovo O, koje simboliše ovu vrstu fontova. Klikom miša dobijamo meni sa opcijama koje se mogu primeniti na tekst. U slučaju korišćenja više različitih fontova, dobijamo opcije koje se mogu primeniti na svaki od njih. Pošto izaberemo atribute iz liste, oni će biti primenjeni na izabrani objekat i, pri tome, biće naglašeni segmenti na kojima će se desiti izmena.

Unapređen je i rad sa razlomcima i engleskim rednim brojevima, kao i rad sa ligaturama. To znači da se mesta u izabranom tekstu koja sadrže kosu liniju (recimo, 4/5) pretvaraju u grafički oblik razlomka. Engleski redni brojevi (na primer, 1st, 2nd...) na sličan način dobijaju oblik 1st i 2nd. Ligature su naziv za oblik koji nastaje spajanjem dva slova u jedno. Takav slučaj je sa našim ćiriličnim slovima , koja je Vuk uvrstio u srpsku azbuku kao posebna slova, a mogu se smatrati ligaturama.

Neki od OpenType fontova imaju više skupova stilski različitih oblika slova. Jedan od takvih primera je i Hypatia Sans Pro, koji sadrži 14 setova različitih oblika slova koji se mogu primeniti u zavisnosti od konteksta.

Nova verzija donosi i poboljšanje instrumenta za definisanje vektorskih oblika strelica, tačnije, njihovih završetaka. Sada možemo da povezujemo krajeve i početke, a da se pri tome zadrži proporcionalnost, kao i da menjamo veličinu i oblik početka i kraja objekta.

De ne zaboravimo da pomenemo i promene koje su učinjene na optimizaciji kretanja kroz dokumente koji su međusobno spojeni hipervezama. Sada se taj posao obavlja mnogo brže i sa znatno manjom upotrebom sistemskih resursa.

Na kraju, skrenućemo pažnju na uvođenje mogućnosti podešavanja sadržaja kontrolnog panela (područje ispod linije menija), koji ima veliki značaj za korisnike ovog programa. To se ostvaruje klikom na sliku zupčanika u krajnjem desnom delu tog panela.

Dreamweaver

Svojevremeno je Adobe razvijao aplikaciju za kreiranje projekata za veb, pod nazivom GoLive, ali je kupovinom kompanije Macromedia u ruke dobio kvalitetniji program, pa je odlučeno da se sve snage skoncentrišu na novu platformu. Dreamweaver je bio i ostao najmoćniji editor na tržištu.

U novoj verziji je nastavljeno proširivanje mogućnosti prilagođavanja radnog okruženja različitim profilima korisnika, pa su tako na pet postojećih profila iz verzije CC 2015 (Beginner, Code, Default, Design i Extract) dodata još dva: Developer i Standard. Svi oni sadrže različit raspored i broj panela. Kao takvi, pogodni su za brzo prilagođavanje interfejsa za različite tipove zadataka.

Iako je Dreamweaver oduvek bio poznat po kvalitetnom editoru HTML koda, ljudi u Adobeu su odlučili da za ovu verziju kreiraju potpuno novi editor koji bi trebalo da nudi još bolje radne performanse. Jedna od vrlo korisnih novosti je uvođenje kontekstualnih prozorčića, koji se pojavljuju tokom kucanja koda, a koji sadrže spisak argumenata koji odgovara trenutnoj komandi, kao i kratak opis posla koji ona obavlja. Ovo smo odavno primećivali kod radnih okruženja namenjenih razvoju desktop aplikacija, te nas raduje činjenica da su veb developeri napokon dobili nešto slično. Sledeća stvar, koja dolazi sa novom verzijom, odnosi se na automatsko formatiranje koda koje znatno doprinosi preglednosti napisanog sadržaja. Sintaksno bojenje postojalo je i ranije, ali je sada znatno unapređeno i omogućeno je menjanje pojedinačnih boja za svaki sintaksni element. Postoji podrška za preko 40 različitih programskih jezika koji se mahom koriste u veb programiranju. Menjanje podešavanja se obavlja direktno iz statusne linije programskog editora.

Uveden je i novi panel za operaciju Find/Replace koji funkcioniše, kako u lokalnom dokumentu, tako i na čitavom projektu, pri čemu se pronađeni tekst ističe posebnom bojom. Princip rada umnogome podseća na ono što odavno nudi MS Visual Studio.

Sledeća važna stvar za kojom ozbiljan editor sadržaja vapi, odnosi se na prikazivanje izmena u realnom vremenu. Ta mogućnost do sada je krasila samo najkvalitetnije editore veb sadržaja, a sada je postala i deo Dreamweavera. Praktično, svaka izmena u kodu stranice odražava se unutar aktivnog pregledača interneta, što je od velike koristi prilikom rada sa CSS atributima i kod komponovanja stranice. Kada smo već kod CSS-a, treba reći da novi Dreamweaver podržava rad sa CSS pretprocesorima, kao što su SASS, SCSS i Less.

Instrument novog editora, pod nazivom Quick Edit (’Ctrl+E’), omogućava brzo ubacivanje koda, u zavisnosti od konteksta lokacije gde se taj kod unosi. Ukoliko, na primer, postavimo kursor u okviru nekog HTML atributa, dobićemo spisak svih CSS pravila iz našeg projekta. Reč je o vrlo korisnoj opciji, čiji se potencijal može osetiti jedino kroz praktičnu primenu. Sličan naziv nosi i instrument Quick Docs (’Ctrl+K’), čija je namena da ponudi kontekstnu dokumentaciju vezanu za svojstva CSS elemenata, što je još jedna od opcija koju će početnici umeti da cene.

Mesta se našlo za još jednu stvarčicu koja je u poslednje vreme vrlo popularna među „piscima editora”, a odnosi se na istovremeno ispisivanje više jednakih linija koda. To se postiže dovođenjem kursora u novi red uz pritiskanje tastera ’Ctrl’. Moguće je editovanje, kako onih linija koje se nalaze kontinualno jedna iza druge, tako i linija smeštenih u različitim delovima koda.

Treba da napomenemo da su, u odnosu na prethodnu verziju, paneli za pregled fajlova i za snipete pretrpeli značajne izmene i time postali znatno funkcionalniji.

Animate

Ne tako davno, izgledalo je da Adobe više neće insistirati na platformi Flash, pošto je u međuvremenu HTML5 postao apsolutni standard na polju veb animacije. Na radost onih kojima je Flash prirastao srcu, to se nije desilo, već je program samo dobio novi naziv. To ime samo otkriva mnogo o celoj platformi, pošto je, po ideji ljudi iz Adobea, ovo program koji bi trebalo da se koristi prvenstveno za izradu animiranih sadržaja.

Prva novina u odnosu na prethodnika ogleda se u poboljšanju palete vezane za rad sa kistovima. Na raspolaganju nam je mnoštvo zanimljivih i funkcionalnih oblika koji će ljudima sa umetničkim talentom itekako biti od koristi. Sledeći interesantan detalj je dodavanje instrumenta za rotaciju pozadine u opsegu od 360 stepeni. U stvari, reč je o nečemu što bismo mogli da okarakterišemo kao virtuelnu kameru i koristi se vrlo jednostavno. Iz palete alatki izaberemo kameru, nakon čega će se u okviru prostora namenjenog za prikaz scene pojavljiviti odgovarajući panel. S leve strane možemo da biramo režim zumiranja ili rotacije. Operaciju realizujemo povlačenjem slajdera u levu ili desnu stranu. Specifičnost te kontrole je u tome što se nakon povlačenja, pokazivač uvek vraća na sredinu, pa ga je, za rotaciju od 180 stepeni, potrebno povlačiti nekoliko puta. Iako na prvi pogled ne izgleda epohalno, umnogome olakšava crtanje. Moguće je još primetiti da je rađeno na redizajnu instrumenta koji služi za definisanje putanje objekta.

Ipak, najvažnija novina kod ove aplikacije je to što Adobe nastoji da što više potisne jezik ActionScript, koji je bio osnova za Flash animaciju i da na njegovo mesto postavi HTML5 Canvas i JavaScript, odnosno WebGL. Podrška za SWF i AIR format potrajaće još neko vreme zbog kompatibilnosti, ali je očigledno da se stvara prostor za novoustoličenog kralja animacije. Editor koji je nudio Flash i koji sada nudi Animate, vrlo je moćna razvojna sredina za kreiranje animiranih sadržaja. Ostaje da vidimo koliki će biti njegov uspeh na tržištu, pošto su, u međuvremenu, mnogi korisnici napustili Flash i prešli na druge platforme.

Illustrator

Prvo što pada u oči kod Illustratora je da je dizajn korisničkog interfejsa pretrpeo značajne izmene i da je sada unifikovan, kako bi se maksimalno slagao sa svojom sabraćom. Kao kod većine ostalih predstavljenih programa i ovde ćete imati mogućnost korišćenja nekog od brojnih šablona iz repozitorijuma Adobe Stock. Dijalog za kreiranje novog dokumenta je funkcionalno sličan onome kod Photoshopa i (kao tamo) ima podelu na pet različitih kategorija sa predefinisanim vrednostima šablona.

Najistaknutija novina ove verzije odnosi se na olakšavanje rada sa elementima niske rezolucije na nivou piksela, koja se naziva pixel perfect grafika. Ta savršeno precizna grafika na nivou piksela potrebna je za bitmapirane crteže, kod crtanja sitnih detalja ili kod objekata na kojima se primećuje uticaj aliasinga. Ukoliko je prisutan, potrebno je jednostavno pomaći taj objekat do sledećeg elementa mreže, i zamućenost nestaje. Radu sa ovom opcijom posvećene su dve ikonice u gornjem desnom uglu ekrana. Desna ikonica služi za otkrivanje dijaloga sa opcijama vezanim za manipulaciju na nivou piksela, dok leva vrši poravnavanje selektovanog objekta.

Uvedena je zanimljiva opcija za popunjavanje geometrijskih objekata čuvenim Lorem ipsum tekstom, kako bi se vizuelno dočarao izgled dokumenta, bez potrebe da unosimo sopstveni tekst. Opciju za ispisivanje teksta po putanji linije mogli smo da koristimo i ranije, ali je sada to podignuto na viši nivo. Izborom proizvoljne tačke koja formira taj objekat biramo mesto odakle će se dodavati automatski generisani tekst. Tekst se može nalaziti, kako po obodu objekta, tako i u njegovoj unutrašnjosti, a može imati horizontalnu ili vertikalnu orijentaciju. Sve se to postiže korišćenjem podopcija alatke za ispisivanje teksta (Type tool). Ukoliko nekome ovo popunjavanje smeta, moguće ga je isključiti.

Umesto besmislenog Lorem ipsum teksta, možemo da u geometrijske figure unosimo i tekst koji je zapisan u okviru nekog fajla. Nakon što nacrtamo objekat, potrebno je samo da izaberemo fajl sa željenim tekstom. Podržan je unos iz tekstualnih datoteka, kao i RTF komplemenata, koji može da sadrži formatirani tekst.

Nova verzija donosi i novi mehanizam za olakšano pronalaženje potrebnih fontova. Oni su sada podeljeni na osam potkategorija, tako da izborom neke od njih, dobijamo prikaz samo onih fontova koji odgovaraju našem zahtevu. Često korišćeni fontovi mogu da se obeleže zvezdicom, tako da nakon primene filtera Favorites dobijamo znatno skraćenu listu u kojoj je snalaženje jednostavnije.

Napomenućemo i da je od ove verzije uvedena opcija Live font, koja omogućava proveravanje izgleda teksta, u zavisnosti od toga koji se font iz liste fontova trenutno nalazi pod kursorom miša.

Premiere Pro

Kao najvažniju novost ove verzije mogli bismo da izdvojimo uvođenje podrške za zajednički rad više korisnika u okviru jednog projekta. Naravno, pojedincu koji program namerava da koristi za montiranje snimaka sa letovanja, to neće biti od neke koristi, ali to mnogo znači ljudima kojima je video montaža primarna delatnost. Ne samo da je to urađeno na nivou programa Premiere Pro, već isto važi i za After Effects i Prelude, koji su logični produžeci ovog programa. Da bi se koristila funkcija grupnog rada, potrebno je prvo definisati novi grupni projekat, nakon čega se u njega dodaju korisnici koji će biti pozvani da učestvuju u uređivanju materijala. Nakon editovanja, korisnik potvrđuje izmene, što se prijavljuje ostalim saradnicima. Treba napomenuti da je čitava stvar još uvek u beta fazi, ali je njeno uvođenje zasigurno važan događaj za profesionalne korisnike.

Sledeća važna stvar odnosi se na uvođenje podrške za nove grafičke kartice, koja obezbeđuje brže renderovanje videa, što je bila najveća boljka ovog programa u odnosu na glavnog konkurenta Final Cut Pro. Važno je i poboljšanje uzajamne komunikacije između programa Premiere Pro i After Effects. Procesiranje zvuka je dodatno poboljšano većim brojem novih kvalitetnih filtera i efekata koji dolaze u sastavu CC 2017.

Nova verzija donosi i nova poboljšanja vezana za rad sa titlovima. Znatno je povećana funkcionalnost tog modula, pa su uvedena dodatna podešavanja pozicije, fontova i pozadinskih boja, što uslovljava i bolju čitljivost teksta.

Na raspolaganju nam je i veći broj takozvanih Live text šablona koji omogućavaju rad sa dinamičkim tekstom (grafička maska koja, na primer, ispisuje ime TV voditelja) u okviru videa. Zahvaljujući njima, Premiere Pro može da koristi deo funkcionalnosti koju nudi After Effects, bez kupovine tog programa.

Profesionalca je, u praksi, lako prepoznati po tome što on mnogo češće koristi prečice na tastaturi nego što poziva funkcije putem pratećih menija mišem. Da bi se izašlo u susret njihovim specifičnim zahtevima, uveden je vizuelni editor za dodeljivanje proizvoljnih funkcija pojedinačnim tasterima.

Instrument pod nazivom Lumetri Color je dobro poznat korisnicima ovog programa kao mesto sa kojeg je moguće kontrolisati sve parametre vezane za boju i osvetljenost. Najnovija verzija donosi mnoga poboljšanja u ovaj modul i dodaje nekoliko novih kontrolnih elemenata.

Prethodna nadogradnja donela je uvođenje podrške za kreiranje VR sadržaja koji bi, po svemu sudeći, u narednih nekoliko godina mogli postati veoma popularni. Sada je uveden i mehanizam za automatsko prepoznavanje VR sadržaja zahvaljujući postojanju meta-podataka koji idu uz tu vrstu fajlova. Obrađene sadržaje moguće je direktno publikovati na sajtovima kao što su YouTube ili Facebook.

Creative Cloud

Odluka da se izvrši prelazak sa klasičnih desktop aplikacija na integraciju sa vebom, bio je hrabar i rizičan korak koji nije bio po ukusu mnogih korisnika. To je bilo posebno izraženo na početku, kada je vladalo veliko nepoverenje u novu koncepciju, što je postalo još izraženije kada se videlo da postoji primetno usporenje u radu sa aplikacijama. Kada postanete korisnik ovog servisa, počećete da dobijate updateove za sve programe koje imate instalirane na računaru. Ti updateovi znaju da budu česti i glomazni, što ljudima, usredsređenim na svoj kreativni posao, itekako zna da smeta. Vremenom, stvari su se dosta popravile, ali se i sada dešava da se tokom rada osete neprijatna usporenja.

Saglašavanjem sa dogovorom o upotrebi softvera, korisnik dobija mogućnost da istovremeno instalira CC programe na dva računara, ali pri tome je u jednom trenutku moguće koristiti samo jedan od njih (korisno bi bilo, recimo, da se program postavi na desktop i prenosni računar). U slučaju da na nekom od računara softver prestane da funkcioniše, potrebno je obratiti se servisu podrške, od kog se dobija nova licenca. Da stvar bude još lepša, ti računari mogu da rade sa različitim operativnim sistemima.

Što se tiče cena, tu je stvar malo komplikovanija, pošto one prilično variraju od zemlje do zemlje, a, uz to, postoje i specijalne akcije preko kojih se može kupiti povoljnija pretplata. Ovde ćemo navesti trenutne cene koje važe za SAD. Fizička lica treba da plate po 20 dolara mesečno za svaku pojedinačnu aplikaciju ili 50 dolara za sve aplikacije zajedno. Oni koji žele da koriste Adobe Stock, moraju na tu cenu da dodaju još 30 dolara. Ukoliko se plati za godinu dana unapred, moguće je uštedeti dodatnih 20 procenata. Firme plaćaju 30 dolara po aplikaciji ili 70 dolara za paket (cena za pojedinačnu licencu), ali zato dobijaju dodatne pogodnosti u okviru servisa. Studenti imaju priliku da koriste čitav paket za 20 dolara mesečno. Dobar deo korisnika ima potrebu isključivo za alatkama koje se odnose na fotografije, što znači da su u pitanju korisnici programa Photoshop i Lightroom. Za njih postoji poseban tarifni plan od samo 10 dolara mesečno.

Da li je ovo mnogo? Većini stanovnika brdovitog Balkana zasigurno jeste, ali u državama gde profesionalci navedenu sumu zarade za jedan ili dva časa, to ne predstavlja ozbiljniji izdatak. Poslovni podaci Adobea govore da je broj pretplatnika servisa narastao do devet miliona, što je imalo vrlo pozitivan uticaj na prihode kompanije.

• • •

Odavno smo navikli da je od velikih softverskih naslova nerealno očekivati revolucionarne novosti sa pojavom svake nove verzije. To je i logično, pošto takav softver ima svoju vernu klijentelu koja se dobro „navukla” na neki naslov, zadovoljna je njegovim mogućnostima i teško se odlučuje da ga menja nekim drugim. Čak i kada bi postojale revolucionarne novine, one bi bile ostavljene za neke sledeće verzije, pošto je takva logika tržišta. Adobeov softver predstavlja vrh ponude aplikacija u praktično svim segmentima i, kao takav, prihvaćen je kod velikog broja korisnika. Oni će, zahvaljujući postojećem sistemu licenciranja, skoro bezbolno preći na novu verziju i koristiti alatke koje ona donosi. Možda je novina moglo da bude više, ali će i ovo što postoji biti dovoljno da se održi korak ispred konkurencije i da džepovi investitora budu elegantno popunjeni.

Igor S. RUŽIĆ

 
Adobe CC 2017
Šta mislite o ovom tekstu?
WordPress 4.7
Opera Neon
Windows 10 Manager 2.0.4
Total Commander 9.0
Telegram 1.0.2
PhotoDonut 1.1
Express Burn 6.0
uMark Video Watermarker
Flamory 4.2
Milton 1.2.7
DreamSuite Ultimate Gen2
BMP Wrap 2.0
DriveLettersTool 1.0.1
Mystical Ultimate Gen2
Noiseware 5.0.3
Image to ZX Spec 2.0
TidyTabs 1.2.0
Texture Anarchy 1.2.4
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera