M.E.R.C. je podeljen na dve funkcionalne celine: strateški i taktički deo. U prvom se bavite planiranjem i logistikom, dok drugi podrazumeva sprovođenje tih planova u delo direktnom akcijom na terenu. U ovoj igri važi pravilo da jedna misija traje jedan dan, pa je potrebno pažljivo razmotriti sve raspoložive poslove koji se nude u datom trenutku, u cilju maksimalne zarade i efikasnosti. Uspešno baratanje finansijama je ključno, s obzirom na to da ste opterećeni dnevnim troškovima: operativcima valja obezbediti platu, prevoz i zdravstvenu zaštitu (sreća pa ne traže i topli obrok). Para nikada nije dovoljno, pa je tu i opcija traženja pozajmice od banke uz nehumano veliku kamatu, ukoliko ste dovoljno ludi i očajni (neke stvari uvek ostaju iste, čak i u dalekoj budućnosti). Momenat koji veoma podseća na Jagged Alliance jeste najam vojske i prateće opreme putem posebne MercNET mreže. Autori su najavili veći broj različitih klasa najamnika, a za sada su na raspolaganju četiri – inženjer (odnosno haker), assault iliti klasični strelac, specijalista za teško naoružanje i snajperista. Dozvoljeno je proizvoljno podešavanje opreme, naoružanja i skillova, ali se tu kastomizacija završava. Nažalost, za razliku od sličnih igara, opcija za promenu izgleda i imena vaših pulena ne postoji. Taktički deo se odvija u realnom vremenu, mada ga je moguće usporiti aktiviranjem bullet time efekta, koji poseduje sopstvenu energetsku skalu. Zauzimanje zaklona iza objekata, kao što su kutije i zidovi, podrazumeva se, kao i upotreba elemenata okruženja u borbi protiv neprijatelja (na primer, klasičnim pucanjem u buriće sa zapaljivom tečnošću). Po završetku misije, članovi tima dobijaju određeni broj iskustvenih poena, kojim se kupuju nove veštine. Za razliku od srodnih igara, operativci pod vašom komandom ne mogu da poginu, već ih je uvek moguće zakrpiti u bolnici. Misije su pravolinijske, nema mnogo slobode izbora, niti različitog pristupa izvršavanju zadatka, ali su dovoljno zabavne. Ako ste u nedoumici, u svakom trenutku možete da konsultujete Codex, enciklopediju termina u kojoj se nalaze i detaljna objašnjenja igračke mehanike (slično civilopediji). Na kraju, ostaje nam da pomenemo podatak da su gotovo svi igrački režimi pokriveni: igra za jednog igrača, lokalni i online co-op, kao i klasični multiplayer mod, u kom se igrači međusobno nadmeću. Ako ste zaljubljenik u Syndicate, XCOM ili Jagged Alliance, i pri tom se sa setom prisećate Blue Byteovog Incubationa, M.E.R.C. će, po svemu sudeći, biti dar sa neba kome se godinama nadate. Datum izlaska finalne verzije igre još uvek nije poznat (šuška se da bi to moglo da se desi već u junu), a već izgoresmo od iščekivanja. Jan ČMELIK |
| |||||||||||||||||||
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |