GAME TALK<>
022017<><>

Warcraft Adventures: Lord of the Clans

Otkazana Warcraft avantura je posle skoro 20 godina procurela na internet

Nakon što su izdali ekspanziju Beyond the Dark Portal za slavni Warcraft II, ljudi iz Blizzarda najavili su izlazak svoje prve point & click avanture. Igra je trebalo da se pojavi krajem 1997. godine, ali su Blizzardovci (po običaju) bili nezadovoljni stanjem u kojem se igra u tom trenutku nalazila, pa su je odložili do kraja 1998. godine. Tad su unajmili Stiva Mereckog, koji je poznat po tome što je tokom osamdesetih za Infocom pravio tekstualne interactive fiction igre. Merecki je došao do zaključka da bi neki delovi igre trebalo da budu prepravljeni, što bi zahtevalo i dodatne animacije i nove dijaloge i rečenice za koje bi glumci trebalo da dosnime glasove. Pošto su uvideli da neće moći da završe igru do novog release datea, čelnici Blizzarda su odlučili da je otkažu. Dali su objašnjenje da je svet igara u međuvremenu napredovao i da su se očekivanja ljudi (kako igrača, tako i autora igre) promenila u pogledu tradicionalnih 2D avantura. To nije bilo najsrećnije vreme za „avanturiste” – LucasArts je najavio da će njihova sledeća avantura, Grim Fandango, biti 3D, ali je, uprkos tome, i ta igra finansijski propala i avanture su bačene u zaborav pod najezdom 3D igara. Uprkos peticiji fanova i tome što je bio maltene završen, Lord of the Clans je otkazan, ali ne i zaboravljen. Tokom prethodnih sedam godina, na internetu su se polako pojavljivali gameplay klipovi iz ove igre, da bi u jednom trenutku ceo playthrough postao dostupan za gledanje. Kad sam odgledao početne scene iz igre, znajući s kakvim profesionalizmom Blizzard pristupa izradi svojih igara, poželeo sam da odigram Lord of the Clans, čak i u ovakvom, nezavršenom stanju. Želja mi se obistinila kada je pre nekoliko meseci korisnik Reidor s foruma Scrolls of Lore postavio punu, sasvim funkcionalnu verziju igre. Blizzard je odmah reagovao i uklonio prvobitni upload, ali signal ne može da se zaustavi – ja sam igru skinuo sa adrese tinyurl.com/j23jsks.

Iako humor nije stran Warcraft igrama, Lord of the Clans je jedna od najveselijih Blizzardovih igara, ali zadržava dozu ozbiljnosti i može da se opiše kao fantastika crnog humora. Kristi Golden (velikim fanovima Blizzarda poznata je kao autorka više romana smeštenih u svetove Warcrafta i Starcrafta) na osnovu ovog scenarija kasnije je napisala istoimeni roman. Igra prati mladog Thralla, koga je Lord Blackmoore našao dok je bio beba i odgajio s namerom da ga upotrebi kao oružje protiv orkova. Zaplet, likovi i kvalitet scenarija nisu najjače strane ove igre, što se odmah vidi i na osnovu premise. Zbog čega je Blackmoore mislio da Thrall neće da ga izda čim vidi prvog pripadnika svoje rase? Naravno, to se i dešava, Thrall beži i polazi u misiju nalaženja zagonetnog orkovskog vođe Groma Hellscreama. Nadalje se u pogledu scenarija ne događa ništa posebno zanimljivo. Srećom, srećete brojne zabavne likove (od kojih će mnogi da vam budu poznati iz lorea Warcrafta 3 i WoW-a), s podjednako zabavnim dijalozima i vrlo dobrom glasovnom glumom (Thrallu, na primer, glas pozajmljuje Klensi Braun, glumac poznat iz filmova „Highlander”, „Starship Troopers” i brojnih animiranih serija). Šteta je što Thrall nije toliko zabavan, ali su autori, srećom, odlučili da se ne bave previše pričom koja ionako nije zanimljiva – sve je pitko, lako svarljivo i ne ometa u praćenju simpatičnih i duhovitih rečenica i animacija.

Blizzard nije štedeo kada su u pitanju tehničke karakteristike igre. Za taj aspekt je, u saradnji s Blizzardom, bila zadužena firma Animation Magic, koja je obavila odličan posao. Iako bi sve to danas izgledalo lepše (za početak, rezolucija ne bi bila ovako niska), Lord of the Clans ima lepe pozadine i likove u stilu crtanog filma, za to vreme prilično dobre sinematike, kao i pomenute animacije koje odlično izgledaju i više puta će vas nasmejati. Pozadine nisu statične, već su ispunjene detaljima, kao što su ptice koje proleću u pozadini i slično. Nažalost, tehnički deo igre nije završen, pa vas očekuju sitni problemi sa zvukom (pojedini zvučni efekti i prateća muzika nisu ubačeni u igru), što je posebno primetno kod sinematika. Smetaju i neke stvari koje ne bi predstavljale problem da je igra objavljena 1998. godine. Umesto da vam Thrall odmah kaže da je to što ste mu naredili neizvodljivo, prvo mora da se prošeta do tog hot-spota. Takođe, pre nego što uradi ono što ste mu zadali, svaki put prvo sačeka da mu se završi kratka idle animacija. Ipak, sve to neće ozbiljno da vam umanji uživanje u igri.

Što se zagonetaka tiče, ovo je prilično laka igra. Možda ćete povremeno da se zaglavite, ali već posle kraće pauze i malo dodatnog razmišljanja, naći ćete rešenje i nastaviti dalje. Ipak, vidi se zašto je Stiv Merecki angažovan. Formula Blizzardovih čelnika je da upotrebe svoju magiju na nekom već postojećem konceptu i da od toga naprave inovativnu, natprosečno kvalitetnu i zaraznu igru. Možda je jedan od razloga zbog kojih su otkazali Lord of the Clans taj što je u sferi mehanike ovo samo solidna igra. Zagonetke nisu loše, ali nisu ni posebno dobre. Sve se svodi na jednostavne i ne previše maštovite inventarske probleme. Njihova uloga u jednoj avanturi često i jeste da vas samo uvuku u svet igre dok pratite priču, ali ukoliko se ta priča brzo zaboravlja, rezultat nije na nivou klasika ovog žanra. Interfejs je pozajmljen od kultne avanture Full Throttle, ali, ne samo što je Full Throttle pokušao nešto drugačije na polju mehanike, već je i u sferi priče i atmosfere za dva koplja iznad ove igre, što važi i za veliki broj drugih avantura.

Ipak, ovo može da bude solidna zabava za ljubitelje žanra, pod uslovom da ne očekuju nešto zapanjujuće (u svakom slučaju, ovo je svakako bolja igra od ostalih avantura koje sam opisivao ovog meseca), kao i za fanove Warcrafta, koji će uživati u zabavnim dijalozima i dobroj glasovnoj glumi poznatih likova u još jednoj avanturi u Azerothu.

Aleksandar ĐURIĆ

 
 TEST JOY
Microsoft Xbox One S
Benq Zowie FK, ZA, EC, G-SR, P-SR, TF-X, P TF-X, Camade

 GAME TALK
Warcraft Adventures: Lord of the Clans
Šta mislite o ovom tekstu?
Kratka istorija roguelike igara

 JA, IGRAČ
U vazduhu se oseća promena
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2015. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 2.54
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera