TEST PLAY<>
092016<><>

Okhlos

Ako biste autorima Okhlosa rekli da jedan jedini pridev, „haotično”, perfektno opisuje njihovu najnoviju igru, verovatno bi razvukli svoja argentinska lica u širok osmeh i rekli glasno „hvala!”. Ovo, međutim, ide u oba pravca. Dok sa jedne strane Okhlos donosi urnebesno-razbijački štimung smešten u koloritni antički milje, sa druge pati od ne baš zanemarljivih propusta u dizajnu gameplaya i kontrolnoj mehanici.

Okhlos je brzopotezna i adiktivna zezalica, koja je pritom odenuta u dopadljivo istorijsko ruho, uz uspelo parodiranje drevne Grčke.

Radnja igre postavljena je u okruženje drevne Grčke, u periodu kada bogovi i titani ne mare mnogo za beznačajne ljudske muve koje im se klanjanju i često ih, namerno ili nemarno, uništavaju i upropašćavaju dok igraju svoje božanske igre i spletke. Nakon što su Olimpovci jednog dana, krajnje nekulturno, izgazili živalj okupljen u lokalnom hramu, stanovitom grčkom filozofu je konačno pala klapna na oči. On okuplja istomišljenike iz svih društvenih i socijalnih slojeva krhkog demokratskog društva (uključujući i domaće životinje) i podiže ustanak protiv nemarnih božanstava. Vaš zadatak je da, kroz niz nivoa i podnivoa inspirisanih istorijsko-mitološkim lokacijama, prkosite i zapečatite sudbinu tiranima sa Olimpa.

Ovo ćete činiti u duhu stare, dobre ohlokratije, vladavine rulje, koja će biti vaša udarna pesnica na putu pravedničkog uništenja. Elem, upravljajući jednim od dodeljenih filozofa na početku, jednostavnim krstarenjem terenom regrutujete verne pratioce, koje zatim usmeravate na mete koje je potrebno upokojiti da biste nastavili dalje. One variraju od običnih vojnika i stražara, preko mistika i svih mogućih i nemogućih nižih mitoloških bića i likova, pa sve do impresivnih mini i full boss fajtova sa teškašima iz izdašnih starogrčkih predanja.

Vaš zadatak je da, kroz niz nivoa i podnivoa inspirisanih istorijsko-mitološkim lokacijama, prkosite i zapečatite sudbinu tiranima sa Olimpa.

Vašu vojsku čine, kao što rekosmo, predstavnici svih društvenih klasa, i sa sobom donose određene atribute tokom okršaja i igranja. Celu družinu predvode pomenuti filozofi, koji predstavljaju vaše živote tokom igranja, jer kraj balade nastupa ukoliko ih sve izgubite na terenu. Obični građani su okosnica vaše borbene mase, i krase ih umerene statistike po pitanju napada, odbrane, brzine i morala. Ratnici donose bolje napadačke vrednosti, branioci bolju odbranu, domaće životinje koje vam se pridružuju usput su idealno topovsko meso (i ne učestvuju u maksimalnom broju trupa koje možete imati), dok robovi jedini mogu da skupljaju predmete po terenu i nose ih okolo, dok ih ne upotrebite (hrana za obnavljanje zdravlja, bombe i slično).

Na prelazima između dva podnivoa, možete posetiti lokalne prodavce i piljarnice radi regrutacije željene „jedinice” u vašu vojsku, menjajući im mesto sa drugim „borcima” koji vam u tom trenutku nisu potrebni, ili ih imate viška (čime profilišete svoju borbenu rulju u skladu sa ličnim afinitetima i stilom borbe). Po istom principu razmene, na pojedinim mestima, možete svojim borcima pridružiti i istaknutije ličnosti, pre svega iz helenske kulture, ali i iz istorije i mitologije drugih civilizacija. Te slavne ličnosti donose određene dodatne bonuse i veštine. Tako Andromaha podiže odbranu, Patroklo napad, Spartak osokoljava robove, Noje duplira broj životinja koje su vam se pridružile i slično. Pomenuti titani na krajevima određenih deonica predstavljaju ne baš lagan zalogaj nakon dotadašnjeg čišćenja terena, i često zahtevaju određene postupke i traženje slabih tačaka tokom borbi, kako biste im što efikasnije slistili liniju zdravlja.

Sve je uvijeno u preslatku retro-pikselastu oblandu, sa sjajnom i zaraznom atmosferom, kao i gomilom diskretnog, otvorenog, apsurdnog, inteligentnog i pre svega uspelog humora.

Sve ovo uvijeno je u preslatku retro-pikselastu oblandu, sa sjajnom i zaraznom atmosferom, kao i gomilom diskretnog, otvorenog, apsurdnog, inteligentnog i pre svega uspelog humora koji krasi sve segmente igre (od situacija, opisa likova, jedinica, protivničkih stvorenja i bossova, do gomile drugih urnebesnih momenata). Isto to važi i za sjajnu i prigodnu muzikicu koja perfektno paše uz frenetična zbivanja na ekranu.

Sve je ovo krasno i bajno, ali pomenuta i dopadljiva haotičnost sadržaja ima i svoju ružnu stranu, koja se tiče nekoliko nespretno odrađenih elemenata igranja koje smo najavili na početku teksta. Ovo se pre svega odnosi na veliku nepreglednost vaših akcija čak i kad vam se pridruže rulje manjeg obima, jer je često teško pratiti gde se nalazi filozof kojeg u tom trenutku vodite, a gde kursor kojim upravljate masom. Dotični kursor ima i ograničenje po pitanju daljine od lika do mesta na koje možete da ga pozicionirate (nemate punu slobodu po celom ekranu), što dodatno otežava brzo neutralisanje uočenih protivnika i smetala. „Proceduralno generisanje”, ta ogavna mijazma koja polako ali sigurno guta sve pred sobom i uništava zabavu tokom igranja, i ovde pomalja svoju ružnu glavu. Nivoi su prazni, generični i neinspirativni, i pre svega predstavljaju poligone (ili umerene lavirinte) preko kojih treba da proterate svoje krdo sledbenika do sledeće, podjednako repetativne deonice. Zamerku imamo i na potpuno odsustvo checkpointa, pa igru morate krenuti iz početka ako se desi da vam geknu svi filozofi koje imate u armiji. To se ne dešava često, ali u sprezi sa pomenutom nepreglednošću tokom fajtova dodatno krvari utisak. Debeli minus ide i odsustvu co-op režima igranja za više raspoloženih igrača, što je još jedan apsurd nalik onom iz No Man’s Skya, s obzirom na to da je karakter igre kao stvoren za tako nešto.

Ako vam se igra brzopotezna i adiktivna zezalica, koja je pritom odenuta u dopadljivo istorijsko ruho, uz uspelo parodiranje drevne Grčke, Okhlos je odlična zanimacija za kraće igračke sesije. Što kraće to bolje, naravno, zbog pomenutih zamerki koje znaju zdravo da živciraju, i efektno skinu kez sa lica koji igra tako lako nabacuje svojim neospornim kvalitetima.

Aleksandar DINIĆ

 
Deus Ex: Mankind Divided
Master of Orion
This is the Police
No Man’s Sky
Steam Squad
Human: Fall Flat
System Crash
Okhlos
Šta mislite o ovom tekstu?
Headlander
Eisenhorn: XENOS
Lovely Planet Arcade
Tumblestone
I am Setsuna
Road to Ballhalla
Nebulous
Quadrilateral Cowboy
Hue

Platforma:
PC, OS X, Linux
Potrebno:
Intel Pentium 4 1,8 GHz/AMD Athlon XP 1700+, 1 GB RAM, Nvidia GeForce 210/ATI Radeon X600
Poželjno:
Intel Core 2 Duo E4400 2,0 GHz/AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4200+, 2 GB RAM, Nvidia GeForce GT 340/ATI Radeon X1900 GT
Veličina:
640 MB
Adresa:
www .okhlos .com
PEGI:
nema

72
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera