TEST PLAY<>
042015<><>

Hotline Miami 2: Wrong Number

Neočekivani uspeh igre je, u neku ruku, kao kada veliki producent otkrije novi bend – nagli skok popularnosti i svi pomno prate šta će autori dalje uraditi. Prvi Hotline Miami savršeno odgovara toj situaciji. Igra se pojavila na tržištu kao mali projekat studija od dva člana, napravila bum i postavila nove standarde među retro pucačinama. Sada je pred nama nastavak, taj „nezgodni drugi album” koji bi trebalo da ponovi magiju, a da istovremeno ne brlja previše sa poznatom formulom.

Priču posmatrate iz perspektive velikog broja likova kroz tri vremenska perioda.

Nastavljajući se na epilog prethodne igre, Hotline Miami 2 je prikaz posledica Jacketovih akcija. Momak je završio na doživotnoj robiji, o njemu se piše knjiga i snima film, ali se pokreću i znatno mračniji događaji. Grupa poremećenih fanova, inspirisana masakrima, navlači maske životinja i seje smrt gradom, pri tom direktno udarajući na rusku mafiju. Podzemna organizacija 50 blessings sve više jača i telefonskim porukama komanduje labilnim osobama da izvršavaju zločine, rasulo u policiji, ratovi mafija po gradu… Scenario je daleko ambiciozniji, mračniji i obiluje neverovatnom količinom detalja i callbackova na prvu igru, mada njegova struktura prouzrokuje glavobolju. Naime, priču posmatrate iz perspektive velikog broja igrivih likova (više od deset!), sa stalnim skokovima između tri vremenska perioda. Sve je dodatno začinjeno halucinacijama likova, snovima i prisećanjima na protekle događaje. Svesni smo da je ideja bila da se prikaže mentalno rasulo aktera, ali smo se povremeno osećali kao da smo i mi nešto popili.

Ukoliko ste brinuli da će u nastavku biti menjana mehanika, možete da odahnete. Gameplay je poznat iz prve igre, bez eksperimentisanja i bez potrebe za dodatnim učenjem ako ste prešli originalni Hotline Miami. Prisutno je manje životinjskih maski, što je nadomešćeno pomenutim raznovrsnim likovima koje vodite i generalno većim fokusom na priču. Evan, pisac koji istražuje šta se tačno dogodilo u prvoj igri, je jedini lik koji ne ubija već onesvešćuje likove i vatreno oružje trenutno baca iz ruke. Flešbek nivoi na Havajima vam, s druge strane, daju da iz raspoloživog arsenala vatrenog oružja izaberete jedno pre početka, a zatim do kraja misije ne možete da ga menjate. Fanovi imaju najdrastičnije razlike u stilu igranja, tako da možete igrati bez oružja, ali sa smrtonosnim pesnicama, počinjati nivo sa dve automatske puške ili čak voditi dva lika istovremeno. Poslednja opcija vođenja braće je najzanimljivija jer pruža veliki broj mogućnosti za prolazak nivoa. Jedini problem je AI rutina zadužena za kretanje lika sa pištoljem jer prelako zapinje o ivice i tu nekad provede i po desetak sekundi dok se ne teleportuje do vas. Veštine ostalih Fanova su uglavnom ili gimmick ili jako situacione (kotrljanje ili pucanje u dva suprotna smera), te ćete lako zaboravljati i da ih uopšte imate.

Soundtrack pumpa adrenalin i baca u svojevrsni trans.

Osim u domenu igrivih likova, HM2 nudi više i u domenu nivoa (skoro trideset) i samim tim duže trajanje pa je za prvi prolaz potrebno 8-10 sati. Mnogi nivoi su takođe veći, što je istovremeno dobro i loše. Problemi nastaju kada su nivoi preveliki i niste u mogućnosti da vidite protivnike ni dok držite ’Shift’. Jako dugi hodnici, hale i nivoi koji obiluju prozorima znače da ćete često popiti metak od neprijatelja van ekrana. Stiče se utisak da je igra dizajnirana da ohrabruje „štekanje” i namamljivanje protivnika ka nekoj sigurnoj lokaciji umesto razularenog jurcanja i snalaženja u hodu zbog koga je gameplay prve igre bio toliko voljen među igračima. Vatreno oružje dobijate praktično na samom početku i jasno je da su autori hteli da stave akcenat na njegovo korišćenje, ali način na koji je to izvedeno obično frustrira umesto da pruži realan i zabavan izazov. Sve ovo postaje još napornije u Hard modu, dodatnoj težini igre koju otključavate kada jednom prođete kampanju. Sem što pred igrača postavlja više protivnika i bolje ih naoružava, Hard mode sve nivoe okreće naglavačke, tj. za 180 stepeni, navodno da bi se smanjila mogućnost učenja cele igre napamet.

Gotovo da smo spremni da igri gledamo kroz prste zbog ponovo fenomenalne muzike. Hipnotišući soundtrack obiluje još većom količinom synthpop i electro house numera, neverovatno pumpa adrenalin i baca u svojevrsni trans ukombinovan sa stalnim lupanjem po R. Grafički stil je praktično nepromenjen, sa sitnim promenama kao što su manje ljuljanje kamere i lakše uočljivi projektili. Bagova ima, srećom manje nego u prvoj igri kada se tek pojavila. Od banalno-urnebesnih poput rotirajućih pasa i protivnika koji se zaglavljuju u štokovima vrata jedino su iritantniji oni kada se neki ključan predmet zaglavi u zidu. Neki igrači su prijavljivali izletanje na desktop nakon poslednje misije na Havajima, ali nam se to nije desilo, tako da moguće da je bilo situaciono. Inače, uz igru je najavljeno da dolazi i editor za pravljenje nivoa i modova, ali u trenutku pisanja ovog teksta još uvek nije bio uključen. Dennation games (autori) nisu otkrili okvirni datum kada bismo mogli da očekujemo editor kao ni koje će biti njegove mogućnosti.

Preveliki nivoi su ponekad problematični jer možete da poginete od napada neprijatelja van ekrana.

Pored svih pobrojanih problema, Hotline Miami 2 bi trebalo doživeti. Ako ste fan prve igre i želite slično iskustvo – verovatno već igrate ili ste odigrali ovaj nastavak. Igrajte HM2 i zbog neobično kompleksne priče i razrešenja serijala koji obara s nogu kada vam se sve kockice slože, čak iako način na koji se priča odmotava deluje pretenciozno. Ukoliko, pak, ne želite da igrate simulator frustracije ili vam ne prijaju ultranasilne scene kojima igra obiluje, ovaj naslov nikako nije za vas. Ali soundtrack svakako nabavite, jer to se ne propušta.

Bojan JOVANOVIĆ

 
Ori and the Blind Forest
Hotline Miami 2: Wrong Number
Šta mislite o ovom tekstu?
Assassin’s Creed Rogue
Homeworld Remastered Collection
Oddworld: New ’n’ Tasty!
Hand of Fate
Shiftlings
Frozen Cortex
The Book of Unwritten Tales 2
There Came an Echo
Shelter 2
Tormentum: Dark Sorrow
Resident Evil: Revelations 2, Episodes 1, 2, 3
White Night
Sid Meier’s Starships
Cities: Skylines
Dragon Ball XenoVerse
Hot Tin Roof: The Cat That Wore a Fedora
Belladonna

Platforma:
PC, PS4, PS3, PS Vita
Potrebno:
Intel Core 2 Duo 2,4 GHz, 1 GB RAM, 256 MB VRAM
Poželjno:
Intel Core 2 Duo 2,8GHz, 2 GB RAM, 512 MB VRAM
Veličina:
600MB
Adresa:
hotlinemiami .com
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera