PRVI UTISCI<>
022015<><>

Mordheim: City of the Damned

Mordheim je podvarijanta osnovnog Warhammera koja je u tabletop obliku egzistirala od 1999. do 2004. godine, kada je Games Workshop prestao da ga prodaje i postepeno počeo da obustavlja podršku. Da li zbog slabe prodaje ili iz nekog osmog razloga, Mordheim je nestao s rafova i zvaničnog sajta i preselio se u domen fanovskih komuna koje su nastavile da ga igraju, modifikuju i mutiraju po želji.

Francuski Focus Home Interactive u jednom trenutku je seo i izračunao da i te kako vredi razmisliti o transferu Mordheima na PC i konzole. S obzirom na to da je originalni kreator napustio i ime i ruleset, licenca je bila jeftina ili čak besplatna, a ipak se radi o Warhammeru koji će prepoznati svako na koga digitalno izdanje inače cilja. Rečeno – vorhemerizovano! Mordheim: City of the Damned je ubačen u developerski pajplajn, a na Steamu je ubrzo osvanula njegova early access verzija o kojoj je ovde reč.

Svet Mordheima smešten je u epohu nekoliko stotina godina pre aktuelnog Warhammer tajmlajna. Mordheim iz naslova je imperijalni grad koji je strefila kometa i pretvorila ga u ruinu kojom dominiraju bande plaćenika u potrazi za plenom, artefaktima i delovima Wyrdstonea, volšebnog kristala koji je stigao s nebesa i koji je iz nekog misterioznog fantasy razloga veoma tražen.

Klasičan Warhammer koncipiran je oko sukoba masivnih armija, a Mordheim je osmišljen kao njegov „small unit action” kontrapunkt. Osnovna jedinica Mordheima je warband, to jest odeljenje od desetak boraca od kojih svaki ima ime, prezime, inventar i specijalnost. Igra je zasnovana na okršajima tih družina, čiji se članovi na ulicama i trgovima Mordheima ubadaju sečivima, ulubljuju hauberke topuzima, gađaju iz samostrela i kremenjača i šibaju magijama, sve radi prokletog novca, ko li ga izmisli...

U igri trenutno postoje tri warbanda – Human Mercenaries, Skaven i Sisters of Sigmar – od kojih svaki ima predefinisanu šemu ljudstva i opreme. Svaka ekipa ima specijaliste za daljinsku i borbu iz blizine, kao i jednog teškaša koji najjače udara, trpi najviše demidža i protivnike tera da rolaju fear check.

Kao i papirna varijanta, i ovaj digitalni Mordheim je potezan i podleže prilično složenim borbenim pravilima. Inicijativa i pozicioniranje u odnosu na saveznike i protivnike su od paramountalne (prim. Vlad. Pisodorov) važnosti za uspeh. U okviru poteza svake strane, jedinice dolaze na red jedna po jedna, a stepen njihove individualne inicijative zavisi od nekoliko taktičkih faktora. Znači, u svom potezu ne birate (makar ne neposredno) jedinicu kojom želite da odigrate neki manevar, već vam je sistem dodeljuje automatski.

Svaki borac na terenu ima sopstvenu „zonu kontrole” u koju saveznik ne može da se postavi – a kad se te zone vaše i protivničke jedinice dodirnu, nastupa melee klinč u kojem je moguće koristiti samo hladno oružje. Svaka jedinica raspolaže sa dve vrste akcionih poena, od kojih se jedni mogu prenositi iz poteza u potez i „puniti” jače udarce i specijalne napade. Igra vas sve vreme tera da pazite gde postavljate svoje ljudstvo jer jedan izdvojeni borac u masi protivnika mora da prođe bacanje kocke za ostanak u klinču ili povlačenje, što može da izazove lančanu reakciju i dobijenu bitku pretvori u sramni poraz. Gotovo svaka jedinica ima jedan ili više specijalnih napada, a napredak na tom polju trebalo bi da se stiče levelovanjem između bitaka koje još uvek nije implementirano u igru. Pored vašeg i protivničkog warbanda, Mordheimom plaze i neutralni monstrumi koji napadaju nasumice te mogu pomoći i odmoći, zavisno od toga na koga su prvo naleteli. Sve ovo, dakle, znači da je borbeni sistem igre veoma složen, sasvim u skladu s njegovom kartonskom varijantom.

U igri za sada postoji samo skirmish mod koji se može igrati u multiplayeru ili protiv CPU protivnika, kao i rudimentarni modul za naoružavanje i opremanje ljudstva. U sledećih nekoliko meseci Mordhem: City of the Damned trebalo bi da dobije single-player kampanju, sistem progresije i levelovanja vaših likova, kao i in-game prodavnicu za koju nismo sigurni da li je osmišljena kao NPC vendor kod koga ćete trošiti keš zarađen u igri ili pravi novac (nadam se da nije ovo drugo). U trenutnom stanju igra nema da ponudi baš previše stvari, ali nam pokazuje da ima zdrave kosti na koje će se meso progresivno kalemiti.

Stvari deluju mnogo kompletnije na vizuelnom polju, gde se stiče utisak da je grafika manje-više završena i da se čeka samo finalna doza peglanja i utezanja. Modeli jedinica su prva liga, a kvalitetom se pogotovo izdvajaju skaveni, čija je opaka pacolikost predstavljena s vizuelnom perfekcijom koju do sada nismo videli u nekoj Warhammer igri. Ni Sigmarke nisu za bacanje, a najsirovije deluju jedinice haosa na kojima bi valjalo još malo poraditi. Okruženje je izvedeno maestralno, mada sam apsolutno siguran da grad koji je popio kometu u lice ne bi trebalo tako da izgleda. Nekoliko naherenih kuća, napuštene ulice i izlivena kanalizacija destrukcija su koja je primerenija posledicama malo glasnijih demonstracija protiv Bus-plusa nego sudaru s planinom kosmičkog leda. Možda su fantasy komete manje potentne od realnih?

Ako mislite da se ozbiljno posvetite ovom digitalnom Mordheimu, možda bi trebalo da sačekate još koji mesec da pored grafike i druge stvari legnu na svoje mesto. S druge strane, ako se odlučite da je kupite sada, možete je dobiti po 20% nižoj ceni... Što se tiče nekog finalnog utiska, čini se developer zna šta radi, tako da krajnji rezultat sigurno neće biti za bacanje.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Deathtrap
Evolve
Satellite Reign
Mordheim: City of the Damned
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera