PRVI UTISCI<>
122014<><>

Project CARS

Ljubitelji simulacija vožnje znaju šta im je činiti – širom raspečiti buđelar i izbrojati novce za kupovinu aktuelnih igračkih konzola. Ako preferirate pedantnost i bogat sadržaj odlučićete se za PlayStation na kojem „živi” neprikosnoveni Gran Turismo. S druge strane, ako više „kosite” ka mainstream pristupu i nešto arkadnijem osećaju, uz mnoštvo goodiesa, bez sumnje ćete posegnuti za Microsoftovim Xboxom i čuvenom Forza Motorsport. PC igračima koji drže do sebe ostaje jedino da čupaju kosu, pošto za njihov weapon of choice nema modernih ostvarenja u klasi. Doduše, Codemasters tu i tamo pokuša da promeni situaciju, ali ti pokušaji kao po pravilu završavaju bezuspešno. Barem kada se direktno porede sa pomenutim dvojcem. Ipak, ne gubite nadu, izgleda da će sunce konačno da obasja i PC kutak ovog žanra igara.

Project CARS je monstruozno detaljno zamišljen i do te mere razrađen da autori kažu da će svaki, pa i milimetarski pomeraj upravljača dovesti do promene putanje kretanja vozila, ali i da će na isto uticati čak i kamenčići na putu. Dalje, igra će sadržati sijaset podešavanja putem kojih ćete moći težinu da podešavate kako vam se prohte. Pri tom, opcije neće uključiti samo pomoć pri kočenju, iscrtavanje idealne putanje i korekciju zanošenja, već će tu biti i znatno ozbiljniji tweakovi koje ne srećemo tako često u ostvarenjima iz klase. Project CARS donosi i najozbiljniju integraciju za volane, pa su čak podržani i modeli koji su isključivo namenjeni za korišćenje na igračkim konzolama. Naravno, igra će biti portovana i na PlayStation 4, odnono Xbox One, na veliku sreću njihovih vlasnika. Pored „zezanja” sa kvačilom i menjačem, igrače očekuje i opasnost da im se automobil ugasi, što je nivo realizma koji zdušno pozdravljamo.

Sve ovo na papiru zvuči božanstveno, ali stvar koja nam ne uliva poverenje je tim koji se latio razvoja igre. U pitanju je Slightly Mad Studios koji već ima određenog iskustva u kreiranju trkačkih igara. Kladimo se da u tome ne vidite ništa sporno! Međutim, napomenućemo da su Britanci poznati po saradnji sa kompanijom EA za koju su radili igre Need for Speed: Shift i Shift 2: Unleashed. Tu je i kratka ljubav sa Atarijem i rad na projektu Test Drive: Ferrari Racing Legends. Ako bismo odavde izvlačili zaključke rekli bismo da će Project CARS biti arkadno orijentisan ili, pak, nenormalno igrački zahtevan po isključivanju svih vrsta pomoći, a da će igra biti nekakav šejk arkadnog i simulacijskog pristupa. Na osnovu jednog od jesenjih prebuildova ne samo da smo ostali razuvereni, već nas je Slightly Mad Studios oduvao svojim viđenjem tematike i uključenim sadržajem...

Igru pokreće modifikovani endžin Madness i jasno je usmerava ka vodama tvrdokorne simulacije. Ako bismo poredili, Project CARS je bliže Gran Turismu nego Forzi i jasna je namera autora da igračima podare ultrarealističan fizički model, makar zbog toga izgubili deo tržišnog kolača (ljubitelji arkada će se malo teže snaći na stazi). Igra vodi računa o najmanjim sitnicama i dozvoljava svojeručno podešavanje automobila, pa čak i određivanje strategije zaustavljanja u boksu. Ne treba posebno isticati da je ponašanje automobila na stazi veoma blizu realnog (koliko to može da bude) i da je iskustvo vožnje verno preneto. Svaki automobil se drugačije ponaša i ima svoje prednosti i mane i zato je napredovanje kroz kampanju izuzetno zabavno. Ovaj segment igre još nije krajnje definisan, ali u pohod ka peharima možete poći od kartinga i završiti sa takozvanim open wheel takmičenjima. Primetićemo da Project CARS ne koketira u velikoj meri sa automobilima namenjenim za klasičnu vožnju po ulicama i da više ljubi sportske modele i super-automobile. Trenutno je u rosteru nešto više od 100 automobila i oni nisu podeljeni po prioritetnim klasama. To znači da svaki krasi izuzetan pogled iz kabine, izdetaljisan do te mere da pokaže svaku moguću sitnicu. Međutim, to nije sve pošto igra dozvoljava čak tri različita pogleda iz kokpita pružajući vam tako izuzetan uvid na dešavanja na stazi. Pored toga, tu je i pogled „sa branika”, odnazad, odnosno sa haube automobila. U finalnoj verziji, Project CARS će podržavati prikaz slike na više monitora, doneće Oculus Rift integraciju, ali i podršku za Project Morpheus. Za one sa klasičnim kontrolerima i volanima ostavljena je mogućnost slobodnog okretanja glave vozača preko analognih kontrola.

Tehničke karakteristike su vrhunske, a tu pre svega mislimo na modele automobila (kako iznutra, tako i spolja) i zvuk. Slobodno možemo da kažemo da je brektanje mašina jedno od najboljih koje smo do sada čuli i kada se uklopi sa škripom guma, „rovarenjem” po ivici staze i kolizijom sa automobilima drugih vozača dobijamo dobitnu kombinaciju. Autori treba još malo da porade na detaljnosti objekata izvan staze i implementiraju dozu specijalnih grafičkih efekata koji će omekšati prikaz. Međutim, već sada Project CARS izgleda i zvuči izvanredno, što je za svaku pohvalu. Ovde ćemo pomenuti još jednu stvar koja nema veze direktno sa tehničkim karakteristikama. Naime, prilikom definisanja vremenskih uslova možete da birate toliko različitih patterna da to prevazilazi i najoptimističnija nadanja. Magla, kiša, oluja, nevreme praćeno grmljavinom, mestimično oblačno, jako oblačno... Posto neverovatno na šta su sve autori igre mislili.

Igrajući ovaj jesenji prebuild uživali smo u kvalitetu fizičkog modela, brojnim opcijama za podešavanje trka i ponašanja automobila na stazi, detaljno predstavljenim kokpitima i fantastičnom zvuku mašina. Project CARS je trebalo da se pojavi na tržištu do kraja tekuće godine, ali je njegova prezentacija odložena za iduću sezonu. S jedne strane nam je jasna odluka razvojnog tima koji oseća da ima još stvari na kojima želi da poradi i igru utegne do maksimuma, a s druge strane vidimo propuštenu šansu. Forza se ove godine neće pojaviti (neozbiljni Horizon ne računamo), o next-gen verziji Gran Turisma se ni ne govori, pa je to bila odlična prilika za Project CARS da otkine veliko parče kolača.

Vladimir PISODOROV

 
Project CARS
Šta mislite o ovom tekstu?
The Long Dark
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera