TESO se naslanja na Bethesdin slavni serijal, a stari fanovi MMORPG-a znaju da studio ZeniMax Online vodi Met Fajror (Dark Age of Camelot). S druge strane, Wildstar nastaje u Carbine Studiosu, timu koji je osnovalo 17 dizajnera koji su prethodno radili u Blizzardu, prvenstveno na WoW-u i njegovim ekspanzijama, a tokom godina su im se pridružili i ljudi koji su učestvovali u pravljenju kultnih klasika kao što su StarCraft, Half Life 2, Fallout, Metroid Prime, EverQuest, City of Heroes i Diablo II. Sve ovo pominjemo zato što se dizajnerski stil, filozofije i mehanike ranijih hitova i te kako osete na korespondentnim igrama. Naravno, ništa ne sprečava nekog igrača da pažljivo žonglira sa svojim vremenom i paralelno uživa i u TESO-u i u Wildstaru, ali nešto nam govori da se skupovi ciljnih grupa za ove dve igre ne preklapaju. S druge strane, osobe koje ova igra „pogađa u žicu” videće to iz prve i iz daleka. Wildstar nudi esencijalni eskapizam u najčistijoj formi. U pitanju je dinamična, zabavna igra, koja predstavlja sledeću kariku u evoluciji koncepta početog pre petnaest godina prvim EverQuestom. Naravno, mnogi standardi su se izmenili tokom poslednje decenije i po, a ljudi iz Carbinea pokušali su kako da ih isprate, tako i da sami budu pokretač promene. Na svakom koraku vidi se da su Wildstar pravili bivši Blizzardovci, ne zbog toga što najviše kopiraju njihove igre (mada su WoW i Diablo solidno zastupljeni) nego zbog osnovne filozofije – pogledaj šta funkcioniše kod konkurencije, prisvoji, i ako je moguće usavrši. Mnoge ideje posuđene su od slavnih konkurenata, ali ne može da se kaže da je Wildstar jeftina (ili skupa) kopija jednog ili nekoliko specifičnih naslova. Kao kod Blizzarda na delu je delikatna alhemija koja kombinuje prepoznatljive komponente na intrigantan i neočekivan način i stvara jedinstvenu, novu celinu. Prilikom stvaranja likova igrači biraju kojoj frakciji pripadaju, rasu, pol, putanju i klasu. Svaka frakcija ima četiri jedinstvene rase, a svaka rasa ima specifična ograničenja po pitanju raspoloživih klasa. Kod Dominiona Cassianci su nadmeni snobovi koje su Eldani izabrali da nastave da vladaju umesto njih. Mechari su okrutni androidi koje su Eldani konstruisali da bi održavali red u imperiji. Drakeni su poludivlji rogati borci koje zbog izrazite krvožednosti Dominion koristi u prvim borbenim redovima. Chua su… jednostavno Chua. Mali genijalni izumitelji sa sijasetom psiholoških problema kojima su dve omiljene stvari da stvaraju nova oružja i da ih posle testiraju na živim metama. Četiri rase u redovima Exilesa su obavezni ljudi, svemirski nomadi najrazličitijih profila koji po mnogo tome podsećaju na posadu najpoznatijeg broda klase Firefly. Mordeshi su efektivno „svemirski zombiji”, tačnije napredna rasa pogođena teškom bolešću čiji pripadnici produžavaju svoj život kibernetskim dodacima i na Nexus dolaze da nađu lek. Aurini će da se svide ljubiteljima mangi. U pitanju su zaljubljenici u prirodu koji bi bili obični humanoidi da nemaju zečije uši i pufnaste repove. Na kraju, tu su Granoci, gorostasni kameni ratnici koji i nakon gubitka matične planete ne prestaju da ratuju sa Dominionom. Nexus je njihovo novo bojno polje. Putanje su relativna novost u zapadnim MMO-ovima i predstavljaju dodatnu modifikaciju sposobnosti vašeg lika. Bez obzira na to koja ste klasa, vaš lik može da bude i settler, soldier, scientist i explorer. Svaka putanja donosi specifične misije, zadatke i mogućnosti koje ostali smerovi ne dozvoljavaju. Istraživač je u stanju da otkriva nedostupne delove mapa i zatim u njih dovede saigrače koji inače ne bi mogli da dođu dotle, tu su i specijalne misije nalik na platformske igre. Naučnik je putanja za igrača koji voli da rešava mozgalice i da se udubi u istoriju igre, da ne kažemo lore. Rezultati brojnih analiza daće istraživaču bonuse u borbi protiv specifičnih stvorenja, retke materijale ili mape skrivenih lokacija. Settleri su graditelji. Iako će svi igrači moći da naprave kuću za svog lika, doseljenici će imati mnogo više opcija i sposobnost da prave vendore, vozila i, ako imaju dovoljno vremena, cela naselja ili čak gradove. Soldier je putanja za igrače željne borbe. Vojnici izvršavaju specijalne ofanzivne i defanzivne misije, a zauzvrat dobijaju nove sposobnosti, titule i opremu. Zbog toga što je autor ovih redova potpuno usred ciljne grupe za blesavi dizajn, šašavi humor i zanimljiv sadržaj koji karakterišu Wildstar naš utisak betom igre je ekstremno pozitivan. Istraživanje Nexusa je predivna kombinacija avanture, izazova i komike. Mogućnost prilagođavanja lika svom stilu igre je takođe zadivljujuća. Igračima je na raspolaganju veliki broj buildova i loaduta tako da prilagođavanje za različite situacije ide brzo i glatko, bez čestih potreba za respecovanjem i trošenjem resursa. Endgame nismo imali prilike da probamo, ali PvE raidovi za 40 igrača i PvP sukobi za duplo više boraca na građevinama koje su napravili sami igrači zvuče neverovatno primamljivo. Da li će Wildstar da uspe da privuče dovoljno publike i stvori trajnu bazu pretplatnika koja će da mu omogući dugoročni opstanak? Teško je proreći, ali nadamo se da će tako da bude. Kao što Den Harmon kaže za Community – ovo nije nešto što će da bude „okej” za dvadeset miliona ljudi, ali će da bude fantastično za milion-dva ljudi kojima se svidi. Ako Wildstar ipak ne dostigne očekivani uspeh, koji je prema našem mišljenju i te kako zaslužen, to će pre da bude zbog opšteg stanja na MMO sceni, a ne zbog bilo kakvih problema koji bi odvraćali od ovog naslova. Za osobe koje vole kvalitetnu igračku mehaniku, obilje opcija i pre svega specifičan vizuelni stil koji definiše Wildstar uopšte neće biti pitanja da li plaćati pretplatu ili ne. Jedina dva problema će da budu čekanje da treći jun konačno stigne i da se nađe dovoljno vremena za igranje u onoj meri u kojoj biste to zaista želeli. Dragan KOSOVAC |
| ||||||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |