QuakeCon nastavlja tradiciju koja je počela još davne 1996. godine s još većom ponudom u domenu igračkog softvera i hardvera. (Ekskluzivno za „Svet kompjutera” iz Dalasa)  | Uz pregršt sponzora i uz koordinaciju Bethesda Softworksa koji je organizator festivala, QuakeCon je ove godine posetilo 10.000 ljudi od kojih je nekoliko hiljada tradicionalno donelo svoje računare kako bi se umrežilo u jednu od najvećih lokalnih mreža za igranje na svijetu.Festival je počeo tradicionalnim pozdravnim govorom Džona Karmaka koji vodi tim id Software, poznat po pomeranju granica 3D grafike u klasicima kao što su Wolfenstein, Doom i Quake. Karmak je počeo svoju dvoipočasovnu prezentaciju o hardverskim sličnostima nadolazećih konzola Playstation 4 i Xbox One ne samo po pitanju istog AMD procesora (Jaguar – 8 jezgara) već i celokupnog razvojnog okruženja koje prema njegovim rečima zaslužuje veliku pohvalu kada je u pitanju Playstation 4. Karmak smatra da dosežemo granice kapaciteta optičkih medija, te predviđa da će buduće generacije igračkih konzola biti hardverski nešto nalik terminalima starih mainframe kompjutera čiji će se sadržaj učitavati sa cloud servera, nalik na ono što danas imamo u domenu puštanja filmova preko interneta (Netflix, Hulu, YouTube). Naravno, do tada će nam trebati znatno brže gigabitne veze s internetom, ali suštinski napredujemo ka toj realnosti koja će u domenu grafike biti znatno bliža foto-realizmu (4K monitori sa osvežavanjem slike od 120 Hz).  | Karmak je takođe govorio o svom izuzetno bliskom radnom odnosu sa projektom Oculus Rift (nekoliko dana posle održavanja QuakeCona postao je Chief Technical Officer u dotičnoj firmi) i koliku revoluciju virtuelna realnost donosi po pitanju igračke imerzije. Naravno, tehnologija VR-a nije toliko nova sama po sebi, ali sa pojavljivanjem LCD ekrana s malim gubitkom veze u prenosu slike (lag) i kompaktnošću hardverskog rešenja došli smo do tačke gde „virtuelni prozori” u svetu video-igara postaju realnost. Lako je predvideti da će virtuelna realnost imati veliki utisak i na ostale segmente društva, od primena u medicini do naučnih simulacija. Karmak je naglasio da već neko vreme radi na 1080p prototipu Oculus Rifta i da projekat napreduje solidno, te se očekuje prodaja dotičnog VR sistema krajem ove ili početkom sledeće godine. Moguće je da će Oculus Rift biti čak i jeftiniji od trenutno projektovane cene od oko 300 dolara, jer je projekat dobio dodatne investicije od 16 miliona dolara i još više podrške od svih vodećih studija video-igara.Karmak i dalje nastavlja da radi za id Software, ali njegov fokus ka VR-u je definitivno uzdrmao rad na raketama u sklopu Karmakove firme Armadillo Aerospace koja je posle gubitka tržišta polako zatvorila vrata. U svakom slučaju, Karmak je optimističan oko VR-a i nastupajuće igre Doom 4 koja će se pojaviti na PC-u i novoj generaciji konzola. Kada već pominjemo Doom 4, igra je i dalje u ranoj fazi izrade pa je bilo malo detalja o njoj jer se trenutno akcenat stavlja na izlazak novog Wolfensteina, The New Order, koji izgleda veoma moćno. Demo je bio na raspolaganju svim posetiocima i prvi utisci veoma su pozitivni. Novi Wolfenstein će doneti dosta novotarija u mehanici igranja, od oružja za obe ruke do velikih mapa. Najviše interesovanja posetilaca privukla je igra The Elder Scrolls Online koja će doneti pravu revoluciju u već malo zarđali MMO žanr. Kao prvo, igračima će biti dostupan opsežan izbor oko pravljenja avatara dok će postojati veliki broj različitih načina završavanja misija, odnosno questova. Ogroman akcenat stavljen je na timski rad u neformalnom vidu, te bilo ko može pomoći bilo kome drugome u misiji i dobiti proporcionalno fer broj XP poena. Grafika u igri je bez premca, a igra tematski povezuje sve pređašnje TES igre omogućujući igranje na svim kontinentima, što je u zaključku svrstava u najveći MMO do danas. The Elder Scrolls Online je takođe originalna i po tome što joj korisnički interfejs nije previše kompleksan, te kada se i to uzme u obzir sa svetom koji je po interaktivnosti nalik onom koji nas okružuje u stvarnosti, zaključujemo da se radi o igri koja će uzdrmati temelje MMO dizajna.QuakeCon je i ove godine posetiocima omogućio ogroman broj nagrada, od igračkog hardvera pa do automobila Ford Shelby GT500 koji je tradicionalno poklonio vlasnik firme Ventrillo. Sve u svemu, QuakeCon je i ove godine bio izuzetno dobar. Saša POČEK | | 

|