TEST PLAY<>
112011<><>

The Binding of Isaac

Ed Makmilan oduvek je pravio osobene igre. Poslovanje bez izdavača omogućilo mu je da ne misli na cenzuru i prilagođavanje sadržaja, a svoje radove uvek je kitio grotesknom estetikom, pomalo iščašenim smislom za humor, jednostavnom mehanikom i izraženom izazovnošću. Ako vam njegovo ime zvuči poznato, verovatno ste odigrali Gish, Super Meat Boy, Coil ili neke druge igre čija su imena i pojave suviše vulgarni za javna mesta. Mladi autor je sada pred nas izašao sa novim ostvarenjem – arkadnim dungeon crawlerom po imenu The Binding of Isaac.

Naslovni junak je dečak koji živi u osamljenoj kolibi sa svojom veoma pobožnom majkom, koja dane provodi gledajući verske kanale na televiziji. Nesrećnim spletom okolnosti, ona nije samo vatreni vernik već je i mentalno labilna, najblaže rečeno. Jednog dana, glas sa nebesa joj se javlja i počinje da joj poverava zadatke čiji smisao samo on uviđa. Majka bezuslovno ispunjava zahteve koje navodni bog postavlja, a oni zauzvrat postaju sve teži i suroviji. Na kraju joj postavlja ultimatum – da bi mu dokazala da ga voli više od ikoga moraće da ubije svog sina. Srećom, Ajzak uviđa šta ga čeka, te kroz skrivena vrata u podu svoje sobe beži u mračni, memljivi podrum. Svaka sličnost ove pričice sa božjim iskušavanjem Avrama u starozavetnoj „Knjizi postanja” je, naravno, namerna.

Vaš cilj u igri je da, spuštajući se sve dublje u utrobu Zemlje, dođete do zle majke i obračunate se s njom. Za prelazak cele igre potrebno je svega četrdesetak minuta. Međutim, onaj kome se igra dopadne igraće je iznova više desetina puta zahvaljujući nasumičnosti koja prožima svaki njen aspekt – od predmeta koje ćete sakupljati, preko neprijatelja koji će vas saletati, do strukture nivoa. Zbog toga se svaka partija suštinski razlikuje od svih koje joj prethode i slede. Pored toga, kako je po tamnicama razbacan veliki broj različitih predmeta, stalno ćete otkrivati nešto novo, a igra će vam delovati sveže izuzetno dugo.

Mehanika je veoma prosta – osim kretanja i pucanja, jedina briga biće vam kombinovanje predmeta. Efekti pasivnih predmeta se ne potiru već se dopunjuju, te ćete ih najčešće grabiti čim vam se pojave u vidnom polju. Aktivni predmeti se, s druge strane, koriste prema potrebi, posle čega morate čekati određeno vreme pre nego što budu spremni za ponovnu upotrebu. Pored toga, sa sobom možete da nosite samo jednu ovakvu dranguliju, te je važno birati pažljivo. Treću kategoriju čini potrošna oprema – tarot karte i pilule. Uzimanje pilula je svojevrstan vid kockanja – nikada ne znate kakav će ishod imati dok ih ne progutate.

Na raspolaganju je više od sto dodataka, koji menjaju izgled i upotrebnu vrednost lika na razne načine, i u manjoj ili većoj meri. Zajedničko im je to što su svi veoma lepo zamišljeni – tako će Ajzak, kada nađe otkinutu glavu svoje omiljene plišane igračke, roniti krupnije suze koje nanose više štete.

Svaki nivo sastoji se od određenog broja prostorija koje se nasumično biraju iz zalihe i postavljaju na početku svake partije. Sobe su ispunjene raznovrsnim neprijateljima, a po ulasku u svaku od njih vrata se zatvaraju za igračem. Ponovo se otvaraju tek onda kada Ajzak jedini ostane na nogama. U jednoj od soba na svakom nivou nalaze se stepenice koje vode niže, a čuva ih jedna od dvadesetak nasumično izabranih kraljica. Pored ovih (običnih) prostorija, nailazićete i na prodavnice, kockarnice, tajne škrinje sa novcem, arene i leglo đavola.

Ako smatrate da ovo nije dovoljno raznovrsno, posle nekoliko prelazaka dobijate mogućnost igranja sa jednim od tri nova lika. Svaki od njih ima različite početne prednosti i mane, koji olako mogu da promene ishod partije. Magdalena je spora, ali je sposobna da zaceli rane, Kejn je hitar i srećne ruke, pa će češće dobijati dobre karte i pilule, a Juda je mali i krhke građe, ali zato nanosi više štete od ostalih.

Grafika je jednostavna i odiše prepoznatljivim stilom, sa izraženom upotrebom punih linija i zaobljenih oblika. Muzika je prigodna i tematski obojena, te dodatno motiviše tokom igranja. Nažalost, igra je puštena u prodaju u nedovršenom stanju, te su se mnogi ranoranioci namučili tokom prvih dana. Srećom, većina propusta je ispravljena tokom narednih nedelja, te sada sve ide kao po loju. Međutim, kako je pisana u Flashu, postoje problemi kojih je nemoguće rešiti se, kao što je, recimo, kočenje pri većem broju pokretnih objekata na ekranu bez obzira na ono što imate ispod haube.

Interfejs je elegantan i pregledan. U gornjem levom uglu nalazi se detaljna mapa trenutnog nivoa, sa označenim prostorijama i njihovim sadržajem. Pored nje, u sredini, prikazan je tip municije koji je trenutno u upotrebi, kao i aktivna moć ili predmet. S desne strane nalazi se indikator zdravlja.

Svaki sekund igre prožet je izvitoperenim humorom, koji će se verovatno dopasti svima onima koji nisu lako uvredljivi. Mehanika je prosta, a akcija tečna – sve je podređeno lakom i ugodnom igranju. Često ćete samo započeti sledeću partiju, te se nekoliko sati kasnije zapitati kad pre prođe dan.

Pavle ĐORĐEVIĆ

 
Rage
Dead Rising 2: Off the Record
Might & Magic: Heroes VI
F1 2011
NBA 2K12
Pro Evolution Soccer 2012
FIFA 12
Total War: Shogun 2 – Rise of the Samurai
Worms: Ultimate Mayhem
A Game of Thrones: Genesis
Driver: San Francisco
Orcs Must Die!
Two Worlds 2: Pirates of the Flying Fortress
Disney Universe
Might & Magic: Clash of Heroes
The Cursed Crusade
The Binding of Isaac
Šta mislite o ovom tekstu?
Disciples III: Resurrection
Gears of War 3

...još jedno mišljenje
Otrovi dolaze u malim bočicama. Ajzak dolazi zapakovan u neugledan paketić, ali zaraznošću i zabavom koju nudi prosto lepi igrače za ekran. Priča je tu da igri podari mračnu crtu (a u tome će drage volje pomoći sva ljigava, zla i grozomorna stvorenja). No, jedanput kada krene napucavanje, priča postaje nebitna i ustupa mesto hipnotičkoj opčinjenosti akcijom. Izgled nivoa (čija je struktura samo na prvi pogled jednostavna) podseća na stare RPG naslove, a igra na momente liči i na (istovremeno turobnu i šaljivu) verziju Bombermana (kome će dati omaž pojavljivanjem dotičnog lika u cameo ulozi). „Čudno” je epitet koji će ovoj igri najbolje pristajati. Posebne pohvale idu na račun sjajne muzike, jednom od faktora zaslužnih za odličnu atmosferu.
M. MITRANOVIĆ

...još jedno mišljenje
Ukoliko ste se zapitali zašto treba da platite pet evra za jednu Flash igru, koja usput ne donosi ništa originalno, odgovor je veoma jednostavan. The Binding of Isaac je zarazno zabavna igra. U pitanju je omaž velikanima poput Roguea ili Zelde, koji obilato koristi dobro poznat spoj nasumično stvorenih mapa i „konačne smrti”. Kretanje u stvarnom vremenu i arkadna borba daju ovoj igru nostalgičan miris prohujalih vremena, a groteskni protivnici i pozadinska priča stvaraju jedinstvenu atmosferu kojoj je teško odoleti. Sve skupa učiniće da posle osam ili dvadeset sati igranja poželite još, što se, priznaćete, retko dešava sa današnjim igrama.
N. BULJ

Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 4 / 2 GHz ili AMD ekvivalent, 1 GB RAM-a, nVidia 7800 GTX ili ATI HD 2900
Poželjno:
Intel C2D / 2,6 GHz ili AMD ekvivalent, 2 GB RAM-a, nVidia 9600 GT ili ATI HD 3870
Adresa:
edmundm .com

90
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera